Recenze (1 232)

Expend4bles: Postr4datelní (2023)
Jednoznačně nejslabší díl série, který od vyloženého propadáku zachraňuje Statham. Bohužel v současnosti už není v kurzu ani Megan Fox (kde jsou ty časy prvních Transformerů) a účast 50 Centa je taky slušným krokem vedle. Pokud odmyslím i do očí bijící low-cost vizuální efekty, jde o nenáročnou akční jednohubku na nedělní odpoledne, nic víc.

Jan Žižka (2022)
Jáklův výklad české historie mi bohužel nesedl. Je vidět, že má nakoukanou hollywoodskou produkci, ale od etalonů žánru je pořád dost daleko. Nejde ani tak o skromnější výpravu nebo tuctovou režii, ale především o chybějící emoce, nefungující vztahy mezi postavami a v neposlední řadě z velké části vymyšlený a nedotažený příběh, který má jen malou oporu v dochovaných historických materiálech. Palec nahoru za snahu, ale lepší hodnocení z toho nevymlátím.

Rachel Stoneová: Sázka na Srdce (2023)
Mission Impossible z Wishe.

MH370: Ztracené letadlo (2023) (seriál)
Poměrně slušně ucelené shrnutí toho, co je k případu ztraceného MH370 dosud známo. Ale jelikož jde stále o neobjasněný případ, dostávájí logicky více prostoru skupiny odborníku, samozvaných odborníků, renomovaných žurnalistů či nájemných pisálků, kteří zde prezentují své teorie. I z pohledu laika mají však všechny tři hlavní prezentované teorie poměrně dost logických nebo technických děr a je vlastně dost možné, že případ ztraceného MH370 nakonec zůstane bez jasných odpovědí a neprůstřelných důkazů.

Mayday (2023)
Nemusíte mít doktorát z leteckého inženýrství na to, abyste poznali, že tohle fakt není podle skutečné události. To však nemění nic na tom, že jde o poměrně zábavnou akční jednohubku osmdesátkového střihu a Gerard Butler opět potvrzuje, že role hrdinných spasitelů mu prostě sedí.

RRR (2022)
Když už si běžný filmový fanda začne myslet, že už ve filmu viděl asi všechno, je ten správný čas zamířit do Bollywoodu. A právě třeba takové RRR je tou ideální kombinací epického příběhu, přepálené, ale skvěle nasnímané akce, velkorysé stopáže, namakaných kníratých herců a půvabných hereček a v neposlední řadě svérázných bollywoodských vizuálních efektů. Proto je jenom dobře, že se podobné filmy objevují na Netflixu, protože stupněm zábavnosti často překonávají i leckteré hollywoodské blockbustery.

Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (2022)
Oproti druhému dílu je to sice přímočařejší, ale stále mám problém se zoufalým nedostatkem nových nápadů, sterilností a motivací většiny postav a poněkud ochuzeným příběhovým obsahem, který by se dal shrnout ve třech větách. Mikkelsonovo pojetí Grindewalda mi nevadilo, naopak ve vztahu k Brumbálovi mi přijde uvěřitelnější, ale Depp mě v této roli přeci jen bavil o něco víc. Hezky se na to celé kouká, ale i zatvrzelí fandové kouzelnického univerza musí vnímat neuspokojivou kvalitu, která jim je v posledních dvou dílech servírována a pokud přeci jen dojde i na čtvrtý díl, tak by měli tvůrci přehodnotit strategii, protože jinak to bude zavánět průšvihem, ze kterého bude pro fanoušky jediným únikem asi jen kouzlo zapomnění. 50%

Matka versus android (2021)
Chloe bohužel nemá poslední dobou štastnou ruku na filmové projekty. Tohle podivné lesní low-cost sci-fi je toho dalším důkazem. Nedomyšlené univerzum, mizivá sympatie k hlavní dvojici, nejasná motivace postav, inteligence androidů na úrovni kuchyňského mixéru a závěr, který definitivně posílá celý film do zapomění. Často zmiňované a podobně "komorní" Bird Box nebo Quiet Place jsou přeci jen o level jinde.

Neymar: Dokonalý chaos (2022) (seriál)
Názor na Neymara nezměním, ale v mnohém ho asi chápu. Ať už jde o vliv otce a "jeho" agentury, motivaci k jednotlivým přestupům a případným návratům, vztah k fanouškům nebo umění si užívat života plnými doušky. Minisérie se naštěstí z hlediska objektivity nevyhýbá ani stinným stránkám a momentům Neymarovy kariéry, jakými jsou například již legendární simulování nebo aféry spojené s jeho bujarým stylem života. Pokud však díky němu našly (nejen) brazilské děti motivaci v životě nebo sportu něco dokázat, potom pokorně smekám klobouk i já.

Resident Evil: Raccoon City (2021)
A zase to nevyšlo. Jako fanoušek herní série bych se už klidně spokojil i s dobře natočeným akčním béčkem, ve kterém by charaktery odpovídali postavám z her a triky odpovídaly alespoň současným standardům. K čemu pak totiž je těch pár pomrknutí na herní fanoušky, když tvůrci totálně rezignovali na budování napětí, charakterovou stránku jednotlivých postav, kvalitní akci (kam opravdu nepočítám Chrisovu stroboskopickou vyvražďovačku) a v neposlední řadě na scénář, který zde spíše připomíná špatné improvizační divadlo. No nic, tak kdo to zkusí příště?