Greg25

Greg25

Česko


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34
    • 12.5.2020  22:01

    Úvodní třetina měla dobře našlápnuto, skvěle glosovala děj romantických komedií. Bohužel zbytku už nejen že se vytratil nadhled a původní koncept, ale navíc to nebylo ani trochu vtipné a ani nějak zvlášť zábavné. A když pak přitancovali i muzikálová čísla, říkali jste si, o co tady vlastně jde? Můžete natočit romantickou komedii podle jasných pravidel, můžete jí glosovat, můžete být originální, romantičtí, můžete ji parodovat. Ale musíte se rozhodnout, co vlastně chcete. 50% "Možná si tě někdo vezme kvůli zelené kartě."

    • 8.5.2020  13:32

    Nechávám bez hodnocení, protože jsem se nemohla absolutně dostat přes zvolený způsob snímání/kamery. Roztřesená kamera působící dojmem natáčení rodinné oslavy na mobil, s náhodně zabíraným úhlem i detaily, mě natolik otrávila, že jsem se ve výsledku skoro na nic jiného soustředit nemohla. Samozřejmě, je to čistě subjektivní problém, někoho tenhle způsob snímání může naopak víc vtáhnout do děje. Chris Hemsworth se do téhle role hodí, celkově je to takové lepší béčko 90. let s minimem patosu a vlastně trochu nezúčastněné, s odstupem od událostí, které se v něm dějí. Akčí scény dělané hezky po staru, na jeden dlouhý záběr, takže působí hodně reálně. Konec ujde, hlavnímu patosu se tvůrci vyhnuli. Netroufám si ale hodnotit, protože moje pocity z filmu jsou značně pošramocené již zmíněným způsobem snímání kamery.

    • 29.4.2020  22:46
    Viktorie (TV seriál) (2016)
    ***

    Moderní představa o viktoriánské Anglii a dějinách obecně prodchnutá značnou dávkou romantického hávu i pohádky. Je skvělé dozvědět se pár historických faktů příjemnějším způsobem než z učebnice, nic to ale nemění na faktu, že dobové historie (chování, společenské konvence, postavení, atmosféra, sociální stránka obyvatelstva i pojetí samotné Viktorie), té mimo fakta, tam moc nenajdete. A v některých místech to připomíná rodinnou soap operu, ani ne tak dějem, jako spíš kýčovitým pojetím. Vedlejší dějové linky postav jsou neskutečně mělké. 60%

    • 23.2.2020  13:56
    Salt (2010)
    **

    Celé to působí jako zapomenutý scénář ze 70. let, který někdo oprášil jen tím způsobem, že místo pevné linky přidal mobily. Pokud se film tváří takhle vážně, pak bych čekala něco sofistikovanějšího a ne scénářem, tempem, akcí, rozvláčností a jednoduchostí film, který by zapadl do počátku 70. let. Kdyby se film aspoň tvářil jako akční béčko, ale každou scénou se bohužel bere strašně vážně, takže ten výsledný patos se vším výše zmíněným svítí na míle daleko. 40%

    • 23.2.2020  13:52

    Ženské hrdinky v čele s Margot Robbie jsou skvělé a do jedné jim to všechno věříte. Super jsou i ryze holčičí problémy uprostřed boje (viz scéna s gumičkou do vlasů, atd.), které muž nemůže pochopit. Nastavení filmu do pólu ženské drsné hrdinky, které jsou ale pořád ženy a ne jen v podstatě mužská hrdinka, kterou sice hraje krásná herečka, ale vše ostatní ve scénáři zůstalo ryze mužské, je opravdu dobře udělané a je to ve své komplexnosti v podstatě první takový akční film (který není ryzí komedií). Je tam i spousta super nápadů, jedinečná barevná atmosféra a cool akční scény. Jenže cool akčních scén tam je přehršle na úkor děje. A to je vlastně největší kámen úrazu Birds of Prey, absence děje. Takřka dvouhodinový film má zápletku vedlejší dějové linky z epizody seriálu. Velká škoda. A pro mě překvapivě je ve filmu poměrně málo hlášek, na to že jede takovou tu pohodovou atmosféru, vychází většina humoru ze situačních pohybových scén a neskutečné mimiky Margot Robbie. Co se rozhodně tvůrcům také povedlo jsou charaktery, typické charakterové klišé drsných filmů je zde jako přes kopírák převedeno na ženské hrdinky, napůl skvěle zparodováno poukázáním hrdinek na vlastní klišé napůl skvěle převedeno do ženského protipólu. Bohužel Birds of Prey je skvělé v detailech, ale v celku trochu pokulhává, kromě absence děje, bych čekala i trochu větší nekorektnost. Hrdinky na to totiž potenciál mají. 65%

    • 1.1.2020  17:48
    Zaklínač (TV seriál) (2019)
    ****

    Splněný sen většiny fanoušků knižní (i herní) série a jako takovému mu ledacos prominu. Je bez diskuze, že pro neznalé předlohy je to občas procházka trny a ostnatými dráty, rozhodnutí vést příběh tímto způsobem je docela zajímavý scénaristický počin, ale pro fantasy série, které pro neznalé jsou i tak obvykle těžkým oříškem na zorientování, je to skutečná rána pod pás. Poslední díl končí finále, kterému předtím dostatečně nezasel půdu, takže místo očekávání docela prošumí. Ale jinak převládá spokojenost a víra, že Lauren Schmidt to ještě pořádně rozbalí. Stejně jako ostatní - Geralt Henryho Cavilla je naprosto skvělý hlavně ve chvílích, kdy se seriál dostane k zápletkám z povídek, tam exceluje a i ve spojení s Marigoldem jsou výtečnou dvojicí. Ale tak to je často i v knížkách. Na další sérii se rozhodně těším, zdařilé a nenudící ani na okamžik (a předem předestírám, že jde o jednu verzi Zaklínače - kdo četl knižní sérii, ten ví, že vrstvení prvků z mýtů, pohádek, pověstí je tak rozsáhlé a zároveň spousta věcí je jen v náznacích, takže představa světa Zaklínače je u každého čtenáře obzvláště jiná než u jiných fantasy sérií). 85%

    • 1.1.2020  17:36

    Asi pětkrát jsem si myslela, že to skončí, ale vždycky přišla nějaká nastavovaná zběsilá kaše. A odkdy se z většiny pohádek stala groteska? 45%

    • 19.12.2019  00:42

    Přesně jak se dalo čekat, důvod proč se do Jumanji vracet stojí dost na vodě a navíc to s sebou nese i dost logických otázek, které nejsou pro jistotu vůbec odůvodněny. Obrovské množství prodlev a na můj vkus poněkud nezvládnutého hašteření mezi dvěma nově příchozíma do Jumanji a snaha ždímat ten samý vtip znovu a znovu.. Bohužel vtipu ani lehkosti to tentokrát moc nepobralo a celé je to pocitově o dost delší než je reálná stopáž. Jednička byla zábavná svižná záležitost s nadhledem, dvojka je prostě jen zbytečné pokračování s pár cool efekty a skvělým Jackem Blackem a Awkwafinou. 55%

    • 22.11.2019  12:47

    Zábavná, úsměvná a nostalgická komedie, u které se párkrát zasmějete nahlas. Skvělé herecké výkony, příjemná atmosféra, která svým lehce nostalgickým duchem připomene Allenovu Půlnoc v Paříži (samozřejmě ne dobově, ale ta nostalgická atmosféra ani ne tak po starých časech jako po bezstarostnosti mládí a budoucích příslibů a očekávání). Po delší době se ve francouzské kinematografii zase vyloupl příjemný film z žánru komedie. 80% (Viděno v rámci 22. Festivalu francouzského filmu.)

    • 4.11.2019  23:49
    The Boys (TV seriál) (2019)
    *****

    Parádní komiksová jízda, která se s ničím nemaže, frčí na plné obrátky, hláškuje a senzačně si pohrává s některými klišé (kterým se sem tam sice sama nevyhne - finále je poněkud slabší než předchozí viděné a předvídatelné, ale zase ne tak dlouho dopředu, takže to zase tak moc nevadí). Za mě pecka. Ale samozřejmě je to seriál spíše pro komiksové nadšence, přestože moderně aktuálních témat je tam taky přehršle. "Co když je to Spice Girl?" 100%

    • 3.11.2019  21:56

    Přiznávám, že mi to nepřišlo vůbec vtipné. Pro mě situační komedie, jejíž pointy nejsou k smíchu a co víc ani zábavné, nebo úsměvné (navíc většina humoru vychází z pružné morálky hlavní postavy a víc nic). Situační komedie bez humoru. Navíc s neustále se opakujícími nápady, takže máte ve výsledku pocit, že je to celé hrozně zdlouhavé (tak třikrát předpokládáte, že to je konec a není). Jsou o dost lepší francouzské komedie z dané doby. 50%

    • 3.11.2019  21:39
    7 životů (2017)
    ***

    Dobrý námět se skvělou atmosférou i světem. Skvělá Noomi Rapace. V reálnosti, syrovosti a nekompromisnosti akčních scén opravdu hodně zdařilé. Co bohužel pokulhává je logika děje a sem tam i nějaký charakterově dějový obrat, který není ničím podložen (podlaha střižny, nebo nedopsaný scénař?). Samotné finále poněkud rozpačité (ani ne tak obrazem, jako příběhově). Pointy dopředu uhádnutelné. Což by bylo přijatelné, kdyby to celé bylo pojaté jako Wirkolovův Jeníček a Mařenka - nekompromisně, s nadhledem a nadsázkou. Tady je to vážné a seriózní bez příběhové podpory, takže to bohužel nefunguje tak, jak doufáte. I tak za zhlédnutí stojí. 65%

    • 4.10.2019  15:39
    Joker (2019)
    ****

    Phoenix naprosto exceluje, ale on je herec té kategorie, že to ani jinak neumí, než hrát na maximum. Vezme vás s sebou na dvě hodiny procházky plné temna, deprese a znepokojenosti. Skvělá kamera, vizuál, atmosféra (sem tam ten komiks ucítíte, ne že ne). Zřetelné pararely s dneškem se tam taky najdou, zajímavé otázky o odpovědnosti. Niterný pohled na jedinou osobu a jejího propadu níž a níž do hloubky vlastní mysli. S vyprávěcí strukturou 70./80. let- v pomalém tempu někdy až s pocitem zdánlivé banálnosti, o to více vypovídající o postavě. Nemyslím si, že tohle je úplně budoucnost komiksových filmů obecně, protože ne pro všechny postavy je tohle ideální cesta - batmanovské univerzum tomuhle stylu nahrává, ale pro většinu postav by to úplně funkční nebylo. Na plný počet nejdu, protože mi přeci jen trochu vadí rámování ve filmu, které nahrává spíše pocitu, že Joker je obětí systému. Zlo vzniká různě, ale odpovědnost nesou nakonec vždycky dotyční. Film tohle v podstatě, ale do úplného konce potlačuje. A to mi osobně krapet vadí. Snaha pochopit, nerovná se omlouvat. 80%

    • 3.7.2019  00:52
    Rocketman (2019)
    ****

    Řemeslně skvěle odvedená filmová práce se skvělým a energii sršícím Taronem Egertonem (skvělý i v dramatických scénách). Opět k tomu přistupuji jako k Bohemian Rhapsody, jako k hudebnímu filmu s písněmi tentokráte Eltona Johna, neočekávám bezchybný (nebo vůbec nějaký) životopis, ale očekávám, že to bude mít energii, atmosféru a náboj hudby, o které vypráví. A to se Rocketmanovi daří a navrch přihazuje několik skvělých dramatických scén i elegantní propojení muzikálových čísel do vyprávění (a to na muzikály nejsem). V náznacích, i umělečtějších záběrech, se letmo dozvíte i o té odvrácené straně rokenrolu. Nicméně platí totéž co u Bohemian Rhapsody, pokud chcete odvrácenou stranu rokenrolu, pak oba filmy vynechte a pusťte si spíš seriál Vinyl (2016). Rocketman v závěru nemá takový tah na branku jako Bohemian Rhapsody. Pro mě navzdory tomu, že je Rocketman lépe řemeslně natočený film, je přeci jen blíž Bohemian Rhapsody, částečně kvůli přítomnosti vtipu ve scénáři, ale hlavně kvůli hudbě, která je mi prostě naturelem bližší. 80%

    • 29.6.2019  12:40
    Yesterday (2019)
    ***

    Víc Richarda Curtise a míň Dannyho Boyla a mohl to být fakt super film (podle mě, máte-li radši režiséra než scénaristu platí to samé naopak). Celé to působí jako by se tam tloukl Curtisův cit pro hloubku v obyčejnosti a všedně nevšední dialogy se spoustou vtipů s Boyleho opulentností, sklonem ke kýči a velkoleposti hraničící s jistou formou patosu. A celé to téhle dvojce vlastně moc nejde dohromady, tam kde vidíte typický nápad či dialog Curtise, tam vidíte, jak se přetláčí s Boyleho velkolepým pojetím scény a naopak. Poetika všedních dnů vs velkolepost všedních dní. Přestože oba myslí totéž, styly jsou tak protichůdné, že je výsledek krapet nefunkční a vlastně ne tak zábavný a vtipný, jak nápad mohl napovídat. Písničky The Beatles spíše na pozadí v úryvcích. Navíc to sem tam hapruje - viz logická chyba s dvojicí starších fanoušků. Mírné zklamání. Nicméně Himesh Patel s Lily James jsou naprosto skvělí. Kate McKinnon příjemně na hraně mezi skutečností a parodií své postavy. Za zhlédnutí určitě film stojí, ale bojím se, že nenadchne fanoušky Beatles, fanoušky romantiky, ani skalní fanoušky Richarda Curtise nebo Dannyho Boyleho. Vlastně to jde říct o celém filmu, nenadchne, ani neurazí. 65%

    • 4.6.2019  18:40

    Milé, trefné, dobře vystihující charaktery, zábavné a vtipné. S označením pro teen publikum mírně váhám, protože cílovku bych tady viděla spíš na rané dvacátnice (ale pobaví se i dvacátníci). Trochu mrzí český překlad, který odkazuje k filmům typu Holky to chtěj taky, apod. (byť překlad věrný originálnímu názvu se tady hledá poněkud problematicky, nicméně nejsem si jistá, zda tenhle název osloví cílovou skupinu). Šprtky jsou ale úplně jiný typ filmu - staví na propracovanosti a vykreslení charakterů a většina vtipů je pečlivě budována, více než o sex jde o budování vztahů jako takových. Klišé i nadsázka v ději samozřejmě přítomna, ale v super fungující struktuře filmu. Olivia Wilde má pro komedii i ženské hrdinky nebývalý cit. Ve filmu je celá řada narážek na současnou americkou kulturu očima mladého publika, což bohužel chtě nechtě musí evropskému publiku částečně unikat. Pro Američany, nebo hodně dobře znalé reálií a osobností zřejmě ještě o level zábavnější. 80%

    • 2.5.2019  16:49

    Lady Susan je rané dílo Jane Austen psané v dopisech z různých úhlů pohledu. V době raného mládí Jane Austen to byla velice populární forma psaní románů (jen o pár let dříve vyšli například Nebezpečné známosti Choderlose de Laclose - dodnes patrně nejpopulárnější román napsaný touto formou). Zfilmování takového díla s sebou však nese jistá rizika. Jednak se v dialozích tak úplně nemůžete opřít o původní dílo a jednak různé úhly pohledu na děj od různých postav si taky úplně nemůžete ve filmu dovolit. Rovněž děj musíte přeskládat do plynulejšího a přirozenějšího rytmu a někde musíte scény, které se odehrávají "mimo dopisy" přidávat. Výsledkem v tomto případě je spíš natočení frašky připomínající neobratnou salónní komedii uváděnou v zapadlém divadle. Bohužel dialogy nejsou moc vybroušené (psal si je režisér sám) a postavy jsou sledovány jaksi zpovzdálí a nezúčastněně. Nejsou tady úplně dobře vysvětleny pohnutky hlavních protagonistů a to občas dokonce i u hlavní postavy lady Susan (kniha ve svém závěru navíc nekončí zcela jako film, který si hodně domýšlí). Je to škoda, protože Kate Backinsale by tady herecky měla nakročeno ke Glenn Close a Anette Bening coby představitelkám manipulativní markýzy de Merteuil připomínající svým naturelem i lady Susan. 50%

    • 22.4.2019  12:36
    Tomb Raider (2018)
    ***

    Příliš logických chyb v ději a celé vyústění zápletky tomu dost ubírá. Alicia Vikander je skvělá Lara Croft, Goggins skvělý záporák. Odkazů na "novou" herní sérii s Larou je celá řada (některé scény jsou neuvěřitelně přesné). Tomb Raider má dobře našlápnuto, bude-li ve dvojce lepší příběh (a ty rádoby hlášky by taky ještě mohly být aspoň trochu vtipný), rozhodně se máme na co těšit a na poli zfilmovaných PC her se rozhodně jedná o to lepší. Nakonec i na poli dobrodružného filmu, ono se teď takových filmů taky moc netočí. 65%

    • 22.4.2019  12:30
    Motýlek (1973)
    *****

    Emočně se tohodle snímku nezbavíte ještě několik týdnů po zhlédnutí. Je jedno, jestli se ten příběh stal, nebo ne (anebo v jaké podobě). Základ je pravda a nadčasovými tématy je to plné. Minispoiler - při jedné ze scén mně v kontextu všeho předchozího dostal - rozhovor mezi Degou a Motýlkem - "Je to tak beznadějné. - Jo. - Myslíš, že to vyjde? - Není to jedno?" (konec minispoileru) 100%

    • 17.4.2019  23:22

    Poctivě natočená žánrovka s výborným Madsem Mikkelsenem. U závěrečných titulků pobavilo, že na čelním místě v profesích byl casting. Tady to musela být fakt těžká a časově náročná práce. 80%

    • 8.4.2019  18:01
    Of Mice and Men (divadelní záznam) (2015)
    ***

    Režie Anny Shapiro je solidní sázka na jistotu (nikterak inovativní, spíše striktně klasická - ovšem v broadwayském duchu), což je vlastně ta největší škoda celé adaptace. Přesto že Chris O´Dowd s Jamesem Francem jsou skvělý, tak se představení za celou dobu, přes velkou snahu, té hloubky, naléhavosti a emocionality díla vlastně nedoktne. A v konečném důsledku si uvědomíte, že jste viděli i lepší adaptace. Protože v tomhle případě je strašná škoda, že to nejde na větší syrovost, odvážnější režii, protože když na to mám herce, proč do toho nejít. Adaptace, kde formálně bylo vše, ale ve skutečnsoti tam chybělo to hlavní - duše, atmosféra a morální naléhavost předlohy. Jako "výcuc" z knihy pro středoškolské čtenářské deníky ucházející, jako divadelní zážitek slabší. A je rozhodně špatně, když vás v průběhu představení napadne, co za skvostné představení by z toho udělali evropští divadelní tvůrci, při předloze natolik provázané s americkou kulturou to není pro americké tvůrce nejlepší vizitka. To oni by to sakra měli chápat lépe. 65%

    • 8.4.2019  17:59
    Medea (divadelní záznam) (2014)
    ***

    One woman-show Helen McCrory. Jí patřilo celé jeviště v Olivier Theatre v Londýně. To ona vás nadchne, protože tomu se říká hrát a prožívat naplno. Zdatně ji sekunduje Danny Sapani jako Iason. Oslnivé herecké výkony bez chyby. Rozpaky však přinese režie a dramaturgie (a nejde přitom o to, že divák je od samého začátku vhozen doprostřed děje tragédie, kdy je mu předchozí děj vyprávěn skrze flashbacky, což od diváka vyžaduje mnohem větší snahu). Zatímco druhá polovina dovoluje využít Euripidovy předlohy naplno, ta první tápe. Ve chvílích, kdy tragédie přepne do současného manželského konverzačního dramatu, v popředí je čistý střet manželů, bez využití komplexnosti předlohy. Přesah do současnosti je přitom patrný už v předloze a civilnější pojetí by nevadilo, kdyby tak očividně nezjednušovalo předlohu a nepůsobilo tak vlastně přespříliš rušivě. Kostýmy a kulisy(jinak nádherná scénografie lesa) z 30. let jakoby zůstávali otázkou proč vlastně je antická tragédie se současným manželským dramatem hrána v kulisách z 30. let? Chybí jakékoliv opodstatnění, protože i nastíněná bezčasovost vyznívá poněkud ironicky – uváží-li se, že ve hře neustále a zcela logicky zaznívá otázka Bohů, orákula i jména antických králů a tehdejšího územního členění. Jako kdyby dramaturg neměl dost odvahy převést do konkrétní doby, nebo upravit hru tak, aby tedy odpovídala jeho původnímu záměru. Stejně jako přepínání mezi „manželským dramatem" a „antickou tragédií" v první části (vrchol je scéna s foťákem na film; v kulisách z 30. let obzvlášť vhodné...) je rušivé pro druhou část, která je čistou tragédií. Jenže ve chvíli, kdy by emoce měli gradovat s hrou, jste jako divák stále zaseknut na neukotvené žánrovosti a neustálém přepínání z první části. A přestože na vás těsně před koncem vyjede drásavá hudba, která jakoby pobízela k slzám sama o sobě, máte pocit, že vás tahle adaptace svou rozháraností vzala trochu na hůl. Pro mě trochu rozpačitý dojem. Ta dramaturgie i režie mohla být ucelenější, s lepším dojmem. 70%

    • 8.4.2019  17:57
    A View From the Bridge (divadelní záznam) (2015)
    *****

    Silný příběh Arthura Millera, minimalistická scéna a bravurní místy skvěle moderně symbolická režie belgického (nebo spíš nizozemského, jak se to vezme) režiséra Ivo van Hoveho vás dostane. Jeho neskutečný cit pro gradaci díla, kdy po miniaturních kousíčkách hustí atmosféru až k takřka filmovému finále a přitom si vystačí jen se samotnými herci v čele se skvělým Markem Strongem, kterému výborně sekunduje Nicola Walker v roli Beatrice. Žádné kudrlinky, pojďme hezky na emoční dřeň, je jedno jestli je to příjemné, takhle to prostě reálně je. Občas narazíte na adaptaci, o které si myslíte, že už lepší být ani nemůže - svým pojetím je natolik trefná a přesná vyznění předlohy, že to snad ani víc nejde. Tohle je ten případ. 100%

    • 8.4.2019  17:52

    Herecký koncert Joshua McGuireho a Daniela Radcliffa (který se pro mě trošku překvapivě z role Harryho Pottera vymanil z herecké party kouzelníků zdaleka nejlépe). Samotný prožitek dost záleží na tom, jaký vztah máte k absurdnímu divadlu - pokud jste fanoušci Čekání na Godota, pak máte napůl vyhráno. Tady je absurdní drama ještě lehce smícháno s Hamletem a jeho filozofií. Vrstvení zdánlivě i nezdánlivě nesmyslných dialogů ukazující absurditu celé situace (přesto, že se to na první pohled nezdá, znalost Hamleta pomáhá pochopit více rovin při (ne)zdánlivě nesmyslných dialozích). Skvěle zahráno, skvělá scéna. Forma ale není pro každého a když se české titulky začnou ještě trochu zpožďovat, zrovna tady to nic příjemného není. Velmi zdařilé, ale přiznávám, že mám jiné Stoppardovi hry daleko radši. 70%

    • 8.4.2019  17:40
    Eva (2018)
    **

    Když si pustíte trailer získáte pocit, že tenhle film bude mít takovou psychologickou hloubku a tolik emocí, že vás to v kině přidusí do sedačky. Opak je pravdou, trailer je skvělý, film je to špatný. Isabelle Hupert je skvělá (fakt by mě zajímalo, jak to dělá, že ve svém věku vypadá o dvacet let mladší, beze srandy), ale tím to končí. Sledujete režisérsky vykalkulovanou hru, kde vnitřní motivace postav není dostatečná, psychologicky klouže po povrchu a jako sevřený celek postupně gradující svojí bezvýchodností a destrukcí vůbec nefunguje, protože chce ždímat něco, co před tím vůbec nenastavil. Šachová hra bez emocí, kde rádoby cool záběry rozhodně nebudují atmosféru, jako ji spíš rozbourávají. Psychologické dusno nikde. Největší zklamání 21. Festivalu francouzského filmu, který už tak patřil filmově ke slabším ročníkům. 40%

    • 8.4.2019  00:04

    Velmi zábavná rodinná komedie s jednoduchou zápletkou, která na sebe postupně váže další a další katastrofy. Filmu není cizí nadsázka, což je pro podobný typ komedií zásadní. Na rozdíl od podobných amerických komedií (typu Dvanáct do tuctu, apod.) má Deset dní bez mámy nadhled a vyhýbá se humoru trapnosti, pouze sem tam zveličuje. Zábavná komedie. 80% (Cine Argentino 2018)

    • 7.4.2019  23:59

    Pro mě nejlepší evropský film roku 2018. Intimní, křehké, osamělé, dojemné, smutné, nuceně veselé, lidské, opravdové. Brilantní sonda do života ženy, která si svůj kalich hořkosti vypila až do nejhoršího dna. Opravdovost, úcta, lidskost. Skvělá Maria Baumer. Rozhodně i film pro ty, kterým jméno Romy Schneider nic neříká. Autenticita jednoho života je tady zachycena naprosto úžasně. Důstojný a přitom opravdový pohled do života Romy Schneider. 100% (Das Filmfest 2018)

    • 7.4.2019  23:51

    Trochu škoda, že film si drží odstup a sleduje dění spíše zpovzdálí, nehodnotí prostřednictvím postav, spoustu věcí naznačuje, ale nerozvíjí. Slečna Paradis má komorní atmosféru, ale nesoustředí se jen na hlavní postavu, což je škoda. Protože intimní vhled do života slepé pianistky i dospívající ženy by tomu prospěl daleko více. Takhle film naťukává a naznačuje drobné nitky, ale zůstává pocit, že klouže po povrchu ohledně postav (s výjimkou Resi, což je zásluha skvělé Marie Dragus, která svou mimikou předvádí herecký koncert) i ohledně vykreslení doby. O některých postavách není jasno, co za úlohu vlastně mají, proč se objevují (a pakliže úlohu nemají, proč je jim věnováno tolik času). 65% (Das Filmfest 2018)

    • 7.4.2019  23:36

    A kam že se poděla ta zvířata? A co že byly ty zločiny? Jakou motivaci by ke svému jednání měla Queenie? Vážně zase to zvířátko, co krade jako hybatel děje? A už zase musíme vykrádat učebnice dějepisu? Platí to, co pro Rowlingovou vždycky, dobrý svět, obstojné postavy a špatný příběh. Nebo jeho úplná absence. Příběhový binec, ve kterém je milion odboček, přehršle postav, nulové motivace, minulost nad současným dějem, spousta náznaků a skutek utek. Posun k dalším dílům, které jestli budou pokračovat ve stejném stylu, tak nás čeká seriál v kinech s hlavní příběhovou linkou uzavřenou někdy kolem roku 2050. 50%

    • 7.4.2019  23:12
    Rodinné sídlo (TV seriál) (2017)
    ***

    Postavy, které se ohýbají ději. To nesnáším. Není nic horšího, než kdy motivace postav nedávají smysl a vám zůstane pocit, že by se sice ty postavy takhle nezachovali, ale pro děj to bylo potřeba. To je to, co mi tu vadí. Gradace bez motivu za každou cenu. Nemohu soudit, jestli je to předlohou, nebo zpracováním, ale soudě podle jiných Fosterových děl (která bývají velmi popisná a pomalu plynoucí) to možná zpracování vzalo trochu na hůl. Eduardovská Anglie z toho taky není úplně cítit a chybí hlubší sonda do rozdílu mezi rodinou intelektuálů a obchodníků (z čehož vznikají myšlenkové rozpory i mezi Margaret a Henrym). Poněkud zklamání, byť herecky zdařilé. Slušně načrtnutý jen vztah mezi Margaret a paní Wilcoxovou (i coby propastný generační rozdíl ve stylu vychování, přemýšlení). 60%

<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34