Scrytcher

Scrytcher

Jiří Tománek

okres Brno

homepage

52 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 24.3.2013  00:43

    Enter the Void od Disneyho.

    • 29.6.2012  10:11
    Úkryt (2011)
    ***

    Noemova pevnost. Jeff Nichols není Trier, a tak ani Take Shelter nemůže být Melancholia. Pokus dobrý a Shannon hraje jako o život, wtz, ale celou dobu se připravujeme na překvapení jako mraky a nakonec to nemá hluboké hrdlo ani na japonský falus.

    • 1.2.2012  11:20

    Bez strachu, hnusu a gonzo větru v plachtách.

    • 2.12.2011  16:58

    Kdo mi vrátí zpátky těch 109minut?

    • 14.11.2011  12:18

    Trpěl jsem. Bledá atrapa Henryho, která očima ožralého narkoleptického kameramana sonduje vztah střízlivého páru, namísto odkrývání slupek jinak upozaděné postavy AJ Bowena. Závěrečná konfrontace a lehké kopnutí do facebooku už nezachrání tu všudypřítomnou letargii.

    • 15.10.2011  12:31

    Vizuálně fascinující nahlédnutí do neo-surealistického karcinogeního artu. Tempo u mě nebyl problém. Jim Jarmusch byl vždy režisérem pomalých, minimalistických, meditativních snímků s tempem postarší důchodkyně po obrně. Jejich síla však spočívala v nepředvídatelných a sebevědomých příbězích, které nejsou myšlenkově velkohubé, snobské a tím pádem nudné a uspávací. To bohužel nemůžu tvrdit právě o Limits of Control, který doslova zavrhuje Jarmuschův doposud vycizelovaný styl a odmítá výprávět koherentní a konstruktivní příběh. Skoro by se mohlo zdát, že Jarmusch testuje 'hranice' svých diváků. V tomhle případě se jedná o pozornost, kterou se mu podařilo u většiny vynutit s přehledem, ale provázet nás filmem bez jakýchkoli vodítek, či nějakého menšího vysvětlení, je k vzteku, zbláznění. Jedna postava ve filmu tvrdí, že nejlepší filmy jsou jako sny, o kterých nemůžeme s jistotou říci, jestli jsme je skutečně měli. Snaží se nám říct, že ten film tedy jen sníme? Kdo ví, v Limits of Control jsem nenašel odpověď ani na jednu svou otázku. A třeba ani na žádné otázky odpovídat nemá, a já tady jen blábolím nesmysly, a vy se mezitím máte vykašlat na nějaký účel či obsah a prostě jít s proudem Limits of Control.

    • 14.10.2011  17:39

    Tváří se to, jako by Morgan Spurlock zaprodal svou duši, aby mohl zachránit tu vaši. Jenomže se nemůžu zbavit dojmu, že Spurlockova (radost) záliba v používání product placementu a dalších vymožeností marketingu je stejně povrchní jako marketing, který zesměšňuje. Je to zábavné, ale bohužel ne tak upřímné jako Super Size Me.

    • 8.10.2011  11:41

    Film, o kterém je zábavnější mluvit, než ho sledovat. Tom Six je jako malé děcko, co právě objevilo slovo 'hovínko' a baví se tím, že ho nacpe všude, kam to jenom jde. To nejsmutnější na tom je, že kromě konceptu a implementace stonožky nemá snímek, co nabídnout. A tak nám nezbývá, než si z nudy všímat všeho toho echt bordelu (chování postav, harakiri s proslovem, policie!!!...). Škoda, mohl to být kult.

    • 14.9.2011  15:03
    Drive (2011)
    *****

    Adept na film roku. Ultrastylové, násilné, s renegádským drsňáctvím tichého psychopata se zlatým srdcem a nejlepším soundtrackem od Social Network. Je to jízda!

    • 18.8.2011  10:54

    Vadný a rozptýlený film, jež naprosto netuší, co by chtěl říct dřív a v jakém pořadí to má vyprávět. Cuba Gooding Jr. 3/4 filmu probrečí a všem se snaží urputně dokázat, že i přes život v ghettu z něj vyrostl ukázkový Mirek Dušín. Když už se začne zdát, že aura inteligence krouží alespoň kolem Fishburna, rozsekne ty nejzajímavější části snímku diskuzemi s vlastním synem o jeho sexuálních zkušenostech a zbytečným moralizováním. Boyz n the Hood by rádi byli komentářem k pouličnímu nasílí mezi černochy, nakonec zůstávají pouze bezmyšlenkovitou honbou za pomstou. Na Spika Lee to nemá ani omylem...

    • 4.8.2011  09:43
    Limit (2010)
    ***

    70% kofein.

    • 8.6.2011  21:10
    Paul (2011)
    **

    Strašně líné a není v tom vtipu ani, co by se za předkožku mrtvýho psa vešlo.

    • 5.6.2011  17:31
    Morke (2005)
    ****

    Ambivalentní, mrazivé, sugestivní. Chtělo to údernější závěr a bylo by to na plnou palbu. 90%

    • 5.6.2011  17:16
    Hanna (2011)
    **

    Nestabilní thriller, který většinu čas stojí, i když by měl běžet. Bourneovský úvod nastavil laťku příliš vysoko a to co přichází, je už jen ryba, co se plácá na suchu. Hanna nám celou dobu vnucuje, že je na svůj quest maximálně připravená, ale přitom nikdy neviděla televizi, vypínač, větrák, ba dokonce ani bazén. Koneckonců život v izolaci vás na civilizovaný svět moc nepřipraví, lidskou povahu z encyklopedií nevyčtete a to je průser, zvlášť když máte cestovat přes půlku Evropy. 40%

    • 4.6.2011  22:21
    Řezníci (2003)
    ****

    Stylová story dvou řezníků, kteří se pro záchranu svého obchodu přikloní ke kanibalismu. Jensen klade klasicky důraz na postavy a do toho máchá příběh v marinádě podmanivých momentů a ryzím černém humoru (cítil jsem z toho Coeny). 8/10

    • 4.6.2011  18:23
    Drsný holky (2006)
    **

    Teen-revenge na hranici uvěřitelnosti a snesitelnosti. Kdyby tu už nebyla kupa podobných snímků (Klass, Ondskan...) neváhal bych s vyšším hodnocením. Závěrečná hra na city se mnou nepohnula a Laura Christensen rozhodně nedokáže utáhnout snímek s tak silným tématem. 50%

    • 3.6.2011  17:29
    Kazatel (2011)
    *

    Přesně ten druh filmu, kdy závidíte mrtvým upírům, že už to mají za sebou.

    • 31.5.2011  22:50
    Bleeder (1999)
    ****

    Kritika společnosti nižší třídy, která vysvětluje její tradiční nešvary (asociální chování, rasismus, násilí na ženách) bezvýchodným zaměstnáním, nepřipraveností čelit vnějšímu světu a hlavně vnitřním bojem člověka se sebou samým. Snímek s nejsilnější melancholií, jakou jsem za poslední dobu viděl.

    • 29.5.2011  22:22
    The Ward (2010)
    ***

    Prequel k Sucker Punch znásilňuje Shutter Island. Body navíc za sympatickou kameru, ale je pravda, že tak jednorozměrné charaktery už jsem dlouho neviděl. 50%

    • 29.5.2011  20:01

    Poměrně zajímavý koncept kazí ruská angličtina (proč?) a v druhé půli nemotorné vyprávění, ze kterého vás nevytrhne ani naturalistické ztvárnění ruského podsvětí. Na konci tak přetrvává jen agresivně depresivní nálada. Humor jsem nenašel.

    • 29.5.2011  11:27

    Speciální efekty, jež na tu dobu vyráží dech, spolu s mrazivým a přesným výkonem Richarda Burtona z toho dělají ' totally must see' záležitost. I am the man with the power to create catastrophe.

    • 23.5.2011  00:36

    Duncan Jones je bezpochyby šikovný filmař, který zvládá formu (jak už jsme se ostatně mohli přesvědčit u Moonu) na výbornou. Ale zatímco se divák opájí formálními finesy, dělá z jeho mozku přežvykujícího osla. Source Code tak zůstává zábavným techno-thrillerem jara, ale není ani z poloviny tak chytrý, jak se snaží vypadat.

    • 17.5.2011  12:52
    Drive Angry (2011)
    ***

    V 70's by z toho byl grindhouse jako vyšitý, dnes už si v tom najdete pouze 'guilty pleasure' (Cageův post-lobotomní sestřih, gore scény, přestřelená akce, zápasení nahých žen, muscle cars...). Je to blbost, ale zatraceně zábavná. Palce nahoru za postavu účetního, který kosí nepřátele čtvrťákem.

    • 12.5.2011  00:56
    Kinsey (2004)
    ****

    Sex je základní složkou většiny sociálních problémů. Liam Neeson v roli hrdiny samotné vědy, který dal celou svou duši do výzkumu, jež měl poskytnout odpovědi na sexuální otázky ignorantské společnosti první poloviny 20.století. Přestože jsem se na samý závěr nemohl zbavit dojmu, že Kinsey je pouhá morální agitka za sexuální svobodu, se jedná o takřka dokonalou sexuální studii, která využívá historické události, aby interpretovala to, co se Kinseymu nepodařilo statisticky vyjádřit. 80%

    • 11.4.2011  23:59
    Interview (2007)
    ****

    Verbální ping-pong. Navzdory minimalistickému přístupu, se Buscemimu podařilo vycedit chytrý, provokativní, zneklidňující a překvapivě dynamický příběh, který bohužel přestane tlačit na pilu v moment, kdy je to potřeba nejvíc, v závěru.

    • 10.3.2011  21:57

    Film z úplně jiné planety.

    • 17.1.2011  09:32

    Remakeový kastrát. To co dělalo původní verzi poetickou a romantickou se v Reevesově verzi ztrácí v hromadě hororových klišé a mění na laciný sentiment bez duše. Zmizely klíčové scény a do těch neklíčových se naplácalo CGI kvůli coolovosti. R-kový Twilight...

    • 16.12.2010  21:16

    75%

    • 13.11.2010  23:13

    Vaginální monology.

    • 11.10.2010  08:22

    Pro mě stejný problém jako u Speed Racera. Svítí to, bliká to a barvičky jsou pestré a videoherními odkazy je to nacpané k prasknutí, ale postrádá to drive, takže půlku filmu čekáme na to, než se začně 'něco' dít. Někdo se příliš dlouho opájel 8-bitovým soundem, konzolovými výchytávkami a přitom zapomněl na to nejdůležitější. Stisknout tlačítko a přidat boost. Letošní comicsovou hitovkou zůstává Kick-Ass.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace