Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (539)

plakát

Božena (2021) (seriál) 

No nevím kdo chtěl vidět sexující Boženu Němcovou, ale asi chápu režisérku že pokud má herečku která v erotických scénách vždy exceluje a v dramatické části poněkud zaostává, využije se hlavně přednost aktéra ve které je silný. Budiž, celkově roli Aňa zvládla uspokojivě a nebudu zbytečně spekulovat který filmový subžánr by ji mohl vyplavit z malého českého rybníka přímo za oceán a udělat z ní skutečnou superstar. Tady to jistil suverénní Jan Hájek. Anna Kameníková mne v roli ne zcela přesvědčila. Fádní dialogy, neinvenční režie, solidní vizuál, vše zůstalo v zajetých kolejích dnešní produkce. Znaje ze školy i nadále předpokládejme, že v Boženě Němcové bylo i něco víc než co dokázala AG zahrát a režie vyexpedovat.

plakát

Hovory Kalousek Soukup (2021) (pořad) odpad!

Když se dva dlouholetí nejlepší kamarádi potkají před televizní obrazovkou je to vždy zážitek. Pan jaromír. Co k němu říci. Možná nejlepší televizní moderátor všech dob. Nezmizí z obrazovky, celý večerní televizní program odvypráví sám. Je živým důkazem že celovečerní televizní program dokáže obsloužit jedna osoba. Významně máchá rukama čímž způsobuje ve studiu legendární průvan. Kritik Miloše Zemana, zapřísáhlý propagátor ideí Václava Havla, věčný zastánce veřejnoprávní České televize. Snad musel být i chartista. Působí kladně._____Pan miroslav. Co k němu říci. Šarmantní člověk i mouchy ho maj rády. Prostě slušnej rovnej poctivej chlap, tešící se všeobecné oblibě a úctě, milován svým národem, respektovám odpůrci. Možná nejpoctivější poslanec všech dob. Z letošní volební kandidátky odstoupil jen proto aby jeho rodná strana nevyhrála volby s příliš velkým náskokem. Zapřísáhlý abstinent, působí kladně. I přes protesty místních aktivistů mu bude v rodném Táboře postavena socha v životní velikosti.

plakát

Bourák (2020) 

Další smutný pohled na bizarní svět současného českého filmu. V každé sekvenci se člověk musí ptát jestli tohle je adorace něčeho nebo parodie na něco a když tak na co vlastně. Smysl jsem neobjevil. Celé to na mě působilo jako nedodělek, který někdo zapoměl ve střižně a se kterým vyšel ven na světlo jen v důsledku nějakého náhodného omylu. Někteří by s tímto snímkem mohli prozřít a přijít na to že Ivan Trojan je průměrný herec, který ani náhodou nezahraje všechno. Zde byl vyloženě mimo. Tento pokus o film patrně chce vyjádřit nějaké názory autora, chce být umělecký a zároveň komerčné zábavný. To sice teoreticky lze spojit ve vynikající film u opravdu vyjimečného autorského týmu, ale v případě současného českého filmu lze jen zkonstatovat že v jádru těchto ambicí je už zakotveno cosi těžko řešitelného.

plakát

Havel (2020) 

Ono se to málo ví, ale první kdo chtěl točit film o Havlovi byl počátkem 20. století vídeňák Jára Cimrman. Tento český génius je znám tím, že rád prošlapával slepé cestičky, kdy je dopředu jasné že experiment je nereálný a skončí nezdarem. Někdo to ale udělat musí aby bylo všem jasné, že tudy cesta nevede. A tak se Cimrman rozhodl natočit film o Havlovi. Asi všichni víme, na čem celý projekt ztroskotal - Havel v té době kdy o něm chtěl Cimrman točit životopisný film ještě nebyl na světě._____Z počátku se ani tohoto problému Jára Cimrman nezaleknul a jal se psát scénáře o budoucím spasiteli, kterého si představoval jako filmobarona a velkého režiséra. U mecenášů svého filmu tímto vyvolal jen zhovívavý úsměv, ale nevzdával se a upravoval scénář ke stále bizarnějším představám, kdy viděl Havla jako zachránce českého národa, národního hrdinu a buditele a budoucího českého prezidenta, který otevře Čechům dveře do světa. To už si producenti filmu s nevolí ťukali na čelo, považovali Cimrmana za podivína a financovat takový nesmyslý projekt odmítli._____Myslím že jsem v těchto řádcích jasně demostroval vizionářství českého génia, ale hlavně nepopíratelný vliv Járy Cimrmana na současnou českou kinematografii - její beznadějné prošlapávání slepých cestiček má původ v cimrmanovském snažení o jedno stolení nazpět._____ Ani tento film nevybočuje z této linie, scénář banální, řešit soukromou morálku u kazatele té veřejné se může jevit jako zlomyslnost, ale hlavní slabiny díla jsou jinde. Je až neuvěřitelné jak plytký film lze o Havlovi natočit - chybí hlubší charakteristika postav, snaha o zajímavou formu je přebita emočním chladem linoucím se v cigaretovém dýmu, geislerka nepřekonala svůj stín provinční herečky excelující v erotických scénách (v jiných filmech). Řada kauzálně spojených prvků by zasloužila lepší vysvětlení, tady se očekává že divák tyto souvislosti zná. Já čekám, že mi budou vyprávěny. Krom toho jsem čekal něco vyjímečného je-li to film o Havlovi, něco opravdu zajímavého, grandiozně vypointovaného, když se tu nabízí epický příběh hrdiny povstanuvšího ze tmy žaláře do prezidentského křesla a ne slabých 40%. I když je mi adorace Václava Havla poměrně cizí a jakkoliv chápu, že to nebylo cílem filmu - tu se mohl postavit Havlovi pomník - udělat to filmem by bylo v jeho případě stylové. Ale nestalo se tak...

plakát

Modelář (2020) 

Mádl vnáší svým herectvím do filmu porci nechtěné tragikomiky, Hádek to naštěstí v hlavní roli zachraňuje, celkově je zde zajímavé globální téma zastřeno provinční rutinou současného českého filmu. Škoda, právě Petr Zelenka mohl zvolit více progresivní přístup k dílu. Tak snad příště... 50%

plakát

Muž se zaječíma ušima (2020) 

Je to v podstatě banalita o hledání odvahy k zásadní životní změně navíc neoriginální nebo lépe řečeno hodně profláknutá, forma vítězí nad obsahem. A forma je hodně hravá, potlačuje poetiku, která jakoby se z filmu zcela vytratila. Nic z toho ale zásadně nevadí. Je to  vcelku zábavný autorský počin a není častý jev aby si český film (koprodukce) přičichl k umění. A Krobot byl zas u toho.

plakát

Past (2020) (TV film) 

Natočeno překvapivě, nabízela se taková další hřebejkovsky laděná agitka s jednoduchými závěry a hle na myslivce - ono ne, Polesný tomu dal dokonce nadhled.

plakát

Paul McCartney: Find My Way (2020) (hudební videoklip) 

Zajímavá aranže, drobnej vtípek s "analogovým" subbasem a neotřelý sounddesign. Mistr nad mistry má zjevně chuť experimentovat v době kdy jiní už jen leští okenní tabulky v domovech důchodců.

plakát

Štěstí je krásná věc (2020) 

Petra hřebíčková by byla nadějná filmová herečka, kdyby měla v čem hrát. Role tak daleko lépe padne Karlu Zímovi. Dokáži si tohoto herce představit na vesnickém pódiu v obci do 250 obyvatel, co by nadšeného ochotníka. Stejně tak mu sedne nízký level současné tuzemské filmové tvorby, což je snad jediný logický důvod angažmá lehce podprůměrného ochotníka do hl. role celovečerního filmu. V jeho biografii se dočteme že pracoval ve Francii, jako řidič, prodavač nebo obsluha kavárny. Je zajímavé že po navratu do vlasti tíhne k můze filmového umění. Česko je prostě grandiózně velkorysá země neskutečných možností!! Což ostatně dokazuje nejen tento film.____A tu se opětovně otevírá otázka kde se inspirovat nechceme-li se pohybovat v této filmové stoce. Bylo by chybou vzhlížet k špičkové komerční americké produkci nebo k nejlepším nezávislým projektům evropského filmu. Je třeba jít vzhůru postupnými kroky a snažit se srovnat s filmovým uměním zemí Burkina Faso a Zimbabwe, následně postoupit na level Kokosových ostrovů, aby se příští generace českých filmařů mohla alespoň přiblížit filmařským počinům Kyrgyzstánu a Tatarstánu. Cesta to bude dlouhá a bolestná, popřejmě našim umělcům hodně štěstí, budou ho potřebovat. Nakonec žádný učený z nebe nespadl, že...

plakát

Léto s gentlemanem (2019) odpad!

Jaromír Hanzlík je herecky z formy a scénáristicky se do ní ještě nedostal nebo úplně zbabovřeskovatěl. Celý útvar silně připomíná současné tuzemské seriály zde natočené na filmový formát. Kladem filmu je, že nic nevyčnívá, režie, scénář, dialogy, herecké výkony atd. tvoří jeden vzácně vyvážený sourodý celek - ale to věru není žádný důvod k chlubení.