Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (1 239)

plakát

Jízda smrti (2023) 

Podprůměrná epizoda Kobry 11 s Liamem Neesonem. Už chyběl jen Semir Gerkhan.

plakát

Air Force One Down (2024) 

Unést Air Force One nikdy nebylo jednodušší. Naštěstí tuhle nepříjemnost vyřeší dva padáky a seskok někde nad fejkovým Bulharskem. Následuje pokračování šablonovitého scénáře se zajmutím, zdrhnutím ze zajetí, setkání se tváří v tvář s hlavním záporákem a závěrečný twist, který už jen potrhuje celkovou béčkovost a naivitu tohoto filmu. A hlavní plusy? Akční, téměř až "johnwickovská" sekvence likvidace generálových poskoků a Katherine McNamara.

plakát

Princezna (2022) 

Zapomeňte na princeznu Krasomilu, Elsu nebo Lociku. Teď je tu bezejmenná rusovlasá princezna s tváří Joey King, potřísněná krví a dávající pivo na ex, která si musí probojovat cestu z věže dolů, aby zachránila svoji rodinu. Cestou z věže dolů princezna leveluje, odtrhává si kusy šatů, získává armor a vybavení. Ano, je to vlastně videoherní koncept, ale překvapivě dobře funguje až do finálního bossfightu. Bojové scény, a že jich fakt není málo, mají slušnou choreografii a running joke s tlustým členem stráže je geniálně dotažen až do konce. Já jsem spokojen.

plakát

Pátrání za devatero horami (2023) 

Pokud máte rádi klasické pohádky a Hercula Poirota, tak jste na správné adrese. Tahle bizardní kombinace žánrů mě ale překvapivě bavila a když Karkulka spustila vysvětlování a objasňování téměř dokonalého zločinu spáchaného osobou, od které byste to opravdu nečekali, bylo o nečekaně vysokém hodnocení v podstatě rozhodnuto. Je jasné, že tenhle originální kousek z díly Netflixu nesedne každému, ale pokud už máte něco nakoukáno z japonské kinematografie, tak vás nepřekvapí ani poněkud svérázný humor nebo typické herecké kreace jinak velmi pohledného hereckého osazenstva.

plakát

Kancl (2005) (seriál) 

Seriálový poklad, který svým pojetím humoru nesedne každému, ale o to víc odmění ty, kteří se po první představovací sérii rozhodnou pokračovat dál. Americký Kancl se totiž může opřít o neskutečnou rozmanitost, rozdílnost a bizardnost postav, přičemž se nebojí ani občasného sentimentu nebo absurdních témat. Jeden z mála komediálních seriálů, který si udržel kvalitu až do finále.

plakát

V letu (2024) 

Nějak takhle jsem si představoval, že vypadá film podle scénáře vygenerovaného umělou inteligencí. Takže samozřejmě nechybí mezinárodní tým (asiatka opět jako hackerka), opakování doslova všech žánrových klišé a do toho ještě kupa logických nesmyslů a náhod, které nechtěně nahrazují humor, který umělé inteligenci ještě moc nejde a vyloženě tady chybí. Což je škoda, vzhledem k účasti Kevina Harta, ale i tady je zkrátka vidět, že mu více sedí buddy movies. Lift je tak bohužel další z řady neoriginálních žánrovek, která po pár hodinách upadne v zapomnění.

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

A cenu za letošní nejdražší filmový fail získává Zack Snyder. Bohužel jen těžko se hledají nějaká pozitiva, Snyder tímto narazil na tvůrčí a filmařské dno. Scénář nejspíš vygenerovala umělá inteligence, kamera je často nepříjemně rozostřená, digitální triky jsou ve velké míře na úrovni televizních seriálů a herecké osazenstvo nemá moc co hrát, protože charaktery jejich postav nedostali potřebnou péči a je vám vlastně už od začátku jedno, jaký bude jejich další osud. Samotné univerzum je překvapivě zoufale nezajímavé a Snyder tak akorát divákům více či méně napádně naznačuje, z jakých oblíbených filmů čerpal inspiraci. Tohle nemůže spravit ani režisérský sestřih.

plakát

Expend4bles: Postr4datelní (2023) 

Jednoznačně nejslabší díl série, který od vyloženého propadáku zachraňuje Statham. Bohužel v současnosti už není v kurzu ani Megan Fox (kde jsou ty časy prvních Transformerů) a účast 50 Centa je taky slušným krokem vedle. Pokud odmyslím i do očí bijící low-cost vizuální efekty, jde o nenáročnou akční jednohubku na nedělní odpoledne, nic víc.

plakát

Jan Žižka (2022) 

Jáklův výklad české historie mi bohužel nesedl. Je vidět, že má nakoukanou hollywoodskou produkci, ale od etalonů žánru je pořád dost daleko. Nejde ani tak o skromnější výpravu nebo tuctovou režii, ale především o chybějící emoce, nefungující vztahy mezi postavami a v neposlední řadě z velké části vymyšlený a nedotažený příběh, který má jen malou oporu v dochovaných historických materiálech. Palec nahoru za snahu, ale lepší hodnocení z toho nevymlátím.