Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

39 bodů

Moje komentáře

    • 3.9.2017  18:40
    Podzemka (1985)
    *****

    Když si člověk na tento film udělá čas, si sklenku whisky s ledem, pustí si ho pozdě v noci za tmy na svém domácím kině (ne na PC), musí dojít k jednoduchému zjištění, tohle je kultovní film. Nejsem příznivec crossoverů, postmoderních postupů ve víceúrovňovém čtení nebo v různých odkazech na jiná díla, ale zde mi to nevadilo. Dojem na mne udělala rozverná podívaná na excentrické až nihilistické postavy žijící v pařížském metru symbolizující alternativní undergroundovou společnost._____Více než příběh je tady ale důležitější tehdy nový vizuální styl "cinéma du look" s technicky brilantní mizanscénou. (Velký Gatsby zdraví, ale nebyl to Hollywood kdo objevil tento filmový vizuál vycházející z reklamní estetiky, nýbrž Francouzi v 80. letech v čele s Lucem Bessonem.) Z filmu dýchá kreativita a invence tvůrců. Fandy glamour by mohl zaujmout jeden z prvků "cinéma du look" a to extravagantní účes Isabelle Adjani - provokativní pankáčský irokeze. 👍 Produkce: Les Films du Loup

    • 12.6.2017  23:07

    V oskarovém La Nuit américaine se dozvíme, jak filmování funguje, jaké jsou příjemné i obtížné momenty a jak kino vytváří iluze. Truffaut je režisérem za kamerou i před kamerou a vykreslil tu obraz režiséra, který se jako matka stará o své filmové hvězdy, který je psychologem zabývajícím se jejich problémy a na place tvrdě pracuje a realizuje své představy._____Název filmu Americká noc je označení pro technický trik, kdy se za pomoci filtru denní nahrávky mění na noční. Zajímavý pohled je na herce, kteří jsou trochu jako malé děti a mají problém rozlišit mezi filmem a reálným světem a kteří své pocity snáze zahrají ve filmu, než že by je dokázali v reálném světě skutečně prožít._____ Magický dojem umocňují lyrické sekvence s podkresem klasické hudby. Jen málo filmů se povede tak, že jsou bezchybné, naprosto dokonalé. Řekl bych, že toto je jeden z nich. Něco jako Melvillova Armáda stínů nebo Wilderovo Some Like It Hot. Tady navíc autor přenáší na diváka své nadšení pro film. . Produkce: Les Films du Carrosse

    • 4.5.2017  12:36

    • Klasická animace bez digitálních efektů. Produkce: Melodrama Pictures

    • 14.3.2017  00:33

    Démon Orlock, hra stínů, objektiv, kamera, celuloidový pás. Sugestivní syrový film. Filmová doba kamenná do kamene tesaná. Produkce: Jofa-Atelier Berlin-Johannisthal

    • 26.1.2017  01:15
    Loulou (1980)
    *****

    Sociální drama ovlivněné filmařskými postupy "cinema verité". Sociologický aspekt filmu promlouvá i bez naturalistických dialogů, pouze z chování postav. Je to do značné míry řeč těla, která vypráví příběh. Mimika, gesta, proxemika jsou zabírané ruční „dokumentární“ kamerou, to vše dodává pocit autenticity. Tento filmový vztah -Huppert a Depardieu- určitě nebude nejběžnější romantika co jste kdy mohli vidět. To je ale jen plus. Nebude to asi ani nejhlubší sonda do sociální propasti mezi proletářem a příslušnicí střední vrstvy. Filmu se ale i tak povedlo zachytit kus pravdy. 👍 Produkce: Gaumont

    • 25.1.2017  23:27

    "Sauve qui peut (la vie)" je zajímavá směs formy a obsahu. Používány jsou zpomalené sledy snímků pro narušení rytmu vyprávění. Tyto změny se ve filmu zdají být zcela nepřirozené, odrážejí však náhodnost a nepředvídatelnost podobně jako skutečné události mohou ovlivnit náš smysl pro realitu. (Nečekaná událost může snadno narušit to, co vnímáme jako realitu a jak rychle nám ubíhá čas, ale čas bude i nadále mít stejný rytmus pro všechny ostatní touto událostí nedotčené). Podobná je práce se zvukem. Zvuky někdy překrývají dialogy, jindy jsou ruchy postupně odfiltrovány nebo je zvuk zcela odříznut. Relativně lehký film (navzdory těžkým tématům) a asi jedna z více konvenčních prací autora. Každopádně zábavné. Produkce: Sara Films

    • 17.1.2017  21:16

    Velmi chytře vystavěný psychologický thriller, který staví překvapivě pevný most mezi dva tak rozdílné světy jako je art a pulp. 👍 Produkce: Société Nouvelle de Cinématographie

    • 15.1.2017  14:45
    Dárek (1982)
    *****

    Komedie ve stylu veseloherních klasik Billyho Wildera, postavená na scénáři jak ze slabikáře, zručné režii a svižném tempu se známými herci - Claudia Cardinale, kongeniální Pierre Mondy a v kvitesenční roli Jacques Francois. 👍 Produkce: Les Productions Artistes Associés

    • 16.12.2016  19:18
    Městem chodí Mikuláš (TV film) (1992)
    *****

    Kachyňa dokázal natočit na televizní formát snímky hodné filmového plátna. Eliška Balzerová možná ve své životní roli. Nenápadné mistrovské dílko. (Pro dospělé). Produkce: Česká televize

    • 14.12.2016  18:43
    Samuraj (1967)
    *****

    "Le Samouraï" má své vzory v amerických gangsterkách 40. let, v mnohém je ale překonává. Je to surrealistická studie osamělosti člověka. Samuraj když ví, že prohrál musí spáchat harakiri. Delon stejně jako skutečný osamělý bojovník v rámci malého kodexu bušida odvrhne své tělo, ale nezapomene na svoji čest. Přesné účelné herectví, režie, střih, bez divokých stříleček a honiček. Nemá ambice vám cokoli dát ani cokoliv brát, je chladný, dokonale si vystačí sám se sebou a ve své mistrovské preciznosti si je jist sám sebou tak, že nepotřebuje prosit o sympatie diváků. Minimalistickými prostředky dosaženo maximum. Jednoduše řečeno: jeden z nejlepších krimi noir všech dob. ______ PS: Všetkým chalanom čo nepochopili ten koniec, (a tím pádem netuší o čem je celý film) odkážte, že v závere je potrebné starostlivo sledovať ten revolver! Servus. Produkce: Compagnie Industrielle et Commerciale Cinématographique (CICC)

    • 25.11.2016  13:32
    My Mistress (2014)
    *****

    A hele, podívejme na klokany! Australská nezávislá produkční společnost vyhledávající nové domácí talenty objevila Stephena Lance. A je to trefa do černého. Jednoduchý až banální narativ je zrežírován velmi citlivě.____Upozornil bych u tohoto „pomalého“ neakčního, v podstatě uměleckého snímku na vysoký „koeficient zábavnosti“. Divák stále zůstavá v očekávání co se bude dále dít, aniž by toto nutně muselo platit i pro samotný závěr snímku - zde prostě konec musí být očekávatelný a Deus ex machina se naštěstí nekoná.____Po všech stránkách dokonalá Emannuelle Béart v roli sexy dominy svádí k jednoduchému konstatování: komorní drama jak bič, které ani náznakem nesklouzává k pompéznímu melodramatu. Produkce: Mini Studios

    • 24.10.2016  17:35

    Kriminální zápletka není ani tak zajímavá jako politická fikce filmu. Zákulisní politické dění, „kontroverzní“ podnikatelé, nadnárodní kapitál řídící nastrčené politické figurky, všiváci politici hrabou a hrabou, svým ovcím dají žrádlo a hry a celé to nápadně připomíná dění v jedné středoevropské zemi. Akorát že novodobá šlechta v této zemi mluví o svých ovcích jako o "obyčejných lidech". Tento výborný nadčasový film ani po 40 letech nezestárl, pořád aktuální, bohužel.

    • 13.10.2016  22:48

    Jean-Pierre Melville zúročil ve filmu svoje zkušenosti ve francouském odboji, kterého se účastnil. Režie, herecké výkony Lino Ventury, Simone Signoret, atmosféra, napětí, rytmus filmu, výborně vypointované, vše bezchybné, dokonalé. Při sebehorší vůli není co vytknout. Nemá smysl chodit kolem horké kaše, řekněme si to zcela na rovinu: tohle je dokonalý film !!!

    • 11.10.2016  14:24
    Pianista (2002)
    *****

    Pianista přišel k válce jak slepý k houslím, (vlastně ke klavíru). Jemný umělec, který prvotně myslel, že se ho to kolem netýká, nechce a ani nemůže mít s válkou nic společného, přesto se potácí ve středu tragických událostí. Polanskému se na Pianistovi povedlo ukázat absurditu války a to neokázalým způsobem - v komorním dramatu bez nadbytečného patosu a laciných emočních scén, za pomoci autentického popisu situace a režijního mistrovství. Jistá zdlouhavost filmu v prvních dvou třetinách je jemnou režijní alchymií utvářející odrazovou plochu pro opus magnum - dechberoucí závěrečnou třetinu.

    • 11.7.2016  15:56

    Jak je u dobrých francouzských krimi už skoro tradicí nejedná se o typickou mainstreamovou produkci (proto také není důvod nechat se odradit zdejším hodnocením „v modré“). _____I přes svou francouzskou specifičnost si film zachovává charakteristické post-noirové prvky mých oblíbených 80. let. Nechybí tu novou vlnou feminismu inspirovaná antihrdinka - svobodomyslná až démonická femme fatale Charlotte Rampling nabízející francouzský šarm v anglickém podání (docela odvážně – kam se hrabe antihrdinka ze soudobého stylově zpřízněného a mnohem známějšího Základního instinktu). _____Že je Michel Serrault skvělý herec je jasné, že je méně známou postavou než hrdinové new wave noirových klasik (Delon, Belmondo) je také jasné, ale vůbec to neznamená že by byl Serrault pro hlavní "hardboiled school" postavu inspektora pouze dobrou volbou, role chladnokrevně postupujícího policisty mu perfektně sedla. _____Jacques Deray natočil v jeho tvorbě možná trochu nedoceněné kriminální drama, nicméně je to noir revival jak vyšitý a francouzská filmová paráda!

    • 29.6.2016  23:13
    Belmondo (TV film) (2015)
    *****

    Jedinečná příležitost vzdát hold vyjímečné legendě a vůbec fr. filmu. Dát plný počet to je prostě otázka cti.

    • 20.4.2016  21:00
    Záskok (divadelní záznam) (1997)
    *****

    Chytrého humoru je tak málo, že plný počet hvězd naskakuje zcela automaticky.

    • 20.3.2016  19:52
    Columbo (TV seriál) (1971)
    *****

    Notoricky známý krimiseriál kde vyrobit v komentáři spoiler je velmi těžké takřka nemožné. Přesto se o to zcela vyjímečně a neúspěšně pokusím. Všechny díly série jsou si podobné jako vejce vejci. Vždy na začátku sledujeme úkladnou vraždu, jejíž pachatele známe. _____Tu se na scéně zjeví postava s doutníkem v ošuntělém baloňáku přijíždějící v obstarožním Peugeotu, o kterém tvrdí že jsou v USA jen tři kusy. To je poručík Columbo. Pletou si ho s bezdomovcem. _____Vrahem je vždy V.I.P. postava, kterou obdivuje paní Columbová – čte její knihy, obdivuje její malby, poslouchá její hudbu, sleduje její filmy nebo TV show…Paní Columbovou nikdo nikdy neviděl. Columbova psa párkrát ano. _____COLUMBO celou dobu krouží kolem pachatele, má ho v merku jako hlavního podezřelého a tento to ví. JE to V PODSTATĚ TAKOVÁ HRA NA KOČKU A MYŠ. Columbo nakonec vždy najde detail, na základě kterého pachatele rafinovaně odhalí a usvědčí.

    • 6.2.2016  01:22
    Pod kůží (2013)
    *****

    Možná jen nevtíravá surrealistická instruktážní pomůcka pro britskou autoškolu s půvabnou figurantkou, možná jen sázka jak Scarlettu před kamerou konečně úplně svlíknout, možná velmi solidní artovej kousek….

    • 28.1.2016  23:07

    Dokonalá Liz a Richard, kterým opravdu věříte to co hrají. Hlavním tématem je prázdnota manželství hlavních postav, která je založena na závěrečném odhalení, které patrně vytušíte dřívě, když paralerně vyprávěný příběh vedleších postav má potenciál dopadnout jako postavy hlavní. Konverzační drama aneb jak se ztýrat pod obraz.

    • 23.1.2016  17:41
    Svatý rok (1976)
    *****

    Film svým poklidným tempem představuje decentně dávkovaný, kultivovaný humor staré školy, perfektně souznící s Gabinovým hereckým naturelem. S lety zraje jak vínovice - jedná se o v tomto roce právě 40 - letý pravý francouzský koňak té nejlepší značky pro gurmety. Konečné rozloučení, úspornými prostředky, přesto nebo právě proto ve velkém stylu. Po Gabinovsku !

    • 20.1.2016  16:28

    Byl máj, lásky čas. Strženi vírem sexuální volnosti a filmové invence, která zachvátila Francii už z dob nové vlny, jal se Pierre, Aldo a spol. natočit tuto první pomoc pro nesmělé. A proč to nepřiznat: právě tento film mi dopomohl koupit moje první spodky, sice o číslo větší, ale zato hned na první pokus a dvoje ! Díky Pierre !

    • 22.2.2021  17:00

    Dosti výstřední film nacházející se na pomezí mezi realismem a surrealismem, mezi psychodramatem a černou komedií, kladoucí si environmentální otázky, kdy bukolickou venkovskou harmonii zásadně poznamená rušná dálnice. Nápaditý scénář i režie a evokativní kamera posouvají tento film s ekologickým přesahem do zřetelného nadprůměru, bytˇ se to na csfd může jevit mírně odlišně. 85%

    • 16.2.2021  16:20
    Roztržitý (1970)
    ****

    První autorský a vlastně první důležitý film pro Richarda a hned velký hit a jeden z nejpopulárnějších filmů roku 1970. PR se na scénáři jen spolupodílel a tento nemá ucelený narativ, je to spíše sbírka volně propojených komických eskapád v duchu Bustera Keatona a němé éry komedie. Do 70. let transformovaná postava Pierre Malaqueta je mnohem lidštější a sympatičtější než třeba britský Mr. Bean., což je osobnostní rys který Richardovi-komikovi zůstal až do poloviny 80. let., kdy doba příznivá pro nevulgární grotesku náhle skončila. Nadčasová kvalita ale zůstává. 70%

    • 4.2.2021  00:59

    Kombinace romantiky a politiky v melancholické Paříži, autentické zkoumání vztahu mezi nepravděpodobnými partnery. Élise Girard evidentně ovlivněn novou vlnou, fatalistickým pojetím připomínající dílo Truffauta. Docela ambiciózní projekt.

    • 3.2.2021  23:23

    Adjani má nepopíratelný talent pro ztvárnění zranitelných postav se sebedestruktivními sklony. Tento film ji umožnil tyto dispozice protnout v tragických a metakomediálních odstínech. Roli která mu perfektně sedne hraje i Michel Serrault, je to určitě jedna z jeho nejlepších kreací. Dosti šílený příběh výborně zpracovaný.

    • 3.2.2021  22:09

    Detektivka s náhledem do lidské psychiky. Efektní emulace německého filmového expresionismu technikami film-noir. Kontrasní osvětlení, nízké úhly kamery, asymetrické kompozice. Full HD na velké obrazovce dá daleko lépe vyniknout zdařilé filmařině než monitor PC.

    • 30.1.2021  21:49
    Inferno (1980)
    ****

    Noční můra zbavená všeho narativního balastu s promyšlenou vizuální stránkou, která v práci s červenou a modrou barvou připomíná Caraxovu Zlou krev, ale tady je to filmařsky ještě dál a francouzské neobaroko jakoby najednou trochu vybledlo vedle Argentovy precizní práce s obrazem.

    • 24.1.2021  01:47
    Nová vlna (1990)
    ****

    Dialog filmu je směsicí nepřiřazených citací z literárních děl, filozofie a ekonomie, což je technika, kterou Godard použil i v dalších filmech. A právě v těchto filmech nesouvislý příběh není snadné pochopit, zajímavost filmových obrazů a zvuků, dynamika střihu pro mnohé z nás bude tím co může film nabídnout především. No nicméně z názvu filmu snadno přečteme retrospektivní think-tenk, snad i ironický pohled na 60. léta. Leccos může naznačit Godardova teze, že bez nové vlny by kino zahynulo pod komerčními tlaky. Při pohledu na různé šaškárny s komiksovými superhrdiny a avengery inkasujícími miliardy by člověk mohl uvěřit že tato teze je myšlena vážně, ale rozkol mezi autorskými a komerčními filmy byl a bude a je otázka jak moc s tím nová vlna zahýbala. Tak snad bude pro někoho tato spolupráce Jean-Luc Godarda a Alaina Delona přinejmenším zajímavá.

    • 23.1.2021  16:11

    Radikálně přepracovaný příběh "Kráska a zvíře" - Freud by se divil, kritik žasne, ale tento nepravděpodobný scénář z netradičního prostředí je díky Maďarskému tvůrčímu týmu překvapivě uvěřitelný.