Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

    • 2.9.2020  00:15
    Havel (2020)
    **

    Ono se to málo ví, ale první kdo chtěl točit film o Havlovi byl počátkem 20. století vídeňák Jára Cimrman. Tento český génius je znám tím, že rád prošlapával slepé cestičky, kdy je dopředu jasné že experiment je nereálný a skončí nezdarem. Někdo to ale udělat musí aby bylo všem jasné, že tudy cesta nevede. A tak se Cimrman rozhodl natočit film o Havlovi. Asi všichni víme, na čem celý projekt ztroskotal - Havel v té době kdy o něm chtěl Cimrman točit životopisný film ještě nebyl na světě._____Z počátku se ani tohoto problému Jára Cimrman nezaleknul a jal se psát scénáře o budoucím spasiteli, kterého si představoval jako filmobarona a velkého režiséra. U mecenášů svého filmu tímto vyvolal jen zhovívavý úsměv, ale nevzdával se a upravoval scénář ke stále bizarnějším představám, kdy viděl Havla jako zachránce českého národa, národního hrdinu a buditele a budoucího českého prezidenta, který otevře Čechům dveře do světa. To už si producenti filmu s nevolí ťukali na čelo, považovali Cimrmana za podivína a financovat takový nesmyslý projekt odmítli._____Myslím že jsem v těchto řádcích jasně demostroval vizionářství českého génia, ale hlavně nepopíratelný vliv Járy Cimrmana na současnou českou kinematografii - její beznadějné prošlapávání slepých cestiček má původ v cimrmanovském snažení o jedno stolení nazpět._____ Ani tento film nevybočuje z této linie, scénář banální, řešit soukromou morálku u kazatele té veřejné se může jevit jako zlomyslnost, ale hlavní slabiny díla jsou jinde. Je až neuvěřitelné jak plytký film lze o Havlovi natočit - chybí hlubší charakteristika postav, snaha o zajímavou formu je přebita emočním chladem linoucím se v cigaretovém dýmu, geislerka nepřekonala svůj stín provinční herečky excelující v erotických scénách (v jiných filmech). Řada kauzálně spojených prvků by zasloužila lepší vysvětlení, tady se očekává že divák tyto souvislosti zná. Já čekám, že mi budou vyprávěny. Krom toho jsem čekal něco vyjímečného je-li to film o Havlovi, něco opravdu zajímavého, grandiozně vypointovaného, když se tu nabízí epický příběh hrdiny povstanuvšího ze tmy žaláře do prezidentského křesla a ne slabých 40%. I když je mi adorace Václava Havla poměrně cizí a jakkoliv chápu, že to nebylo cílem filmu - tu se mohl postavit Havlovi pomník - udělat to filmem by bylo v jeho případě stylové. Ale nestalo se tak...

    • 1.9.2020  00:09

    Pomalý, utahaný film postavený na nezáživném scénáři, bytˇvize o síle médií mají co říci i dnes. Kulisy průmyslového skotského Glasgow ani RS nejsou argumenty proti nanicovatosti tohoto díla.

    • 24.6.2020  00:26

    Plochá a lehce předvídatelná podívaná na závody NASCAR, spoléhající na hvězdu Cruise a dramaturgický cit pro věc Tonyho Scotta. Závodní sekvence mají dostatek kinetické energie a je to rychlé jak stíhačky v Top Gun. Ostatně Tom je i tu opět jednička. Syžet je navržen tak, aby divákům předal vzrušení z vítězství; chce, abychom vyskočili z našich křesel, mávali pěsti a řvali na hrdiny aby rozdrtili své protivníky. Trochu erotické mlhy do toho vnese doktorka Kidman. Nicole si tu ještě nestačila vyžehlit vlasy a tak celkově nad tím jen pokrčím rameny.

    • 24.4.2020  13:02

    Místy to více připomínalo počítačovou hru než film. Povinné guilty pleasure pro každého nadšence T-34.

    • 15.4.2020  01:03
    U mě dobrý (2008)
    **

    Na pozadí šabachova pulpu stvořil hřebejk tento svůj majstrštyk. Bezpochyb jedno z nejlepších děl autora a zasloužených 50%.

    • 27.3.2020  00:59
    Sangaïlé (2015)
    **

    Strach z výšek a akrobatické létaní se vylučuje, vůbec pilotáž letadla a to i toho zakotveného na kolotoči a kroužícího 10 metrů nad zemí se doporučuje pouze v doprovodu min. dvou dětí. Ne zrovna moc uvěřitelný film.

    • 23.1.2020  14:20

    Název ne zrovna moc vydařeného rodinného filmu slibuje léto v Provence. Jedinečná vangoghovská atmosféra plná barev slunečnic a Valensolských levandulových polí, křivolaké cestičky lemované platany, jihoevropské opuncie, kaktusy, agáve a aloe, osamělé pinie a cypřiše, exotické palmy, mimózy, eukalypty, sukulenty. Svahy Grasse poseté růžemi, jasmínem, fialkami, karafiáty, maquis provoněný bazalkou, vavřínem, estragonem, tymiánem, fenyklem, oreganem a rozmarýnem. Tak z toho všeho v tomto filmu nakonec zůstalo jen: slunce, seno a Reno.

    • 22.12.2019  00:04

    Situace je vážná a (pokud je Lefevbre v hl. roli) tak i zoufalá. Sotva průměrná skorokomedie, kde asi nejvíc vadí slabý scénář a která vyniká snad jen tím že byla prý uvedena už za komančů v 70. letech a je tu bohužel pořád s námi díky TV reprízám a stíní mnohem lepším fr. filmům, které se na obrazovky nedostanou. Jen Serrault, který zas jednou dokazuje své herecké umění tím že i v blbém filmu udrží svůj vysoký standard, je tou pověstnou třešničkou na hodně zkaženém dortu.

    • 21.9.2019  23:31
    Kill Bill (2003)
    **

    Vždycky jsem si myslel že zfilmování vzduchoprázdna bude nuda a nemýlil jsem se. Výborné řemeslo, nulové umění. Ale to od pulpu ani nikdo nečeká.

    • 10.9.2019  22:27

    Je zajímavé kolik má anglofonní prostředí autorů produkujících nějaké fantasy variace. Zde zfilmovali rodinný fantasy horor nebo chcete-li horor pro celou rodinu. Jack Black je tu doma, herecky moc dál nedosáhne. Vidět v něčem takovém čarovat charakterní herečku Cate Blanchet, která bude díky takovým rolím miláčkem davů, je horor - pro mě.

    • 25.8.2019  15:12

    Autorem filmu je nevýznamný režisér který všeho všudy natočil 4 filmy z toho jeden krátkometrážní, jeden televizni a dva autorské s Pierre Richardem. Ten první byl takový propadák, že se po něm slehla zem i ve Francii a ten druhý patři rovněž k tomu nepovedenému co Pierre natočil. Po té mu Richard řekl: seber si svých pět švestek a zmiz!

    • 21.8.2019  22:46
    Chvilky (2018)
    **

    Když tuzemští mistři dělají velké umění je to obvykle problém. Výsledek je takový nijaký, budí dojem stokrát viděného, něco tomu prostě chybí. Chtělo by to více invence, pokud mám ambice dělat art. A nebo si přiznat, že každý nemůže být Godard či Bergman. Statické kompozice tou invencí nejsou, působí spíše pozérsky v kontextu nevyrovnané formy. Jen Jenovéfa mne dokázala přesvědčit že není nejhůř. 50%

    • 13.8.2019  02:11
    Tajemství (1974)
    **

    Paranoia thriller s nemalými psychologickými deficity a výbornou Morriconeho hudbou. JeanLouis Trintignant je téměř charakteristickým znakem ambiciózního filmu, jenže ambice nestačí. Nemá to tempo, vtip, žádné vzrušení, režisér s námi hraje trochu nefér hru místo aby nás vtáhl do problému a ve finále to končí pomocnou berlou špatného scénáristy. Asi nejslabší hl. role mého velkého oblíbence JLT, pro Enrica je toto bohužel standard s čestnou vyjímkou Staré pušky. Tam Enrico zamířil do černého. Jinak má ovšem mušku pramizernou. 50% Produkce: Président Films

    • 11.8.2019  00:45

    Tak jsem si zas jednou naběhl! Nuže zodpovězme si tu otázku proč nedostali Ventura a Richard více podobných filmových příležitostí? Odpovědˇ je prostá: určitě oba nestáli o další filmový štěk, kdy se ve filmu objeví jednou na minutku co by četníci na motorkách kontrolující řidiče vozu s uprchlíky. _____Krindapána nepište blbiny do těch synopsí = je na to třeba více znalostí než jen jak použít google překladač. Takže bohužel Pierre Richard neztvárnil jednoho z pacientů, ale viz výše a v hlavní roli uprchlíků je mladý milenecký pár (mě neznámých herců), který správce ústavu vezme v odcizeném voze na výlet k moři, což je sen těch mladých – vidět jednou v životě oceán. Raymond Devos nemá komediální talent a v hlavní roli správce mě nijak nezaujal i když téměř nezmizí z obrazovky. _____Je to tedy pokus spíše o komedii (drama ne), ale označil bych to nakonec za road movie Paříž - Nice s polodokumentárním pohledem na některé obyčeje francouzského venkova. Že by tohle pojetí režije s nezajímavým obsazením v hl. rolích mělo mít tak vysoké hodnocení…podezřelé. Jdu to zapít stylově a hledám kalvados, ale ten mi došel, armagnac koukám taky, budu si jej muset doplnit. No nic, asi po tomhle filmovém zážitku skončím u Johnnie Walkera. 40% Walker i film - a to jsem chtěl od zítřka začít abstinovat! Produkce: Les Films du Prisme

    • 8.7.2019  22:57

    Fr. idylka ala britka rosamunde pilcher, genderově, myslitelsky, filmařsky neutrální, s německým šarmem. 30%. Produkce: Rectangle Productions

    • 1.4.2019  22:03
    Radin ! (2016)
    **

    Tato filmařina nemá rytmus, režie se nemůže rozhodnout mezi filosofickou hloubkou a groteskou, mezi melancholickou charakterovou studií a sentimentální rodinnou komedií. Boon hraje dobře, ale jen on to nezachrání. Nic nenaznačuje, že by se dal očekávat v blízké době francouzský komediální boom. Produkce: Jerico

    • 31.3.2019  18:42

    Tímto způsobem se dnes už filmy netočí. Tímto způsobem se filmy snad ani nikdy netočily. Produkce: Bio Illusion

    • 19.3.2019  10:31

    Krásně telenovelovsky pitomé. Produkce: Millennium Films

    • 7.2.2019  10:47

    V Hollywoodu si patetický trapný proslov před publikem nechávají na závěr romkom těsně před happyendem, Francouzi to umístili za polovinu filmu, který má solidní soundtrack a nadějnou Louise Bourgoin, jinak je to film amerického střihu a s Francií to má pramálo společného. Němci tomu říkají Sommerkomödie. Produkce: The Film

    • 5.1.2019  00:02
    La La Land (2016)
    **

    Když jsem poprvé zaslechl termín La La Land byl jsem si jist, že má Kotvald nějaký nový hit z hluboké studnice excesů českého popu. (Jeho Mu Mu Land ještě občas zní éterem). Pouťový název budil jisté obavy, obsazení hlavních rolí tyto jen potvrdilo._____Emma Stone by potřebovala tyreostatika, na tlumení tvorby hormonů štítné žlázy, působí poněkud odulým nemocným dojmem. Má stejně vypouklé oči jako lucie bílá. Kdyby si lucka nechala udělat zrzavý melír mohla se zúčastnit kastingu. Tady by se to dalo! Možná prošvihla svojí životní šanci. Druhým specialistou na nesympaťáky je Gosling - výběr hlavních představitelů se věru nepovedl. Iridescentní barvy, pár barových preludií muzikál nedělají, hudebně je to překvapivě chladné._____Obavy se potvrdily, kdyby hrála hlavní roli lucie bílá, šel bych hned o dvě hvězdy výš. To by pak byl teprve opravdu dokonalý mumulend i se všema těma oscarama. Produkce: Summit Entertainment

    • 31.12.2018  23:37

    Vyhypovaný produkt, jako komedie tragické, jako indie film průměrné, jako drama povrchní. Jako ukázka současného francouzského filmu možná trefa do černého (a bílého). Můj ty smutku, nutná korekce: 90.000 nejlepší film.

    • 31.12.2018  19:38
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    **

    Dodat každý rok povedenou vánoční pohádku je úkol nereálný, zvláště dnes kdy nejsou lidi. Co tak občas místo toho natočit reklamu? Pokud tvůrce přesvědčuje diváka že je to dobrý film, je to podobně krkolomně nevhodné jako když rodiče Cimrmanovi do jeho 15 let tajili že je chlapec, aby donosil oblečení po své starší sestře Luise. Denis Šafařík, Anna Kadeřávková selhali. Scénář selhal. Ani na režijní stoličce se tentokrát nepovedlo nic vykouzlit. V tomto případě s tímto kastingem (teens - katastrofa) a tímto scénářem bych to předem vzdal, prostě raději nekouzlit a rovnou hodit flintu do Žita. 30%

    • 25.11.2018  18:59
    Salt (2010)
    **

    Ruským agentem se člověk stane snadno. Stačí si ráno koupit jeden pirožek, potom obědvat boršč, vlastnit na LP Symfonii č. 3 a-moll od Rachmaninova, mít za bratry Karamazovi a ještě občas potkat nějakého toho Idiota nebo Revizora.____Pokud navíc máte na csfd v oblíbených Tarkovského, prodáváte letecké motory do Jekatěrinburgu – jste jasnej ruskej šváb a vaše východní orientace je neoddiskutovatelná i kdybyste před tím dva roky leštili kliky v Kalifornii u mekdonalda (nebo u Donalda) a trumpovali s batohem na zádech po Yellowstounu.____Obvinit z východňárství vás může ruský přeběhlík, což se stalo krásné Saltové v této semianimované nechtěné parodii na špionážní film. Produkce: Columbia Pictures Corporation

    • 4.11.2018  19:03

    Stále to má Kleinův rukopis, ale inkoust už je vybledlý, pero skřípe a jeden cynický básník ztrácí naději v konkurenceschopný český film.

    • 31.10.2018  23:47

    Klišoidní cajdák s pár omšelými vtipy, chování postav je místy zcela nepochopitelné a nelogické. Není to asi to nejhorší co se tu poslední dobou vyprodukovalo, to je ale dost slabý argument pro doporučení. Aspoň to mohli nazvat Český gigolo, aby nebyl název tak fádní.

    • 27.10.2018  00:49

    Francouzská kritika film hodnotila špatně hned po uvedení do kin a není se čemu divit. Je to jeden velký omyl. Lelouchova poetika a válka nejde dohromady, V té válečné části měla být jiná hudba, mělo to být pojato jinak, adekvátně situaci. Snová atmosféra ve válečné vřavě – fakt průšvih. (Podobný "poetický omyl" s koncepcí celého filmu zažil Menzel s Hrabalovým králem, stejná katastrofa s osvědčeným co najednou nefungovalo). Ale finále je grandiózní a závěrečná část s retrospektivou autorových filmů a gradující hudbou je pocta filmovému umění možná až moc opulentní, ale svým způsobem strhující a poukazující kdo je tady pánem (velký mistr, tentokrát kouzlem opojený aneb i mistr tesař se někdy utne).

    • 21.10.2018  00:54

    Filmový formát Beanovi evidentně nesvědčí, to co funguje v krátkých televizních groteskách, tady nemá oporu ani ve scénáři - tento je vůbec asi nejslabším článkem filmu. Ani Karel to nezachránil, škoda, ale aspoň tam byl.

    • 18.9.2018  01:45

    Fajn film pro starší generaci, romantika ve sladkém nálevu s kýčovitostí nevhodnou pro progresivní rockery. Nečekal jsem že bude Daniel Auteuil režírovat akční sci-fi (naštěstí ne), ale tohle je přec jen příliš starosvětské. Rosamunde Pilcher nechá pozdravovat pantátu a ještě jeden osobní vzkaz: švihák lázeňský co má osobní šarm i s brněnským hantecem sbalí fešnou pražandu ani nestačíš říct eins zwei. Ale dokoukat tuto filmovou dechovku, to je fakt fuška. Produkce: Les Films Alain Sarde

    • 17.9.2018  00:20

    Poněkud nezáživný film, děj se pomalu táhne a režii chybí invence, je to pojato spíše dokmumentaristicky. Nijak to nevybočuje z řady nevýrazných italských kriminálek sedumdesátých let. Dokoukal jsem to jedině díky Venturovi, ale ani on to nezachrání. Složitá politická témata se nedají vyřešit v dvouhodinovém filmu a autoři to dobře vědí. Produkce: Produzioni Europee Associate

    • 26.8.2018  12:08

    Možná spíš hollywoodské psycho a jejich pakultura. Nic co by překvapilo. Hollywoodská dceřiná společnost časopis Empire tomu dá štempl Jeden z 500 největších filmů všech dob a dílo obchodního modelu je dokonáno. Lidu je nabízena dokola ta stejná oblbovačka. Produkce: Universal Pictures