Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

    • 24.5.2018  23:16
    Bez doteku (2013)
    odpad!

    První text závěrečných titulků tohoto veledíla sebevědomě nabádal k ohodnocení filmu na csfd. No tak tak činím: nerecyklovatelný odpad. Produkce: Barletta

    • 22.5.2018  09:40

    Komedie o nepovedeném únosu manželky, připomínající otřepaný vtip o tom proč si žena po čtyřicítce nemůže hrát na schovávanou. Za Bette Midler je třeba požadovat tak 2 mega - od únosce aby si ji člověk vzal zpět. Produkce: Touchstone Pictures

    • 4.12.2018  01:09

    Komediální variace na knížete Myškina. Tři ségry jsou normální, brácha je Idiot. Mám slabost pro Idioty. 85%

    • 4.11.2020  01:00
    Bezva finta (1985)
    ****

    Bezva finta je tak vtipné vyloupení banky, že je až s podivem, že se tento nápad už neobjevil ve filmu mnohem dříve. Pravda, pracuje s předpokladem, že jsou policajti úplní pitomci, s tímto však Francouzi nikdy neměli problém. Efektní je to hlavně na první zhlédnutí, protože jak to člověk jen trochu domyslí, tak jde efekt do kytek. Stále ale zůstane (s jistou výhradou) výborný Veberův scénář založený na románu od amerického spisovatele, který Veber adaptoval na návrh Belmonda, no a samozřejmě Bebel sám a zdatně mu sekundujcí Guy Marchand. Americké prostředí románu Rychlá Změna je právě ten důvod proč se i film odehrává v Americe. Je otázkou zda-li to byl dobrý nápad. A pak je tu jistá analogie problému, který jsem zaznamenal už u Grand restaurantu pana Septima - dvě poněkud rozdílné části filmu. První polovina je groteskní parodie na bankovní loupež a druhá polovina je bezcílný úprk Montrealem. Zkloubit dvě poloviny filmu je vždy problém, protože člověk podléhá dojmu že se v druhé polovině přenesl do jiného filmu a ptá se scénáristy proč - když první část v bance byla tak zábavná. Takže celkem slušnej film tu narazí na ten prokletý lidský faktor. Produkce: Cerito Films

    • 5.10.2017  10:35

    Elementární otázka to, co opravdu dělá člověka člověkem. Je to přítomnost duše? Je to schopnost vytvářet nový život? Rozloženo na pro mě dlouhé skoro tři hodiny je to milník příběhu a je nutno pozorně sledovat, všude jsou skryté malé detaily, se kterými se následně pracuje a odkazy na první část příběhu. Dějový obsah je jedna věc, ale druhou je vizuální dojem z filmu a ten je špičkový. Exteriérové scény, ve kterých dominují různé odstíny šedé, prosvětlené město nebo jen oranžové tóny zničeného města, téměř každá scéna vypadá zcela autentická, jako kdyby tento temný svět skutečně někde existoval. Tomu koresponduje dokonalý soundtrack. Produkce: Scott Free Productions

    • 28.3.2018  17:52

    Tak nějak přemýšlím co může být blbějšího než zhlédnout v kině hit známých fekálistů bratov Farrellyovcov „Blbý a blbější“?_____Možná toto: pokud jste hodně výstřední excentrik, tak posadit se do kovové trubky průměru 4m a nechat se v ní vynést do výšky 10km a na trase Praha-Novosibirsk (pokud vám teda Aeroflot pustí tento kinohit) za zvuku a obrazu akutní dysenterie linoucí se z malého kinoplátna přemítat o tom jak velcí šílenci jsou asi ti dva frajeři v kravatách zavření za těmi pancéřovanými vraty. Zdali jeden neomdlí a druhý neusne a vy se ani nedostanete do kokpitu abyste přemluvili autopilota aby přistál i bez těch dvou spících panen._____Jenže realita je taková, že zatímco vy sledujete Blbého a blbějšího ti dva jsou tam a nespí. Horečně řeší problém s palubními přístroji. Co se to děje? Oni netuší že špatně placený pozemní personál nezakryl pitotky a v obou pitotových trubicích se zabydleli chrousti, čímž je vyřadili z provozu._____Když už jste tedy měli ten blbý nápad sedět v trubce v desetikilometrové výšce a jako poslední věc v životě vidět Blbého a blbějšího a na posledním tripu je s vámi v relativně velmi tenké pitotce chroustí rodinka, vaše poslední slova by mohla být: kurva drát! A já dávám jednu hvězdu – ale jen za ty chrousty! Produkce: New Line Cinema

    • 10.4.2018  00:02

    Dobré, ale mám trochu pochybnosti. V pěti letech jsem tomu dal 5 bábovek, v patnácti 4 korbely, v pětadvaceti 3 hvězdy. Má to nějak sestupnou tendenci. Abych to s takovou za deset let úplně nepohřbil jedním věncem... Produkce: Les Films Christian Fechner

    • 9.1.2016  20:16

    První polovina výborná groteska, v druhé části to vše ovšem poněkud uvadlo.

    • 15.4.2018  01:14

    Svoboda natočit co chci musí být kouzelná. Není nutné snažit se pochopit co tím autor vlastně myslel, pokud mám podezření, že do všech důsledků to nevěděl ani on sám, když natáčel příběh o posledním romantickém páru. Ale můžeme se nechat okouzlit tou ikonoklasmickou svobodou tvorby stejně jako režisér. Vzniklé pocity budou mít celou škálu, od sentimentálních, přes hořké až po čistě veselé. A všechny budou nádherně barevné. Godard to je úlet – anarchistický, misogynní, excentrický a pro mně nepochopitelný. Produkce: Films Georges de Beauregard

    • 15.6.2020  23:12

    Komedie je to nejen opravdu zábavná, ale je zároveň velmi originální a kreativní, přičemž těží z postupů klasické filmové grotesky a využívá komických situcí přirozeně vzniklých ze střetu tak dvou rozdílných světů jako je primitivní kmenové společenství vs moderní západní civilizace._____Tuto premisi rozvíjí dál v jakousi lehce potˇouchlou hru s divákem neznalým poměrů v buši. Je docela obtížné rozlišit kdy nás film tahá za nos a kdy je předkládáná zkušenost bušmena objektivní realitou. V zrychlené projekci přiřítivší se nosorožec zadupávající oheň jako přirozený hasič v přírodě je jedna z těch legrácek, kterou asi odhalíte bez mé nápovědy, jindy to tak snadné není._____(Mimochodem zlí jazykové tvrdí že nosorožec-hasič je jen barmská legenda, ale já mohu z vlastní zkušenosti -kdy jsem rozbil kasičku a s přáteli vyrazil na safari- potvrdit, že nosorožci skutečně ohně hasí. Když jsme si rozdělali podvečerní oheň a chtěli jsme si opéci špekáčky, přiřítil se nosorožec a oheň zadupal. My se nedali a oheň rozdělali znova a on se objevil opět a oheň nám uhasil. Když se to takto opakovalo celý večer a půda v ohništi byla v okruhu pěti metrů celá zdupaná, vzdali jsme se naděje na teplou večeři a skončili u uheráku s chlebem. Kamarád si dokonce nezapálil ani cigaretu a raději se mně neptejte jak mu ji nosorožec zadupal, z hlediska požární bezpečnosti v buši to není podstatné, hlavní je že nosorožec dvourohý je skutečně spolehlivý přírodní hasič)._____Zpátky k filmu. Takže hravé a zábavné je to vždy a tento koncentrát brilantního humoru bych se nebál postavit na roveň těm nejlepším francouzským komediálním filmům. Nejste-li náhodou suchar či nezestárli jste předčasně, reálně vám hrozí záchvaty smíchu. Potom platí následující: vysoce doporučeno! 👍

    • 20.1.2019  20:20

    Gangsterské melodrama o skutečných antihrdinech s nádechem antikulturní alegorie inspirované filmovými postupy francouzské nové vlny - snad i proto je to stále svěží americká klasika. Produkce: Warner Brothers/Seven Arts

    • 30.10.2018  23:58
    Borsalino (1970)
    ***

    Borsalino může nabídnout Belmonda a Delona na vrcholu kariéry společně na plátně celé dvě hodiny. A nic víc. Nemám vůbec důvod podívat se znovu. Možná je to pro mně nezajímavý film, možná AD s JPB v jednom filmu nejsou totéž co třeba Brasseur - Trintignant.

    • 16.6.2020  13:04
    Bourák (2020)
    *

    Další smutný pohled na bizarní svět současného českého filmu. V každé sekvenci se člověk musí ptát jestli tohle je adorace něčeho nebo parodie na něco a když tak na co vlastně. Smysl jsem neobjevil. Celé to na mě působilo jako nedodělek, který někdo zapoměl ve střižně a se kterým vyšel ven na světlo jen v důsledku nějakého náhodného omylu. Někteří by s tímto snímkem mohli prozřít a přijít na to že Ivan Trojan je průměrný herec, který ani náhodou nezahraje všechno. Zde byl vyloženě mimo. Tento pokus o film patrně chce vyjádřit nějaké názory autora, chce být umělecký a zároveň komerčné zábavný. To sice teoreticky lze spojit ve vynikající film u opravdu vyjimečného autorského týmu, ale v případě současného českého filmu lze jen zkonstatovat že v jádru těchto ambicí je už zakotveno cosi těžko řešitelného.

    • 24.6.2020  00:26

    Plochá a lehce předvídatelná podívaná na závody NASCAR, spoléhající na hvězdu Cruise a dramaturgický cit pro věc Tonyho Scotta. Závodní sekvence mají dostatek kinetické energie a je to rychlé jak stíhačky v Top Gun. Ostatně Tom je i tu opět jednička. Syžet je navržen tak, aby divákům předal vzrušení z vítězství; chce, abychom vyskočili z našich křesel, mávali pěsti a řvali na hrdiny aby rozdrtili své protivníky. Trochu erotické mlhy do toho vnese doktorka Kidman. Nicole si tu ještě nestačila vyžehlit vlasy a tak celkově nad tím jen pokrčím rameny.

    • 12.8.2018  20:35

    Jožin Hrdlička zamlada zapaloval stohy, pak emigroval, aby se v osmašedesátém vrátil do vlasti jako zkrachovalý emigrant-podvodník.Takového antisocialistického živla, může podporovat snad jen kulak Kuna. To Michal Janák je z úplně jiného těsta - je to komunista správný chlap, poctivý slušný člověk, sbalí švarnou uvědomělou děvu, i víno má lepší než přisluhovač nových pořádků Kvasnička a zachrání družstvo. :-)))) :-)))) To vše profesionálně natočené a osazené hereckou elitou, solidním soundtrackem Karla Svobody a ideově rudě zabarveno 70%. Produkce: FSB

    • 13.12.2017  00:40
    Brak (2002)
    *

    Transparentní férový přístup od produkce braku. Takže čekal jsem brak a dostal jsem brak... Produkce: Bontonfilm

    • 10.5.2019  22:10

    Film nového Hollywoodu kdy byly koncem 60. let krom orientace na mladé publikum oživeny klasické žánry, ve filmech se objevilo více násilí nebo komediální prvky. Jedním z takových úspěšných filmů byl např: Bonnie a Clyde a vznikl tak i tento film s novou hvězdnou dvojicí Redford-Newman a na western s nezvykle komediálně laděným životopisným příběhem. Soundtrack k filmu je poměrně úsporný, ale když zazní tak je to hned velký hit konce 60. a začátku 70. let Raindrops Keep Fallin nebo výborná scatovaná melodie South American Getaway . Zhodnocení filmu je prosté: nejlepší westernová komedie co kdy byla natočena. Produkce: Campanile Productions

    • 25.6.2020  01:39
    Buzíci (1974)
    *****

    Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše, nakonec můžeme mluvit zcela otevřeně, vždytˇ vše co je lidské nám není cizí a tak hned z kraje si přeložíme francouzský název filmu. No je to takový překladatelský oříšek, tohle to Valseuses, ve slovníku tento termín budeme hledat dost těžko, je to slangový obhroublý výraz pro varlata. Když nyní známe pravý autorský název filmu, asi tak už nějak pomalu začínáme tušit, že tento film ani po mnoha letech od jeho vzniku nebudou promítat na irském dívčím lyceu a že všchni co to zhlédneme utrpíme tu těžší, tu lehčí duševní újmu. Říci si viděl jsem to no a co! - si bude moci opravdu jen málokdo - takové už holt jsou filmy tohoto autora._____Režisér Bertrand Blier v Les Valseuses uvádí Gerarda Depardieua a Patricka Dewaere jako pár sociopatů, kteří se vydávají na anarchistickou cestu po Francii. Bylo by mylné považovat film za misogynistický i když nehoráznosti které se tam dějí ženám by k tomuto závěru mohly svádět. Daleko více je film libertariánskou ódou dekadence, písní nonkonformismu, vyznáním lásky vyděděným a finále v déesce opravdová hymna svobody a bezstarostnosti, je to provokující amorální svět Bertranda Bliera orámovaný uměleckou aurou.

    • 5.7.2016  22:47

    Stěhovavá trafika - aneb jak si maloburžoazie přivázala jednoho pražského skoroproletáře na plynovou trubku.

    • 20.7.2019  14:55
    Bílá paní (1965)
    *****

    Rozříkáme si to soudružsky a půjdeme od toho. Takže z hlediska marxismu-leninismu je to průměrný film, je to dokonce podprůměrný film, je to imperialistická podvratná ideologie. Techniku to oni mají, to ano, ale jinak na nás nemůžou. Jenže je to třeba zhodnotit v širších souvislostech – zahrané je to skvěle, jak by také ne když tam hraje poválečná kvalita a Podskalského režie je stejně jako scénář profesionální, dialogy vycházející z socialistického realismu jsou trefné bezchybné, celá satirická skládanka, nebojme soudruzi si to přiznat, je takřka geniální tragikomický pohled na totalitní systém. Já to vidím po našem: neměli bychom se tříštit na detailech, takže dávám nekompromisních sto procent. Kupředu, zdravíme zlepšovatele, ale někteří bezpartijní hodnotící na csfd by potřebovali usměrnit ve všeobecném zájmu - nedali plný počet! Kdo nejde s námi jde proti nám! Ještě, že uvědomělí občané proti takovému nesprávnému hodnocení protestují na Letné, aby malým avengerům v plamenném projevu na tribunách spočítali pupínky a ukázali, kde je skutečná správná pravda, jak správně na csfd hodnotit filmy, jak správně žít. Děkujeme. Kupředu, zpátky ani krok! Nakonec v praze se jim to hodnotí, ale mimo prahu už lidé nemají všechny informace o filmech a proto mohou některé snímky hodnotit zkresleně. Jedno je jisté nová totalita nebude mít rudou barvu, o to plíživější a záludnější může být její nástup. Jejky, co to, právě mi přes dvorek přeběhl medvěd. Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 13.5.2018  22:56

    Prapodivné pozérství režie jejímž výsledkem je nudný anemický pokus o TV film. Mizerné vedení herců, mizerné dialogy, scénaristicky, dramaturgicky pochybné, monotónní pokus o doprovodnou hudbu. Bez děje, prakticky o ničem. Vizuál, ambience solidní. Podtrženo sečteno - odpad. Jednu hvězdu dávám sobě za mou bezmeznou trpělivost s českými pokusy o film. Tvůrci v České televizi jsou velcí filutové a co až podobný neotřelý smysl pro humor projeví daňový poplatníci - jak vysoko nad zemí mají na Kavčích Horách okna??? 5% Produkce: ČT

    • 16.10.2020  00:31

    První Burianův zvukový film jsem nedokoukal na prvý pokus ani do konce. Nějak mne to moc nesedlo v porovnání s jeho pozdějšími filmy. Skončil jsem u sekvence kdy se dovídáme o člověku co se dožil 105 let a celý život se netknul alkoholu. Inu tedy to chci také a vylil jsem veškerý alkohol co se u mne nacházel až na jeden dar do výlevky, snad to podzemní vody zvládly. Na druhý pokus jsem to už dal celé a nelituji času. Když jsem se dostal až k té části kde jsem posledně skončil, velmi mne překvapily další momenty z té sekvence kdy jsem se dozvěděl, že dotyčný abstinent měl také pana bratra kterému je 118 let a není přítomen protože je jako obvykle zkárovanej pod obraz. Byl jsem fakt nesmírně rád že jsem to tentokrát dokoukal do konce. Jednak ten film vůbec není špatný, ano nemá ideální rytmus, ale zábavy a burianovských fórků je tam docela dost a Burian se už tu předvedl jako Velký Herec, druhak přestal jsem dělat na studentských večírcích ostudu a otevřel jsem darovanou slivovici, která se mezitím stala pětiletou a zcela osvobozen od předsudků jsem se podíval na její dno. 70% (ten film).

    • 20.1.2019  14:27
    Camping 3 (2016)
    ***

    Kdo si nemůže dovolit vilky na Cote d'Azur, ten na francouzské riviéře může kempovat. I trojka je naplněna pastisem a slunečním svitem, jinak se vše trochu změnilo, od rozmístění stanů po majitele kempu, chybí postava Mathilde Seigner, naopak jsou tu noví mladí kempaři. Člověk by musel být Francouz nebo alespoň dobře seznámen s francouzskou popovou kulturou sedmdesátých a osmdesátých let, aby pochytal většinu vtipů. Nostalgie po Francii, která zemřela někdy v polovině 90. let se ale nasát dá. Produkce: Pathé

    • 16.4.2016  15:38
    Ceny Anděl 2015 (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Tak ještě k highlight letošního čísla: všechny mentály si Lenka Dusilová získala už dávno touto myšlenkou: „Nepotkala jsem na školách autority, které by mě nějak dokázaly přesvědčit, že získávání vzdělání není jen buzerace.“ Svým hlubokomyslným prohlášením na udílení hudebních cen dostala nás ostatní._____Odhlédněme od faktu že (zahraniční) politika je poněkud složitější a komplexnější záležitost, kteroužto nemá smysl tu nějak rozebírat. Odhlédneme-li i od skutečnosti, že politické mínění je silně manipulováno médii a na ně navázaným kapitálem s různými politickými i ekonomickými zájmy, je krajně nekorektní předem na generálce nazkoušenou dramaturgii tv hudebního pořadu, živě atakovat politickými agitkami._____ No ale my co Lenku obdivujeme pro její pronikavý intelekt, my co jsme ji fandili už při jejím studiu na základní škole, dalo to ale zabrat, my kteří jsme ji tolik přáli jejích 5 minut politické slávy, my kteří jsme ji drželi palečky, aby hezky „od srdce“ přečetla co měla na papírku napsáno, my jí prostě fandíme. A Leni zas nám někdy přečti svůj pečlivě připravený projev._____A nebo na dalších Andělech když tě potká politizující pokus o myšlenku, zkus mluvit spatra – nemyslím jako u prezidenta republiky hodinový politický projev – u tebe bude stačit zas jedna souvislá věta, tentokrát bez velké přípravy, budeme rádi. Á propos: třídní boj je boj těch co mají méně tříd proti těm co mají více tříd.

    • 23.3.2018  01:51
    Ceny Anděl 2017 (TV pořad) (2018)
    ***

    Čekal jsem že budou zachraňovat ČTV, ale ono nic, asi na rozdíl od filmařů nikdo z hudebníků není na tento luxusní penězovod napojen. Žabaři. Dokonce se nekonal ani festival politické písně, takže ani demokracii nezachraňovali._____A já se tak těšil, že se třeba i zjeví ideálně někdo z topky a já budu moci zas jednou zvolat – jo mirku, zachraň demokracii, prosím tě zachraň to držím palce, už tu demokracii konečně zachraň. Ale ono nic. Nakonec to na sebe musel vzít aspoň Merta, aby bylo nad čím juchat, ale stejně nemám co podepsat. Budiš._____ Dramaturgicky to bylo zvládnuté, Bouček to odmoderoval celkem solidně. Zdá se že nad politikou, tentokrát zvítězila hudba – tedy ten český buřtmjuzik. A to je pro milovníky tohoto výstředního etnosubžánru dobrá zpráva.

    • 3.5.2018  23:47

    Jako vystřiženo z psychedelického roku 67. Je ten kdo je tímto neortodoxním snímkem nadšen kovaný intelektuál nebo idiot? Za tohle by se nemusel stydět ani Ondrej Varhola. Chyběly mi tam Strawberry Fields. Produkce: Background Films

    • 20.4.2016  20:43
    Chcete být milionářem? (TV pořad) (2016)
    ***

    Milionář patřil a asi i bude patřit k těm nejlepším soutěžím. Pro celkový dojem je tu zásadní osoba moderátora. Jak všichni víme Vladimír Čech nasadil latˇku hodně vysoko a bude asi těžké ba nemožné ji přeskočit ba co jen se vyrovnat. Proto se mi následující(ho) moderátora ani moc nechce kritizovat. Raději tedy budu parafrázovat slova klasika Járy Cimrmana a poradím následovníkům toto: Latˇku nasazenou Vladimírem Čechem můžeš i podlézt, ale potom se musíš hned narovnat !

    • 21.8.2019  22:46
    Chvilky (2018)
    **

    Když tuzemští mistři dělají velké umění je to obvykle problém. Výsledek je takový nijaký, budí dojem stokrát viděného, něco tomu prostě chybí. Chtělo by to více invence, pokud mám ambice dělat art. A nebo si přiznat, že každý nemůže být Godard či Bergman. Statické kompozice tou invencí nejsou, působí spíše pozérsky v kontextu nevyrovnané formy. Jen Jenovéfa mne dokázala přesvědčit že není nejhůř. 50%

    • 8.2.2016  23:59

    Svižná komedie, která nenudí. Téma rasismu a xenofobie tu detailně rozebrali jiní matadoři a tak když nám nastavili Francouzi zrcadlo a my půjdeme tzv. do sebe, nemusíme opakovat vše co ve filmu uvidíme. Proto pro všechny kultury co se tu v blízké budoucnosti usadí jeden vzkaz: PROSÍM NEODHAZOVAT TY NEDOPALKY ELEKTRONICKÝCH CIGARET NA ZEM, JSOU NA TO PŘECE POPELNÍKY!

    • 30.10.2020  12:41
    Coco Chanel (2009)
    **

    I když původní název filmu Coco před Chanel jasně ohraničuje sledované období před tím než svět spatřil kostým Chanel nebo la petite robe noire, nějak se nechce věřit že módní ikona byla v té době jen anemická ameliovská puťka bez špetky francouzského šarmu a zdravé agresivity. Tautou není herečka, která by dokázala tuto roli zahrát a režie v podání Anne Fontaine flakon Chanel No. 5 viděla jen z dálky za jízdy ve vlaku. JInak by snad nemohla vytvořit film tak neinvenční, tak uhlazený, tak manýristický, tak protikladný této feministce - revolucionářce. Produkce: SCOPE Invest