Greg25

Greg25

Česko


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
    • 11.5.2018  09:34
    Gauguin (2017)
    ****

    Pocitový film, který vám podprahově zprostředkuje pocity ve své době velmi neprávem neuznávaného umělce, který doufal v uznání, ale za života se ho nedočkal. Jeho vůle, přístup k umění, talent, vlastní cesta navzdory všemu a všem, naděje i příchod nevyhnutelné existenciální zoufalosti ze života, to vše a přitom ty hlavní pocity vlastně beze slov, jen s atmosférou, mimikou (ne)herců, kulisami Tahiti a omračující náladou, která vás zasáhne přesně v rytmu filmu a života Paula Gaugina na Tahiti. Je pravdou, že některé prvky ze života Gaugina nejsou úplně zmíněny, ale myslím, že to tvůrci udělali úmyslně, jejich hlavním záměrem bylo zprostředkovat příběh umělce, nikoli biografii. Jeden z mála filmů, kde když umělec maluje, máte pocit, že tu atmosféru tvořivosti takřka cítíte. Vincent Cassel a Tuhei Adams jsou ve svých rolích naprosto skvělí. 85%

    • 1.5.2018  19:17
    Tvář vody (2017)
    ***

    Že je postava Amphibian Mana podobná fyzicky, ale i chováním a návyky Abrahamovi Sapienovi z Hellboye (už jen ty vajíčka a fyzický aparát) je nesporná. Pokud se v souvislosti s tímto filmem mluvilo o podobnosti s jinými díly, tak tady bych to skoro viděla na podobnost největší. Co mě mrzí nejvíc, je to, že křehká milenecká linka, křehký rodící se vztah, což vlastně má být středobodem filmu je vlastně utlumen jen na pár scén, které jsou více nelogické než emotivní. Tora zajímá všechno možné (krachující kina v USA 60. let a kult televize v domácnostech, špionáž), aby vlastně na to nejpodstatnější křehký vztah a křehce silného Amphibian Mana spoustu času zapomínal. Vlastně se o něm více mluví, než tam skutečně je. Na emotivní romanci tam je málo scén, na fantasy příběh o Amphibian Manovi tam je málo Amphibian Mana, na špionážní film tam je moc moc logických chyb, na retro film s atmosférou tam je jen všudypřítomná zelená barva a krachující kina. Celé to působí spíš dojmem, že si del Toro řekl, že už toho Oscara chce, tak tam hodil všechny scény, které Akademie chce vidět a dal je tam, navzdory vlastní fantazi i příběhu. Velká škoda. Co nicméně tady je skutečně obdivuhodné jsou naprosto skvělé herecké výkony snad všech postav. 65%

    • 20.4.2018  11:11

    Trochu to je jako samostatný film, protože se vracíme prostředím i nápady k jedničce, ale samozřejmě se snahou o jiné uchopení. Vtipy jsou pořád dobré, téma a krize hlavních představitelů pořád stejné (no co, že měli původně maturovat už v jedničce :-D ). Svěží, vtipné a humorem nabité více než dvojka (jedničku to nepřekoná, ale to se dalo čekat). Ve dvojce zase ale byly vidět lépe vývoje postav. Sem tam se tu vyskytne trapná klišovitá scéna, ale je hned vzápětí rozbitá humorem a nadsázkou, takže to není rušivé. Pro mě velká škoda, že tu chybí postava Lisi Schnabelstedt, (trochu to za ní povahově supluje postava její mladší sestry, ale je to trochu násilné). Ale ten náboj mezi Zekim a Lisou, škoda že tomuhle filmu chybí. Nová postava učielky Bigi, je v mnoha ohledech velmi podobná Caře z jedničky a dvojky, která na rozdíl od Lisi zmizela z děje bez vysvětlení, což je taky škoda. Elyas M´Barek se do téhle role snad narodil. Velmi zábavné zakončení učitelské trilogie. 80%

    • 18.4.2018  18:02

    Klobouk dolů před ajťáky, smutek zůstává jen nad přeslazeně přeslazeným koncem a příběhem, který se svojí strukturou vešel do traileru. Popkulturních narážek přehršle, soundtrack skvělý. Charaktery postav mimo záběr, protože ty tady v podstatě nikoho nezajímají. Vizuálně podmanivé a estetické. Popkulturně nabité. Jsem trochu rozpolcena, jakoby se nám tu největší klišé fackovalo s podmanivou atmosférou. U mě za 70%.

    • 1.4.2018  02:28

    S citem k předloze, tak jak to umí jen Branagh a přitom aktuálně. Atmosférou, řemeslně, režií perfektní. Snad ke konci možná lehce rušivě (vzhledem k příběhu) akčnější. Moderně pojaté (v podstatě i postava Hercula Poirota). Komorní, filozoficky pojatá verze s mým nejoblíbenějším představitelem Poirota - Suchetem, mi k příběhu seděla přeci jen víc, ale to je věc názoru. Tohle je každopádně také velmi zdařilá adaptace. 75%

    • 17.3.2018  20:23

    Hvězdně obsazený snímek, který je průměrným dramatem a ve své podstatě vážnější variací na Šéfkuchaře nadivoko (s Bradleym před Pařbou). I tam byla řada témat zmíněna a přestože v komediálním duchu, mnohdy mnohem lépe (pocit neomylnosti superhvězdy šéfkuchařů, pařby do rána, apod). Dokonalý šéf je drama (vtip ani jeden) s příjemnou atmosférou, která by ale vzhledem k tomu, co chce říct vlastně příjemná být neměla. Není to příliš uvěřitelné drama, je to spíš instantní americká polívka, která nenadchne ani neurazí. Herecké výkony, ale skvělé (za mě nejlepší ředitel hotelu Daniel Brühl). 60%

    • 25.2.2018  21:19

    Moc vtipu to nepobralo. Snaží se to být v některých směrech úmyslně a nuceně přes čáru (což vlastně ani moc není), ale ani tehdy z toho nevykoukne žádný humor. Vzhledem k námětu to nejde bohužel ani na okamžik do ironie, nebo sarkasmu a nadhled tomu chybí úplně. Místy uřvané a vlastně ne moc zábavné. 40%

    • 4.2.2018  01:50

    Spousta amerického humoru, který je ještě navíc parodován americkým stylem humoru, spousta humoru z amerických skečů za mikrofonem, parodie amerických filmových schémat a témat na straně jedné, na druhé straně humor trapnosti (ale to stejně tak může být americký humor, nebo parodie amerického humoru, těžko říct, tady to fakt dost splývá) a spousta nelogičností, a teď mi nejde o ty nelogičnosti, které vypadají, že jsou parodovány, ale spíš o ty, které působí jako scénáristické berličky. Výsledek filmu je těžko uchopitelný, Amy svojí postavu hrotí do obyčejně normálního extrému ve stylu, co dělají dívky mého věku, když se nikdo nedívá (ačkoliv částečně velmi dobře vystihuje plácání životem jen tak, kdy hledáte něco a nevíte co) a valnou většinu si připadáte jako looser. Velmi těžko hodnotitelný film, kde je občas problém poznat i to, co je a co není zesměšnění klišé. A v tom je možná ten problém, nějak to nedrží celé pohromadě. Každá scéna vás střídavě přesvědčuje o své humorné genialitě, aby vám ta další nafackovala fakt něčím trapným, otřesně otřepaným, nebo jen zdlouhavě zbytečným. Velmi nesourodé. 50%

    • 4.2.2018  01:33

    Čekala jsem lepší dialogy. O dost. Tématem a dějem je to spíš taková nadčasová jednoaktovka (zasazená do současnosti, ale stejně tak by se mohla odehrát v 19. století na stejném místě), o to víc by měl být důraz na dialogy. Bohužel tam to vázne, což je škoda, herecky skvělé (Rossy de Palma obsazení jednoznačně dominuje), vykreslení postav skvělé. V miniději rozehrané rovněž skvěle. Jen ty dialogy. 65%

    • 4.2.2018  01:23

    Špatné, velmi špatné. Ve chvílích, kdy se bojuje, opět Batmana schovají do zákulisí, vtípky přicházejí do filmu tak násilným způsobem, že je to jako by vám na záda spadl klavír. Ne, že by samy o sobě nebyly vtipné (to zase Whedon umí superhrdinský humor, ne že ne), jen přicházejí po scénách tak těžkých, unylých a patosovitých, že to vážně dělá hodně roztříštěný dojem už tak velmi zvláštního filmu. DC to pořád nějak nejde, o kus lepší než Batman vs. Superman, o dost horší než Wonder Woman (a to taky nebyl žádný skvost). Flash ve vtipech a celkovém situování velmi podobný novému Spider-Manovi (že by náhodná inspirace DC u konkurence?). Nemastné, neslané, rozvleklé a ne moc zábavné. Poselství by to asi chtělo předat hrozně moc, ale nemá co. PS: A ty nelogičnosti, jak z akčních filmů devadesátek (ty ale měly náboj a atmosféru). 50%

    • 4.2.2018  01:06
    Dunkerk (2017)
    ****

    Natočit film o Dunkerku je podle mě filmařský oříšek, ale Christopher Nolan věděl co dělá. Vizuálně působivé a příběhově dobře rozvětvené tak, aby byly vidět osobní příběhy a zároveň reprezentovaly typické události, na které tehdejší vojáci narážely. 85%

    • 4.2.2018  01:05
    Marie Terezie (TV film) (2017)
    ****

    Středoevropský příklon k modernímu historickému dramatu a chce se říct konečně! Ano, takhle ano, nešustí to papírem, nevypadá to jako hraný dokument, ani jako televizní inscenace, není to křečovité, ani neuctivé k minulosti, ani zkratkovité modernosti. Tohle se povedlo. 80%

    • 28.12.2017  17:55
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    ***

    Na papíře to muselo vypadat o dost líp. Bohužel se to moc táhne, nemá to žádné tempo a některé postavy jsou spíše typickým pohádkovým předpokladem toho, jak by to mělo být, než uvěřitelnou postavou (a není to Zdenkem Piškulou jako spíš scénářem, vývoj jeho postavy je vlastně skoro celý děj téhle poněkud roztahané pohádky). Ale čerti jsou tu skvěle pohádkoví všichni (Langmajer, Němec, Adamczyk). 55%

    • 28.8.2017  00:01

    Úžasný námět, který poněkud selhává ve chvílích, kdy se mění v muzikál. Velmi osobitý styl točení, který ke své škodě zůstal svým příběhem někde v půli. Navzdory tématu místy poměrně neemoční a s jedinou výjimkou (sestra hlavního hrdiny) bez vývoje postav (což vzhledem k odvíjení příběhu je vcelku problém). Každopádně stojí za zhlédnutí, osobitost a originalitu tomu upřít nelze. 65%

    • 24.8.2017  11:21
    Smrtihlav (2017)
    **

    Není to dobrý film. Pro nadšence do historie, ani pro filmové fandy. Artová kamera, spousta kontrastů ve filmu, který nepodtrhuje dramaticky nic z nastíněného. A který vypráví svůj příběh tu s patosem, tu zcela lhostejně a vždy bez čehokoliv, co dělá historický film odrazem historie. Zajímala by mě jaká je ve skutečnosti knižní předloha, ale po filmu se do jejího přečtení člověku zrovna moc nechce. 45%

    • 11.8.2017  15:24

    Možná u začínajícího režiséra bych to ještě překousla, ale od někoho, kdo se na poli francouzského filmu už nějaký ten pátek pohybuje mi to přijde příliš nedotažené. Možnosti vysvětlení se vzájemně popírají a v jednotlivých bodech si odporují. Vlastně je to takový halucinogenní snímek, kde celek nedává smysl a kde snaha šokovat a natočit rádoby cool sexuální scény s přídavkem mysteriózna bortí vše okolo. Do sebe zahleděný komorní vizuál bez hloubky i soudržnosti děje. Špetka atmosféry a dobří herci, víc nic. 40%

    • 11.8.2017  15:15
    Red Nose Day Actually (TV film) (2017)
    ****

    Trochu spíš z nostalgie k mému oblíbenému filmu. 70%

    • 20.7.2017  19:18

    Dlouho, ale opravdu dlouho tu nebyla tak skvělá romantická komedie, která by byla zároveň i vtipná. Pěkně blbě jí je. Doopravdy vtipná a doopravdy o současném životě, ne jen zploštělá romance vytržená z reality bez humoru. Lidská, uvěřitelná, zábavná i smutná, vtipná a přesvědčivá. Klobouk dolů, mistrovský kousek daného žánru a po všech stránkách skvělý film. 100%

    • 20.7.2017  19:15
    Baby Driver (2017)
    ****

    Ve své podstatě docela old schoolová záležitost. Pořádně našlapaná na akci i hlášky, originálně odlehčená s uvěřitelným koncem a promyšlenými postavy. Možná profláklý příběh, ale osobitá stylovost, atmosféra a lpění na neotřelých detailech v dialozích tomu dodává punc kvalitní zábavy a ne jen letního hitu. 80%

    • 20.7.2017  18:14

    Strážci Galaxie nahodili takovou laťku, která se jen stěží bude překonávat - humorem, uvolněností, celkovým stylem. Filmů, které jsou pohodové a ještě příběhově dobré, s nadhledem, humorné i sebekritické a sebeparodické zároveň, nikdy není dost. A to všechno mixují v super koktejl, který se jim i na podruhé vydařil na jedničku. Za mě rozhodně bezva jízda s dobrým příběhem, atmosférou, postavami a prostorem pro jednu hlášku za druhou i příjemnou retro hudbu a hlavně hodně místa pro Baby Groota. :-) 100%

    • 20.7.2017  18:06

    Současný Peter Park je tak trochu geek a tak trochu normální kluk. A je vážně skvělý - trocha vtipu a trocha trapných situací ho doprovází a ve výsledku je tak neuvěřitelně uvěřitelný. Je skvěle zasazený do komiksového světa a Tom Holland svého Spider-Mana nabíjí neskutečným entuziasmem. Místy některé scény svojí humornou absurditou skoro připomínají Deadpoola. Vtipné, zábavné a krásně zasazené na "obyčejný" život pubertálního kluka (ani na moment to nepůsobí uměle, nebo křečovitě). Tony Stark coby otcovská postava je super kontrast a Michael Keaton je i se svojí motivací a kamenným výrazem super (polo)záporák. Marvel válí. Jen tak dál. 85%

    • 20.7.2017  13:14

    Neskutečná stopáž (pocitově ještě delší). Není to příjemná oddychovka, zábavná jednohubka, zajímavě částečný cestopis, ani výlet za poznáním vlastní duše a tajů života (jejdamane těch klišé řečí zejména v poslední části, jak z brožurky obsahující to nejlepší - nejhorší? - z motivačních citátů). Jíst, meditovat, milovat pro mě nemá žádné kouzlo a není ani ničím z výše uvedených, přitom námět vypadal slibně - jako oddechovka pro ženské publikum - s hrdinkou, která chce najít samu sebe. Ale poselství filmu vlastně je, poselstvím jakéhokoliv romantického filmu. Nic neobjevíte, jen dostanete americkou představu toho, jak vypadá cestování, což s reálem ani najitím sebe sama nemá nic společného. Film stejný jako instatní polévka, zasytí vás po dobu co ji jíte, ale pak jste hladový až k uzoufání. Tady navíc ještě unuděný. 50%

    • 20.7.2017  13:03
    Wonder Woman (2017)
    ***

    To, že je Wonder Woman prozatím nejlepší DC film v post Nolanovské éře (ve které to vůbec neměli pod palcem, zřejmě naštěstí), nic nemění na faktu, že to pořád není dobrý film. Gal Gadot navzdory tomu, že neodpovídá úplně předobrazu Wonder Woman, byla dobrou volbou (stojí k zamyšlení, že se DC prozatím daří mnohem více casting k superhrdinkám než k superhrdinům - vedle Wonder Woman se jim povedl casting Harley Queen, zatímco u superhrdinů, kterých je podstatně více to byla trefa do černého jen v případě Henryho Cavila jako Supermana). Zhruba do momentu než Wonder Woman vstoupí na bojiště počátku 20. století to vypadá, že by se z toho mohl vyklubovat solidní komiksový film - sice mu opět moc nefungují humorné prvky a kontrast Diany vs. tehdejšího moderního světa by šel využít lépe, ale tak nějak to frčí v příjemném duchu (i díky Chrisi Pineovi), ale v momentě, kdy se pole hlavních hrdinů rozšíří o kámoše (které zůstanou karikaturami v pozadí a nefunguje ani jejich humorně zamýšlený prvek) to už přestává být zábava a nastupuje všudypřítomný patos, zpomalené akční záběry (Zacku Snydere - zase? proč? ) a rozředěné finále, které paradoxně graduje na svém počátku, aby pak s hlasitější a hlasitější a mohutnou hudbou v pozadí vygradovalo v nezajímavé nic. Zasazení do doby 1. světové války i nastínění myšlenky, že někdy je těžké smířit se s tím, že ať uděláte cokoliv, stejně to nestačí. Rozhodně slušný záporák. DC se lepší, ale pořád to není ono. Pořád to nefunguje jako celek a pořád to bojuje s patosem, který přehlušuje i příběh a ubírá postavám. Třeba příště. 70%

    • 20.7.2017  12:17
    Oklamaný (2017)
    ****

    Pomalu jakoby loudavě plynoucí záběry, dusivější atmosféra a adaptace románu, která je uchopená z ženského pohledu. A spíše ji docení ženská část publika, protože právě do ženských hrdinek se tu Coppola vciťuje - do jejich psychiky, a to výhradně skrze mimiku hereček (perfektní Kirsten Dunst, která tady dle mého názoru přehrává i rovněž skvělou Kidman). Citlivě zobrazuje probouzející se vášeň u žen svázaných konvencemi doby a odlišně se projevující podle povahy i věku hrdinek. Navzdory tomu zůstává ve snímku jakási jemně mrazivá atmosféra, která podtrhuje nejen vyústění celého příběhu, ale i hořký humor, který se prolíná celým snímkem. Vynikající postupně gradující atmosféra a vystižení charakterů. Nicméně nic pro milovníky dějových dramat. 80%

    • 20.7.2017  11:58

    Typický rukopis Guye Ritchieho - zpomalené záběry ve vlastním stylu (ne až tak, že usnete jako u Zacka Snydera, který poslední dobou využívá zpomalené záběry takřka jako hlavní akční finále) a zrychlený děj ve zkratce (tady si navíc skvěle hraje s klišé typickým pro podobné filmy). Vlastní styl a má to blíže spíše k fantasy PC hře než k historickému filmu a legendě o Artušovi. Nicméně Ritchie si vypůjčil jméno a celý film pošoupl do akčního fantasy naprosto skvěle. U Sherlocka jsem byla na rozpacích, protože nechat Sherlockovi typické prvky a pak si hrát, že s ním nemám nic společného přineslo poněkud zvláštní výsledek. Ale u Artuše se už Ritchie poučil. Zklamání je pro mě samotné finále, ale asi spíš proto, že jsem myslela, že tyhle vizuální halucinogenní fantasy pomůcky patří do béčkových filmů 80. let a do remaku Souboje titánů. Ale jako celek promyšleně zábavné a osobité. 80%

    • 19.7.2017  14:43

    Zajímavý nápad, který je zábavné zkusit si na vlastní kůži - mačkat tlačítka s pocitem, že můžete ovlivnit děj filmu, je prostě zábava sama o sobě. A máte z toho takový zážitek, že vlastně ani nevíte, co na vás působí víc - jestli film, nebo mačkání tlačítek. Nápad, který má potenciál, ale v dnešní době poněkud zpomaluje přítomnost moderátora (dříve Miroslav Horníček, dnes Tomáš Matonoha) - vypnutí filmu v nejnapínavějším momentu, aby se mohlo hlasovat tomu dodává atmosféru, ale promluva moderátora (byť zábavného a vtipného) před samotným plátnem značně zpomaluje a odvádí pozornost od samotného filmu. Každopádně česká rarita, která i v dnešní době neztratila nic na přitažlivosti - kdo by si nechtěl zmáčknout hlasovací tlačítko? :-) 75%

    • 19.7.2017  14:31
    Švadlena (2015)
    ***

    Velmi velmi nepodobné knize. Díky čemuž vyznívající úplně jinak, s jinou podstatou, extrémně jinou hlavní hrdinkou (vina scénaře, nikoliv Kate Winslet) a především vcelku místy značně nedávající celkový smysl. Knížka Rosalie Ham podává ucelenou mozaiku jednoho městečka a postupně s velkou přesností mapuje jednotlivé zkažené charaktery, které městečko obývají. Postava Tilly je pak postavou mnohem více zničenou životem, mnohem více pokornější, která netouží být středem pozornosti a narušovat pořádky. Až pod vlivem dalších a dalších událostí se mění a rozhodne se vzít otěže do svých rukou. Jednak ve filmu chybí vývoj hlavní postavy, jednak mate její rozpomínání, protože v knížce ví, co se stalo, ale neví to čtenář, který se to dozvídá z jejího vzpomínání a kousavých poznámek lidí až postupně (z čehož vzniká jiná gradace i stavba příběhu). Film si z knížky bere, co se mu hodí a činí tak poněkud zbrkle - vybírá si scény, které staví do černě groteskně humorné roviny, ale nedává jim kontext a tím hlubší smysl jako v knize. Události z knihy vybírá náhodně a řadí je za sebou v jiném pořadí, takže film získává jiný smysl a místy je pro neznalé knihy hůře pochopitelný a poněkud nečitelný. Celistvost knihy, pečlivě budovaná mozaika s postupnou gradací, pečlivě promyšlenou, se tvůrcům filmu roztříštila pod rukama do filmu, který klopýtá od scény ke scéně, ale jako celek nedává smysl - dějově, ani postavám, protože na jejich motivace, či špatnou povahu ve filmu nezbývá čas. Je to škoda, knižní předloha je skvělý román. 55%

    • 19.7.2017  14:18

    Po dlouhé době jeden z posledních mohykanů čistě dobrodružného žánru, který tempo filmu přizpůsobuje vystižení tehdejší doby i doby trvání celé výpravy, takže je krásně poklidně pomalý, místy až komorní. Jako byste otevřeli dobrodružnou knížku od Zaneho Greye a ta vám ožila před očima. Řemeslně poctivě udělaný film. 80%

    • 19.7.2017  14:12
    Výstřel (2013)
    ****

    Je to jeden z filmů, pro které se v poslední době vžilo označení ženský thriller (hojně propagovaný termín zejména u Dívky ve vlaku). Tady by termín ale měl mnohem více své opodstatnění, protože hlavní hrdinky jsou ženy, na které je pohlíženo skrze vzájemné ovlivňování hrdinek jednak skrze událost, která se stala a jednak skrze jejich osobní problémy, které ať každá na jiné straně spektra - věkového, společenského, názorového, osobního - může mít v určité době k sobě blíž díky něčemu, co je spojuje pouze z hlediska lidskosti. Je to ve výsledku spíše komorní drama a to drama, které docení spíše ženy. 75%

    • 25.3.2017  11:55
    Masaryk (2016)
    ****

    Skvěle napsané a natočené (na české poměry neskutečné zjevení - nejen tím, jak je to natočené, ale i tématem). A samozřejmě výborně zahrané. Je to film pro Čechy a Slováky, a to ne kvůli tématu, ale spíš proto, že film je svojí nechronologickou strukturou (která je ale jinak v tomhle případě dobrou volbou) lehce matoucí - vystihuje podstatné události, ale orientace v tom, kam v mozaice která scéna patří je podstatně jednodušší pro lidi, co znají kontext, tedy pro ty, kterých se téma dotýká velmi blízko. Je to spíš film o Mnichovské dohodě (a tomu co jí těsně předcházelo a těsně následovalo - z pohledu Jana Masaryka), než o Janu Masarykovi jako takovém. Ale velmi dobře se v něm doplňuje osobní rovina s politickými dějinami. Za mě rozhodně dobrý film. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace