Rozjelo se to velmi slibně, jenže záhy se zjistilo, že z žánru zmizelo science a zůstalo jen fiction a to ještě tak dětinské, že i v mateřské by nad tím děcka ohrnovaly nos. Směšné Bessone, směšné ! (Kdybychom ovládali víc jak 10% kapacity mozku, nevznikl by tento film). Produkce: Canal+
Jestli Melissa P. něco poodkryla, tak to byla její sukně, její idiocie a filmařská impotence tvůrců. Toto zjištění za obětování těch sto minut nestálo.
Zadání ze skautu bylo jasné - ulovit bobříka trpělivosti. Měl jsem dvě možnosti jak ho získat: dvě hodiny čumět do zdi nebo na film neoblíbeného žánru od neoblíbeného autora. Zvolil jsem lehčí variantu, takže toto akční sci-fi od Baye. Special thanks to Scarlett, bez ní bych to nedal. Skautíci budou spokojeni, bobříka trpělivostí mám uloveného, ale řeknu rovnou, to zas mě ten Majkl jednou nasral, takovou nudu a slátaninu jsem už dlouho nezaži. Bez CGI efektů by si to ani neškrtlo.
Prvně měli psa který pořád něco ničil, pak děcko, pak další a další a pak to skončilo. Bylo to o tom? Takže o ničem. Maximálně tak o tom citovém vydírání. Chjo patetický kýč... (To snad ty tvůrce nemůže ani bavit taková filmařina, ledaže by to vynahradilo jejich dolarové konto.)
To je jako v té pohádce o Císařových nových šatech. Film předstírá, že se tu jedná o nějaké cool artové dílo. Jenže autorkou předlohy scénáře je lehce afektovaná excentrička, kterou bych do PEN klubu zrovna nedoporučoval. Takže další feministická slátanina je na světě. A císař je nahý!
Jeden z 500 nejdebilnějších filmů všech dob časopisu Pink Panther. (Když na mne celý film vykecává hl. postava přes kameru, je to tak otravné, že po pár minutách mám silný pocit že toho exota musím paralyzovat a v zájmu sebezáchovy beru do ruky těžkou kovovou pánev na lívance a ignoruji společenskou etiku, veškeré sociální vazby i zapomínám na nedávno absolvovaný kurz sebeovládání...)
Viewegh nikdy nezklame. Napsat reálné postavy po něm už delší dobu nechci, ty idiotské by mohly mít oporu v literární invenci, kdyby se tu vůbec o nějakém scénáři dalo mluvit. Další hodinka a něco tvůrčího psaní, která se nepovedla. Zaplatím si raději kurz čínštiny, to se bude hodit víc.
Jste-li ochotni rezignovat na vše francouzské a máte-li rádi americkou produkci poloviny minulého století, tento retro snímek simuluje Hollywood velmi pěkně. Kdyby si do zahrádky postavili sádrového trpaslíka Američané měl by červený klobouček, modrou košilku a zelené kalhoty. Když to udělají Francouzi ponechají sádru bez nátěru. Nebo jako v tomto případě vyrobí trpaslíka z bílého mramoru. Kýč ale zůstane kýčem i bez pouťových barviček. A tak ti co mají rádi americkou romantiku mohou najednou objevit jak krásné filmy vlastně ti frantíci točej. A já budu doufat, že tento test nevkusu a nudy byl pro Francii pouze úlet, aby si mohli říct umíme to i po americku a takového F. Gumpa bysme zmákli taky. Ale zkoušet dál to snad už nebudou. (A nebo jsou staré dobré časy už definitivně pryč?)
Loni travesti šou, letos zas brutální festival politické písně. Z té vítězky, brát to vážně, by byl člověk hned tatar. Komunismus se nakonec možná prosadí uplně jinde než jsme si původně mysleli.
Snad nejslabší díl série. Nereálný, nezajímavý až nudný. Moulin v nemocnici je tak tristní podívaná, že chvílemi zapomínám že sleduji krimi a vžívám se do role zdravotní sestry na dopoledním školení FN v Motole. Tady tvůrci připravili hodně velkej úlet.
Remake? Ale ne, svým způsobem originál, drahá transmutace sci-fi na burtonovskou pohádku - po anglicku fantasy. A na klasickou předlohu raději rychle zapomeňte.
U Viewegha se nikdy nedokážu ubránit dojmu, že popisovaný svět povrchních pozlátek je vlastně jeho svět, kam se dostal díky obchodní zručnosti své vypsané pracky a že tím hédonistou v jeho postavách je vlastně on sám. Výsledkem je trapnost podávající si ruku s hloupostí. Smutné je, že právě tento mix připadá tvůrcům českého filmu zajímavý. Hloupý laciný film, takový vieweghovský.
Na první pohled triviální experiment se čtyřprojekcí, na druhý sofistikovaná terapie pro ranného schizofrenika u něhož spouštěčem SCHIZOFRENIE byla nadměrná konzumace amerických blockbusterů. Divák kterému místo antipsychotik podali tohle nakonec ubil MIKA FIGGISE klackem, neb sledovat několik dějů současně není ta pravá terapie.
Zásadní otázka je, jestli chceme na tuto hru přistoupit. Pokud ano, potom je to něco podobného jako když svou malbu provedete nahozením kbelíku barvy na zedˇ. Ta se rozprskne na tolik zajímavých patvarů, že v tom můžete nají tisíce jinotajů a myšlenek. Když na zed´ přimáznete i čerstvé lejno, dostane to takový potenciál, že se objeví desítky kritiků, kteří o vaší malbě napíší hlubokými myšlenkami protkané recenze a bude se na tom živit nemalá tlupa takyintelektuálů. Na gymplu jsme tomu říkali Punc Náročnosti. Lidí přibývá a stále vznikají nové segmenty byznysu. Taxidermia je pak svěží dílko na které se tito Puncíři slétnou jak vosy na med. Pokud se někdo živí Puncem Náročnosti, (nejlépe s grantem a z peněz daňového poplatníka) pak má můj obdiv - to je ten zlatý PUNC NÁROČNOSTI !
Těžkej kalibr. Jako film decentně vzato nezajímavé. Jako sociální fenomén vydá v českém prostředí na diplomku a to hned na filosofické i lékařské fakultě.
Zoufalí herci, zoufale zrežírovaní jsou obětmi zoufalých dialogů + zoufalý divák který nenašel odvahu odejít z kina = poslední hřebejk do rakve tuzemského filmu. PS: poznámka pro hlavní ženské herecké trio: pokud byste děvčata chtěly k opravdovému filmu, tak Hollywoodské studio 20th Century Fox hledá pro jejich catering pomocné síly do kuchyně.
Je to k pláči když amatéři točí filmy. Proč to dělají, možná je to baví, možná proto že mohou, možná čistě pro nějaký ten finanční zisk (Lenka Kny si své veledílo produkovala ve své produkční společnosti). Co mi na tom vadilo nejvíce, bylo, že se to snažilo vykrádat Poledňákové velrybu. Naštěstí je scénář tak zpatlaný, děj žádný a tvůrčí, filmařské a vypravěčské schopnosti autorů díla tak nicotné, že k plagiátu dojít nemůže. Snad mělo pro herce význam si zajet do Tater, něco oddrmolit, nadýchat se čerstvého vzduchu a šup zpět do Prahy, protože je místy vidět že je jim účast v této taškařici nepříjemmná. Kdybych měl najít něco kladného, tak to je asi práce maskérů, kdy v jednom záběru vypadal z určitého úhlu na pár sekund polívka v sukni docela k světu. Produkce: BLUE TIME Praha
Todle snad jde přímo proti předloze Fan Vavřincové, amatérština ze které není úniku, pro kterou není omluvy. Ta dřina nepříjemně se tvářících neherců aby se ve filmu z humoristické knihy objevilo něco úsměvného je kolosální. Jediné co mě usmiřuje s existencí tohoto veledíla je, že po tomto debaklu autor zasedl ke svému psacímu stolu, otevřel zásuvku, z ní vytáhl svou čézetu pětasedumdesát, zasunul do ní plný zásobník s náboji 9 mm Luger, natáhl závěr, přiložil hlaveň ke spánku a zmáčknul spoušť. Budiž mu země lehká. Produkce: In Film Praha
V druhé plovině sedumdesátých let proběhla světem vlna zájmu o mars ufo mimozemšťany, prostě vesmírná móda která zachytila svět filmu a v něm i režiséra Jireše. A zatímco Spielberg a Lucas si scénáře ke svým filmům napsali sami, Jireš se v tomto spolehnul na Márii Dufkovou-Rudlovčákovou. Autorský cíl projektu byl od samého začátku definovám jednoznačně - s Talíři nad Velkým Malíkovem nekonkurovat Lucasovým Hvězdným válkám ani Spielbergovým Blízkým setkáním třetího druhu. A ve finále mohli tvůrci před schvalovací komisí prohlásít hrdě a se stachanovským nadšením filmového úderníka - cíl splněn na dvěstě procent!
Bizarní pseudoartový svět zhulené intošky (režisérky a scénáristky Alice Nellis) : opět idiotsky se chovající nereálné postavy, zoufalé režijní vedení herců, prkenné dialogy….. Znal jsem taky jednu Alici – také emancipovaná pražská intelektuálka, také studovala filosofickou fakultu, také chtěla točit filmy, také chtěla psát scénáře - také ji jednou takhle po ránu napadlo, že by mohla mít dítě ze zkumavky s homosexuálním kamarádem…… Jenže pak potkala bodrého moravského katolíka s velkou vinicí a je nyní ženou v domácnosti s třemi roztomilými haranty a peče úžasné bramborové placky. Krásně se holka našla !!! Produkce: In Film Praha
Jaromír Hanzlík je herecky z formy a scénáristicky se do ní ještě nedostal nebo úplně zbabovřeskovatěl. Celý útvar silně připomíná současné tuzemské seriály zde natočené na filmový formát. Kladem filmu je, že nic nevyčnívá, režie, scénář, dialogy, herecké výkony atd. tvoří jeden vzácně vyvážený sourodý celek - ale to věru není žádný důvod k chlubení.
Je až sebedestruktivní sledovat s jakou přesvědčivostí, jistotou a příkladným sebevědomím dokáže Tomáš Magnusek definovat filmový odpad. Je to jedna z vůdčích osobností české filmové dekadence. Ten člověk má před sebou velkou budoucnost.
Nejsem extrémním fanouškem britského humoru, ale tento moderní britský humor mi je na hony vzdálen. Bytˇse chce tvářit jako parodie. Prostě kouzlo této ostrovní srandy mi zůstalo dokonale utajeno. A že akce = reakce je to odpad.
Tuhle byla debata kde si p. Marhoul stěžoval, že nikdo nekupuje české filmy, zatímco rumunské, polské, maďarské se prodávají do celého světa. Důvodem mělo být téma těchto filmů, ale postupem času z debaty vyplynulo, že těch důvodů proč to nikdo nechce je mnohem víc.... Vězte, že ani tento film nechtěli ani v Turkmenistánu ani v Tatarstánu ani zadarmo.
Nevím co toto sci-fi vystihuje lépe – jestli to že rozstřílené auto havaruje udělá několik salt dopadne na střechu a malé dítě řekne omlouvám se, nic se jim nestane a s matkou utíkají do polí nebo to že v kině po skončení večerního promítání výjimečně střízlivý kalda vstane a křičí top, top opakovat, opakovat!
První text závěrečných titulků tohoto veledíla sebevědomě nabádal k ohodnocení filmu na csfd. No tak tak činím: nerecyklovatelný odpad. Produkce: Barletta
Moje komentáře
Lucy (2014)
Rozjelo se to velmi slibně, jenže záhy se zjistilo, že z žánru zmizelo science a zůstalo jen fiction a to ještě tak dětinské, že i v mateřské by nad tím děcka ohrnovaly nos. Směšné Bessone, směšné ! (Kdybychom ovládali víc jak 10% kapacity mozku, nevznikl by tento film). Produkce: Canal+
Melissa P. (2005)
Jestli Melissa P. něco poodkryla, tak to byla její sukně, její idiocie a filmařská impotence tvůrců. Toto zjištění za obětování těch sto minut nestálo.
Ostrov (2005)
Zadání ze skautu bylo jasné - ulovit bobříka trpělivosti. Měl jsem dvě možnosti jak ho získat: dvě hodiny čumět do zdi nebo na film neoblíbeného žánru od neoblíbeného autora. Zvolil jsem lehčí variantu, takže toto akční sci-fi od Baye. Special thanks to Scarlett, bez ní bych to nedal. Skautíci budou spokojeni, bobříka trpělivostí mám uloveného, ale řeknu rovnou, to zas mě ten Majkl jednou nasral, takovou nudu a slátaninu jsem už dlouho nezaži. Bez CGI efektů by si to ani neškrtlo.
Něco na té Mary je (1998)
Něco na té Mary je – ale moc toho není – snad jen kopec (fekální) americké srandy.
Marley a já (2008)
Prvně měli psa který pořád něco ničil, pak děcko, pak další a další a pak to skončilo. Bylo to o tom? Takže o ničem. Maximálně tak o tom citovém vydírání. Chjo patetický kýč... (To snad ty tvůrce nemůže ani bavit taková filmařina, ledaže by to vynahradilo jejich dolarové konto.)
Pohádkář (2014)
To je jako v té pohádce o Císařových nových šatech. Film předstírá, že se tu jedná o nějaké cool artové dílo. Jenže autorkou předlohy scénáře je lehce afektovaná excentrička, kterou bych do PEN klubu zrovna nedoporučoval. Takže další feministická slátanina je na světě. A císař je nahý!
Všechny moje lásky (2000)
Jeden z 500 nejdebilnějších filmů všech dob časopisu Pink Panther. (Když na mne celý film vykecává hl. postava přes kameru, je to tak otravné, že po pár minutách mám silný pocit že toho exota musím paralyzovat a v zájmu sebezáchovy beru do ruky těžkou kovovou pánev na lívance a ignoruji společenskou etiku, veškeré sociální vazby i zapomínám na nedávno absolvovaný kurz sebeovládání...)
Definice lásky (TV film) (2012)
Viewegh nikdy nezklame. Napsat reálné postavy po něm už delší dobu nechci, ty idiotské by mohly mít oporu v literární invenci, kdyby se tu vůbec o nějakém scénáři dalo mluvit. Další hodinka a něco tvůrčího psaní, která se nepovedla. Zaplatím si raději kurz čínštiny, to se bude hodit víc.
Láska všemi deseti (2012)
Jste-li ochotni rezignovat na vše francouzské a máte-li rádi americkou produkci poloviny minulého století, tento retro snímek simuluje Hollywood velmi pěkně. Kdyby si do zahrádky postavili sádrového trpaslíka Američané měl by červený klobouček, modrou košilku a zelené kalhoty. Když to udělají Francouzi ponechají sádru bez nátěru. Nebo jako v tomto případě vyrobí trpaslíka z bílého mramoru. Kýč ale zůstane kýčem i bez pouťových barviček. A tak ti co mají rádi americkou romantiku mohou najednou objevit jak krásné filmy vlastně ti frantíci točej. A já budu doufat, že tento test nevkusu a nudy byl pro Francii pouze úlet, aby si mohli říct umíme to i po americku a takového F. Gumpa bysme zmákli taky. Ale zkoušet dál to snad už nebudou. (A nebo jsou staré dobré časy už definitivně pryč?)
Eurovision Song Contest 2016 (TV pořad) (2016)
Loni travesti šou, letos zas brutální festival politické písně. Z té vítězky, brát to vážně, by byl člověk hned tatar. Komunismus se nakonec možná prosadí uplně jinde než jsme si původně mysleli.
Ohnivý kuře (TV seriál) (2016)
Je to barevné hýbe se to a mluví to.
Ulice (TV seriál) (2005)
Je to barevné, hýbe se to a mluví to.
Komisař Moulin - Komisař Moulin: Znamení hrozby (S05E01) (epizoda) (1993)
Snad nejslabší díl série. Nereálný, nezajímavý až nudný. Moulin v nemocnici je tak tristní podívaná, že chvílemi zapomínám že sleduji krimi a vžívám se do role zdravotní sestry na dopoledním školení FN v Motole. Tady tvůrci připravili hodně velkej úlet.
Planeta opic (2001)
Remake? Ale ne, svým způsobem originál, drahá transmutace sci-fi na burtonovskou pohádku - po anglicku fantasy. A na klasickou předlohu raději rychle zapomeňte.
Román pro muže (2010)
U Viewegha se nikdy nedokážu ubránit dojmu, že popisovaný svět povrchních pozlátek je vlastně jeho svět, kam se dostal díky obchodní zručnosti své vypsané pracky a že tím hédonistou v jeho postavách je vlastně on sám. Výsledkem je trapnost podávající si ruku s hloupostí. Smutné je, že právě tento mix připadá tvůrcům českého filmu zajímavý. Hloupý laciný film, takový vieweghovský.
Časový kód (2000)
Na první pohled triviální experiment se čtyřprojekcí, na druhý sofistikovaná terapie pro ranného schizofrenika u něhož spouštěčem SCHIZOFRENIE byla nadměrná konzumace amerických blockbusterů. Divák kterému místo antipsychotik podali tohle nakonec ubil MIKA FIGGISE klackem, neb sledovat několik dějů současně není ta pravá terapie.
Taxidermia (2006)
Zásadní otázka je, jestli chceme na tuto hru přistoupit. Pokud ano, potom je to něco podobného jako když svou malbu provedete nahozením kbelíku barvy na zedˇ. Ta se rozprskne na tolik zajímavých patvarů, že v tom můžete nají tisíce jinotajů a myšlenek. Když na zed´ přimáznete i čerstvé lejno, dostane to takový potenciál, že se objeví desítky kritiků, kteří o vaší malbě napíší hlubokými myšlenkami protkané recenze a bude se na tom živit nemalá tlupa takyintelektuálů. Na gymplu jsme tomu říkali Punc Náročnosti. Lidí přibývá a stále vznikají nové segmenty byznysu. Taxidermia je pak svěží dílko na které se tito Puncíři slétnou jak vosy na med. Pokud se někdo živí Puncem Náročnosti, (nejlépe s grantem a z peněz daňového poplatníka) pak má můj obdiv - to je ten zlatý PUNC NÁROČNOSTI !
Ve jménu krále (2007)
Chtít neznamená mohu, snaha neznamená umím = telenovela á la Pán prstenů.
Mrazík (1964)
Těžkej kalibr. Jako film decentně vzato nezajímavé. Jako sociální fenomén vydá v českém prostředí na diplomku a to hned na filosofické i lékařské fakultě.
Zakázané uvolnění (2014)
odpad!Zoufalí herci, zoufale zrežírovaní jsou obětmi zoufalých dialogů + zoufalý divák který nenašel odvahu odejít z kina = poslední hřebejk do rakve tuzemského filmu. PS: poznámka pro hlavní ženské herecké trio: pokud byste děvčata chtěly k opravdovému filmu, tak Hollywoodské studio 20th Century Fox hledá pro jejich catering pomocné síly do kuchyně.
Ženská na vrcholu (2019)
odpad!Je to k pláči když amatéři točí filmy. Proč to dělají, možná je to baví, možná proto že mohou, možná čistě pro nějaký ten finanční zisk (Lenka Kny si své veledílo produkovala ve své produkční společnosti). Co mi na tom vadilo nejvíce, bylo, že se to snažilo vykrádat Poledňákové velrybu. Naštěstí je scénář tak zpatlaný, děj žádný a tvůrčí, filmařské a vypravěčské schopnosti autorů díla tak nicotné, že k plagiátu dojít nemůže. Snad mělo pro herce význam si zajet do Tater, něco oddrmolit, nadýchat se čerstvého vzduchu a šup zpět do Prahy, protože je místy vidět že je jim účast v této taškařici nepříjemmná. Kdybych měl najít něco kladného, tak to je asi práce maskérů, kdy v jednom záběru vypadal z určitého úhlu na pár sekund polívka v sukni docela k světu. Produkce: BLUE TIME Praha
Taková normální rodinka (2008)
odpad!Todle snad jde přímo proti předloze Fan Vavřincové, amatérština ze které není úniku, pro kterou není omluvy. Ta dřina nepříjemně se tvářících neherců aby se ve filmu z humoristické knihy objevilo něco úsměvného je kolosální. Jediné co mě usmiřuje s existencí tohoto veledíla je, že po tomto debaklu autor zasedl ke svému psacímu stolu, otevřel zásuvku, z ní vytáhl svou čézetu pětasedumdesát, zasunul do ní plný zásobník s náboji 9 mm Luger, natáhl závěr, přiložil hlaveň ke spánku a zmáčknul spoušť. Budiž mu země lehká. Produkce: In Film Praha
Talíře nad Velkým Malíkovem (1977)
odpad!V druhé plovině sedumdesátých let proběhla světem vlna zájmu o mars ufo mimozemšťany, prostě vesmírná móda která zachytila svět filmu a v něm i režiséra Jireše. A zatímco Spielberg a Lucas si scénáře ke svým filmům napsali sami, Jireš se v tomto spolehnul na Márii Dufkovou-Rudlovčákovou. Autorský cíl projektu byl od samého začátku definovám jednoznačně - s Talíři nad Velkým Malíkovem nekonkurovat Lucasovým Hvězdným válkám ani Spielbergovým Blízkým setkáním třetího druhu. A ve finále mohli tvůrci před schvalovací komisí prohlásít hrdě a se stachanovským nadšením filmového úderníka - cíl splněn na dvěstě procent!
Perfect Days - I ženy mají své dny (2011)
odpad!Bizarní pseudoartový svět zhulené intošky (režisérky a scénáristky Alice Nellis) : opět idiotsky se chovající nereálné postavy, zoufalé režijní vedení herců, prkenné dialogy….. Znal jsem taky jednu Alici – také emancipovaná pražská intelektuálka, také studovala filosofickou fakultu, také chtěla točit filmy, také chtěla psát scénáře - také ji jednou takhle po ránu napadlo, že by mohla mít dítě ze zkumavky s homosexuálním kamarádem…… Jenže pak potkala bodrého moravského katolíka s velkou vinicí a je nyní ženou v domácnosti s třemi roztomilými haranty a peče úžasné bramborové placky. Krásně se holka našla !!! Produkce: In Film Praha
Léto s gentlemanem (2019)
odpad!Jaromír Hanzlík je herecky z formy a scénáristicky se do ní ještě nedostal nebo úplně zbabovřeskovatěl. Celý útvar silně připomíná současné tuzemské seriály zde natočené na filmový formát. Kladem filmu je, že nic nevyčnívá, režie, scénář, dialogy, herecké výkony atd. tvoří jeden vzácně vyvážený sourodý celek - ale to věru není žádný důvod k chlubení.
Jedlíci aneb Sto kilo lásky (2013)
odpad!Je až sebedestruktivní sledovat s jakou přesvědčivostí, jistotou a příkladným sebevědomím dokáže Tomáš Magnusek definovat filmový odpad. Je to jedna z vůdčích osobností české filmové dekadence. Ten člověk má před sebou velkou budoucnost.
Jednotka příliš rychlého nasazení (2007)
odpad!Nejsem extrémním fanouškem britského humoru, ale tento moderní britský humor mi je na hony vzdálen. Bytˇse chce tvářit jako parodie. Prostě kouzlo této ostrovní srandy mi zůstalo dokonale utajeno. A že akce = reakce je to odpad.
Zoufalé ženy dělají zoufalé věci (2018)
odpad!Tuhle byla debata kde si p. Marhoul stěžoval, že nikdo nekupuje české filmy, zatímco rumunské, polské, maďarské se prodávají do celého světa. Důvodem mělo být téma těchto filmů, ale postupem času z debaty vyplynulo, že těch důvodů proč to nikdo nechce je mnohem víc.... Vězte, že ani tento film nechtěli ani v Turkmenistánu ani v Tatarstánu ani zadarmo.
Looper (2012)
odpad!Nevím co toto sci-fi vystihuje lépe – jestli to že rozstřílené auto havaruje udělá několik salt dopadne na střechu a malé dítě řekne omlouvám se, nic se jim nestane a s matkou utíkají do polí nebo to že v kině po skončení večerního promítání výjimečně střízlivý kalda vstane a křičí top, top opakovat, opakovat!
Bez doteku (2013)
odpad!První text závěrečných titulků tohoto veledíla sebevědomě nabádal k ohodnocení filmu na csfd. No tak tak činím: nerecyklovatelný odpad. Produkce: Barletta