zdenny

zdenny

Zdeněk Pražák

okres Ostrava
pravičák


18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
    • 1.11.2019  12:26
    Pride (2007)
    ***

    Člověka vždy zatahá za srdíčko, když vidí, že se děje příkoří. Jenže v době migrační krize jsou takovéto příběhy pěstí na oko. Ano, rasová nerovnoprávnost je součástí nejen americké historie. Ve výše zmíněném kontextu tento a podobně laděné filmy působí jako stěžování si nad údělem. Takovýchto filmů jsem již viděl hodně a vždy mě rasová nespravedlnost dělala smutným. V mém komentáři to ale odnesl tento pěkný film. Protože jsem jej viděl v roce 2017. V době, kdy Evropu zaplavují mraky těchto diskriminovaných. Možná by stálo za to natočit film o diskriminaci bílých v nějaké černé části jinak bílé země.

    • 1.11.2019  12:25
    Peklo 63 (2009)
    ***

    Každý, kdo absolvuje závod nebo sportovní soutěž, u které musí zapřít sebe sama a je nucen podat mimořádný, téměř nadlidský výkon, má můj obdiv. Navíc, když se jedná o člověka na tento výkon netrénovaného a s výstrojí, jaká tehdy byla. Počasí, třebaže v daném roce 1963 bylo extrémně extrémní, je historicky plus minus stejné. Kdežto zázemí a vybavení závodníků je vývojově lepší a lepší. Především proto by si lidé měli takovýchto legend vážit.

    • 1.11.2019  12:25
    Arn (2007)
    ***

    Severská kinematografie mě nenaplňuje, co se týče středověkých válečných filmů. Mým jediným důvodem pro zhlédnutí bylo pátrání ve filmografii Sofie Helin (představitelky policistky Sagy Noren v seriálu „Most“, která se tímto stala pro mě populární). A tak jsem narazil na „Arn“, jehož hodnocení pro mě bylo lákadlem.

    • 1.11.2019  12:24
    Kosmo (TV seriál) (2016)
    ***

    Zábavný seriál, který měl po odchodu americké astronautky sestupnou tendenci, jíž pozvednul díl poslední. První dva díly s Američankou totiž humorně parafrázovaly zákonitosti tuzemské politiky, kdy ona nechápala, že lež je v Česku vlastně politicky prospěšná. Další díly byly sice zábavné, neměly už ale ten náboj a grády. Zřejmě to vycítili i tvůrci a proto do posledního dílu zařadili těžký kalibr – scénu se Slovákem. A ta nejen že byla vtipná, byla i sprostá. A to se prostě diváků chtě nechtě líbí. Takže to nebylo špatné, v jednotlivých dílech ale byly patrné kvalitativní výkyvy.

    • 1.11.2019  12:24
    Trpaslík (TV seriál) (2017)
    ***

    První dva díly byly super, námět jako víno. Další díly už nebyly úplně první liga, ale pořád byly poměrně zábavné. Šestý díl to celé pohřbil. Přesněji řečeno mi připadalo jakoby byla zakázka na šest dílů, jenže tvůrci se rozjeli a v tom posledním díle to prostě museli utnout. Takže to nakonec skončilo v podobném duchu jako „Létající Čestmír“ nebo „Křeček v noční košili“. V seriálu byla humorně pojata otázka menšin, tedy otázka černošská, či otázka jinakosti jako takové. Co se týče nápadu s trpaslíkem, který plní přání, to už jsme si odbyli v „Arabele“, takže uvažovat, co bych si přál já, je již bezpředmětné. Každopádně pravda je taková, že jeden trpaslík s možností splnění jednoho přání umí udělat mezilidské peklo. PS: „Ty vole, ty máš místo nosu čuráka“.

    • 1.11.2019  12:23

    Někteří tvůrci si myslí, že diváctvo je banda pitomců. Ne, jen někteří. A ti alespoň pokryjí náklady.

    • 1.11.2019  12:22

    Zajímavý námět v hallmarkovském kabátku. Takže na podívání z nouze. Námět byl ale dobrý. Navíc, když si člověk představí, že by byl v kůži toho „nového“ muže. To není moc příjemný pocit.

    • 1.11.2019  12:22

    Celkem blbost o rodince, která si v baráku nechá umístit spousty kamer, aby se lidé mohli tímto rodinným živým vysíláním bavit na internetu, samozřejmě za peníze. Paralelu shledávám s reality show „Výměna manželek“. Sledovanost je jen v případě, když se sledovaní spolu hádají a chovají se jako psychopati. Takže prostě tyjátr a pitomci se na to dívají a tetelí blahem.

    • 1.11.2019  12:21

    Mladinká Sharon Stone na úvod své kariéry v céčkovém horroru. Za zmínku stojí snad jen diktátorský otec, který při sebemenším náznaku jiného názoru nekompromisně vyhání provinilce ven ze „své“ idiotské amišské vesnice.

    • 1.11.2019  12:21

    Neumím si ani představit, co tam ti chlapi zažili za hrůzy. V takových situacích je fakt k nezaplacení, když máte tým, na který se můžete spolehnout. Nejlepší je, když vlastně ani pořádně nevíte, kdo z místních je s vámi a kdo proti vám. A ještě lepší je, když čekáte na posily a Pentagon si dává načas. Já takovéto moderní vojenské filmy zpravidla hodnotím třemi hvězdami, navíc na tento jsem se díval asi tři měsíce. Pro čtyři hvězdy jsem se rozhodl především za tu část předcházející finále, ve které jeden voják tomu druhému na střeše říká: „Nevím ani, za koho bojujeme v zemi, kterou ani neznáme“.

    • 1.11.2019  12:20

    Začátek: „Můžu vás pustit, jestli jste na seznamu“ – „Ukažte mi ten seznam a já se na něm najdu“. A to bylo celé. Jinak pak už jen Sára v kovbojském a její neideální ochránce. Spíš pro děti na prázdniny anebo do autobusu cestou na dovolenou.

    • 1.11.2019  12:19

    Kdyby byl tento zábavný film o něco „hlubší“, dal bych i čtyři hvězdy. Fakt jsem se dost nasmál, a Ondra Vetchý coby starý morous mě fakt bavil. On hrál sice morouse, ale v jeho podání to působilo tak nějak roztomile. Nakonec na mě ale film působil spíše bakalářsky, prostě jakoby z nějakého cyklu o veselých životních příhodách a zážitcích. Proto bych se vyhnul pojmenování celovečerní film a proto nedávám čtyři hvězdy.

    • 1.11.2019  12:18

    Vzhledem k ději by si film zasloužil spíš tři hvězdy. Jenže já mám slabost pro filmy, kde je policejní práce vykreslena jako velmi náročná. Já zde nebudu vysvětlovat proč, od toho je můj komentář k filmu „Patrola“. Myslím si, že by si lidé měli uvědomit, že práce policistovi nebere jen roky života.

    • 1.11.2019  12:17

    Při zpětném posouzení se mohu domnívat, že jde o kvalitní televizní film, který v kinech nebude mít závratné tržby. Vlastně bude rád, když si na sebe vydělá. Jenže taky je faktem, že se mi film líbil. A to proto, že nás tvůrci nezasypali „ďábelskou“ zápletkou. Vlastně se jedná o zápletku jednoduchou. Jenže vše je podáno tak nějak tajemně, takže divák očekává „pekelné“ dílo. Důležité je, že divák tak nějak ne úplně ví a je neustále v očekávání. Vlastně se jedná o vcelku obyčejné příběhy lidí, ale možná, a právě možná proto, se s nimi divák ztotožní. Závěr není šokující tak jako u mnoha „geniálních“ režisérů, je ale ne úplně očekávaný. A právě v tom vidím kouzlo tohoto ne naprosto obyčejného filmu.

    • 1.11.2019  12:17
    Sweeney Todd (TV film) (2006)
    ***

    Film o nemocném člověku, který mohl. Jen výjimečně člověka něco ospravedlňuje ze zabíjení druhých lidí. Odkaz tohoto filmu beru jako nekompromisní řešení společensko-sociálních problémů tzv. dickensovského období v Anglii. V té době měli pracující pramalá práva, pracovaly i děti a to i dvanáct hodin denně. Toto období je obdobím chudobinců a sirotčinců. Sweeney Todd radikálně léčí nelidský systém. Jenže film je jen o podřezávání krků. Je tedy spektrálně velice zúžený. Následné prodávání lidského masa můžeme chápat jako snahu o udávení společnosti jejími vlastními neduhy – tedy vlastním masem. Anebo to prostě bylo jen o vyšinutém jedinci, který zabíjel lidi ze „svých“ pohnutek a protože mohl, neboť ve chvíli, kdy mu oběti seděly na holičském křesle, měl nad nimi moc třímajíc v ruce břitvu.

    • 1.11.2019  12:16

    Christian Slater jako zmrd v lokálním thrilleru. Takže tři hvězdy za lokální thriller a Christiana Slatera. Absence byť jediného by hodnocení snížila.

    • 1.11.2019  12:15
    Osvoboditel (2013)
    **

    O Simónu Bolívarovi jsem četl životopisnou knihu. Tam byl vykreslen jako skutečný osvoboditel s velkým jihoamerickým racionálním myšlením. Zde v tomto filmu se mi jevil spíš jako člověk, který byl vlivnými lidmi ke svému národnostnímu cítění a uvědomění dokopán. Film celkově neměl grády a v divákovi žádné speciální emoce nevyvolal. Bolívar zde spíš než charismatický osvoboditel působí jako zaslepený revolucionář, kterému je jedno, kolik obětí jeho revoluce přinese. Důležité přece je dosáhnout svých vojenských a politických cílů. Nebudu hodnotit, jestli bylo jeho počínání správné či nikoliv. Nezvratným faktem je, že Bolívar změnil Jižní Ameriku a stal se neoddiskutovatelným symbolem jihoameričanů v boji za svobodu a nezávislost. Osobně si myslím, že kdyby ne díky Bolívarovi, Jižní Amerika by se své nezávislosti dočkala i tak. Třebaže o stopadesát let později, podobně jako africké země. Je to prostě vývoj zemí, které sloužily evropským imperiálním výbojům.

    • 1.11.2019  12:15

    Tomuto filmu by slušelo datum vzniku o deset, lépe však o dvacet let dřívější. Potom by i mé hodnocení bylo vyšší. Takhle se jedná jen o čerpání z již vyschlé studny. Film byl velice jednoduchý, na druhou stranu pro jedno podívání neurazí. PS: Zajímalo by mě, kolik diváků si neuvědomilo tři mrtvé (otec a dva synové) jen proto, že „fandilo“ lovené dívce. Filmy nám někdy přinesou takovéto zvláštní paradoxy. Je jedno, kolik zemře nevinných lidí, důležité je, že přežije hlavní postava. Jenže pro ženu (která ve filmu neexistovala) byly těmi hlavními postavami manžel a synové.

    • 1.11.2019  12:14

    Po přečtení obsahu jsem si vzpomněl, že před lety proběhla v médiích zpráva o výbuchu ropné plošiny a následné ekologické havárii. Přesto byl pro zhlédnutí filmu pro mne důležitý Mark Wahlberg. Navíc i další herecké obsazení bylo velice lákavé. V průběhu filmu jsem se přistihl, že u „katastrofických filmů zřejmě trpím krizí identity. Prostě nevím, co chci. „Titanic“ byl pro mě hodně přeslazený, naopak toto bylo čistě jen o efektech při absenci jakéhokoliv příběhu. Takže nevím, zřejmě potřebuji něco jako „Skleněné peklo“. U katastrofických filmů rozhodně upřednostním akci před sladkostí. Problém ale je, že nemám šanci se s nikým ztotožnit, někoho mít rád. Celá výbuchová a destrukční část byla hodně podobná destrukci válečných lodí ve filmu „Pearl Harbor“. Tudíž po technické stránce byl film natočen velmi kvalitně. Můj problém ale je, že mi tam chybělo něco lidského.

    • 1.11.2019  12:13

    Nevadila mi hudba, ta evokovala rychlost, zběsilost, neodkladnost a nekonečný rytmus. Nevadí mi ani alternativní konce tohoto chabého příběhu, spíš je mám rád a jsou pro mě osvěžením. Co mi ale vadí, je dělání z tohoto díla něco, čím není. Co mi dále vadí? Čas a logika. Lola běží fakt o život, čistého času tak patnáct minut, prakticky sprintuje. Její rychlost je dle mého skromného odhadu tak dvacet sekund za sto metrů. Což znamená dvě stě sekund za jeden kilometr. I kdybych slevil a stanovil rychlost jejího běhu ve filmu předvedeného na čtyři minuty za kilometr, byl by to pořád fakt top čas. A navíc pro holku, které podle vzezření – a z toho odhadovaného způsobu života, nemůže takových limitů v žádném případě dosáhnout. Urazila by totiž skoro čtyři kilometry, což za městského provozu prostě nejde. Takže se divím, jak může mít film tak vysoké hodnocení. To ti hodnotitelé fakt neumí počítat? Samozřejmě nelogičností bylo ve filmu víc. Do kasina by ji takhle oblečenou nikdo nepustil. Mezi těma kravaťákama se fakt vyjímala. Že by šlo o pokus o kontrast? Aby si jako divák uvědomil, že takovýto lidé mají také své starosti? Ano mají, ale nestavme je na roveň ostatních lidí, kteří chodí do práce, platí daně a živí své rodiny. Nejvíc do nebe volající byla snaha tvůrců o vyvolání sympatií k pitomci, který si hraje na gangstera a při prvním problému se posere a vše hodí na svou holku. Kdyby se mu ten kšeft povedl, tak bude dělat ve městě frajera. Frajera, kterému se nechce pracovat, platit daně a živit rodinu.

    • 1.11.2019  12:12

    Nemáme v Česku milion herců, proto se, především v komediích, objevují s menšími obměnami pořád ti samí. A z toho důvodu si někteří diváci mohou myslet, že to všechno stojí za hovno. Já si to nemyslím. Vím, a jsem přesvědčen, že umíme točit komedie kvalitní i průměrné. Některé ale, podobně jako tato, stojí fakt za hovno. I přes pár úsměvných okamžiků.

    • 1.11.2019  12:12
    To je moje dítě (TV film) (2013)
    *

    Filmy typu „Jedovatý břečťan“ mě baví. Jenže tady z tohoto béčkovost přímo čišela. Zápletka nebyla špatná, jenže zase – béčkově udělaná. Otec byl pěkný pitomec, za prvé, když si našel mladou náhradu za svou atraktivní manželku, a za druhé, že dával najevo žárlivost vůči své „dceři“, čímž se naprosto ustřelil. No a tento film si nakonec ustřelil dvě hvězdy, z čehož plyne závěrečná jedna. Protože v momentu puštění filmu je má laťka na hvězdách třech.

    • 1.11.2019  12:11

    Mel Gibson s výrazem drsňáka. Jo, to by se dalo považovat jako cool. Jenže to je tak asi vše. Nejvíc mě pobavila pasáž, kde se děj odehrává mezi motocyklovými gangstery. Fakt stupidní.

    • 1.11.2019  12:11

    V různých obdobích stokrát omílaný příběh, který nemá až zas tak logický základ. Je to takový nedělní, předobědový film. S rodinkou jsme jej zhlédli především proto, že dětský hrdina je celkem podobný jednomu z dvojčat mé sestry.

    • 1.11.2019  12:09

    K „trojce“ a „čtyřce“ píši naprosto stejný komentář. Diváka snad už ani nezajímá děj, který je ve všech dílech stejný. Rozdíl je snad v neštěstí, které se stane v úvodu a potom samozřejmě ve způsobu a především v originalitě jednotlivých tragických úmrtí. No a ta jsou tu propracovanější, tu nepropracovanější. Proto je celkové hodnocení průměrné – liší se jen v počtu hvězd u jednotlivých dílů.

    • 1.11.2019  12:09

    K „trojce“ a „čtyřce“ píši naprosto stejný komentář. Diváka snad už ani nezajímá děj, který je ve všech dílech stejný. Rozdíl je snad v neštěstí, které se stane v úvodu a potom samozřejmě ve způsobu a především v originalitě jednotlivých tragických úmrtí. No a ta jsou tu propracovanější, tu nepropracovanější. Proto je celkové hodnocení průměrné – liší se jen v počtu hvězd u jednotlivých dílů.

    • 1.11.2019  12:08
    Dvojníci (2016)
    **

    Tomáš Sokol se kvůli oblíbené show „Tvoje tvář má známý hlas“ veze na vlně popularity. Bohužel zkušenost je taková, že ne vše, co momentální star dělá, bude úspěšné. Tím nehodnotím jeho výkon. Takový typ filmu může zahrát prakticky každý. A proč do něj neobsadit zrovna někoho, kdo je momentálně in a tudíž má určitou a tudíž má určitou šanci přilákat diváky. Každopádně bych svůj komentář mohl uzavřít tvrzením, že můj komentář je zábavnější než tato slaboduchá komedie.

    • 1.11.2019  12:07
    Saulův syn (2015)
    *

    Zvykl jsem si a ztotožnil se s tím, že oscarové filmy nejsou žádné pecky. Jenže vidět film z koncentračního tábora v maďarském podání pro mě bylo velkým lákadlem. Hlavně tedy proto, že jsem byl před pár lety doslova unesen maďarskými „Revizory“. Z toho důvodu jsem věděl, že není moudré maďarskou kinematografii zatracovat. Dalším důvodem pro zhlédnutí byla má návštěva koncentračního tábora v Osvětimi, kde se mimo jiné mluvilo i o sonderkomandu – tedy tzv. uklízečích. O nich jsem ještě žádný film tohoto žánru neviděl. Celkem jsem byl zvědav na podání toho, jak to u této okrajové skupiny vězňů probíhalo a fungovalo. Místo toho jsem byl svědkem fanatismu člověka, který chce za každou cenu pohřbít svého syna podle židovských tradic. Cílem jeho snažení bylo něco, co se prostě v prostředí obehnaném ostnatým drátem nedá. Do tohoto momentu můžeme v dobré víře chápat film jako zdrcující lidský příběh o hledání kapky lidství v extrémně nelidském prostředí. Jenže pro snahu onoho otce umírali jiní lidé. A já se ptám – oni si židovský pohřeb nezasloužili? Zfanatizovanému otci bylo jedno, že kvůli jeho snaze pohřbít syna, kterému prostě logicky nebylo pomoci, umírali lidé, kteří umřít vůbec nemuseli. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale mně to připadá jako jednoznačné vyvyšování židovských tradic, židovství a všeho židovského nade vše ostatní lidské, co na světě můžeme vidět. Ať se mnou polemizuje, kdo chce, ale jestli jsem postaven před volbu pohřbení svého dítěte nebo ohrožení životů dalších lidí, musím se, ať chci nebo ne, podřídit té druhé volbě. V opačném případě nám film až propagandisticky ukazuje a nutí nás si myslet, že židovské tradice a způsob židovského života je ten nanejvýš nejlepší. Bez ohledu na oběti, a to i z vlastních řád. A takovéto filmy a Oscary za ně jsou pro židovskou propagandu jedno z nejschůdnějších řešení. PS: Je to sice hnusné, ale musím: zajímalo by mě, jaký typ propagandy by Židé zvolili, kdyby k holocaustu nedošlo.

    • 1.11.2019  12:06

    Pro čtyři hvězdy jsem se rozhodl proto, že jsem již dlouho podobně laděnou romantiku neviděl. Samozřejmě by film mohl mít tři hvězdy a nikdo by ani nemrknul. Jenže jak říkám – film bych řadil mezi „P.S. Miluji tě“ (k tomu méně) a „Zimní pohádku“ (k tomu více). Pokud jej postavím někde mezi oba zmíněné, vyjdou mi prostě čtyři hvězdy. Film je pěkným příběhem o hledání lásky a o její nezastupitelné důležitosti.

    • 1.11.2019  12:06

    Pěkná vánoční romantika o několika příbězích. Podle tématu svátků bylo takto natočeno již více několikapříběhových filmů. Vždy, a hlavně s ohledem na vánoční období, se na takovýto film rád podívám. I když tomuto dávám jen tři hvězdy, protože si myslím, že politika je v tomto specifickém žánru zbytečná a že se mi to celkově zdálo trošku umělejší než přirozenější.

<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54