Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 10.5.2019  22:10

    Film nového Hollywoodu kdy byly koncem 60. let krom orientace na mladé publikum oživeny klasické žánry, ve filmech se objevilo více násilí nebo komediální prvky. Jedním z takových úspěšných filmů byl např: Bonnie a Clyde a vznikl tak i tento film s novou hvězdnou dvojicí Redford-Newman a na western s nezvykle komediálně laděným životopisným příběhem. Soundtrack k filmu je poměrně úsporný, ale když zazní tak je to hned velký hit konce 60. a začátku 70. let Raindrops Keep Fallin nebo výborná scatovaná melodie South American Getaway . Zhodnocení filmu je prosté: nejlepší westernová komedie co kdy byla natočena. Produkce: Campanile Productions

    • 7.6.2017  20:29

    La sirène du Mississippi je klasický detektivní příběh jdoucí ve stopách Hitchcockovského napětí, zároveň také melodrama, mixováno s filosofickými a psychologickými úvahami v ambiciózní filmové umění. Truffautův pokus ztvárnit složitý psychogram jeho protagonistů, který protáhne kriminální zápletkou se nezdařil úplně dokonale, vnímat to ale jen jako milostný příběh by bylo velmi naivní. (Belmondo byl pro tento film špatná volba.) 70%. Produkce Les Films du Carrosse

    • 1.7.2020  14:28

    Jsou takové dny, kdy i metavejlupek z Chacharstánu zapomene své lahváče v mražáku na stodolní, své staré odpoví že ho (i dnes jako každou středu) bolí hlava, dcerám neopraví beznadějně hrubkovité úkoly, nepustí si svou okoukanou fantasy a ani neoroštuje své milované kabáty - místo toho dá štrause!. A věnuje se filmové poezii v její ryzí vizionářské podobě. Jsou takové dny ve vesmíru, (možná) .... Produkce: Metro-Goldwyn-Mayer

    • 15.11.2020  23:08
    Dravec (1968)
    ***

    Tak si hned zkraje zhrňme nešvary tohoto díla: nerovnoměrné tedy značně rozkolísané tempo, některé sekvence jsou poněkud prkenné, v jiných je kamera zas zbytečně ambiciozní, míra nevkusu hudební složky filmu by se mohla vyučovat na hodinách estetiky jako odstrašující příklad. Tato se naštěstí neozývá příliš často a z filmu nestihne vzniknout karikatura laciného špagety westernu. Každopádně vložení soundtracku do sekvencí působí dost amatérsky._____A klady: úvaha filmu o přípustných prostředcích a smyslu revoluce a jejího možného zneužití je realistická a vždy aktuální, v závěru se Giovannimu povedlo vystupńovat napětí a některé scény jsou výborně zrežírovány, tady je inspirace westernem cítit v pozitivním smyslu a poslední čtvrthodina je zajímavým mixem westernu a neopolaru. Největším kladem filmu ale zůstává Lino Ventura, který je v roli jak ryba ve vodě. Produkce: Cinétel

    • 2.11.2020  18:12
    Ho! (1968)
    **

    Nesympatický sympatický dareba - není v tom slovním spojení cosi těžko řešitelného? Bebel měl o hlavní postavě jinou představu než režisér. A tak zatímco Belmondo dobře hraje sympatického darebu, Enrico špatně režíruje nesympatického Holina, kdy ani scénář není to nejzábavnější od daného autora. Belmondo ve skutečnosti evokuje moderního macho hrdinu, což je popis, který mnohem lépe vyhovuje mnoha jeho budoucím rolím. Navíc na stejných sekvencích a téměř současně evokuje Robert Enrico poníženého zlomeného muže. Tato divergence úhlu pohledu, odhalí část problému - tady je nutno říct, že když viděl konečný střih, neskrýval Belmondo své zklamání a Giovanni prohlásil že si bude své scénáře režírovat sám. Mám na Enrica stejný názor jako Belmondo, tak jen doplním, že vzniknul méně úspěšný Belmondův film a jediná jeho spolupráce s Enricem. Vše završuje Roubaixova otřesná honky-tonk hudba. Možná že všeříkající informace je, že Belmondo po tomto filmu vyměnil svého agenta... 50% Produkce: Cocinor

    • 19.10.2020  22:16

    Je t'aime, je t'aime je film, který v rámci sci-fi odmítá narativní konvence a vydává se na cestu experimentu. Je fakt, že bez paměti bysme existovali jen v přítomnosti bez zpětné vazby na plynutí času nebo chcete-li na šipku času. Film na cestě hlavní postavy do minulosti bazíruje právě na těchto faktech. Objektivní vnější hledisko chybí, takže se nabízí otázka existuje realita? Respektive není vše jen sen? Platí druhá věta termodynamiky? - (entropie systému s časem roste nebo zůstává stejná), kam by pak směřovala šipka času? a jak by to vnímala pamětˇ? atd....

    • 26.11.2016  23:45

    Jinde to má sotva 60%, jenže tady v Česku je tento film prostě kult a my kteří víme vo co go dodáváme že právem. Produkce: Intermondia Films

    • 3.6.2018  02:02
    Paša (1968)
    ***

    Suverénní Gabin v trochu nudné gangsterce. Lautner jako by se hledal, styl připomíná Melvilla. Produkce: Gafer

    • 1.12.2016  20:17

    Příliš rozvláčný až lehce neurotizující způsob vyprávění - obzvláště pokud chcete udržet pozornost a neprošvihnout pár vymazlených filmových sekvencí včetně té šachovnicové. Produkce: The Mirisch Corporation

    • 24.8.2019  23:17
    Večírek (1968)
    ***

    Na druhé zhlédnutí po delším čase to už není tak zábavné a i když to stále působí dojmem jakéhosi intermezza mezi dvěma Pantery, Večírek se nemůže růžovým kočkám vyrovnat.

    • 28.7.2018  23:23

    Louis de Funès v nejlepší kondici, tady to prostě jiskří. Scénář šitý na míru a perfektní režie Jeana Giraulta, klasika fr. komedie. Produkce: Société Nouvelle de Cinématographie (SNC)

    • 24.10.2019  12:37
    25. hodina (1967)
    ***

    Lepší scénář než režie, oscilace mezi nechtěnou komedií a dramatem? Celkové vyznění poněkud disharmonické. Mělo to potenciál opravdu silného válečného dramatu, jenže to by musel režírovat někdo jiný než Verneuil. To, co mělo být epicky tragické, je úsměvně smutné. 70%

    • 20.1.2019  20:20

    Gangsterské melodrama o skutečných antihrdinech s nádechem antikulturní alegorie inspirované filmovými postupy francouzské nové vlny - snad i proto je to stále svěží americká klasika. Produkce: Warner Brothers/Seven Arts

    • 14.5.2017  17:05
    Dobrodruzi (1967)
    **

    Tento film je především jedna velká nuda. Nic na tom nezmění přítomnost Ventury a Delona (zcela jistě jeden z jejich nejslabších filmů). Nanicovatý odnikud nikam líně se sunoucí neděj s Roubaixovou hudbou, kterou původně zamýšlel jako podkres k dokumentu ze slavné cyklistické klasiky Paříž-Roubaix, ale nakonec to díky nostalgickému nádechu skončilo zde. Několik pěkných exteriérů , záběrů na moře a potápění dobrodružný film ještě nedělá, pokud vyloženě neteskníte po loňské dovolené v Chorvatsku nebo tu příští neplánujete v jižním Atlantiku poblíž delty Konga. A tak když se v závěru objevila pevnost Boyard, tak jsem se zájmem čekal aspoň soupeření Delona s Venturou ve šplhu na laně, chytání humrů, či sbírání červů. Ale ani ječícího Delona prchajícího z telefonní budky plné hmyzu jsem se nedočkal, bouchlo jen pár granátů. 45%. Produkce: CGIC

    • 21.6.2020  01:42

    Hasičský bál jako komediální alegorické jeviště. Nelichotivé zrcadlo nastavil film české povaze. Forman glosuje mentalitu českého národa s universálním nadhledem, takže se ukazuje, že film má co říct i k naší současnosti. „Jak k tomu přijdou ty lidi co si losy poctivě koupili a nic si nenakradli? Měli si nakrást ! Kdo si nenakrad musí to chápat tak, jako že nic nevyhrál.“ Tak ne abyste na výročním plese ODS vraceli tlačenku do tomboly !!! Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 17.2.2020  14:01
    Playtime (1967)
    ****

    Artově laděná groteska naroubovaná na satiru o moderním městském urbanismu, vycizelovaná do posledního detailu, např: sekundová diagonální kompozice obrazu za sebou do pozadí ustupujících staveb. Spousta gagů poukazuje na architektonické úlety, nesmyslné unifikace, designové výstřelky, různé nedodělky, které jsou ukázány pomocí zajímavé práce se zvukem, (nesmyslná délka chodby znázorněná dlouhým zesilujícím klapáním podpadků blížící se postavy). Svým způsobem geniální dílo. O kvalitách filmu asi nebudou velké pochyby, diskutabilní bude jen do jaké míry je film vlastně zábavný.

    • 14.12.2016  18:43
    Samuraj (1967)
    *****

    "Le Samouraï" má své vzory v amerických gangsterkách 40. let, v mnohém je ale překonává. Je to surrealistická studie osamělosti člověka. Samuraj když ví, že prohrál musí spáchat harakiri. Delon stejně jako skutečný osamělý bojovník v rámci malého kodexu bušida odvrhne své tělo, ale nezapomene na svoji čest. Přesné účelné herectví, režie, střih, bez divokých stříleček a honiček. Nemá ambice vám cokoli dát ani cokoliv brát, je chladný, dokonale si vystačí sám se sebou a ve své mistrovské preciznosti si je jist sám sebou tak, že nepotřebuje prosit o sympatie diváků. Minimalistickými prostředky dosaženo maximum. Jednoduše řečeno: jeden z nejlepších krimi noir všech dob. ______ PS: Všetkým chalanom čo nepochopili ten koniec, (a tím pádem netuší o čem je celý film) odkážte, že v závere je potrebné starostlivo sledovať ten revolver! Servus. Produkce: Compagnie Industrielle et Commerciale Cinématographique (CICC)

    • 22.6.2020  22:32

    Lelouchova nezaměnitelná filmová poetika, Laiovy lyrické elektrifikové klavíry, kombinované dominantními vyhrávkami klasického křídla jsou poznávacími znaky obou spolupracujících autorů. Děj samotný je celkem banální příběh o nevěře, je ovšem dokonale filmařsky orámován a to i experimentálními prvky v podobě kombinace hraných částí filmu s dokumentárními a polodokumentárními sekvencemi nebo až kompulzivním žonglováním opravdu skvělé kamery._____Někdo by mohl vnímat vložené útržky dokumentů z vietnamské války či nacistické demonstrace za příliš provokativní srovnání se situací hlavních hrdinů a jako bagatelizaci jejich příběhu. No ano. Předpokládám, že právě to byl i skutečný umělecký záměr Claude Leloucha – malé životní události ukázat jako nepodstatné._____Annie Girardot prohlásila, že teprve filmem Vivre pour vivre skutečně začala její kariéra. Něco na tom asi bude – ocenění Zlatými glóby jako nejlepší film, tatáž nominace na Oskary, festivalové ocenění pro Annie jako nejlepší herečku. A závěrečná sekvence? Jak z filmového slabikáře. Ano tohle je Film! 👍 Produkce: Les Films Ariane

    • 2.12.2018  18:57

    Britský černobílý snímek ovlivněný francouzskou novou vlnou, svým vyzněním nepotěší militantní feministky. Film proslavil Lynn Redgrave, ve vedlejší roli zaujme začínající Charlotte Rampling. Myslím, že větším hitem než film samotný byla stejnojmenná titulní píseň zpívaná nezaměnitelným hlasem Judith Durham. Více než film tak lze doporučit australský folkrock: https://www.youtube.com/watch?v=2XR34gwnFMI Produkce: Columbia Pictures Corporation

    • 24.10.2020  23:18

    Snad nezkušenost režiséra či měsíc v úplňku, způsobila že má film dvě nesourodé části. Automobilová honička v Alpách následuje po první polovině odehrávající se v restauraci, kde Fufu předvádí svá parádní čísla. Vrcholem je recept na bramborové suflé, to je snad nejlepší parodická komediální scéna co kdy byla natočena a celé to graduje tanečním číslem začínajícím jako nenápadný balet s talíři a končící jako divoký kozácký tanec. Funes se podílel na scénáři a pravděpodobně i na režii a postavil si latˇku v první části tak vysoko, že v té druhé už nebylo možné ji překonat ani udržet, takže nakonec nezbylo nic jiného, než že filmaři museli v druhé části tuto latˇku podlézt. Výsledek: první půlka filmu geniální a druhou prostě dokoukáte, poněvadž špatná není. 90%.

    • 28.1.2016  23:07

    Dokonalá Liz a Richard, kterým opravdu věříte to co hrají. Hlavním tématem je prázdnota manželství hlavních postav, která je založena na závěrečném odhalení, které patrně vytušíte dřívě, když paralerně vyprávěný příběh vedleších postav má potenciál dopadnout jako postavy hlavní. Konverzační drama aneb jak se ztýrat pod obraz.

    • 15.4.2018  01:14

    Svoboda natočit co chci musí být kouzelná. Není nutné snažit se pochopit co tím autor vlastně myslel, pokud mám podezření, že do všech důsledků to nevěděl ani on sám, když natáčel příběh o posledním romantickém páru. Ale můžeme se nechat okouzlit tou ikonoklasmickou svobodou tvorby stejně jako režisér. Vzniklé pocity budou mít celou škálu, od sentimentálních, přes hořké až po čistě veselé. A všechny budou nádherně barevné. Godard to je úlet – anarchistický, misogynní, excentrický a pro mně nepochopitelný. Produkce: Films Georges de Beauregard

    • 20.7.2019  14:55
    Bílá paní (1965)
    *****

    Rozříkáme si to soudružsky a půjdeme od toho. Takže z hlediska marxismu-leninismu je to průměrný film, je to dokonce podprůměrný film, je to imperialistická podvratná ideologie. Techniku to oni mají, to ano, ale jinak na nás nemůžou. Jenže je to třeba zhodnotit v širších souvislostech – zahrané je to skvěle, jak by také ne když tam hraje poválečná kvalita a Podskalského režie je stejně jako scénář profesionální, dialogy vycházející z socialistického realismu jsou trefné bezchybné, celá satirická skládanka, nebojme soudruzi si to přiznat, je takřka geniální tragikomický pohled na totalitní systém. Já to vidím po našem: neměli bychom se tříštit na detailech, takže dávám nekompromisních sto procent. Kupředu, zdravíme zlepšovatele, ale někteří bezpartijní hodnotící na csfd by potřebovali usměrnit ve všeobecném zájmu - nedali plný počet! Kdo nejde s námi jde proti nám! Ještě, že uvědomělí občané proti takovému nesprávnému hodnocení protestují na Letné, aby malým avengerům v plamenném projevu na tribunách spočítali pupínky a ukázali, kde je skutečná správná pravda, jak správně na csfd hodnotit filmy, jak správně žít. Děkujeme. Kupředu, zpátky ani krok! Nakonec v praze se jim to hodnotí, ale mimo prahu už lidé nemají všechny informace o filmech a proto mohou některé snímky hodnotit zkresleně. Jedno je jisté nová totalita nebude mít rudou barvu, o to plíživější a záludnější může být její nástup. Jejky, co to, právě mi přes dvorek přeběhl medvěd. Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 30.8.2019  00:40

    Příjemně plynoucí snímek klasického střihu ze starého venkovského sídla, Michèle Mercier v roli sociální pracovnice a Jean Gabin ve své typické roli "toho nejsilnějšího". Příběh banální, ale mizanscéna, hudba i kamera pomohla ke kladnému hodnocení.

    • 30.12.2016  23:11

    Vídeňský valčík na bambusovém lešení je stále dobrý, atraktivní hongkongské exteríéry stále pěkné, celkově film ale dost zestárnul...na rozdíl od takového Muže z Acapulca, který je stále svěží. Produkce: Les Films Ariane

    • 7.1.2016  00:21
    Pomoc! (1965)
    **

    Filmově slabé. Hudebně jak jinak, na výši: ryzí genialita

    • 13.4.2020  00:01

    Ani na Shirleyně vlně eskapismu mi tato fraška nepřišla ultimativně zábavná, tedy alespoň ne tak aby mě to bavilo po celou stopáž filmu. Film nabízí hlavně exhibici Shirley MacLaine co by ikony glamour a sexuálního symbolu. No ale na druhé straně to zase není tak málo. Tato show se ovšem rozjede až před polovinou filmu, takže to chce trochu trpělivosti, potom ale budete odměněni tanečním kouskem MacLaine s Gene Kellym, což je scéna kde je Shirley nejméně oděná a je to scéna nejvíce pohybově náročná. Asi vrchol tohoto filmu. Škoda cenzurovaného záběru s Newmanem = vrchol filmu mohl být tam... Z dnešního pohledu je tato prvoplánovost až trochu úsměvná.

    • 28.3.2018  16:14

    Je to jeden z barevných obrazů italského života a konfrontace dvou postav, z nichž každá vykazuje celou řadu vlastností a slabosti typických pro muže a ženu. Jak může Filoména přimět obchodníka, aby se s ní oženil ? Jak může udělat velký přechod od ženy v domě k přijetí manželova jména? Jak může překonat strašlivou propast nerovné sociální příslušnosti? Řešení našla vskutku šalamounské. Nádherně okázalý film. Produkce: Compagnia Cinematografica Champion

    • 7.1.2016  19:49
    Mrazík (1964)
    *

    Těžkej kalibr. Jako film decentně vzato nezajímavé. Jako sociální fenomén vydá v českém prostředí na diplomku a to hned na filosofické i lékařské fakultě.

    • 18.1.2021  13:37
    Onibaba (1964)
    ****

    Nejedná se ani tak o horor jako o brilantně zfilmované psychologické drama, spekulující kam člověk může zajít aby v extrémních podmínkách přežil, děj je jednoduchý, ale nenajdeme tu jednoduché stereotypy postav. V širším pohledu je to protiválečný film s výborným ČB vizuálem, zejména vyniká práce se světlem.