Recenze (539)
Jasmíniny slzy (2013)
Woody opět sarkastický sardonický, ale tentokrát netradičně podávájící divákovi temnou tragédii. Nelineární narativ je podle mého názoru téměř vždy na škodu vyprávění a nejinak je tomu v tomto filmu. Rozřezání času na bicoastální plátky funguje jen do určité míry, některé scény to okrádá o jejich emocionální vyznění, pakliže se ihned děj přesouvá k nové nesouvisející sekvenci. A to pro mne platí i když chápu, že právě dialektika mezi těmito dvěma časově rozřezanými rovinami je vlastně tím o čem ten film ve skutečnosti je. Cate Blanchett dostala po delší době konečně pořádnou roli a tady o zasloužené ceně Akademie asi nebude nikdo pochybovat. Člověk ale přec tak nějak automaticky očekává od společné práce nějvětšího žijícího filmového génia a nejlepší současné herečky ještě o něco víc.
Já to tedy beru, šéfe...! (1977)
Komedie založená na profesionálním scénáři, řemeslně zručné režii, charismatických hercích. Vše ohlídáno fungující dramaturgií. V dnešní době kdy se 40 let od vzniku filmu komerční televize přetahují o tento snímek, zůstává „Já to tedy beru, šéfe...!“ u zdejší komunity stále jen v modrých číslech._____ A to nejsou lidi! Nejím, nespím, dělám šestnáctky za plat osmihodinovky, že se mi smějí i sedmnáctky ze zdejšího gymnázia. A ted´za mnou přišli Pitras s Vacákem, že prý mám jít dělat mzdového účetního do jejich eseróčka. Jinak budou mé nepravosti ty nahoře určitě zajímat… To víte, každý má doma ve skříni schované nějaké to čapí hnízdo! Tak já to tedy beru – ovšem nabídli mi desetinásobek platu, stravenky, žetony do casina v Hiltonu, jednu luxusní prostitutku (studentku mediny) dvě hodiny týdně grátis a k tomu jednu luxusní garsoniéru v jednatřicátém patře mrakodrapu na Pankráci. Nejsou lidi. Tomu říkám kapitalismus deluxe! Produkce: FSB
Jean Gabin osobně (2006)
Gabin: „My to víme, jediná cesta je točit dobré filmy.“ (JG - jediný zemědělec v Sicilském klanu.)
Jeanne Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel (1975)
Pozorování svobodné matky po dobu tří dnů. Rutinní denní postupy uklízení, vaření z nichž se nijak nevymyká ani hausfrausex. Rutina druhého dne dochází drobných změn jež dojdou vyvrcholení třetího dne.Experimentální film, s feministickým přesahem, narativum minimalistické, výsledný dojem působivý.
Jeden den ve Velké Británii (2017)
Soudě podle tohoto technokratického dokumentu by bylo lepší se VB obloukem vyhnout, když tam není nic jiného než průmysl a segregační zdi. Ono ale nebylo ani řečeno kde se ta země vlastně nachází jestli v Africe či někde poblíž Indie - tuto informaci jsem tam postrádal. Jedna afroangličanka se tam vyjádřila, že se jí v Anglii líbí, protože to tam vypadá jako v Africe, tak snad toto by mohlo být geografickým vodítkem pro neznalé topkaře.
Jedlíci aneb Sto kilo lásky (2013)
Je až sebedestruktivní sledovat s jakou přesvědčivostí, jistotou a příkladným sebevědomím dokáže Tomáš Magnusek definovat filmový odpad. Je to jedna z vůdčích osobností české filmové dekadence. Ten člověk má před sebou velkou budoucnost.
Jedna ruka netleská (2003)
Jedna ruka netleská a ani druhá ruka netleská. Ono taky není čemu, pokus o pár gagů za to nestojí, koukat dokola na potrhlé postavy nebaví, scénář je slabota. Po Samotářích velké zklamání. Obě ruce netleskají! Produkce: Lucky Man Films
Jednotka příliš rychlého nasazení (2007)
Nejsem extrémním fanouškem britského humoru, ale tento moderní britský humor mi je na hony vzdálen. Bytˇse chce tvářit jako parodie. Prostě kouzlo této ostrovní srandy mi zůstalo dokonale utajeno. A že akce = reakce je to odpad.
Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic (2013)
No není lepší takováto béčková zábava než inhalace toulenu? Inovace pohádky o perníkové chaloupce jdoucí v animovaném duchu doby a děti maj zas na co koukat. Produkce: Paramount Pictures, MGM
Jen o rodinných záležitostech (1990)
Kladivo na čarodějnice v rudé záři nad Kladnem, bazírující na solidním scénáři. Málo známý film. Takže kdo neviděl, zkouknout co nejdřív - máte to jako stranický úkol. To nemůžete odmítnout. Produkce: Filmové studio Barrandov