Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (21)

plakát

Napoleon (2023) 

Ridley Scott vynalezl nový formát, dvou a půl hodinový trailer.

plakát

Barbie (2023) 

Film zastává stanovisko, které zároveň vyvrací. Barbie je dokonalý produkt pro rok 2023. I přes trefnou kritiku patriarchální společnosti a uvědomělost filmu se Gretě Gerwig nedaří schovat, že se jedná o produkt. Silné osobní momenty, existenciální otázky a emancipační linie sráží přístup cestou nejsnazšího odporu. Ani na moment není možné pochybovat, co se nám tvůrci snaží sdělit. Zpřítomňováním Mattelu a vlastně i Warner Bros. film neustále propaguje produkt, který zdánlivě podrývá. Vlastně se nemůžu zbavit dojmu, jak samoúčelně působí celý výlet do reálného světa ve stínu celkového narativu. Struktura tím trpí, protože vše, co se stane v té fázi působí uspěchaně. Prodávaný je Barbie světa, kam se je potřeba, co nejrychleji vrátit. Odbočka pouze slouží jako scenáristická klička k přenesení potřebných aspektů do příběhu. Film rozhodně je vtipný a chytrý. Právě schopnost uspokojit potřeby kritického podrobení fenoménu Barbie, mít tedy smysluplnou myšlenku ke sdělení, a zároveň ho i adorovat považuji za nejvíce úctyhodnou. Moderní publikum je díky tomu uspokojeno, film respektuje posun, který ve vnímání produktů minulosti udělalo, i když jim film přesně ten produkt servíruje, ač v moderní podobě. Ani nezávislé pozadí Grety Gerwig nemění nic na tom, že jedná o komerční film, jehož hlavní přínos bude pro Mattel a WB.

plakát

Renfield (2023) 

Bela Lugosi se v hrobě obrací.

plakát

Odpolední láska (1957) 

V jistých momentech hořký a kritický film oplývá dobrým scénáře, ale trpí neduhem 50. let. Zatímco mužské hvězdy jako Cary Grant, Gary Cooper, nebo Humphrey Bogart, co se prosadili ve 30. letech, dále plnili prominentní roli, herečky po jejich boku byly nahrazovány mladšími. Cary si to dovolit mohl, Gary nikoliv. Audrey byla největší holčičkou ze všech hollywoodských hereček, díky čemuž absolutně nefunguje chemie s Cooperem, který po jejím boku vypadá jak dědeček. Co se ztrácí obsazením, zachraňuje chytře napsaný scénář a Wilder, jenž ví na jakou notu udeřit, když se muž musí střetnout se svým životním stylem.

plakát

Batman se vrací (1992) 

Já těm Burtonovým Batmanům nerozumím. Nerozumím postavě Batmana. Nerozumím, proč se filmy vůbec jmenují Batman, když režiséra mnohem víc zajímají všechny ostatní postavy než samotný netopýří muž. Batman je ve vlastním filmu pohým pasažérem. Tři záporáci během dvou filmů dostanou origin story, zatímco on zůstává pouhou figurkou, která jim stojí v cestě, protože je to příběhem vyžadováno. Naštěstí je ve filmu Catwoman, jejíž krize identity představuje zdaleka nejzajímavější aspekt filmu, i když ani její vývoj není nejdotaženější (Jaký je vůbec její konflikt s Batmanem?).

plakát

Zaklínač - Série 1 (2019) (série) 

Teror, hrůza, utrpení, asi takové jsou běžné pocity, které zažívá skalní fanoušek během sledování Netflixácké adaptace. Jedna věc je změnit nebo škrnout nějaké části, další je být pevně odhodlán vyprávět(?) svoji verzi příběhu. Kde v knihách triumfoval zaklínač výřečností, v seriál nahrazuje “hmm” nebo “f*ck”. Komplexnost děje nebo postav ustpuje v prospěch bezmyšlenkové akce. Seriál se snaží představit 3 hlavní postavy najednou, přestože se pohybují úplbě v jiném prostoru během časovém rozmezí kolem 50 let, díky čemuž nezbývá prostor k vývoji postav. To naštěstí nevadí, protože seriál řídí všemocný osud, který vynahruzuje absenci osobností postav a jejich vzájemných vztahů. Scény působí jako by při produkci seriálu naprosto absentovali jacíkoliv režiséři. Vizuál je ošklivě šedivý a kulisy laciné. Přese vše se seriál těší ohromné popularitě, protože Henry Cavil je urostlý a s mečem se ohánět umí (nevadí, že jeho Geralt nedá dohromady souvětí) a ve stylu Hry o trůny nechybí zbytečná nahota. Mizerný produkt a podprůměr současného standardu quality TV.

plakát

Krvavá nevěsta (2019) 

V zásadě velmi zábavná blbina, která činí bizarní rozhodnutí, když si tvůrci myslí, že postava švagra je důležitější než manžel. Stačilo lépe dotáhnout (před)finále a byla by z toho parádní žánrovka s výbornou, roli naprosto oddanou, Samarou Weaving.

plakát

Dva světy - Série 2 (2018) (série) 

RIP Counterpart 2017-2019. Bylo to hezké dokud to trvalo. Velká škoda, že se končí už po druhé sérii. Té by prospělo, kdyby se pokračovalo dále. Děj je sice zakončen dostatečně uspokojivě, ale ač to zní zvláště po 9 hodinách, tak série je zbytečně uspěchaná. Cesta několika postav je zakončena, další bohužel zůstávají nedotažené. Trpí tím hlavně Howard Silk, který je přespříliš upozaděn. Přesto je druhá série stále velmi kvalitní pokračováním a důstojným zakončení jednoho z nejpřehlédnutějších seriálů.

plakát

My (2019) 

Jordan Peele selhává v budování funkčního světa. Film až do posledního aktu šlape výborně, kamera i hudba je skvělá, ale jakmile se začnou víc odhalovat pravidla, snímek se sype. Z konceptu se dala vytřískat hlubší výpoveď.

plakát

Captain Marvel (2019) 

Herecky a dialogy je to fajn. Má to své momenty, kterým srdce nechybí a celkově se na to příjemně dívá, ale není tam žádná hrozba. Záporaci nula. Konflikty mezi rasami vůbec neprokleslen, což by nemuselo vadit, kdyby se film víc věnoval Carol takové. Její charakter je neznačen v pár sekundových montáží, od čehož se má odrazit její vývoj. Akce je slabě natočená a chybí tomu lepší gradace. I když ant-mana zrovna nežeru, tak tohle je nejslabší film fáze 3.