Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 24.1.2021  01:47
    Nová vlna (1990)
    ****

    Dialog filmu je směsicí nepřiřazených citací z literárních děl, filozofie a ekonomie, což je technika, kterou Godard použil i v dalších filmech. A právě v těchto filmech nesouvislý příběh není snadné pochopit, zajímavost filmových obrazů a zvuků, dynamika střihu pro mnohé z nás bude tím co může film nabídnout především. No nicméně z názvu filmu snadno přečteme retrospektivní think-tenk, snad i ironický pohled na 60. léta. Leccos může naznačit Godardova teze, že bez nové vlny by kino zahynulo pod komerčními tlaky. Při pohledu na různé šaškárny s komiksovými superhrdiny a avengery inkasujícími miliardy by člověk mohl uvěřit že tato teze je myšlena vážně, ale rozkol mezi autorskými a komerčními filmy byl a bude a je otázka jak moc s tím nová vlna zahýbala. Tak snad bude pro někoho tato spolupráce Jean-Luc Godarda a Alaina Delona přinejmenším zajímavá.

    • 23.1.2021  16:11

    Radikálně přepracovaný příběh "Kráska a zvíře" - Freud by se divil, kritik žasne, ale tento nepravděpodobný scénář z netradičního prostředí je díky Maďarskému tvůrčímu týmu překvapivě uvěřitelný.

    • 23.1.2021  15:47
    Sny prachu (2006)
    ****

    I když měl projekt silnou oporu ve francouzské koprodukci a režii, z českého pohledu je zajímavé pozorovat jak slušný festivalový snímek dovedou v Burkina Faso natočit. Nakonec je to docela kulturní země tahle subsaharská Afrika. Film zachycuje venkovskou, prašnou, západoafrickou zemi na okraji saharské pouště a její polopouštní charakter je ještě zvýrazněn gold filtrem, který je osazen na celý snímek. V dlouhé úvodní sekvenci divák na chvíli nic živého nevidí. V popředí jsou jen hromady prachu. Najednou vidíte, že lidé pokrytí prachem vylézají z děr v zemi - působivý záběr na prospektory kopající v archaických důlních šachtách. Zlatá horečka v bohem zapomenuté zemi.

    • 21.1.2021  23:01

    Pro Ouryho škoda každé rány deštníkem která padne vedle! To byl zas jednou nápad! A přitom stačilo do hlavní ženské role angažovat Jane Birkin, která se osvědčila už v předchozích filmech s Richardem a mohla být Pierrovou partnerkou extrovní modelka místo vyfoukané žluté cukrové vaty._____Casting se jinak povedl a v roli zabijáka je dokonalý americký specialista na padouchy, kterého potkat v noci v průjezdu tak bulharský deštník tasím už jen z preventivních důvodů. A nemohu se zbavit dojmu, že s komikou Pierra Richarda si epická Ouryho režije nerozumí tak dobře jako komornější pojetí Zidiho nebo Roberta. Přesto platí, že tato parodie na špionážní thriller je zábavná komedie - i když to není to nejlepší co Pierre Richard natočil.

    • 20.1.2021  09:32

    Na stará kolena odklon od Hard'n'Heavy k industriálnímu rocku. Těžko dokáže někdo definovat tento "technokratický" sound lépe než Američani. A když můžete udělat klip zajímavým jen díky své stylizaci a drobným světelným kreacím, pořád máte co nabídnout.

    • 18.1.2021  13:37
    Onibaba (1964)
    ****

    Nejedná se ani tak o horor jako o brilantně zfilmované psychologické drama, spekulující kam člověk může zajít aby v extrémních podmínkách přežil, děj je jednoduchý, ale nenajdeme tu jednoduché stereotypy postav. V širším pohledu je to protiválečný film s výborným ČB vizuálem, zejména vyniká práce se světlem.

    • 13.1.2021  13:22
    Solaris (1972)
    *****

    Asi jsem nezachytil celý komplex filozofických myšlenek, ale vizuálně mně chytlo hned švenkování kamery podmanivými precizně nasnímanými exteriéry. Tempo je pomalé a zároveň hypnotizující, umocněno i Bachovým preludiem v soundtracku. Existencialistické otázky a teologické odkazy se prolínají s autobiografickými prvky autora, pro jejich lepší pochopení bude nutno znát dobře bio režiséra._____Přizpůsobení předlohy zabývající se futuristickým problémem mezidruhové komunikace autorovým uměleckým záměrům je ale zjevné a zkoumání lidských duší je v kulturních dějinách Ruska nepřehlédnutelné. Kdysi jsem někde zachytil úvahu, že Solaris je jedním z deseti nejlepších filmů všech dob. Jakkoliv jsou tyto myšlenky emotivní, v podstatě naivní a možná i kontraproduktivní, nyní nemám sebemenší důvod takovou úvahu nějak rozporovat.

    • 12.1.2021  23:14

    I když Woody Allen tento film nerežíroval a poskytl scénář, je to prostě jeho film. A je to film, který položil základy k jeho následujícím filmům a tento vliv je vidět ještě i v jedné z posledních autorových komedií "Prokletí žlutozeleného škorpióna". Allen v této době potkal zajímavou mladou herečku, jakousi Diane Keaton a právě tento film poprvé nese typické woodyallenovské trademarky jako je porušování čtvrté stěny ve formě komentáře, (což je věc, která mě ve filmu vždy extrémně vadí a je to jediná moje zásadní výhrada k filmům WA) a totéž se děje i formou mluvení do kamery, kde mi to už vadí méně. Od tohoto filmu se Woodyho postava také stává věčným hypochondrem a autor tu poprvé poukazuje na střet filmové fikce a reality ve které žijeme. Krom toho je to jedna z nejlepších Allenových komedií - grotesek a je ideální na první setkání s géniem Allena Konigsberga.

    • 12.1.2021  23:03
    Zakázané uvolnění (2014)
    odpad!

    Zoufalí herci, zoufale zrežírovaní jsou obětmi zoufalých dialogů + zoufalý divák který nenašel odvahu odejít z kina = poslední hřebejk do rakve tuzemského filmu. PS: poznámka pro hlavní ženské herecké trio: pokud byste děvčata chtěly k opravdovému filmu, tak Hollywoodské studio 20th Century Fox hledá pro jejich catering pomocné síly do kuchyně.

    • 9.1.2021  22:30

    Až zhlédnu stý Allenův retrofilm bude ta nostalgie trochu otravná. Nyní k tomu dodávám, že magie 50. let s ruským kolem a woodyho dixielandem do sebe nějak nezapadá. Škoda že Woody Allen netuší kdo je to Elvis, soundtrack mohl být stylový. Jinak toto hořkosladké drsné milostné drama se solidním výkonem Kate Winslet není špatný film. Jen to nebude to nejlepší co mistr natočil. Celkový výsledek je totiž silně oslaben ohranými motivy, jednorozměrnými postavami, divadelními strnulými dialogy a nevyrovnanou dynamikou vyprávění.

    • 5.1.2021  18:02

    Čínská pohádka zfilmovaná ve stylu reklamní estetiky - nepředstavujme si ovšem francouzské neobaroko, ale spíše na Vánoce annoncující plastový vánoční stromeček stojící vedle ventilátoru a klimatizace v supermarketu jednoho srpnového vlahého rána.

    • 4.1.2021  16:30
    Počátek (2010)
    **

    Hodně prošejkrovaný koktejl scifi-heist-action-thrilleru. Filozofické téma mohlo být nosné, ale zdá se mi lehce pozérské a zároveň komplexní pojetí a vrstvení děje a jeho vysvětlování je pro rozměr thrilleru složité a nakonec zbyde hlavně hezky odpálená nudná nálož CGI efektů.

    • 4.1.2021  15:43

    Problémem Debbie ale i všech jejích parťaček je, že jsou hodně nezábavné.

    • 27.12.2020  21:57
    Paul McCartney: Find My Way (hudební videoklip) (2020)
    *****

    Zajímavá aranže, drobnej vtípek s "analogovým" subbasem a neotřelý sounddesign. Mistr nad mistry má zjevně chuť experimentovat v době kdy jiní už jen leští okenní tabulky v domovech důchodců.

    • 20.12.2020  00:31
    Prázdniny (2006)
    **

    Plytký umělohmotný scénář a rodinný veskrze ukázněný charakter filmu jsou dobré výchozí pozice aby se autoři trefili do vkusu mainstreamového diváka. Tohle ani stoletý Eli Wallach nezachrání.

    • 16.12.2020  03:05
    Verdikt (1974)
    ****

    Kontemplativní drama z prostředí manipulovatelné justice skvěle ztvárněné Gabinem. Toto realistické drama si pro sebe urvala Sofia Loren v roli histrionské melodramatické italské máti, což nepřekvapí, eliminovat ji dokázal po jejím boku jen Mastroianni. A asi na tom nic nezmění ani chvála Gabina z řad odborné kritiky, která tento jeho dramatický výkon považovala za jeden z nejlepších v celé jeho kariéře. Cayatteova režie proti tomuto pojetí neprotestuje a zahrané je to naprosto perfektně. Takže přes veškerou angažovanost snímku je to především herecký koncert, ale to jistě není špatné zjištění. 85% Produkce: Compagnia Cinematografica Champion

    • 4.12.2020  18:07

    Trojka kupodivu ve Francii propadla. Přitom není o nic horší než první filmy. Mondy dál jemně perlí a je to luxusní ryze galská vtipná zábava, která mohla a měla být delší než chabých 80 minut. Pozor na dabing, ten původní od ČST Praha má někde lepší překlad, ale znalci evidentně nedají dopustit na ten véháeskový, tento doporučuji i já - Mondy/Přeučil ("...každý máme svou sítˇ a vzájemně se do toho nepleteme"). Film ve své době běžel v kinech v originálním znění s titulky, takže původní dabing od FSB tady neexistuje.

    • 30.11.2020  09:47
    Tammy (2014)
    *

    Kde se objeví nejlépe placená americká herečka Melissa, tam tráva deset let neroste (a je řádně zdupaná země). Produkce: RatPac-Dune Entertainment

    • 30.11.2020  02:03
    Zabiják (1972)
    ****

    Marseille, pobřeží jižní Francie, všudy přítomná déeska a náhodně do záběru zatoulaná Škoda 100, která se zjevuje ve francouzských filmech sedumdesátých let relativně často. (Dnes kdy Francouzi okukují jak má vypadat auto subprémiové třídy, Škoda v fr. filmu nepřekvapí, ale že tam jezdily i v 70. letech asi teda ne v úplně velmi malé míře mě překvapuje.) Co nepřekvapí jsou Gabin a Blier - v jejich rozepřích o policejní taktice hrají to co od nich známe z počátku sedumdesátek. De La Patellière mohl odvést o něco lepší práci, střih a soundtrack taktéž není ideální, Vinklářův dabing je hrozný, ale jako jedna z kriminálek té doby se skvělým Gabinem a Blierem to rozhodně stojí za podívání. Další neopolar, kde dominuje realismus nad akcí. 70% Produkce: C.O.F.C.I.

    • 29.11.2020  00:31
    Ženská na vrcholu (2019)
    odpad!

    Je to k pláči když amatéři točí filmy. Proč to dělají, možná je to baví, možná proto že mohou, možná čistě pro nějaký ten finanční zisk (Lenka Kny si své veledílo produkovala ve své produkční společnosti). Co mi na tom vadilo nejvíce, bylo, že se to snažilo vykrádat Poledňákové velrybu. Naštěstí je scénář tak zpatlaný, děj žádný a tvůrčí, filmařské a vypravěčské schopnosti autorů díla tak nicotné, že k plagiátu dojít nemůže. Snad mělo pro herce význam si zajet do Tater, něco oddrmolit, nadýchat se čerstvého vzduchu a šup zpět do Prahy, protože je místy vidět že je jim účast v této taškařici nepříjemmná. Kdybych měl najít něco kladného, tak to je asi práce maskérů, kdy v jednom záběru vypadal z určitého úhlu na pár sekund polívka v sukni docela k světu. Produkce: BLUE TIME Praha

    • 28.11.2020  23:22
    Osmy (TV film) (2014)
    ****

    Už asi po sté řešímě dobu normalizace, takže jsem měl strach, že to bude nějaká další hřebejkárna. Ale strach má velké oči a tak mohu zkonstatovat že Strach umí, že Strach má jen velké uši a po celou dobu jsem se nenudil, bylo to dokonce zábavné, Trojanovi hlavní role sedla a zahrál výborně, v kvitesenční roli exceloval Miroslav Krobot a ke konci jsem si dokonce říkal, že to mohlo být delší a že by to sneslo i kinofilmový formát při konfrontaci s jinými tuzemskými veledíly určenými do kina. Možná trochu nadhodnocuji, ale ten pocit kdy můžu s klidnýn svědomím kliknout na neopotřebené čtyři hvězdy mi za to u současné domácí tvorby stojí. Produkce: Česká televize

    • 27.11.2020  20:12

    Todle snad jde přímo proti předloze Fan Vavřincové, amatérština ze které není úniku, pro kterou není omluvy. Ta dřina nepříjemně se tvářících neherců aby se ve filmu z humoristické knihy objevilo něco úsměvného je kolosální. Jediné co mě usmiřuje s existencí tohoto veledíla je, že po tomto debaklu autor zasedl ke svému psacímu stolu, otevřel zásuvku, z ní vytáhl svou čézetu pětasedumdesát, zasunul do ní plný zásobník s náboji 9 mm Luger, natáhl závěr, přiložil hlaveň ke spánku a zmáčknul spoušť. Budiž mu země lehká. Produkce: In Film Praha

    • 24.11.2020  02:31

    Film ukazuje mafii jako sociální fenomén, ale je to více zápis svědectví než hluboká sonda. Ve 30. letech dvojčata WTC nestála a dobové veterány vedle křižníků 60. let jsou také lapsus. Charles Bronson je jako indián vždy ve své kůži. Problém je, že zde nemá roli Siouxe, ale mafiána, na kterého jeho klasický vrásčitý výraz čumákem do zdi narazivšího bulldoga jednoduše nestačí. O to víc vynikne skvělý Ventura ve vedlejší roli. Produkce: Dino De Laurentiis Company

    • 22.11.2020  02:09

    U nás téměř neznámá Anna Mouglalis si Coco zahrála s glaciálním klidem a svým elegantním vystupováním vypadá jako by modeling vyměnila za herectví jen kvůli této roli. Je mnohem přesvědčivější než Tatou ve filmu Coco Chanel. Počáteční Svěcení jara se jeví jako úmorné, když film dál plyne v pomalém tempu komorního dramatu. Vztah Cannel a Stravinského je monotématickým filmem možná záměrně nadhodnocen, efekt amour fou tu zkrátka není, ale snímek dokáže být docela podmanivý, vizuálně přesvědčivý, temně melancholický a prostý manýrismu. Odpovídá tak modernímu světu který Channel spoluvytvářela. Coco Chanel & Igor Stravinsky s image festivalového filmu nemá dokonalý scénář a k neduhům patří i bolestně mechanická mise en scène, ale ve srovnání s filmem od Anne Fontaine je tohle pravá nefalšovaná haute couture. Produkce: Eurowide Film Production

    • 21.11.2020  01:48

    Ve velkovýrobně továrny na sny se nějak moc zasnili... 50% Produkce: Walt Disney Pictures

    • 21.11.2020  01:43

    No ale co když ten čas strávený před obrazovkou je můj? Pak je to dvouhodinový sebemrskačský pohled na burgry, hranolkami a cheesecaky vytuněnou medvědici, která na konzumaci v KFC dostává roční prémii bratru 25 mil. USD. Melissu prý pro Hollywood objevil Zdeněk Troška. 50% Produkce: Aggregate Films

    • 15.11.2020  23:08
    Dravec (1968)
    ***

    Tak si hned zkraje zhrňme nešvary tohoto díla: nerovnoměrné tedy značně rozkolísané tempo, některé sekvence jsou poněkud prkenné, v jiných je kamera zas zbytečně ambiciozní, míra nevkusu hudební složky filmu by se mohla vyučovat na hodinách estetiky jako odstrašující příklad. Tato se naštěstí neozývá příliš často a z filmu nestihne vzniknout karikatura laciného špagety westernu. Každopádně vložení soundtracku do sekvencí působí dost amatérsky._____A klady: úvaha filmu o přípustných prostředcích a smyslu revoluce a jejího možného zneužití je realistická a vždy aktuální, v závěru se Giovannimu povedlo vystupńovat napětí a některé scény jsou výborně zrežírovány, tady je inspirace westernem cítit v pozitivním smyslu a poslední čtvrthodina je zajímavým mixem westernu a neopolaru. Největším kladem filmu ale zůstává Lino Ventura, který je v roli jak ryba ve vodě. Produkce: Cinétel

    • 15.11.2020  00:56
    Jaguár (1996)
    **

    Doména Francise Vebera je v sofistikované komické frašce, tam je doma, nikoliv ve vysokorozpočtovém dobrodružném filmu. Zápletka je směšná. U Vebera je tu vzácně lepší režie než scénář. A dvojici Campana - Perrin jsme viděli v mnohem lepším filmu. Produkce: Gaumont International

    • 11.11.2020  03:02

    Každý kdo dnes zkoumá neopolar, musí narazit i na jméno José Giovanni. Jak příjemná to bude srážka je vkusem každého soudruha, gangsterká minulost autora je ale něco co nejde úplně minout a jeho kolaborace s nacisty a členství ve francouzské fašistické straně (PPF) je něco co já nezkousnu, takže tento filmař nikdy nebude mým oblíbeným. Poslední adresa je pravděpodobně jedním z prvních neopolar snímků ve francouzské kinematoghrafii a jako takový ilustruje typickou fr. krimi té doby, ale ani zdaleka nedosahuje kvalit mistrovských neo-noirů Jeana-Pierra Melvilla. Roubaixova hudba je v první části místy rušivá a někdy až otravná a trochu narušuje rytmus filmu. V druhé půlce díla slyšíme už jen výborný typicky francouzský soundtrack. Tuto disharmonii si ovšem měla pohlídat režie. Docela funguje chemie mezi Jobert a Venturou, když herečka prý Venturu zrovna moc v oblibě neměla. Produkce: Cité Films

    • 6.11.2020  22:30
    Amazonka (2000)
    **

    Kam čert nemůže, tam nastrčí Amazonku. V době kdy Belmondova popularita upadala už více než deset let, byl tohle po čertech velkolepý průšvih. De Broca nedokázal navázat na úspěchy slavných let a Belmondo na prahu sedumdesátky nedokázal zahrát to co před čtvrt stoletím. Je těžké najít na Amazonce něco pozitivního. Tady je špatně úplně všechno. Produkce: Les Films Alain Sarde

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17