Pink.Panther

Pink.Panther

Česko
mystifikace, dadaismus, maximalismus

18 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 4.11.2020  16:56

    Scénář byl evidentně psán Bebelovi na tělo. Film je esencí toho co představuje pojem Jean-Paul Belmondo. V tomto smyslu je to jeho vrchol. Už nikde jinde se Belmondo nevyřádil tak jako v Acapulcu, už nikde nebyl tak jedinečný a už nikdy nebyl tak velký svůdník, jako když mu sekundovala půvabná Jacqueline Bisset za zvuku trubek mexánského Ranchera. "Já jsem vlastně hrozně citový a nedovedu to překonat. Třeba mi to ani nevěříte, ale já když vidím včeličku brouzdat z květu na květ a tím zachovávat kontinuitu života, jsem k smrti dojat." Prostě dojemný snímek. Legenda. 👍 Produkce: Les Films Ariane

    • 4.11.2020  01:47
    Pohrdání (1963)
    *****

    Když Godard prohlašuje, že film neměl nikdy vzniknout, je to stejný výkřik do tmy jako když Lennnon tvrdil že nenávidí Abbey Road. Možná za tím není nic jiného než studená večeře a tichá domácnost. (V hlavní ženské roli není obsazena očekávatelná Karina ale sexbomba BB, která nakonec vybuchla u godárdů v ložnici)._____Možná jsou za tím skutečně kontroverze mezi americkým komerčním pojetím filmu a uměleckou svobodou, kdy se ústupky produkci autor umělecky dostává do podobné situace jako hlavní mužská postava z předlohy Alberta Moravii._____První Godardův barevný film s trademarkově experimentálními prvky, promyšlenou mizanscénou, skvělou kamerou i nadčasovým obsahem lze celý sledovat se zatajeným dechem. Film byl avantgardou před půl stoletím a je jí i dnes, takže vnímavý divák bude nakonec u konce s dechem. Vysoce doporučeno. Produkce: Compagnia Cinematografica Champion

    • 31.10.2020  16:48
    Profesionál (1981)
    *****

    Belmondo si splnil se svou produkční společností Cerito Films sen, když produkoval filmovou adaptaci románu „Smrt šelmy s tenkou kůží“ anglického spisovatele Patricka Alexandra. Jako soundtrack posloužil původní hit Ennia Morriconea z počátku sedumdesátých let, který dodává lyrickou kulisu tomuto akčnímu snímku a jeho leitmotiv nás provází celým filmem - nepochybně jeden z nejlepších filmových soundracků.­­ Hlavní postava v bezchybné Lautnerově režii není francouzkým Rambem, byť by Bebelův maskulinní způsob chování k tomu sváděl, ale neohrožený hrdina je tu vnímán jako poslední idealista, který vykoná, co vykonat musí. Stručně a jasně: „Joss Beaumont, špionáž a rvačky“, a to vše pěkně po francouzsku. Produkce: Cerito Films

    • 24.10.2020  23:18

    Snad nezkušenost režiséra či měsíc v úplňku, způsobila že má film dvě nesourodé části. Automobilová honička v Alpách následuje po první polovině odehrávající se v restauraci, kde Fufu předvádí svá parádní čísla. Vrcholem je recept na bramborové suflé, to je snad nejlepší parodická komediální scéna co kdy byla natočena a celé to graduje tanečním číslem začínajícím jako nenápadný balet s talíři a končící jako divoký kozácký tanec. Funes se podílel na scénáři a pravděpodobně i na režii a postavil si latˇku v první části tak vysoko, že v té druhé už nebylo možné ji překonat ani udržet, takže nakonec nezbylo nic jiného, než že filmaři museli v druhé části tuto latˇku podlézt. Výsledek: první půlka filmu geniální a druhou prostě dokoukáte, poněvadž špatná není. 90%.

    • 17.10.2020  19:02

    Schneider poprvé a naposled vypráví o minulosti, za kterou se hluboce styděla. A zároveň přes čtyřicet let držená tajemství vyplouvají tímto dokumentem na povrch. Tyto asi poslední kamínky do mozaiky obrazu vnitřně nevyrovnané osobnosti pomáhají pochopit filmový i soukromý život herečky. Formou možná průměrné, ale fanoušek který chce vědět vše by dokument neměl přehlédnout.

    • 13.9.2020  17:32

    Po premiéře Chytilová zakrákorala, že jsme tupci a že jsme to nepochopili a doceníme to až časem. A stalo se. Většina kritiky i diváků až s časovým odstupem docenila tuto reflexi nové doby. Možná že právě ti kteří jsou i dnes nad touto na první pohled lidovou komedií povzneseni neb je pod jejich úroveň - zároveň z filmu zcela autenticky cítí sílu zemské přítažlivosti, jenž česká hrouda nohy víže._____Satirické podtóny jsou i po letech chytilovsky kousavé, trefné a vše je zrežírováno právě tak, aby Dědictví zaujalo přepáleným příběhem a zároveň obstálo jako odraz náhlých společenských změn. "2 roky po revoluci a němci sa tady proháňajů jak za války" - předvídala těmito narážkami už tehdy geniální Česká režisérka, že se budeme němcům omlouvat za druhou světovou a točit debilní filmy jak zlí Češi vyháněli hodné němce? Je pozoruhodné jak dokázala Věra Chytilová do svých filmů importovat obecně fungující empirické pravdy._____Právě tímto se odlišují skuteční umělci od lacinných agitátorů - pod lidovým obalem se schovává přesně vypointovaný obraz toho, jak do nepřipravených českých domácností dorazily západní vymoženosti, jak éra restitucí, zbohatlíků a nablýskaných novot válcovala obyčejného člověka. Přičemž pojmu "obyčejný člověk" vyřčeného politikem rozumějme jako "ten kdo si nenakrad".

    • 13.9.2020  01:16

    18. pařížský obvod viděný kamerou filmové trilogie o Prohnilých je i v druhém pokračování dobrou zábavou. Originalitu prvního dílu není možno očekávat, ale nádherné výhledy na Montmartre s jeho bazilikou Sacré-Cœur za doprovodu akordeonu hrajícího variace Francise Laie na šansony které zněly v uličkách bohémské romantické Paříže na přelomu 19. a 20. století kdy se Montmartre stal oblíbeným místem umělců, jsou opět stylovou kulisou pro Zidiho zručnou režii a výborné herecké výkony zejména Philippe Noireta, Thierry Lhermitta, Guye Marchanda. Ještě jednou je nutno vyzdvihnout soundtrack - Lai byl prostě genius.

    • 11.7.2020  23:29
    Vinnetou (1963)
    *****

    Jsem jeden z mála lidí v republice co vlastní notebook značky TESLA. Nedivím se. Už původní název firmy TEchnicky SLAbé státní podnik z kterého byl odvozený zkrácený název zadával důvod k hlubšímu zamyšlení před koupí čehosi takového. Ale retro móda přínáší na trh různé věci, prostě retro je retro a když šlapu dostatečně intenzivně vše funguje jak má._____Takže než mi to zas klekne je třeba k náčelníkovi Mescarelů napsat, že to není žádné retro a je úplně jedno za jakého státního či rodového zřízení to uvidíte. Zdali na kamenném monitoru v prvobytně pospolné společnosti nebo na latifundiích první společenskoekonomické formace vykořisťovatelského typu tedy otrokářské společnosti, či snad za feudalismu a stejně tak je úplně jedno jestli jste to viděli za socialismu nebo kapitalismu. Aby vás tyto filmy dostaly do kolen je nutné je vidět v dětství, klidně v předmykénském období, ale ideálně být i čtenářem předlohy. A ještě něco potřebujete._____Potřebujete mít v sobě elementární touhu po dobrodružství, potřebujete duši romantika a musíte umět snít. Jinak nikdy nebudete mít kolty proklatě nízko u pasu, vaše šípy nikdy nezasáhnou cíl, vaše zářezy zde nikdy nebudou v plné palbě pěti hvězd a klotové rukávy vám nikdo nikdy neodpáře.

    • 11.7.2020  18:41

    Popelku vysílají na Novém Zélandu ve čtyřicetistupňových vedrech, v Argentině mají 82 minutovou verzi a například v Norsku je pohádka ve skutečnosti jediným filmem, který lidé požadují vysílat na státním kanále NRK1 na Štědrý den - tvrdí, že bez něj nebudou řádné Vánoce; jen jednou vynechali a norská TV byla zavalena protesty a museli film ještě následující Vánoční den odvysílat. To shrnuje do značné míry to, o čem tato klasika je._____Co mě vadí zejména u nové remasterované verze, kde můžete počítat Libuščiny pihy, je zastaralý academy ratio, je opravdu škoda že to nebylo natočeno na širokoúhlý formát. To je ostatně problém mnohých českých filmů, přičemž s anamorfním objektivem by se snad dal točit širokoúhlý film i na klasickou 4/3 techniku? Škoda, mohli jsme mít u těchto filmů vyplněnou celou plochu monitoru a nebýt limitovaní černými pásy po stranách moderní televizní full/ultraHD obrazovky._____Celkově je Vorlíčkem prezentována velmi úspěšná a ucelená práce a její fenomenální úspěch celosvětově nejznámějšího českého filmu někteří dodnes nerozdýchali. Zimní krajina a snová hudba podtrhují romantický materiál filmu. Snímek neguje vše k dokonalosti, rozdíly ve feudální/nevolnickodělnickorolnické třídě musí ustoupit lásce a nespravedlnost musí nakonec vyklidit pole. Úžasně nerealistický kurz včetně šťastného konce dělá pohádku a umožňuje lidem snít.

    • 11.7.2020  01:38

    Krobot zahrál dobře. Pravda, nebylo vlastně co zkazit, většinu filmu odchodí s jednou kamennou tváří nebo to odstojí a odsedí zády ke kameře. To vůbec nevadí, že režie možná trochu nedůvěřovala českému bardovi. Právě tyto "zádové" záběrý kamery jsou výborné, dokonale zapadnou do stylistiky filmu, která je vskutku excelentní. Jednoduchá ale brilatní BW mizanscéna, povedená hra se světlem, vynikající kamera s potlačeným střihem v čehož důsledku bylo dosaženo zesílení již zmíněných vizuálních vjemů, což ještě podtrhuje úspornost dialogů._____Autoritativní pohyb kamery zaujme hned v úvodním předlouhém nájezdu na přídˇ lodi. Návazný pomalý švenk na noční dok vytváří monochromatické fotografie, které klubového diváka musí nadchnout a adaptovat na cinefilní zážitek na který čeká měsíce i roky než přijde a pak se jen diví odkud že vítr vane, filmové umění. Nagyon jó volt, Magyar fiúk meglepheti!

    • 1.7.2020  14:28

    Jsou takové dny, kdy i metavejlupek z Chacharstánu zapomene své lahváče v mražáku na stodolní, své staré odpoví že ho (i dnes jako každou středu) bolí hlava, dcerám neopraví beznadějně hrubkovité úkoly, nepustí si svou okoukanou fantasy a ani neoroštuje své milované kabáty - místo toho dá štrause!. A věnuje se filmové poezii v její ryzí vizionářské podobě. Jsou takové dny ve vesmíru, (možná) .... Produkce: Metro-Goldwyn-Mayer

    • 25.6.2020  01:39
    Buzíci (1974)
    *****

    Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše, nakonec můžeme mluvit zcela otevřeně, vždytˇ vše co je lidské nám není cizí a tak hned z kraje si přeložíme francouzský název filmu. No je to takový překladatelský oříšek, tohle to Valseuses, ve slovníku tento termín budeme hledat dost těžko, je to slangový obhroublý výraz pro varlata. Když nyní známe pravý autorský název filmu, asi tak už nějak pomalu začínáme tušit, že tento film ani po mnoha letech od jeho vzniku nebudou promítat na irském dívčím lyceu a že všchni co to zhlédneme utrpíme tu těžší, tu lehčí duševní újmu. Říci si viděl jsem to no a co! - si bude moci opravdu jen málokdo - takové už holt jsou filmy tohoto autora._____Režisér Bertrand Blier v Les Valseuses uvádí Gerarda Depardieua a Patricka Dewaere jako pár sociopatů, kteří se vydávají na anarchistickou cestu po Francii. Bylo by mylné považovat film za misogynistický i když nehoráznosti které se tam dějí ženám by k tomuto závěru mohly svádět. Daleko více je film libertariánskou ódou dekadence, písní nonkonformismu, vyznáním lásky vyděděným a finále v déesce opravdová hymna svobody a bezstarostnosti, je to provokující amorální svět Bertranda Bliera orámovaný uměleckou aurou.

    • 22.6.2020  22:32

    Lelouchova nezaměnitelná filmová poetika, Laiovy lyrické elektrifikové klavíry, kombinované dominantními vyhrávkami klasického křídla jsou poznávacími znaky obou spolupracujících autorů. Děj samotný je celkem banální příběh o nevěře, je ovšem dokonale filmařsky orámován a to i experimentálními prvky v podobě kombinace hraných částí filmu s dokumentárními a polodokumentárními sekvencemi nebo až kompulzivním žonglováním opravdu skvělé kamery._____Někdo by mohl vnímat vložené útržky dokumentů z vietnamské války či nacistické demonstrace za příliš provokativní srovnání se situací hlavních hrdinů a jako bagatelizaci jejich příběhu. No ano. Předpokládám, že právě to byl i skutečný umělecký záměr Claude Leloucha – malé životní události ukázat jako nepodstatné._____Annie Girardot prohlásila, že teprve filmem Vivre pour vivre skutečně začala její kariéra. Něco na tom asi bude – ocenění Zlatými glóby jako nejlepší film, tatáž nominace na Oskary, festivalové ocenění pro Annie jako nejlepší herečku. A závěrečná sekvence? Jak z filmového slabikáře. Ano tohle je Film! 👍 Produkce: Les Films Ariane

    • 21.6.2020  02:16
    Gravitace (2013)
    *****

    Zestručním to a vyhnu se možné nadinterpretaci významu díla absentováním popisu hlubokých existencionálních myšlenek. Ani to že film zůstává pevně zakotven do hollywoodských mantinelů není důležité. Daleko zajímavější je položit si otázku, o čem ten film vlastně je? Odpovědˇje jednoduchá: o ničem._____ A toto nic je zfilmováno, příběh se mi nezdá podstatný. Tohle je pocitový smyslový zážitek - dokonalé zfilmování nicoty, vzduchoprázdna, chceme-li to vědět přesněji z fyzikálního hlediska zfilmování prázdnoty s hustotou hmoty jeden atom na kubík vakua. Aby člověk mohl pozorovat vesmír z orbitu je ochoten zaplatit 20 mil USD u vesmírné CK. Tady je možné dopřát si tento trip za bagatelní poplatek - to je od Cuaróna zajímavá nabídka. Přelomový snímek posouvající možnosti filmové tvorby zase o kus dál._____ Asi už tak nějak všichni tušíme, že nebude dobrý nápad sledovat tento film na tabletu, ale vhodnější bude IMAX. Pokud to ani tam nedokážete ocenit, nezbývá než se ptát: Kefalín a čo vy si takto predstavujete pod pojmom film?

    • 21.6.2020  01:42

    Hasičský bál jako komediální alegorické jeviště. Nelichotivé zrcadlo nastavil film české povaze. Forman glosuje mentalitu českého národa s universálním nadhledem, takže se ukazuje, že film má co říct i k naší současnosti. „Jak k tomu přijdou ty lidi co si losy poctivě koupili a nic si nenakradli? Měli si nakrást ! Kdo si nenakrad musí to chápat tak, jako že nic nevyhrál.“ Tak ne abyste na výročním plese ODS vraceli tlačenku do tomboly !!! Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 20.6.2020  23:33

    Málokdy je podzimní atmosféra tak magická, málokdy je tak intenzivní a málokdy je tak hřejivá jako tady v Kersku. To je filmové umění. Jen do těch alejí bych raději nešlapal... Produkce: FSB

    • 20.6.2020  18:13

    Představte si tento záliv a v něm spousta galér a hordy barbarů připluvších z Asie. Ono se to nezdá, ale globalizace plíživě hrozila odjakživa a přesto je zázračnou reinkarnací Něžného kuřete v Torzo Jupitera vzniklé řecké divertimento možná tak trochu pozapomenuté._____ A přitom první arpeggio drknuté do strun kithari doprovodí krásný letecký záběr Akropolis athénské, hned na to se unisono přidají struny buzuki, aby vyloudili tesknou řeckou melodii a duše diváka pookřeje do té správné nálady._____ Středozemská slunečná atmosféra, typický francouzský humor, opravdu skvěle napsané dialogy. To je jeden z těch filmů, který tesá do kamene pojem "Francouzská komedie" a jak odhaduji musí nutně mít mezi znalci status kultovní legendy - taky z toho máte husí kůži? Sáhněte si. 👍 Produkce: Les Films Ariane

    • 15.6.2020  23:12

    Komedie je to nejen opravdu zábavná, ale je zároveň velmi originální a kreativní, přičemž těží z postupů klasické filmové grotesky a využívá komických situcí přirozeně vzniklých ze střetu tak dvou rozdílných světů jako je primitivní kmenové společenství vs moderní západní civilizace._____Tuto premisi rozvíjí dál v jakousi lehce potˇouchlou hru s divákem neznalým poměrů v buši. Je docela obtížné rozlišit kdy nás film tahá za nos a kdy je předkládáná zkušenost bušmena objektivní realitou. V zrychlené projekci přiřítivší se nosorožec zadupávající oheň jako přirozený hasič v přírodě je jedna z těch legrácek, kterou asi odhalíte bez mé nápovědy, jindy to tak snadné není._____(Mimochodem zlí jazykové tvrdí že nosorožec-hasič je jen barmská legenda, ale já mohu z vlastní zkušenosti -kdy jsem rozbil kasičku a s přáteli vyrazil na safari- potvrdit, že nosorožci skutečně ohně hasí. Když jsme si rozdělali podvečerní oheň a chtěli jsme si opéci špekáčky, přiřítil se nosorožec a oheň zadupal. My se nedali a oheň rozdělali znova a on se objevil opět a oheň nám uhasil. Když se to takto opakovalo celý večer a půda v ohništi byla v okruhu pěti metrů celá zdupaná, vzdali jsme se naděje na teplou večeři a skončili u uheráku s chlebem. Kamarád si dokonce nezapálil ani cigaretu a raději se mně neptejte jak mu ji nosorožec zadupal, z hlediska požární bezpečnosti v buši to není podstatné, hlavní je že nosorožec dvourohý je skutečně spolehlivý přírodní hasič)._____Zpátky k filmu. Takže hravé a zábavné je to vždy a tento koncentrát brilantního humoru bych se nebál postavit na roveň těm nejlepším francouzským komediálním filmům. Nejste-li náhodou suchar či nezestárli jste předčasně, reálně vám hrozí záchvaty smíchu. Potom platí následující: vysoce doporučeno! 👍

    • 9.3.2020  20:40

    Vratˇ se do hrobu je reflexe doby, viděná očima studentů svým dosahem oslovující ročníky o dekádu starší. Generaci která ještě není tak stará aby ji někdo kompetentně odeslal do hrobu, ale už není ani tak mladá aby tam mohla poslat jiné.____Originální netuctový film, našlapaný výbornými dialogy a hláškami, tolik kreativity se tuzemským tvůrcům po revoluci už nikdy nepovedlo do jednoho filmu vložit. Pokud člověka tento hravý humor neosloví, tak asi nemá smysl na film koukat a stačí si jen přečíst název filmu.

    • 16.12.2019  22:44

    Výborná konverzačních komedie, se známou ostrovní tulení scénou, při které bigotní Američané odvraceli zrak z filmového plátna. Další precizní v podstatě bezchybný scénář s výborně napsanými dialogy z dílny Billyho Wildera. Jeden z těch vzácných okamžiků, kdy se dá konstatovat, tohle je dokonalý film - v subžánru rom-com jev o to vzácnější. Produkce: The Mirisch Corporation

    • 8.9.2019  23:19
    Amadeus (1984)
    *****

    I když se to dočteme v anotaci, film není životopisný v tomto smyslu ani historický, dokonce ani není ve své podstatě o Mozartovi. Vše, Amadeus, hudba, rokokové paruky, opuletní mizanscéna je jen kulisa pro autorův umělecký záměr vycházející z výborné alegorické divadelní hry. _____Forman se ve svých stěžejních filmech ale v podstatě celé tvorbě zabývá vztahem společnosti a jednotlivce. Jednotlivec toužící po svobodě a společnost, která ho z různých důvodů utlačuje. Autor přirozeně vychází ze své zkušenosti s komunismem, ale nebyl by to opravdový umělec, kdyby se omezil na primitivní antikomunismus. Forman se svým hlavním tématem zabývá s nadhledem a v širších souvislostech - jednou je to svobodomyslný lapka versus totalita respektive psychiatrická klinika (Kukačka), jindy volnomyšlenkář versus bigotní pokrytecká společnost (Flynt) nebo obět versus inkvizice - (Goya). _____Vztah Amadeus Salieri zde nastíněný je fikce. Amadeus je alegorický film. Tato alegorie zobrazuje souboj průměrnosti s genialitou, respektive vyjímečný jednotlivec versus společnost průměrných. Klíčové sekvence filmu jsou ty kde se císař rozhoduje zdali se má přiklonit na stranu Mozarta nebo nikoliv. Panovník nedá za pravdu geniovi, snadno by mohlo vyjít najevo, že i on císař je vedle genia jen průměrný (chápáno nikoliv jako hudebník, ale zobecněno jako konkurent). Když se podíváme napříč staletími i politickými systémy, či jen na současnou politiku je tato alegorie velmi výmluvná. Umělecké dílo spojující to nejlepší z Evropy i Ameriky, luxusní formu i obsah, komerční úspěch i artové ambice s nadčasovým poselstvím v jeden dokonale namíchaný opus magnum.

    • 2.9.2019  17:50

    Psychologická studie bývalého soudce, který je přesvědčený, že jako policista bude moci se zločinem lépe bojovat. Jeho povolání se mu stává obsesí a za svým cílem jde tvrdě a bez skrupulí. Seznámí se tak s prostitutkou napojenou na podsvětí a její manipulací chce docílit dopadení zločinců. Setkání s Lily (Romy Schneider) se mu stane, jak asi tušíte, osudným._____ Inteligentně konstruované kriminální drama je brilantně zahrané, Piccoli předvádí civilní herectví, které je extrémně minimalistické a zároveň strhující, Romyna si roli zkažené holky užívá, ale zároveň platí že role lascivní lehké ženy kterou to baví, je zahrána decentně a přesně. Chyby se hledají opravdu těžce, když i zfilmování jednotlivých scén je provedeno naprosto suveréně. Potemnělé uličky, pochybná bistra, kavárny, policajt v klobouku a plášti, tohle je neo-noir francouzské školy…

    • 26.8.2019  18:37

    Scénář podle divadelní hry je celkem povrchní schématický, ale myslím že o to tu nejde. Hledání uměleckého dramatu v tomto komediálně laděném filmu by bylo chybou odvádějící pozornost od skutečného vyznění snímku. Vizuálně čerpá s filmových postupů cinéma du look, ideově se vrací do druhé poloviny 70. let s náznakem lehké nostalgie. Podobně jako u 8 žen je to mix filmu a divadelní hry ne tak brilantní ani výrazný, ale výsledný pocit není nepodobný.____Těžko uchopitelná jemná filmová Ozónovská magie, tvořená retro kouzlem a scénickou atmosférou se nebude líbit každému – Profesionální manželka zkrátka není pro amatéry. 90%

    • 20.7.2019  17:11
    John Lennon: Imagine (hudební videoklip) (1971)
    *****

    Skladba je na takovém levelu, že klip samotný nemůže hodnocení nijak ovlivnit.

    • 20.7.2019  14:55
    Bílá paní (1965)
    *****

    Rozříkáme si to soudružsky a půjdeme od toho. Takže z hlediska marxismu-leninismu je to průměrný film, je to dokonce podprůměrný film, je to imperialistická podvratná ideologie. Techniku to oni mají, to ano, ale jinak na nás nemůžou. Jenže je to třeba zhodnotit v širších souvislostech – zahrané je to skvěle, jak by také ne když tam hraje poválečná kvalita a Podskalského režie je stejně jako scénář profesionální, dialogy vycházející z socialistického realismu jsou trefné bezchybné, celá satirická skládanka, nebojme soudruzi si to přiznat, je takřka geniální tragikomický pohled na totalitní systém. Já to vidím po našem: neměli bychom se tříštit na detailech, takže dávám nekompromisních sto procent. Kupředu, zdravíme zlepšovatele, ale někteří bezpartijní hodnotící na csfd by potřebovali usměrnit ve všeobecném zájmu - nedali plný počet! Kdo nejde s námi jde proti nám! Ještě, že uvědomělí občané proti takovému nesprávnému hodnocení protestují na Letné, aby malým avengerům v plamenném projevu na tribunách spočítali pupínky a ukázali, kde je skutečná správná pravda, jak správně na csfd hodnotit filmy, jak správně žít. Děkujeme. Kupředu, zpátky ani krok! Nakonec v praze se jim to hodnotí, ale mimo prahu už lidé nemají všechny informace o filmech a proto mohou některé snímky hodnotit zkresleně. Jedno je jisté nová totalita nebude mít rudou barvu, o to plíživější a záludnější může být její nástup. Jejky, co to, právě mi přes dvorek přeběhl medvěd. Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 16.7.2019  01:06

    Bez mála tři hodiny manželských scén jsou pro běžného pozorovatele zkouškou divácké disciplíny téměř úmornou, pro malého avengera, který je typickým uživatelem této komerční báze to musí být doslova smrtící. No ale tohle není film pro děti. Brilantní sonda do lidského života. Navzdory délce bez slabého místa. Produkce: Carlotta Films

    • 10.5.2019  22:10

    Film nového Hollywoodu kdy byly koncem 60. let krom orientace na mladé publikum oživeny klasické žánry, ve filmech se objevilo více násilí nebo komediální prvky. Jedním z takových úspěšných filmů byl např: Bonnie a Clyde a vznikl tak i tento film s novou hvězdnou dvojicí Redford-Newman a na western s nezvykle komediálně laděným životopisným příběhem. Soundtrack k filmu je poměrně úsporný, ale když zazní tak je to hned velký hit konce 60. a začátku 70. let Raindrops Keep Fallin nebo výborná scatovaná melodie South American Getaway . Zhodnocení filmu je prosté: nejlepší westernová komedie co kdy byla natočena. Produkce: Campanile Productions

    • 26.4.2019  17:27
    Hračka (1976)
    *****

    Pojem hořká komedie je tu naplněn po okraj. I když v těch dávných dobách se ještě nepoužíval, protože nebylo nutné za něj schovávat absenci komedie samotné. Sonda do vyšších kruhů nové šlechty je povrchní a nad dramatem převažuje komedie, přesto zasahuje podstatu kapitalismu a některé související sociální aspekty trefně a precizně, aniž by se stala manipulativním kýčem. Na to má Francis Veber autorský film pevně pod kontrolou, humor i satira jsou integrovány v harmonické rovnováze. Pro mě to není nejzábavnější film s Richardem, ale objektivně vzato určitě jeden z nejlepších. S dokonale sekundující hudbou Vladimira Cosmy. Tato kousavá sociální ironie bude ještě dlouho „stálesvěží“. Bohužel. 90% Produkce: Andrea Films

    • 31.1.2019  00:06
    Melancholia (2011)
    *****

    Tam kde chybí sci-fi akční filmový zvuk plný výbuchů, nachází se úvodní prolog. Osm minut jsou stylistický glanc s extrémně zpomalenými sekvencemi a nadměrným post-zpracováním, které nutně budí nadšení. Je ale trochu problém orientovat se ve světě, který je v reálném životě obtížné pochopit. Nemluvě o mentalitě kontroverzního, svéhlavého filmaře. Je pro snazší pochopení motivací tvůrce lepší mít diplom z psychologie nebo atestaci z psychiatrie?_____Nebo nad tím nerozjímat a uznat, že jedině takovýto artový snímek dokáže přimět cudnou hollywoodskou hvězdu exhibovat ve stavu „ganz ohne“. Kapalnou syntézu impozantního romantismu a v dokumentárním stylu odhalenou Dunst by měl umět ocenit i ten nejchlupatější melancholik ze stodolní. Je to vždy známka skvělého filmu, když nabízí mnohem víc, než si můžete rozbalit v jediném pohledu. To je důvod k meditaci. _____Hollywoodu navzdory potutelně si mnu ruce – Evropa dokáže vytvořit katastrofický film, má tuto intelektuálně zveličenou nereálnost, Evropa má sci-fi natočené lehce roztřesenou, nervní kamerou dánského idiosynkratického režiséra, to si zaslouží plnou palbu, atˇ už v tom hledá kdo chce co chce. Produkce: Zentropa Entertainments

    • 20.1.2019  20:20

    Gangsterské melodrama o skutečných antihrdinech s nádechem antikulturní alegorie inspirované filmovými postupy francouzské nové vlny - snad i proto je to stále svěží americká klasika. Produkce: Warner Brothers/Seven Arts

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17