Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

39 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 20.2.2021  19:16

    Tomuto snímku kontroverze rozhodně nechybí, je to ještě explicitnější pohled do světa erotiky než v Les Valseuses. Už proto tohle nebude film pro každého. S dobrým katolíkem to sekne vo podlahu hned po prvním flákanci který schytá Miou-Miou v této silně misogynistické komedii. A to nemluvím o jasných odkazech na sexuální praktiky, u kterých by se červenaly i protřelé nymfomanky a do rejstříku úchylek jsem si poznamenal pár zajímavých poznámek_____Vše jde ještě o krok dále a a do role sexuální hračky a oběti je postavena i slabá mužská postava velmi dobře zahraná Michelem Blancem. Zdá se, že Blier už ženy nepotřebuje ani v roli mučené oběti - misogynistická perspektiva dotažena ad absurdum. Možná je toto i zároveň hlavní slabinou filmu, kdy provokativní fasáda může u útlocitného diváka překrýt intelektuální obsah. Tato jet-black komedie s Gainsbourgovým soundtrackem (špičkový závěrečný jazzy-track) není jen jasná provokačka a další Blierova anarchistická lahůdka, je to i surrealistická fikce, která se umně prolíná do smutné každodenní reality.

    • 20.2.2021  19:03

    Zajímavý film, taková investigace uměleckého ateliéru. Starší výtvarník „dostane“ jako modelku přítelkyni jiného malíře. Z ní se ale vyklube „La Belle Noiseuse", což je slangový výraz Quebecois, čili kanadské francouzštiny provincie Quebec, kde se tak označuje ženština co přivádí muže k šílenství. Anglický titul Troublemaker je všeříkající. Dlužno dodat, že Emmanuelle Béart je kverulantkou opravdu luxusní._____To co následuje je melodrama uprostřed něhož je stárnoucí umělec, odmítaná manželka a problémová modelka. Neurotizovaný malíř Michel Piccoli bojuje se svými démony a hrdým duchem jeho modelky. Hledá inspiraci pro její portrét a je odhodlán zachytit niternou podstatu modelky. Její tělo je uměleckou výzvou, ale hašteřilka představuje i oživení denního stereotypu malíře._____Režisér vyrobil také zkrácenou verzi, které říká „Divertimento“, doporučuji ale určitě čtyřhodinovou verzi. Přesvědčivá filmová studie vztahů v ateliéru bazírující na povídce Honoré de Balzaca. A těm co Piccolimu záviděli navrhuji, vylovte ze šuflete úhel, školní tempery a jděte do toho. Nějakou tu kost na zvěčnění vždycky najdete, pozor jen aby se vám nestala celoživotní kverulantkou…jsou takové případy. 👍 Produkce: Pierre Grise Productions

    • 14.2.2021  13:32

    Asi není lepší film na téma svobody, limitace společnosti dogmaty establishmentu. V polovině sedumdesátých let opadlo nadšení z rebelie šedesátek a tento film v sobě obsahuje deziluzi z oslabující kontrakultury i zkušenost s totalitním systémem. Dokonalá režie s jasným uměleckým záměrem, nenápadně ale jistě provází diváka příběhem až k emocemi nabité závěrečné sekvenci, která je oslavou svobody. Majstrštyk, nezávislé filmové drama, které nenechá nikoho chladným.

    • 9.2.2021  00:49

    Zajímavá vize současné Brazílie kdy společnost střední třídy ovládá paranoia. Odvozeno už z názvu, je to zajímavé i po technické stránce jako inovativní příklad efektivního promyšleného použití zvuku. Diegetické zvuky často použité v kontrastu s tichem doplňují náladu scénáře. Režie má řemeslo evidentně pod kontrolou, jen ta epizodická struktura je to co u filmu vždy narušuje celkový dojem.

    • 4.2.2021  23:02

    Suna no onna je zajímavý snímek, atˇ už ho označíme za brilantní surrealistické dílo, či filosofickou alegorii. Krom filozofických a sociologických základů filmu jde určitě o stylistický tour-de-force.

    • 2.2.2021  23:35
    Ikarův pád (TV film) (1977)
    *****

    Zlí jazykové říkají, Češi chlastaj jak duha. A já na to - ne, to jenom umíme léčit abstinenci. Říkaj, jsou ožralí jak doga. A já na to - ne, jsme jen v léčbě abstinence nejlepší na světě. V Česku má léčba abstinence dlouholetou tradici už od první republiky a od té doby jsme se proléčili do první světové ligy. Co stojí za tímto úspěchem? Abstint! Jak už název napovídá, Abstint je přípravek na léčbu abstinence, určený zejména pro léčbu těžkých případů. Zelený likér se 70% alkoholu a thujonem už přesvědčil o výhodách alkoholismu i zvláštˇzarputilé abstinenty_____Ikarův pád se ovšem zabývá opačným směrem léčby a že tento směr je mnohem obtížnější ukazuje tato povedená inscenace. Výborný Vladimír Menšík v hl. roli. Skvělá ukázka tehdejší československé televizní dramatické tvorby. A já mohu naštěstí jen zkonstatovat: jsem abstinent, ale léčím se!

    • 1.2.2021  00:12

    No to to teda musí v té francouzské tajné službě vypadat když je tak zoufalá, že musí najímat psychopatické feťáky. Absurdní představa, stejně jako přeměna Nikity v elegantní agentku s morálním kreditem. Ovšem Besson podává své pohádky s rutinní jistotou a je to podpořeno přesvědčivými hereckými výkony. Anne Parillaud je uvěřitelná v obou extrémních polohách. Asi to nemůže být dokonalý film, ale Bessonovi nelze upřít, že jeho pojetí akčního thrilleru má punc originality a i když připouštím, že se názory na věc mohou různit, autor vytvořil film, na který jen tak nezapomenete a který má téměř kultovní status. 90%

    • 28.1.2021  00:35

    Beletrizované vyprávění o natáčení klasiky všech upírských filmů. Byl Max Schreck, herec hrající upíra, ve skutečnosti sám upír? Tento film předvádí kreativitu a talent v mnoha aspektech, které ve filmu jsou. Důstojná zajímavá pocta Murnaově Nosferatu nepostrádající hrůznou démoničnost originálu a přidávající k tomuto základu i metakomedii.

    • 20.1.2021  09:32

    Na stará kolena odklon od Hard'n'Heavy k industriálnímu rocku. Těžko dokáže někdo definovat tento "technokratický" sound lépe než Američani. A když můžete udělat klip zajímavým jen díky své stylizaci a drobným světelným kreacím, pořád máte co nabídnout.

    • 13.1.2021  13:22
    Solaris (1972)
    *****

    Asi jsem nezachytil celý komplex filozofických myšlenek, ale vizuálně mně chytlo hned švenkování kamery podmanivými precizně nasnímanými exteriéry. Tempo je pomalé a zároveň hypnotizující, umocněno i Bachovým preludiem v soundtracku. Existencialistické otázky a teologické odkazy se prolínají s autobiografickými prvky autora, pro jejich lepší pochopení bude nutno znát dobře bio režiséra._____Přizpůsobení předlohy zabývající se futuristickým problémem mezidruhové komunikace autorovým uměleckým záměrům je ale zjevné a zkoumání lidských duší je v kulturních dějinách Ruska nepřehlédnutelné. Kdysi jsem někde zachytil úvahu, že Solaris je jedním z deseti nejlepších filmů všech dob. Jakkoliv jsou tyto myšlenky emotivní, v podstatě naivní a možná i kontraproduktivní, nyní nemám sebemenší důvod takovou úvahu nějak rozporovat.

    • 12.1.2021  23:14

    I když Woody Allen tento film nerežíroval a poskytl scénář, je to prostě jeho film. A je to film, který položil základy k jeho následujícím filmům a tento vliv je vidět ještě i v jedné z posledních autorových komedií "Prokletí žlutozeleného škorpióna". Allen v této době potkal zajímavou mladou herečku, jakousi Diane Keaton a právě tento film poprvé nese typické woodyallenovské trademarky jako je porušování čtvrté stěny ve formě komentáře, (což je věc, která mě ve filmu vždy extrémně vadí a je to jediná moje zásadní výhrada k filmům WA) a totéž se děje i formou mluvení do kamery, kde mi to už vadí méně. Od tohoto filmu se Woodyho postava také stává věčným hypochondrem a autor tu poprvé poukazuje na střet filmové fikce a reality ve které žijeme. Krom toho je to jedna z nejlepších Allenových komedií - grotesek a je ideální na první setkání s géniem Allena Konigsberga.

    • 27.12.2020  21:57
    Paul McCartney: Find My Way (hudební videoklip) (2020)
    *****

    Zajímavá aranže, drobnej vtípek s "analogovým" subbasem a neotřelý sounddesign. Mistr nad mistry má zjevně chuť experimentovat v době kdy jiní už jen leští okenní tabulky v domovech důchodců.

    • 4.12.2020  18:07

    Trojka kupodivu ve Francii propadla. Přitom není o nic horší než první filmy. Mondy dál jemně perlí a je to luxusní ryze galská vtipná zábava, která mohla a měla být delší než chabých 80 minut. Pozor na dabing, ten původní od ČST Praha má někde lepší překlad, ale znalci evidentně nedají dopustit na ten véháeskový, tento doporučuji i já - Mondy/Přeučil ("...každý máme svou sítˇ a vzájemně se do toho nepleteme"). Film ve své době běžel v kinech v originálním znění s titulky, takže původní dabing od FSB tady neexistuje.

    • 4.11.2020  16:56

    Scénář byl evidentně psán Bebelovi na tělo. Film je esencí toho co představuje pojem Jean-Paul Belmondo. V tomto smyslu je to jeho vrchol. Už nikde jinde se Belmondo nevyřádil tak jako v Acapulcu, už nikde nebyl tak jedinečný a už nikdy nebyl tak velký svůdník, jako když mu sekundovala půvabná Jacqueline Bisset za zvuku trubek mexánského Ranchera. "Já jsem vlastně hrozně citový a nedovedu to překonat. Třeba mi to ani nevěříte, ale já když vidím včeličku brouzdat z květu na květ a tím zachovávat kontinuitu života, jsem k smrti dojat." Prostě dojemný snímek. Legenda. 👍 Produkce: Les Films Ariane

    • 4.11.2020  01:47
    Pohrdání (1963)
    *****

    Když Godard prohlašuje, že film neměl nikdy vzniknout, je to stejný výkřik do tmy jako když Lennnon tvrdil že nenávidí Abbey Road. Možná za tím není nic jiného než studená večeře a tichá domácnost. (V hlavní ženské roli není obsazena očekávatelná Karina ale sexbomba BB, která nakonec vybuchla u godárdů v ložnici)._____Možná jsou za tím skutečně kontroverze mezi americkým komerčním pojetím filmu a uměleckou svobodou, kdy se ústupky produkci autor umělecky dostává do podobné situace jako hlavní mužská postava z předlohy Alberta Moravii._____První Godardův barevný film s trademarkově experimentálními prvky, promyšlenou mizanscénou, skvělou kamerou i nadčasovým obsahem lze celý sledovat se zatajeným dechem. Film byl avantgardou před půl stoletím a je jí i dnes, takže vnímavý divák bude nakonec u konce s dechem. Vysoce doporučeno. Produkce: Compagnia Cinematografica Champion

    • 31.10.2020  16:48
    Profesionál (1981)
    *****

    Belmondo si splnil se svou produkční společností Cerito Films sen, když produkoval filmovou adaptaci románu „Smrt šelmy s tenkou kůží“ anglického spisovatele Patricka Alexandra. Jako soundtrack posloužil původní hit Ennia Morriconea z počátku sedumdesátých let, který dodává lyrickou kulisu tomuto akčnímu snímku a jeho leitmotiv nás provází celým filmem - nepochybně jeden z nejlepších filmových soundracků.­­ Hlavní postava v bezchybné Lautnerově režii není francouzkým Rambem, byť by Bebelův maskulinní způsob chování k tomu sváděl, ale neohrožený hrdina je tu vnímán jako poslední idealista, který vykoná, co vykonat musí. Stručně a jasně: „Joss Beaumont, špionáž a rvačky“. Produkce: Cerito Films

    • 24.10.2020  23:18

    Snad nezkušenost režiséra či měsíc v úplňku, způsobila že má film dvě nesourodé části. Automobilová honička v Alpách následuje po první polovině odehrávající se v restauraci, kde Fufu předvádí svá parádní čísla. Vrcholem je recept na bramborové suflé, to je snad nejlepší parodická komediální scéna co kdy byla natočena a celé to graduje tanečním číslem začínajícím jako nenápadný balet s talíři a končící jako divoký kozácký tanec. Funes se podílel na scénáři a pravděpodobně i na režii a postavil si latˇku v první části tak vysoko, že v té druhé už nebylo možné ji překonat ani udržet, takže nakonec nezbylo nic jiného, než že filmaři museli v druhé části tuto latˇku podlézt. Výsledek: první půlka filmu geniální a druhou prostě dokoukáte, poněvadž špatná není. 90%.

    • 17.10.2020  19:02

    Schneider poprvé a naposled vypráví o minulosti, za kterou se hluboce styděla. A zároveň přes čtyřicet let držená tajemství vyplouvají tímto dokumentem na povrch. Tyto asi poslední kamínky do mozaiky obrazu vnitřně nevyrovnané osobnosti pomáhají pochopit filmový i soukromý život herečky. Formou možná průměrné, ale fanoušek který chce vědět vše by dokument neměl přehlédnout.

    • 13.9.2020  17:32

    Po premiéře Chytilová zakrákorala, že jsme tupci a že jsme to nepochopili a doceníme to až časem. A stalo se. Většina kritiky i diváků až s časovým odstupem docenila tuto reflexi nové doby. Možná že právě ti kteří jsou i dnes nad touto na první pohled lidovou komedií povzneseni neb je pod jejich úroveň - zároveň z filmu zcela autenticky cítí sílu zemské přítažlivosti, jenž česká hrouda nohy víže._____Satirické podtóny jsou i po letech chytilovsky kousavé, trefné a vše je zrežírováno právě tak, aby Dědictví zaujalo přepáleným příběhem a zároveň obstálo jako odraz náhlých společenských změn. "2 roky po revoluci a němci sa tady proháňajů jak za války" - předvídala těmito narážkami už tehdy geniální Česká režisérka, že se budeme němcům omlouvat za druhou světovou a točit debilní filmy jak zlí Češi vyháněli hodné němce? Je pozoruhodné jak dokázala Věra Chytilová do svých filmů importovat obecně fungující empirické pravdy._____Právě tímto se odlišují skuteční umělci od lacinných agitátorů - pod lidovým obalem se schovává přesně vypointovaný obraz toho, jak do nepřipravených českých domácností dorazily západní vymoženosti, jak éra restitucí, zbohatlíků a nablýskaných novot válcovala obyčejného člověka. Přičemž pojmu "obyčejný člověk" vyřčeného politikem rozumějme jako "ten kdo si nenakrad".

    • 13.9.2020  01:16

    18. pařížský obvod viděný kamerou filmové trilogie o Prohnilých je i v druhém pokračování dobrou zábavou. Originalitu prvního dílu není možno očekávat, ale nádherné výhledy na Montmartre s jeho bazilikou Sacré-Cœur za doprovodu akordeonu hrajícího variace Francise Laie na šansony které zněly v uličkách bohémské romantické Paříže na přelomu 19. a 20. století kdy se Montmartre stal oblíbeným místem umělců, jsou opět stylovou kulisou pro Zidiho zručnou režii a výborné herecké výkony zejména Philippe Noireta, Thierry Lhermitta, Guye Marchanda. Ještě jednou je nutno vyzdvihnout soundtrack - Lai byl prostě genius.

    • 11.7.2020  23:29
    Vinnetou (1963)
    *****

    Jsem jeden z mála lidí v republice co vlastní notebook značky TESLA. Nedivím se. Už původní název firmy TEchnicky SLAbé státní podnik z kterého byl odvozený zkrácený název zadával důvod k hlubšímu zamyšlení před koupí čehosi takového. Ale retro móda přínáší na trh různé věci, prostě retro je retro a když šlapu dostatečně intenzivně vše funguje jak má._____Takže než mi to zas klekne je třeba k náčelníkovi Mescarelů napsat, že to není žádné retro a je úplně jedno za jakého státního či rodového zřízení to uvidíte. Zdali na kamenném monitoru v prvobytně pospolné společnosti nebo na latifundiích první společenskoekonomické formace vykořisťovatelského typu tedy otrokářské společnosti, či snad za feudalismu a stejně tak je úplně jedno jestli jste to viděli za socialismu nebo kapitalismu. Aby vás tyto filmy dostaly do kolen je nutné je vidět v dětství, klidně v předmykénském období, ale ideálně být i čtenářem předlohy. A ještě něco potřebujete._____Potřebujete mít v sobě elementární touhu po dobrodružství, potřebujete duši romantika a musíte umět snít. Jinak nikdy nebudete mít kolty proklatě nízko u pasu, vaše šípy nikdy nezasáhnou cíl, vaše zářezy zde nikdy nebudou v plné palbě pěti hvězd a klotové rukávy vám nikdo nikdy neodpáře.

    • 11.7.2020  18:41

    Popelku vysílají na Novém Zélandu ve čtyřicetistupňových vedrech, v Argentině mají 82 minutovou verzi a například v Norsku je pohádka ve skutečnosti jediným filmem, který lidé požadují vysílat na státním kanále NRK1 na Štědrý den - tvrdí, že bez něj nebudou řádné Vánoce; jen jednou vynechali a norská TV byla zavalena protesty a museli film ještě následující Vánoční den odvysílat. To shrnuje do značné míry to, o čem tato klasika je._____Co mě vadí zejména u nové remasterované verze, kde můžete počítat Libuščiny pihy, je zastaralý academy ratio, je opravdu škoda že to nebylo natočeno na širokoúhlý formát. To je ostatně problém mnohých českých filmů, přičemž s anamorfním objektivem by se snad dal točit širokoúhlý film i na klasickou 4/3 techniku? Škoda, mohli jsme mít u těchto filmů vyplněnou celou plochu monitoru a nebýt limitovaní černými pásy po stranách moderní televizní full/ultraHD obrazovky._____Celkově je Vorlíčkem prezentována velmi úspěšná a ucelená práce a její fenomenální úspěch celosvětově nejznámějšího českého filmu někteří dodnes nerozdýchali. Zimní krajina a snová hudba podtrhují romantický materiál filmu. Snímek neguje vše k dokonalosti, rozdíly ve feudální/nevolnickodělnickorolnické třídě musí ustoupit lásce a nespravedlnost musí nakonec vyklidit pole. Úžasně nerealistický kurz včetně šťastného konce dělá pohádku a umožňuje lidem snít.

    • 11.7.2020  01:38

    Krobot zahrál dobře. Pravda, nebylo vlastně co zkazit, většinu filmu odchodí s jednou kamennou tváří nebo to odstojí a odsedí zády ke kameře. To vůbec nevadí, že režie možná trochu nedůvěřovala českému bardovi. Právě tyto "zádové" záběrý kamery jsou výborné, dokonale zapadnou do stylistiky filmu, která je vskutku excelentní. Jednoduchá ale brilatní BW mizanscéna, povedená hra se světlem, vynikající kamera s potlačeným střihem v čehož důsledku bylo dosaženo zesílení již zmíněných vizuálních vjemů, což ještě podtrhuje úspornost dialogů._____Autoritativní pohyb kamery zaujme hned v úvodním předlouhém nájezdu na přídˇ lodi. Návazný pomalý švenk na noční dok vytváří monochromatické fotografie, které klubového diváka musí nadchnout a adaptovat na cinefilní zážitek na který čeká měsíce i roky než přijde a pak se jen diví odkud že vítr vane. Nagyon jó volt, Magyar fiúk meglepheti!

    • 1.7.2020  14:28

    Jsou takové dny, kdy i metavejlupek z Chacharstánu zapomene své lahváče v mražáku na stodolní, své staré odpoví že ho (i dnes jako každou středu) bolí hlava, dcerám neopraví beznadějně hrubkovité úkoly, nepustí si svou okoukanou fantasy a ani neoroštuje své milované kabáty - místo toho dá štrause!. A věnuje se filmové poezii v její ryzí vizionářské podobě. Jsou takové dny ve vesmíru, (možná) .... Produkce: Metro-Goldwyn-Mayer

    • 25.6.2020  01:39
    Buzíci (1974)
    *****

    Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše, nakonec můžeme mluvit zcela otevřeně, vždytˇ vše co je lidské nám není cizí a tak hned z kraje si přeložíme francouzský název filmu. No je to takový překladatelský oříšek, tohle to Valseuses, ve slovníku tento termín budeme hledat dost těžko, je to slangový obhroublý výraz pro varlata. Když nyní známe pravý autorský název filmu, asi tak už nějak pomalu začínáme tušit, že tento film ani po mnoha letech od jeho vzniku nebudou promítat na irském dívčím lyceu a že všchni co to zhlédneme utrpíme tu těžší, tu lehčí duševní újmu. Říci si viděl jsem to no a co! - si bude moci opravdu jen málokdo - takové už holt jsou filmy tohoto autora._____Režisér Bertrand Blier v Les Valseuses uvádí Gerarda Depardieua a Patricka Dewaere jako pár sociopatů, kteří se vydávají na anarchistickou cestu po Francii. Bylo by mylné považovat film za misogynistický i když nehoráznosti které se tam dějí ženám by k tomuto závěru mohly svádět. Daleko více je film libertariánskou ódou dekadence, písní nonkonformismu, vyznáním lásky vyděděným a finále v déesce opravdová hymna svobody a bezstarostnosti, je to provokující amorální svět Bertranda Bliera orámovaný uměleckou aurou.

    • 22.6.2020  22:32

    Lelouchova nezaměnitelná filmová poetika, Laiovy lyrické elektrifikové klavíry, kombinované dominantními vyhrávkami klasického křídla jsou poznávacími znaky obou spolupracujících autorů. Děj samotný je celkem banální příběh o nevěře, je ovšem dokonale filmařsky orámován a to i experimentálními prvky v podobě kombinace hraných částí filmu s dokumentárními a polodokumentárními sekvencemi nebo až kompulzivním žonglováním opravdu skvělé kamery._____Někdo by mohl vnímat vložené útržky dokumentů z vietnamské války či nacistické demonstrace za příliš provokativní srovnání se situací hlavních hrdinů a jako bagatelizaci jejich příběhu. No ano. Předpokládám, že právě to byl i skutečný umělecký záměr Claude Leloucha – malé životní události ukázat jako nepodstatné._____Annie Girardot prohlásila, že teprve filmem Vivre pour vivre skutečně začala její kariéra. Něco na tom asi bude – ocenění Zlatými glóby jako nejlepší film, tatáž nominace na Oskary, festivalové ocenění pro Annie jako nejlepší herečku. A závěrečná sekvence? Jak z filmového slabikáře. Ano tohle je Film! 👍 Produkce: Les Films Ariane

    • 21.6.2020  02:16
    Gravitace (2013)
    *****

    Zestručním to a vyhnu se možné nadinterpretaci významu díla absentováním popisu hlubokých existencionálních myšlenek. Ani to že film zůstává pevně zakotven do hollywoodských mantinelů není důležité. Daleko zajímavější je položit si otázku, o čem ten film vlastně je? Odpovědˇje jednoduchá: o ničem._____ A toto nic je zfilmováno, příběh se mi nezdá podstatný. Tohle je pocitový smyslový zážitek - dokonalé zfilmování nicoty, vzduchoprázdna, chceme-li to vědět přesněji z fyzikálního hlediska zfilmování prázdnoty s hustotou hmoty jeden atom na kubík vakua. Aby člověk mohl pozorovat vesmír z orbitu je ochoten zaplatit 20 mil USD u vesmírné CK. Tady je možné dopřát si tento trip za bagatelní poplatek - to je od Cuaróna zajímavá nabídka. Přelomový snímek posouvající možnosti filmové tvorby zase o kus dál._____ Asi už tak nějak všichni tušíme, že nebude dobrý nápad sledovat tento film na tabletu, ale vhodnější bude IMAX. Pokud to ani tam nedokážete ocenit, nezbývá než se ptát: Kefalín a čo vy si takto predstavujete pod pojmom film?

    • 21.6.2020  01:42

    Hasičský bál jako komediální alegorické jeviště. Nelichotivé zrcadlo nastavil film české povaze. Forman glosuje mentalitu českého národa s universálním nadhledem, takže se ukazuje, že film má co říct i k naší současnosti. „Jak k tomu přijdou ty lidi co si losy poctivě koupili a nic si nenakradli? Měli si nakrást ! Kdo si nenakrad musí to chápat tak, jako že nic nevyhrál.“ Tak ne abyste na výročním plese ODS vraceli tlačenku do tomboly !!! Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 20.6.2020  23:33

    Málokdy je podzimní atmosféra tak magická, málokdy je tak intenzivní a málokdy je tak hřejivá jako tady v Kersku. To je filmové umění. Jen do těch alejí bych raději nešlapal... Produkce: FSB

    • 20.6.2020  18:13

    Představte si tento záliv a v něm spousta galér a hordy barbarů připluvších z Asie. Ono se to nezdá, ale globalizace plíživě hrozila odjakživa a přesto je zázračnou reinkarnací Něžného kuřete v Torzo Jupitera vzniklé řecké divertimento možná tak trochu pozapomenuté._____ A přitom první arpeggio drknuté do strun kithari doprovodí krásný letecký záběr Akropolis athénské, hned na to se unisono přidají struny buzuki, aby vyloudili tesknou řeckou melodii a duše diváka pookřeje do té správné nálady._____ Středozemská slunečná atmosféra, typický francouzský humor, opravdu skvěle napsané dialogy. To je jeden z těch filmů, který tesá do kamene pojem "Francouzská komedie" a jak odhaduji musí nutně mít mezi znalci status kultovní legendy - taky z toho máte husí kůži? Sáhněte si. 👍 Produkce: Les Films Ariane

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18