Recenze (1 027)
Koně se také střílejí (1969)
Nezapomenutelný zážitek. Originální drama bez sebemenšího zaskřípnutí.
Zlomený květ (1919)
Tentokrát Griffith adaptoval až příliš jednoduchý a kýčovitý příběh, takže se mu nezadařilo tolik jako např. u Intolerance, přesto má film místa, které i po letech chytnou za srdce a po režisérské stránce jde o špičku na svou dobu.
Intolerance (1916)
Zrození národa bylo pro mě kvůli svému rasistickému obsahu obtížně koukatelné, oproti tomu Intolerance, jenž ve svém názvu jednoznačně definuje o čem bude následující 180 minut vyprávět je výborným velkofilem, kterému nechybí nic - výborní herci, scénář, převratné kamerové záběry a i slušná psychologie. Jednoznačně snímek, který předznamenal budoucí vývoj velkofilmů a kinematografie vůbec.
Les Vampires (1915)
Praotec všech seriálů. Opravdu mě bavilo sledovat jednotlivé kapitolky, ale přesto ke konci jsem měl pocit, že je děj až zbytečně natahován a přestává dávat smysl. Díky francouzskému nadhledu jde ovšem i po skoro sto letech o zábavné dílko.
Stopaři (1956)
Asi jsem suchar, ale klasické westerny mě vždy dokáží na chvíli nadchnout, aby mě pak v průběhu filmu neustále něčím odrazovali od vyššího hodnocení. V případě Stopařů je to především natahovaná (a scénáristický špatně vystavěná) první hodinky, snad až příliš velká porce macho scének a celkové naivity.
Kdo zabil elektromobil? (2006)
Dokument k zamyšlení, který se sice nesnaží být příliš objektivní, ale to u podobného tématu asi ani nejde.
Kouzlo draka (1991)
Oddechový akčňák, vidět ho v době vzniku tak jdu asi výš, ale viděl jsem už mnohem lepších kung fu filmů a především znám původní mangu, ke které má tenhle film hodně daleko.
Re-Animátor (1985)
Chvílemi sympatické, ale spíše jde o topornou modernizaci Lovercraftovy předlohy. Přesto jako oddechový horůrek to není vůbec špatné.
Jménem krále (2009)
Televizní film se omylem probojoval na filmové plátno. Příjemný počin s jednoduchoučkou detektivní zápletkou, slabými "akčními scénami, ale výbornými herci.
Zalknutí (2008)
Zdařilá adaptace výborné knihy. Kdo čekal, že se do výsledného filmu dostane více naturalistických pasáží z knihy bude zklamán, ale já osobně jsem s Greggovu verzí spokojen. Srovnání s Klubem rváčů je mimo, protože kromě stejného autora předloh jsou romány i snímky úplně jinak laděny, napsány a stylizovány.