Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (3 479)

plakát

The Domestics (2018) odpad!

Chabá béčková ubohost, kde někdo vzal určitou postapo budoucnost, idiotsky vymyslel několik různých znepřátelených gangů, kterým jde jen o znásilňování žen, a vmotal do toho stupidní příběh rozpadajícího se manželství, kde vše zachrání jakási citově zmatená, vzpamatuvší se ženuška. Každý gang má své vlastnosti - všichni jsou to násilníci, vrazi a zlotřilci, ale každý má jiný typ vozidel, zbraní, masek a chování. Takže kromě cesty kamsi do řiti uvidíme pár přestřelek, výbuchů, smrtí, nesouvisejících epizod a děj bez gradace. Jediné, co gradovalo, tak moje očekávání konce.

plakát

Poslední zůstává (1996) 

Veškerá akce jede samozřejmě hlavně na efekt. Ale co naplat, když u toho Bruce Willis vypadá fakt dobře? Líbí se mi, jak se ohání dvěma bouchačkama naráz. Je jedno, že by se nabíjet mělo 2x více. Je jedno, že nestačí střelit někoho jednou, ale musí se do něj vysypat celý zásobník. Je jedno, že postřílí celou bandu a ti na něj nestihnou vystřelit ani jednou. A je jedno, že všechno přežije bez větších zranění. Líbí se mi ta stylizace do doby prohibice (i když ta se zde úspěšně ignoruje), ale přesto jde o western. Navíc Bruce Willis je do role absolutně ideální - drsné hlášky cedit umí, to všichni víme. A pak je tu ten chytlavej děj, kdy to hraje na dvě až tři až čtyři strany... A nezapomenutelnej Christopher Walken se samopalem Thompson, to by byla škoda nechat si ujít. Je pravda, že rozpočet na film mohl být vyšší a určitě by se to projevilo i na celkové kvalitě... Místama to totiž vyznívalo dost lacině. Přesto je to ale jeden z filmů, na kterej mi nesahejte - mě baví.

plakát

Trosečníci (2002) odpad!

I kdybych neviděl ten původní film, věděl bych, jak špatnej film je tohle. Nejprve trochu srovnání: dějově to je téměř úplně stejné (a slovo "úplně" zde má opravdu velký význam). Dokonce i ten herec je typově úplně stejnej typ týpka jak týpek v původním filmu, vzhledově je hooodně podobnej (po troše pátrání jsem dokonce zjistil, že to je syn původního herce) - a ten sám o sobě má potenciál hrát dobře někde jinde. A pak je tu Madonna - k tomu není co říct, snad jenom ať raději zůstane u toho zpěvu (a mimochodem, ani ty cecany nevytáhne). Další velkej rozdíl je ten moc znatelnej věkovej rozdíl mezi filmovým párem. Až do konce jsem čekal na nějakej rozdíl, třeba že synek Giannini dopadne líp než tatík Giannini, ale ani to se nestalo. Kdybych to měl shrnout, bude to připomínat shrnutí předkožky, takže napíšu jen toto: Guy Ritchie si možná chtěl zkusit, jaké to je, natočit romantický film (nebo holt chtěl potěšit manželku, že ji obsadil do svého filmu... nebo mu to manželka nakázala), ale kdyby se mě zeptal, řekl bych mu, ať se na to vysere. V Ritchieho filmografii tohle není jen pomyslná piha na kráse, ono je to rovnou rozšmelcovaný hovno na kráse.

plakát

Pochybná sláva (2006) 

Stačí obarvit vlasy na černo, použít tmavé kontaktní čočky a máte z Daniela Craiga vraha jak vyšitýho. Protože to vyšlo tak brzo po filmu Capote a navíc to nepřineslo skoro nic jiného, moc nechápu, proč to vlastně natočili. Je to vlastně úplně stejné, až na pár drobností - v této verzi měli vraždit oba a ne jen Perry Smith, jeho omluvu před popravou si prý Capote vymyslel a nevím, co si mám myslet o tom, že mezi nimi vznikl tak silný vztah, že se do sebe i zamilovali? A konečně největší rozdíl - Toby Jones ho zahrál ještě o kus teplejšího, než Philip Seymour Hoffman. V konečném důsledku je úplně jedno, na kterej film se podíváte. Tento spisovatel mi nepřijde jako vyloženě zajímavá postava.

plakát

Hranice zlomu (2003) 

Být humanitární pracovník je samozřejmě ušlechtilé a být tato profese jako film na ČSFD, má ode mě plný počet hvězd (i když lidí je jak sraček a když tak o tom přemýšlím, tak záchrana přírody a jiných živočišných druhů je mi možná milejší... tedy samozřejmě za sobeckého předpokladu, že nejsem ten obyčejný bezmocný člověk, který tu humanitární pomoc potřebuje - ale to je na dlouhé povídání a kvůli tomu komentář nepíšu). Máme tady film, který se na všechny ty hladomory, nemoci, vraždění a uprchlíky snaží upozornit, citově na diváka zaútočit a politovat oběti. A problém je, že o tohle jde filmu asi v první řadě. Nevím, jak moc je možné, že humanitární pomoc někde probíhá, pak tam skončí a přesunuje se jinam - nechá tam pak všechny napospas svému osudu? Tak mi to alespoň připadalo. "Hm, tady to nevyšlo, zkusíme to jinde", Etiopie, Kambodža, Čečensko. Prostě film musí obsáhnout co nejvíce světových tragedií, které se týkají hlavně politických převratů a válek (o přírodních katastrofách tam nic není, to není tak scénáristicky zajímavé) a to, že do děje je zakomponováno i milostné vzplanutí, je typický Hollywood. Co se týká zpracování, tomu nemám co vytknout - výjevy ze zdemolovaných oblastí, s mrtvolami nebo napůl mrtvolami a fanatickými utlačovateli, to by ještě šlo. Moc spokojený ale nejsem s jednotlivými postavami, potažmo s hereckými výkony - Angelina Jolie je sice koc, ale ty její napumpované rty na sebe strhávají až moc velkou pozornost (aby taky ne, když zabírají polovinu obrazovky) a když si na hlavu nasadí kožešinovou čepku huňatku, vypadá jak z módního časopisu a ne ve válečné zóně. Prostě Angelina je se hodí do jiných rolí, než do této. To už by byla lepší ta její reportérská ségra (Teri Polo). To takovej Clive Owen už na tom byl lépe - do role se hodil... ale ta postava byla až moc über. Prostě z filmu mám takový pocit průměrnosti, i když určitý respekt tady cítím (hlavně štáb si podle mě zaslouží pochvalu). Takže průměrné 2 hvězdy by mohly stačit.

plakát

Výlet (2002) 

Pěknej janžurovej návrat na plátna kin a docela solidní výtvor Alice Nellis. Nejvíce samozřejmě pobavila jemně černohumorná stránka filmu. Z těch drama věcí mi bylo spíš úzko, ale ženská režisérka vyloženě volá po tom, aby tam byly ty vztahové věci, které osloví právě hlavně ženské publikum. Za mě: ještě že tam byl ten Igor Bareš, protože jinak tam bylo docela dost přebabováno. Tohle je film, za kterej se česká kinematografie nemusí vůbec stydět. Přesto ale zůstane někde vzadu v mojí hlavě, protože v ní mám víc místa na jinej typ filmů.

plakát

Lost Highway (1997) 

Tak! A teď mi ho teda vyndej. Spletitá omotávka bez logiky versus nepochopitelný dějový teror. To je David Lynch, jak to u něj už známe. Zas budu muset dohledávat, jestli někdo zjistil, že to má nějaký smysl... ale myslím, že jedinej, kdo to ví, tak je David Lynch. Opravdu bych si jednou přál, aby před smrtí vydal knihu o svém díle a alespoň naznačil, co a jak. Byl by to určitě bestseller. Nevím, jak moc má smysl probírat tady děj. Samozřejmě, že mě štve, že ho nechápu, ale to nechápání není úplně pitomé. Mám takové jakoby náznaky - něco jak periferní vidění nebo takovej ten pocit, že vím, co spolu souvisí a že by se mi mělo v hlavě něco spojit. Ale dělat nějaké složité rozbory by určitě vedlo leda tak k tomu, abych vymyslel nějakou blbost nebo se do toho ještě více zamotal. Takže mi nezbývá nic jiného, než jakýsi pocit/dojem z toho filmu. Ten je podporován kvalitním výběrem hudby a celkovou mysteriózní atmosférou. Vůbec nevadí, že to trvá skoro dvě a čtvrt hodiny - byl jsem do toho tak zažranej, že mi to uteklo jako prd. Z té zažranosti pak vychází naštvanost, když to skončilo a já nevím jak. Lynch už mě takhle nachytal několikrát, ale od něj mi to nějak nevadí. Jsem úplně stejně lost, jako ta hájvej. Není to od Lynche to nejlepší, ale stejně je mi trochu líto, že tomu dávám jen 4. K herecké účasti mám jen 2 poznámky: že bych si místo Patricie Arquette dokázal představit jinou/hezčí herečku. A že Balthazar Getty vypadal v určitejch situačích jako klon Charlieho Sheena.

plakát

Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář (1949) 

"Jak bych mohl skolit jelena, na něhož čeká v lesní tišině laň? Jak bych mohl zastřelit srnce a nemyslet při tom na houf opuštěných srn?" "Snad byste mohl lovit jen drobnou zvěř, pane." Ale tak má to svoje chvilky. Třeba když topič přikládá do pece a teskně zpívá (a jde mu blbě rozumět). Na konci své písně ale úplně parádně démonickým šeptem pronese: TOPIČI! (na Slovensku to asi museli předabovat, ne?) Ono celkově s tím zvukem je to špatné - nejhorší při zpěvu, to nerozumím nic. Jinak jak sami tvůrci na konci přiznají - je to hodně naivní blbůstka, kde všechny dějové linky skončí happy endem a že to je nesmysl. Ale ten děj je extrémně rychlý. Tam se toho děje tolik a hned tam a hned to a ono a fofry. Ale na to, že to byl film pro pamětníky, tak docela dobré. Bavil mě i ten Olda nebo třeba Zdeněk Dítě (nevím proč s oholeným obočím), ale nejlepší bylo, když se Hana Vítová šla ožrat a měla účet za 8560,- chch, slušná útrata. "Kéž vám krb nikdy nevyhasne."

plakát

Maximální limit (2005) 

Nevím, ale zdá se mi, že Al Pacino i Matthew McConaughey musí být strašní fanoušci amerického fotbalu. Jestli ne, tak co už... Jde tu samozřejmě o sázky, ale rozumí tomu někdo od nás? Vítězství a prohra, to je jasné, ale co mělo ještě znamenat to "nad" a "pod"? Samozřejmě pravidla samotného amerického fotbalu málo našinců zná a ani já je neznám a ani je nepotřebuju a nechci znát... takže nevím, jak a proč vlastně fandit. Tím ten film pro mě ztrácí na zajímavosti. Zůstane mi teda nějaké drama o vztahu mezi hlavní trojicí a o samotné pochybné práci sázkařských poradců. Chybí tomu šťáva i maso, dostaneme jenom přílohu a oblohu.

plakát

Tlapková patrola ve filmu (2021) 

Sakra, že já dycky vyfásnu jít s děckama na Tlapkovou. Po tomhle jsem nečekal nějaké zlepšení a nečekal jsem to správně. Alespoň jedna věc ale byla jinak - že to opravdu byl 1 celistvý děj, jako opravdový film a ne jen několik epizod poskládaných za sebou. Bohužel humor na dospělé nefungoval, pokud jsem si všiml správně. Celé je to samozřejmě strašná blbost a nenajde se tam jediný kaskadérský kousek, který by Tom Cruise zvládl sám. Víc než samotný film, mě ale pobavily reakce publika v sále. Např. když probíhala jedna z mega destrukcí města, dcera prohodila: "Jo, tohle bylo v Olomouci." a nebo když ze zadních řad zaznělo z úst tatínků něco jako: "Ty vole, co ty v té práci děláš? Koukej na ně, ti to mají hotové hned." No jo. Nechci kazit děckám radost, tak předstírám, jak strašně mě to bavilo (protože děcka to fakt bavilo), ale tady se přetvařovat nebudu. Samozřejmě to mohlo být mnohem horší.