Recenze (405)
Soolkkundoshiyeojadeul (2021) (seriál)
Skvělé drama, velmi dobře jsem se bavila a už se těším, až zkouknu druhou sérii.
Pose - Season 1 (2018) (série)
Paris is burning, baby. Pose je skvěle napsaný feel good seriál. Hned od začátku jsem k postavám cítila spojení a dokázala se do nich vžít a fandit jim. Kéž by i ten život končil tak dobře jako první série. Jediné, co bych seriálu vytkla (nebo co mi spíš nesedlo) je linka s bílým nevěrným mužem, to jsem přeskakovala, přišlo mi to jako děsné klišé.
Sufražetka (2015)
Super film, na některých místech mě i dojal, hlavně na konci. Ještě to není ani sto let, co ženy v USA získaly volební právo a letos ztratily právo rozhodovat o vlastním těle. Ženy a veškeré utlačované menšiny za svoje práva musely a musí bojovat, nikdo jim nic jen tak nedal. Tenhle film považuju za důležitý, protože mapuje ženskou historii, která je (na rozdíl od té mužské) stále ještě opomíjena, například ženy které za 2. sv. v. bojovaly na straně Ruska (viz kniha Válka nemá ženskou tvář).
Srdcerváči (2022) (seriál)
Seriál jsem zkoukla za pár dnů a při sledování těch sérií roztomilosti jsem vydávala skřeky jako netopýr za soumraku. A ano, připojuji se k "kéž by takové seriály byly i za našich mladých let". Ostatně za nás byli tak Skins a pro jednou je super se dívat na miloučký seriál, kde teenageři dělají hlavně správná rozhodnutí a umí se vyjadřovat a vztah s rodiči jim funguje, že ano. I zde se v komentářích vyrojilo pár "homofobů, ale slinou na ně plýtvat nehodlám. Řeknu jen tohle: Všechno není jen pro vás, smiřte se s tím. Nelíbí se vám to? Nedívejte se. A žádná agitka to není, v médiích by měli být zastoupeni všichni, ne jen bílí heteráci, svět je holt multikulturní.
Koi senu futari (2022) (seriál)
Nádherný seriál, který jasně ukazuje, že romantická láska není všechno. Vůbec v západní kultuře je hrozně přeceňovaná a romantické filmy a seriály tomu moc nepomáhají. S aromantickými nebo asexuálními postavami se v západní kultuře moc nepotkáme. Japonský seriál mě mile překvapila OST je úžasný. Doufám, že v budoucnu vznikne více seriálů, co budou vyprávět příběhy lidí na asexuálním spektru.
Proměna (2022)
Pro některé uživatele, kteří se v komentářích podivují, jaktože jsou čínské postavy v Kanadě: Asi to k vám ještě nedošlo, ale Kanada je multikulturní stát, kde Číňané tvoří velmi početnou menšinu. Ve filmu se objevovaly i jiné menšiny i kultury, třeba školník s turbanem. A je super, že KONEČNĚ se v západní kinematografii začínají objevovat i prvky asijské kultury, která byla na západě dlouho ignorovaná. Žijeme holt v globalizovaném světě, kde existuje i jiná kultura než ta bílá evropská, smiřte se s tím.
The Morning Show - Rozhovor (2019) (epizoda)
Všichni do finále šli se spoustou postranních úmyslů a během celé série se ukázalo, že nikdo (snad Bradley) nehraje fér a myslí vždy jen na sebe. Dojemné finále, kde se všichni zachovali správně působilo trochu jako pohádka vracící víru v lidskost.
Broad City - Season 5 (2019) (série)
V poslední sérii si to Ilana a Abbi jako nerozlučná dvojka naposledy rozdaly s celým NYC (v kontextu tohohle seriálu to klidně může být dvojsmyslný). Jenže život jde dál a i bff si musí dát sbohem. Už nejde lítat z maléru do maléru a žít ze dne na den. Holt stárnem. Konec mě dojal. Rozhodně jeden z nejlepších seriálů, který jsem letos viděla.
Broad City - Season 3 (2016) (série)
Závěr série monumentální! Některé scénky poněkud předvídatelné, ale jinak jsem se skvěle bavila, možná i víc než u předchozí série.
Opouštět Počátky (2021)
Začínat od nuly není vůbec lehké. Nedokážu si vůbec představit, jaké to musí být v kůži hlavních hrdinek tohoto dokumentu. V průběhu deseti let sledujeme životní jízdu nahoru a dolů. Často to není moc příjemná podívaná. Dokument je dobře natočený, vtáhne do děje a až do konce neztratí tempo.