Recenze (379)
Tahle země není pro starý (2007)
Jeden z tých filmov, ktoré sú každým ďalším zhliadnutím lepšie a lepšie. NCFOM má veľa pamätných scén (vďaka Javierovi) a atmosféru, ktorej sa neviem nabažiť.
Americké psycho (2000)
Baleov herecký koncert a zaujímavý pohľad na život hocikoho z nás, kto si vážime materiálne veci, image a sociálny status viac, než svoju vlastnú vnútornú integritu. K dokonalosti chýba lepší záver, ako sa aj samotní tvorcovia vyjadrili - divák by nemal po dopozeraní Amerického psycha odchádzať s pocitom, že to všetko sa odohrávalo len v Patrikovej hlave.
Americká elegie (2020)
Tak v tomto pôjdem proti prúdu. Veľmi príjemný film o živote rodiny, ktorá si prešla mnohým. Najlepší herecký výkon za mňa Glenn Close a Amy Adams ako už tradične ťažko niečo vytknúť. Nízke hodnotenie je možno spôsobené prehnanými očakávaniami od tohto Howardovho počinu. Ja som nemal očakávania žiadne a vyplatilo sa. Rodina je najdôležitejšia, nikdy sa netreba vzdávať a treba prevziať zodpovednosť za svoj život, či výchovu potomkov.
Nesmrtelný (2015)
Mrzí ma, že je Self/less tak veľmi predvídateľný. Pracuje s veľmi zaujímavým námetom, herecké obsadenie nie je vôbec márne a Tarsem je veľmi zručný režisér. Zaujímalo by ma, či si takto film (obzvlášť samotný záver) tvorcovia predstavovali celý čas, alebo do toho zasiahol Hollywood.
Mosul (2019)
V celku kvalitne spracovaný film, pôsobí autenticky, ale narozdiel od takého Black Hawk Down alebo Dunkirku, kde tiež neboli dôležité jednotlivé postavy, ale atmosféra bojov a celkový feeling z filmu, ťahá Mosul jednoznačne za kratší koniec. Rozpočtovo sa však s týmito filmami nedá ani porovnať. Čo mi prekážalo asi najviac, je, že ma tvorcovia nedokázali prinútiť udržať si moju pozornosť, eventuálne zvýšiť môj záujem o tématiku. Pretože téma je to bezpochyby veľmi silná.
Wonder Woman 1984 (2020)
Nuda, veľká nuda. Po technickej stránke výborné, ale bolo mi ľúto Chrisa Pinea a jeho hereckého talentu. Konanie všetkých hlavných postáv je síce solídne vykreslené a to prečo konajú ako konajú je ako tak logické, problém mám však z formou filmu, neustále bezdôvodne pobehujúcimi ľuďmi a celým záverečným vyvrcholením. Nebavilo ma to a to bola jediná úloha WW84.
Jenny se vdává (2015)
Tvorcovia asi vsadili na to, že film bude ťažiť zo spracovania témy homosexuality, lenže film pôsobí instantne a trochu pozadu s dobou. Instantná, televízna polievočka.
Kevin Hart: S**t na to (2020) (pořad)
Kevinov úprimný, vulgárny štandard. Nemám rád to jeho občasné prílišné opakovanie, ale párkrát ma luxusne dostal. Je to taký nenáročný, zrozumiteľný humor. A užívateľ freddy_k by mohol trochu starostlivejšie vážiť slová, aby nevyzeral ako zakomplexovaný ohrozený druh.
Sarah Cooper: Všechno v pohodě (2020) (pořad)
Trefné, s nadhľadom a pekne vypointované. Najviac ma pobavil John Hamm v úlohe e-shopového predajcu a scénka z autobusu.
Birdman (2014)
Birdmana je prosto radosť sledovať. S opätovným zhliadnutím, som si ešte viac zamiloval nasávanie divadelnej atmosféry filmu, brilantné herectvo všetkých zúčastnených, prácu kameramana, dialógy ktoré s úžasnou ľahkosťou prechádzajú od riešenia fiktívnej hry ku hlbokým osobným hádkam postáv. Milujem formu - magický realizmus - akú Inárritu zvolil a nervy drásajúcu až skľúčujúcu atmosféru (podporenú dobre zvolenou hudbou) ktorá sa nad Rigganom stupňuje až do samého záveru. Navyše je Birdman trefný v okomentovaní fungovania súčasného Hollywoodu, kedy sa už úplne vytráca dôraz na kreativitu a autenticitu filmov a hercov a všetko sa sústredí na zárobky, jednoduchú stráviteľnosť a povrchnosť. Keatonova životná úloha.