Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (110)

plakát

Světlo naděje - Vítejte ve Švýcarsku (2023) (epizoda) 

Určitě se jedná o silné a zajímavé téma, ale zatím se nemohu ubránit dojmu, že je to místy takové kýčovité a že herci místy zbytečně přehrávají. Viz např. scéna jak jsou Židé naháněni do nákladních automobilů. Určitě by stačilo nechat vyniknout "sílu okamžiku". Místo toho se moment hemží replikami typu "Co můžeme udělat? Nemůžeme nic udělat."

plakát

Máme jasno - Ropa (2021) (epizoda) 

Emise jsou globální problém a jako globální problém může být jejich objem vyřešen pouze mezinárodní spoluprací, která, jak dokument dobře ukazuje, se zatím nerodí snadno. Zatím děláme málo a moc nás to ani nezajímá. Neznám text či dokument, který by v tomto směru mluvil pozitivně a tento díl není výjimkou. Jen aby jednou nebylo pozdě.

plakát

Daredevil (2015) (seriál) 

První série seriálového Daredevila byla mdlá a místy zbytečně roztahaná. Pravda, občas se vyskytly zajímavé momenty a jak již zde bylo připomínáno, choreografie soubojů též není špatná. Ovšem díly byly často natahovány nezajímavými a zbytečnými dialogy, u kterých jsem si často říkal, jestli to neposunu dál. Nevím, zda začnu koukat také na druhou sérii, ale vzhledem k hodnocení jsem od toho čekal daleko víc. EDIT: DRUHÁ SÉRIE byla vítanou změnou, děj byl daleko dynamičtější, výrazně ubylo dialogové vaty a celkově jsem se nenudil. Skoro jsem si říkal, že jsem rád, že jsem přečkal úvodní sérii, protože na tohle se již dá dívat! TŘETÍ SÉRIE je ze všech zatím nejlepší. Líbila se mi snaha představit Daredevila jako slabšího hráče, který musí neustále dotahovat, zatímco Fisk v porovnání působí mistrně a nepřekonatelně. Příliš jsem nebyl spokojen s (dle mého) soudu zbytečnými odbočkami, každopádně v mnoha případech jsem byl napjatý na maximum. Těším se na velké finále, které by snad již brzy mělo být natočeno!

plakát

Mare z Easttownu (2021) (seriál) 

Civilní, dobře zahrané (zejména podle očekávání dominuje Kate Winslet), jen tomu povětšinou chyběly výraznější momenty (samozřejmě kromě závěru). Někdy mi přišlo, že ty vztahové vsuvky jsou tam trochu navíc, a tím celý seriál jenom natahují. Celkově lehčí nadprůměr.

plakát

Babylon Berlín - Série 3 (2020) (série) 

Opět skvělé v detailech, zatímco celkem zejména v první polovině sklouzává do průměrnosti. Nelze než ocenit skvělou výpravu - už jenom sledovat dobové reálie pro mě byl zážitek. Naštěstí vše zachránil skvělý závěr, který vše s jistotou nasměroval na další sérii, která, jak doufám, již bude mnohem konzistentnější.

plakát

Vychováni vlky (2020) (seriál) 

Solidní pilot, pod/průměrná první třetina, zajímavý prostředek, nudná závěrečná třetina (zejména fenomén collapsing defense – to mám z hokeje, a tak říkám situacím, kdy se hodně nebo většina hlavních postav ocitne na jednom místě, nehledě na jejich dřívější preference) a stupidní závěr (žárlící android???). Dvě hvězdy bohužel, chtěl jsem dát tři.

plakát

Dámský gambit (2020) (seriál) 

Na Dámský gambit se nejlépe kouká první tři díly, paradoxně když se v seriálu tolik nejedná o šachy. Druhá polovina je v mnoha motivech repetitivní, dost možná je to také asi dáno charakterem sportu. Tvůrci se snaží udělat šachy zábavné - a snad se jim to daří - přesto nelze hru reálně sledovat, neboť by to vyžadovalo výrazné zpomalení a tím pádem ztrátu atraktivity. Navíc brzy se nemůžeme vyhnout dojmu, že tady sledujeme klasickou šablonu, kdy se hlavní hrdina (tady hrdinka) dostává po vážných klopýtnutích na vrchol. Představme si místo šachové velmistryně třeba Rockyho a dostaneme víceméně stejný průběh, být tady možná lépe zahraný. V závěru mě také silně vadil fenomén, který si pro sebe nazývám kolabující obrana (mám to z hokeje), kdy se k hlavní postavě "stahují" všechny hlavní postavy z celého seriálu, až jsou všechny v podstatě na jednom místě. Možná tak vzniká dojem "všichni ti to přejeme", ovšem na druhou stranu to působí lacině.

plakát

Joker (2019) 

Gotham 70. let, ve skutečnosti současnost. Joker popisuje původ a vzestup populismu. Popisuje člověka, který nemá respektované a dobře placené zaměstnání, jeho rodinné poměry jsou problematické, má psychické problémy a bere kombinaci léků (srv. s opiátovou krizí v USA), jeho život je plný pesimismu a nulových vyhlídek. Navzdory tomu, že standardní politikové nabízejí komplexní řešení (zde kandidát na starostu Wayne), ve skutečnosti lidmi jako je on pohrdají a určitě nemluví jeho řečí. A ON TOHO MÁ OPRAVDU DOST! Proto se uchyluje k násilí, proto má tolik příznivců. Je to vzpoura davů 21. století. V Jokerovi jsem viděl málo komiksu, zato hodně ze současné společnosti.

plakát

Dálniční hlídka (2019) 

Highwaymen chápu jako revizionistický film, který se snaží o to, aby Bonnie a Clyde konečně přestali být vnímáni jako hrdinové, kterými se stali nejenom diky dlouhodobě pozitivnímu obrazu u americké společnosti, ale také díky předchozím oslavným filmům. Tento snímek je naopak zjevnou oslavou lidí, kteří tyto zločince dopadli. Bonnie a Clyde tak prakticky za celý film nejsou vidět, případně jsou vidět pouze zdálky. Cíl je jasný - je zde snaha je dehumanizovat a vyzdvihnout jejich brutální kriminální činy. Nejsem si však jíst, zda se snaha neminula účinkem. V tomto duelu budou lidé spíše fandit mileneckému páru zločinců, který ujíždel několik let svým pronásledovatelům v nablýskaném Fordu a žil romanticky nebezpečným životem, než dvěma přestárlým policistům, kteří je pouze chtěli chytit/zastřelit. Zvláště když filmy Bonnie a Clydeovi sou tak dynamické, zatímco Highwaymen se zvláště ve druhé polovině navzdory kvalitní herecké dvojici a skvělé výpravě zbytečně vlečou.