Poslední recenze (1 673)
Fallout (2024) (seriál)
No tak já tady asi rozhodně nebudu pozitivní jako většina ostatních, kterým očividně stačí k uspokojení málo. Od Falloutu jsem čekal nabušenou scifi jízdu, ve které dostaneme nářez vizuál, nekompromisní zákony pustiny a hromadu gore, skvělé míchání příběhu lidí tam "shora" a z Vaultů a celé to bude podpořeno neutichající akcí a vývojem příběhu, ale doslova nic z toho tady nebylo ani zdaleka. Vizuálně to působí "jen" dobře, ale nic vyloženě zásadního nebo nějaký wow prvek z celého světa nedostaneme, gore je zde možná tak ve 2 scénách a i celkově seriál jede místo na brutální vlně na hodně úsměvné vlně a než aby se snažil být tím pravým postapo drsňáckým zážitkem, dělá ze sebe snad i parodii, hláškuje v nejméně vhodných momentech, ze všeho si dělá srandu a vlastně úplně zapomíná, v jakém žánru se pohybuje. Celková lore lidí je taky chabá, za celých 8 dílů nedostaneme ani pořádné vysvětlení, co a proč se tehdy událo a ani jaký byl vývoj lidí z Vaultu v posledních 200 letech. No suma sumárum prach a bída a pro mě dost možná největší zklamání poslední doby, jelikož tahle série si zasloužila epické zpracování a místo toho dostala jen nezajímavý průměr, který jak kdyby vůbec nevěděl, čím chce být. Bleh.
Nezlomní (2024)
Miluju Wahlberga, miluju tyhle feel-good dramata a miluju závody, takže čistě ze zvědavosti jsem si šel do kina udělat radost a dát si nenáročnou odpočinkovou zábavu a přesně tu jsem dostal. Wahlberg je jako vždy skvělý, závod, ač dle reálných událostí, je mírně upozaděn - respektive rozhodně se nedočkáme žádných převratných sekvencí, akce nebo nějakých na život a na smrt scén a stejně tak si tady z nás tvůrci často dělají prdel (viz horolezci bez jištění s kolem na zádech, přeháknutí karabiny na laně...), což trochu ubírá na celkové "uvěřitelnosti" a podkopává si nohy, ale to je odpustitelné, jelikož tohle není hlavní tahoun filmu. Tím totiž je ono pouto mezi Markem a neznámým psem, který je celou cestu (až zázrakem) sleduje a vždy si k nim nějak najde cestu (ještě k tomu když je to takový roztomilý hafan), a taky musím říct, že se tady tvůrcům šikovně povedlo vytvořit mezi nimi vazbu a prodat to divákovi na plno. Celou dobu jsem byl spokojen a cítil úplně odpočinkovou náladu a byl si jistý trojhvězdou, ale za ty fotky reálného Michaela a psa Arthura v závěru a taky díky celkové dojímavosti, kdy jsem si jistý, že 90% diváků bude v závěru v slzách, musím s hodnocením na 4*, jelikož takhle (ne)uvěřitelný reálný životní příběh si rozhodně zfilmování zasloužil a Simon Cellan Jones se ho zhostil (už po jeho předchozím výborném Plánu pro Rodinu) naprosto skvěle. Výsledkem je velká zábavná, dojímavá a ubrečená věc, na kterou bych do kina asi vyloženě nikoho nenutil, ale později na VOD to zkrátka musím doporučit všemi deseti.
Proces (2019) (seriál)
Hodně neznámá a téměř nikým neviděná Itálie a já jsem vcelku spokojen. Asi se nejedná o nic vyloženě zásadního a trochu zamrzí, že se tady netasí na diváka větší a vyhrocenější zvraty, takže na Španělsko se to nechytá, ale jinak jde o hodně svižnou a odsýpající soudní minisérii se sympatickou hlavní dvojkou právníků i zamotaným případem. Potěší, že se tady vše točí okolo soudního procesu a neodbíhá se do vedlejších linek, takže to jednak drží tempo a druhak šetří čas, dále dostaneme postupné odkrývání důkazů v případu vraždy a i nějaké to čarování bohatých okolo. Fajn, poutavé a nenudící, na druhou stranu bych byl spokojenější, kdyby se tvůrci více odvázali a dali nám "něco, co jsme ještě neviděli a na co budem vzpomínat", takhle to bohužel zas tak zapamatovatelné není, no nicméně pro fandy žánru je to další solidní přírůstek do filmového deníčku.