Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 30.8.2017  15:08

    Asi by to chtělo znát román Paula Moranda z roku 1940, aby si člověk udělal představu jak realistický může být umělecký pohled na uspěchaného sběratele, ovšem viděno filmovou kamerou je to spíše pohled na psychotika než sběratele starožitností. Nevím jestli románová předloha byla alegorií materiálního světa, ale tady se to celé míjí účinkem, je to nevěrohodné, bez přidané hodnoty kterou bychom od Molinara mohli očekávat a nakonec ani ne moc zábavné. 50%. Adel Productions

    • 9.7.2017  01:45
    Juha (1999)
    ****

    Může to vypadat jako anachronismus točit na přelomu milenia němý film, ale když jsou úsporné titulkové dialogy doplněny přesně cílenou doprovodnou, hudbou která pomáhá vyprávět příběh, je z toho neortodoxní podívaná. Hudba je zde stejně důležitá jako třeba ve Scolově Tančírně. Produkce: Sputnik

    • 8.7.2017  21:00
    Noc a zmatek (1958)
    ****

    Formálně povedený film s ústřední dvojicí stárnoucího detektiva a krásné narkomanky. Na komerční televizi toto černobílé bez mála 60 let staré krimi s Gabinem a Tiller vedle všech těch akčních sci-fi působilo jako zjevení z čistého nebe. Produkce: Orex Films

    • 20.6.2017  12:29

    „Nastupujte všemi dveřmi!“ Totˇ zvuková výzva v autobuse MHD z dnešního dne, kterou jsem absolutně nepochopil. Měl jsem snad kvantový jev kdy elektron prochází dvěma různými otvory současně převést do makrosvěta a uvést tak kvantovou fyziku v praxi? Jak všichni víme, první komu se tento kousek povedl byl Jára Cimrman, když nastoupil do vagónu Orient expresu hned všemi čtyřmi dveřmi současně. (V tomto kvantovém stavu v momentu hybnosti se spinem 3/2 vznikla v jeho spoluautorství slavná divadelní hra Vražda v salonním coupé). Nebo je jednoduše toto upozornění určeno jen těm cestujícím, kteří se na zastávce do autobusu soukají otevřenými okny?_____Stejně tak nepochopím proč by T2 měl být jedním z nejlepších filmů. Ano ve dvanácti budete nadšeni, ve dvaceti snad pohlédnete pravdě do tváře a po odmazání obalu v podobě akčních scén a vizuálních efektů z tohoto filmu zbude jen kovové šasi. Jistou nadčasovost a prim etanolu (pokleslého) akčního žánru tomu upřít nelze. „Hasta la vista, baby!“ Produkce: Carolco Pictures

    • 12.6.2017  23:07

    V oskarovém La Nuit américaine se dozvíme, jak filmování funguje, jaké jsou příjemné i obtížné momenty a jak kino vytváří iluze. Truffaut je režisérem za kamerou i před kamerou a vykreslil tu obraz režiséra, který se jako matka stará o své filmové hvězdy, který je psychologem zabývajícím se jejich problémy a na place tvrdě pracuje a realizuje své představy._____Název filmu Americká noc je označení pro technický trik, kdy se za pomoci filtru denní nahrávky mění na noční. Zajímavý pohled je na herce, kteří jsou trochu jako malé děti a mají problém rozlišit mezi filmem a reálným světem a kteří své pocity snáze zahrají ve filmu, než že by je dokázali v reálném světě skutečně prožít._____ Magický dojem umocňují lyrické sekvence s podkresem klasické hudby. Jen málo filmů se povede tak, že jsou bezchybné, naprosto dokonalé. Řekl bych, že toto je jeden z nich. Něco jako Melvillova Armáda stínů nebo Wilderovo Some Like It Hot. Tady navíc autor přenáší na diváka své nadšení pro film. . Produkce: Les Films du Carrosse

    • 8.6.2017  21:30

    Kodetův Exner je výborný, Augustův znalec jakbysmet, renesanční opočenská atmosféra taktéž. Někomu toto pojetí možná nesedlo, pro mě je to sympatický film. Produkce: FSB

    • 7.6.2017  20:29

    La sirène du Mississippi je klasický detektivní příběh jdoucí ve stopách Hitchcockovského napětí, zároveň také melodrama, mixováno s filosofickými a psychologickými úvahami v ambiciózní filmové umění. Truffautův pokus ztvárnit složitý psychogram jeho protagonistů, který protáhne kriminální zápletkou se nezdařil úplně dokonale, vnímat to ale jen jako milostný příběh by bylo velmi naivní. (Belmondo byl pro tento film špatná volba.) 70%. Produkce Les Films du Carrosse

    • 6.6.2017  15:53
    Učitelka (2016)
    odpad!

    Kdybych se díval na slovenskou televizní inscenaci z roku 1989, mohlo by to být angažovaných 102 minut. Ale doba je jinde. Celý tento pokus o drama svědomí je stejně primitivní výkřik jednoduchého antikomunismu jako „proletáři všech zemí vyližte si prdel.“ Zasazení děje do doby socialismu je zavádějící. Jako alegorická kulisa by to mohlo fungovat, kdyby film byl více než jen pondělní inscenací, kdyby měl uměleckou hodnotu - ale taková tvorba vyžaduje od autorů už nějakej fištrón. Tezovitost prostupující celý film je vidět i v poslední scéně objevující Ameriku a přesvědčující přesvědčené – (autoři nás tu poučili, že zde neproběhla důsledná dekomunizace). Didaktické filmy pro základní školy a tisícidílné televizní seriály to je parketa pro Hřebejka. Produkce: RTVS

    • 4.6.2017  01:43

    Krize středního věku se slaným přílivem feminismu. Solidní, ale já bych to nepřeceňoval. Produkce: Paramount Pictures

    • 2.6.2017  12:02

    Dobrá groteska na začátku, celkem nuda ke konci. Age Rating: bambini. Produkce: CG Silver Film

    • 30.5.2017  23:40
    Kalifornie (1993)
    ***

    Pokud existuje něco, co si vůbec lze vzít z tohoto road movie, je to toto: nikdy nenabírejte cizí lidi a vždy zlikvidujte padoucha hned jak dostanete první šanci. Trochu to kazí ordinérní konec. Produkce: PolyGram Filmed Entertainment

    • 26.5.2017  23:45

    • Viewegh se nechal inspirovat nováckou výměnou manželek, aby tu výměnu dotáhl do doslovného důsledku. Hřebejk jakoby to poťouchlé libertinství Viewegha nedokázal úplně vstřebat, natočil film totálně asexuální s přihlouplým trapným obsahem, takže nevzniklo ani to softporno, které mohlo být nejvyšším uměleckým levelem obou autorů._____Prvoplánově lascivní scénář, celý film a vieweghovsko-hřebejkovké povrchní vidění světa se dá shrnout asi takto: 1. Dva manželské páry skončí v jedné posteli, poněvadž to je přece sen každého. 2. dozví se to jejich náctileté děti a meditují o tom rodičovském skupinovém sexu. 3. dozví se to jejich rodiče a babička při té příležitosti prozradí dědečkovi sladké tajemství, že i ona za mlada jako studentka souložila ve skupině. :-)))) :-)))) Typický Viewegh. A Hře-bejk na celý karibský výměnný pobyt nasadil žlutý filtr, snad aby diváka ujistil, že se dívá na velké umění. Tu už chybí jen veselý bonus z natáčení, třeba s prezidentem republiky jak Hřebejkovi ukazuje hůlkou na filmovou kameru a říká: „ale nastav si to, támhle to máš obráceně, at´ je v záběru pěkně vidět její holá prdel.“ 30% Produkce: In Film Praha

    • 22.5.2017  18:28
    Medvídek (2007)
    *

    Klavírní koncert č. 1 b moll v soudtracku? Tak pokud má film souznít s hudbou bude se jednat o osudové mistrovské dílo. Po zhlédnutí se vkrádá otázka: kde udělali soudruzi z H+J týmu chybu? Produkce: Total HelpArt T.H.A

    • 19.5.2017  17:07
    Dobrodruh (1983)
    ****

    Jordan, rvačky, nakládačky, lehké holky. Scénář šitý na míru boxerovi z Neuilly-sur-Seine, k tomu Morriconeho hudba. Ano je to možná hodně machovské, holkám se rychle podlamují kolena. Ale. Sakra komu jinýmu by už děvky měly dávat zadara než Jean Paul Belmondovi?! (Ta stoprocentní vysokohorská přirážka českých šlapek pro Kaldu to je zas druhý extrém že…). Produkce: Cerito Films, Les Films Ariane

    • 17.5.2017  23:49

    Screwball komedie je jedním z nejpopulárnějších a trvalých filmových žánrů. Proč je to tak kontroverzně hodnocený film zůstává záhadou hlavolamu. Málo akční? Ford je špatný pilot či herec? Anne Heche příliš blond či bisex? Exteriéry Polynésie málo atraktivní či moc zelené? Oproti jiným americkým romkom je toto povedený tropický ráj. Havaj. Lepší trosečníky stejně nenajdete. Produkce: Touchstone Pictures

    • 14.5.2017  17:05
    Dobrodruzi (1967)
    **

    Tento film je především jedna velká nuda. Nic na tom nezmění přítomnost Ventury a Delona (zcela jistě jeden z jejich nejslabších filmů). Nanicovatý odnikud nikam líně se sunoucí neděj s Roubaixovou hudbou, kterou původně zamýšlel jako podkres k dokumentu ze slavné cyklistické klasiky Paříž-Roubaix, ale nakonec to díky nostalgickému nádechu skončilo zde. Několik pěkných exteriérů , záběrů na moře a potápění dobrodružný film ještě nedělá, pokud vyloženě neteskníte po loňské dovolené v Chorvatsku nebo tu příští neplánujete v jižním Atlantiku poblíž delty Konga. A tak když se v závěru objevila pevnost Boyard, tak jsem se zájmem čekal aspoň soupeření Delona s Venturou ve šplhu na laně, chytání humrů, či sbírání červů. Ale ani ječícího Delona prchajícího z telefonní budky plné hmyzu jsem se nedočkal, bouchlo jen pár granátů. 45%. Produkce: CGIC

    • 9.5.2017  00:22

    • Italská turbulentní groteska podle novely Cornella Woolricha. Sophia Loren tu funguje jako liskací panna pasáka Límečka Čárlího (Mastroianni) , Pierre Brice je bez náčelnické čelenky nevýrazný a vedle italských hvězd jen průměrný, ve své tradiční vedlejší roli vyniká Aldo Maccione. Komentovat ústřední duo Loren & Mastroianni je jako nosit dříví do lesa. Snad jen dvě poznámky – jejich charisma přidává jednu až dvě hvězdy a Loren hraje 29 letou lehkou děvu, ve skutečnosti byla starší. Divákovi tento věkový rozpor však zůstane dokonale utajen (aneb sexbombou i ve 40 jako včera dnes a zítra). Tak možná ještě jedna replika Mastroianni-Maccione, když je stále tak aktuální: „Mohli ten telefon napíchnout? Ale ne, proč, jsme jenom zločinci a ne úředníci, novináři nebo poslanci!“ 👍 Produkce: Compagnia Cinematografica Champion

    • 4.5.2017  12:36

    • Klasická animace bez digitálních efektů. Produkce: Melodrama Pictures

    • 1.5.2017  15:08

    • Film pod lakonickým vedením Jacquese Beckera pro mě nemá tu pravou noir atmosféru a je to hlavně konverzační krimi. Je tu debutující Ventura, mladá Jeane Moreau a především jako vždy uvolněný lehce flegmatický Jean Gabin. Ne náhodou si Francouzi na konci milénia zvolili Gabina hercem století. 70%. Produkce: Del Duca Films

    • 1.5.2017  00:37

    • Sly v presu mezi maminkou a šéfkou. Druhé zhlédnutí s časovým odstupem odhalilo prostou skutečnost, že na tuto lehkou oddechovku netřeba brát můj tradičně přísný metr. Holt taky jeden ze způsobů jak objevit Ameriku. Produkce: Universal Pictures

    • 12.4.2017  23:06
    Zakladatel (2016)
    ***

    • Americká takykultura hamburgery, mafiny, koly, meky, marvely, knihy ksichtů. Zde jsme u těch hambáčů. Film je to po všech stránkách průměrný, bez sebemenší ambice poskytnout něco málo více než jen odvyprávět zadaný příběh. A zabere dost času. A čas jsou peníze. Moc času teda nemám. Asi se stavím na rychlovku na jeden číz s hranolkama. Produkce: FilmNation Entertainment

    • 12.4.2017  09:39

    • Ano je to opravdu tak velká kravina jak debilní je ten dlouhý název. Produkce: Silver Nitrate

    • 10.4.2017  23:39

    • Ultrafekální, ultradebilní, ultraamerické. Prasácké, nechutné, morbidní. A místy ultrakomické. Nabité hollywoodskými hvězdami. Age Rating: Nedoporučuje se pro dospělé. Produkce: Relativity Media

    • 25.3.2017  16:19
    Klukanda (2011)
    ****

    Prvně jsem si myslel, že je to film z nějaké bývalé africké kolonie francouzů, pak jsem zjistil, že je to ze současné francouzské kolonie afričanů. Sledování desetileté klukandy je tak choulostivá otázka, že předpokládám, že tento film přijde na přetřes v evropském parlamentu. Otevřený konec zas vypovídá o prostém faktu, že u desetiletého děcka, vám aní žádný pediatr či dětský psycholog více než film neřekne. Nakonec tedy zůstane jen ukázka zručné režie mladé autorky a hlavně překvapivé herecké výkony dětských představitelů v čele s hlavní hrdinkou. 70%. Produkce: Hold Up Films

    • 24.3.2017  00:42

    Kladivo na čarodějnice v rudé záři nad Kladnem, bazírující na solidním scénáři. Málo známý film. Takže kdo neviděl, zkouknout co nejdřív - máte to jako stranický úkol. To nemůžete odmítnout. Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 20.3.2017  01:11
    Neznámý Alain Delon (TV film) (2015)
    ****

    ...a přesto že viděl tento dokument, jeho pravou tvář nikdo nezná...

    • 19.3.2017  21:43

    • Ano, tohle je skutečně konec starých časů, tohle je poslední mistrův Velký film. Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 14.3.2017  00:56

    Upír Nosferatu – Fantom noci je především poctou expresionistické klasice "Nosferatu - symfonie hrůzy" z roku 1922, pěkný odkaz - noční pohled na siluetu hradu Strečno je v podstatě totožný s originálem. Francouzsko-německé zinscenování příběhu Draculy založený na románu Brama Stokera je vizuální a narativní potěšení v každém slova smyslu. I tentokrát se natáčelo v Československu a hrad Pernštejn pomohl k výborné gotické atmosféře. Kinski byl démon i v civilu, prohlašoval o sobě, že je Nosferatu a během natáčení se prý choval jako šílenec a napadal filmový štáb. Lepšího fantoma než svého dvorního herce nemohl Herzog najít a výborná je i Isabelle Adjani.______ Atˇ už se rozhodnete pro sledování této „tribute to verze“ nebo pro Murnaův originál s ještě démoničtějším hrabětem Orlockem, nebude od věci seznámit se s varovným zamyšlením co by mohlo následovat po zhlédnutí filmu, když je člověk abych tak řekl nepřipraven: tedy vězte, sedíte v křesle před televizí, vstřebáváte dojmy z filmu, ten Kinski byl opravdu hrůzostrašný, jeho děsivý výraz z mysli jen tak nevymažete. Je krátce před půlnocí, všude tma tmoucí. Ozve se houkání sovy. Výhled z okna na blízký les a hradní zříceninu na nedalekém kopci se vám najednou nezdá tak romantický jako obvykle a co to blikající světlo v hradním okně?_____ Vlastně se ptáte sami sebe proč jste si nešli zatopit hned zvečera a nechali to až na tedˇ po tak hrůzné podívané. Představujete si jaký šílenec mohl vniknout tím nadzemním větracím okénkem do sklepa, jaké monstrum se může v těch podzemních prostorách skrývat. Co to vlastně říkali ve zprávách na Nově? Vždyt´ to by se klidně mohlo stát i ve vaší vesnici! A proč máte tak velký dům? Z druhého patra sejít do prvního, do přízemí a po schodech dolů do sklepa a pak ještě úzkou tmavou klesající chodbičkou až ke kotli na tuhá paliva? Ne, je to daleko, nepůjdete, máte přece v pokoji krásných 14°C. Proč jste vlastně zůstali v této hrozné barabizně sami, když vás vaše drahá polovička přemlouvala abyste s ní(m) navštívili tchýni. Proč jste vlastně nejeli za tou dobrou milou ženou, která vás má tak ráda? Co to bylo za idiotský nápad pouštět si nějaký francouzský horor, místo toho abyste se jako všichni normální lidé podívali raději po páté na neškodného amerického Forresta Gumpa?_____Je neuvěřitelné ticho, slyšíte červotoče chroupajícího váš půdní trám. Půlnoc. Dyng dong! Ohromné rány se ozvaly z přízemí, krve by se ve vás nedořezal – budˇme přesní: „krve by z vás nevysál“. Úleva přichází po chvilce – ty stojací kyvadlovky co tak krásně odbíjely každou hodinu, musí hned zítra z domu pryč. Bude-li pro mne nějaké zítra, já malověrný(á), mrazivá myšlenka. Z lesa se zase ozve naléhavé houkání sovy. A zrovna těch pár vteřin po půlnoci když už jste si říkali, že si vezmete diazepam a zároveň seberete poslední zbytky odvahy a přec jen přitopíte, ozvou se hned nad vámi na půdě zřetelné kroky, tohle přece není kuna! … Jsou takové noci, jsou a né že ne….. Produkce: Werner Herzog Filmproduktion

    • 14.3.2017  00:33

    Démon Orlock, hra stínů, objektiv, kamera, celuloidový pás. Sugestivní syrový film. Filmová doba kamenná do kamene tesaná. Produkce: Jofa-Atelier Berlin-Johannisthal

    • 12.3.2017  21:49
    Luc Besson - nepochopený (TV film) (2014)
    ****

    Malá ukázka toho jak to vypadá, když vítězí byznys nad filmem. Kde jsou ty časy, kdy byl Besson průkopníkem francouzského neobaroka.