Scénář, říkejme tomu třeba příběh, není nic extra, říkejme třeba, že stojí tak trochu za h...o. Říkejme tomu třeba samoúčelné použití sprostého slova, protože scénář zas tak za h...o nestojí, ale já jsem z něj opravdu příliš nadšen nebyl. Na ty měsíční záběry a měsíční scény (říkejme tomu třeba vytahování se, že znám rozdíl mezi scénou a záběrem, když na to přijde, vím dokonce, co je sekvence) se ale strašně hezky kouká, takže po třetím zhlédnutí zvyšuju původní hodnocení (***) na hodnocení nepůvodní (****), říkejme tomu třeba změna hodnocení a tomuhle textu říkejme třeba komentář k filmu, u kterého jsem změnil hodnocení.
Filmům o ol. hrách nedávám pět hvězd, protož jsem vždy zklamán z toho, že některý sport nedostal tolik času, kolik by měl mít (pak by ty dokumenty byly tříhodinové), ale tady musím udělat výjimku. I když si Lillehammer pamatuju jako hodně neúspěšnou pro čs. sportovce (žádná medaile, v Albertville tři, v Naganu taky tři) a víc vzpomínek mám paradoxně na o dva roky starší ZOH z Albertville, o Naganu nemluvě, tak to prostředí Lillehammeru si z denních souhrnů a soutěží pamatuju dodnes, včetně docela hnusné grafiky a budoucího doktora na bruslích J. O. Kosse. No a závěr hokejového turnaje, naše čtvrtfinále s Kanadou (a pak debakl Slovenska v zápase o 5. místo), oba semifinálové duely a pak dokonalé finále s Forsbergovým nájezdem, to byl vrchol, na který vzpomínám dodnes (fandil jsem Nedvědově Kanadě:-)). ČT dokument reprízuje, takže musím dát za pět.
KKK (Kimyongyně, kimyongové a kimyongčata) to dokázali! Rakety ze severní říše zla byly včas zlikvidovány nad hranicí a nad olympijským stadionem vzplál po krásném představení plném barev a technických serepetiček olympijský oheň! DDD (Duo Drbohlav - Dusík) předvedlo SSS (svůj standardně solidní) výkon a večer si dám samozřejmě repete.
13. díl obsahuje kraťoulinký skeč (spíš vtípek) "Come Back to My Place" a kdyby zbytek dílu stál za nic, zasloužil by i tak plné hodnocení jen díky tomuto skeči. Zbytek dílu ale stojí za víc než za nic (Albatros! Jan Křtitel jako Graham Hill, Chtěl bys, aby ti na hlavu spadlo šestnáctitunové závaží, Eriku?) a je parádním zakončením první série.
Další z asi třiceti skvělých a dokonalých dílů. Tentokrát se Cleese představí jako Hitler a je to bžunda ukrutná. Lidé padající z oken a další vynikající skeče, tím nejlepším je jednoznačně Pitomec roku z vyšší třídy. A tak dál a tak dál a tak dál. P. S. A tak dál.
Funebráci, detektivní skeč s inspektorem Tigererm, rozhovor s fotbalistou idiotem (Dobrý večer, Briane... otevírám si butik... spadl jsem ze židle...), pár dalších skečů včetně prasečinek a další klasický díl je za námi.
Lamy, skeč s holičem, co nenávidí stříhání,The Lumberjack Song, Gumby, Výprava na Kilimandžáro, jeden z těch lepších dílů MPFC, tudíž jeden z nejlepších. Klasika od začátku do konce.
Dino a Luigi Vercottovi poprvé na scéně a jeden z mnoha klasických dílů MPFC, obsahuje i jeden z nejlepších skečů - Mrtvý papoušek (Dead Parrot Sketch), dále perfektní skeč s nakupováním postele, kdy jeden prodavač přehání, další si nasazuje pytlík na hlavu a tak dále.
"Confuse-a-Cat" je skeč naprosto pošukaný, ale právě proto zábavný. Skeč z celnice s jako vždy vynikajícím, i když skoro pořád stejným Cleesem velmi dobrý a následná diskuze o skeči s kachnou, ještěrem a s kočkou taky podařená, pak to jede na stejné úrovni až ke skeči z pohovoru, který je legendární, opět díky nervákovi z Cleeseho dílny, následuje krátký skeč s prodejcem encyklopedií a poradnou pro výběr povolání a je po všem. Další vynikající díl.
Po 3. vynikajícím díle je tento trošku slabší, hlavně kvůli první pomalejší desetiminutovce, ve které nejsou žádné pecky a skeč se svlékajícím se Jonesem je natáhlý příliš. Druhá polovina dílu má ale skvělý finiš, Cleese v roli uřvance (jak jinak:-D) školí v sebeobraně proti útokokům s ovocem a následuje typický "přijde muž do obchodu a chce něco koupit" skeč opět s vynikajícím Cleesem.
Blade Runner vypráví příběh zasazený do světa budoucnosti, Blade Runner 2049 je svět a do něj je zasazen příběh, aby měl film opodstatnění a ten svět mohl být vytvořen, natočen a divákovi ukázán. Jestli to je málo, to si musí každý rozhodnout sám. Pro mě to bylo tak akorát a nevybavuji si, že bych se u nějakého filmu kochal tak jako u BR 2049.
Soukup jako moderátor byl hodně prkenný a nepřirozený, ale zlepšuje se a už není takové utrpení ho sledovat. Samotný pořad je trochu návratem do 90. let, kdy debaty byly více živé a politici se nabáli říct kontroverznější názor, aby je nějaký kavárenský pohunek (Moravec) nezačal napadat a vnucovat jim něco, co vůbec neřekli. Jako protiváha příšerným Otázkám V. Moravce není Duel J. S. vůbec špatný a vyvažuje nevyváženou veřejnoprávní ČT (viz studie o nadržování některým politikům a jisté politické straně). V současnosti je to nejlepší politická debata v našich televizích. To nevypovídá o kvalitě Duelu J. S., ale o tom jak strašné ty ostatní debatní pořady jsou.
Překvapivě férová a solidní debata. Mohlo to být ostřejší, měli dostat čas na to se do sebe pustit, pak by tam bylo všechno.
Nebýt tam toho opakujícího koktala, co by pořád otevíral debatu, tak by nebylo slabého účinkujícího.
Velmi špatný pořad, moderátor příliš nezvládá svou roli a publikum tleská v nevhodných chvílích. Debata ukázala, co se tušilo, že jeden z kandidátů je neschopen mluvit a argumentovat nebo argumentovat pohotově, ale jinak byla naprosto otřesně připravená a velmi špatně zvládnutá. Jedna otázka mi nedá spát - zda jsou většími diletanty lidé z Primy, nebo lidé z Drahošova týmu (včetně pana Drahoše).
Na ČT by si měli zjistit význam slova "debata". Monology a sem tam dotaz má k debatě daleko.
Udělat na veřejnoprávním programu jednu debatu s osmi kandidáty, aby měl každý kandidát pár minut času (nejvíc ho měl jako obvykle Moravec, he he), tomu říkám veřejná služba. A to ten devátý kandidát ani nepřišel, jinak by toho času měli ještě méně.
Opět nepovedená pseudodebata na ČT, jak je zvykem.
Soukup je servilní a nepochybuji, že Zeman otázky dostává dopředu (důkaz ale nemám), což asi není tak úplně v pořádku, je to vlastně z principu špatně, ale když si chci občas poslechnout Zemana, aniž by mu skákal do řeči "nestranný a nezaujatý" moderátor (zdravím Vencu Moravce), tak jiná možnost než tento pořad není. Za nos by se měl chytit někdo jiný, nikoliv Soukup.
Nové SW filmy (to jsou všechny po Epizodě III) jsou jen nastavovanou kaší a ždímačkou na prachy. Kdyby šlo o zábavnou nastavovanou kaši, tak ani neceknu, ale ta nastavová kaše zábavná není ani trochu. S prvními šesti epizodami mají nové filmy společného jen to, že to jsou taky Hvězdné války, tím to končí. Chybí atmosféra, zábavnost, zajímavé postavy. Není tu nic, co by fanouškovi Hvězdných válek stálo za to tyto filmy vidět znovu a znovu, podruhé, potřetí, popáte, podesáté. V Epizodě VIII je toho hodně, proč by se měl fanoušk Hvězdných válek téhle blbosti vyhnout. Myslel jsem, že po hrozných SW VII, které jsem strhal a dal jim tři hvězdy, přitom proti osmičce je to veledílo, půjde kvalita série nahoru, ale nejde a osmička je naprostá katastrofa. Nevím, jestli se tvůrci snažili o parodii, o naštvání fanoušků Hvězdných válek nebo samotného Lucase, nebo prostě nevěděli, jak dál, ale je to úplně jedno o co se snažili, důležitý je výsledek a ten je příšerný. O tom, proč se mi film nelíbil, bych mohl psát několik desítek minut, ale tento film mi za to nestojí. Shrnu to do jednoho jediného slova: Hnus.
Po čtvrt století jsem se opětovně setkal s touto mou seriálovou láskou z dětství až začínající puberty. Dlouhou míli a příběh Ondry Veseckého jsem tehdy opravdu "žral", strašně mě seriál bavil a čekal na každý další díl jak na smilování boží. Dlouho jsem se nemohl dokopat se na seriál podívat znovu (díky repríze po dvaceti letech byl a je naštěstí k dispozici, dokonce na webu ČT), vždy jsem kouknul na první díl nebo jeho část a na sledování celku jsem si neudělal čas. Bohužel. Nebo možná bohudík. Díky tomu jsem se k němu dostal ve chvíli, kdy mi dokonale sednul a já zhltnul první díl, po něm druhý, pak třetí, čtvrtý, jsou čtyři hodiny ráno, tak dám ještě jeden a skoro v půl šesté ráno se rozhoduju, jestli půjdu spát, nebo seriál dojedu. Samozřejmě jsem spát nešel a na poslední díl se musel podívat. Dlouhá míle mě chytla stejně jako kdysi, tentokrát mnohem více, přeci jen je to seriál pro dospělé a jako dospělý ho dokážu ocenit více než jako mlaďas. Dlouhá míle v české a československé seriálové produkci ční nade všemi ostatními počiny, sterilní Nemocnice jí nesahá ani po kontíky a detektivní a kriminální seriály (město pražské, Dobrodružství kriminalistiky) jsou sice hodně kvalitní, ale díly jsou oddělené nebo na sebe nenavazují, Dlouhá míle je více než šestihodinový příběh, kde se postavy vyvíjejí a divák s nimi "žije". Naprosto zasloužených *****.
Na Rodáky jsem jako skoro náctiletý koukal občas s bráchou, který na to koukal jako na komedii, aby se tomu pak mohl se spolužáky smát, Vitáskovi jako zapálenému komunistovi s hůlkou:-D Vitásek byla koncem 80. let nadávka a Rodáci byli legendárním seriálem, mluvil o něm skoro každý a skoro každý si z toho dělal prču. No, tak dnes po zhlédnutí několika dílů vím proč. Ale... po řemeslné stránce je to seriál k...a dobrý a díly ze začátku se daly tolerovat (pravá vitáskovina přišla až na konci, kdy díly vypadají trochu jako parodie, i když bohužel nebyla), to hodnocení zde, které mimochodem bylo napráskáno před reprízou na Barrandově léta páně 2011, často lidmi, kteří koncem 80. letech byli na houbách nebo se učili číst, je hodně přitažené za chlupy na zadnici. Dávám tři za kvalitně natočený seriál a abych aspoň trochu vyrovnal nespravedlivé hodnocení. A přiznám se, bez mučení, že i za to, že jsem se u těch několika dílů (určitě kouknu ještě na pár dalších) nasmál.
Jestli bude kvůli vlažnému (ne)přijetí filmu Scott odvolán od dalších dílů série, tak budu velmi zklamán, pochybuji totiž, že někdo dokáže vetřelčí filmy natočit tak dobře. Filmu jsem po prvním zhlédnutí dal čtyři hvězdy, po zhlédnutí druhém dávám zasloužených pět, AC je výborný sci-fi film s perfektní atmosférou a po rozležení filmu musím uznat, že na to Scott jde tím nejlepším možným způsobem a chvála bohu za jeho nechuť natočit něco, co už tu bylo (Vetřelec, Vetřelci), vždyť by to nedávalo smysl. Stejně jako Prometheus je AC podhodnocený film, hodně podhodnocený. Velmi dobří, ale značně prázdní Pasažéři, kteří jsou sci-fi filmem především formou, nikoliv obsahem, mají 74 % a AC o 10 % méně? Pche. Nesmysl. Toto je jeden z nejlepších sci-fi filmů za posledních několik let, dohromady s Prometheem se skvěle doplňují.
Aniž by to tehdy kdokoliv, kromě samotného Arnolda samozřejmě, tušil, tenhle film ukazuje, proč to Arnold dotáhl v kulturistice i ve filmu (a vlastně i v politice a ve všem do čeho se pustil) daleko. Zatímco všichni ostatní závodníci jsou komparz, někteří mají problém se i přes to, že angličtina je jejich rodným jazykem, smysluplně vyjádřit, tak Arnold se tlemí na kameru, mluví jistě a co říká má hlavu a patu, a při tom dává všem najevo, že je nejlepší, ví to o sobě a nikdo z toho komparzu kolem na tom nic nezmění. Film si "krade" pro sebe, přestože tenkrát byl vlastně stejný nýmand jako všichni ostatníci závodníci, jen byl favoritem na vítězství, nic víc v té době za ním nebylo. I tak bylo tvůrcům jasné, že film musí být především a hlavně o něm. Kromě tohoto film pěkně ukazuje přípravu na soutěže a pro každého, koho kulturistika bere, především aktivně, je to asi nejlepší film na toto téma. Ty moderní jsou plné moster na růsťáku, s kulturisty 70. let se může člověk aspoň trochu identifikovat a nechat se od nich motivovat. Parádní film.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Moje komentáře
Bílé hry nad Černým mořem - XXII. ZOH Soči 2014 (TV film) (2014)
Konečně dokument z dílny ČT, který nemá hodinu a půl a méně, takže pokrývá sporty dostatečně.
Moon (2009)
Scénář, říkejme tomu třeba příběh, není nic extra, říkejme třeba, že stojí tak trochu za h...o. Říkejme tomu třeba samoúčelné použití sprostého slova, protože scénář zas tak za h...o nestojí, ale já jsem z něj opravdu příliš nadšen nebyl. Na ty měsíční záběry a měsíční scény (říkejme tomu třeba vytahování se, že znám rozdíl mezi scénou a záběrem, když na to přijde, vím dokonce, co je sekvence) se ale strašně hezky kouká, takže po třetím zhlédnutí zvyšuju původní hodnocení (***) na hodnocení nepůvodní (****), říkejme tomu třeba změna hodnocení a tomuhle textu říkejme třeba komentář k filmu, u kterého jsem změnil hodnocení.
Nejkrásnější hry (TV film) (1994)
Filmům o ol. hrách nedávám pět hvězd, protož jsem vždy zklamán z toho, že některý sport nedostal tolik času, kolik by měl mít (pak by ty dokumenty byly tříhodinové), ale tady musím udělat výjimku. I když si Lillehammer pamatuju jako hodně neúspěšnou pro čs. sportovce (žádná medaile, v Albertville tři, v Naganu taky tři) a víc vzpomínek mám paradoxně na o dva roky starší ZOH z Albertville, o Naganu nemluvě, tak to prostředí Lillehammeru si z denních souhrnů a soutěží pamatuju dodnes, včetně docela hnusné grafiky a budoucího doktora na bruslích J. O. Kosse. No a závěr hokejového turnaje, naše čtvrtfinále s Kanadou (a pak debakl Slovenska v zápase o 5. místo), oba semifinálové duely a pak dokonalé finále s Forsbergovým nájezdem, to byl vrchol, na který vzpomínám dodnes (fandil jsem Nedvědově Kanadě:-)). ČT dokument reprízuje, takže musím dát za pět.
XXIII. zimní olympijské hry Pchjongčchang 2018: Slavnostní zahájení (TV pořad) (2018)
KKK (Kimyongyně, kimyongové a kimyongčata) to dokázali! Rakety ze severní říše zla byly včas zlikvidovány nad hranicí a nad olympijským stadionem vzplál po krásném představení plném barev a technických serepetiček olympijský oheň! DDD (Duo Drbohlav - Dusík) předvedlo SSS (svůj standardně solidní) výkon a večer si dám samozřejmě repete.
Monty Pythonův létající cirkus - Intermission (S01E13) (epizoda) (1969)
13. díl obsahuje kraťoulinký skeč (spíš vtípek) "Come Back to My Place" a kdyby zbytek dílu stál za nic, zasloužil by i tak plné hodnocení jen díky tomuto skeči. Zbytek dílu ale stojí za víc než za nic (Albatros! Jan Křtitel jako Graham Hill, Chtěl bys, aby ti na hlavu spadlo šestnáctitunové závaží, Eriku?) a je parádním zakončením první série.
Monty Pythonův létající cirkus - The Naked Ant (S01E12) (epizoda) (1969)
Další z asi třiceti skvělých a dokonalých dílů. Tentokrát se Cleese představí jako Hitler a je to bžunda ukrutná. Lidé padající z oken a další vynikající skeče, tím nejlepším je jednoznačně Pitomec roku z vyšší třídy. A tak dál a tak dál a tak dál. P. S. A tak dál.
Monty Pythonův létající cirkus - The Royal Philharmonic Orchestra Goes to the Bathroom (S01E11) (epizoda) (1969)
Funebráci, detektivní skeč s inspektorem Tigererm, rozhovor s fotbalistou idiotem (Dobrý večer, Briane... otevírám si butik... spadl jsem ze židle...), pár dalších skečů včetně prasečinek a další klasický díl je za námi.
Monty Pythonův létající cirkus - Untitled (S01E10) (epizoda) (1969)
Luigi Vercotti se vrací na scénu a spolu s ním je tu další nálož kvalitních skečů a přihřátý Graham Chapman jako hlasatel ve studiu. Hello sailor!
Monty Pythonův létající cirkus - The Ant, an Introduction (S01E09) (epizoda) (1969)
Lamy, skeč s holičem, co nenávidí stříhání,The Lumberjack Song, Gumby, Výprava na Kilimandžáro, jeden z těch lepších dílů MPFC, tudíž jeden z nejlepších. Klasika od začátku do konce.
Monty Pythonův létající cirkus - Full Frontal Nudity (S01E08) (epizoda) (1969)
Dino a Luigi Vercottovi poprvé na scéně a jeden z mnoha klasických dílů MPFC, obsahuje i jeden z nejlepších skečů - Mrtvý papoušek (Dead Parrot Sketch), dále perfektní skeč s nakupováním postele, kdy jeden prodavač přehání, další si nasazuje pytlík na hlavu a tak dále.
Monty Pythonův létající cirkus - You're No Fun Anymore (S01E07) (epizoda) (1969)
Slabší díl, žádný vyloženě silný skeč zde není, skoro celým dílem se táhne sci-fi příběh o lidech měnících se ve Skoty. Slušné, ale ne skvělé.
Monty Pythonův létající cirkus - The BBC Entry for the Zinc Stoat of Budapest (S01E06) (epizoda) (1969)
V tomto díle žádný extra známý skeč není, ale všechny jsou i tak podařené.
Monty Pythonův létající cirkus - Man's Crisis of Identity in the Latter Half of the 20th Century (S01E05) (epizoda) (1969)
"Confuse-a-Cat" je skeč naprosto pošukaný, ale právě proto zábavný. Skeč z celnice s jako vždy vynikajícím, i když skoro pořád stejným Cleesem velmi dobrý a následná diskuze o skeči s kachnou, ještěrem a s kočkou taky podařená, pak to jede na stejné úrovni až ke skeči z pohovoru, který je legendární, opět díky nervákovi z Cleeseho dílny, následuje krátký skeč s prodejcem encyklopedií a poradnou pro výběr povolání a je po všem. Další vynikající díl.
Monty Pythonův létající cirkus - Owl-Stretching Time (S01E04) (epizoda) (1969)
Po 3. vynikajícím díle je tento trošku slabší, hlavně kvůli první pomalejší desetiminutovce, ve které nejsou žádné pecky a skeč se svlékajícím se Jonesem je natáhlý příliš. Druhá polovina dílu má ale skvělý finiš, Cleese v roli uřvance (jak jinak:-D) školí v sebeobraně proti útokokům s ovocem a následuje typický "přijde muž do obchodu a chce něco koupit" skeč opět s vynikajícím Cleesem.
Monty Pythonův létající cirkus - How to Recognise Different Types of Trees from Quite a Long Way Away (S01E03) (epizoda) (1969)
Cleese zde dostává svůj legendární hysterák, který pak ještě mnohokrát předvedl. Ve 3. díle není slabého místa
Monty Pythonův létající cirkus - Sex and Violence (S01E02) (epizoda) (1969)
První polovina slabší, druhá silná se čtyřmi velmi dobrými skeči.
Monty Pythonův létající cirkus - Whither Canada? (S01E01) (epizoda) (1969)
Jeden ze slabších dílů, možná vůbec nejslabší. Nejlepším skečem je "It's the Arts", rozhovor s producentem, zbytek za moc nestojí.
Blade Runner 2049 (2017)
Blade Runner vypráví příběh zasazený do světa budoucnosti, Blade Runner 2049 je svět a do něj je zasazen příběh, aby měl film opodstatnění a ten svět mohl být vytvořen, natočen a divákovi ukázán. Jestli to je málo, to si musí každý rozhodnout sám. Pro mě to bylo tak akorát a nevybavuji si, že bych se u nějakého filmu kochal tak jako u BR 2049.
Vládneme, nerušit (TV film) (2007)
Manipulativní sraczka, lži. Výblitek žumpoidního pseudonovináře. Hvězda za Macka.
Aréna Jaromíra Soukupa (TV pořad) (2017)
Soukup jako moderátor byl hodně prkenný a nepřirozený, ale zlepšuje se a už není takové utrpení ho sledovat. Samotný pořad je trochu návratem do 90. let, kdy debaty byly více živé a politici se nabáli říct kontroverznější názor, aby je nějaký kavárenský pohunek (Moravec) nezačal napadat a vnucovat jim něco, co vůbec neřekli. Jako protiváha příšerným Otázkám V. Moravce není Duel J. S. vůbec špatný a vyvažuje nevyváženou veřejnoprávní ČT (viz studie o nadržování některým politikům a jisté politické straně). V současnosti je to nejlepší politická debata v našich televizích. To nevypovídá o kvalitě Duelu J. S., ale o tom jak strašné ty ostatní debatní pořady jsou.
Prezidentský duel – finále (TV pořad) (2018)
Překvapivě férová a solidní debata. Mohlo to být ostřejší, měli dostat čas na to se do sebe pustit, pak by tam bylo všechno. Nebýt tam toho opakujícího koktala, co by pořád otevíral debatu, tak by nebylo slabého účinkujícího.
Česko hledá prezidenta (TV pořad) (2018)
Velmi špatný pořad, moderátor příliš nezvládá svou roli a publikum tleská v nevhodných chvílích. Debata ukázala, co se tušilo, že jeden z kandidátů je neschopen mluvit a argumentovat nebo argumentovat pohotově, ale jinak byla naprosto otřesně připravená a velmi špatně zvládnutá. Jedna otázka mi nedá spát - zda jsou většími diletanty lidé z Primy, nebo lidé z Drahošova týmu (včetně pana Drahoše).
Prezidentská debata (TV pořad) (2018)
Na ČT by si měli zjistit význam slova "debata". Monology a sem tam dotaz má k debatě daleko. Udělat na veřejnoprávním programu jednu debatu s osmi kandidáty, aby měl každý kandidát pár minut času (nejvíc ho měl jako obvykle Moravec, he he), tomu říkám veřejná služba. A to ten devátý kandidát ani nepřišel, jinak by toho času měli ještě méně. Opět nepovedená pseudodebata na ČT, jak je zvykem.
Týden s prezidentem (TV pořad) (2017)
Soukup je servilní a nepochybuji, že Zeman otázky dostává dopředu (důkaz ale nemám), což asi není tak úplně v pořádku, je to vlastně z principu špatně, ale když si chci občas poslechnout Zemana, aniž by mu skákal do řeči "nestranný a nezaujatý" moderátor (zdravím Vencu Moravce), tak jiná možnost než tento pořad není. Za nos by se měl chytit někdo jiný, nikoliv Soukup.
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Nové SW filmy (to jsou všechny po Epizodě III) jsou jen nastavovanou kaší a ždímačkou na prachy. Kdyby šlo o zábavnou nastavovanou kaši, tak ani neceknu, ale ta nastavová kaše zábavná není ani trochu. S prvními šesti epizodami mají nové filmy společného jen to, že to jsou taky Hvězdné války, tím to končí. Chybí atmosféra, zábavnost, zajímavé postavy. Není tu nic, co by fanouškovi Hvězdných válek stálo za to tyto filmy vidět znovu a znovu, podruhé, potřetí, popáte, podesáté. V Epizodě VIII je toho hodně, proč by se měl fanoušk Hvězdných válek téhle blbosti vyhnout. Myslel jsem, že po hrozných SW VII, které jsem strhal a dal jim tři hvězdy, přitom proti osmičce je to veledílo, půjde kvalita série nahoru, ale nejde a osmička je naprostá katastrofa. Nevím, jestli se tvůrci snažili o parodii, o naštvání fanoušků Hvězdných válek nebo samotného Lucase, nebo prostě nevěděli, jak dál, ale je to úplně jedno o co se snažili, důležitý je výsledek a ten je příšerný. O tom, proč se mi film nelíbil, bych mohl psát několik desítek minut, ale tento film mi za to nestojí. Shrnu to do jednoho jediného slova: Hnus.
Chladné srdce (TV film) (1996)
Až moc předvídatelná pohádka, nic, co bychom neviděli mnohokrát předtím.
Dlouhá míle (TV seriál) (1989)
Po čtvrt století jsem se opětovně setkal s touto mou seriálovou láskou z dětství až začínající puberty. Dlouhou míli a příběh Ondry Veseckého jsem tehdy opravdu "žral", strašně mě seriál bavil a čekal na každý další díl jak na smilování boží. Dlouho jsem se nemohl dokopat se na seriál podívat znovu (díky repríze po dvaceti letech byl a je naštěstí k dispozici, dokonce na webu ČT), vždy jsem kouknul na první díl nebo jeho část a na sledování celku jsem si neudělal čas. Bohužel. Nebo možná bohudík. Díky tomu jsem se k němu dostal ve chvíli, kdy mi dokonale sednul a já zhltnul první díl, po něm druhý, pak třetí, čtvrtý, jsou čtyři hodiny ráno, tak dám ještě jeden a skoro v půl šesté ráno se rozhoduju, jestli půjdu spát, nebo seriál dojedu. Samozřejmě jsem spát nešel a na poslední díl se musel podívat. Dlouhá míle mě chytla stejně jako kdysi, tentokrát mnohem více, přeci jen je to seriál pro dospělé a jako dospělý ho dokážu ocenit více než jako mlaďas. Dlouhá míle v české a československé seriálové produkci ční nade všemi ostatními počiny, sterilní Nemocnice jí nesahá ani po kontíky a detektivní a kriminální seriály (město pražské, Dobrodružství kriminalistiky) jsou sice hodně kvalitní, ale díly jsou oddělené nebo na sebe nenavazují, Dlouhá míle je více než šestihodinový příběh, kde se postavy vyvíjejí a divák s nimi "žije". Naprosto zasloužených *****.
Rodáci (TV seriál) (1988)
Na Rodáky jsem jako skoro náctiletý koukal občas s bráchou, který na to koukal jako na komedii, aby se tomu pak mohl se spolužáky smát, Vitáskovi jako zapálenému komunistovi s hůlkou:-D Vitásek byla koncem 80. let nadávka a Rodáci byli legendárním seriálem, mluvil o něm skoro každý a skoro každý si z toho dělal prču. No, tak dnes po zhlédnutí několika dílů vím proč. Ale... po řemeslné stránce je to seriál k...a dobrý a díly ze začátku se daly tolerovat (pravá vitáskovina přišla až na konci, kdy díly vypadají trochu jako parodie, i když bohužel nebyla), to hodnocení zde, které mimochodem bylo napráskáno před reprízou na Barrandově léta páně 2011, často lidmi, kteří koncem 80. letech byli na houbách nebo se učili číst, je hodně přitažené za chlupy na zadnici. Dávám tři za kvalitně natočený seriál a abych aspoň trochu vyrovnal nespravedlivé hodnocení. A přiznám se, bez mučení, že i za to, že jsem se u těch několika dílů (určitě kouknu ještě na pár dalších) nasmál.
Vetřelec: Covenant (2017)
Jestli bude kvůli vlažnému (ne)přijetí filmu Scott odvolán od dalších dílů série, tak budu velmi zklamán, pochybuji totiž, že někdo dokáže vetřelčí filmy natočit tak dobře. Filmu jsem po prvním zhlédnutí dal čtyři hvězdy, po zhlédnutí druhém dávám zasloužených pět, AC je výborný sci-fi film s perfektní atmosférou a po rozležení filmu musím uznat, že na to Scott jde tím nejlepším možným způsobem a chvála bohu za jeho nechuť natočit něco, co už tu bylo (Vetřelec, Vetřelci), vždyť by to nedávalo smysl. Stejně jako Prometheus je AC podhodnocený film, hodně podhodnocený. Velmi dobří, ale značně prázdní Pasažéři, kteří jsou sci-fi filmem především formou, nikoliv obsahem, mají 74 % a AC o 10 % méně? Pche. Nesmysl. Toto je jeden z nejlepších sci-fi filmů za posledních několik let, dohromady s Prometheem se skvěle doplňují.
Železný Schwarzenegger (1977)
Aniž by to tehdy kdokoliv, kromě samotného Arnolda samozřejmě, tušil, tenhle film ukazuje, proč to Arnold dotáhl v kulturistice i ve filmu (a vlastně i v politice a ve všem do čeho se pustil) daleko. Zatímco všichni ostatní závodníci jsou komparz, někteří mají problém se i přes to, že angličtina je jejich rodným jazykem, smysluplně vyjádřit, tak Arnold se tlemí na kameru, mluví jistě a co říká má hlavu a patu, a při tom dává všem najevo, že je nejlepší, ví to o sobě a nikdo z toho komparzu kolem na tom nic nezmění. Film si "krade" pro sebe, přestože tenkrát byl vlastně stejný nýmand jako všichni ostatníci závodníci, jen byl favoritem na vítězství, nic víc v té době za ním nebylo. I tak bylo tvůrcům jasné, že film musí být především a hlavně o něm. Kromě tohoto film pěkně ukazuje přípravu na soutěže a pro každého, koho kulturistika bere, především aktivně, je to asi nejlepší film na toto téma. Ty moderní jsou plné moster na růsťáku, s kulturisty 70. let se může člověk aspoň trochu identifikovat a nechat se od nich motivovat. Parádní film.