Pink.Panther

Pink.Panther

Česko
mystifikace, dadaismus, maximalismus

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 10.4.2020  14:20
    Polisse (2011)
    ***

    Narativ tohoto krimi odpovídá spíše polodokumentu než hranému filmu, což se odrazilo i v celkovém dojmu z jednotlivých kauz francouzské spodiny. I tak se Karin celkem vyřádila.

    • 10.4.2020  12:13
    Velký bazar (1973)
    ***

    Velký bazar vůbec nezestárnul, za to se postupem času stává infantilnějším a ještě více infantilním. Navíc mám s každým zhlédnutím stále větší pochybnosti o bezpečnosti podlahového vytápění.

    • 8.4.2020  00:38
    Kmen (2014)
    ****

    Je známá věc že současné drama umí mnohem lépe než našinec Poláci Maďaří i Rumuni, ale že takto brilantně dokáží kolem nás znakovat i Ukrajinci jednoho nepřipraveného skoro překvapí. Luxusní festivalový kousek, syrový, celý bezeslov, přičemž se nejedná o retro němého filmu, ale o originální "hluchoněmý" snímek. Drsné ale nevtíravé, jen z povzdálí kamery chladně dokumentující.

    • 8.4.2020  00:22

    Prvotní dojem že by se mohlo jednat o moderní drama bergmanovského ražení brzy vystřídá pocit, že se je to spíše feministický nástřel. Určitě je to romantika pro klubového diváka.

    • 7.4.2020  11:32

    Slabikářový příklad pojmu rodinný film.

    • 3.4.2020  23:15

    Woody opět sarkastický sardonický, ale tentokrát netradičně podávájící divákovi temnou tragédii. Nelineární narativ je podle mého názoru téměř vždy na škodu vyprávění a nejinak je tomu v tomto filmu. Rozřezání času na bicoastální plátky funguje jen do určité míry, některé scény to okrádá o jejich emocionální vyznění, pakliže se ihned děj přesouvá k nové nesouvisející sekvenci. A to pro mne platí i když chápu, že právě dialektika mezi těmito dvěma časově rozřezanými rovinami je vlastně tím o čem ten film ve skutečnosti je. Cate Blanchett dostala po delší době konečně pořádnou roli a tady o zasloužené ceně Akademie asi nebude nikdo pochybovat. Člověk ale přec tak nějak automaticky očekává od společné práce nějvětšího žijícího filmového génia a nejlepší současné herečky ještě o něco víc.

    • 3.4.2020  00:57

    Nenáročná skandinávská artově laděná podívaná, výborně zrežírovaná i zahraná.

    • 28.3.2020  00:44

    L'Avenir je nenápadná skica portrétu ženy středního věku zachycená v určitém časovém úseku. Kamera sleduje hlavní postavu s odstupem ale vytrvale a pracuje pro zviditelnění jejího vnitřního života. Zdařilý autorský snímek s výbornou režií.

    • 27.3.2020  00:59
    Sangaïlé (2015)
    **

    Strach z výšek a akrobatické létaní se vylučuje, vůbec pilotáž letadla a to i toho zakotveného na kolotoči a kroužícího 10 metrů nad zemí se doporučuje pouze v doprovodu min. dvou dětí. Ne zrovna moc uvěřitelný film.

    • 21.3.2020  01:14

    Asi nějaká blondýna tahle Virginie Despentes. Umorousaný těžce se plazící scénář, lesbická dvojka kde je jedna herečka herecky o několik levelů výš. Tohle nemohlo dobře dopadnout.

    • 20.3.2020  16:54

    Benoît Jacquot má jasný režisérský záměr podat Deník komorné - komorně precizně a s citem pro věc. Přičemž režie si je jasně vědoma že má v hlavní roli mladou herečku která Francii už léta chyběla a které právě komorní drama sedí nejlépe.

    • 9.3.2020  20:40

    Vratˇ se do hrobu je reflexe doby, viděná očima studentů svým dosahem oslovující ročníky o dekádu starší. Generaci která ještě není tak stará aby ji někdo kompetentně odeslal do hrobu, ale už není ani tak mladá aby tam mohla poslat jiné.____Originální netuctový film, našlapaný výbornými dialogy a hláškami, tolik kreativity se tuzemským tvůrcům po revoluci už nikdy nepovedlo do jednoho filmu vložit. Pokud člověka tento hravý humor neosloví, tak asi nemá smysl na film koukat a stačí si jen přečíst název filmu.

    • 20.2.2020  00:56
    Past (TV film) (2020)
    ****

    Natočeno překvapivě, nabízela se taková další hřebejkovsky laděná agitka s jednoduchými závěry a hle na myslivce - ono ne, Polesný tomu dal dokonce nadhled.

    • 17.2.2020  14:01
    Playtime (1967)
    ****

    Artově laděná groteska naroubovaná na satiru o moderním městském urbanismu, vycizelovaná do posledního detailu, např: sekundová diagonální kompozice obrazu za sebou do pozadí ustupujících staveb. Spousta gagů poukazuje na architektonické úlety, nesmyslné unifikace, designové výstřelky, různé nedodělky, které jsou ukázány pomocí zajímavé práce se zvukem, (nesmyslná délka chodby znázorněná dlouhým zesilujícím klapáním podpadků blížící se postavy). Svým způsobem geniální dílo. O kvalitách filmu asi nebudou velké pochyby, diskutabilní bude jen do jaké míry je film vlastně zábavný.

    • 23.1.2020  14:20

    Název ne zrovna moc vydařeného rodinného filmu slibuje léto v Provence. Jedinečná vangoghovská atmosféra plná barev slunečnic a Valensolských levandulových polí, křivolaké cestičky lemované platany, jihoevropské opuncie, kaktusy, agáve a aloe, osamělé pinie a cypřiše, exotické palmy, mimózy, eukalypty, sukulenty. Svahy Grasse poseté růžemi, jasmínem, fialkami, karafiáty, maquis provoněný bazalkou, vavřínem, estragonem, tymiánem, fenyklem, oreganem a rozmarýnem. Tak z toho všeho v tomto filmu nakonec zůstalo jen: slunce, seno a Reno.

    • 11.1.2020  01:27

    Kombinace romantiky, komedie, satiry, dramatu, krimi v jednom filmu. Zajímavá je večeře kde C.L. kritizuje snoby a lidi vysoké společnosti. Jako vždy bezvýrazná tvář Ventury dokáže udržet nevysvětlitelnou podmanivost. Zárověň je jeho projev poněkud laxní. Tuhle postavu měl hrát herec s univerzálními hereckými schopnostmi (Jean Paul Belmondo ideálně) a vše by do sebe 100%-ně zaklaplo. Ale stále je tu Lenouchův trademark, hra autora s divákem, statická kamera snímající rozhovory s filosofickým obsahem v úrovni očí až po neamerický lelouchovský a jen zdánlivě otevřený konec. I to je součást hry - ponechat na divákovi aby si scénář dopsal sám, a je to nádherně fatalistický konec.

    • 9.1.2020  12:21

    Jeden z těch filmů, který se podílí na špatné pověsti romcom. Věčně přehrávající Cusack připomíná animovaného Mickey Mouse.

    • 8.1.2020  12:34
    Eso es (1982)
    ***

    Oury uměl udělat filmy pro masy, byl to odborník na francouzskou kinokasu a tak vytáhl z rukávu toto eso aby vyrobil druhý Belmondův největší kinohit, když už o pár let dřívě natočil ještě navštěvovanějšího Velkého šéfa. Hitlerova nevlastní sestra je tu národně-sociální krasavice hodná vůdce, ostatně ji hraje tentýž herec co hitlera. Málokdo umí oslavit svou vlastní porážku filmem a málokdo si umí utahovat z nacistů tak jako Francouzi. Oury si jako zkušený filmař pohlídal rytmus filmu a celkový dojem by měl být dobrý - přesto tento film není nic více než pěkný rodinný film s roztomilým medvídkem. Produkce: Cerito Films

    • 22.12.2019  00:04

    Situace je vážná a (pokud je Lefevbre v hl. roli) tak i zoufalá. Sotva průměrná skorokomedie, kde asi nejvíc vadí slabý scénář a která vyniká snad jen tím že byla prý uvedena už za komančů v 70. letech a je tu bohužel pořád s námi díky TV reprízám a stíní mnohem lepším fr. filmům, které se na obrazovky nedostanou. Jen Serrault, který zas jednou dokazuje své herecké umění tím že i v blbém filmu udrží svůj vysoký standard, je tou pověstnou třešničkou na hodně zkaženém dortu.

    • 16.12.2019  22:59

    Neorealistická konfrontace konzervatismu a liberalismu viděná observačním pohledem renomované De Santisovy kamery do nitra činžovního domu, kde se odehrává konverzační snímek o domestikovaném Američanovi, jenž je "napaden toxickou italskou šlechtou".

    • 16.12.2019  22:44

    Výborná konverzačních komedie, se známou ostrovní tulení scénou, při které bigotní Američané odvraceli zrak z filmového plátna. Další precizní v podstatě bezchybný scénář s výborně napsanými dialogy z dílny Billyho Wildera. Jeden z těch vzácných okamžiků, kdy se dá konstatovat, tohle je dokonalý film - v subžánru rom-com jev o to vzácnější. Produkce: The Mirisch Corporation

    • 24.11.2019  17:12

    Pohádka o hloupém Jeníčkovi a zlé Mařence co uviděli v lese světýlko a našli perníkovou chaloupku. Ozon je zábavný vyprávěč, ale jeho hra s násilím, ironické podtexty a nejednoznačné závěry v tomto případě pro mne nevedou k umělecky přesvědčivému dílu. Surrealistický film používající umělecké metafory, kde otázky ohledně logiky narativu nemají smysl, protože na ně ani neexistuje smysluplná odpovědˇ! Ozon na bázi surealistické pohádky rozvíjí svůj myšlenkový konstrukt a zkoumá společensko-sociální otázky jako je sexuální násílí, ovládání jedince pomocí erotické nadvlády a co já vím co Ozona ještě popadlo v jeho psychedelickém tažení. Je relativně snadné hledat v tom stovky různých významů jako je snadné najít skryté symboly v barvě rozstříknuté po zdi - ta modrá kapka stékající směrem dolů v souznění s gravitací a evokující existenci gravitonů je expresivní streetartovou symbolikou kvantového mikrosvěta viděného očima umělce, že .... _____Skutečné umělecké dílo však vypadá přec jen jinak. Je to ten typ filmu u kterého se dá demonstrovat jak jsou někteří diváci ještě filmově nedospělí když jej nedokáží docenit. A jak musí ještě nakoukat spoustu filmů aby také pochopili... A přitom by k dokonalému pochopení tohoto průměrného celkem zábavného a zručně vyprávěného filmu stačilo jediné - přečíst si pohádku která to celé vystihuje ještě mnohem lépe než ta o Jeníčkovi a Mařence a sice: O císařových nových šatech.... Produkce: Fidélité Productions

    • 24.10.2019  12:37
    25. hodina (1967)
    ***

    Lepší scénář než režie, oscilace mezi nechtěnou komedií a dramatem? Celkové vyznění poněkud disharmonické. Mělo to potenciál opravdu silného válečného dramatu, jenže to by musel režírovat někdo jiný než Verneuil. To, co mělo být epicky tragické, je úsměvně smutné. 70%

    • 21.10.2019  12:28

    Divertimento je víc než jen zkrácenou verzí „La Belle Noiseuse“, tento režisérský re-cut obsahuje záběry s některými důležitými rozdíly v snímaných pohledech oproti původnímu filmu.

    • 20.10.2019  01:55
    Koleje osudu (2013)
    ****

    Předloha by si zasloužila opravdu vyjímečnou režii (je to průměr), ale fakt že je snímek natočen podle skutečné události to celé vrhá přec jen do jiného světla 70%.

    • 14.10.2019  11:57

    Je náročné přežít s tímto filmem první půlhodinu, než si člověk zvykne, některé dialogy se často zdají velmi podivné a arytmické jak je to celé zpívané, ale najdeme v tom typický trademark francouzské nové vlny – experiment. Experiment v podobě spojení neortodoxní zvukové stopy-zpěvu a inovativního vizuálu, na bázi proklamativně banální červené knihovny právě v kontrastu k neortodoxnosti filmové formě. Barevné schéma, demonstrativní zelené, růžové, fialové … barvy stěn místností, barvy deštníků atd. přípomíná výtah z palety francouzských impresionistů. Ohoz Catherine Deneuve její celkové sladění je jak vytažen z obrazů Lautreca, i děštivé městské scény připomínají typické Pařížské impresionistické malby 19. století. Nevšední a promyšlený audiovizuální zážitek, vycizelované umělecké dílo které klame obsahem a překvapuje formou. Produkce: Parc Film

    • 11.10.2019  16:21

    Žádný z rozhovorů ve dvou či ve čtyřech nemá existenciální naléhavost Ingmara ani geniální invenci Woodyho. Autor jde jinou cestou. U Rohmera by se dalo i skvěle nudit, kdyby se postaral o kameru hodnou velkého tvůrce. Produkce: Compagnie Eric Rohmer

    • 21.9.2019  23:31
    Kill Bill (2003)
    **

    Vždycky jsem si myslel že zfilmování vzduchoprázdna bude nuda a nemýlil jsem se. Výborné řemeslo, nulové umění. Ale to od pulpu ani nikdo nečeká.

    • 10.9.2019  22:27

    Je zajímavé kolik má anglofonní prostředí autorů produkujících nějaké fantasy variace. Zde zfilmovali rodinný fantasy horor nebo chcete-li horor pro celou rodinu. Jack Black je tu doma, herecky moc dál nedosáhne. Vidět v něčem takovém čarovat charakterní herečku Cate Blanchet, která bude díky takovým rolím miláčkem davů, je horor - pro mě.

    • 8.9.2019  23:19
    Amadeus (1984)
    *****

    I když se to dočteme v anotaci, film není životopisný v tomto smyslu ani historický, dokonce ani není ve své podstatě o Mozartovi. Vše, Amadeus, hudba, rokokové paruky, opuletní mizanscéna je jen kulisa pro autorův umělecký záměr vycházející z výborné alegorické divadelní hry. _____Forman se ve svých stěžejních filmech ale v podstatě celé tvorbě zabývá vztahem společnosti a jednotlivce. Jednotlivec toužící po svobodě a společnost, která ho z různých důvodů utlačuje. Autor přirozeně vychází ze své zkušenosti s komunismem, ale nebyl by to opravdový umělec, kdyby se omezil na primitivní antikomunismus. Forman se svým hlavním tématem zabývá s nadhledem a v širších souvislostech - jednou je to svobodomyslný lapka versus totalita respektive psychiatrická klinika (Kukačka), jindy volnomyšlenkář versus bigotní pokrytecká společnost (Flynt) nebo obět versus inkvizice - (Goya). _____Vztah Amadeus Salieri zde nastíněný je fikce. Amadeus je alegorický film. Tato alegorie zobrazuje souboj průměrnosti s genialitou, respektive vyjímečný jednotlivec versus společnost průměrných. Klíčové sekvence filmu jsou ty kde se císař rozhoduje zdali se má přiklonit na stranu Mozarta nebo nikoliv. Panovník nedá za pravdu geniovi, snadno by mohlo vyjít najevo, že i on císař je vedle genia jen průměrný (chápáno nikoliv jako hudebník, ale zobecněno jako konkurent). Když se podíváme napříč staletími i politickými systémy, či jen na současnou politiku je tato alegorie velmi výmluvná. Umělecké dílo spojující to nejlepší z Evropy i Ameriky, luxusní formu i obsah, komerční úspěch i artové ambice s nadčasovým poselstvím v jeden dokonale namíchaný opus magnum.