L'Avenir je nenápadná skica portrétu ženy středního věku zachycená v určitém časovém úseku. Kamera sleduje hlavní postavu s odstupem ale vytrvale a pracuje pro zviditelnění jejího vnitřního života. Zdařilý autorský snímek s výbornou režií.
Dlužno říct, že remake za originálem nijak nezaostává, přidává barvu velmi solidní kameru a střih a ubrali na socialistické morálce, trochu to zmodernizovali což zasloužilí komsomolci přijmou z uzarděním, ale pokrok nezastavíš. Smysl takových povedených remaků je oživit legendy - stalo se, tohle je velmi solidně zmáklej válečnej film.
Jako vystřiženo z psychedelického roku 67. Je ten kdo je tímto neortodoxním snímkem nadšen kovaný intelektuál nebo idiot? Za tohle by se nemusel stydět ani Ondrej Varhola. Chyběly mi tam Strawberry Fields. Produkce: Background Films
Benoît Jacquot má jasný režisérský záměr podat Deník komorné - komorně precizně a s citem pro věc. Přičemž režie si je jasně vědoma že má v hlavní roli mladou herečku která Francii už léta chyběla a které právě komorní drama sedí nejlépe.
Písek, písek, písek, Gertruda Bell, beduín, velbloud, karavana, písek. Pro někoho bude tento film s poněkud zvláštně nenápaditou režií jen filmová poušť. A pro někoho oáza uprostřed pouště – dost možná ale asi jen pro fandy Sahary. Produkce: Benaroya Pictures
Na stará kolena odklon od Hard'n'Heavy k industriálnímu rocku. Těžko dokáže někdo definovat tento "technokratický" sound lépe než Američani. A když můžete udělat klip zajímavým jen díky své stylizaci a drobným světelným kreacím, pořád máte co nabídnout.
Vizuálně precizní apatický snímek pro staré, gerontologická exkurze do snobského prostředí alpského lázeňkého hotelu s několika absurdními hříčkami (u mne dominuje ta s Maradonou) a několika lacinnými frázemi a prostými moudry, kterým středostavovské paničky nadšeně zatleskají, aniž by postřehly uměleckou nepřesvědčivost a rozkolísanost celku. I těch pár nahotinek působilo někde hustlerovsky uslintaně, jinde hamiltonovsky artově._____Výstřední a extrovertní snímek, kde vizuální a akustické velikášství je výrazem Sorrentinovy tvůrčí záliby v excesu, která jde až k hranici dobrého vkusu a také je ráda překračuje, což vynikne hlavně v hudební složce. To s sebou paradoxně nese náznak něčeho hlubšího a velkolepějšího, třeba poselství, že věčné mládí není otázkou věčné mladistvé krásy, ale věčného vnitřního vývoje._____Zajímavé je, že žádná postava není moudřejší než kdokoli jiný. „Mládí“ je v tomto smyslu antielegický film, ve kterém postavy nejdou do kontroverze, uvědomují si, že jejich perspektivy jsou omezeny jejich individuálními statusy. Navzdory jistým kladům, se pro mne fantazie tvůrce scvrkla do malé bajky slábnoucí potence. Snobsky studený, hormonálně pokleslý film, ale stále milionkrát lepší než tuna kopanců od van damma. 70% Produkce: Indigo Film
Strach z výšek a akrobatické létaní se vylučuje, vůbec pilotáž letadla a to i toho zakotveného na kolotoči a kroužícího 10 metrů nad zemí se doporučuje pouze v doprovodu min. dvou dětí. Ne zrovna moc uvěřitelný film.
Svým způsobem úděsná marcipánová pohádka s kýčovitě podaným sociálním podtextem. Koukatelnost zajišťuje profesionální filmařina brooklynské produkce, status feel-good movie a hlavní herecké duo._____V USA řeší zřejmě inverzní problém jako my zde. Každý den čteme v náborové inzerci tytéž texty: starý dynamický kolektiv hledá do svého středu nové zkušené pracovníky. Nebo jsi starý, máš chuť učit se nové věci pojdˇ pracovat k nám nebo hledáme zkušenostmi nabité prošedivělé lidi přidej se do našeho starého týmu. Pokud člověku není přes 50 v práci si ani neškrtne. Prošedivělí lidé se spoustou pracovních i životních zkušeností mají zkrátka u zaměstnavatelů logicky přednost. A tak paradoxně mladí odcházejí do předčasného důchodu, aniž by kdy začali pracovat. Tomu říkám kapitalismus deluxe! Produkce: Waverly Films
Svižná komedie, která nenudí. Téma rasismu a xenofobie tu detailně rozebrali jiní matadoři a tak když nám nastavili Francouzi zrcadlo a my půjdeme tzv. do sebe, nemusíme opakovat vše co ve filmu uvidíme. Proto pro všechny kultury co se tu v blízké budoucnosti usadí jeden vzkaz: PROSÍM NEODHAZOVAT TY NEDOPALKY ELEKTRONICKÝCH CIGARET NA ZEM, JSOU NA TO PŘECE POPELNÍKY!
Tento filmový záznam tragédie Johna Webstera Vévodkyně z Malfi vyniká výborně nasnímaným představením s komorní atmosférou decentně nasvícené divadelní scény s takřka filmovými barokními kulisami. Webster součastník to Shakespeara napsal své postavy brilantně, tyto jdou vědomě za svými cíly, vyvíjí se a postupně odkrývají své charaktery v boji o moc plném intrik.
Klišoidní cajdák s pár omšelými vtipy, chování postav je místy zcela nepochopitelné a nelogické. Není to asi to nejhorší co se tu poslední dobou vyprodukovalo, to je ale dost slabý argument pro doporučení. Aspoň to mohli nazvat Český gigolo, aby nebyl název tak fádní.
Slabý scénář prakticky o ničem se celou dobu snaží člověka ukecat k lepšímu hodnocení - odpovědˇje ne.. Bogdanovich zaznamenal pěknej sešup dolů od dob The Last Picture Show. Produkce: Lagniappe Films
Je známá věc že současné drama umí mnohem lépe než našinec Poláci Maďaří i Rumuni, ale že takto brilantně dokáží kolem nás znakovat i Ukrajinci jednoho nepřipraveného skoro překvapí. Luxusní festivalový kousek, syrový, celý bezeslov, přičemž se nejedná o retro němého filmu, ale o originální "hluchoněmý" snímek. Drsné ale nevtíravé, jen z povzdálí kamery chladně dokumentující.
Rozjelo se to velmi slibně, jenže záhy se zjistilo, že z žánru zmizelo science a zůstalo jen fiction a to ještě tak dětinské, že i v mateřské by nad tím děcka ohrnovaly nos. Směšné Bessone, směšné ! (Kdybychom ovládali víc jak 10% kapacity mozku, nevznikl by tento film). Produkce: Canal+
Precizní mizanscéna, divadelně strohá, ale promyšlená, výborně nasvícená a nasnímaná navozuje atmosféru doby minimálně tak, jak si ji představuje autorka díla. Vizuální vjem dokonale koresponduje s nihilistickým tématem filmu.
Název ne zrovna moc vydařeného rodinného filmu slibuje léto v Provence. Jedinečná vangoghovská atmosféra plná barev slunečnic a Valensolských levandulových polí, křivolaké cestičky lemované platany, jihoevropské opuncie, kaktusy, agáve a aloe, osamělé pinie a cypřiše, exotické palmy, mimózy, eukalypty, sukulenty. Svahy Grasse poseté růžemi, jasmínem, fialkami, karafiáty, maquis provoněný bazalkou, vavřínem, estragonem, tymiánem, fenyklem, oreganem a rozmarýnem. Tak z toho všeho v tomto filmu nakonec zůstalo jen: slunce, seno a Reno.
Moje komentáře
Začít znovu (2016)
L'Avenir je nenápadná skica portrétu ženy středního věku zachycená v určitém časovém úseku. Kamera sleduje hlavní postavu s odstupem ale vytrvale a pracuje pro zviditelnění jejího vnitřního života. Zdařilý autorský snímek s výbornou režií.
...a jitra jsou zde tichá (2015)
Dlužno říct, že remake za originálem nijak nezaostává, přidává barvu velmi solidní kameru a střih a ubrali na socialistické morálce, trochu to zmodernizovali což zasloužilí komsomolci přijmou z uzarděním, ale pokrok nezastavíš. Smysl takových povedených remaků je oživit legendy - stalo se, tohle je velmi solidně zmáklej válečnej film.
Belmondo (TV film) (2015)
Jedinečná příležitost vzdát hold vyjímečné legendě a vůbec fr. filmu. Dát plný počet to je prostě otázka cti.
Cesta do Říma (2015)
Jako vystřiženo z psychedelického roku 67. Je ten kdo je tímto neortodoxním snímkem nadšen kovaný intelektuál nebo idiot? Za tohle by se nemusel stydět ani Ondrej Varhola. Chyběly mi tam Strawberry Fields. Produkce: Background Films
Deník komorné (2015)
Benoît Jacquot má jasný režisérský záměr podat Deník komorné - komorně precizně a s citem pro věc. Přičemž režie si je jasně vědoma že má v hlavní roli mladou herečku která Francii už léta chyběla a které právě komorní drama sedí nejlépe.
Depardieu - portrét v životní velikosti (2015)
GD: „Berte mně budˇ takového jaký jsem nebo nechte být.“
Královna pouště (2015)
Písek, písek, písek, Gertruda Bell, beduín, velbloud, karavana, písek. Pro někoho bude tento film s poněkud zvláštně nenápaditou režií jen filmová poušť. A pro někoho oáza uprostřed pouště – dost možná ale asi jen pro fandy Sahary. Produkce: Benaroya Pictures
Marilyn Manson: Third Day Of A Seven Day Binge (hudební videoklip) (2015)
Na stará kolena odklon od Hard'n'Heavy k industriálnímu rocku. Těžko dokáže někdo definovat tento "technokratický" sound lépe než Američani. A když můžete udělat klip zajímavým jen díky své stylizaci a drobným světelným kreacím, pořád máte co nabídnout.
Mládí (2015)
Vizuálně precizní apatický snímek pro staré, gerontologická exkurze do snobského prostředí alpského lázeňkého hotelu s několika absurdními hříčkami (u mne dominuje ta s Maradonou) a několika lacinnými frázemi a prostými moudry, kterým středostavovské paničky nadšeně zatleskají, aniž by postřehly uměleckou nepřesvědčivost a rozkolísanost celku. I těch pár nahotinek působilo někde hustlerovsky uslintaně, jinde hamiltonovsky artově._____Výstřední a extrovertní snímek, kde vizuální a akustické velikášství je výrazem Sorrentinovy tvůrčí záliby v excesu, která jde až k hranici dobrého vkusu a také je ráda překračuje, což vynikne hlavně v hudební složce. To s sebou paradoxně nese náznak něčeho hlubšího a velkolepějšího, třeba poselství, že věčné mládí není otázkou věčné mladistvé krásy, ale věčného vnitřního vývoje._____Zajímavé je, že žádná postava není moudřejší než kdokoli jiný. „Mládí“ je v tomto smyslu antielegický film, ve kterém postavy nejdou do kontroverze, uvědomují si, že jejich perspektivy jsou omezeny jejich individuálními statusy. Navzdory jistým kladům, se pro mne fantazie tvůrce scvrkla do malé bajky slábnoucí potence. Snobsky studený, hormonálně pokleslý film, ale stále milionkrát lepší než tuna kopanců od van damma. 70% Produkce: Indigo Film
Neznámý Alain Delon (TV film) (2015)
...a přesto že viděl tento dokument, jeho pravou tvář nikdo nezná...
Noční běžec (2015)
Americký akční film :-))) 50% Produkce: Warner Bros.
Poslední karta (TV film) (2015)
Mathilde Seigner v pro ni atypické roli policejní komisařky v průměrné televizní krimi. Ale tak režíroval to mulén, že.
Sangaïlé (2015)
Strach z výšek a akrobatické létaní se vylučuje, vůbec pilotáž letadla a to i toho zakotveného na kolotoči a kroužícího 10 metrů nad zemí se doporučuje pouze v doprovodu min. dvou dětí. Ne zrovna moc uvěřitelný film.
Stážista (2015)
Svým způsobem úděsná marcipánová pohádka s kýčovitě podaným sociálním podtextem. Koukatelnost zajišťuje profesionální filmařina brooklynské produkce, status feel-good movie a hlavní herecké duo._____V USA řeší zřejmě inverzní problém jako my zde. Každý den čteme v náborové inzerci tytéž texty: starý dynamický kolektiv hledá do svého středu nové zkušené pracovníky. Nebo jsi starý, máš chuť učit se nové věci pojdˇ pracovat k nám nebo hledáme zkušenostmi nabité prošedivělé lidi přidej se do našeho starého týmu. Pokud člověku není přes 50 v práci si ani neškrtne. Prošedivělí lidé se spoustou pracovních i životních zkušeností mají zkrátka u zaměstnavatelů logicky přednost. A tak paradoxně mladí odcházejí do předčasného důchodu, aniž by kdy začali pracovat. Tomu říkám kapitalismus deluxe! Produkce: Waverly Films
Vánoční poselství prezidenta republiky Miloše Zemana (TV pořad) (2015)
Politika na Vánoce? Ale to nééé...
Český slavík Mattoni 2015 (TV pořad) (2015)
odpad!Marnost nad marnost, tohle je neprůstřelné.
Život je život (2015)
Další smutný pohled na bizarní svět současného českého filmu.
Co jsme komu udělali? (2014)
Svižná komedie, která nenudí. Téma rasismu a xenofobie tu detailně rozebrali jiní matadoři a tak když nám nastavili Francouzi zrcadlo a my půjdeme tzv. do sebe, nemusíme opakovat vše co ve filmu uvidíme. Proto pro všechny kultury co se tu v blízké budoucnosti usadí jeden vzkaz: PROSÍM NEODHAZOVAT TY NEDOPALKY ELEKTRONICKÝCH CIGARET NA ZEM, JSOU NA TO PŘECE POPELNÍKY!
Duchess of Malfi, The (divadelní záznam) (2014)
Tento filmový záznam tragédie Johna Webstera Vévodkyně z Malfi vyniká výborně nasnímaným představením s komorní atmosférou decentně nasvícené divadelní scény s takřka filmovými barokními kulisami. Webster součastník to Shakespeara napsal své postavy brilantně, tyto jdou vědomě za svými cíly, vyvíjí se a postupně odkrývají své charaktery v boji o moc plném intrik.
G. Verdi: Trubadúr (divadelní záznam) (2014)
Kolem hudby, hvězd Domingo, Netrebko není co dodávat, ale překvapila kreativní stylizace výpravy i moderní pojetí scény.
Hodinový manžel (2014)
Klišoidní cajdák s pár omšelými vtipy, chování postav je místy zcela nepochopitelné a nelogické. Není to asi to nejhorší co se tu poslední dobou vyprodukovalo, to je ale dost slabý argument pro doporučení. Aspoň to mohli nazvat Český gigolo, aby nebyl název tak fádní.
Interstellar (2014)
Jak se vydat za hranice všedních dnů, no Někdo musí někde poblíž narafičit červí díru.
Je prostě báječná (2014)
Slabý scénář prakticky o ničem se celou dobu snaží člověka ukecat k lepšímu hodnocení - odpovědˇje ne.. Bogdanovich zaznamenal pěknej sešup dolů od dob The Last Picture Show. Produkce: Lagniappe Films
Kmen (2014)
Je známá věc že současné drama umí mnohem lépe než našinec Poláci Maďaří i Rumuni, ale že takto brilantně dokáží kolem nás znakovat i Ukrajinci jednoho nepřipraveného skoro překvapí. Luxusní festivalový kousek, syrový, celý bezeslov, přičemž se nejedná o retro němého filmu, ale o originální "hluchoněmý" snímek. Drsné ale nevtíravé, jen z povzdálí kamery chladně dokumentující.
Lennon or McCartney (2014)
Často tak rychlý střih, že nestačíte postřehnout kdo vlastně odpovídá. Pak zjistíte, že ho stejně neznáte. PS: Lennon
Luc Besson - nepochopený (TV film) (2014)
Malá ukázka toho jak to vypadá, když vítězí byznys nad filmem. Kde jsou ty časy, kdy byl Besson průkopníkem francouzského neobaroka.
Lucy (2014)
Rozjelo se to velmi slibně, jenže záhy se zjistilo, že z žánru zmizelo science a zůstalo jen fiction a to ještě tak dětinské, že i v mateřské by nad tím děcka ohrnovaly nos. Směšné Bessone, směšné ! (Kdybychom ovládali víc jak 10% kapacity mozku, nevznikl by tento film). Produkce: Canal+
Láska šílená (2014)
Precizní mizanscéna, divadelně strohá, ale promyšlená, výborně nasvícená a nasnímaná navozuje atmosféru doby minimálně tak, jak si ji představuje autorka díla. Vizuální vjem dokonale koresponduje s nihilistickým tématem filmu.
Mapy ke hvězdám (2014)
20% za Julianne Moore, jinak je to poněkud přepísklé než aby to mohlo cokoliv řict. Prostě Cronenberg měl radši držet hubu.
Moje léto v Provence (2014)
Název ne zrovna moc vydařeného rodinného filmu slibuje léto v Provence. Jedinečná vangoghovská atmosféra plná barev slunečnic a Valensolských levandulových polí, křivolaké cestičky lemované platany, jihoevropské opuncie, kaktusy, agáve a aloe, osamělé pinie a cypřiše, exotické palmy, mimózy, eukalypty, sukulenty. Svahy Grasse poseté růžemi, jasmínem, fialkami, karafiáty, maquis provoněný bazalkou, vavřínem, estragonem, tymiánem, fenyklem, oreganem a rozmarýnem. Tak z toho všeho v tomto filmu nakonec zůstalo jen: slunce, seno a Reno.