Svěrákova řemeslně zdatná, ale nijak nápaditá režie nemá oporu ve scénáři jako v předchozích filmech kdy byl autorem tatínek. A jeho nostalgické vzpomínky jsou osobní zkušenosti, na diváka nepřenosné. Průměrné a nanicovaté. 50%
Extrémně nenáročné derivátové caper movie s chronickým nedostatkem originality a dobře napsaných scén. Reno je zde jen marketingovým doplňkem vedle dvou (pod)průměrných hereček. Slabé, nedoporučuji. Pokud by toto měl být současný fr. komediální standard, je něco špatně ve státě galském. Produkce: Radar Films
Válečné milostné melodrama se nekoná. Nevím jestli Hřebejk neumí herce vést nebo jestli pro estrádního herce Sokola a neherečku Geislerovou je nad jejich možností skrývanou vášeň zahrát, ale ze spousty jiných lepších filmů víme že to jde zahrát jediným pohledem. Film nemá rytmus, chybí korektní dramaturgická stavba. Úvodních konspiračních dvacet minut je celkem zábavných, jakoby se tam odehrálo vše podstatné._____V neúměrně natahované střední části se čas vánoční stává časem nekonečné dlouhé nudy, kdy máte podezření jestli se ty prkenné promluvy za svátečním stolem místo druhé světové neodehrávají náhodou za mnohem delší třicetileté války._____ Vskutku bizardní je přiznání nevěry - útrapami zdecimované vězenkyně chtěly být zbouchnutý protože věděly že nepřežijí ?! a tak došlo ke gruppensexu ve vězeňském lágru za hvizdu padajících bomb a bortících se stěn?! :-))) Po tomto dialogovém extempore film jako šedivá myška nenápadně vyšumí do ztracena. Chladné strnulé nezajímavé. Propadák se zoufale slabou režií. _____Někteří říkají, že „mnozí mylně čekali drama, odboj, napínavý děj. film je ale o tom, že se neděje nic“ – s tím nelze než souhlasit. Aby se tedy dělo alespoň něco, vzdejme hold těm zdejším komentátorům, kteří se CinemArtem nedali koupit !!! Produkce: Česká Televize
No já nevím, celou dobu tam mlátit jen šestnácky to je hudebně dosti zvláštní :-). Nicméně asi hlavně díky Anetě je celkový dojem z koncertu opravdu velmi dobrý. Hudebně to ale chce přeci jen něco trochu víc, (klidně i za cenu méně radosti - více hudby).
Kdo si nemůže dovolit vilky na Cote d'Azur, ten na francouzské riviéře může kempovat. I trojka je naplněna pastisem a slunečním svitem, jinak se vše trochu změnilo, od rozmístění stanů po majitele kempu, chybí postava Mathilde Seigner, naopak jsou tu noví mladí kempaři. Člověk by musel být Francouz nebo alespoň dobře seznámen s francouzskou popovou kulturou sedmdesátých a osmdesátých let, aby pochytal většinu vtipů. Nostalgie po Francii, která zemřela někdy v polovině 90. let se ale nasát dá. Produkce: Pathé
Tak ještě k highlight letošního čísla: všechny mentály si Lenka Dusilová získala už dávno touto myšlenkou: „Nepotkala jsem na školách autority, které by mě nějak dokázaly přesvědčit, že získávání vzdělání není jen buzerace.“ Svým hlubokomyslným prohlášením na udílení hudebních cen dostala nás ostatní._____Odhlédněme od faktu že (zahraniční) politika je poněkud složitější a komplexnější záležitost, kteroužto nemá smysl tu nějak rozebírat. Odhlédneme-li i od skutečnosti, že politické mínění je silně manipulováno médii a na ně navázaným kapitálem s různými politickými i ekonomickými zájmy, je krajně nekorektní předem na generálce nazkoušenou dramaturgii tv hudebního pořadu, živě atakovat politickými agitkami._____ No ale my co Lenku obdivujeme pro její pronikavý intelekt, my co jsme ji fandili už při jejím studiu na základní škole, dalo to ale zabrat, my kteří jsme ji tolik přáli jejích 5 minut politické slávy, my kteří jsme ji drželi palečky, aby hezky „od srdce“ přečetla co měla na papírku napsáno, my jí prostě fandíme. A Leni zas nám někdy přečti svůj pečlivě připravený projev._____A nebo na dalších Andělech když tě potká politizující pokus o myšlenku, zkus mluvit spatra – nemyslím jako u prezidenta republiky hodinový politický projev – u tebe bude stačit zas jedna souvislá věta, tentokrát bez velké přípravy, budeme rádi. Á propos: třídní boj je boj těch co mají méně tříd proti těm co mají více tříd.
Milionář patřil a asi i bude patřit k těm nejlepším soutěžím. Pro celkový dojem je tu zásadní osoba moderátora. Jak všichni víme Vladimír Čech nasadil latˇku hodně vysoko a bude asi těžké ba nemožné ji přeskočit ba co jen se vyrovnat. Proto se mi následující(ho) moderátora ani moc nechce kritizovat. Raději tedy budu parafrázovat slova klasika Járy Cimrmana a poradím následovníkům toto: Latˇku nasazenou Vladimírem Čechem můžeš i podlézt, ale potom se musíš hned narovnat !
V mé nevědomosti mne udivuje s jakou dětskou hravostí internetoví kritici podrobují analýze fikční světy marvelovské marmelády. Přičemž taková rozborka by mne zajímala např. u nějakého neortodoxního dramatu, či v nějaké alternativě. Je to jako kdyby někdo obešel Bratry Karamazovy, aby si v kiosku koupil sešit Pepka Námořníka a analýze podrobil jeho obsesi v požírání špenátu včetně detailní rozborky kalorické hodnoty špenátového listu v přepočtu na jednotku konzumovaného talíře. Punc náročnosti jak prase, ostatně jako celý tento spektákl pro čerstvě náctileté X-Meny. Produkce: Twentieth Century Fox ve spojení s Marvel Entertainment
Loni travesti šou, letos zas brutální festival politické písně. Z té vítězky, brát to vážně, by byl člověk hned tatar. Komunismus se nakonec možná prosadí uplně jinde než jsme si původně mysleli.
Tak významný panovník a tak bezvýznamný film o něm. Atmosférou je to spíše štědrovečerní pohádka. Žádné drama žádné emoce, jen poněkud matoucí a dramaturgicky ne zcela ujasněný popis historické situace. K tomu nevýrazné herecké výkony, snad s výjimkou Stanislava Majera. Zdá se tedy že se u českého filmu nenajde kapitál pro opravdu důstojný historický film.
Když jsem poprvé zaslechl termín La La Land byl jsem si jist, že má Kotvald nějaký nový hit z hluboké studnice excesů českého popu. (Jeho Mu Mu Land ještě občas zní éterem). Pouťový název budil jisté obavy, obsazení hlavních rolí tyto jen potvrdilo._____Emma Stone by potřebovala tyreostatika, na tlumení tvorby hormonů štítné žlázy, působí poněkud odulým nemocným dojmem. Má stejně vypouklé oči jako lucie bílá. Kdyby si lucka nechala udělat zrzavý melír mohla se zúčastnit kastingu. Tady by se to dalo! Možná prošvihla svojí životní šanci. Druhým specialistou na nesympaťáky je Gosling - výběr hlavních představitelů se věru nepovedl. Iridescentní barvy, pár barových preludií muzikál nedělají, hudebně je to překvapivě chladné._____Obavy se potvrdily, kdyby hrála hlavní roli lucie bílá, šel bych hned o dvě hvězdy výš. To by pak byl teprve opravdu dokonalý mumulend i se všema těma oscarama. Produkce: Summit Entertainment
Smaženice, přehlídka kuchařek, pochod školáků na stráži budˇpřipraven, děda mráz, monumentální zubří lejno a zubři samotní - ti byli asi nejzajímavější. Cestopis?
Pěkně barevná užvaněná pohádka v čele s Clavierem, plusem je Franck Dubosc, Karin Viard s megaparukou a zámecké interiéry. Jo a ta megakšiltovka ala Thompson Twins v rokokové variaci dotyčné aristokratce taky sedla. Produkce: Gaumont
Tato filmařina nemá rytmus, režie se nemůže rozhodnout mezi filosofickou hloubkou a groteskou, mezi melancholickou charakterovou studií a sentimentální rodinnou komedií. Boon hraje dobře, ale jen on to nezachrání. Nic nenaznačuje, že by se dal očekávat v blízké době francouzský komediální boom. Produkce: Jerico
Jsa chudý student uvítal jsem když ve vesnici nedávno otevřeli asijské bistro Pagoda. Abych nebyl považován za čínskovietnamského agenta vejdu k těm milým šikmookým lidem vždy nenápadně zadním vchodem. Z menu si vyberu můj oblíbený vídeňský řízek Azor za 40 Kč, který občas proložím výtečnou pekingskou polévkou Míca za 10 Kč a podívám se na televizní vysílání na velkoplošné televizi Huawei._____Onehdá dávali takové americké akční béčko, předpokládám televizního formátu, tuctová hovězina, ale celkem zábavná. Na 80% to vytáhl závěrečný titulek, podle kterého je film inspirován velkou úplatkářskou aférou, kdy soudy za úplatu poslaly tisíce nezletilých delikventů do ziskových převýchovných táborů. Co se tam skutečně dělo, či mohlo dít ukazuje tento film._____Tedˇ nevím nad čím přemýšlet dřív, kde mají nejhorší gulag zdali v Putinově Rusku, Si Ťin-pchingově Číně, či v bratrských USA? Nebo řešit záhadu kam za poslední půlrok zmizely všechny potulné kočky ze vsi, o psech ani nemluvě. Produkce: MarVista Entertainment
Další burtonovská pohádka pro podivné děti s podivným scénářem. Slabší povahy možnostem současné animace nedokáží odolat, je pro ně velmi svůdná, než aby zfilmování těchto kravinek přenechali cvokhausu pro podivné producenty. Produkce: Twentieth Century Fox
Zas jeden pokus od současné české filmařské generace natočit hořkou komedii. Na čtyři to není ale slabší tři snad ano. A příště, až bude viděn svět reálněji než prismatem nejrůznějších stereotypů a na této scénáristické berličce vystavěné komedii (typické pro tuzemskou hořkou tvorbu), už by se skutečně mohlo podařit natočit nějakou solidní nehořkou komedii. Doufejme. (Co tak přejít z fernetu na becherovku?)
Vždycky jsem tušil, že má Nova ještě rezervy a že dokáže najít nový význam pro slovo dno. Znováčtěním tohoto travesti bizzaru v hlavním vysílacím čase opět boduje. Slizké, trapné, ubohé - dekadence jak má být.
Kdybych se díval na slovenskou televizní inscenaci z roku 1989, mohlo by to být angažovaných 102 minut. Ale doba je jinde. Celý tento pokus o drama svědomí je stejně primitivní výkřik jednoduchého antikomunismu jako „proletáři všech zemí vyližte si prdel.“ Zasazení děje do doby socialismu je zavádějící. Jako alegorická kulisa by to mohlo fungovat, kdyby film byl více než jen pondělní inscenací, kdyby měl uměleckou hodnotu - ale taková tvorba vyžaduje od autorů už nějakej fištrón. Tezovitost prostupující celý film je vidět i v poslední scéně objevující Ameriku a přesvědčující přesvědčené – (autoři nás tu poučili, že zde neproběhla důsledná dekomunizace). Didaktické filmy pro základní školy a tisícidílné televizní seriály to je parketa pro Hřebejka. Produkce: RTVS
Možná nebylo z marketingového hlediska jiné volby v kontextu současného filmového establishmentu než natočit pravý opak původních filmů z 60. let. Má to ale háček. Mayovky jsou takové westernové pohádky. Ušlechtilý duch a zidealizovaný v podstatě dětský svět knižní předlohy vzal za své._____S tím mám zásadní problém, kdo četl knihy, ví že je to pacifistická četba. Takže z toho pohledu je drsná realita a skalpující Vinnetou ignorace obsahu literární tvorby Karla Maye a zůstávají tak pouze slavná jména – programové parazitování na předloze? _____No nic, jako děcka jsme hrdiny těchto filmů hodně prožívaly a kde kdo měl doma nějakou tu henryovku či stříbrnou pušku. Jediné co mě na této novodobé reinkarnaci usmiřuje, je fakt, že dnešní děti si už na Vinnetoua a Shatterhanda nehrají - protože takový Franta Voráček ze třetí A skalpovaný blonďatým Vinnetouem ze čtvrté B, to by teda byl na naší základce pěknej průser…! Produkce: Aventin Film
Možná nebylo z marketingového hlediska jiné volby v kontextu současného filmového establishmentu než natočit pravý opak původních filmů z 60. let. Má to ale háček. Mayovky jsou takové westernové pohádky. Ušlechtilý duch a zidealizovaný v podstatě dětský svět knižní předlohy vzal za své._____S tím mám zásadní problém, kdo četl knihy, ví že je to pacifistická četba. Takže z toho pohledu je drsná realita a skalpující Vinnetou ignorace obsahu literární tvorby Karla Maye a zůstávají tak pouze slavná jména – programové parazitování na předloze? _____No nic, jako děcka jsme hrdiny těchto filmů hodně prožívaly a kde kdo měl doma nějakou tu henryovku či stříbrnou pušku. Jediné co mě na této novodobé reinkarnaci usmiřuje, je fakt, že dnešní děti si už na Vinnetoua a Shatterhanda nehrají - protože takový Franta Voráček ze třetí A skalpovaný blonďatým Vinnetouem ze čtvrté B, to by teda byl na naší základce pěknej průser…! Produkce: Aventin Film
Moje komentáře
Po strništi bos (2017)
Svěrákova řemeslně zdatná, ale nijak nápaditá režie nemá oporu ve scénáři jako v předchozích filmech kdy byl autorem tatínek. A jeho nostalgické vzpomínky jsou osobní zkušenosti, na diváka nepřenosné. Průměrné a nanicovaté. 50%
Rodinná loupež (2017)
Extrémně nenáročné derivátové caper movie s chronickým nedostatkem originality a dobře napsaných scén. Reno je zde jen marketingovým doplňkem vedle dvou (pod)průměrných hereček. Slabé, nedoporučuji. Pokud by toto měl být současný fr. komediální standard, je něco špatně ve státě galském. Produkce: Radar Films
Všechno nebo nic (2017)
Pár pěkných filmových záběrů z hor, vše ostatní už je jen česko-slovenská místy až parodická telenovela. Produkce: Mojo Films
Zahradnictví: Rodinný přítel (2017)
Válečné milostné melodrama se nekoná. Nevím jestli Hřebejk neumí herce vést nebo jestli pro estrádního herce Sokola a neherečku Geislerovou je nad jejich možností skrývanou vášeň zahrát, ale ze spousty jiných lepších filmů víme že to jde zahrát jediným pohledem. Film nemá rytmus, chybí korektní dramaturgická stavba. Úvodních konspiračních dvacet minut je celkem zábavných, jakoby se tam odehrálo vše podstatné._____V neúměrně natahované střední části se čas vánoční stává časem nekonečné dlouhé nudy, kdy máte podezření jestli se ty prkenné promluvy za svátečním stolem místo druhé světové neodehrávají náhodou za mnohem delší třicetileté války._____ Vskutku bizardní je přiznání nevěry - útrapami zdecimované vězenkyně chtěly být zbouchnutý protože věděly že nepřežijí ?! a tak došlo ke gruppensexu ve vězeňském lágru za hvizdu padajících bomb a bortících se stěn?! :-))) Po tomto dialogovém extempore film jako šedivá myška nenápadně vyšumí do ztracena. Chladné strnulé nezajímavé. Propadák se zoufale slabou režií. _____Někteří říkají, že „mnozí mylně čekali drama, odboj, napínavý děj. film je ale o tom, že se neděje nic“ – s tím nelze než souhlasit. Aby se tedy dělo alespoň něco, vzdejme hold těm zdejším komentátorům, kteří se CinemArtem nedali koupit !!! Produkce: Česká Televize
Aneta Langerová: Na vlně radosti (koncert) (2016)
No já nevím, celou dobu tam mlátit jen šestnácky to je hudebně dosti zvláštní :-). Nicméně asi hlavně díky Anetě je celkový dojem z koncertu opravdu velmi dobrý. Hudebně to ale chce přeci jen něco trochu víc, (klidně i za cenu méně radosti - více hudby).
Camping 3 (2016)
Kdo si nemůže dovolit vilky na Cote d'Azur, ten na francouzské riviéře může kempovat. I trojka je naplněna pastisem a slunečním svitem, jinak se vše trochu změnilo, od rozmístění stanů po majitele kempu, chybí postava Mathilde Seigner, naopak jsou tu noví mladí kempaři. Člověk by musel být Francouz nebo alespoň dobře seznámen s francouzskou popovou kulturou sedmdesátých a osmdesátých let, aby pochytal většinu vtipů. Nostalgie po Francii, která zemřela někdy v polovině 90. let se ale nasát dá. Produkce: Pathé
Ceny Anděl 2015 (TV pořad) (2016)
odpad!Tak ještě k highlight letošního čísla: všechny mentály si Lenka Dusilová získala už dávno touto myšlenkou: „Nepotkala jsem na školách autority, které by mě nějak dokázaly přesvědčit, že získávání vzdělání není jen buzerace.“ Svým hlubokomyslným prohlášením na udílení hudebních cen dostala nás ostatní._____Odhlédněme od faktu že (zahraniční) politika je poněkud složitější a komplexnější záležitost, kteroužto nemá smysl tu nějak rozebírat. Odhlédneme-li i od skutečnosti, že politické mínění je silně manipulováno médii a na ně navázaným kapitálem s různými politickými i ekonomickými zájmy, je krajně nekorektní předem na generálce nazkoušenou dramaturgii tv hudebního pořadu, živě atakovat politickými agitkami._____ No ale my co Lenku obdivujeme pro její pronikavý intelekt, my co jsme ji fandili už při jejím studiu na základní škole, dalo to ale zabrat, my kteří jsme ji tolik přáli jejích 5 minut politické slávy, my kteří jsme ji drželi palečky, aby hezky „od srdce“ přečetla co měla na papírku napsáno, my jí prostě fandíme. A Leni zas nám někdy přečti svůj pečlivě připravený projev._____A nebo na dalších Andělech když tě potká politizující pokus o myšlenku, zkus mluvit spatra – nemyslím jako u prezidenta republiky hodinový politický projev – u tebe bude stačit zas jedna souvislá věta, tentokrát bez velké přípravy, budeme rádi. Á propos: třídní boj je boj těch co mají méně tříd proti těm co mají více tříd.
Chcete být milionářem? (TV pořad) (2016)
Milionář patřil a asi i bude patřit k těm nejlepším soutěžím. Pro celkový dojem je tu zásadní osoba moderátora. Jak všichni víme Vladimír Čech nasadil latˇku hodně vysoko a bude asi těžké ba nemožné ji přeskočit ba co jen se vyrovnat. Proto se mi následující(ho) moderátora ani moc nechce kritizovat. Raději tedy budu parafrázovat slova klasika Járy Cimrmana a poradím následovníkům toto: Latˇku nasazenou Vladimírem Čechem můžeš i podlézt, ale potom se musíš hned narovnat !
Deadpool (2016)
V mé nevědomosti mne udivuje s jakou dětskou hravostí internetoví kritici podrobují analýze fikční světy marvelovské marmelády. Přičemž taková rozborka by mne zajímala např. u nějakého neortodoxního dramatu, či v nějaké alternativě. Je to jako kdyby někdo obešel Bratry Karamazovy, aby si v kiosku koupil sešit Pepka Námořníka a analýze podrobil jeho obsesi v požírání špenátu včetně detailní rozborky kalorické hodnoty špenátového listu v přepočtu na jednotku konzumovaného talíře. Punc náročnosti jak prase, ostatně jako celý tento spektákl pro čerstvě náctileté X-Meny. Produkce: Twentieth Century Fox ve spojení s Marvel Entertainment
Dívka ve vlaku (2016)
Prázdný manýrismus, roztříštěná časová osa, anemie, těžký dech. I ta Emilka tu nějak zestárla. Tohle nepotěší... Produkce: DreamWorks Pictures
Eurovision Song Contest 2016 (TV pořad) (2016)
Loni travesti šou, letos zas brutální festival politické písně. Z té vítězky, brát to vážně, by byl člověk hned tatar. Komunismus se nakonec možná prosadí uplně jinde než jsme si původně mysleli.
Hlas pro římského krále (TV film) (2016)
Tak významný panovník a tak bezvýznamný film o něm. Atmosférou je to spíše štědrovečerní pohádka. Žádné drama žádné emoce, jen poněkud matoucí a dramaturgicky ne zcela ujasněný popis historické situace. K tomu nevýrazné herecké výkony, snad s výjimkou Stanislava Majera. Zdá se tedy že se u českého filmu nenajde kapitál pro opravdu důstojný historický film.
Jak básníci čekají na zázrak (2016)
Tímto způsobem se dnes už filmy netočí. Tímto způsobem se filmy snad ani nikdy netočily. Produkce: Bio Illusion
Já, Mattoni (TV seriál) (2016)
Za hodně peněz málo muziky a ta ještě ani moc neladí. Slabé dialogy.
La La Land (2016)
Když jsem poprvé zaslechl termín La La Land byl jsem si jist, že má Kotvald nějaký nový hit z hluboké studnice excesů českého popu. (Jeho Mu Mu Land ještě občas zní éterem). Pouťový název budil jisté obavy, obsazení hlavních rolí tyto jen potvrdilo._____Emma Stone by potřebovala tyreostatika, na tlumení tvorby hormonů štítné žlázy, působí poněkud odulým nemocným dojmem. Má stejně vypouklé oči jako lucie bílá. Kdyby si lucka nechala udělat zrzavý melír mohla se zúčastnit kastingu. Tady by se to dalo! Možná prošvihla svojí životní šanci. Druhým specialistou na nesympaťáky je Gosling - výběr hlavních představitelů se věru nepovedl. Iridescentní barvy, pár barových preludií muzikál nedělají, hudebně je to překvapivě chladné._____Obavy se potvrdily, kdyby hrála hlavní roli lucie bílá, šel bych hned o dvě hvězdy výš. To by pak byl teprve opravdu dokonalý mumulend i se všema těma oscarama. Produkce: Summit Entertainment
Na cestě - Na cestě po italské Basilicatě (S17E16) (epizoda) (2016)
Pro mne možná trochu netypická Itálie, ale o to zajímavější.
Na cestě - Na cestě po západním Bělorusku (S17E19) (epizoda) (2016)
Smaženice, přehlídka kuchařek, pochod školáků na stráži budˇpřipraven, děda mráz, monumentální zubří lejno a zubři samotní - ti byli asi nejzajímavější. Cestopis?
Návštěvníci 3: Revoluce (2016)
Pěkně barevná užvaněná pohádka v čele s Clavierem, plusem je Franck Dubosc, Karin Viard s megaparukou a zámecké interiéry. Jo a ta megakšiltovka ala Thompson Twins v rokokové variaci dotyčné aristokratce taky sedla. Produkce: Gaumont
Ohnivý kuře (TV seriál) (2016)
Je to barevné hýbe se to a mluví to.
Radin ! (2016)
Tato filmařina nemá rytmus, režie se nemůže rozhodnout mezi filosofickou hloubkou a groteskou, mezi melancholickou charakterovou studií a sentimentální rodinnou komedií. Boon hraje dobře, ale jen on to nezachrání. Nic nenaznačuje, že by se dal očekávat v blízké době francouzský komediální boom. Produkce: Jerico
S terčem na zádech (2016)
Jsa chudý student uvítal jsem když ve vesnici nedávno otevřeli asijské bistro Pagoda. Abych nebyl považován za čínskovietnamského agenta vejdu k těm milým šikmookým lidem vždy nenápadně zadním vchodem. Z menu si vyberu můj oblíbený vídeňský řízek Azor za 40 Kč, který občas proložím výtečnou pekingskou polévkou Míca za 10 Kč a podívám se na televizní vysílání na velkoplošné televizi Huawei._____Onehdá dávali takové americké akční béčko, předpokládám televizního formátu, tuctová hovězina, ale celkem zábavná. Na 80% to vytáhl závěrečný titulek, podle kterého je film inspirován velkou úplatkářskou aférou, kdy soudy za úplatu poslaly tisíce nezletilých delikventů do ziskových převýchovných táborů. Co se tam skutečně dělo, či mohlo dít ukazuje tento film._____Tedˇ nevím nad čím přemýšlet dřív, kde mají nejhorší gulag zdali v Putinově Rusku, Si Ťin-pchingově Číně, či v bratrských USA? Nebo řešit záhadu kam za poslední půlrok zmizely všechny potulné kočky ze vsi, o psech ani nemluvě. Produkce: MarVista Entertainment
Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (2016)
Další burtonovská pohádka pro podivné děti s podivným scénářem. Slabší povahy možnostem současné animace nedokáží odolat, je pro ně velmi svůdná, než aby zfilmování těchto kravinek přenechali cvokhausu pro podivné producenty. Produkce: Twentieth Century Fox
Slíbená princezna (TV film) (2016)
odpad!Pohádka pro děti? Asi se někdo zbláznil ! Produkce: Česká Televize
Teorie tygra (2016)
Zas jeden pokus od současné české filmařské generace natočit hořkou komedii. Na čtyři to není ale slabší tři snad ano. A příště, až bude viděn svět reálněji než prismatem nejrůznějších stereotypů a na této scénáristické berličce vystavěné komedii (typické pro tuzemskou hořkou tvorbu), už by se skutečně mohlo podařit natočit nějakou solidní nehořkou komedii. Doufejme. (Co tak přejít z fernetu na becherovku?)
The Backwards: Příběh košických brouků (2016)
Dobrý, myslím že současná špička v tomto oboru je americký revival The Fab Four. https://www.youtube.com/watch?v=4rHiDArtjuM , ovšem originál má zkrátka větší drajv https://www.youtube.com/watch?v=e6r523MsuUk .
The Complete Walk: Love's Labour's Lost (2016)
Z podhledu ruční kamerou sejmutá promítací plocha.
Tvoje tvář má známý hlas (TV pořad) (2016)
odpad!Vždycky jsem tušil, že má Nova ještě rezervy a že dokáže najít nový význam pro slovo dno. Znováčtěním tohoto travesti bizzaru v hlavním vysílacím čase opět boduje. Slizké, trapné, ubohé - dekadence jak má být.
Učitelka (2016)
odpad!Kdybych se díval na slovenskou televizní inscenaci z roku 1989, mohlo by to být angažovaných 102 minut. Ale doba je jinde. Celý tento pokus o drama svědomí je stejně primitivní výkřik jednoduchého antikomunismu jako „proletáři všech zemí vyližte si prdel.“ Zasazení děje do doby socialismu je zavádějící. Jako alegorická kulisa by to mohlo fungovat, kdyby film byl více než jen pondělní inscenací, kdyby měl uměleckou hodnotu - ale taková tvorba vyžaduje od autorů už nějakej fištrón. Tezovitost prostupující celý film je vidět i v poslední scéně objevující Ameriku a přesvědčující přesvědčené – (autoři nás tu poučili, že zde neproběhla důsledná dekomunizace). Didaktické filmy pro základní školy a tisícidílné televizní seriály to je parketa pro Hřebejka. Produkce: RTVS
Vinnetou (TV seriál) (2016)
Možná nebylo z marketingového hlediska jiné volby v kontextu současného filmového establishmentu než natočit pravý opak původních filmů z 60. let. Má to ale háček. Mayovky jsou takové westernové pohádky. Ušlechtilý duch a zidealizovaný v podstatě dětský svět knižní předlohy vzal za své._____S tím mám zásadní problém, kdo četl knihy, ví že je to pacifistická četba. Takže z toho pohledu je drsná realita a skalpující Vinnetou ignorace obsahu literární tvorby Karla Maye a zůstávají tak pouze slavná jména – programové parazitování na předloze? _____No nic, jako děcka jsme hrdiny těchto filmů hodně prožívaly a kde kdo měl doma nějakou tu henryovku či stříbrnou pušku. Jediné co mě na této novodobé reinkarnaci usmiřuje, je fakt, že dnešní děti si už na Vinnetoua a Shatterhanda nehrají - protože takový Franta Voráček ze třetí A skalpovaný blonďatým Vinnetouem ze čtvrté B, to by teda byl na naší základce pěknej průser…! Produkce: Aventin Film
Vinnetou - Vinnetou: Poslední bitva (E03) (epizoda) (2016)
Možná nebylo z marketingového hlediska jiné volby v kontextu současného filmového establishmentu než natočit pravý opak původních filmů z 60. let. Má to ale háček. Mayovky jsou takové westernové pohádky. Ušlechtilý duch a zidealizovaný v podstatě dětský svět knižní předlohy vzal za své._____S tím mám zásadní problém, kdo četl knihy, ví že je to pacifistická četba. Takže z toho pohledu je drsná realita a skalpující Vinnetou ignorace obsahu literární tvorby Karla Maye a zůstávají tak pouze slavná jména – programové parazitování na předloze? _____No nic, jako děcka jsme hrdiny těchto filmů hodně prožívaly a kde kdo měl doma nějakou tu henryovku či stříbrnou pušku. Jediné co mě na této novodobé reinkarnaci usmiřuje, je fakt, že dnešní děti si už na Vinnetoua a Shatterhanda nehrají - protože takový Franta Voráček ze třetí A skalpovaný blonďatým Vinnetouem ze čtvrté B, to by teda byl na naší základce pěknej průser…! Produkce: Aventin Film