Birter

Birter

Česko

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 8.8.2019  08:22

    Pro tenhle film by spíš než ''T2 Trainspotting'' seděl více název ''Trainspotting Reunion'' nebo ''Heráci po 20 letech'', protože přesně tak působí. Jako slepenec pár zápletek, které svést dohromady 5 postav, které už se dávno nevídají. Nic jako čemu by se dalo říkat ''příběh'' neček... na druhou stranu, let's be fair, Trainspotting samotný neměl moc příběhu, ne? Soundtrack původního Trainspottingu by s tímto soundtrackem vytvořil podobný kontrast jako bych si poslechnul Davida Bowieho a pak si strčil špendlík do ucha. Dívat se na to dalo, ale vadilo mi jak se tvůrci snažili hrát na sentimentální a nostalgickou notu, místo toho aby ukázali cokoliv nového. Mezi opravdu dobré scény z filmu, řadím tedy ''No more catholics left'' a scénu na záchodcích.

    • 5.8.2019  08:10
    Mary Kills People (TV seriál) (2017)
    ****

    V první sérii tvůci sami nevěděli o čem vlastně chtějí aby Mary Kills People bylo. A naštěstí to docela brzy objevili, díky čemuž vypadala druhá série o to lépe a několik epizod obecně bylo pak velmi zábavných. Na seriálu mi vadily dvě věci. Za prvé to byl bizarní románek Polda+Padouch, na který se později dá zvyknou než úplně vyprchá... a za druhé to byl malý prostor pro druhou stranu. Kanada není jediná země, ve které je asistovaná sebevražda nelegální a jedná se stále o kontroverzní téma. Takže řekl bych že by nebylo od věci vyličovat jej v pouze jednom (liberálním) světle jako zde - jako milosrdenství blablabla. protože ta druhá strana tam opravdu je. A i z tvůrčího hlediska je to myslím solidní zdroj zápletek... Tak ale nebudu jim do toho kecat, stejně jsem si to užil. Postavy a herci (Caroline Dhavernas, Richard Short, Abigail Winter) byli skvělí a po čase jsem jim opravdu fandil, i když to odporovalo mému politickému názoru... čili tak.

    • 3.8.2019  12:37
    Nahý oběd (1991)
    ****

    Ze začátku je to úžasné. Sledovat absurdistán, který Burroughs vymyslel je nejdříve vysoce zábavné, ale opakovaný vtip přestává být vtipem zhruba v polovině a divák má ten surrealismus najednou brát vážně nebo si na něj zvyknout...či co. Tak alespoň se o tom dá popřemýšlet, že?

    • 3.8.2019  12:29

    Vskutku lepší než Mlčení jehňátek. Výborně vypracovaná atmosféra za pomocí kamery a vynikajícího soundtracku. Chainsmoker Petersen je jako Graham velmi dobrý a Cox byl jako Lecter/Lecktor lepší než Hopkins (páč se jeho výkon nepodobá imitaci hada Kaa z Jungle Book). Ta samomluva je sice k smíchu a detailistu otráví nestrovnalosti s knihou, ale jinak velmi povedený fillm.

    • 28.7.2019  11:16
    To (2017)
    ***

    Kdybych po Warner Bros. chtěl aby udělali adaptaci Kingova majstrštyku, která by zachovala původní kouzlo a dokázals se přiblížit jeho kvalitám, tak bych musel být blázen. Ale stejně jsem podle reputace tohoto filmu, očekvával více. Opravdu jsem očekával překonání verze z devedesátých let, která sice nebyla žádný zázrak, ale já tvrdím, že ta si dokázala zachovat mnohem více ducha z Kingova románu než tento film (což by mohlo být vosk kdyby tahle verze měla ducha lepšího...). Kromě ikonické hudby, tato adaptace postrádá také skoky v čase ze kterých King čerpal mnoho napětí. A nejsem sice žádný omnipotentní "hororový expert", ale docela jsem litoval, příjemné překvapení Skarsgårda, v oněch nudných a občas až směšných hororových scénách. Tahle přímočará, zhollywoodštěná verze To je sice v pohodě, děcka jsou v pohodě, ale to je asi tak všechno. PS: Proč to nikdy nemůže být Stan, sakra (s tím sklem, na konci)? Na Billovy je vždycky takový spotlight a Stan s Mikem utřou nos...

    • 26.7.2019  20:08

    Po dlouhé době opravdu dobrá epizody, ukazující fakáč Simpsonům, South Parku a podobně oslavovaným humoristů, jejijchž fňukání nad politikou a papouškování toho co všichni vědí (a kvůli tomu je zbožňují) jen upevňuje hněv a apatii k politice.

    • 25.7.2019  07:07
    Broadchurch (TV seriál) (2013)
    ****

    Broadchurch se na nás vrhl s premisou Twin Peaks v klasickém subžánru britské realistické kriminálky a nebylo tedy žádným překvapením co seriál ve výsledku nabídl. V první sérii se Broadchurch pohyboval na číslech lepšího nadprůměru a mě bavil, ač mi vskutku neukázal nic co už jsem někde neviděl. Později mě začala ta ''maloměstská tajemství'' klišé trochu unavovat a bylo jen štěstím, že druhá série se vydala úlně jiným a originálnějším směrem. Obě dějové linky měly hustší atmosféru, nové postavy seriál příjemně občerstvily a samotný Hardy a Millerová uzráli jako víno (hlavně Olivia Colman, která se pro dvojku obrátila badass...). Broadchurch sice nedosahoval nikdy žádných nadpozemnských kvalit, ale jako příjemná detektivka zůstal i ve třetí sérii, ve které důstojně, ač ne tak vysoko, seriál (správně) zakončila.

    • 5.7.2019  17:12
    Mistr (2012)
    ***

    Udělat dobrý psychologický film asi není Paulu Thomasi Andersonovi cizí, ale podle Mistra to nevypadá, že by zvládal i aby byl film zábávný.

    • 4.7.2019  16:03
    Expres foto (2002)
    ****

    Francis Dolarhyde Light

    • 30.6.2019  13:12
    Taxikář (1976)
    ****

    Myslím, že u filmů jako je tento je vždycky lepší dokázat se ztotožnit s hlavní postavou, což je jedna z věcí, kterou pro mě Taxikář nedokázal naplnit. Travis Bickle, přiznejme si, není zrovna nejchytřejší a nejkomplexnější postava. Jeho vývoj ve filmu je víceméně předvídatelný a jednoduchý. Kvůli čemuž je film logicky méně zajímavý a o to více patří Martinu Scorsesemu úcta, že i jej dokázal ukázat bez nudy a v kvalitním filmu. ''Hlavní'' zápletka přijde v podstatě až na konci snímku,ačkoliv se v Taxikáři mnohdy vykytují scény, mnohokrát záživnější a napínavější (ačkoliv to tedy není thriller) než právě tato (např geniální cameo samotného režiséra). Preferoval bych tedy Scorseseho mladší film s lehce podobnou tématikou (a rovněž s Schraderovým scénářem) Bringing Out the Dead.

    • 29.6.2019  12:24
    Good Omens (TV seriál) (2019)
    ****

    No očekával jsem větší blbost. Ne že by to nebyla šílenost. To je. Ale v tom dobrém slova smyslu, jak zde již určitě zaznělo. Právě tato absurdnost, se kterou se špatně potýkala druhá série Gaimanových American Gods, zde problémem, jakožto čistokrevné komedie, nebyla. Dokonce jsem si říkal, že by bylo zajímavé kdyby se to rozjelo ve větším měřítku, podobně jako u flashbacků v epizodě Hard Times a nesoustředilo se pouze na věrnost Pratchettově+Gaimanově knize. Protože duo Tennant+Sheen, Pat a Mat lovci čarodějnic a Stranger Things Kids UK vypadali všichni dost potenciálně. Ale možná se mýlím, protože si vzpomínám jak jsem se občas celou tou věcí cítil přesycen...

    • 28.6.2019  22:12

    Jsem si omylem zapnul X-Meny nebo co?

    • 28.6.2019  19:50

    Jako jo. Sto minut s Billem Murrayem na cestách je sice fajn, ale pro mě málo. Tak nějak jarmuschovsky banální...

    • 2.6.2019  08:11

    SPOILER Alright. Zkusme tedy uznat, že je možné aby ten absurdistán o Zodiakovi mohl být pravdou. A chcete mi říct, že grůpa šílených feministek, která se příležitostně zaměřuje i na ženy, by nechala obě mužské oběti z druhé a třetí vraždy aby to přežili? Si děláte srandu pani Goldbergová? Tahle splácanina nesedí ani do kánonu samotného AHS (viz Devil's Night), natož abych měl věřit, že se hypoteticky mohlo jednat o tohle. To i Kaiovi Andersonovi ta potrhlá filosofie dává větší smysl než paní Solanas...

    • 31.5.2019  12:21
    Nájemník (1976)
    ***

    Polanskiho neherectví je asi nejzajímavější aspekt filmu. Jinak je to lepší odvar z Rosemary's Baby - je tam zápletek, více děsivých scén, ale stejně jako u ní, ani zde jsem necítil žádnou atmosféru nebo napětí v běžném životě hlavní postavy. Jinak se mi to ale líbilo.

    • 26.5.2019  10:01

    Toto je muzejní příklad filmu, postaveném na zápletce absurdní na entou a bizarní po všech stránkách, který přesto dokáže být svižný, vtipný i poutavý. Díky skvělému scénáři a režii máte totiž pocit, že by se ten příběh klidně mohl v nějakém kaufmanovském vesmíru stát. A nahlížení na něj skrze tento film se zdá...uvěřitelné? Autentické? Já nevím. Prostě to vypadá jako kvalitní film...

    • 24.5.2019  12:46

    Když David Lynch vymýšlel scénář k Mulhollandce neměl sám nejmenší ponětí co vlastně dělá. Podobně jako u Twin Peaks byl vycházející bod vražda Laury Palmerové, zde to byla autonehoda. Do příběhu brzy zapletl filmové prostředí a po nepříjetí Mulholland Dr. jako seriálu přišel i s klubíčkově zamotaným mindshag koncem. Ale seriál neseriál, myslím, že by to stejně dopadlo podobně. S tímto filmem mám podobný problém jako u asi tří jiných Lynchových filmů a to fakt, že jedna dějová linka nebo pasáž, která je v rámci filmu kratší, je daleko zajímavější než hlavní storyline, což zde platí dvojnásobně. Ve stínu napínavé linky s úžasným Justinem Therouxem a jiných scének plných lynchovských prvků a humoru, vypadá příběh s Ritou, se vší úctou, jako laciný erotický román pro ženy, který zachraňuje snad jenom Naomi Watts. Tato jediná linka, která se k mindshag konci doopravdy dopracovala (s asistencí mě nic neříkající operní scény) sice nezabránila aby mě tento film nepřestal fascinovat, ale i tak mám z Mulhollandky trošku smíšené emoce.

    • 21.5.2019  22:25

    O Temném případu jsem slýchal ze všech stran tolik, že jsem byl k jeho sledování spíše odrazen než otevřen. Nicméně jsem se dost mýlil, a dvojice Harrelson a McConaughey (což jsou oba herci, které moc nemusím) předvedla skvělé výkony a vdechla život zajímavému a dynamickému vztahu mezi dvěma pravými detektivy. I koncept surového realismu obložené pesimistickým filosofováním, dusnou atmosférou a znepokojujícím případem (vše zajisté inspirované Fincherovou Se7en) pro mě dokázalo vytvořit napínavý příběh, ze kterého jsem si nebyl na větvi jako jiní, a ne vždy dokázal naplno vyplnit má očekávání, ale který jsem velmi užil a mnohdy jsem nad ním dlouho přemýšlel.

    • 19.5.2019  23:17
    Manhunt (TV seriál) (2019)
    *****

    No jo, Briti prostě vědí jak na kriminálky. Ač krátké tak velmi intenzivní drama. Občas jsem trochu nestíhal ty důkazy, což byl aspekt, který mě na straně druhé zaujal asi nejvíce. V béčkových kriminálkách je to samej výslech výslech, jeden důkaz za druhým a chudáci kriminalisté v Manhuntu se musí prohrabávat záznamama...

    • 12.5.2019  11:35
    Birdman (2014)
    *****

    Jsem rád, že si američtí kritici začínají uvědomovat jaký je realismus přežitek. Tato stylová dramedie se v čele se sebeparodujícím se Michaelem Keatonem pošklebuje method actors a superhrdinskému komerčnímu odpadu, proti kterému nemá nikdo koule zvýšit hlas (v tomhle ohledu tedy nechápu proč se tedy o tři roky později stal Michael Keaton Vulturerm...). Scénář čerpá ze zajímavých postav a sympatického prostředí Broadwaye a nedrhne na prvoplánových scénách, ale chytře uhýbá ke svému svéráznému konceptu. Oscary jsou zcela zasloužené.

    • 11.5.2019  10:06
    Odhalení (TV seriál) (2019)
    *****

    V prvních několika epizodách dokázali Patricia Arquette a Joey King svými glóbovými výkony vytvořit tikající bombu. Není tedy tolik chyba tvůrců, že to v epizodách před finálem působilo méně intenzivně, ale zkrátka ta hustá fascinující atmosféra byla již za námi. The Act byl sice více zdramatizovaný než jsem čekal, ale i díky tomu si dokázal udržet mou pozornost až do konce.

    • 4.5.2019  10:25
    Američtí bohové (TV seriál) (2017)
    ****

    Gaimanovu knihu jsem zatím nečetl, ale asi mám díky seriálu představu, že se asi bavíme o ateistické satiře a metafoře nejen na náboženství, ale i na konzumní společnost etc. A ne vždy to dokáže, pro fantasy drama, kterým seriál American Gods je, být dostatečné. Na jednu stranu chce být vážným dospěláckým dramatem, občas až artem, a za chvíli vám s vážnou tváří přednese takovou absurditu, že kroutíte hlavou a neodmyslitelně vám to připomíná, nějakou dětskou fantasy sérii (já jsem nemohl nevidět podobnost s Tajemstvím nesmrtelného Nikolase Flamela), a proto je ten seriál taky pořádně bizarní. Řekl bych, že první série se opravdu povedla. Bylo takové peškovské obcházení Gaimanova světa, ve kterém se brzy odehraje válka. A ve většině případů to dokázalo, ve svém částečně road movie formátu, být stylové a vtipné. Nevětším tahounem je určitě Ian McShane, ale potěší i jepičí badass Gillian Andserson, pobaví Pablo Schreiber a neofrňoval jsem ani nad přehrávajícím Crispinem Gloverem. A hudba taky stojí za zmínku. No a druhá série bylo vlastně hodně protáhlé nic. Žádná válka, žádná akce, epizody vypadaly ve srovnání s první sérií o dost hůře, a občasné backstory postav jsme dostali v dosti nudném formátu oné série. Jsem zvědavý zda-li se 3. série, po dobrém fináli 2. série, vydá zajímavými směry, ale moc nadějně nevidím, že by Fullerovy a Greenovy scénáře dokázal někdo uspokojivě nahradit...

    • 27.4.2019  11:33
    Gotham (TV seriál) (2014)
    *****

    Skalním fanouškem Gothamu jsem se stal ihned po první epizodě. Je pravda, že jsem byl v roce 2014 natolik zamilován do pokulturního odkazu Batmana, že bych byl ochoten pochválit cokoliv, ale Gotham nejenom, že předčil má očekávání, ale i zpětně si myslím, že zrovna první série se opravdu povedla. Seriál se uvedl ve stylu anachronické pseudonoir kriminálky, která se za A soustředí na temné případy vražd, pomrkávajících na znalce Batmana a za B staví skvěle gradující mafiánské drama (a mezi námi, to je subžánr, který fakt nemusím). Dále spěl do výší i dramatický vývoj ikonických i neznámých postav a s výjímkou Barbary Kean a Tabithy, byly veškeré postavy velmi sympatické a zajímavé. Ať už to byl přehrávající Tučňák, dramatická Fish Mooney nebo (můj favorit) Ed Nygma, jehož herec Cory Michael Smith s lehkostí trumfnul Carryeho i Gorshina. Je pravda, že epizodu co epizodu se stávál Gotham více a více přitaženým za vlasy, ale divák mého typu jim to žral i s navijákem. V béčkovější druhé sérii se to totiž rozjelo do takové míry, že bych Gotham i dnes označil za mistrovské dílo (subjektivně samozřejmě). Nijak mě nepotěšilo, že tvůrci seriál přikořenili sci-fim nebo že si scénaristicky, v uvozovkách, hráli na Les Revenants, ale byl jsem ochoten to pro lásku ke Gothamu překousnout. 3. série si to s ultra-sci-fi vsuvkou pokazila na začátku a výborná 4. série zase na konci s hektickým příběhem pana J (dost vynuceným mimochodem). V těch dobách už byl Gotham nepopiratelné béčko, u kterého to mnohdy bylo jako na houpačce. U takového Arrowa můžete v klidu říct: Od třetí série je to bullshit a nemá cenu to sledovat (což je BTW pravda). Ale zrovna když tento mrak stínil Gotham, dokázal se příběh protočit natolik dramaticky (ač lacině), že skalní fanoušky jako mě, nedokázal zklamat. A dokonce i nad ne moc dobrou 5. sérií jsem neofrňoval, jakože si tvůrci moc dobře uvědomili, že s touhle, třeba zábavnou, maškarádou je třeba praštit. Za mě zůstavá Gotham srdcovkou.

    • 26.4.2019  19:08
    Smrt a slavíci (TV seriál) (2018)
    ***

    Byla-li by historická dramata můj šálek čaje, určitě bych si Death and Nightingales užil více. Cubitt nám dokázal nabídnout zajímavý příběh, skvělou výpravu prostředí Irska a nedoceněného génia Matthewa Rhyse.

    • 19.4.2019  10:06
    Dvojník (2013)
    ****

    Když jsem Dostojevského novelu četl, strašně jsem se divil jak mohl někdo, kdo je považován za realistického autora, napsat něco buď tak absurdního a nebo tak nadčasového. Z filmu jsem neměl podobný, ale podobně intezivní divný pocit. Obě díla, mimo jiné, stojí na tom, že se nikdo nezastaví a neřekne si ''Let's talk about the elephant in the room: proč vypadá sakra Goljadkin/Simon úplně stejně jako ten nováček?'' Richard Ayoade dost pravděpodobně vzal svůj absurdní humor a umístil předělaný Dostojevského příběh do nějaké divné socialistické dystopie (nejvíce náhledu dají asi ty divné Elektronik Supersonik, které běží u nich v televizi). The Double je jednou z těch adapatací kde hledáte v čem odpovídá knize, než v čem se liší. A i celá alegoricko-mindbending část má úplně jinou pointu. Mě to ale bavilo. Eisenberg byl výborný, stylizace zajímavá a přišlo mi to i dost napínavé...

    • 14.4.2019  21:32

    Všchni víme, že Hercule Poirot je jenom jeden - David Suchet. Podle mě to ale rozhodně neznamená, že by měly adaptace děl s ním přestat. Protože pokud budou vypadat takhle, budu s nimi spokojený. Malkovichovo pojetí se zbytečně nenimrá v původním pojetí belgického detektiva, odpovídajcí knižnímu popisu a charakteru, což vytváří postavu v nikilov tolik líbivém nebo zajímavém světle, ale pomáhá tak Malkovichovi od jistého ztrapnění, které se nevyhnulo Branaghovi. Nejzajímavější postavou je určitě nově pojatý Alexander Bonaparte Cust v rukou skvělého Eamona Farrena. Myslím, že zrovna Vraždy podle abecedy je román, zasluhující opakované vyzdvižení a přišlo mi, že v populární formě temné realistické detektivky, která pro adaptace knih Agathy Christie není ničím novým (And Then There Were None, The Witness for the Prosecution a dokonce i pár posledním poirotovek se Suchetem), je příběh o abecedních vraždách více nepředvídatelný a přidává tajemno, které nám kniha nenabídla.

    • 12.4.2019  22:09
    Brexit (TV film) (2019)
    ****

    Když jsem na YouTube viděl trailer s názvem Brexit (2019), řek jsem si ''ha ha ha, fake trailer - Ben Cumberbatch má evidentně smysl pro humor''. No, a pak jsem se náhdou v rádiu dozvěděl, že to opravdu existuje a byl jsem rád, že je to po Vice další zábavně-naučné politické drama.

    • 12.4.2019  17:52

    První půlka se mi i docela líbila. Byl to průměr a příběh Kingovy klasiky udržel režiséry od strojeného hororového scénáře, a ti si nechali jen vynucené lekačky, jako v každém soudobém hororu. Původní šmrncovní adaptaci z osmdesátých let se ale tento film nemohl ani rovnat. John Lithgow do role Juda Crandalla nepřinesl ono tajemno, protože...no Lithgow vypadá v čemkoli jako medvídek. Konec to ale celé pokazil a původní svižné finále bylo nahrazeno trapnou a zdlouhavou bitkou...

    • 7.4.2019  16:04
    Sex Education (TV seriál) (2019)
    ****

    O Sex Education jsem doufal, že bude alespoň trochu stravitelné teen drama, abych si mohl užít trochu té mojí Gillian. A překvapivě se mi to docela dost líbilo. To že je to odvážné pojetí věcí, které se normálně neřeší je mi fukačo. Důležité pro mě bylo, že je to dobře natočené a postavy jsou sympatické a potěšila mě i, dnes populární, recyklace osmdesátých let. Ty dějové linky jsme všichni viděli už stokrát, ale i tak jsem si překvapivě i vtipné Sex Education užil. A to nesmyslné finále budu radši ignorovat.

    • 7.4.2019  09:42

    První polovina námětem horor, druhá je komiksovým krvákem/akčňákem. Panos Cosmatos však tuto synopsi povýšil na arthouse a dokázal díky tomu vybudovat vynikající atmosféru nejen 80. tých let. Je to sice poměrně zdlouhavé, ale jinak je to docela zajímavý film (kostýmově jsem si vzpomněl třeba na Hellraisera). A Nicolase Cage snad nemusím komentovat.

<< předchozí 1 2 3 4 5
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace