Screwball komedie je jedním z nejpopulárnějších a trvalých filmových žánrů. Proč je to tak kontroverzně hodnocený film zůstává záhadou hlavolamu. Málo akční? Ford je špatný pilot či herec? Anne Heche příliš blond či bisex? Exteriéry Polynésie málo atraktivní či moc zelené? Oproti jiným americkým romkom je toto povedený tropický ráj. Havaj. Lepší trosečníky stejně nenajdete. Produkce: Touchstone Pictures
Pro temperamentní jižany emociálně vypjaté drama, pro středoevropany spíše úsměvná telenovela, ovšem s celkem solidním koeficientem zábavnosti. Ať již vezmeme na zřetel sociální status a od něj odvíjené mnohé metafory ve filmu, potažmo mířící na sociální kritiku, je i tak překvapující sledovat jakouže to erotickou frašku vlastně dobrý španělský katolík unese, aniž by byl touto amoralitkou sveden ze správné cesty. Neboť například uplacený potenciální zeťák šukající se svou tchýní je silná káva i pro uvědomělého ateistu. Produkce: Lolafilms
Kombinace romantiky, komedie, satiry, dramatu, krimi v jednom filmu. Zajímavá je večeře kde C.L. kritizuje snoby a lidi vysoké společnosti. Jako vždy bezvýrazná tvář Ventury dokáže udržet nevysvětlitelnou podmanivost. Zárověň je jeho projev poněkud laxní. Tuhle postavu měl hrát herec s univerzálními hereckými schopnostmi (Jean Paul Belmondo ideálně) a vše by do sebe 100%-ně zaklaplo. Ale stále je tu Lenouchův trademark, hra autora s divákem, statická kamera snímající rozhovory s filosofickým obsahem v úrovni očí až po neamerický lelouchovský a jen zdánlivě otevřený konec. I to je součást hry - ponechat na divákovi aby si scénář dopsal sám, a je to nádherně fatalistický konec.
Muž čte noviny v kavárně. Mladá žena požádá o oheň. Dlouhý pohled pod těžkými řasami. Náhodné setkání je zinscenováno - ten člověk nemá tušení, že jeho vlastní žena na něj nasadila tuto neznámou. Neobvyklá výchozí konstelace od pro mě neznámé filmařky Anne Fontaine._____Je zajímavé sledovat jak je ve francouzském filmu jako téma zpracována erotika, atˇ už v explicitní přímosti nebo jen jako živná půda pro dialog - tedy ve verbální rovině jako v tomto případě. Od ženského autora bych očekával, že téma nevěry které doprovází historii lidstva od dob neolitické revoluce, zpracuje konvenčním ženským pohledem. A ono ne! I když to není podáno vyloženě originálně, tak nonkonformní je to určitě. Vlastně to ani není primárně film o manželství nebo sexu, jak by se na povrchu mohlo zdát, ale o pravdě a lži, o tom zda absolutní pravda v životě a lásce je možná nebo je-li dokonce výhodnější. _____Herecké obsazení ústřední trojice je pojistkou, že se nebudete nudit, jejich performance krásně reflektují film a jsou obdivuhodně sofistikované. Béart byla pro ztvárnění charakteru bezzbožnosti a přizpůsobivostí Nathalie ideální volbou. V tomto spiknutí žen je sice jen nástrojem ve snaze rekonstruovat intimitu jednoho manželství, ale úplná femme fatale. 👍 Produkce: France 2 Cinéma
Milenecké drama s koncovkou hodnou nikoliv rozervané duše ale těžkého psychotika. Možná příliš fatalistické, ale zručně natočené. Přesto zůstává kritický dojem, že jsme to všechno od autora už jednou viděli a v reálnější formě.
Instatní nuda může mít holt i podobu viktoriánské duchařské atmosféry. Chodil, chodil a chodil až Harry Potter splnil odznak 100 jarních kilometrů. Produkce: Cross Creek Pictures
Je to k pláči když amatéři točí filmy. Proč to dělají, možná je to baví, možná proto že mohou, možná čistě pro nějaký ten finanční zisk (Lenka Kny si své veledílo produkovala ve své produkční společnosti). Co mi na tom vadilo nejvíce, bylo, že se to snažilo vykrádat Poledňákové velrybu. Naštěstí je scénář tak zpatlaný, děj žádný a tvůrčí, filmařské a vypravěčské schopnosti autorů díla tak nicotné, že k plagiátu dojít nemůže. Snad mělo pro herce význam si zajet do Tater, něco oddrmolit, nadýchat se čerstvého vzduchu a šup zpět do Prahy, protože je místy vidět že je jim účast v této taškařici nepříjemmná. Kdybych měl najít něco kladného, tak to je asi práce maskérů, kdy v jednom záběru vypadal z určitého úhlu na pár sekund polívka v sukni docela k světu. Produkce: BLUE TIME Praha
Křesťanský (sociologický) film po vzoru Roberta Bressona. (Název filmu je prost religiosního mýtu a hardcore sekvence je tam nevhodná a hlavně naprosto zbytečná). Film ze života na francouzském venkově, kde člověk nic lepšího nečeká a kde ani nemůže v nic lepšího doufat a nihilistická společnost se navrací k barbarskému způsobu života. Film o potřebě milosti a spásy ve světě, která sama od sebe nikdy nepřichází. Nebo také film o touze po radikální společenské změně. Ani jednomu nedává žádnou naději. Produkce: 3B Productions
Lelouchova nezaměnitelná filmová poetika, Laiovy lyrické elektrifikové klavíry, kombinované dominantními vyhrávkami klasického křídla jsou poznávacími znaky obou spolupracujících autorů. Děj samotný je celkem banální příběh o nevěře, je ovšem dokonale filmařsky orámován a to i experimentálními prvky v podobě kombinace hraných částí filmu s dokumentárními a polodokumentárními sekvencemi nebo až kompulzivním žonglováním opravdu skvělé kamery._____Někdo by mohl vnímat vložené útržky dokumentů z vietnamské války či nacistické demonstrace za příliš provokativní srovnání se situací hlavních hrdinů a jako bagatelizaci jejich příběhu. No ano. Předpokládám, že právě to byl i skutečný umělecký záměr Claude Leloucha – malé životní události ukázat jako nepodstatné._____Annie Girardot prohlásila, že teprve filmem Vivre pour vivre skutečně začala její kariéra. Něco na tom asi bude – ocenění Zlatými glóby jako nejlepší film, tatáž nominace na Oskary, festivalové ocenění pro Annie jako nejlepší herečku. A závěrečná sekvence? Jak z filmového slabikáře. Ano tohle je Film! 👍 Produkce: Les Films Ariane
Komedie založená na profesionálním scénáři, řemeslně zručné režii, charismatických hercích. Vše ohlídáno fungující dramaturgií. V dnešní době kdy se 40 let od vzniku filmu komerční televize přetahují o tento snímek, zůstává „Já to tedy beru, šéfe...!“ u zdejší komunity stále jen v modrých číslech._____ A to nejsou lidi! Nejím, nespím, dělám šestnáctky za plat osmihodinovky, že se mi smějí i sedmnáctky ze zdejšího gymnázia. A ted´za mnou přišli Pitras s Vacákem, že prý mám jít dělat mzdového účetního do jejich eseróčka. Jinak budou mé nepravosti ty nahoře určitě zajímat… To víte, každý má doma ve skříni schované nějaké to čapí hnízdo! Tak já to tedy beru – ovšem nabídli mi desetinásobek platu, stravenky, žetony do casina v Hiltonu, jednu luxusní prostitutku (studentku mediny) dvě hodiny týdně grátis a k tomu jednu luxusní garsoniéru v jednatřicátém patře mrakodrapu na Pankráci. Nejsou lidi. Tomu říkám kapitalismus deluxe! Produkce: FSB
Drahoušku, kolik vražd by vlastně muselo stačit, když se na filmovém plátně objeví pod vedením Oldřicha Lipského stará herecká garda, aby nás to přestalo bavit? 8? 16? 32?... A když už by bylo 64 moc, nestačilo by pak jen přestat otvírat dveře? Produkce: Filmové Studio Barrandov
Moje komentáře
Šest dní, sedm nocí (1998)
Screwball komedie je jedním z nejpopulárnějších a trvalých filmových žánrů. Proč je to tak kontroverzně hodnocený film zůstává záhadou hlavolamu. Málo akční? Ford je špatný pilot či herec? Anne Heche příliš blond či bisex? Exteriéry Polynésie málo atraktivní či moc zelené? Oproti jiným americkým romkom je toto povedený tropický ráj. Havaj. Lepší trosečníky stejně nenajdete. Produkce: Touchstone Pictures
Škola ro(c)ku (2003)
Jedna z 500 největších kravin všech dob časopisu Zdravý Selský Rozum. Produkce: Paramount Pictures
Škola zlodějů (1986)
Dobrá groteska na začátku, celkem nuda ke konci. Age Rating: bambini. Produkce: CG Silver Film
Šunka, šunka (1992)
Pro temperamentní jižany emociálně vypjaté drama, pro středoevropany spíše úsměvná telenovela, ovšem s celkem solidním koeficientem zábavnosti. Ať již vezmeme na zřetel sociální status a od něj odvíjené mnohé metafory ve filmu, potažmo mířící na sociální kritiku, je i tak překvapující sledovat jakouže to erotickou frašku vlastně dobrý španělský katolík unese, aniž by byl touto amoralitkou sveden ze správné cesty. Neboť například uplacený potenciální zeťák šukající se svou tchýní je silná káva i pro uvědomělého ateistu. Produkce: Lolafilms
Šťastný nový rok (1973)
Kombinace romantiky, komedie, satiry, dramatu, krimi v jednom filmu. Zajímavá je večeře kde C.L. kritizuje snoby a lidi vysoké společnosti. Jako vždy bezvýrazná tvář Ventury dokáže udržet nevysvětlitelnou podmanivost. Zárověň je jeho projev poněkud laxní. Tuhle postavu měl hrát herec s univerzálními hereckými schopnostmi (Jean Paul Belmondo ideálně) a vše by do sebe 100%-ně zaklaplo. Ale stále je tu Lenouchův trademark, hra autora s divákem, statická kamera snímající rozhovory s filosofickým obsahem v úrovni očí až po neamerický lelouchovský a jen zdánlivě otevřený konec. I to je součást hry - ponechat na divákovi aby si scénář dopsal sám, a je to nádherně fatalistický konec.
Žena mého muže (2003)
Muž čte noviny v kavárně. Mladá žena požádá o oheň. Dlouhý pohled pod těžkými řasami. Náhodné setkání je zinscenováno - ten člověk nemá tušení, že jeho vlastní žena na něj nasadila tuto neznámou. Neobvyklá výchozí konstelace od pro mě neznámé filmařky Anne Fontaine._____Je zajímavé sledovat jak je ve francouzském filmu jako téma zpracována erotika, atˇ už v explicitní přímosti nebo jen jako živná půda pro dialog - tedy ve verbální rovině jako v tomto případě. Od ženského autora bych očekával, že téma nevěry které doprovází historii lidstva od dob neolitické revoluce, zpracuje konvenčním ženským pohledem. A ono ne! I když to není podáno vyloženě originálně, tak nonkonformní je to určitě. Vlastně to ani není primárně film o manželství nebo sexu, jak by se na povrchu mohlo zdát, ale o pravdě a lži, o tom zda absolutní pravda v životě a lásce je možná nebo je-li dokonce výhodnější. _____Herecké obsazení ústřední trojice je pojistkou, že se nebudete nudit, jejich performance krásně reflektují film a jsou obdivuhodně sofistikované. Béart byla pro ztvárnění charakteru bezzbožnosti a přizpůsobivostí Nathalie ideální volbou. V tomto spiknutí žen je sice jen nástrojem ve snaze rekonstruovat intimitu jednoho manželství, ale úplná femme fatale. 👍 Produkce: France 2 Cinéma
Žena od vedle (1981)
Milenecké drama s koncovkou hodnou nikoliv rozervané duše ale těžkého psychotika. Možná příliš fatalistické, ale zručně natočené. Přesto zůstává kritický dojem, že jsme to všechno od autora už jednou viděli a v reálnější formě.
Žena v černém (2012)
Instatní nuda může mít holt i podobu viktoriánské duchařské atmosféry. Chodil, chodil a chodil až Harry Potter splnil odznak 100 jarních kilometrů. Produkce: Cross Creek Pictures
Ženská na vrcholu (2019)
odpad!Je to k pláči když amatéři točí filmy. Proč to dělají, možná je to baví, možná proto že mohou, možná čistě pro nějaký ten finanční zisk (Lenka Kny si své veledílo produkovala ve své produkční společnosti). Co mi na tom vadilo nejvíce, bylo, že se to snažilo vykrádat Poledňákové velrybu. Naštěstí je scénář tak zpatlaný, děj žádný a tvůrčí, filmařské a vypravěčské schopnosti autorů díla tak nicotné, že k plagiátu dojít nemůže. Snad mělo pro herce význam si zajet do Tater, něco oddrmolit, nadýchat se čerstvého vzduchu a šup zpět do Prahy, protože je místy vidět že je jim účast v této taškařici nepříjemmná. Kdybych měl najít něco kladného, tak to je asi práce maskérů, kdy v jednom záběru vypadal z určitého úhlu na pár sekund polívka v sukni docela k světu. Produkce: BLUE TIME Praha
Žhavé místo (1990)
Pomalé jižanské blues. Dusná atmosféra texaského maloměsta podtržená tímto pomalým vyprávěním príběhu. Určitě zajímavý thriller. Výborné herecké obsazení. Není důvod nechat se odradit relativně nízkým hodnocením. Produkce: Orion Pictures
Život Ježíše (1997)
Křesťanský (sociologický) film po vzoru Roberta Bressona. (Název filmu je prost religiosního mýtu a hardcore sekvence je tam nevhodná a hlavně naprosto zbytečná). Film ze života na francouzském venkově, kde člověk nic lepšího nečeká a kde ani nemůže v nic lepšího doufat a nihilistická společnost se navrací k barbarskému způsobu života. Film o potřebě milosti a spásy ve světě, která sama od sebe nikdy nepřichází. Nebo také film o touze po radikální společenské změně. Ani jednomu nedává žádnou naději. Produkce: 3B Productions
Život je život (2015)
Další smutný pohled na bizarní svět současného českého filmu.
Živá panoráma (TV pořad) (1998)
Nejlepší slovenská reality show.
Žít a užít (1967)
Lelouchova nezaměnitelná filmová poetika, Laiovy lyrické elektrifikové klavíry, kombinované dominantními vyhrávkami klasického křídla jsou poznávacími znaky obou spolupracujících autorů. Děj samotný je celkem banální příběh o nevěře, je ovšem dokonale filmařsky orámován a to i experimentálními prvky v podobě kombinace hraných částí filmu s dokumentárními a polodokumentárními sekvencemi nebo až kompulzivním žonglováním opravdu skvělé kamery._____Někdo by mohl vnímat vložené útržky dokumentů z vietnamské války či nacistické demonstrace za příliš provokativní srovnání se situací hlavních hrdinů a jako bagatelizaci jejich příběhu. No ano. Předpokládám, že právě to byl i skutečný umělecký záměr Claude Leloucha – malé životní události ukázat jako nepodstatné._____Annie Girardot prohlásila, že teprve filmem Vivre pour vivre skutečně začala její kariéra. Něco na tom asi bude – ocenění Zlatými glóby jako nejlepší film, tatáž nominace na Oskary, festivalové ocenění pro Annie jako nejlepší herečku. A závěrečná sekvence? Jak z filmového slabikáře. Ano tohle je Film! 👍 Produkce: Les Films Ariane
„Já to tedy beru, šéfe...!“ (1977)
Komedie založená na profesionálním scénáři, řemeslně zručné režii, charismatických hercích. Vše ohlídáno fungující dramaturgií. V dnešní době kdy se 40 let od vzniku filmu komerční televize přetahují o tento snímek, zůstává „Já to tedy beru, šéfe...!“ u zdejší komunity stále jen v modrých číslech._____ A to nejsou lidi! Nejím, nespím, dělám šestnáctky za plat osmihodinovky, že se mi smějí i sedmnáctky ze zdejšího gymnázia. A ted´za mnou přišli Pitras s Vacákem, že prý mám jít dělat mzdového účetního do jejich eseróčka. Jinak budou mé nepravosti ty nahoře určitě zajímat… To víte, každý má doma ve skříni schované nějaké to čapí hnízdo! Tak já to tedy beru – ovšem nabídli mi desetinásobek platu, stravenky, žetony do casina v Hiltonu, jednu luxusní prostitutku (studentku mediny) dvě hodiny týdně grátis a k tomu jednu luxusní garsoniéru v jednatřicátém patře mrakodrapu na Pankráci. Nejsou lidi. Tomu říkám kapitalismus deluxe! Produkce: FSB
„Čtyři vraždy stačí, drahoušku“ (1970)
Drahoušku, kolik vražd by vlastně muselo stačit, když se na filmovém plátně objeví pod vedením Oldřicha Lipského stará herecká garda, aby nás to přestalo bavit? 8? 16? 32?... A když už by bylo 64 moc, nestačilo by pak jen přestat otvírat dveře? Produkce: Filmové Studio Barrandov