Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 5 6 7 8 9 10 11 15 22 29
    • 23.8.2010  15:43
    Ztracený prapor (TV film) (2001)
    *****

    Docela skvostný výhrabek na to, že ho na ČSFD ohodnotilo asi tak 23 lidí z tři prdele zaregistrovaných. 89 minut z 92 jsem byl napnutej jak strunička. _____ POPRVÉ JSEM ZDE VIDĚL: užití toho strašidelnýho předpotopního plamenometu ala Return to Castle Wolfenstein, polní bibli celou od krve, a poštovního holuba s ustřelenou nožičkou.

    • 23.8.2010  15:39
    Velká země (1958)
    **

    Prototyp natahovanýho, srandovně uhlazenýho hollywoodskýho starofilmu, jenž mě nebaví, okorunovaný jedním z nejodfláklejších konců, co jsem kdy na tyhle vlastní slepý oči viděl. V hodnocení jsem byl ještě mírnej.

    • 15.8.2010  22:55
    Černá smrt (2010)
    ****

    Další zvládnutý film roku 2010. Zvládnutý. Tedy NE jako SOLOMON KANE. Ne srandovní jako Kane, KDEŽE LIDIČKY! 80% s tím, že ta bloncka se mi nelíbila, ba bych ji na konci ještě navrch znásilnil do všech zajímavých samičích otvorů.

    • 4.8.2010  22:20

    Ňám, a ještě jednou veliké kinematografické ňááám. Na "Writerkovi" se mi nejvíc líbila ta nemodernost, přízemnost, a hromada náznaků, které obvykle skoro nijak nedopadly. (Chci ten uchcanej ostrov někam za barák a chci tam i to BMW!) Nadpřirozeno - absentuje. Efekty - Polanski na ně prdí. Vejbuchy - Polanski na ně rovnou kálí. Vlastně si natočil svůj vlastní SHUTTER ISLAND, který podle mě i překonal, přestože je GHOST WRITER tak nějak míň racionální a víc funguje jako pociťák. Přesto se oba fláky mají k sobě zhruba jako... Bob a Bobek.

    • 3.8.2010  21:21

    Tahal jsem to na DVD z netu pro jednoho vychrtlýho rednecka odvedle a kupodivu jsem se i sám nakonec docela dobře pobavil.

    • 30.7.2010  16:57
    Phenomena (1985)
    ****

    Začnu od nejlepšího: ve štábu kolem PHENOMENA zřejmě nebyl nikdo úplně psychicky zdráv. Možná Jennifer Connelly, ale ta zase těžko mohla zůstat duševně zdráva po natáčení. Já být svůdná 14letá holka, tak se jim na bazének s lidskýma rozloženinama zvysoka vyseru. _____ Film jsem hodnotil čistě umělecky a podle toho, jak mě vtáhl do děje, nikoli racionálně. Rozhodně ne racionálně. Pokud tedy za určitý druh umění považujete sajrajt natolik k zblití, že jsem téměř musel přehodnotit baštění Milky po čas filmu pro umocnění švýcarsko-alpské atmosféry. _____ Dario Argento je asi režisér s největším vizuálním citem všech dob. A je to tu zase: krásné baráky, ostrý autorský rukopis při práci se světlem, větrem, detaily zaostřené na hmyz, schválně nepřesvědčivé triky, na pozadí si klidně vyhrávající (hard) rock... Je to fenomén. V takovým filmu, jak jistě uznáte, se už může stát úplně všechno.

    • 27.7.2010  23:56
    Náš vůdce (2008)
    *****

    Film-provokatér, který mi rozhodil sandál vo velkom štyle, a proto jsem ho odměnil tak jak jsem ho odměnil. Divák si možná uvědomí, že některé podstatné prvky autorkracie (všimněte si, že to zní mnohem líp než diktatura) můžeme vidět kdykoli vystrčíme paty z baráku, a že se ještě za pět minut dvanáct jeví jako moc fajn věc. Vždyť ještě když ten árijec z Napoly rozflákal nos své prostořeké klapustýně, považoval jsem to za jedno z nejmírnějších řešení. Holt je mi 24, nudim se, necítím žádný zeitgeist a jsem tedy manipulovatelný. A je mi to nejspíš všechno u rekta.

    • 20.7.2010  00:46

    Špína a bordel mezi NY Cops The Pigs, to už je klasické americké sebemrskačství, tentokrát překvapivě strhující a poctivě rozdrobené do mnoha drobečků, takže dojem z filmu je vyvážený. Ačkoliv nejlíp napsaný charakter dostal podle mě do rukou již polodědkovský (ale čím dál víc píšící) Richard Gere, nutno zkonstatovat, že Ethan Hawke je zase všechny přehrál.

    • 16.7.2010  20:34
    Snílci (2003)
    ****

    Ne nadarmo maj Snílci na CSFD přesně 69%: tento film si to s vámi v šedesát devítce rozdá okamžitě, vždy, a rád. Třikrát.

    • 14.7.2010  23:05
    Majestic (2001)
    ***

    Frank Darebák je režisérskej naturál, což ale ještě nevylučuje, aby z postav v jeho filmech nemohl vytékati závažný slovní průjem. Nebojme se to říct na rovinu, hodně z tý možnosti si vybral právě v MAJESTIC. Vznikl tak film, ve kterém je na jednu stranu plno filmového umu a který prostě patří na velké monitory a velká plátna ve veliké kvalitě, ale na druhou stranu obsahuje ten nejpoctivější americký televizní patos, který jsem viděl za hodně hodně dlouhou dobu. A ještě si z něho na začátku i konci filmu dělá srandu, což je asi tak adekvátní, jako když můj papá kdysi vstal v neděli po důsledné opici a nad polívkou se smál sousedovi, jakej že je alkoholik.

    • 10.7.2010  01:55

    Memento na dobu, které kralovali policajti bez pudu sebezáchovy, obrovské modré titulky, pornokazety plné bobrů a postvietnamská opice. Potenciál na začátku filmu mnohem větší, než jak to nakonec vysublimovalo. Takové příjemně teploučké hovínko.

    • 5.7.2010  14:21

    Pravá americká taškařice v pro mě tom nejhorším slova smyslu. Hodlal jsem absolvovati celý Indyho maratón - již nehodlám. Ne v nejbližších třiceti letech. V mejch očích je to takový emerický ekvivalent české SLUNCE, SENO... trilogie (nesmyslný scénář & fůůůra idolizace z dětství & nekonečné týví reprízy). Snad jenom hnoje je míň.

    • 29.6.2010  02:18
    Doktor Smrt (TV film) (2010)
    ****

    Nejlepší herec Hollywoodu v jedné ze svých bezchybných rolí na hranici mé divácké pochopitelnosti. Boží talent - totální herectví.

    • 24.6.2010  14:56

    Nová videa, ale ne nové informace. Opáčko pro základní školy. Příliš mnoho povyku pro trapně cenzurované cosi. Uondanost. Depááák, celkovým zážitkem nesahá tenhle dokument Stoneově "filmu o tom, jaký Jim Morrison až tak úplně nebyl" ani po Jimmyho kožeňáky.

    • 21.6.2010  23:24
    Pan Nikdo (2009)
    ****

    Jsem docela rád, že tenhle film mimo jiné stojí a padá s výkonem Jareda Leta, který si mě parádně kinematograficky ochočil ztvárňováním přecitlivělých absolutních nul, které se ale tak nějak držely za chvost daného filmu (REQUIEM FOR A DREAM, THE LORD OF WAR) a Pan herec Leto v nich rozhodně nebyl středobodem, jak by si, alespoň já to tak cejtím, zasloužil. Jestli se, velmi jednoduše řečeno, šetřil na tuhle krásnou roli ve filmu myšlenkově natřískaném jak Papinův hrnec, pak OK, asi to tak mělo bejt. Natočit to Fincher, má celý svět zesrané gatě přesně 133 minut po premiéře.

    • 19.6.2010  20:17

    Vidim, že scénáře z Iráku jsou natolik na jedno brdo, že snad musej vznikat někde u pásu, snad kromě HURT LOCKERA, ten se z toho pásu asi zkutálel. Mizerný INFORMANT!, nůďo jménem INVICTUS, šedivá GREEN ZONE - Matte, Matte... A ta tzv. "akční" kamera je taky pěknej provar.

    • 17.6.2010  20:59

    Z nějakého hluputkého důvodu mě celkem bavilo i toto giallo - nesourodé, zdlouhavé, prapodivně nastříhané a s možná ještě oranžovější "krví" než v SUSPIRII. Třímá-li Dario Argento v ruce kosu, smrt se stává uměním.

    • 16.6.2010  02:39

    De Nirečka můžu, i kdyby ve filmu třeba celých 99 minut otvíral zubama flašky od vychlazených desítek. Ne, že by můví / skrýnplej nebyl v tomto případě dostatečně dobrý i bez jeho prezence (3,5* - stojí za vidění, ač je to fakt dost fňukální). ___ Film ze života - aneb když budete zlobit a podprůměrně vychovávat, tak jednou možná i z toho vašeho.

    • 16.6.2010  00:06

    Euroetudy partičky vysíračů o složení jedna čubka + dva nebo tři zmrdíci, všichni velmi civilní, avšak neškodní opravdu jenom zdánlivě, vysoce parazitující na belgických službách. Francouzsky a s podle mě až moc otevřeným koncem. Nečitelné, nenudící. A rezonuje to.

    • 13.6.2010  00:59
    Kick-Ass (2010)
    *****

    Letní krutonářez jak mraky, a snad ještě větší rokenrol, než loňský BOAT THAT ROCKED. Matthew Vaughn nechal papuče, Barbaru Streisand a normalitu doma, a natočil nejen kurewský nářez, ale díky cca dvěma souložím (z toho jedna na popelnici - to se u nás za hospodou dá dělat taky... just saying) a třem masturbacím taky kurewský nátěr. Klidně si zhňahňá dohromady supertvrďasy a supermamlasy, zvlhčovací scény a parodii zvlhčovacích scén, westernového Ennia Morriconeho a punkrockerku Joan Rettovou, a ono si to úplně kliďánko funguje. Podobný kulturní galimatyáš jsem si takto na plné kule užíval snad jen u Falloutích veleděl svého kamaráda Martina Brzáka, publikujícího pod přezdívkou Skaličan, v hodnotných a nadčasových povídkách "Felout" nebo "Teplometní granátníci" 1 a 2, kde se na scéně postupně objevil Vyvolený, heterosexuální Enklávani, homosexuální Enklávani, bukkake miny, gaykoni, Pamela Anderson, a Chuck Norris, tou dobou migrující do Mexika. _____ P.S. ta scéna, kdy 11ka likviduje barák s bossem (může to být v commentu komiksovýho filmu vůbec spoiler?), je největší masňárna, co jsem viděl za hodně hodně dlouhou dobu. _____ P.P.S. - a teď zvážněme - Chloe Moretz je veliký talent.

    • 10.6.2010  02:01

    Kdysi jsem někde slyšel, že ženská v deseti sekundách ví, jestli chce chlapa píchat, vzít si ho, nebo zabít. Kdybych byl ženskou a THE MIRROR CRACK'D chlapem, chtěl bych po deseti sekundách bez diskuze to první. Nepřiblble řečeno, film skvěle navnadí; předpokládám, že dané vtipné intermezzo se objevilo již v knize, protože někdo jako Guy Hamilton by na něj určitě sám nepřišel. Ale zbytek? Pcheche. Asi největším důkazem, jak je tento příběh mezi ostatníma kleontama Agathy Christie průměrný a konvenční, je, že jsem snad poprvé uhád zápletku. A slečna Marplová je přesně jako moje babča (thumbs up).

    • 9.6.2010  12:16

    (Varuji, mírný SPOILER ke konci bodu [1] ) [1] Na SIXTH SENSE se v plné hodnotě projevila historická (ne)postradatelnost filmů, které stojí a padají s pointou, oproti filmům, které jsou pro mě nepostradatelné celým svým obsahem (žánrový příklad: RINGU, SHINING, SUSPIRIA): zatímco pointu SIXTH SENSE, nebo její výrazné prvky, za těch deset let od vzniku čorkl doslova celý regiment filmů, opsat celé horory, vyjma remaků, není tak úplně legální a společností oceňovaný... Proto bude SIXTH SENSE do budoucna čím dál neférově bit s tím, jak daná pointa bude autorsky mylně přičítána jeho následníkům, kupř. THE OTHERS (podle mě líp zasazený a zapamatovatelnější zážitek, než toto!) a v něčem překvapivě i SHUTTER ISLAND. [2] Daná pointa mě mimochodem nepřijde až tak geniální. Přišel bych na to taky - jsem snad génius? [3] Klady, které přetrvají (o něco déle): moderní kamera a režie, Willis v nezvyklé (a dobré!) poloze, zdatně sekundující Collette + Osment.

    • 7.6.2010  01:53
    Suspiria (1977)
    *****

    Tento comment jest jakousi obhajobou dost možná nejnejapnějšího filmu v životě, jaký jsem kdy ohodnotil plným počtem. [1] Má rovnocenně naprosto ÚŽASNOU audiovizuální stránku, a když píšu úžasnou, tak myslím opravdu "úžasnou" a ne "ono je to audiovizuálně nadprůměrné, zhruba jako každý třetí flák, jééé to je úžasné". Dosahuje zhruba úrovně nadhororu THE SHINING, kterému se mimochodem obdobně artová SUSPIRIA asi tak nejvíc podobá (relativně; ona se totiž nepodobá lautr ničemu, Suspiria je prostě Suspiria). [2] Jedná se samozřejmě o kurewskou (nikoli pouze kurevskou) strašidelnost, kdy strašidelno poněkud strašidelně graduje řádný kus před koncem: finále je spíš takové úlevně-fascinující. Není nevýznamné, že SUSPIRIA straší spíš druhotně než prvotně (tj. žádné předvídatelnosti, klišé-twisty, levňoučké lekačky útočící na první signální soustavu apod. nešťastnosti), a jedná se tedy o horor, u kterého jsem se fascinován obrazně posral jeho celkovým charakterem. [3] Zčarodejněná baletní škola plná baleťaček a baleťáků jako vůbec nejpitomější místo pod sluncem na zfilmování? Houbeles - pokud umíte točit. Tohle architektonicky těhotné místo mělo pro mě úžasně vysoký stupeň genia loci. [4] Po první OMG n' WTF gore scéně (kterou jsem nechápal, nerozeznával, a nelíbila se mi zdaleka nejen pro tu asi záměrně lacinou Argentovskou oranžovou krev) jsem si o daném filmu myslel spoustu věcí, ale vůbec nic hezkýho. [6] Mnohé zdánlivě nesmyslné scény ze zpětného pohledu dávají veliký smysl, alespoň co se týče nám představeného mustru filmu: vrahové ani oběti se nechovají zdaleka tak nelogicky, jak se ze všech stran konstantně oblbovanému prvodivákovi může zdát. Nebojdte se tedy, že právě koukáte na budoucí supervolovinu. Bojte se raději filmu. [6] Dvě noci ze tří bezprostředně poté se mi hlavou honil právě tento film. Dokonce jsem rozespalý nabyl určitého pocitu, že tímto přivolávám změny počasí! _____ Výjevy, které si budu pamatovat, dokud si pro mě nepřijde čubka s kosou: 1) slepec, vlčák a náměstí; 2) červíčci; 3) otevření rituálních prostor; 4) chrápající paní ředitelka. Čtyřka je obzvláště vypečená: Argento v dávno dobře rozdmýchaném ději chytře zgrupne všechny potenciální ranní mrtvoly dohromady, aby se nechoval stádovitě a nechal diváka na jistou chvíli oddechnout... tím způsobem, že z toho dokáže vytlačit snad nejmakabróznější moment filmu - za pomoci trochy červené látky a chrápání. Uznávám, jsem SUSPIRIÍ upřímně dojat...

    • 7.6.2010  01:23
    Mlha (1980)
    **

    Chudák tenhle horor. Dostal do vínku tklivé prostředí, dobrou kameru, výrazně dobrou hudbu a dokonce není ani dlouhý jak Harmasan; kupodivu ani charaktery John mistr tesař Carpenter nijak výrazně nezvrzal. Co naneštěstí zmršil, je neschopnost THE FOG zařadit se ani mezi seriózní horrory, ani mezi mlýnky na maso, takže pro jistotu není nic, jen oním ve výsledku zmršeným dílem. Kromto neumí (anebo nechce) být ani nechutný, ani úchylný, ani se v něm mnoho nebojuje o životy (ne, že bych to teda uvítal, ale někdo, kdo rád xnídani slashery, asi ano). Zábava ještě slušná, ale jinak si toho filmu nikterak nevážím a velmi záhy si z něj budu pamatovat houno; a hmly se po něm bát asi taky nebudu.

    • 1.6.2010  20:29

    Taková hezoučká mainstreamová pyčovinka. Obávám se obávám, že Ridley Scott, kdysi veliký vizionář a machr přes nevtíravé filmy k zamyšlení, je pro mě do budoucna režisérsky mrtvej. Už to dááávno není ten problém "dám nebo nedám mu fullhouse", nýbrž spíše "vypnu či nevypnu". KINGDOM OF HEAVEN je totiž filmem, kde za pět minut opravdu poutavého obsahu zaplatíte třiceti minutami filmového balastu a spamu. A Orlando Bloom, herecká špína s hezoučkým ksichtem, ne a ne pustit...

    • 1.6.2010  20:22
    Zvuky temna (1977)
    ****

    Je to síla. Je to síla i přesto, že s nejedná o horora, jak by nás cover s nahou blbkou provlečenou okem mrtvé blbky rád přesvědčil, nýbrž o specifické krimi. Giallo - audiovizuálně těhotný žánr, jehož filmové plody začínají pomalu a klidně, a končí rychle a v nervech. _____ VÝTKA: neviděl jsem holý kozy oběti. Žánrový zločin! _____ ZAJÍMAVOST: ústřední honičková scéna je až sprostě stejně nalinkovaná jako ve starším Fulciho fláku LIZARD IN A WOMAN'S SKIN. Ale stejně je úderná a ke zpocení na prdeli, chichi ¦-}

    • 25.5.2010  00:26
    Barbar (2009)
    ***

    Tady nemůžu hodnotit vejš, ani kdyby mi přislíbilo bouřlivý sex deset nejokatějších brunetek z uživatelek CSFD. Dokud se jakžtakž vyvíjí příběh, byť formou skrz temeno vymlácených mozků, vedví rozhňácnutých makovic a na stojáka vyhřezlých střívek, a s razancí slimáka, kterýmu na nožičkách došel sliz, tak to ještě de. Bohužel, od té vizuální veleonanie na lodi, kde nejen mlha, ale též atmosféra dala by se krájet, směřuje VALHALLA RISING do prdele s rychlostí dobře namazané sračky. _____ Film, který bohužel úplně zMalickovatěl. Měl koule, nápad, dobrej rukopis a vizuál jak dělanej pro TOP kvalitu, velký monitory a velký plátna, bez výjimky (!) dobré herce, ale s tou lyričností se teda vůůůbec netrefil do mísy ¦-}

    • 25.5.2010  00:09

    S GIALLEM MĚ BAVÍ SVĚT: paranoidní a sexuálně frustrované zlo, páchané za rytmu ňadýrek, vagínek, bobrů, hipíků, netopýrů, psychoterapie a jáužnevimčehovšehoještě. Mengeloidní pokus na vlčcích zaujal, v hlavní roli kvalitní okatá brunetka, objektivní to potěcha pro oko a penis každého pořádného muže. Protože se jedná o relativně cáklý sick shit, zaokrouhluju nahoru. _____ Nevím už, kolik tam bylo utíkacích scén... dvě, tři... ale všechny mají hrozné koule a hororovej rapl na to, že se z útočníka vyhrabe vždycky bujná představivost, nebo čítankový mamlas.

    • 21.5.2010  02:01
    Solomon Kane (2009)
    **

    Mohlo to dopadnout jako s láskou nakroucené béčko pro nerdy. Má to totiž mocinky hezoučké špinavoučké obrázečky! Bohužel, takhle královsky to zcela určitě nedopadlo. Kvalita bojů upadající, mytologie filmu mišmašoidní a natvrdlá. Scénář jde od úseku, kdy se na plátně objeví ta ženská, nejkratší cestou do kopru. Morálka hlavního hrdiny k zahihňání - jinak good job, Jamesi. Ale je to pro veliký úspěch až konec, který naplno dosahuje "kvalit" Lambrusca, levného italského vína z oblasti Kampánie, které není ani dobré, ani se z něho nedá pořádně ožrat. Otázkou zůstává: je SOLOMON KANE nekvalitní jako Lambrusco Rosso, nebo dokonce jako Lambrusco Bianco?

    • 21.5.2010  01:54
    Pátrání po Bismarcku (TV film) (1989)
    ***

    Zub času ožral nejenom Bismarck odstavený na dně Atlantiku, ale i tento film. Pozornost se mi ale podařilo udržet až do konce, ostatně, vůči katastrofám v podání National Geographic je těžké zůstat netečný. V '89 ještě bylo naživu těch pár šťastných svědků, což je logicky naopak bod pro tento dokument, kdy mám celkem opodstatněnou obavu, že smrtka za těch 21 let udělala svoje, tedy že dokončila své dílo, které se jí nezdařilo dokončit na palubě Bismarcku.

1 5 6 7 8 9 10 11 15 22 29