Vampireman

Vampireman

okres Praha
Out of Reality

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 22.5.2016  10:16

    Fair Game je "seriózní" exploitation a třeba nevraživost mezi postavami je skvěle vybudovaná, tj. pomaličku a polehoučku. Ale má to i své vtipné momenty, např. když hrdinka chlapům svaří zbraně (!)(a žádnou si nevezme) a oni pak vytáhnou ze skrytých kompartmentů další, nebo když chlapi svorně nakráčí do jeskyňky, kde se přece nikdo nemůže skrývat, a pak tam uvíznou, nebo když musí uhýbat rozjetému traktoru s cirkulárkou... Bohužel, Peckinpahovi Strašáci jsou mnohem drsnější, Sám doma mnohem zábavnější a cokoli jiného 80s' mnohem vděčnější. Nakonec to nejlíp pořešil ten pes, co se na půl filmu ztratil v buši a přišel do baráku až když bylo po všem.

    • 22.5.2016  10:13
    Kyborg (1989)
    ***

    Kyborg sliboval, že bude další straight-to-action film. Bohužel, většinu času dělá Van Damme smutné psí oči a flešbekuje do doby, když měl ještě nesmyslně dlouhý háro. Když už náhodou vletí do akce, tak se jeho čtyřpuška zasekne a čepel v botě mu ulomí. Schopněji si počíná jeho sidekick, která kope piráty do koulí. Van Damme se k ní stejně chová hnusně, odmítá jí brát s sebou a souložit s ní a radši emařsky čumí. Potom tu hraje jeho nevlastní dcera, která mu naopak vůbec nepomůže, a kyborgyně, která má místo mozku flešdisk s lékem proti nákaze. Nejlepší je ovšem záporák, který nosí obří sluneční brýle. Vrstva prachu a písku kolem těchto skel upomíná, jak valí stopáž. K tomu má osmipušku a kroužkový brnění, ale na boss-fight si všechno sundá a jenom řve a řve a pak vstane z mrtvých!

    • 22.5.2016  10:12

    Bravo! Je vidět, že tvůrci mají řádně nakoukáno a k zombie žánru přistupují s láskou a věrností, ale i nápady a spolu jim to dobře hraje. Škola jako masomlýnek funguje skvěle, ještě lépe je přerod v nemyslící/krvežíznivé vidět v rovině dospívání. A socialismus přináší jedinečný fetiš pionýrských minisukýnek, Amig, kabelových motorových pil a dalších normalizačních artefaktů. Na amatérský film je z půlmilionového rozpočtu zodpovědně vymáčknuto maximum. Tvůrci se, díkybohu, vyvarovali levných hororových prvků a lekaček a přináší zábavnou akci - zejména mladí herci tady mají odzbrojující arsenál stíracích hlášek. Má to i namítáníhodné momenty, ale mlčím - nejen proto, že do áčkové produkce se dostávají i mnohem pitomější scény.

    • 22.5.2016  10:10

    Kapitán II měl od začátku dobrý potenciál: Christopher Lee tu hraje záporáka, co se schovává ve vězení, a se po svých loupežích podepisuje roztokem kyseliny chlorovodíkové na sklo jako MIGU. Bohužel je to přes kopírák jednička, trapná a pomalá noir-wannabe detektivka s uculujícím se Reb Brownem, který v trikotovém kostýmu CA vypadá spíš hrůzostrašně než hrdinsky, nic nepředvede a jen tak se pohybuje po plátně za doprovodu přihřáté hudby jako vystřižené z jakési americké volební kampaně. Ruce pryč!

    • 1.5.2016  12:12

    Enzo G. nalepil postříbřené čtvrtky na klasický golfový caddy cart a zbudoval neuvěřitelné postapokalyptické automobily, které sice spolknou obří plamenomet, kompaktní vrtule na sekání hlav, extra-dlouhé prorážecí vruty a falické rakety, ale už nemají místo na kvalitní motor a tak je nejvyšší dosažitelný řadicí stupeň jenom 1. Otáčky řvou na maximum nejen když s hlavním hrdinou Scorpiem, stárnoucím italským mazákem, orají záporáci pole, ale i když vyjíždějí z kempu do kempu aby zabíjením rozsévali ZLO! Pro speciální přeživší nukleárního holokaustu 2019 mají připravený gumový pranýř, kde probíhá nedobrovolná anální penetrace. Však také jsou záporáci tvořeny triem buzerantů, z nichž jeden má melír, druhý růžový mohawk a třetí na hlavě cosi, co by mu záviděli i nejvyšší elfové (Elrond hadr). Když si poté Scorpio oblékne plastové průhledné homobrnění, nevěřil jsem mu, že v předchozí scéně klátil postapo babu. Další plus této pecky patří za explodující hlavice šípů, díky kterýmž jsem se upřímně zasmál každému vybouchnutému templářovi.

    • 1.5.2016  09:31

    Afroameričan ninja s knírem a blonďák ninja s knírem a asiat s knírem a dámskou blonďatou parukou a asiat chodící po Hong Kongu, kterého všude napadnou (i když se zeptá jenom na cestu) a on je seřeže... Ninjové mezi sebou bojují katanami se zabudovanými plynovými komorami nebo plamenometem a oslňují se zrcátky a jako komunikaci mezi sebou používají videokazety, se kterými jim u dveří zaklepe dětský robůtek! Stoprocentní příspěvek do ninjaexploitation subžánru.

    • 21.11.2015  20:18
    Paco - stroj smrti (1986)
    odpad!

    Pako, Atomový Kyborg, šetří baterky - když už musí Daniel Greene mluvit, ani se nikomu nepodívá do obličeje. Kvůli tomu za celý film řekne leda tak půl hlášky a je s ním proto neuvěřitelná nuda. Zabíjení taky nepatří mezi jeho koníčky a většinou jenom chvíli drtí hlavy dlaněmi. Zasmál jsem se akorát když porazil přeborníka v páce a zachránil ho před chřestýším uštknutím, díky čemuž poražený řízek obměkl a obětoval sebe i svůj kamion pro život Pakovy buchty.

    • 26.7.2015  15:32

    Nepamatuji si film, jenž by byl víc o hovně a jehož scény by nedávaly smysl (a to jsem den předtím viděl Surfové nácky, kteří musí zemřít). Hlavní postava hipstera bez minulosti je nekonečně tristní - pouze zabíjí neustále se zvětšující počty protivníků (jak v nějaký videohře) a na kytaru nezahraje pořádně ani jednou (ve skutečnosti zahraje za celý film pouze dvakrát). Chechtal jsem se tomu klukovi, který většinu část filmu jen řve, protože z nějakého důvodu nemluví, ale umí opravit motorku, řídit auto a fackovat postapo-raidery, kteří po něm katapultem střílí žvejkací kuličky! Když poflusal Smrt, tak jsem málem vyprskl. Ale tomu předcházelo nervosní sledování ukazatelů se zmenšující se vzdáleností do Lost Vegas, které připomíná, jak pomale běží děj.

    • 26.7.2015  15:21

    Formálně dosti antipostapo, obsahově o tom, kterak atomový hřib poníží lidskou existenci pod zvířecí úroveň a zanechá jí pouze rozmnožovací pud. Tato filmová adaptace stejnojmenné novely se snaží být vtipná ("Potřebujeme z dílny nové Michaely, tentokrát bez úsměvu.") a šokantní (ejakulát ve zkumavce a občas poprsí si vysloužilo přístupnost R), avšak ve skutečnosti je plynutí děje dosti uondané a celek poměrně nudný. Vůbec ne tak bláznivý a kinky, jak slibuje epileptický trailer.

    • 9.1.2015  21:51
    Svatba Jiřího Káry (amatérský film) (2000)
    **

    Ranec hlášek a neuvěřitelného počínání si, včetně bezútěšně vypadající atmosféry na Letné, zakonzervované v necelé půlhodince strašlivého home-videa dolních sto na které nemusíte být Praha 7 abyste nečuměli jak parma.

    • 9.1.2015  21:49

    Nedivím se, že zrovna Sama nocí tmou pronikl i do české kinodistribuce, neboť splňuje požadavky atraktivního artu pro masy, co se vděčně baví íránské upírce v hidžábu stalkujíc vyprázdněné ulice na skateboardu. Sto minut filmu ale nemůže fungovat bez obsahového děje, s prachsprostým vykrádáním evropského filmu s jedním z notoricky známých hudebních motivů Hodného, zlého a ošklivého a na toto konto se ocejchovat žánrem western a jako samozřejmost nabízet amorální postupy v řešení situací ústředního hrdiny. Vypadá tím tak hloupě a prázdně, jak hloupý a prázdný je.

    • 9.1.2015  21:46
    Americké dopisy (TV film) (2015)
    *

    Pornografie. Devalvace života Antonína Dvořáka na trapné laciné melodrama, hodnotově výživné asi jako epizoda Života na zámku, se spoustou historických chyb a komických režijních operací - ale budovat napětí hororovými prostřihy na zabijačku potažmo nabídnout postavám rešení vypjatých situací pomocí nervní klátičky, to je ostatně prvek klasické televize pro nejširší hltače.

    • 19.10.2014  20:13

    Aneb cvičení o tom, jak disciplína hýbe životem.

    • 19.10.2014  20:11

    Jedna za základních složek kinomechanismu, FPS, zde dává upomenout na zdlouhavost každodenních automatických rituálů a zároveň je denaturuje. Zachováním zkráceného šumu zbývá navíc zbývá burácivé a strašidelné audio, jenž krásně tento počin dokresluje.

    • 19.10.2014  20:04

    Office art, aneb jak dokáže být byrokracie náročná na provedení a málovýznamová.

    • 31.8.2014  14:45
    Frances Ha (2012)
    ****

    Aneb co se vám stane když vás realita uchopí dřív, než uchopíte vy ji a budete si nalhávat, že je to všechno furt sranda. Po Sépii a velrybě asi nejlepší Baumbach díky faktu, že scénář psal režisér s představitelkou hlavní role a oba přesně věděli, co a jak říci.

    • 17.6.2014  22:55
    Doznání (1970)
    *****

    Asi nejlepší film na téma československých politických procesů 50. let, ve své komplexnosti - Costa-Gavras netočí jenom děj (události), ale především myšlenky a význam, díky čemuž má L'Aveu největší výpovědní hodnotu o době a náladě, která není ve filmovém přepisu zatížená sympatiemi strhávajícími vnější pohled.

    • 17.6.2014  22:47

    Remarqova kniha je ve svých tématech a výpovědích bezesporu vynikající, ale o to víc si v žádném případě nezaslouží klasický filmový přepis (Hollywoodský) se stejným či plytčejším obsahem, než co sama nabízí. Dobou omlouvat nelze - Remarque všechno napsal 2 roky předtím (myšlenky) a Milestone operuje dobře (leitmotiv vojenských bot, ale i technika), snad jen vysvětlit - uspěchanost celého projektu.

    • 17.6.2014  22:35
    Prokletí Salemu (TV film) (1979)
    **

    Kingův rukopis z filmu úplně kape, což může být příjemné. Vedlejší scény, prohlubující sociální neklid, jsou natočené a zapadají do atmosféry, avšak na prostor, který zabírají (verze 184 min), nefungují moc samy o sobě. Ostříháním filmu zřejmě zbude rychleji plynoucí béčko, ale nabízený climax bude ještě méně záživnější. Na druhé straně zase delší formát navozování atmosféry mnohého diváka unudí. Vidět pouze 184 min verzi kvůli Kingovi, jinak nedoporučuji - slavný upírský modroksicht má větší váhu např. v sestřihu Skeleton Farm's Halloween Horrorshow (2010).

    • 29.4.2014  22:04
    Doupě (2014)
    **

    Hloupý film pro hloupé lidi, slovy jedné z postav: "Trapnější než středoškolská pička." Řetězec situací, který se naplno rozvine ve třetím aktu je obdivuhodnější a, co se zábavy týká, vděčnější než skákačky Davida Belleho a jeho schopnost vmezeření se. Anarchistický závěr je pak skutečně lahůdka (sarkasmus). ** protože je to poměrně šťavnatá guilty pleasure, jinak ruce pryč.

    • 25.3.2014  22:41

    Za a) o ničem a za b) vůbec ne cool, jak by se vzhledem k obsahu mohlo zdát.

    • 17.3.2014  20:36
    Fair Play (2014)
    ***

    Obyčejné a skromné, ke konci už moc patetické, ale i z malého objemu dobře zakoncentrované v poutavý a dobře natočený počin, kterému ani nemusím odpouštět moc věcí. Roman Luknár je ve svý roli nejpřirozenější jako už dlouho nikdo.

    • 17.1.2014  20:15
    Simon Killer (2012)
    *

    Utopený potenciál a spíše sebestředná režie než předmětná. Nic moc.

    • 16.1.2014  23:16

    Nádherně 100% čistá šablonovitost, což bylo nicméně záměr a což by šlo ruku v ruce s kritickým vyzněním snímku, avšak veškeré toto bohužel zapadá v záplavě filmů psaných přes kopírák, ale které se bohužel tváří naprosto vážně. Ve skutečnosti se tedy Team America svou neinovací stává tím, proti čemu zbrojí. Navíc bych od tvůrců South Parku čekal větší hloubku než jen příběh o vyrovnání vah se zeměmi třetího světa, a také větší vtip, potažmo jeho významnější zvýraznění - ani z loutkové formy nebylo vytěženo max.

    • 10.1.2014  15:49

    Vlk z Wall Street je dlouhý film, slepenec lesku intoxikačních epizodek, více či méně vtipných a přeplněných nahotou, mrdačkami a horami drog, na zoufalé střídmém ději (+ mi třičtvrtěhodinová odmlka mezi FBI scénami přijde trestuhodně dlouhá). Napoprvé bych neřekl, že za tím neumělým skloubením cool srandy a vážného dramatu je něco víc, než jen odpovídající narativní forma pro charakterizaci DiCapriovy postavy (viz. neustálé reminiscenční flashbacky atd.), neboť se mi tři hodiny délky nejeví jinak účelně. A přitom universum, kterým hýbou "dobré" peníze, tu pro mě představuje mnohem větší potenciál než v nedávných filmech o penězích (Money Never Sleeps, Cosmopolis, Great Gatsby), ale Scorsese to moc drtí jako komedii za každou cenu (zejména mozková obrna a Pepek námořník už je na hranici snesitelnosti). Tématicky a strukturně (závěr se skutečným Belfortem) si nemohu odpustit ani porovnání s Fincherovým Social Network. Vlk z Wall Street je pro mě určitým zklamáním, ale ještě jedné šance se mu ode mne dostane. Zatím je to plus pro McConaugheyho a Chandlera. 70%

    • 3.1.2014  20:25
    Silvestr hravý a dravý (TV pořad) (1978)
    ****

    Nadrogovanej Láďa Pešek se hystericky gebí a vehementně plácá do rytmu Gottovy umělecké cover-verze Rivers of Babylon od Boney M. a Vláďa Menšík děkuje dělníkům co mu pod nohama budujou metro a je mu líto, že s nimi na Silvestra nemohou být soudruzi z chemického a energetického průmyslu. Pecka.

    • 11.12.2013  21:55

    Mnohem lepší než "jednička" - vybalancovanější tempo a narativ, předmětnější režie zvýrazňující prvky a posouvající děj, opravení všeho nefunkčního na efekt a tedy mnohem koukatelnější. Stále ale převážně tuctová žánrovka a nic, za co bych Ritchiemu dával širší kredit. 50%

    • 11.12.2013  21:53

    Zploštění Sherlocka do akční jízdy se v mém hodnocení zas tak neodráží, nejsem proti posouvání adaptací na ose rozmanita (viz. seriál), spíše naopak, pokud za něco stojí. Ritchiův Holmes je ovšem pouhé parazitování na Doylově postavě, komerční úpadek, jenž je spíchnutej dětma ze základní školy a vybudovanej na efektech ve windowsovském Malování. Pro desetiletý je to asi bezva podívaná, ale neštovice na toho, kdo jim takovejhle paskvil sází.

    • 8.11.2013  16:47

    Konečně přišel neumětel Taylor, co nezvládl zamaskovat a zakoncentrovat chatrnej a veskrze trapnej scénář a coolchtivé prvky jako je laser vs. obouručák, laserová bazuka, stíhačky v Asgardu a smrtící kapalina přinášející demiorgasmus a poodhalil neustále se zvětšující žánrovou vyčerpanost, která si v tomto případu vypomáhá krádeží zejména Hvězdné brány a Promethea. Jediným solidním prvkem je hudba Briana Tylera (a zejména subtilní Loki's Theme), která může konkurovat té vynikající z Iron Man 3. Důvodem pro ** je jenom fakt, že jsem se dovedl v půlce filmu zlomit aspoň do takové podoby, že jsem zvládl pobrat tenhle přepálenej materiál a ještě v závěrečný wtf bitvě jsem se posměšně chechtal. P.S.: takhle hlubokou nevyužitost 3D jsem ještě neviděl ... naprosto zbytečné.

    • 20.10.2013  21:31
    Don Jon (2013)
    ***

    Moc cool a pofel, i když obsahová plytkost a svižnej střih jde ruku v ruce a určitě to byl záměr. Don Jon je snadno aplikovatelná injekce svěžího závanu lehkého optimismu s navracejícími se motivy a typizovanými postavami (z nichž nejvíc hilarious je Scarface fotr) což je jednu chvíli fajn, jindy zase k nesnesení (plus nechápu, proč Levitt kráčí jako mamrd). Jako doplněk filmu i jako samostatný úvahový materiál pak doporučuji curedeathgrip.com

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace