Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

    • 4.4.2018  13:38

    Natočeno podle fiktivního historického románu z roku 1999. Překvapivě se nejedná o umělecký portrét, ale pozornost je směřována k modelce slavného obrazu. Ostatně o malíři samotném se dochovalo méně známých faktů než o jeho rodině či mecenáších. Ví se např. že Vermeer často používal pro své kompozice kameru obskuru, (dírkovou komoru), což byl předchůdce fotoaparátu a oblíbená pomůcka barokních malířů. Tvůrci do filmu zakomponovali tyto známá fakta stejně jako fantazii romanopisce a vznikl přesvědčivý mix. Story ale není nosnou sílou, tím je vizuální stránka filmu. Detailní mizanscéna a kamera filmující fotografické obrazy spoluvytváří výbornou atmosféru. Výpravný film s decentním příběhem a do hl. rolí opticky padnoucí Scarlett Johansson a Colin Firth. Postava Scarlett v turbanu a s perlou jako kdyby ožila a vystoupila z Vermeerova obrazu, magické...baroko. Produkce: UK Film Council

    • 2.4.2018  23:19

    Prázdný manýrismus, roztříštěná časová osa, anemie, těžký dech. I ta Emilka tu nějak zestárla. Tohle nepotěší... Produkce: DreamWorks Pictures

    • 13.9.2020  17:32

    Po premiéře Chytilová zakrákorala, že jsme tupci a že jsme to nepochopili a doceníme to až časem. A stalo se. Většina kritiky i diváků až s časovým odstupem docenila tuto reflexi nové doby. Možná že právě ti kteří jsou i dnes nad touto na první pohled lidovou komedií povzneseni neb je pod jejich úroveň - zároveň z filmu zcela autenticky cítí sílu zemské přítažlivosti, jenž česká hrouda nohy víže._____Satirické podtóny jsou i po letech chytilovsky kousavé, trefné a vše je zrežírováno právě tak, aby Dědictví zaujalo přepáleným příběhem a zároveň obstálo jako odraz náhlých společenských změn. "2 roky po revoluci a němci sa tady proháňajů jak za války" - předvídala těmito narážkami už tehdy geniální Česká režisérka, že se budeme němcům omlouvat za druhou světovou a točit debilní filmy jak zlí Češi vyháněli hodné němce? Je pozoruhodné jak dokázala Věra Chytilová do svých filmů importovat obecně fungující empirické pravdy._____Právě tímto se odlišují skuteční umělci od lacinných agitátorů - pod lidovým obalem se schovává přesně vypointovaný obraz toho, jak do nepřipravených českých domácností dorazily západní vymoženosti, jak éra restitucí, zbohatlíků a nablýskaných novot válcovala obyčejného člověka. Přičemž pojmu "obyčejný člověk" vyřčeného politikem rozumějme jako "ten kdo si nenakrad".

    • 5.12.2016  15:20

    Spor mezi mladou ženou a rodinou íránských imigrantů o vlastnictví domu v severní Kalifornii se vyvinulo v psychologické drama antických rozměrů včetně deus ex machina – místo tohoto zakončení bych uvítal v závěru více invence a méně pompéznosti, ale to by to nesmělo produkovat Spielbergovo hlwd. studio. I tak slušnej level a doporučení všem milovníkům dramat. 70% Produkce: DreamWorks SKG ve spojení s Cobalt Media Group

    • 7.7.2016  16:45
    Elita armády (2006)
    odpad!

    Afroameričani to chtěji taky - bejt skopaní žán klód fan damem. A že je jich tu pěkná horda. Pro plnohodnotný filmový zážitek možná stačí vidět plakát k filmu. Až ted jsem si všimnul že to soňáci točili na video = odpovídající formát. Produkce: Sony Pictures Home Entertainment

    • 8.12.2016  10:25

    Dívka s dolíčkem v levé tváři se stále usmívala od ucha k uchu. Jestli chtěl autor vyslat do světa nějaké pozitivní sdělení, tak propásl vhodný okamžik mlčet. Produkce: Paramount Pictures

    • 8.1.2020  12:34
    Eso es (1982)
    ***

    Oury uměl udělat filmy pro masy, byl to odborník na francouzskou kinokasu a tak vytáhl z rukávu toto eso aby vyrobil druhý Belmondův největší kinohit, když už o pár let dřívě natočil ještě navštěvovanějšího Velkého šéfa. Hitlerova nevlastní sestra je tu národně-sociální krasavice hodná vůdce, ostatně ji hraje tentýž herec co hitlera. Málokdo umí oslavit svou vlastní porážku filmem a málokdo si umí utahovat z nacistů tak jako Francouzi. Oury si jako zkušený filmař pohlídal rytmus filmu a celkový dojem by měl být dobrý - přesto tento film není nic více než pěkný rodinný film s roztomilým medvídkem. Produkce: Cerito Films

    • 20.5.2016  15:37
    Eurovision Song Contest 2016 (TV pořad) (2016)
    *

    Loni travesti šou, letos zas brutální festival politické písně. Z té vítězky, brát to vážně, by byl člověk hned tatar. Komunismus se nakonec možná prosadí uplně jinde než jsme si původně mysleli.

    • 21.6.2020  01:11

    Asi mi to nebudete věřit, ale jsou takové dny v roce kdy na ČT2 v osum hodin večer nedávají hitlera v hlavní roli. Tak určitě je to první a druhý svátek Vánoční a také den, kdy vysílali tento dokument o evce braun – hitler zde totiž vystupoval jen ve vedlejší roli nejprofláknutějšího feťáka, kterýžto nedávno objevený fakt umně maskovala evíkova amatérská kamera (co by dar od vůdce).____K osobě Evy Braun se snažilo vyjádřit spousta historiků a dokumentaristů, popsáno je spousta materiálu. Nu což, říká se, že osobnost nikoho nelze shrnout do několika řádek. Já se vás přesto pokusím (a věřím že úspěšně, neboť na mnou vytvořeném psychologickém profilu zkoumané evy braun bychom se myslím mohli shodnout) přesvědčit o opaku. Tedy, že pokud si třeba i koupíte biografii evy braun, dokumenty na DVD atd., prozkoumáte to zleva zprava, podrobíte to hluboké analýze, stejně dojdete k jednomu a stejnému závěru jako já. A dovolím si se stručností a strohostí mě vlastní shrnout osobnost evy braunové do pouhých dvou slov: nazi Hure.

    • 15.10.2016  00:30

    Ale pořád se nám tu vkrádá otázka je-li vůbec na co vzpomínat...

    • 19.1.2016  15:21

    Infantilní střílečka s puncem nostalgie. Obstarožní parta vypadá jak ZAPOMENUTÝ VÝSADEK LATINSKOAMERICKÉ QUERILLY. Sly jde svou cestou a láme americké teenagerky na pokus o knír i bekovkou co by partyzán nikaragujských Contras. Zábava PRO NOSTALGIKY AKČNÍCH OSUMDESÁTEK. Vypnout mozek a čumět. Vše. Jakmile to ale podrobíte analýze a okecáte to na několikastránkovém elaborátu, je čas vstoupit do politiky. A kandidovat do voleb nejlépe za nějakou Odpornou Dekadentní Stranu.

    • 19.5.2018  17:05
    Facka (1974)
    ***

    Panečku ta sedla! Ale jinak v tomto filmu není žádný průkopnický materál. Ba naopak, jedná se o sotva průměrný scénář s ne moc zdařilou režii. Možná zajímavější je dobový hudební doprovod od Georgese Delerue. Netuším proč byl film ve své době dobře hodnocen domácími i zahraničními kritiky. A mladá Isabelle Adjani osvědčila svou hereckou extra třídu až v následujícím filmovém dramatu pod vedením Françoise Truffauta. 50%. Produkce: Gaumont

    • 12.12.2017  12:20
    Fair Game (2010)
    **

    Dost komisně podaná aféra Plame Tento politický thriller navíc vyžaduje od diváka hodně pozornosti, aniž by mu to vracel v dostatečné zábavnosti. Je to chladné anemické. Produkce: River Road Entertainment

    • 26.5.2016  23:32
    Fanny (2013)
    **

    Pokračování filmu Marius. Pokračuje i metamorfóza francouzského filmu na jihoamerickou telenovelu. Tohle si napsal a režíroval Daniel Auteuil? No tak to časy jsou mnohem horší než jsme si mysleli (minimálně pro současný francouzský film), KAMILE !

    • 12.3.2017  01:01
    Forrest Gump (1994)
    ***

    Pokud film vyvolává dojem, že i podprůměrní vyhrávají, že vše se dá zvládnout, je tak velmi dojemný, mám hned podezření, že se mi servíruje vykalkulovaný konstrukt, další americká pohádka pro dospělé. V tomto záměru je film možná dokonalý. Na druhé straně stejného efektu - tedy pocitu, že se vše dá zvládnout a ještě si u toho pobrečím - možno dosáhnout úspěšným nakrájením čerstvé cibule._____Forrest Gump je takový nedoléčený epileptik a evokuje amerického knížete Myškina. Jenže zatímco Dostojevského román je vrcholné dílo světové literatury, FG je jen mírně nadprůměrné řemeslo a rafinovaně manipulativní, emocionální maskult. Když se podívám na zdejší hodnocení, nezbývá než zkonstatovat: kdyby Forrest Gump neexistoval, museli bychom si ho vymyslet. Produkce: Paramount Pictures

    • 14.1.2017  17:19

    Režijní debut Kada Merada. Milé ale podprůměrné. (Na Francii politováníhodné). Produkce: Pathé

    • 16.1.2016  23:37
    G. I. Joe (2009)
    odpad!

    Všechny nadšené komentáře k tomuto svěžímu dílku budou napsány pastelkami na růžovém linkovaném papíře s medvídkama.

    • 29.11.2018  10:37
    G. Verdi: Trubadúr (divadelní záznam) (2014)
    *****

    Kolem hudby, hvězd Domingo, Netrebko není co dodávat, ale překvapila kreativní stylizace výpravy i moderní pojetí scény.

    • 9.5.2017  00:22

    • Italská turbulentní groteska podle novely Cornella Woolricha. Sophia Loren tu funguje jako liskací panna pasáka Límečka Čárlího (Mastroianni) , Pierre Brice je bez náčelnické čelenky nevýrazný a vedle italských hvězd jen průměrný, ve své tradiční vedlejší roli vyniká Aldo Maccione. Komentovat ústřední duo Loren & Mastroianni je jako nosit dříví do lesa. Snad jen dvě poznámky – jejich charisma přidává jednu až dvě hvězdy a Loren hraje 29 letou lehkou děvu, ve skutečnosti byla starší. Divákovi tento věkový rozpor však zůstane dokonale utajen (aneb sexbombou i ve 40 jako včera dnes a zítra). Tak možná ještě jedna replika Mastroianni-Maccione, když je stále tak aktuální: „Mohli ten telefon napíchnout? Ale ne, proč, jsme jenom zločinci a ne úředníci, novináři nebo poslanci!“ 👍 Produkce: Compagnia Cinematografica Champion

    • 24.10.2020  23:18

    Snad nezkušenost režiséra či měsíc v úplňku, způsobila že má film dvě nesourodé části. Automobilová honička v Alpách následuje po první polovině odehrávající se v restauraci, kde Fufu předvádí svá parádní čísla. Vrcholem je recept na bramborové suflé, to je snad nejlepší parodická komediální scéna co kdy byla natočena a celé to graduje tanečním číslem začínajícím jako nenápadný balet s talíři a končící jako divoký kozácký tanec. Funes se podílel na scénáři a pravděpodobně i na režii a postavil si latˇku v první části tak vysoko, že v té druhé už nebylo možné ji překonat ani udržet, takže nakonec nezbylo nic jiného, než že filmaři museli v druhé části tuto latˇku podlézt. Výsledek: první půlka filmu geniální a druhou prostě dokoukáte, poněvadž špatná není. 90%.

    • 21.6.2020  02:16
    Gravitace (2013)
    *****

    Zestručním to a vyhnu se možné nadinterpretaci významu díla absentováním popisu hlubokých existencionálních myšlenek. Ani to že film zůstává pevně zakotven do hollywoodských mantinelů není důležité. Daleko zajímavější je položit si otázku, o čem ten film vlastně je? Odpovědˇje jednoduchá: o ničem._____ A toto nic je zfilmováno, příběh se mi nezdá podstatný. Tohle je pocitový smyslový zážitek - dokonalé zfilmování nicoty, vzduchoprázdna, chceme-li to vědět přesněji z fyzikálního hlediska zfilmování prázdnoty s hustotou hmoty jeden atom na kubík vakua. Aby člověk mohl pozorovat vesmír z orbitu je ochoten zaplatit 20 mil USD u vesmírné CK. Tady je možné dopřát si tento trip za bagatelní poplatek - to je od Cuaróna zajímavá nabídka. Přelomový snímek posouvající možnosti filmové tvorby zase o kus dál._____ Asi už tak nějak všichni tušíme, že nebude dobrý nápad sledovat tento film na tabletu, ale vhodnější bude IMAX. Pokud to ani tam nedokážete ocenit, nezbývá než se ptát: Kefalín a čo vy si takto predstavujete pod pojmom film?

    • 4.5.2017  12:36

    • Klasická animace bez digitálních efektů. Produkce: Melodrama Pictures

    • 2.9.2020  00:15
    Havel (2020)
    **

    Ono se to málo ví, ale první kdo chtěl točit film o Havlovi byl počátkem 20. století vídeňák Jára Cimrman. Tento český génius je znám tím, že rád prošlapával slepé cestičky, kdy je dopředu jasné že experiment je nereálný a skončí nezdarem. Někdo to ale udělat musí aby bylo všem jasné, že tudy cesta nevede. A tak se Cimrman rozhodl natočit film o Havlovi. Asi všichni víme, na čem celý projekt ztroskotal - Havel v té době kdy o něm chtěl Cimrman točit životopisný film ještě nebyl na světě._____Z počátku se ani tohoto problému Jára Cimrman nezaleknul a jal se psát scénáře o budoucím spasiteli, kterého si představoval jako filmobarona a velkého režiséra. U mecenášů svého filmu tímto vyvolal jen zhovívavý úsměv, ale nevzdával se a upravoval scénář ke stále bizarnějším představám, kdy viděl Havla jako zachránce českého národa, národního hrdinu a buditele a budoucího českého prezidenta, který otevře Čechům dveře do světa. To už si producenti filmu s nevolí ťukali na čelo, považovali Cimrmana za podivína a financovat takový nesmyslý projekt odmítli._____Myslím že jsem v těchto řádcích jasně demostroval vizionářství českého génia, ale hlavně nepopíratelný vliv Járy Cimrmana na současnou českou kinematografii - její beznadějné prošlapávání slepých cestiček má původ v cimrmanovském snažení o jedno stolení nazpět._____ Ani tento film nevybočuje z této linie, scénář banální, řešit soukromou morálku u kazatele té veřejné se může jevit jako zlomyslnost, ale hlavní slabiny díla jsou jinde. Je až neuvěřitelné jak plytký film lze o Havlovi natočit - chybí hlubší charakteristika postav, snaha o zajímavou formu je přebita emočním chladem linoucím se v cigaretovém dýmu, geislerka nepřekonala svůj stín provinční herečky excelující v erotických scénách (v jiných filmech). Řada kauzálně spojených prvků by zasloužila lepší vysvětlení, tady se očekává že divák tyto souvislosti zná. Já čekám, že mi budou vyprávěny. Krom toho jsem čekal něco vyjímečného je-li to film o Havlovi, něco opravdu zajímavého, grandiozně vypointovaného, když se tu nabízí epický příběh hrdiny povstanuvšího ze tmy žaláře do prezidentského křesla a ne slabých 40%. I když je mi adorace Václava Havla poměrně cizí a jakkoliv chápu, že to nebylo cílem filmu - tu se mohl postavit Havlovi pomník - udělat to filmem by bylo v jeho případě stylové. Ale nestalo se tak...

    • 15.5.2016  23:34
    Hlas pro římského krále (TV film) (2016)
    **

    Tak významný panovník a tak bezvýznamný film o něm. Atmosférou je to spíše štědrovečerní pohádka. Žádné drama žádné emoce, jen poněkud matoucí a dramaturgicky ne zcela ujasněný popis historické situace. K tomu nevýrazné herecké výkony, snad s výjimkou Stanislava Majera. Zdá se tedy že se u českého filmu nenajde kapitál pro opravdu důstojný historický film.

    • 2.11.2020  18:12
    Ho! (1968)
    **

    Nesympatický sympatický dareba - není v tom slovním spojení cosi těžko řešitelného? Bebel měl o hlavní postavě jinou představu než režisér. A tak zatímco Belmondo dobře hraje sympatického darebu, Enrico špatně režíruje nesympatického Holina, kdy ani scénář není to nejzábavnější od daného autora. Belmondo ve skutečnosti evokuje moderního macho hrdinu, což je popis, který mnohem lépe vyhovuje mnoha jeho budoucím rolím. Navíc na stejných sekvencích a téměř současně evokuje Robert Enrico poníženého zlomeného muže. Tato divergence úhlu pohledu, odhalí část problému - tady je nutno říct, že když viděl konečný střih, neskrýval Belmondo své zklamání a Giovanni prohlásil že si bude své scénáře režírovat sám. Mám na Enrica stejný názor jako Belmondo, tak jen doplním, že vzniknul méně úspěšný Belmondův film a jediná jeho spolupráce s Enricem. Vše završuje Roubaixova otřesná honky-tonk hudba. Možná že všeříkající informace je, že Belmondo po tomto filmu vyměnil svého agenta... 50% Produkce: Cocinor

    • 31.10.2018  23:47

    Klišoidní cajdák s pár omšelými vtipy, chování postav je místy zcela nepochopitelné a nelogické. Není to asi to nejhorší co se tu poslední dobou vyprodukovalo, to je ale dost slabý argument pro doporučení. Aspoň to mohli nazvat Český gigolo, aby nebyl název tak fádní.

    • 10.2.2017  01:10

    Jeden z 500 nejvíce sexy filmů časopisu „Gerontology Journal“. Produkce:Touchstone Pictures

    • 15.1.2017  20:15
    Hostitel (2013)
    *

    Zase někoho napadli mimozemskou rasou, zachraň se kdo můžeš. Produkce: Chockstone Pictures

    • 23.8.2019  02:08

    Celý film táhnou kupředu Karin Viard a Fabrice Luchiniho. Za nimi trochu zaostává scénář, ale civilní pojetí snímku to téměř maskuje. Rodinné drama bez patosu a nadbytečných emocí, s pragmatickými závěry.

    • 21.6.2020  01:42

    Hasičský bál jako komediální alegorické jeviště. Nelichotivé zrcadlo nastavil film české povaze. Forman glosuje mentalitu českého národa s universálním nadhledem, takže se ukazuje, že film má co říct i k naší současnosti. „Jak k tomu přijdou ty lidi co si losy poctivě koupili a nic si nenakradli? Měli si nakrást ! Kdo si nenakrad musí to chápat tak, jako že nic nevyhrál.“ Tak ne abyste na výročním plese ODS vraceli tlačenku do tomboly !!! Produkce: Filmové studio Barrandov