Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (539)

plakát

Columbo (1971) (seriál) 

Notoricky známý krimiseriál kde vyrobit v komentáři spoiler je velmi těžké takřka nemožné. Přesto se o to zcela vyjímečně a neúspěšně pokusím. Všechny díly série jsou si podobné jako vejce vejci. Vždy na začátku sledujeme úkladnou vraždu, jejíž pachatele známe. _____Tu se na scéně zjeví postava s doutníkem v ošuntělém baloňáku přijíždějící v obstarožním Peugeotu, o kterém tvrdí že jsou v USA jen tři kusy. To je poručík Columbo. Pletou si ho s bezdomovcem. _____Vrahem je vždy V.I.P. postava, kterou obdivuje paní Columbová – čte její knihy, obdivuje její malby, poslouchá její hudbu, sleduje její filmy nebo TV show…Paní Columbovou nikdo nikdy neviděl. Columbova psa párkrát ano. _____COLUMBO celou dobu krouží kolem pachatele, má ho v merku jako hlavního podezřelého a tento to ví. JE to V PODSTATĚ TAKOVÁ HRA NA KOČKU A MYŠ. Columbo nakonec vždy najde detail, na základě kterého pachatele rafinovaně odhalí a usvědčí.

plakát

Pod kůží (2013) 

Možná jen nevtíravá surrealistická instruktážní pomůcka pro britskou autoškolu s půvabnou figurantkou, možná jen sázka jak Scarlettu před kamerou konečně úplně svlíknout, možná velmi solidní artovej kousek….

plakát

Kdo se bojí Virginie Woolfové? (1966) 

Dokonalá Liz a Richard, kterým opravdu věříte to co hrají. Hlavním tématem je prázdnota manželství hlavních postav, která je založena na závěrečném odhalení, které patrně vytušíte dřívě, když paralerně vyprávěný příběh vedleších postav má potenciál dopadnout jako postavy hlavní. Konverzační drama aneb jak se ztýrat pod obraz.

plakát

Svatý rok (1976) 

Film svým poklidným tempem představuje decentně dávkovaný, kultivovaný humor staré školy, perfektně souznící s Gabinovým hereckým naturelem. S lety zraje jak vínovice - jedná se o v tomto roce právě 40 - letý pravý francouzský koňak té nejlepší značky pro gurmety. Konečné rozloučení, úspornými prostředky, přesto nebo právě proto ve velkém stylu. Po Gabinovsku !

plakát

Jsem nesmělý, ale léčím se (1978) 

Byl máj, lásky čas. Strženi vírem sexuální volnosti a filmové invence, která zachvátila Francii už z dob nové vlny, jal se Pierre, Aldo a spol. natočit tuto první pomoc pro nesmělé. A proč to nepřiznat: právě tento film mi dopomohl koupit moje první spodky, sice o číslo větší, ale zato hned na první pokus a dvoje ! Díky Pierre !

plakát

Stalo se jedné noci (1934) 

...no a kdyby měla  Claudette Colbert oči blíže u sebe a estetický nos atd., no tak to mohlo být za 5. Především je třeba vyzdvihnout opravdu výbornou režii. 90%

plakát

Soumrak bohů (1969) 

Kdo by čekal realismus dřívější tvorby autora, zde toto nenajde, ale nalezne temnou atmosféru s "gotickými kulisami" a silnou stylizací - scéna reprezentující Noc dlouhých nožů asi nejlépe definuje celý film. Ten je poněkud nesoudržný a možná přestylizovaný, ale myšlenka že nelze obrátit přicházející zlo ve svůj prospěch je reprezentována se silnou naléhavostí. 75%

plakát

Četník a četnice (1982) 

Pseudointelektuální kecy o lidové zábavě hodˇme do koše - má to být snad zábava pro slony? Scénář je v porovnání s prvními díly poněkud infantilní, ale v tomto stále nepřekonává "Mimozemšťany" a i když narativ kulhá na obě nohy zdárně to kompenzuje řemeslně dokonalá režie.  Jacques François ve své typické vedlejší roli nikdy nezklame - vlastně docela nedoceněný herec. Závěr je jednoznačný: stále je to Louis de Funès a to sakra i po 40 letech znamená něco vyjimečného.

plakát

Dům u dálnice (2008) 

Dosti výstřední film nacházející se na pomezí mezi realismem a surrealismem, mezi psychodramatem a černou komedií, kladoucí si environmentální otázky, kdy bukolickou venkovskou harmonii zásadně poznamená rušná dálnice. Nápaditý scénář i režie a evokativní kamera posouvají tento film s ekologickým přesahem do zřetelného nadprůměru, bytˇ se to na csfd může jevit mírně odlišně. 85%

plakát

Roztržitý (1970) 

První autorský a vlastně první důležitý film pro Richarda a hned velký hit a jeden z nejpopulárnějších filmů roku 1970. PR se na scénáři jen spolupodílel a tento nemá ucelený narativ, je to spíše sbírka volně propojených komických eskapád v duchu Bustera Keatona a němé éry komedie. Do 70. let transformovaná postava Pierre Malaqueta je mnohem lidštější a sympatičtější než třeba britský Mr. Bean., což je osobnostní rys který Richardovi-komikovi zůstal až do poloviny 80. let., kdy doba příznivá pro nevulgární grotesku náhle skončila. Nadčasová kvalita ale zůstává. 70%