orkadimenza

orkadimenza

Jiří Vala jr.

okres Břeclav

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 14.5.2018  16:55

    I když se jedná o pouhý (a velmi povedený) žert, volám po celovečeráku Key to Reserva! Scorsese bravůrně vystihl Hitchcockův styl a dělá dobré jméno jak sobě, tak poctu svému vzoru. Brilantní!

    • 12.5.2018  00:51

    Kouzlo každého poprvé spočívá v tom, že všechna jsou odlišná v nespočtu malých i větších detailů, přesto je základ stále stejný. Líbí se mi nejen kontrasty animací a jednotlivých "prostředí", ale i to, jak každý ke své "ztrátě" s rostoucím věkem přistupuje jinak. Nejvíce mě zaujala 2. historka. "Was that it? Was that what we've been building towards?" Největší feeling však měla poslední historka z pohledu staršího pána. "I think I thought that I'd never forget that moment for as long as I lived. And I haven't."

    • 12.5.2018  00:19
    Asshole (2009)
    ***

    Musím uznat, že některé Vincentovy stěry byly opravdu povedené. Jeho monolog by se ideálně hodil pro nějakého stand-up baviče. Jenže po celou dobu mi byl nesympatický vyloženě proti srsti. Takže sice svou roli kreténa splnil dokonale, ale protože jsem se u toho neválel smíchy pod stolem, tak z toho byla nakonec průměrná podívaná. Škoda, že byl doktor odkloněn na vedlejší kolej, protože v tandemu by jim to šlo určitě lépe.

    • 11.5.2018  23:38

    Be right back: 2. série navazuje na famózní konec 1. série dalším silným vztahovým příběhem a tentokrát se do hry zapojuje umělá inteligence. Líbí se mi počáteční nápad chatování, který je fakt těžce psycho a myslím, že by se dalo na hodinku zůstat jen u něj. Správná antiutopie ale musí být přehnaná a tak tvůrci zacházejí v AI ještě dál. Konec velmi depresivní, tak jak to mám u Black Mirror rád. 90% White Bear: Našlapaná hunterská epizoda s vhodně zvoleným in medias res a závěrečným know how. Celé mi to připomínalo Shutter Island (v tom, že je to scénáristicky vypointováno, ale ne tím stylem, že bych zíral s otevřenou hubou, spíš mám těch otevřených otázek v hlavě až moc), jehož skalní příznivci tenhle díl určitě vynesou do výšin, ode mě přichází ocenění hlavně za náboj a hezky promyšlený scénář. 80% Waldo Moment: Zde podle mého podceňovaná epizoda. Tentokrát tvůrci zasahují do politiky a myslím, že na hroudu politického bahna je také potřeba nastavit zrcátko. Víc než na samotnou politiku zde může být vnímána kritika na snadnou manipulativnost voličů, kteří jako tupé stádo ovcí jsou schopni snížit se až k těm nejnižším hladinám pro urážky a vulgarismy. Ale je to velice smutné, obzvlášť když vidíme tuhle politickou satiru i u nás, kde modrého Walda důstojně zastupuje Tomio. Nedivme se, až se u nás po volbách bude házet botami. 75% White Christmas: Finish 2. série, resp. vánoční bonus je opět brilantní. Dva chlapi vyprávějí své příběhy v jedné místnosti a vy nevíte proč tam jsou a proč si to vykládají, dokud nepřijde konec. Nejvíc mě bavila první story, navádění nerdíka v balení holek jsem si vyloženě užíval. Druhá historka, zaměřená opět na vztahy, byla taktéž skvělá, s jedním výrazným momentem. To otočení bylo snad děsivější než otočení v Psycho. A nakonec to do sebe krásně zapadlo. 90%

    • 10.5.2018  19:14

    Odkazy na Shawshank, Zelenou míli a Kult hákového kříže? Větší klenoty pohromadě už snad být nemohly.

    • 10.5.2018  14:53

    Málem jsem Out of Sight považoval za japonskou fantasy hříčku, původ však tento kraťas skrývá v Tchaj-wanu. Hlavním důvodem mého omylu bylo vzpomenutí si na animák Můj soused Totoro.. Oba dva anime kousky si totiž pohrávají s fantazií, ale oba dva postrádají nějaký emocionální dopad, zaujmutí, moment při kterém bych řekl Wow. Škoda také, že jsem nezůstal v omylu jména psa. Coco bych totiž ocenil daleko více než Gogo.

    • 10.5.2018  14:42

    National Anthem: Mé první seznámení s Black Mirror a okamžitě přišlo uchvácení. Miluju totiž psychologické snímky, stejně tak filmy pojednávající o sociálních problémech lidstva. Tady je obojí krásně smícháno dohromady. Jestliže jsou totiž teroristé bezchybní (v tomto případě ještě navíc obzvlášť zvrácení), pak se psychologie vydíraného projeví na 100%. A která stránka potom zvítězí? Smrt, nenávist vlastenců, ztráta důvěry a riskování bezpečí, vlastního i své rodiny? Nebo setrvání v práci, zvýšení popularity a důvěry, ale zároveň ztráta etiky a pokojného manželství? Výborný začátek seriálu. 90% Fifteen Million Merits: Jelikož nejsem moc seriálový typ, tak jsem netušil, že se Daniel Kaluuya před svým zvýrazněním na herecké scéně v Get Out objevil i v Black Mirror. Tady si na sebe vzal poměrně velké břemeno. V závěru byl sice fantastický, ale celkově na poměrně rozvleklý díl nestačil. Futuristická epizoda brilantně vymyšleného světa, obracející zrcadlo tentokrát na showbyznys, škoda že mírně zdlouhavá svým úmyslným stereotypem. Showbyznys je něco jako droga. Když se tomu přiblížíte, můžete do toho snadno spadnout. 80% Entire History of You: Šílený, ale naprosto skvělý nápad! Snad každý člověk si denně přehrává své vzpomínky a myslím si, že tomuto nápadu se věda v budoucnosti nevyhne. Příběh je tentokrát zasazen do tématu žárlivosti a lhaní. Hlavní postava Liama je extrémně protivná a paranoidní, ale díky tomu má epizoda mnohem větší grády. Black Mirror zde opět pokládá otázku, zda je vývoj podobných technologií ku prospěchu či nikoliv. A zde je tahle otázka mimořádně záludná. Je lepší znát čistou pravdu nebo by měl mít člověk právo na tajemství? A je lepší být dotčen technologií nebo si zachovat svou vlastní neposkvrněost? Nejlepší epizoda 1. série, ne-li celého seriálu. 100%

    • 9.5.2018  21:33
    Sigala - Easy Love (hudební videoklip) (2015)
    ****

    Energický song s hezkou metaforou slunečních brýlí a spoustou tančících. Pro mě ale hlavně předchůdce mé oblíbené letní songy Sweet Lovin'. "Simple melody, that's how easy love can be."

    • 7.5.2018  22:10
    God, The (2003)
    ***

    Tohle sledování marného boje bylo celkem úsměvné. Nemám rád mouchy a jejich věčné a otravné bzučení. Ovšem jako hinduista bych ten kraťas asi moc nepřijal, ať už to byl Višnu nebo Šiva.

    • 7.5.2018  12:38
    III. Hněv (studentský film) (2016)
    **

    Jestli měl kraťas nějakou ještě hlubší myšlenku, to mi není známo, ale metafora míry hněvu vyjádřená tempem metronomu se zdá být příhodná. Celkově mi ale Hněv přišel stejně "krásně" sestříhaný, jako scéna z Tak3n, kdy Liam Neeson přeskakuje plot: https://www.youtube.com/watch?v=gCKhktcbfQM.

    • 1.5.2018  23:00
    Suckablood (2012)
    ****

    Tenhle originální "Fairytale Horror Short" pustím svým dětem, jestli si někdy budou chtít cucat palec. A až si někdy po vzoru nezbedné holčičky olíznu prostředníček s prsteníčkem (před nejmenovanou činností), vzpomenu si na "Krvouše - Suckablooda" a dám si pozor, čím budu vyhrožovat svým dětem v pytlíku.

    • 1.5.2018  22:48

    Kdyby hlavní namyšlená postava neřekla asi 5x "Son of a bitch", možná by to bylo i vtipné. Tentokrát mě Wesova hravá režie nepřesvědčila a tahle 8-minutová hříčka mě nezaujala ani jako film, ani jako reklama.

    • 1.5.2018  21:44
    Maniac (2011)
    ***

    Rozhodně bych nečekal, že mladičkého Shiu LaBeoufa uvidím sedět na režisérském křesle, byť se jedná "jen" o krátkometrážní snímek. Shia vytváří hustou a syrovou atmosféru, která je úspěšně podpořena černobílým obrazem. Jde vidět, že oproti jeho prvnímu kraťasu nabyl zkušenosti z natáčení Transformerů nebo Já, robot a nezalekl se použití akčních a "drsných" scén. Bohužel kvůli absenci výraznějšího scénáře či děje se tenhle kraťas v divákově paměti snadno ztratí, i přes závěrečný úsměvný pohled do štábu.

    • 1.5.2018  21:33
    Ajťáci (TV seriál) (2006)
    *****

    Britské sitcomy jsou nevyzpytatelé. Red Dwarf mě třeba vůbec nezaujal, i přes obrovskou fanouškovskou základnu. K Black Books jsem měl zpočátku taky výhrady, ale postupem času se mi hodně zalíbily. Ovšem IT CROWD! IT Crowd mě dostal hned od prvního dílu, kdy jsem se skutečně smál na celé kolo a hltal jednu epizodu za druhou. Tahle trojice a její humor mi několikrát dokázala zlepšit náladu a bavila každou minutou. Maurice Moss je neuvěřitelné stvoření, tahle postava se okamžitě zařadila mezi mé nejoblíbenější komediální postavy, dokonce i před samotného Sheldona Coopera. 4. série už byla sice trochu slabší, ale celkově je tenhle sitcom naprostá bomba! Někomu to sednout nemusí, ale pro mě to byla trefa do černého.

    • 26.4.2018  21:50
    Hastrman (2018)
    ****

    Na Hastrmanovi mě původně zaujala nezvyklá kombinace žánrů Romantický/Thriller a také mysteriózně vypadající plakát, proto jsem se rozhodl na něj jít do kina. A s potěšením mohu říci, že mě po delší době zaujal jako český film. Jedná se o melancholický a lehce lyrizovaný příběh o odloučeném baronovi, který se musí potýkat se svým osudem. Skoro bych si vsadil, že téhle role se může ujmout jenom Karel Roden. Jeho jmenovec Dobrý se ale s hlavní rolí popasoval bravůrně a předvádí skvělý výkon. Stejně tak Simona Zmrzlá v roli Katynky, dívky nespoutané, inteligentní a okouzlující, povedlo se jí upoutat mou pozornost a po Hastrmanovi se jí budou další role zcela jistě sypat k nohám. Celkově se mi velmi líbilo obsazení i dalších specifických postav (Lábus, Lichý, Kolařík). Sice jsem nečetl knižní předlohu, ale vykreslení jejich charakterů i chování v různých situacích se na pozadí vesnického prostředí opravdu povedlo. Vše bylo dokreslováno podmanivou hudbou a tématickou výpravou, čímž byla vypíchnuta lyričnost a nadpřirozenost příběhu, již se podařilo zkrotit na únosnou míru. Technicky je snímek zvládnut velmi dobře, snad co by šlo vytknout jsou trikové efekty a potom už jen scénář, který nevygradoval do mohutného závěru. Ovšem v konkurenci současných českých snímků musím s úsměvem oznámit, že v případě Hastrmana je opravdu na co se koukat. Havelka svůj debut zvládl skvěle.

    • 26.4.2018  20:36
    Kazišuci (2018)
    **

    Zkusil jsem to. I přes odpudivý český distribuční název a ještě odpudivější místní obsah. Holt překvapení se nemůže konat vždycky. Začalo to špatným výběrem tří hlavních puberťaček, kde se povedla jen Julie, a pokračovalo to i u tří "kazišuckých" rodičů. I když musím uznat, že John Cena se do role sice svalnatého, ale neuvěřitelně hloupého otce hezky hodil. Hlavním úskalím nepovedené komedie je však scénář, postavený na debilitě postav rodičů. Takže zhruba do půlky filmu mi přišli skutečně nenormální všechny postavy kromě Huntera, kterého navíc všichni nenáviděli. Nakonec i on pohlédl kazišuckým pokušením a nezůstal postavou, kterou jsem aspoň trochu chápal, až do konce. Sakra příště aspoň vymyslete film, kde budou postavy uvažovat aspoň trochu racionálně a ne abych se musel zamýšlet, zda nyní v roce 2018 opravdu žijeme v takové společnosti. Nepomohl tomu ani humor, který po většinu filmu nestál za nic. Vážně jsem nečekal, že se dočkám i penisu a varlat na plátně, blicí scéna mi potvrzuje, že humor byl spíš nechutný. Kdo v Blockers vidí nějaké větší poselství, tak jedině to, že se postavám v průběhu filmu zvýšilo IQ ze 70 na 90, ale žádné wow z toho dělat nebudu. Někdo si užil, někdo ne a to je celé, vesměs podobné komediální schéma vidíme aspoň jednou každý rok. Jediným heartbreaking momentem pro mě bylo zahrání "This Town" od Horana, v tu chvíli ve mě fakt zatrnulo (osobní pouto k tomuto songu). Jinak jsou Kazišuci velmi jednoduchou a podprůměrnou komedií, která se snažila zahrát na jistotu, ale ve všech aspektech šlápla vedle.

    • 25.4.2018  23:14

    K Jinx jsem se dostal přes Making a Murderer, které mě totálně uchvátilo. Příběhy Roberta Dursta i Stevena Averyho jsou pro dokumentaristy doslova vymodleným materiálem, proto je potřeba zhodnotit jak se s ním kdo vypořádal. Zatímco Making a Murderer je spíše soudní záležitostí, Jinx působí detektivním dojmem. První tři epizody nám důsledně líčí všechny dostupné informace prokládané výpověďmi samotného Boba Dursta (který líčí příběhy poklidně jakoby se jednalo o běžný rozhovor), ale není to něco, po čem bych s otevřenou pusou prahnul po následující epizodě. Trochu mě zarazila i nechronologická kompozice epizod, protože v prvním dílu začínáme u případu Morrise Blacka, který byl až jako poslední v sérii tří záhadných příběhů. 4. a 5. díl už začíná nabírat na obrátkách a stupňuje k závěrečnému vyvrcholení v 6. dílu, který musel dozajista všem vyrazit dech. Andrew dosáhl svého a useknutím "after" přiblížil finále seriálu skutečné husí kůži prožívané u těch nejlepších filmových dramat. Je to třešnička na vrcholu skvěle chutnajícího, ale ne úplně dokonale vypadajícího dortu. Making a Murderer u mě v duelu těchto dvou krimi dokumentárních seriálů vítězí, i přesto, že neobsahuje podobnou závěrečnou katarzi jako Jinx. Třeba se jí ale dočkáme za pár let, kdoví.

    • 25.4.2018  14:55
    Mrazivá tajemství (TV pořad) (2016)
    ***

    1. série: 4*. Vtipné, promyšlené a s daným schématem opírat se do pohádek. Příkladná recese ze zdánlivě nevinných příběhů pro malé děti. 2. série: 2*. Silné díly střídají slabší. Hlavně už ale tvůrci byli hamižní a začali čerpat i z jiných než pohádkových příběhů. Asi byli hladoví po úspěchu 1. série. 3. série: 2*. Zde už tvůrci jasně vaří z vody a dokonce to základní schéma s vypravěčem se vytrácí ve velmi trapném příběhu Kouření s Láďou Hruškou. Z této série stojí za zmínku jen Inkvizice a taky hezké rýpnutí do politiků.

    • 25.4.2018  12:54
    Liam Payne & Rita Ora - For You (hudební videoklip) (2018)
    ****

    Hodnotím jen samostatný videoklip, interpretaci a lyrics. Kdybych měl totiž do hodnocení započítat, co se mi při hraní této písně vybaví, tak tím je špatný film Fifty Shades Freed, který ve mně evokuje jednoznačný odpor. Jinak je to ale pěkná písnička, jež by mohla být dovedena k dokonalosti při odstranění některých elektro prvků.

    • 24.4.2018  01:54

    Piko párno, které dává smysl a krásně do sebe zapadá. Ta odhalení v polovině příběhu prostě žeru.

    • 24.4.2018  01:36

    Od třetího dílu populární německé komediální série jsem dostal zhruba to, co jsem očekával. Popravdě, moc toho nebylo, ale schéma, jak by mohl film vypadat, se vyplnilo podle předpokladů. Trojika Fakjů už viditelně vaří z vody a oproti průměrné komedii nepředvádí nic navíc. Daří se jí ovšem využívat vlastností postav, které již známe a přidáním několika nových postav se jí alespoň trochu daří zamaskovat absence scénáristické kreativity. Některé vtipy jsou vydařené a nejednou jsem se u filmu zasmál, bohužel jsou ale prokládány těmi nevhodnými (fekálními nebo hloupými). Co se týče příběhu, první půlka filmu postrádá stabilní dějovou linii a tak sledujeme jen spleť náhodných gagů, využívající právě postavy z předchozích dílů. Zeki sice trochu měkne a už se stává tím klasickým nudným učitelem, ale ústřední čtveřice studentů dokazuje, že lidská tupost nezná hranice. Primitivní gagy ale celý film zachránit nemohou, obzvlášť když se rozhodnete natočit dvouhodinovou komedii. Naštěstí druhá polovina přináší zajímavé zvraty, trochu toho dramatu a celkově dokázala zbytek filmu postavit na nohy. Hlavně aby už holky nekoukaly na Netflix. Milý a lehce dojímavý "všehovšudy konec" se vryje do paměti, 4 hvězdičky ale kvůli němu udělit nehodlám. Trojika u mě lehce překonala první díl, ale když si vzpomenu na opakování vtipů se smradem a neustálých narážek na uprchlíky (to se sem fakt nehodilo), zůstanu na skoupých třech hvězdách. A to i přesto, že mě některé části motivovaly k mé nadcházející maturitě.

    • 24.4.2018  00:55

    Tomu se říká pravá otcovská láska.

    • 23.4.2018  19:15

    Důmyslný snímek pohrávající si s časem, ve kterém divák zaujímá pozici hlavní postavy. Probudí se na začátku, netuší co se děje a postupně zjišťuje všechny okolnosti. Téma teroristického útoku zde není sice rozsáhle zpracováno, to však dává víc prostoru rozvinutí příběhu hlavní postavy. Docela mě podivilo chování kapitána Coltera Stevense, stejně tak jako nepřirozené chování jiných postav, ale to byl minimální rušivý element, protože jinak film běžel jako hodinky a s napětím jsem jej sledoval až do velmi promyšleně vystavěného závěru. Osobně bych však snímek utnul ještě o 4 minuty a 18 sekund dříve. Nejen, že by nevznikl lehce nelogický twist, ale zároveň by více vynikla hlavní myšlenka pomíjivosti života.

    • 23.4.2018  00:33

    Téma neobyčejného svědectví mě dostihlo ještě před projekcí. Stejně tak jako byla Máří Magdalena svědkem Ježíšova zmrtvýchvstání, byl jsem svědkem zajímavé zkušenosti z kinosálu. V nejmenovaném CinemaCity komplexu jsem si zakoupil lístek na film a při vstupu do sálu na mě čekalo podivné zjištění - nikde nikdo. Na tom by nebylo nic divného (logicky při každé projekci někdo musí být v sálu první), kdyby začátek projekce nebyl za 5 minut. Po dotazníku jednoho slovensky hovořícího pracovníka "Proč jsem si vybral tento film? Proč jsem nešel raději na Hastrmana?" jsem se začal obávat mé šance na zhlédnutí snímku. Ovšem o pár minut později vešla do sálu pohledná blondýnka (kterou nepochybně na Mary zlákali na pokladně) a pro 2 lidi už se promítat MUSÍ. Problémy však nebyly zdaleka u konce. Reklamy a trailery nebyly zaostřené (na čemž se demokraticky shodli všichni účastníci promítání) a přišla tedy stížnost. Než jí bylo vyhověno, viděli jsme prvních 5 minut filmu, načež byla projekce přerušena pracovnicí CinemaCity s patřičnou omluvou a po zhruba dvouminutovém doostřování se začalo od znovu, tentokrát už s ostrým obrazem. No a nyní k samotnému filmu. Cením účel zfilmování příběhu Máří Magdaleny, patrný ze závěrečných titulků. Možná kdyby se jednalo o příběh, ve kterém by byla hlavní postavou, bylo by to ještě lepší. Nenechte se mýlit, hlavní postavou tohoto snímku je Ježíš, sice skvěle zahraný, ale asi bych si to tak úplně nepředstavoval. Rutinní opakování sekvencí "Ježíš něco udělá - záběr kamerou na Marii" dává tomuto faktu za pravdu. Na druhou stranu to asi jinak udělat nešlo, v jiném případě bychom se mohli dočkat Nového zákona vol.2 což by mohlo dopadnout ještě hůře. Zároveň je tahle rutina logická, pokud vezmeme v potaz zmíněné nařčení papeže Řehoře. Příběh se totiž vyvíjí velmi ladně, dává prostor pro zamyšlení a na otázku "Proč nebyla prostitutka?" odpovídá právě důmyslnou kamerou: "Protože to vše mohla jen sledovat s apoštoly." Pomalý vývoj děje je na druhou stranu zvolen poněkud nešťastně, protože se film stává nudnou záležitostí, která je sice okořeněna podmanivým soundtrackem pánů Johannssona a Hildura (nevím jak dál), ale také vám u ní nejednou zamhouří oči. Když k tomu připočtu fakt, že i přes viditelnou obhajobu Máří Magdaleny jako historické postavy a tedy i obhajobu jejího svědectví, se příběh v několika momentech odklání od Bible jako od jediného písemného dokladu, budu o Mary Magdalene mluvit jako o velmi průměrném snímku, který může zaujmout maximálně svým poselstvím a hereckým výkonem Joaquina Phoenixe.

    • 21.4.2018  00:44
    Avicii - Broken Arrows (hudební videoklip) (2015)
    ***

    Samotná písnička mě moc nezaujala, hlavně kvůli molovému refrénu, který mi k Aviciimu nesedí. Každopádně příběh výškaře Dicka Fosburyho podle skutečné události se zpracováním povedl. Více ve slavných dnech zde: https://www.stream.cz/sportovni-okamziky/631092-revolucni-skok-do-vysky-1968

    • 17.4.2018  14:42
    Rest & DJ Fatte: Panáky na zem (hudební videoklip) (2012)
    ****

    Výborný beat od Fattea, ale zejména vynikající lyrics. Restovy slova vždycky donutí člověka zamyslet se nad životem, v tomhle případě vzpomenout si na lidi, který už mezi náma nejsou. V písní "hledání pravdy" řadím výš už jen Restovu Smířenou, v níž je mimo jiné odkaz na tuto píseň. "Srovnej si žebříček svých hodnot, potom dej si panáka a druhýho vylej na zem jak tehdy a na všechny ty chvíle jenom v dobrým vzpomeň si."

    • 17.4.2018  12:00
    Replay (2009)
    ****

    Smutný postapokalyptický příběh s velmi podmanivou hudbou dokreslující depresivní atmosféru. Zajímavé je, že přežití apokalypsy rodiče a syna jsme mohli vidět ve stejném roce v The Road. Tento kraťas však spíš než na přežití klade důraz na vzpomínky a jednoduchou dětskou potřebu "chtít si hrát".

    • 17.4.2018  01:43
    JAY-Z feat. Beyoncé - Family Feud (hudební videoklip) (2018)
    *

    Od úvodu se začal odehrávat klasický "klipový" příběh, který by měl vnořit diváka do následné písně. Po pěti minutách už mi přišlo divné, že hudba stále nikde...Po pravdě, ještěže ten příběh trval déle než samotná píseň. Protože výkon Jay-Z a Beyoncé byla taková dysharmonie, že už jsem byl na konci vděčný za závěrečné titulky.

    • 16.4.2018  00:19
    Rita Ora - Anywhere (hudební videoklip) (2017)
    ***

    Na jednu stranu se mi páčí jednoduchá myšlenka písničky a několik pasáží v textu, na druhou stranu ten "drop" po jinak pěkném refrénu mi přijde fakt otřesný.

    • 10.4.2018  01:13
    Beauty (2014)
    ****

    Poměrně silná artovka s podmanivým zvukem a ještě podmanivějším obrazem. Úplně bych to nenazval krátkým příběhem, ale spíš sled obrazů na stále opakující se motivy, o to více cennější, když se dané umění vryje do paměti. Stejně jako Shakespearovy verše o čase. Zurážej spáry lvu, Čase vše ničící, nech zemi pohltit, co jsi jí zrodit dal, ulámej tesáky divoké tygřici, věčného fénixe ve vlastní krvi spal.

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace