orkadimenza

orkadimenza

Jiří Vala jr.

okres Břeclav

11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 19.10.2018  01:05
    Venom (2018)
    ****

    Dlouho se mi nestalo, že bych se několik týdnů v kuse nepodíval na žádný film, tak jsem se rozhodl anomálii změnit a zavítat po delší době do kina. Možná to bylo nedostatečnou rozmazleností v rámci filmového fajnšmekerství (čti po dlouhé době přísunem kompaktního souboru pohyblivých obrázků v průměrné délce 2 hodiny) nebo prostým nesledováním ohlasů aktuálních kino trháků, ale mě se zkrátka Venom líbil. Velmi mě potěšilo zjištění, že se zařazuje mezi Marvelovky (což některé komiksové hnidopichy spíš pobouřilo), protože se významně odlišoval od otřepaného "co Marvelovka to plot=superhrdina+padouch+stupidní zápletka+několik fightů na závěr". A oceňovat by se dalo nejen výborné herectví Toma Hardyho (který mi zde připomněl starého dobrého Warriora), ale i hororový nádech a velmi povedený soundtrack, který vyvrcholil samotným Eminemem. Pokud je tu ale něco k vytknutí, tak je to právě vyvrcholení scénáře, jelikož jsem měl pocit, že film dříve skončil, než se pořádně rozjel do své druhé poloviny. Každopádně potenciál nové postavy byl úspěšně naplněn a věřím, že tržby z návštěv nám zajistí i pokračování, na které budu přinejmenším zvědavý.

    • 26.9.2018  00:24
    Upgrade (2018)
    *****

    Chcete vidět, jak to vypadá, když se někdo nasere, že Black Mirror končí svou 4. sérií? Rozhodne se natočit sci-fi film na podobné bázi. Příběh zasadí do světa blízké budoucnosti, který je trochu otřepaný, ale pokaždé v něčem inovativní, přidá trochu akce s perfektně fungující kamerou, špetku zdravé touhy po pomstě, vychytralou umělou inteligenci, která je vždy o krok napřed a zároveň velice zapeklitý způsob cesty ke zjištění, které jsme mohli vidět na konci každého dílu BM. Zkrátka vynikající podívaná nejen pro fanoušky BM, ale i pro nadšence akčních filmů, detektivek, drsných filmových scén a promyšlených filmových scénářů s hlubším významem.

    • 26.9.2018  00:12
    Alfa (2018)
    **

    Už trailer ukazoval, že snímek Alfa rozhodně nebude žádnou výjimečnou třešničkou na dortu filmového roku 2018, nýbrž měla tahle směsice Knihy džunglí a Revenanta obhajovat neobdržení titulu propadák. Zasazení do doby před 20 tisíci lety pro mne bylo více než symbolické - samotný začátek filmu mi přišel jako 20 tisíc let. Když už se ve snímku skoro nemluvilo, rozhodně by bylo zábavnější Alfu natočit jako grotesku na melodii Tureckého pochodu. Vždyť se podívejte na Dobu ledovou, jak kombinace pravěku a komedie vyšla perfektně. Ale skutek utek, takže jsem během zdlouhavého pochodu tlupy pravěkých lidí za domovem zaháněl nudu pokládáním si absurdních otázek: například kolik knedlíků si na večeři dávali k opékanému bizonovi nebo jak by asi jejich lovecký výkon ohodnotil Jakub Prachař v ČSMT. Postupem času jsem se přecejen při pohledu na plátno začal ptát sám sebe na smysluplnější věci: jakým způsobem si vyráběli/myli své dredy (asociace na šampon z RRRrrrr!!!), zda-li je snědený mravenec dokázal štípnout zevnitř žaludku, ale zejména jaká hvězda byla jejich ukazovatelem severu, jestliže před 20 tisíci lety byl severní nebeský pól vlivem precesní periody někde úplně jinde. Vytetované to sice měli hezky, ale jestli to tehdy fungovalo, kdoví. Po 30 minutách blouznění v mých vlastních myšlenkách jsem se začal více soustředit na dění na plátně a pak se pro jistotu podíval na lístek, jestli jsem si náhodou nespletl sál a nešel na Hačikó nebo Marley a já. Protože ten vlk byl fakt ku*** měkkej, jako kdyby z něj tvůrci chtěli udělat psa naschvál. Tak okaté trhání kožichu, olizování páníčka, strach z vody nebo házení aportu jsme neviděli ani ve výše zmíněných majstrštycích. SPOILER: Moje prognóza, že vlk byl "tak trochu" žena a Keda měl svého vlka "tak trochu" (pozn. čti zoofilně) rád, se nakonec vyplnila do nejmenšího puntíku. KONEC SPOILERU. Naštěstí jsem se ve druhé polovině začal alespoň trochu do příběhu vžívat a během vnímání hezké výpravy a hudby se můj názor na snímek začal rýsovat k lepšímu. Celkově byl příběh ale příliš jednoduchý a možná proto jeho jednoduchost mu uškodila zbytečná snaha o počáteční retrospektivu. Možná se ale chtěli tvůrci držet knižní předlohy, takže bych jim to na triko úplně neházel. Co bych jim ale na triko hodil, je zjištění, které na mne čekalo po příchodu z kina domů při čtení zajímavostí. Že pro potřeby natáčení zemřeli 4 nevinná zvířata? To jsem rozdýchával ještě dlouho. Nepamatuju se, že bych byl kdy jindy na filmaře naštvaný. Točit film o přírodě a pro jeho potřeby jí škodit, to je absurdita překonávající všechny mé absurdní otázky. Za tohle znechucení jsou 2* ještě dobré hodnocení, morálně film řadím do odpadu.

    • 4.9.2018  11:07
    Ellie Goulding - Beating Heart (hudební videoklip) (2014)
    ****

    Nikdy předtím jsem vážně neuvažoval o zhlédnutí Divergence a dalších dílů. Nyní, po poslechnutí této líbivé písničky s kvalitně zpracovaným klipem, se šance na zhlédnutí výrazně zvýšila.

    • 6.8.2018  02:16

    Melu Gibsonovi se povedlo vytvořit opravdu výjimečný snímek. Nejenže se jedná o výborné středověké drama se skvělými válečnými scénami a celkově historický velkofilm, na němž se chyby dají hledat až v těch nejmenších detailech. Ale Statečné srdce v sobě skrývá mnohem více než "jen" příběh o jednom statečném hrdinovi bijícím se pro svou lásku, což jsem zjistil až po několikátém zhlédnutí. Právě v místech, kde leckomu přijde film zdlouhavý, nudný, resp. "zadrhává se", tak právě zde se nachází významná poselství o pravdách, které ani zdaleka nejsou středověké. O tom, jak někteří raději zradí pro území, peníze a moc než aby dosáhli svobody, která jim může přinést skutečné štěstí a lásku. Že ve skutečnosti půda a šlechtické tituly neznamenají nic, pokud nejste skutečně svobodní. A o krásné milostné linii a hudbě ani nemluvě. Prostě velkofilm jak má být a s každým novým zhlédnutím si úspěšně obhajuje své místo mezi mými nejoblíbenějšími filmy. V žánru historických filmů nejoblíbenější vůbec. Každý jednou musí zemřít. Ale ne každý dokáže žít. FREEDOM!

    • 1.8.2018  00:41
    Ona (2013)
    ****

    Skromně laděné sci-fi režiséra Jonze, který mě již dříve uchvátil krátkým snímkem I'm here. Spike nemá potřebu zaujmout diváky velkým rozpočtem, u žánru sci-fi tradičním megalomanstvím nebo tunou vizuálních efektů, úspěšně však útočí na mozkové buňky. V případě Her zejména na pravou hemisféru. Jedná se o skutečně vnímavý romantický příběh, ve kterém má každé slovo svou podstatu...protože tak to ve vztazích chodí. Pro lidi, jenž se umí ponořit do hloubky romantických vztahů a vydrží bez klimbání nasávat každý dialog, je Her naprostá lahůdka. Spike Jonze vytvořil skutečně důmyslné a velmi přemýšlivé romantické drama, škoda jen, že je ve své druhé polovině rozvláčné více než je zdrávo. Asi největší inspirací z tohoto po právu Oscarem za scénář oceněného snímku mi budou Theovy nádherné dopisy. "Vždycky tě budu milovat, protože jsme spolu vyrostli. A pomohla jsi mi být tím, kým jsem. Jen chci abys věděla, že vždycky ve mně bude část tebe. A jsem za to vděčný. Ať už se staneš kýmkoliv a ať se ocitneš kdekoliv ve světě, pošlu ti svou lásku. Budeš do smrti má přítelkyně."

    • 18.7.2018  21:05
    Obloha (2017)
    ***

    Očekával jsem nádhernou podívanou na světelným znečištěním neposkvrněnou oblohu v chilské Atacamě, putování hlubokým vesmírem a povídání o hvězdách a astronomii. Toho bylo dosaženo pouze z půlky. Významnou část totiž zabírala kapitola zabývající se venkovskými obyvateli na poušti a jejich jednoduchému chápání vesmíru a světa. Omlouvám se, ale pod dokumentem s názvem Obloha si představuji něco jiného, zejména trochu více té oblohy. Kdyby se dokument nesl v duchu prvních 15 minut, byl bych s výsledkem naprosto spokojený. Jenže části související s vesmírem jen tím nejtenčím vláskem mě nezaujaly a na poměrně krátkou stopáž 78 minut mě snímek dokázal místy i nudit. Až budu mít chuť na magické filosofování o světě z pohledů lidí žijících na jeho samotném okraji, to si zajdu raději na jiný dokument.

    • 18.7.2018  19:14

    Dokument poněkud vyspělejší než o 4 roky starší záležitost "Take One: A Documentary Film About Swedish House Mafia". Pravděpodobně to bude větší vyspělostí všech třech DJs. Oproti Take One na mě už nepůsobí jako namyšlení idioti (leč možná jejich vlastní ega stály za rozpadem skupiny), občas Ingrosso zaválí, ale jinak už na jejich postech vidím tři o něco dospělejší chlapy s rodinou a urovnanějším rozumem, kteří se třeba i dokážou otevřeně zpovídat ze své drogové minulosti (jež je na DJ scéně na denním pořádku). Velký podíl na tom, že je Leave the World Behind o úroveň výš než Take One, hraje ale i od začátku do konce jednoznačná struktura a daný směr: udělat svoji poslední tour a zakončit SMH kariéru na vrcholu. A tak se skutečně i stalo. Povedlo se tak natočit kvalitní dokument, který sice nemapuje celou historii skupiny, ale dokáže obohatit i nefanoušky tohoto seskupení DJs. Zažili jsme něco úžasného. A je smutné vidět odcházet věci, které máte rádi. Ale podívejte se na nás, vydrželi jsme. Máme něco, na co můžeme vzpomínat. A myslím, že je to něco, čeho si můžeme vážit. Doufám, že budeme mít přátelství. Že budeme mít slušné přátelství.

    • 18.7.2018  18:57

    Konečně kvalitní epizoda 2. série. Na tenhle signál jsem čekal a naštěstí přišel už ve 3. epizodě. Rozvíjí se zde spoustu zajímavých konexí a nevyřešených otázek, tak jen doufejme, že další epizody udrží tempo.

    • 18.7.2018  18:52
    Vzpomenout si (studentský film) (2018)
    *

    Na snímek jsem se hodně těšil, zejména díky skvěle napsanému obsahu, nebýt kterého bych projekci nejspíš nenavštívil. Moc rád bych viděl citlivý snímek o zodpovědnosti, rodičovství, minulosti a prožívání přítomnosti, opravdu velmi rád. Nizozemskému režisérovi se ale podařilo natočit 51 minut dlouhou nudu s neuvěřitelně pomalými záběry kamery a neskutečně prázdným obsahem. Nevěřil bych, že to může dopadnout takhle špatně. A zjevně nejsem sám, kdo během projekce usínal, ale tenhle film byl fakt o ničem.

    • 18.7.2018  18:34
    Highlander (1986)
    **

    Čekal jsem nějakou kultovní klasiku z osmdesátek, místo toho jsem dostal nudné akční béčko/fantasy céčko, které svým infantilním humorem v kině rozesměje jen skupinku geeků, kteří neví kam s roupama. Přitom potenciál v příběhu Highlandera je výborný, jen nevím, proč se režisér rozhodl jej zpracovat jako béčkový film, maximálně s myšlenkou zparodovat souboje ze Star Wars (nebo to bylo jen Lambertovou slepotou). Kromě pár úspěšných vtípků pro nerdy tak potěšila akorát hudba od Queen, na Highlandera každopádně budu vzpomínat jako na nejhorší volbu celovečeráku na 53.KVIFF. 2* jsou ještě přijatelné hodnocení.

    • 18.7.2018  17:59

    Jedna z nejslabších Marvelovek. Druzí Avengeři postrádají oproti jedničce uchopitelný děj (kašlu vám na nějaký fight umělých inteligencí, ze kterého vzejde jako záporák zdánlivě nepřemožitelný robot a za kterého si může Stark sám), silného záporáka (ne schopnostma ale postavově), svěží humor a týmové sepětí, na něž poukazuje osamocení Jeremyho Rennera a také rozpolcení zbytku skupiny na menší části, z nichž vyniká pouto mezi Natashou a Bannerem. Výsledkem jsou dvě třetiny filmu nudné svou překombinovaností, jež neoživí ani nové postavy v podobě sourozenecké dvojice "vylepšených". Podprůměrné hodnocení tak zachrání jen závěrečná bitva svým pojetím totožná se závěrem jedničky, přesto stále fungující.

    • 9.7.2018  15:21
    Tomáš Klus - Pocity (hudební videoklip) (2009)
    ****

    Píseň Pocity je dle mého názoru Klusova absolutně nejromantičtější píseň, osobně ji mám zarytou hluboko v srdci. Mnohem hezčí je ale verze, ve které je méně kytary a Klusův krásný hlas tak vynikne daleko víc.

    • 4.7.2018  18:55
    Domestik (2018)
    *****

    Když režisér snímků Adam Sedlák prohlásil: "Doufám, že lidi budou odcházet", neměl jsem vůbec tušení jak to myslí. Nyní už chápu, že počet diváků opustivších sál je úměrný úspěchu režisérova záměru udělat z koukání na film naprosté peklo. Zpočátku se vše jeví nenápadně. Interiérní drama se dvěma a půl herci zaujme svou minimalizačností, zvukem a rozhodí záměrně rozostřenou kamerou. Na povrch vycházejí problémy obou jedinců v páru a ty se pomalu ale jistě rozrůstají. Snad do poloviny filmu je gradace nenápadná, ale když se na ni divák zaměří, tak ji tam zpozoruje. Do té doby se jedná spíše o minimalistické drama podpořené ironickým humorem než klaustrofobický horor, jehož prvky byly zřetelné hlavně v přítomnosti Vemte kočku. Ve druhé polovině ale začíná naprosté peklo, jak vizuální, tak zvukové a příběh začíná gradovat po exponenciální křivce. Nejednou se divák musí oklepat, zakrýt si oči nebo cokoliv jiného aby vstřebal současné dění na plátně. I přesto byl můj pohled na plátno doslova přimražený, jen po očku jsem zaznamenal, jak je celý balkón Velkého sálu Hotelu Thermal taktéž filmem pohlcen. Svědomitě mohu prohlásit, že se jedná o nefalšované české dopingové Requiem za sen. Drtivý finiš mě přesvědčil, že si Domestik zaslouží snad jako první český film zařazení nejen vedle Aronofskyho klenot, ale mezi snímky jako korejské Silenced nebo sovětské Jdi a dívej se. Snímky, které se opravdu velmi těžce sledují, ovšem jsou vynikající právě proto, že nepříjemné pocity z nepochybně nesprávného dění na plátně (ať už jde o drogy, znásilňování válku nebo onen doping) dokážou přenést přímo na diváka. Domestik mě velmi nepříjemně překvapil, ale právě proto je potřeba jej ocenit. Velký adept na jeden z nejlepších filmů nejen letošního KVIFF, ale i celého českého filmového roku 2018.

    • 24.6.2018  03:15
    Na Hory (2018)
    ****

    Tatínek celkem psychouš a synáček příliš rozumu taky nepobral. Zbytek je velmi autentický, ale HLAVNĚ se jedná o skvělý odstrašující případ vydírání na internetu. Remember: Black Mirror S03E03.

    • 24.6.2018  02:56
    Ben Cristovao - Poslední (hudební videoklip) (2017)
    **

    Písnička patří mezi Benovy lepší výtvory, i přesto, že je jako obvykle mimo rytmus a artikulace je hrozně nevkusná. Ale kéž by to bylo všechno co se hodnotí na klipu. Rozepnutá košile, kudrnaté vlasy retardované do ofiny, rádoby artová černobílá kamera s pozadím pláže a hlavně Benovo hrozné herectví. To vše mi zkazilo dojem. Takže: Občas si jen říkám, že bych to chtěl vrátit zpět, do chvíle kdy jsem z téhle písně znal jen text.

    • 24.6.2018  01:52

    Příjemné pokoukání na více než 50 let starý kult, jenž nikdy nezestárne. Nejsem bláznivý fanoušek Vinnetoua ani Old Shatterhanda, ale rád se podívám na kvalitní western, z něhož jde nasát jen a jen pozitivní atmosféra do rodinných obýváků. Jako nejlepší scénu bych vypíchnul souboj Shatterhanda s Velkým vlkem na tomahawk a nůž, vskutku lahůdka. A závěr inspiroval snad samotného Spielberga při točení Indiana Jonese :-)

    • 23.6.2018  11:41
    Den co den (2018)
    ***

    V prvním momentě, kdy jsem spatřil, že do kin jde snímek Den co den, věděl jsem, že to musí být výjimečný příběh. Proto jsem se rozhodl, že si nejprv koupím knihu od Davida Levithana a přečtu si ji před zhlédnutím filmu. Nevěřil jsem vlastním očím, když ve mně kniha Den co den probudila již několik let zakopaného čtenářského knihomola a zhltnul jsem ji během dvou dnů. Neskutečně čtivý příběh, jenž nemá nudné místo a na konci dokonce (a bohužel) uspěchá děj do nevyhnutelného vyústění. Během čtení druhé knihy Ještě jeden den (která je napsaná z pohledu Rhiannon) jsem to nevydržel a konečně si pustil film. Hned od začátku mě okouzlila neskutečně nádherná Angourie Rice a taky velmi milý začátek, díky němuž mě pohltila kniha. Postupem minut se mi ale více a více potvrzovaly obavy, že se jedná o nezfilmovatelné dílo. Je velmi těžké si představit jednu osobu za desítkami různých tváří a nevnímat jejich vzhled a hlas. Zde je přenesení slov do obrazu obrovským úskalím. Zároveň se nejedná o příběh, který si zaslouží tak málo času na jeho vyprávění. Hodina a půl na takovýto příběh je hrozně málo času. Projevuje se to nejen ve vynechaných pasážích (takže se vztah A a Rhiannon zdá být několikrát tak urychlený jako v knížce) a v přidaných scénách (které jen prázdně vyplňují děj), ale ZEJMÉNA ve vynechaných vnitřních monolozích A (další důkaz nezfilmovatelnosti této báječné knihy) a taky těch vskutku nádherných Levithanových citátech. Na změnu konce, uzpůsobenou filmovému scénáři, jsem byl naštěstí již připraven. Den co den je však typickou ukázkou, že i když tvůrci dali do filmu všechno, jeho kvality se knize nikdy nevyrovnají. A to je pro čtenáře knížky velká překážka, aby film dokázali docenit.

    • 22.6.2018  00:51
    Okrsek 49 (2004)
    ***

    Film originální svým tématem, jelikož o hasičích opravdu mnoho filmů natočeno není. Úskalí tu je ale hned několik. Především si nejsem jistý, jestli volba dvou prostřihujících dějových linií byla skutečně správná. Část pojednávající o Jackově životě funguje poměrně dobře. Od příběhu nelze očekávat žádné velké předvádění, po tuctovém naleznutí lásky se zde však vyskytuje zajímavá myšlenka "nelehkého žití rodiny hasiče", jenž by pro záchranu cizích lidí byl schopen obětovat vlastní život. Joaquin Phoenix zde navíc není tak slizký jako Johnny Cash v Walk the Line a na Jacindu Barrett je také příjemné pokoukání. Škoda, že druhá část nefunguje stejně dobře, kvůli ní si Okrsek čtvrtou hvězdu bohužel nezaslouží. Typickou Bayovskou režii s výbuchy častějšími než při Hledání min uzemní patetický závěr, který mě i při osobních krušných časech překvapivě nechal chladným.

    • 16.6.2018  13:39

    Je to opravdová kravina, příběhově za 18, herecky bez dvou za 20, ale možná právě díky té ultra blbosti (což je bezpochyby hlavní vlastnost filmu) jsem se po týdnu rozkoukání odhodlal a skutečně to dokoukal. Koho by to napadlo, že odvádět idiotskou práci bude tak složité. Stejně tak zahrát nevinné outsidery a lůzry taky není zase tak jednoduché. Takže blbost je to solidní, ovšem až taková, že odpad ani 1* ode mě nedostane.

    • 10.6.2018  00:45
    Zoo (2017)
    ****

    Zpočátku se to tvářilo jako obyčejný rodinný snímek, pro děti trochu naivní - ideální materiál na filmový festival. Jenže postupem času jsem se začal sbližovat s jednotlivými postavami (i když mi některé byly zpočátku nesympatické), příběh začínal nabývat na filmové dramatičnosti a nakonec se z toho vyklubal velmi pěkný snímek. Pomáhá tomu vystižený vztah člověka se zvířetem, příjemný soundtrack Marka Thomase a taky fakt, že jde o film podle skutečné události. Ještě navíc když poutavě vyobrazuje přátelství a odvahu, nemůže být Zoo hodnoceno špatně. Za mě se jedná o velmi milou podívanou, škoda že jen pro festivalové oči.

    • 8.6.2018  12:11
    Taxi (1998)
    ****

    Obrovské překvapení! Nikdy bych nečekal, že to řeknu, ale Taxi je lepší než všechny díly Rychle a zběsile. Tahle francouzská akční jízda má vtip, má náboj, má skvělou hudbu, přímočarý scénář a svou stopáží nenudí ani na chviličku. Škoda jen, že závěr obsahuje prvek, ze kterého F&F čerpalo již mnohonásobně. Jinak si ale nemám vůbec na co stěžovat, sympatický a svérázný Naceri, policajtský Diefenthal a nádherná Marion Cotillard, to je podívaná jak má být. Snad mi po jízdě s Danielem v dalších dílech nepřejde chuť. Velmi silné 4*.

    • 7.6.2018  20:43

    Jeden z vrcholových válečných filmů a vrcholový film Michaela Cimina. Po své maturitě jsem si velmi zřetelně zavzpomínal na Remarquovo Na západní frontě klid, protože ta "válečná idylka" je zde stejná. Svatba symbolem mladistvé bohabujnosti před válečnými útrapami a prozřením je zde stejná, stejně jako přátelství, jakožto nejdůležitější věc ve válce. Ze samotného Vietnamu je zde opravdové minimum, ale přesto snímek dokáže následky války znázornit daleko lépe, než drtivá většina snímků z bojiště. Pomáhá tomu rozvláčné tempo, které je možná až příliš pomalé, což je asi největším úskalím Deer Huntera (ale i obecně Ciminových snímků). Nejvíce bych však chtěl vyzdvihnout motiv ruské rulety, který zde byl využit naprosto fantasticky. Až zas někde na ruskou ruletu narazím, vzpomenu si právě na Lovce s hvězdným de Nirem a charismatickm Walkenem.

    • 6.6.2018  19:29
    John Wick 2 (2017)
    *

    Druhý John Wick úspěšně pokračuje tam kde skončila jednička...Ve stejných sračkách. Keanu Reeves již tradičně předvádí své nehraní, na které jsme už zvyklí. Na co jsem si ale stále zvyknout nedokázal je absence nějaké formy scénáře. Všechno je to totiž děsně primitvní a kde se scénáristi pouští do "promyšlených" kliček, dopouštějí se fatálních omylů. Akce na plátně je už tak ohraná, že nechápu, jak tohle může někoho bavit. Vždyť konec filmu je prozrazen hned na začátku, takže akce je stejně zábavná jako počítání aut při jízdě na dálnici (akorát počítáte headshoty). A v místech bez akce je film ještě nudnější a používá neskutečně otřepané fráze, až jsem měl pocit, že žádná věta z filmu není originál. Hlavu a patu bych v Johnu Wickovi hledal těžko, proto jsem taky dokoukával stěží, zhlédnutí filmu jsem musel rozkouskovat na 3 hodiny. Na jeden zátah to fakt nešlo. Nyní jen udiveně sleduji zdejší hodnocení a tento úspěch (díky němuž vznikne i třetí díl) nehodlám podporovat. Kdy tyhle stupidní filmy bez smyslu lidi omrzí, to pro mě zůstává záhadou.

    • 6.6.2018  16:21
    Na rybách (studentský film) (2013)
    ***

    Filmařsky na cvičení druhého ročníku zpracováno velmi profesionálně, ale kvůli několika mindfuckům se nejedná o vysloveně skvělý studentský film. Od nepřirozené reakce dcery, přes obavy manželky (taky bych chtěl mít špatný pocit z cesty na ryby, aspoň že nakonec to smysl dávalo) až po oznámení Policie ČR uprostřed lesa a velmi šťastnou souhru náhod při setkání s mužem. Aspoň že zaujal Zdenda Podhůrský a závěrečná pointa.

    • 31.5.2018  00:02
    Lokal Freestyle Battle (TV seriál) (2013)
    ***

    Abych citoval vítězného Separa: "Môžem to zhodnotiť ako výbornú udalosť aj keď je to vlastně úplná pičovina." Nikdo se nebaví s nikým, slovenská rap scéna rozhádaná, ale hlavně že máme animovanou kupu freestyle battlů. Některé byly fakt povedené (Strapo, Separ), jiné o něco méně, ale všechny doprovázela šílená animace. Opět souhlas se Separem, tohle už nikdy netočte. I kvůli ojedinělosti, i kvůli atmosféře slovenské rap scény.

    • 29.5.2018  00:59

    Do posledních 5 minut jsem si říkal, že snad neexistuje životopisný film o obyčejnějším chlápkovi než je Paul Potts. Je vskutku zajímavé, že se tvůrci vrhli do zpracování Paulova života před jeho šancí, spíš než aby dali přednost jeho proslavení. Zpočátku to fungovalo velmi hezky, hlavně vyobrazení Paula jako skutečného outsidera se povedlo, ale posléze už kolejnice nebyly zdaleka tak namazané. Ono když v době na pomezí peripetie a katastrofy řešíte raději Paulovu bouračku na kole než jeho cestu talentovou soutěží, tak není divu, že to diváka zdaleka tolik nenadchne. Je to jako kdyby v Milionářovi z chatrče všechny retrospektivní vzpomínky do minulosti při pokládání otázek byly chronologické a o žádné vědomostní soutěži by nebyla do posledních 10 minut ani zmínka. Pak by ten výsledek 8:0 v Oscarech a 47 tisíc-2 tisíce v počtu hodnocení nebyl tak propastný. To jen k příčině, proč film není extra ničím výjimečný, bohužel. Jinak ale jde o pohodovou nenáročnou komedii, na které mě v rámci postav asi nejvíce zaujal vztah Paula s jeho otcem a krásná Valeria Bilello. Pro obyčejné lidi, jejichž snem je, aby o nich byl v budoucnu natočen životopisný film, je Životní šance skvělou motivací. Životopisný film o Paulu Pottsovi ale šel natočit daleko lépe.

    • 22.5.2018  11:29
    Rihanna - Stay (hudební videoklip) (2012)
    *****

    Už si ani nevzpomínám proč, ale původně jsem tuto skladbu Rihanny hodnotil třemi *. Neuvěřitelně jsem si ale oblíbil cover od 30 Seconds to Mars zpívaný Jaredem Letem (nejhezčí moment z jejich koncertu v Praze 2018), který je pro mě velmi silný a emotivní. Poté jsem si znovu pustil původní verzi a prozřel, protože i ona je vynikající. Nádherný klip s velmi pomalou a detailní kamerou, v jednoduchosti je holt síla.

    • 14.5.2018  16:55

    I když se jedná o pouhý (a velmi povedený) žert, volám po celovečeráku Key to Reserva! Scorsese bravůrně vystihl Hitchcockův styl a dělá dobré jméno jak sobě, tak poctu svému vzoru. Brilantní!

    • 12.5.2018  00:51

    Kouzlo každého poprvé spočívá v tom, že všechna jsou odlišná v nespočtu malých i větších detailů, přesto je základ stále stejný. Líbí se mi nejen kontrasty animací a jednotlivých "prostředí", ale i to, jak každý ke své "ztrátě" s rostoucím věkem přistupuje jinak. Nejvíce mě zaujala 2. historka. "Was that it? Was that what we've been building towards?" Největší feeling však měla poslední historka z pohledu staršího pána. "I think I thought that I'd never forget that moment for as long as I lived. And I haven't."

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace