Pink.Panther

Pink.Panther

Česko
rvačky, nakládačky, mystifikace

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 21.9.2019  23:31
    Kill Bill (2003)
    **

    Vždycky jsem si myslel že zfilmování vzduchoprázdna bude nuda a nemýlil jsem se. Výborné řemeslo, nulové umění. Ale to od pulpu ani nikdo nečeká.

    • 10.9.2019  22:27

    Je zajímavé kolik má anglofonní prostředí autorů produkujících nějaké fantasy variace. Zde zfilmovali rodinný fantasy horor nebo chcete-li horor pro celou rodinu. Jack Black je tu doma, herecky moc dál nedosáhne. Vidět v něčem takovém čarovat charakterní herečku Cate Blanchet, která bude díky takovým rolím miláčkem davů, je horor - pro mě.

    • 9.9.2019  22:34

    Opotřebená Hollywoodská šablona vyprodukovala tucty podobných romkomů. Jen v nich (asi) nehrála ta hispánská samice Hájková. Klasické cajdáky jako It's now or never v soundtracku. Tennant nepřekvapil.

    • 8.9.2019  23:19
    Amadeus (1984)
    *****

    I když se to dočteme v anotaci, film není životopisný v tomto smyslu ani historický, dokonce ani není ve své podstatě o Mozartovi. Vše, Amadeus, hudba, rokokové paruky, opuletní mizanscéna je jen kulisa pro autorův umělecký záměr vycházející z výborné alegorické divadelní hry. _____Forman se ve svých stěžejních filmech ale v podstatě celé tvorbě zabývá vztahem společnosti a jednotlivce. Jednotlivec toužící po svobodě a společnost, která ho z různých důvodů utlačuje. Autor přirozeně vychází ze své zkušenosti s komunismem, ale nebyl by to opravdový umělec, kdyby se omezil na primitivní antikomunismus. Forman se svým hlavním tématem zabývá s nadhledem a v širších souvislostech - jednou je to svobodomyslný lapka versus totalita respektive psychiatrická klinika (Kukačka), jindy volnomyšlenkář versus bigotní pokrytecká společnost (Flynt) nebo obět versus inkvizice - (Goya). _____Vztah Amadeus Salieri zde nastíněný je fikce. Amadeus je alegorický film. Tato alegorie zobrazuje souboj průměrnosti s genialitou, respektive vyjímečný jednotlivec versus společnost průměrných. Klíčové sekvence filmu jsou ty kde se císař rozhoduje zdali se má přiklonit na stranu Mozarta nebo nikoliv. Panovník nedá za pravdu geniovi, snadno by mohlo vyjít najevo, že i on císař je vedle genia jen průměrný (chápáno nikoliv jako hudebník, ale zobecněno jako konkurent). Když se podíváme napříč staletími i politickými systémy, či jen na současnou politiku je tato alegorie velmi výmluvná. Umělecké dílo spojující to nejlepší z Evropy i Ameriky, luxusní formu i obsah, komerční úspěch i artové ambice s nadčasovým poselstvím v jeden dokonale namíchaný opus magnum.

    • 7.9.2019  14:26

    Je až sebedestruktivní sledovat s jakou přesvědčivostí, jistotou a příkladným sebevědomím dokáže Tomáš Magnusek definovat filmový odpad. Je to jedna z vůdčích osobností české filmové dekadence. Ten člověk má před sebou velkou budoucnost.

    • 2.9.2019  17:50

    Psychologická studie bývalého soudce, který je přesvědčený, že jako policista bude moci se zločinem lépe bojovat. Jeho povolání se mu stává obsesí a za svým cílem jde tvrdě a bez skrupulí. Seznámí se tak s prostitutkou napojenou na podsvětí a její manipulací chce docílit dopadení zločinců. Setkání s Lily (Romy Schneider) se mu stane, jak asi tušíte, osudným._____ Inteligentně konstruované kriminální drama je brilantně zahrané, Piccoli předvádí civilní herectví, které je extrémně minimalistické a zároveň strhující, Romyna si roli zkažené holky užívá, ale zároveň platí že role lascivní lehké ženy kterou to baví, je zahrána decentně a přesně. Chyby se hledají opravdu těžce, když i zfilmování jednotlivých scén je provedeno naprosto suveréně. Potemnělé uličky, pochybná bistra, kavárny, policajt v klobouku a plášti, tohle je neo-noir francouzské školy…

    • 2.9.2019  16:02

    Film poplatný době svého vzniku ještě před novovlnou revolucí hodně zestárnul, BB byla v hl. roli hodně průměrná a na Buñuelův "Cet obscur objet du désir" to nemá, ani náhodou.

    • 31.8.2019  14:18
    Kořist (1971)
    **

    Tady je filmový styl Jean-Pierre Melvilla kopírován tak okatě, že si to zaslouží nějakou tu kritiku. A ta přichází. Melvillovské dlouhé sekvence jsou tady předlouhé, nudné a nadbytečné. Částečně to platí i pro jinak dobře udělané akční scény. Když dva dělají totéž, není to totéž. 50%

    • 30.8.2019  00:40
    Hrom do toho (1965)
    ****

    Příjemně plynoucí snímek klasického střihu ze starého venkovského sídla, Michèle Mercier v roli sociální pracovnice a Jean Gabin ve své typické roli "toho nejsilnějšího". Příběh banální, ale mizanscéna, hudba i kamera pomohla ke kladnému hodnocení.

    • 30.8.2019  00:00

    20% za Julianne Moore, jinak je to poněkud přepísklé než aby to mohlo cokoliv řict. Prostě Cronenberg měl radši držet hubu.

    • 29.8.2019  23:08

    Pro mne průměrná veselohra, klasického střihu, která možná má své kvality ale mně moc nebavila. Nejvíce prostoru dostali Michel Serrault a Michel Galabru, v epizodní roli se mihne mladý Depardieu se svou typickou vyzáží drzého fracka z počátku 70. let.

    • 26.8.2019  18:37

    Scénář podle divadelní hry je celkem povrchní schématický, ale myslím že o to tu nejde. Hledání uměleckého dramatu v tomto komediálně laděném filmu by bylo chybou odvádějící pozornost od skutečného vyznění snímku. Vizuálně čerpá s filmových postupů cinéma du look, ideově se vrací do druhé poloviny 70. let s náznakem lehké nostalgie. Podobně jako u 8 žen je to mix filmu a divadelní hry ne tak brilantní ani výrazný, ale výsledný pocit není nepodobný.____Těžko uchopitelná jemná filmová Ozónovská magie, tvořená retro kouzlem a scénickou atmosférou se nebude líbit každému – Profesionální manželka zkrátka není pro amatéry. Ono není ani tak úplně od věci vědět co Deneuve na konec zpívá: »C'est beau la vie«, »Život je krásný«. Film je to krásný. 90%

    • 26.8.2019  01:17

    Dobrá hudba pomáhá zachraňovat plytký scénář, tím velkým zachráncem této průměrné trošinku tendenční podívané je ale Alain Delon. Slavné jméno zapříčinilo, že celuloidová kopie filmu ještě není obrostlá mechem a přihrádka s ní není pokrytá pavučinami. Co hůř možná bude i dál zaclánět daleko lepším francouzským filmům které by stálo zato dostat na obrazovky. 50%

    • 25.8.2019  16:58

    Na poprvé jsem nějak přehlédl to překvapivé cameo Romy Schneider. Tedˇto vidím tak, že kdyby si prohodily role s nevýraznou Laforêt mohla být tato role zahraná s větší naléhavostí. René Clément se na castingu zachoval asi jako vlastenec a na ůkor filmu.

    • 25.8.2019  15:12

    Autorem filmu je nevýznamný režisér který všeho všudy natočil 4 filmy z toho jeden krátkometrážní, jeden televizni a dva autorské s Pierre Richardem. Ten první byl takový propadák, že se po něm slehla zem i ve Francii a ten druhý patři rovněž k tomu nepovedenému co Pierre natočil. Po té mu Richard řekl: seber si svých pět švestek a zmiz!

    • 24.8.2019  23:17
    Večírek (1968)
    ***

    Na druhé zhlédnutí po delším čase to už není tak zábavné a i když to stále působí dojmem jakéhosi intermezza mezi dvěma Pantery, Večírek se nemůže růžovým kočkám vyrovnat.

    • 24.8.2019  15:52
    Lolita (1997)
    ***

    Šlo to natočit poutavěji atraktivněji i moderněji. Nové zpracování si říkalo o více invence. Atmosféru dělá Morriconeho hudba, Jeremy Irons to jistí. Takže herecky lepší než Kubrickova verze.

    • 23.8.2019  03:56

    Film se tváří jako nejlepší britský produkt, ale ve skutečnosti je to vzácné staromódní romantické drama made in Hollywood. Inteligentní scénář byl napsán podle výborné románové předlohy z roku 1925, která sice nemá hloubku Oskara Wilde, ale přesto má svou kvalitu a výpovědní hodnotu čehož si byli vědomí i Naomi Watts a Edward Norton, kteří se ujali i role producentů. Barevný závoj je klasickou adaptací kterou jednoznačně doporučuji ke zhlédnutí. Je tu výborná režie, tvůrci jsou si dobře vědomi jakou oporu mají v hlavním hereckém duu, Naomi Watts dostala dostatek prostoru aby zas jednou potvrdila, že patři mezi nejlepší herečky součastnosti. A v neposlední řadě náročnému divákovi může vyhovovat že toto komorní drama nedosahuje epickosti hollywoodské velkovýpravné elity. 85% 👍 Produkce: Warner Independent Pictures

    • 23.8.2019  02:48

    Nejsem extrémním fanouškem britského humoru, ale tento moderní britský humor mi je na hony vzdálen. Bytˇse chce tvářit jako parodie. Prostě kouzlo této ostrovní srandy mi zůstalo dokonale utajeno. A že akce = reakce je to odpad.

    • 23.8.2019  02:08

    Celý film táhnou kupředu Karin Viard a Fabrice Luchiniho. Za nimi trochu zaostává scénář, ale civilní pojetí snímku to téměř maskuje. Rodinné drama bez patosu a nadbytečných emocí, s pragmatickými závěry.

    • 23.8.2019  01:41
    Vlak (1973)
    **

    Romantika kdy vás při tom pozoruje pár, který jste před tím takto pozorovali vy mne moc neoslovuje. To vše v kulise nákladního vagónu. Silnější byl závěr kdy režie využila potenciál herců - sekvence beze slov, jen gesta a vzájemné pohledy "svázané" proxemikou.

    • 22.8.2019  23:43

    Jestli se tohle dostalo někdy do kina tak to musel být totální propadák. První film kde je EB nepřesvědčivá, jako komorní příběh slabé a také nudné.

    • 21.8.2019  22:46
    Chvilky (2018)
    **

    Když tuzemští mistři dělají velké umění je to obvykle problém. Výsledek je takový nijaký, budí dojem stokrát viděného, něco tomu prostě chybí. Chtělo by to více invence, pokud mám ambice dělat art. A nebo si přiznat, že každý nemůže být Godard či Bergman. Statické kompozice tou invencí nejsou, působí spíše pozérsky v kontextu nevyrovnané formy. Jen Jenovéfa mne dokázala přesvědčit že není nejhůř. 50%

    • 16.8.2019  20:25

    Britská klasika na první zhlédnutí celkem napínavá podívaná. Pokud ale člověk už ví který drát přecvaknout, ztrácí to trochu na atraktivitě.

    • 13.8.2019  02:11
    Tajemství (1974)
    **

    Paranoia thriller s nemalými psychologickými deficity a výbornou Morriconeho hudbou. JeanLouis Trintignant je téměř charakteristickým znakem ambiciózního filmu, jenže ambice nestačí. Nemá to tempo, vtip, žádné vzrušení, režisér s námi hraje trochu nefér hru místo aby nás vtáhl do problému a ve finále to končí pomocnou berlou špatného scénáristy. Asi nejslabší hl. role mého velkého oblíbence JLT, pro Enrica je toto bohužel standard s čestnou vyjímkou Staré pušky. Tam Enrico zamířil do černého. Jinak má ovšem mušku pramizernou. 50% Produkce: Président Films

    • 12.8.2019  00:41
    Čistka (1981)
    ****

    Temný existenciální misantropický snímek; ale také trochu sardonicky vtipný a poněkud znepokojivý. Jedna z nejlepších rolí Noireta a Isabelle Huppert zas jednou ukázala jak přínosné je pro film její nenápadné herectví. Produkce: Les Films de la Tour

    • 11.8.2019  00:45

    Tak jsem si zas jednou naběhl! Nuže zodpovězme si tu otázku proč nedostali Ventura a Richard více podobných filmových příležitostí? Odpovědˇ je prostá: určitě oba nestáli o další filmový štěk, kdy se ve filmu objeví jednou na minutku co by četníci na motorkách kontrolující řidiče vozu s uprchlíky. _____Krindapána nepište blbiny do těch synopsí = je na to třeba více znalostí než jen jak použít google překladač. Takže bohužel Pierre Richard neztvárnil jednoho z pacientů, ale viz výše a v hlavní roli uprchlíků je mladý milenecký pár (mě neznámých herců), který správce ústavu vezme v odcizeném voze na výlet k moři, což je sen těch mladých – vidět jednou v životě oceán. Raymond Devos nemá komediální talent a v hlavní roli správce mě nijak nezaujal i když téměř nezmizí z obrazovky. _____Je to tedy pokus spíše o komedii (drama ne), ale označil bych to nakonec za road movie Paříž - Nice s polodokumentárním pohledem na některé obyčeje francouzského venkova. Že by tohle pojetí režije s nezajímavým obsazením v hl. rolích mělo mít tak vysoké hodnocení…podezřelé. Jdu to zapít stylově a hledám kalvados, ale ten mi došel, armagnac koukám taky, budu si jej muset doplnit. No nic, asi po tomhle filmovém zážitku skončím u Johnnie Walkera. 40% Walker i film - a to jsem chtěl od zítřka začít abstinovat! Produkce: Les Films du Prisme

    • 20.7.2019  17:11
    John Lennon: Imagine (hudební videoklip) (1971)
    *****

    Skladba je na takovém levelu, že klip samotný nemůže hodnocení nijak ovlivnit.

    • 20.7.2019  14:55
    Bílá paní (1965)
    *****

    Rozříkáme si to soudružsky a půjdeme od toho. Takže z hlediska marxismu-leninismu je to průměrný film, je to dokonce podprůměrný film, je to imperialistická podvratná ideologie. Techniku to oni mají, to ano, ale jinak na nás nemůžou. Jenže je to třeba zhodnotit v širších souvislostech – zahrané je to skvěle, jak by také ne když tam hraje poválečná kvalita a Podskalského režie je stejně jako scénář profesionální, dialogy vycházející z socialistického realismu jsou trefné bezchybné, celá satirická skládanka, nebojme soudruzi si to přiznat, je takřka geniální tragikomický pohled na totalitní systém. Já to vidím po našem: neměli bychom se tříštit na detailech, takže dávám nekompromisních sto procent. Kupředu, zdravíme zlepšovatele, ale někteří bezpartijní hodnotící na csfd by potřebovali usměrnit ve všeobecném zájmu - nedali plný počet! Kdo nejde s námi jde proti nám! Ještě, že uvědomělí občané proti takovému nesprávnému hodnocení protestují na Letné, aby malým avengerům v plamenném projevu na tribunách spočítali pupínky a ukázali, kde je skutečná správná pravda, jak správně na csfd hodnotit filmy, jak správně žít. Děkujeme. Kupředu, zpátky ani krok! Nakonec v praze se jim to hodnotí, ale mimo prahu už lidé nemají všechny informace o filmech a proto mohou některé snímky hodnotit zkresleně. Jedno je jisté nová totalita nebude mít rudou barvu, o to plíživější a záludnější může být její nástup. Jejky, co to, právě mi přes dvorek přeběhl medvěd. Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 16.7.2019  01:06

    Bez mála tři hodiny manželských scén jsou pro běžného pozorovatele zkouškou divácké disciplíny téměř úmornou, pro malého avengera, který je typickým uživatelem této komerční báze to musí být doslova smrtící. No ale tohle není film pro děti. Brilantní sonda do lidského života. Navzdory délce bez slabého místa. Produkce: Carlotta Films

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace