Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (539)

plakát

Past (2020) (TV film) 

Natočeno překvapivě, nabízela se taková další hřebejkovsky laděná agitka s jednoduchými závěry a hle na myslivce - ono ne, Polesný tomu dal dokonce nadhled.

plakát

Playtime (1967) 

Artově laděná groteska naroubovaná na satiru o moderním městském urbanismu, vycizelovaná do posledního detailu, např: sekundová diagonální kompozice obrazu za sebou do pozadí ustupujících staveb. Spousta gagů poukazuje na architektonické úlety, nesmyslné unifikace, designové výstřelky, různé nedodělky, které jsou ukázány pomocí zajímavé práce se zvukem, (nesmyslná délka chodby znázorněná dlouhým zesilujícím klapáním podpadků blížící se postavy). Svým způsobem geniální dílo. O kvalitách filmu asi nebudou velké pochyby, diskutabilní bude jen do jaké míry je film vlastně zábavný.

plakát

Šťastný nový rok (1973) 

Kombinace romantiky, komedie, satiry, dramatu, krimi v jednom filmu. Zajímavá je večeře kde C.L. kritizuje snoby a lidi vysoké společnosti. Jako vždy bezvýrazná tvář Ventury dokáže udržet nevysvětlitelnou podmanivost. Zárověň je jeho projev poněkud laxní. Tuhle postavu měl hrát herec s univerzálními hereckými schopnostmi (Jean Paul Belmondo ideálně) a vše by do sebe 100%-ně zaklaplo. Ale stále je tu Lenouchův trademark, hra autora s divákem, statická kamera snímající rozhovory s filosofickým obsahem v úrovni očí až po neamerický lelouchovský a jen zdánlivě otevřený konec. I to je součást hry - ponechat na divákovi aby si scénář dopsal sám, a je to nádherně fatalistický konec.

plakát

Rodinný portrét (1974) 

Neorealistická konfrontace konzervatismu a liberalismu viděná observačním pohledem renomované De Santisovy kamery do nitra činžovního domu, kde se odehrává konverzační snímek o domestikovaném Američanovi, jenž je "napaden toxickou italskou šlechtou".

plakát

Krásná hašteřilka - Divertimento (1992) 

Divertimento je víc než jen zkrácenou verzí „La Belle Noiseuse“, tento režisérský re-cut obsahuje záběry s některými důležitými rozdíly v snímaných pohledech oproti původnímu filmu.

plakát

Koleje osudu (2013) 

Předloha by si zasloužila opravdu vyjímečnou režii (je to průměr), ale fakt že je snímek natočen podle skutečné události to celé vrhá přec jen do jiného světla 70%.

plakát

Paraplíčka ze Cherbourgu (1964) 

Je náročné přežít s tímto filmem první půlhodinu, než si člověk zvykne, některé dialogy se často zdají velmi podivné a arytmické jak je to celé zpívané, ale najdeme v tom typický trademark francouzské nové vlny – experiment. Experiment v podobě spojení neortodoxní zvukové stopy-zpěvu a inovativního vizuálu, na bázi proklamativně banální červené knihovny právě v kontrastu k neortodoxnosti filmové formě. Barevné schéma, demonstrativní zelené, růžové, fialové … barvy stěn místností, barvy deštníků atd. přípomíná výtah z palety francouzských impresionistů. Ohoz Catherine Deneuve její celkové sladění je jak vytažen z obrazů Lautreca, i děštivé městské scény připomínají typické Pařížské impresionistické malby 19. století. Nevšední a promyšlený audiovizuální zážitek, vycizelované umělecké dílo které klame obsahem a překvapuje formou. Produkce: Parc Film

plakát

Hrom do toho! (1965) 

Příjemně plynoucí snímek klasického střihu ze starého venkovského sídla, Michèle Mercier v roli sociální pracovnice a Jean Gabin ve své typické roli "toho nejsilnějšího". Příběh banální, ale mizanscéna, hudba i kamera pomohla ke kladnému hodnocení.

plakát

V plném slunci (1960) 

Na poprvé jsem nějak přehlédl to překvapivé cameo Romy Schneider. Tedˇto vidím tak, že kdyby si prohodily role s nevýraznou Laforêt mohla být tato role zahraná s větší naléhavostí. René Clément se na castingu zachoval asi jako vlastenec a na ůkor filmu.

plakát

Barevný závoj (2006) 

Film se tváří jako nejlepší britský produkt, ale ve skutečnosti je to vzácné staromódní romantické drama made in Hollywood. Inteligentní scénář byl napsán podle výborné románové předlohy z roku 1925, která sice nemá hloubku Oskara Wilde, ale přesto má svou kvalitu a výpovědní hodnotu čehož si byli vědomí i Naomi Watts a Edward Norton, kteří se ujali i role producentů. Barevný závoj je klasickou adaptací kterou jednoznačně doporučuji ke zhlédnutí. Je tu výborná režie, tvůrci jsou si dobře vědomi jakou oporu mají v hlavním hereckém duu, Naomi Watts dostala dostatek prostoru aby zas jednou potvrdila, že patři mezi nejlepší herečky součastnosti. A v neposlední řadě náročnému divákovi může vyhovovat že toto komorní drama nedosahuje epickosti hollywoodské velkovýpravné elity. 85% 👍 Produkce: Warner Independent Pictures