Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 675)

plakát

Street Kings (2008) 

Jó, Ayer umí. Street Kings jsem dlouho odkládal, ale konečně jsem se k němu dostal a musím říct, že příjemné překvapení. Keanu Reeves je problémový polda, který si zákon vykládá tak nějak podle sebe a celý příběh se odehrává v jeho režii, kdy se ale nečekaně začnou dít větší problémy, které jej začnou přesahovat a začíná jízda. Policejní korupce, akce, napětí a hlavně herecké áčka (Reeves, Whitaker, Evans...!!!) v solidním akčňáku, který si tak nějak jede svou vlnu, ale v poslední půlhodince se všechno hoodně překvapivě zvrtne a film tasí jeden solidní zvrat za druhým až do finále. Celou dobu jsem byl přesvědčen o dobrém snímku, ale závěr mě nutí v rámci jeho nepředvídatelnosti a šikovné gradace přihodit tu čtvrtou hvězdu navíc. Spokojenost a výsledně je to hodně fajn, nenáročná "retro" zábava s všemi milovaným Reevesem, na kterého se dobře divá snad v jakékoli roli.

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

POKUD JSI BĚŽNÝ DIVÁK, ČTI! Nejsem fanoušek anime, Japonska ani Godzilla mytologie, takže mohu hodnotit (jako jeden z mála zde...) jako zcela nestranný divák a mohu objektivně posoudit kvality snímku jako takového. A výsledkem je podprůměr. Nechal jsem se zlákat okolností, že Godzilla bude promítána jen pár dní a zdejším (nad)hodnocením, ale bohužel mi nedošlo, že tyhle pětihvězdy pálí fanatičtí Japan/anime střelci, kteří by dali pětku i hovnu na zlatém talíři. MÍNUSY: všechny výplňové scény jsou ukecané až hrůza, příšerný jazyk, japonští (ne)herci s nulovou emocí nebo naopak extrémně přehrocení, klasická šablona zjevení obludy - neví si s ní rady - přijdou s geniálním plánem - bum - cliffhanger znovuzrození  (jak nečekané...), nechytá se to kvalitativně na americké Godzilla blockbustery. PLUSY: na tak nízký rozpočet solidní audiovizuál, scény s Godzillou jsou fajn popcornovka (problém je ale ve scénách bez ní), místy příjemně vykreslená bezmoc. VÝSLEDEK: pro anime a godzilla fajnšmekry asi oukej, pro běžného diváka očekávajícího lepší popcorn akci je to zbytečnost, u které bude koukat na hodinky. Nic moc a tohle hodnocení je solidní, neobjektivní přestřel.

plakát

Small World (2021) 

Všichni víme, že Patryk Vega je zvíře. A když se namixuje jeho jméno, polská surovost, pedofilní motiv a přesvědčivá audiovizuální stránka, je vyhráno. Mohl bych sáhodlouze jmenovat všechna pozitiva od tvrdosti až po bezmocné emoce, ale spíše filmu vytknu prvky, které mi brání od lepšího hodnocení. Mrzí mě, že Polsko je známo pro nekompromisní filmařský materiál, ale mi osobně by vůbec nevadilo, kdyby zde ještě přitvrdili, šlo se více do dětské pornografie a maximálně explicitních záběrů pro vyždímání diváka a prohloubení jeho znechucení, tohle tady jede sice na poměry běžných filmů o něco více než je standardem, ale neuškodilo by ještě přitlačit. Dále bych asi více ocenil menší soustředění na jednotlivce v druhé polovině, jenž se zaměřuje vlastně už jen na malou Olu, kterou detektiv deset let hledá, a více bych zaplul do vod celého systému pedofilní sítě, všech monster, která se na něm podílejí, a propojení od Polska, Ruska, Moldavsko až do Anglie, jak je ve filmu vyobrazeno. To jsou mé osobní postřehy, nicméně i přes ně se filmu nemůže upřít Vegův rukopis a opravdová touha ukázat divákovi to nejhorší v lidech okolo. Slušná emoční i vizuální znechucovací dvouhodinka.

plakát

Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa (2016) 

Fajn animák se skvělou vizuální stránkou a zábavným dobrodružstvím pro dětské publikum. Zpočátku se jevil i dokonce jako velmi vtipný a humorem nešetřil (zejména kohout byl top!), ale časem se humoru ubíralo a více se soustředilo spíše na dějovou linku, čímž si mě jako dospělého diváka film trochu ztrácel, nicméně jako celek jde pořád o velmi dobrou pohádku, která stojí za pozornost a v určitých pasážích srdíčko má.

plakát

Rodinná rošáda (2023) 

Doslova učebnicový příklad netflixácké generické, zbytečné, šablonovité komedie, která se dá zařadit do škatulky “jen abychom něco před Vánoci vydali”, u něhož jsem byl skálopevně přesvědčen, že víc jak dvě hvězdy si u mě určitě nevyslouží. A vysloužil, a to i přesto, že sice opravdu splňuje všechny kritéria hloupého a zbytečného, ničím nepřekvapujícího filmu, ale na druhou stranu mu nadšeně nemohu upřít, že jsem se bavil. Humor je jednoduchý a přiblblý, ale mě namíru sedí, body swap sice nevyužívá ve velkém procentu nic neviděného, ale swap batolete se psem je prostě geniální a tohle mě bavilo úplně excelentně, takže i přes velké nedostatky a charakteristiky netflixovské ptákoviny jsem rád, že mohu hodnotit úplně obstojnou 3hvězdou bez větších výčitek.

plakát

Šílenství (1994) 

Carpenter je v hororu zvučné jméno a vlastně na jakoukoli stránku sáhne (hudba, režisér…), to se vcelku povede. A u Šílenství je tomu stejně. Je to totiž film, který není vyloženě převratný, ale do diváka se výrazně zapíše a něco v něm zanechá. Zpočátku obyčejný příběh, kdy agent hledá autora knih, se po chvíli zvrhne ve fantasy/surrealistický horor s perfektním nápadem, kdy cokoliv autor napíše, se v reálu ve vymyšleném městečku stane, no tenhle nápad je prostě originální slast pro každého diváka znuděného mainstreamem a já jsem potěšen. Vykreslení městečka je velmi důmyslné a je to takové to typické oldschool poctivé strašení, obyvatelé jsou divní a záhadně creepy - možná právě trochu zamrzí, že jsme této části nedostali více, páč tohohle se divák nikdy nenasytí. Občas dojde i na jumpscare a nějaké to retro napětí (místy odfláklé, ale to až tak nevadí…) a i finále je dost intenzivní a prvek “propsání se do reálného světa” byl hodně příjemný sledovat. Spokojenost a hodně netradiční film na zimní večer.

plakát

Den díkůvzdání (2023) 

Díky nadprůměrným hodnocením zdejších uživatelů jsem se nechal zlákat na (prý konečně) nadprůměrný slasher, tak jsem se rozhodl jej prubnout. No ve výsledku ikdyž se nejedná o žádnou must-see záležitost, rozhodně jde konečně o žánrovku, která alespoň dobře baví. Velkou výhodou oproti konkurenčním laciným, nudným a v mnoha ohledech nedotaženým bratříčkům (nejen) letošního roku je zejména režisérova zkušenost, takže tady Eli Roth nestřílí slepýma, ale naopak do filmu přináší slušnou dávku nápaditosti a kvalitních vražd. Velmi chválím výborné jump-scares provázející vraždy - mnoho z nich jsem nečekal a dokázaly mě slušně zvednout ze sedačky, dále pak musím zmínit i celkem fajn teenagerskou partu s (v rámci žánru) obstojnou chemií, skvěle vyšperkované a výživné gore, které ve snímcích poslední doby dramaticky chybí a kterého jsme zde dostali požehnaně (konečně!!!!) a v neposlední řadě paradoxně dobře fungující prvky satiry a scén extrémně přitažených za vlasy, jelikož ty filmu dodávaly povznesenou nadlehčenost a ukázaly, že divák nemusí urputně lpět na smrtelné vážnosti, ale může jej vzít s nadhledem, což ostatně potvrdila už opening scéna s Black friday výprodejem v marketu - zde jsem se bavil fakt královsky a už od úvodu jsem věděl, že tohle bude ta správná nota. Fandy žánru potěší i zábavná hra na hádání vraha, kterého sice bystří diváci skrze detailní náznaky odhalí už v začátku, ale věřím, že opačná většina bude dost možná výsledkem velmi překvapena. Jediným mínusem a důvodem, proč nejdu výše, je pro mě (skoro už klasicky) vyšuměný závěr a ukončení filmu plus absence výraznější inovace žánru nebo více vychytralých detailů, ale krom toho si na nic nestěžuju a musím přiznat, že po dlouhé době mě i slasher dokázal příjemně potěšit a nechytal jsem se u něj samou stupiditou za hlavu, takže rozhodně dobrá volba.

plakát

Dcera divočiny (2023) 

Pff. Není to vyloženě žádná odpadová tragédie, ale rozhodně jde o velmi nepovedený kousek, u něhož ani tvůrci neměli pravděpodobně vizi, jak by měl vypadat. Nápad samotný zní slibně, jeho provedení už ale tak příjemné není. Celou dobu se tady totiž jen mluví a mluví, až se dostaneme do poslední dvacetiminutovky, kde se to už marně snaží zachránit jakousi pseudo-akcí, ale ani ta nezabírá. Úplně chybí jakákoli motivace hlavního "padoucha", náhled do jeho myšlení i vysvětlení jeho akce v závěru, chybí tomu šťáva, background okolo a dokonce i motiv "dcery divočiny" je tady totálně zazděný. Film nemá vlastně byť jediný prvek, kvůli kterému bych jej mohl doporučit nebo chtěl vidět znovu a celé je to neskutečně sterilní béčko, jehož jedinou spásou je leak na torrentu ještě před kino premiérou, protože jít na něj do kina, to už by člověk hodnotil daleko hůř.

plakát

Sly (2023) 

Občas chytne za srdíčko, ale jinak je to jen takové povídání z pohledu Sylvestra o jeho tvorbě od počátků (Rocky) až do konce (Expendables). Nicméně žádnou přidanou hodnotu v tomhle "dokumentu" bohužel nevidím a na to, o jakou legendu jde, bychom si zasloužili asi větší "boom".

plakát

Napoleon (2023) 

No já nevím. Ridley Scott je třída, ale tady se to nepovedlo a musím říct, že osobnost jako Napoleon by si zasloužila daleko lepší film. Nevěřil bych, že to řeknu, ale i napříč 150 minutám jde o EXTRÉMNĚ zkratkovitý film, kterému tahle stopáž za boha nestačí a jde až příliš okatě vidět, že se tady stříhalo jako kráva a 4hodinová verze, která půjde na AppleTv,  bude diametrálně odlišný, komplexnější a tisíckrát lepší zážitek. Takhle to působí jako náhodné skákání ze scény na scénu, mnohdy až příliš viditelně a zmatečně a celé to působí (ano, řeknu to) strašně amatérsky, uspěchaně a bez návaznosti. Snaha dostat celou Napoleonovu historii do dvou hodin zkrátka nejde, a tak se tady skáče dvě minuty v revoluci, pak pár minut v bitvě, pak zase doma o pár let později a takhle až do finále u Waterloo. Napoleon je zde vyobrazen až moc nezajímavě, jeho pozice nejlepšího stratéga historie je trestuhodně neobhájena, páč nedostaneme žádné jeho úvahy, strategie či plány a jdeme rovnou do bitvy a vlastně ani Phoenix ani Kirby mě nijak neoslovili, nejsou ničím ikoničtí a pokud jsem doufal v přehrání si prodloužené verze na Applu, tak jedině za podmínky, že se bude na co dívat na bitevním poli. Ani to se ale bohužel nestalo. První i druhá bitva nejsou výrazné a poslední Waterloo vlastně také ne. Chybí zde drasticky Rková akce, více krve a vtažení diváka do válečné vřavy, aby cítil atmosféru, dusno a melancholii z bitvy na vlastní kůži. Stejnětak onen slavný pochod v zimě je tady asi necelou minutu. Až se divím, že takhle zkušený režisér si nechal utéct i tohle… No suma sumárum celkem zklamání, jelikož zvučné jméno i poutavá látka lákala na událost roku a výsledkem je úplně průměrný film, jehož delší verzi ocení historičtí fandové prahnoucí po dalším nášupu vizuální atmosféry tehdejší Francie, ale jelikož bitvy velmi pravděpodobně byly ve “full verzi” už zde, tak se většího zvěrstva ve stream verzi nejspíš nedočkáme. Jsem zdrcen.