Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 6.11.2020  17:58
    Kašpárek (1980)
    ***

    Každý víkend když proplouvám po Grand kanálu ve své vytuněné trojstěžňové gondole, přemítám jak dobrý film to vlastně mohl být: Benátky, osvědčený režisér, většina herců Bebelova týmu z předchozího snímku Policajt nebo rošťák, sám Belmondo ve skvělé formě. Jenže se cosi pokazilo: kaskády vrtulník ani čluny nefungují jak bych očekával a i když si JPB jako jeden z mála divadelní přehrávání může dovolit, tady je toho příliš a jaksi bezúčelně naservírované kašpárkování. Tentokrát tvůrcům Belmondova estráda nevyšla, asi i vinou slabého scénáře a schizofrenní směsi burleskní komedie a konvenční krimi. Produkce: Cerito Films

    • 26.1.2017  01:15
    Loulou (1980)
    *****

    Sociální drama ovlivněné filmařskými postupy "cinema verité". Sociologický aspekt filmu promlouvá i bez naturalistických dialogů, pouze z chování postav. Je to do značné míry řeč těla, která vypráví příběh. Mimika, gesta, proxemika jsou zabírané ruční „dokumentární“ kamerou, to vše dodává pocit autenticity. Tento filmový vztah -Huppert a Depardieu- určitě nebude nejběžnější romantika co jste kdy mohli vidět. To je ale jen plus. Nebude to asi ani nejhlubší sonda do sociální propasti mezi proletářem a příslušnicí střední vrstvy. Filmu se ale i tak povedlo zachytit kus pravdy. 👍 Produkce: Gaumont

    • 3.9.2020  17:54
    Postřižiny (1980)
    ***

    Poetické vylíčení konzumního života "starých zlatých časů". Zidealizovaný svět, jehož dobová realita byla pro většinu obyvatelstva ne až tak veselá.

    • 21.1.2021  23:01

    Pro Ouryho škoda každé rány deštníkem která padne vedle! To byl zas jednou nápad! A přitom stačilo do hlavní ženské role angažovat Jane Birkin, která se osvědčila už v předchozích filmech s Richardem a mohla být Pierrovou partnerkou extrovní modelka místo vyfoukané žluté cukrové vaty._____Casting se jinak povedl a v roli zabijáka je dokonalý americký specialista na padouchy, kterého potkat v noci v průjezdu tak bulharský deštník tasím už jen z preventivních důvodů. A nemohu se zbavit dojmu, že s komikou Pierra Richarda si epická Ouryho režije nerozumí tak dobře jako komornější pojetí Zidiho nebo Roberta. Přesto platí, že tato parodie na špionážní thriller je zábavná komedie - i když to není to nejlepší co Pierre Richard natočil.

    • 1.9.2020  00:09

    Pomalý, utahaný film postavený na nezáživném scénáři, bytˇvize o síle médií mají co říci i dnes. Kulisy průmyslového skotského Glasgow ani RS nejsou argumenty proti nanicovatosti tohoto díla.

    • 25.11.2018  17:09

    Taková milá blbůstka těžící hlavně z profesionálního zpracování a účasti známých herců. Včetně soundtracku Ladislava Štaidla. Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 25.3.2016  00:36
    Trhák (1980)
    **

    Asi nejméně vydařený scénář tandemu S & S. Hudba jako by byla převzatá z Kabaretu u dobré pohody. Vzniká tak filmová estráda. Písničky jsou skoro nejslabším článkem filmu, který je přitom cosi jako muzikál. To by pak jednoho hned napadlo, že to musí dost skřípat. Trocha té dobré pohody přec jen zůstala, tak nech brouka žíííít.

    • 20.6.2020  18:13

    Představte si tento záliv a v něm spousta galér a hordy barbarů připluvších z Asie. Ono se to nezdá, ale globalizace plíživě hrozila odjakživa a přesto je zázračnou reinkarnací Něžného kuřete v Torzo Jupitera vzniklé řecké divertimento možná tak trochu pozapomenuté._____ A přitom první arpeggio drknuté do strun kithari doprovodí krásný letecký záběr Akropolis athénské, hned na to se unisono přidají struny buzuki, aby vyloudili tesknou řeckou melodii a duše diváka pookřeje do té správné nálady._____ Středozemská slunečná atmosféra, typický francouzský humor, opravdu skvěle napsané dialogy. To je jeden z těch filmů, který tesá do kamene pojem "Francouzská komedie" a jak odhaduji musí nutně mít mezi znalci status kultovní legendy - taky z toho máte husí kůži? Sáhněte si. 👍 Produkce: Les Films Ariane

    • 2.6.2018  12:35

    Geniální Svěrákův scénář, výborná a nedoceněná Smoljakova režie, vynikající Uhlířova hudba. Vránův životopis zní dnes takto: po škole jsem se vyučil knihkupcem, nastoupil jako knihkupec, pak nastoupil do nápravného zařízení, pak nastoupil jako druhý houslista do Pražské filharmonie a jsem stále druhý houslista Pražské filharmonie. Bývalý knihkupec a falešný vrchní Darek Vrána v pětasedumdesáti letech nemá už tak pevnou ruku a jeho smyčec sice trochu chytá stařecký třes, ale to co se naučil v Daliborce ladí stále a pokud se tohle někomu nelíbí, tak jediné co potřebuje je festovní šňůra na prádlo a vzrostlá jabloň. Produkce: FSB

    • 25.1.2017  23:27

    "Sauve qui peut (la vie)" je zajímavá směs formy a obsahu. Používány jsou zpomalené sledy snímků pro narušení rytmu vyprávění. Tyto změny se ve filmu zdají být zcela nepřirozené, odrážejí však náhodnost a nepředvídatelnost podobně jako skutečné události mohou ovlivnit náš smysl pro realitu. (Nečekaná událost může snadno narušit to, co vnímáme jako realitu a jak rychle nám ubíhá čas, ale čas bude i nadále mít stejný rytmus pro všechny ostatní touto událostí nedotčené). Podobná je práce se zvukem. Zvuky někdy překrývají dialogy, jindy jsou ruchy postupně odfiltrovány nebo je zvuk zcela odříznut. Relativně lehký film (navzdory těžkým tématům) a asi jedna z více konvenčních prací autora. Každopádně zábavné. Produkce: Sara Films

    • 29.11.2016  15:35

    Celkem povedená, čistě francouzská politická satira, kdy je v době volební kampaně kandidát konzervativní strany Perrin v potenciálním ohrožení nájemným zabijákem. Stává se paranoidním a je nutné ho nahradit dvojníkem, jeho bratrancem neúspěšným hercem, který dostal hlavní roli jen v reklamě na deodorant. Ten má nyní v roli politika možnost ukázat jak dobrý je ve skutečnosti vlastně herec (skvělý Michel Serrault), – nikdo, ani vrah nesmí nic poznat… Produkce: Films A2

    • 8.2.2017  02:35
    La Dérobade (1979)
    ****

    Těžko lingvisticky uchopitelný fr. název filmu (Odpadlík?) byl v USA nahrazen trochu podbízivým titulem americké distribuce „Memoáry francouzské děvky“ a měl asi rychleji naplnit tamní nezávislá kina. To co američtí luteráni nazývali koncem 70. let softpornem, není z dnešního pohledu ani instruktážní video králíků z klobouku pro I. stupeň ZŠ. Nepředpokládám taktéž, že by tu byl takový janek, který ještě neviděl mňauku jen v podkolenkách Lacoste. Takže v tomto atraktivitu snímku nehledejme._____ La Dérobade je film odvážný ve své podstatě i formě, zároveň - a to je asi nejpodstatnější - je to rezolutně feministická práce. Tato francouzská produkce má svou „pouliční špinavostí“ blízko ke Scorseseho Taxikáři a je na světelné roky daleko k italským béčkovým filmům (s podobným titulem) z konce sedumdesátých let. Příběh je vyprávěn dobovým tempem a nepřekvapivě připomíná to, čím sám i je: výborné oldschool fr. drama v hlavní roli s křehkou "Césarovou" Miou-Miou. Produkce: ATC 3000

    • 14.3.2017  00:56

    Upír Nosferatu – Fantom noci je především poctou expresionistické klasice "Nosferatu - symfonie hrůzy" z roku 1922, pěkný odkaz - noční pohled na siluetu hradu Strečno je v podstatě totožný s originálem. Francouzsko-německé zinscenování příběhu Draculy založený na románu Brama Stokera je vizuální a narativní potěšení v každém slova smyslu. I tentokrát se natáčelo v Československu a hrad Pernštejn pomohl k výborné gotické atmosféře. Kinski byl démon i v civilu, prohlašoval o sobě, že je Nosferatu a během natáčení se prý choval jako šílenec a napadal filmový štáb. Lepšího fantoma než svého dvorního herce nemohl Herzog najít a výborná je i Isabelle Adjani.______ Atˇ už se rozhodnete pro sledování této „tribute to verze“ nebo pro Murnaův originál s ještě démoničtějším hrabětem Orlockem, nebude od věci seznámit se s varovným zamyšlením co by mohlo následovat po zhlédnutí filmu, když je člověk abych tak řekl nepřipraven: tedy vězte, sedíte v křesle před televizí, vstřebáváte dojmy z filmu, ten Kinski byl opravdu hrůzostrašný, jeho děsivý výraz z mysli jen tak nevymažete. Je krátce před půlnocí, všude tma tmoucí. Ozve se houkání sovy. Výhled z okna na blízký les a hradní zříceninu na nedalekém kopci se vám najednou nezdá tak romantický jako obvykle a co to blikající světlo v hradním okně?_____ Vlastně se ptáte sami sebe proč jste si nešli zatopit hned zvečera a nechali to až na tedˇ po tak hrůzné podívané. Představujete si jaký šílenec mohl vniknout tím nadzemním větracím okénkem do sklepa, jaké monstrum se může v těch podzemních prostorách skrývat. Co to vlastně říkali ve zprávách na Nově? Vždyt´ to by se klidně mohlo stát i ve vaší vesnici! A proč máte tak velký dům? Z druhého patra sejít do prvního, do přízemí a po schodech dolů do sklepa a pak ještě úzkou tmavou klesající chodbičkou až ke kotli na tuhá paliva? Ne, je to daleko, nepůjdete, máte přece v pokoji krásných 14°C. Proč jste vlastně zůstali v této hrozné barabizně sami, když vás vaše drahá polovička přemlouvala abyste s ní(m) navštívili tchýni. Proč jste vlastně nejeli za tou dobrou milou ženou, která vás má tak ráda? Co to bylo za idiotský nápad pouštět si nějaký francouzský horor, místo toho abyste se jako všichni normální lidé podívali raději po páté na neškodného amerického Forresta Gumpa?_____Je neuvěřitelné ticho, slyšíte červotoče chroupajícího váš půdní trám. Půlnoc. Dyng dong! Ohromné rány se ozvaly z přízemí, krve by se ve vás nedořezal – budˇme přesní: „krve by z vás nevysál“. Úleva přichází po chvilce – ty stojací kyvadlovky co tak krásně odbíjely každou hodinu, musí hned zítra z domu pryč. Bude-li pro mne nějaké zítra, já malověrný(á), mrazivá myšlenka. Z lesa se zase ozve naléhavé houkání sovy. A zrovna těch pár vteřin po půlnoci když už jste si říkali, že si vezmete diazepam a zároveň seberete poslední zbytky odvahy a přec jen přitopíte, ozvou se hned nad vámi na půdě zřetelné kroky, tohle přece není kuna! … Jsou takové noci, jsou a né že ne….. Produkce: Werner Herzog Filmproduktion

    • 11.8.2018  01:33
    Tchán (1979)
    ***

    Pepa Bláha je ve vedlejších rolích excelentní, v hlavní roli už pouze velmi dobrý. Svokor jako průměr té doby, byl už v propadlišti dějin, odkud se začal poslední dobou stále častěji vynořovat. A vlastně proč ne. Scénář by si sice vystačil s formátem televizní inscenace, která ostatně Dietlovi seděla nejlépe, ale je to profesionálně zmáknuté a hereckou kvalitou to hravě překová všechny tuzemské současné výplody umění. Někdy nezáleží na tom co kdo řekne, ale kdo to řekne. A nezapomeňme ani na tradičně výbornou Štaidlovu hudbu. Produkce: FSB

    • 24.10.2020  02:09

    Mezi skutečnými francouzskými gurmány se k žabím stehýnkům, červenému Valombreuse Bordeaux a vybranému sýru Bleu d´Auvergne nejlépe hodí právě tato Válka policajtů, kde můžeme vysledovat stejný název i v originále. Film vychází ze skutečného konfliktu, který existoval v té době ve francouzském policejním systému. Claude Brasseur zaslouží pochvalu za výborný výkon. (Krimi ze staré školy)._____Poťouchlý smysl pro humor projevil distributor, který dal stejný český název i fr. filmu z roku 2004, který se věnuje stejnému tématu, ale je to prostě už krimi nové školy, takže takyfajnšmekři co upřednostňují 36 Quai des Orfèvres před tímto filmem ze sedumdesátých let s oldschool dabingem se potom jeví v hodnocení francouzských policejních válek jako poněkud dezorientovaní.

    • 2.3.2016  14:14

    Film se veze na koncem 70. let velmi populární sci-fi vlně. Díl který šel do kin v době kdy McCartney vydává album Venus and Mars, kdy letí hvězdné války, kdy jak jsem někde přečet normalizační krajina vypadala jak na Marsu. A kdy dokonce i členové nejužšího politbyra byli soudruzi Alois Saturnin, Vasil Pluto či soudružka Venuše Kabrhelová. V této době prostě mimozemská tématika nepřekvapí. Přesto sci-fi a funesovka mi nějak nesedí, mimozemšťané činí film trochu infantilním, navíc absentuje Claude Gensac.

    • 20.1.2016  16:28

    Byl máj, lásky čas. Strženi vírem sexuální volnosti a filmové invence, která zachvátila Francii už z dob nové vlny, jal se Pierre, Aldo a spol. natočit tuto první pomoc pro nesmělé. A proč to nepřiznat: právě tento film mi dopomohl koupit moje první spodky, sice o číslo větší, ale zato hned na první pokus a dvoje ! Díky Pierre !

    • 29.1.2016  00:11
    Mistrův syn (1978)
    **

    Dvouhodinka tělocviku pro aerobní workoholiky i alkoholiky.

    • 3.1.2017  12:17

    Adaptace románu "Velvet Well". Záhadný boj o záhadný kufr, se záhadným obsahem, záhadných neznámých, kteří jak naznačeno sahají do nejvyšších kruhů, mnoho mrtvol…Elegantně švenkující kamera, rafinovaný střih a hudba na pozadí jsou plus, stejně jako výborný Ventura jehož Roland Fériaud se marně snažil pochopit situaci. Co touto "kafkárnou" chtěl autor říct? Nakonec mohu jen konstatovat: výsledkem této surrealistické konspirační teorie je poněkud neurotizující vzduchoprázdno. Produkce: Gaumont

    • 26.9.2017  22:49

    Veskrze průměrný film s nadprůměrným Venturou. Kanadská frankofonní produkce filmu (na rozdíl od takové Bezva finty) nijak nepomohla. Produkce: Cinévidéo

    • 4.12.2020  18:07

    Trojka kupodivu ve Francii propadla. Přitom není o nic horší než první filmy. Mondy dál jemně perlí a je to luxusní ryze galská vtipná zábava, která mohla a měla být delší než chabých 80 minut. Pozor na dabing, ten původní od ČST Praha má někde lepší překlad, ale znalci evidentně nedají dopustit na ten véháeskový, tento doporučuji i já - Mondy/Přeučil ("...každý máme svou sítˇ a vzájemně se do toho nepleteme"). Film ve své době běžel v kinech v originálním znění s titulky, takže původní dabing od FSB tady neexistuje.

    • 24.10.2016  17:35

    Kriminální zápletka není ani tak zajímavá jako politická fikce filmu. Zákulisní politické dění, „kontroverzní“ podnikatelé, nadnárodní kapitál řídící nastrčené politické figurky, všiváci politici hrabou a hrabou, svým ovcím dají žrádlo a hry a celé to nápadně připomíná dění v jedné středoevropské zemi. Akorát že novodobá šlechta v této zemi mluví o svých ovcích jako o "obyčejných lidech". Tento výborný nadčasový film ani po 40 letech nezestárl, pořád aktuální, bohužel.

    • 8.7.2020  01:35

    V druhé plovině sedumdesátých let proběhla světem vlna zájmu o mars ufo mimozemšťany, prostě vesmírná móda která zachytila svět filmu a v něm i režiséra Jireše. A zatímco Spielberg a Lucas si scénáře ke svým filmům napsali sami, Jireš se v tomto spolehnul na Márii Dufkovou-Rudlovčákovou. Autorský cíl projektu byl od samého začátku definovám jednoznačně - s Talíři nad Velkým Malíkovem nekonkurovat Lucasovým Hvězdným válkám ani Spielbergovým Blízkým setkáním třetího druhu. A ve finále mohli tvůrci před schvalovací komisí prohlásít hrdě a se stachanovským nadšením filmového úderníka - cíl splněn na dvěstě procent!

    • 30.8.2017  15:08

    Asi by to chtělo znát román Paula Moranda z roku 1940, aby si člověk udělal představu jak realistický může být umělecký pohled na uspěchaného sběratele, ovšem viděno filmovou kamerou je to spíše pohled na psychotika než sběratele starožitností. Nevím jestli románová předloha byla alegorií materiálního světa, ale tady se to celé míjí účinkem, je to nevěrohodné, bez přidané hodnoty kterou bychom od Molinara mohli očekávat a nakonec ani ne moc zábavné. 50%. Adel Productions

    • 8.4.2018  02:24
    Zvíře (1977)
    *****

    Jeden tlustý požírač špaget natočil tak špatné filmy, že i dobročinné spolky je odmítaly promítat zadarmo. Tady ovšem Aldova improvizace po Italsku za francouzské peníze s Brunem Ferrari dopadla na výbornou. Skvěle zrežírováno, dokonalý soundtrack Vladimira Cosmy a Belmondo jak ho máme nejraději. Sympatický rošťák Mike Gaucher horká hlava, ale srdce má ze zlata. 👍 Produkce: Cerito films

    • 5.5.2018  23:04

    Komedie založená na profesionálním scénáři, řemeslně zručné režii, charismatických hercích. Vše ohlídáno fungující dramaturgií. V dnešní době kdy se 40 let od vzniku filmu komerční televize přetahují o tento snímek, zůstává „Já to tedy beru, šéfe...!“ u zdejší komunity stále jen v modrých číslech._____ A to nejsou lidi! Nejím, nespím, dělám šestnáctky za plat osmihodinovky, že se mi smějí i sedmnáctky ze zdejšího gymnázia. A ted´za mnou přišli Pitras s Vacákem, že prý mám jít dělat mzdového účetního do jejich eseróčka. Jinak budou mé nepravosti ty nahoře určitě zajímat… To víte, každý má doma ve skříni schované nějaké to čapí hnízdo! Tak já to tedy beru – ovšem nabídli mi desetinásobek platu, stravenky, žetony do casina v Hiltonu, jednu luxusní prostitutku (studentku mediny) dvě hodiny týdně grátis a k tomu jednu luxusní garsoniéru v jednatřicátém patře mrakodrapu na Pankráci. Nejsou lidi. Tomu říkám kapitalismus deluxe! Produkce: FSB

    • 12.8.2018  20:35

    Jožin Hrdlička zamlada zapaloval stohy, pak emigroval, aby se v osmašedesátém vrátil do vlasti jako zkrachovalý emigrant-podvodník.Takového antisocialistického živla, může podporovat snad jen kulak Kuna. To Michal Janák je z úplně jiného těsta - je to komunista správný chlap, poctivý slušný člověk, sbalí švarnou uvědomělou děvu, i víno má lepší než přisluhovač nových pořádků Kvasnička a zachrání družstvo. :-)))) :-)))) To vše profesionálně natočené a osazené hereckou elitou, solidním soundtrackem Karla Svobody a ideově rudě zabarveno 70%. Produkce: FSB

    • 17.9.2018  00:20

    Poněkud nezáživný film, děj se pomalu táhne a režii chybí invence, je to pojato spíše dokmumentaristicky. Nijak to nevybočuje z řady nevýrazných italských kriminálek sedumdesátých let. Dokoukal jsem to jedině díky Venturovi, ale ani on to nezachrání. Složitá politická témata se nedají vyřešit v dvouhodinovém filmu a autoři to dobře vědí. Produkce: Produzioni Europee Associate

    • 26.4.2019  17:27
    Hračka (1976)
    *****

    Pojem hořká komedie je tu naplněn po okraj. I když v těch dávných dobách se ještě nepoužíval, protože nebylo nutné za něj schovávat absenci komedie samotné. Sonda do vyšších kruhů nové šlechty je povrchní a nad dramatem převažuje komedie, přesto zasahuje podstatu kapitalismu a některé související sociální aspekty trefně a precizně, aniž by se stala manipulativním kýčem. Na to má Francis Veber autorský film pevně pod kontrolou, humor i satira jsou integrovány v harmonické rovnováze. Pro mě to není nejzábavnější film s Richardem, ale objektivně vzato určitě jeden z nejlepších. S dokonale sekundující hudbou Vladimira Cosmy. Tato kousavá sociální ironie bude ještě dlouho „stálesvěží“. Bohužel. 90% Produkce: Andrea Films

    • 26.8.2019  01:17

    Dobrá hudba pomáhá zachraňovat plytký scénář, tím velkým zachráncem této průměrné trošinku tendenční podívané je ale Alain Delon. Slavné jméno zapříčinilo, že celuloidová kopie filmu ještě není obrostlá mechem a přihrádka s ní není pokrytá pavučinami. José Giovanni nutí diváky aby se postavili na stranu zjevných zločinců, kteří mají být obětmi bezohledného soudního systému. Poněkud podivínský děj místy nelze brát zcela vážně i tak je nutno poznamenat, že když se něco jako bumerang hodí, může se to taky vrátit zpátky.