Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 16.8.2019  20:25

    Britská klasika na první zhlédnutí celkem napínavá podívaná. Pokud ale člověk už ví který drát přecvaknout, ztrácí to trochu na atraktivitě.

    • 13.8.2019  02:11
    Tajemství (1974)
    **

    Paranoia thriller s nemalými psychologickými deficity a výbornou Morriconeho hudbou. JeanLouis Trintignant je téměř charakteristickým znakem ambiciózního filmu, jenže ambice nestačí. Nemá to tempo, vtip, žádné vzrušení, režisér s námi hraje trochu nefér hru místo aby nás vtáhl do problému a ve finále to končí pomocnou berlou špatného scénáristy. Asi nejslabší hl. role mého velkého oblíbence JLT, pro Enrica je toto bohužel standard s čestnou vyjímkou Staré pušky. Tam Enrico zamířil do černého. Jinak má ovšem mušku pramizernou. 50% Produkce: Président Films

    • 12.8.2019  00:41
    Čistka (1981)
    ****

    Temný existenciální misantropický snímek; ale také trochu sardonicky vtipný. Jedna z nejlepších rolí Noireta. Produkce: Les Films de la Tour

    • 11.8.2019  00:45

    Tak jsem si zas jednou naběhl! Nuže zodpovězme si tu otázku proč nedostali Ventura a Richard více podobných filmových příležitostí? Odpovědˇ je prostá: určitě oba nestáli o další filmový štěk, kdy se ve filmu objeví jednou na minutku co by četníci na motorkách kontrolující řidiče vozu s uprchlíky. _____Krindapána nepište blbiny do těch synopsí = je na to třeba více znalostí než jen jak použít google překladač. Takže bohužel Pierre Richard neztvárnil jednoho z pacientů, ale viz výše a v hlavní roli uprchlíků je mladý milenecký pár (mě neznámých herců), který správce ústavu vezme v odcizeném voze na výlet k moři, což je sen těch mladých – vidět jednou v životě oceán. Raymond Devos nemá komediální talent a v hlavní roli správce mě nijak nezaujal i když téměř nezmizí z obrazovky. _____Je to tedy pokus spíše o komedii (drama ne), ale označil bych to nakonec za road movie Paříž - Nice s polodokumentárním pohledem na některé obyčeje francouzského venkova. Že by tohle pojetí režije s nezajímavým obsazením v hl. rolích mělo mít tak vysoké hodnocení…podezřelé. Jdu to zapít stylově a hledám kalvados, ale ten mi došel, armagnac koukám taky, budu si jej muset doplnit. No nic, asi po tomhle filmovém zážitku skončím u Johnnie Walkera. 40% Walker i film - a to jsem chtěl od zítřka začít abstinovat! Produkce: Les Films du Prisme

    • 20.7.2019  14:55
    Bílá paní (1965)
    *****

    Rozříkáme si to soudružsky a půjdeme od toho. Takže z hlediska marxismu-leninismu je to průměrný film, je to dokonce podprůměrný film, je to imperialistická podvratná ideologie. Techniku to oni mají, to ano, ale jinak na nás nemůžou. Jenže je to třeba zhodnotit v širších souvislostech – zahrané je to skvěle, jak by také ne když tam hraje poválečná kvalita a Podskalského režie je stejně jako scénář profesionální, dialogy vycházející z socialistického realismu jsou trefné bezchybné, celá satirická skládanka, nebojme soudruzi si to přiznat, je takřka geniální tragikomický pohled na totalitní systém. Já to vidím po našem: neměli bychom se tříštit na detailech, takže dávám nekompromisních sto procent. Kupředu, zdravíme zlepšovatele, ale někteří bezpartijní hodnotící na csfd by potřebovali usměrnit ve všeobecném zájmu - nedali plný počet! Kdo nejde s námi jde proti nám! Ještě, že uvědomělí občané proti takovému nesprávnému hodnocení protestují na Letné, aby malým avengerům v plamenném projevu na tribunách spočítali pupínky a ukázali, kde je skutečná správná pravda, jak správně na csfd hodnotit filmy, jak správně žít. Děkujeme. Kupředu, zpátky ani krok! Nakonec v praze se jim to hodnotí, ale mimo prahu už lidé nemají všechny informace o filmech a proto mohou některé snímky hodnotit zkresleně. Jedno je jisté nová totalita nebude mít rudou barvu, o to plíživější a záludnější může být její nástup. Jejky, co to, právě mi přes dvorek přeběhl medvěd. Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 16.7.2019  01:06

    Bez mála tři hodiny manželských scén jsou pro běžného pozorovatele zkouškou divácké disciplíny téměř úmornou, pro malého avengera, který je typickým uživatelem této komerční báze to musí být doslova smrtící. No ale tohle není film pro děti. Brilantní sonda do lidského života. Navzdory délce bez slabého místa. Produkce: Carlotta Films

    • 13.7.2019  01:10

    Solidní dokument o LV, osobnost každým coulem, zaujmou i některá ne až tak známá fakta.

    • 8.7.2019  22:57

    Fr. idylka ala britka rosamunde pilcher, genderově, myslitelsky, filmařsky neutrální, s německým šarmem. 30%. Produkce: Rectangle Productions

    • 15.5.2019  00:27

    Docela slušný scénář, leč režije je nějáká mdlá, tuctová, nenápaditá, 1000x viděná práce. Pan režisér byl nějaký krotký v době natáčení. Příště to chce více invence. 50%

    • 13.5.2019  00:31
    Marilyn Manson - Anti-Christ Superstar (hudební videoklip) (1996)
    ***

    Originální video (zde hodnocené) nic moc, daleko lepší je video z koncertu (předpokládám že si to nemálo hodnotících taky za tento záznam na YT zaměnilo s originálem), kde MM tento song zpívá za řečnickým pultem se symbolem blesku (podobně jako nacisté při Norimberských sjezdech) a prezentuje ji s exaltovanými pohyby těla, kterými paroduje televangelisty a diktátory. Výborná šíleně vypadající (jak jinak u MM...) industrialmetalová performance, kterou doporučuje devět z deseti exorcistů.

    • 10.5.2019  22:10

    Film nového Hollywoodu kdy byly koncem 60. let krom orientace na mladé publikum oživeny klasické žánry, ve filmech se objevilo více násilí nebo komediální prvky. Jedním z takových úspěšných filmů byl např: Bonnie a Clyde a vznikl tak i tento film s novou hvězdnou dvojicí Redford-Newman a na western s nezvykle komediálně laděným životopisným příběhem. Soundtrack k filmu je poměrně úsporný, ale když zazní tak je to hned velký hit konce 60. a začátku 70. let Raindrops Keep Fallin nebo výborná scatovaná melodie South American Getaway . Zhodnocení filmu je prosté: nejlepší westernová komedie co kdy byla natočena. Produkce: Campanile Productions

    • 30.4.2019  20:15
    Duch (1990)
    ***

    Někdejší ultimátní sladkobolný hit s ikonickou scénou s hrnčířským kruhem, následně hodně parodovanou a dnes už jen jeden z mnoha Hollywoodských dojáků. Jsou i lepší romkom a z pohledu Demi Moore je Duch stejně Neslušný návrh jako pozvánka na Striptýz - jen vydělal nejvíc. Produkce: Paramount Pictures

    • 26.4.2019  17:27
    Hračka (1976)
    *****

    Pojem hořká komedie je tu naplněn po okraj. I když v těch dávných dobách se ještě nepoužíval, protože nebylo nutné za něj schovávat absenci komedie samotné. Sonda do vyšších kruhů nové šlechty je povrchní a nad dramatem převažuje komedie, přesto zasahuje podstatu kapitalismu a některé související sociální aspekty trefně a precizně, aniž by se stala manipulativním kýčem. Na to má Francis Veber autorský film pevně pod kontrolou, humor i satira jsou integrovány v harmonické rovnováze. Pro mě to není nejzábavnější film s Richardem, ale objektivně vzato určitě jeden z nejlepších. S dokonale sekundující hudbou Vladimira Cosmy. Tato kousavá sociální ironie bude ještě dlouho „stálesvěží“. Bohužel. 90% Produkce: Andrea Films

    • 6.4.2019  03:25
    Zabiják Joe (2011)
    *

    Tenhle ten pulp už dávno někdo použil a spláchnul. Jenže pak si William Friedkin z nějakého těžko pochopitelného důvodu vyhrnul rukáv až k ramení a natáhnul ruku hodně hluboko.... Produkce: Voltage Pictures

    • 1.4.2019  22:03
    Radin ! (2016)
    **

    Tato filmařina nemá rytmus, režie se nemůže rozhodnout mezi filosofickou hloubkou a groteskou, mezi melancholickou charakterovou studií a sentimentální rodinnou komedií. Boon hraje dobře, ale jen on to nezachrání. Nic nenaznačuje, že by se dal očekávat v blízké době francouzský komediální boom. Produkce: Jerico

    • 31.3.2019  18:42

    Tímto způsobem se dnes už filmy netočí. Tímto způsobem se filmy snad ani nikdy netočily. Produkce: Bio Illusion

    • 24.3.2019  21:43

    Je jaro lásky čas, vůkol krajina líbezná, tak kampak vyjet na vejlet, no nejlíp po tátových milenkách. Taky už jste takhle za květu šeříků obrazili milenky(ce) svých drahých poloviček? Umělecky slabé (až dementní), ale možná i takový pokus o film může v kinech udělat plusový vejdělek. Kdyby se i v tomto spektáklu neobjevila holubová polívka, tak by se ta Volha snad ani nerozjela. 10 % za naleštěného veterána. Produkce: Infinity Prague

    • 19.3.2019  10:31

    Krásně telenovelovsky pitomé. Produkce: Millennium Films

    • 7.3.2019  00:29

    Sjet Pyrenejské a Alpské dvoutisícovky bez speciálního tréninku to chce umět snít, ovšem Francouzi si evidentně dokáží udělat legraci nejen z porážky ve druhé světové, ale i ze Staré dámy. Daly by se kritizovat relativně chudé dialogy, stereotypní postavy, ale to nechám stranou._____Pojd´me to teda zhodnotit: takže co se týká vizuálu, kdo zná Tour nemůže být překvapen, jen některé ojedinělé záběry s vinětací a zvýšeným kontrastem asi pro větší dramatičnost scény se mi zdály zbytečné. Takže ohledně jednohubky konstatuji, ano je to jednohubka, podruhé to vidět fakt nemusím. Co se týká oddechovky na odpoledne, doporučil bych to spíš na večer a na odpoledne si nechal nějakou americkou blbinu. A máme tu stopáž - ta je tak akorát abyste nestihli usnout na Elysejských polích. Takže ohledně klišé konstatuji, žádné jsem nenašel. Produkce: Fidélité Films

    • 20.2.2019  21:39

    Dobrý, myslím že současná špička v tomto oboru je americký revival The Fab Four. https://www.youtube.com/watch?v=4rHiDArtjuM , ovšem originál má zkrátka větší drajv https://www.youtube.com/watch?v=e6r523MsuUk .

    • 11.2.2019  01:12

    Pojem hořká komedie tady dostal nový netušený šílený rozměr, vznikl přímo etalon toho pojmu. Kvality filmu dokáže stoprocentně docenit asi jedině opravdu tvrdej chasník, takovej ten chlap s gulami, jak se říká. Vskutku radikální feministické dílko aneb Věra Chytilová v ráži! 70% Produkce: CNTS S.r.o.

    • 8.2.2019  10:02

    Možná by bylo lepší, kdyby Růžový panter zmizel beze stop. Odchodem Sellerse bylo stejně rozhodnuto, že diamant už nikdo nikdy nevypátrá. Produkce: United Artists

    • 7.2.2019  10:47

    V Hollywoodu si patetický trapný proslov před publikem nechávají na závěr romkom těsně před happyendem, Francouzi to umístili za polovinu filmu, který má solidní soundtrack a nadějnou Louise Bourgoin, jinak je to film amerického střihu a s Francií to má pramálo společného. Němci tomu říkají Sommerkomödie. Produkce: The Film

    • 1.2.2019  20:13
    Bella Mia (2013)
    ****

    Málokdy se stane, že máte příležitost nasolit nějaké kravině pěkných 75%. Tvrdím, že tento film tuto nevšední možnost nabízí. Autorský snímek o honbě za stádem krav se snahou o jakýsi morální imperativ. Samotný děj není pro celkové vyznění podstatný, daleko důležitější je poetickobaladické ladění filmu. Najdou se i nadbytečné kýčovité sekvence a i když souhlasím s tezí že to chtělo víc krav a míň lidí, v souhrnu plusů a mínusů film patří k tomu lepšímu co tu poslední dobou vzniklo. Autor je především kameraman a film také obsahuje spoustu pěkných kamerových záběrů na přírodu a na krávy, zkrátka film o dobytku. Dobré, ale pro dnešek stačilo, na večerní záznam vysílání z poslanecké sněmovny se už dívat nebudu. Produkce: Bio Illusion

    • 31.1.2019  12:09
    Kočka (1971)
    ***

    Gabin a Signoret jsou jedni z nejlepších herců co Francie kdy měla. Když je posadíte na lavičku do parku, je šedesát procent filmu už hotovo. Ale co dál? Bourací stroje jako metafora destrukce? A co dál? Kočka? To je zatraceně málo. Ve srovnání s Klecí či Zvláštním případem, které se Granier-Deferreovi vyloženě povedly je tento jen průměrný film. A když vezmu do úvahy i americké klasiky kde se řeší vztahové krize, tak se tato Kočka hned propadne rozpálenou plechovou střechou nebo se nutně musí bát Virginie Woolfové. Produkce: Lira Films

    • 31.1.2019  00:06
    Melancholia (2011)
    *****

    Tam kde chybí sci-fi akční filmový zvuk plný výbuchů, nachází se úvodní prolog. Osm minut jsou stylistický glanc s extrémně zpomalenými sekvencemi a nadměrným post-zpracováním, které nutně budí nadšení. Je ale trochu problém orientovat se ve světě, který je v reálném životě obtížné pochopit. Nemluvě o mentalitě kontroverzního, svéhlavého filmaře. Je pro snazší pochopení motivací tvůrce lepší mít diplom z psychologie nebo atestaci z psychiatrie?_____Nebo nad tím nerozjímat a uznat, že jedině takovýto artový snímek dokáže přimět cudnou hollywoodskou hvězdu exhibovat ve stavu „ganz ohne“. Kapalnou syntézu impozantního romantismu a v dokumentárním stylu odhalenou Dunst by měl umět ocenit i ten nejchlupatější melancholik ze stodolní. Je to vždy známka skvělého filmu, když nabízí mnohem víc, než si můžete rozbalit v jediném pohledu. To je důvod k meditaci. _____Hollywoodu navzdory potutelně si mnu ruce – Evropa dokáže vytvořit katastrofický film, má tuto intelektuálně zveličenou nereálnost, Evropa má sci-fi natočené lehce roztřesenou, nervní kamerou dánského idiosynkratického režiséra, to si zaslouží plnou palbu, atˇ už v tom hledá kdo chce co chce. Produkce: Zentropa Entertainments

    • 28.1.2019  23:59

    Moderní westernová komedie, dost šílená a dost fekální, aby se to nedalo považovat za parodii na western, ale spíše za výzvu co ještě vydržím. Ale tak není nutné každý den přemýšlet co bylo dříve jestli vejce nebo slepice a je možno se trochu odvázat.

    • 21.1.2019  23:52

    Tohle nebude nejlepší adaptace předlohy Georgese Simeona. Film zvedají herecké výkony Simone Signoret a Philippe Noireta, což se už nedá tak úplně říci o režii, která nedokáže vytáhnout ze scénáře maximum. Granier-Deferre staví diváka do role hodně nezúčastněného pozorovatele, jako kdyby divák byl pro něj jen nevýznamný černohorský student stojící na staré fotografii v balonovém plášti druhý zleva se jménem Stojan Jakotyč. Produkce: Sara Films

    • 20.1.2019  20:20

    Gangsterské melodrama o skutečných antihrdinech s nádechem antikulturní alegorie inspirované filmovými postupy francouzské nové vlny - snad i proto je to stále svěží americká klasika. Produkce: Warner Brothers/Seven Arts

    • 20.1.2019  14:27
    Camping 3 (2016)
    ***

    Kdo si nemůže dovolit vilky na Cote d'Azur, ten na francouzské riviéře může kempovat. I trojka je naplněna pastisem a slunečním svitem, jinak se vše trochu změnilo, od rozmístění stanů po majitele kempu, chybí postava Mathilde Seigner, naopak jsou tu noví mladí kempaři. Člověk by musel být Francouz nebo alespoň dobře seznámen s francouzskou popovou kulturou sedmdesátých a osmdesátých let, aby pochytal většinu vtipů. Nostalgie po Francii, která zemřela někdy v polovině 90. let se ale nasát dá. Produkce: Pathé