Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Pohádka

Recenze (187)

plakát

BlacKkKlansman (2018) 

Koukal jsem to asi na třikrát, což není zrovna znamení dechberoucího filmu. Když to ale vezmu celkem tak mě to dost bavilo, schopnosti natočit vypointované scény (hlavně ta s výbuchem) je fajný, to sem se skoro smál nahlas. Washigton a Driver super. Úplnym koncem tomu nasadil výrazně depresivnější tvář, která ale asi sedí. Bylo to vtipný, bylo to ostrý, bylo to důležitý, ale pořád mi tam kapku něco chybělo k úplný dokonalosti.

plakát

Obžalovaný (1964) 

Krásná věc. Jelikož jsem spíš člověk obsahu, než formy, věci byť z jedné místnotsti (12 rozhněvaných mužů) mě velmi baví. Je fascinující uvědomit si, že tenhle film vznikl pouhých 10 let od těch největších stalinistických procesů. Až budete chtít pochopit famózní šedesátá léta a zároveň pobrat, proč 30 let po revoluci stojí český film tak strašně za hovno, odpověď je právě tady. Jak to, že natočit tak kritický film k aktuální době, dokázali lépe za "hluboké totality" než to jde za reálného kapitalismu?

plakát

Gran Torino (2008) 

Je to těžké hodnocení. Ač za to originál nemůže, viděl jsem to v českym dabingu, za kterej by Clint měl tu bandu čuráků postřílet jak rejžáky v Koreji i kdyby se vzdávali. Aspoň za toho věčně chroptícího Županiče bych mu dal metál. Další problém toho filmu je, že Clint hraje skoro tak špatně, jako zní ten českej dabing. Což ale neni překvapení, protože ten jeho otravně drsňáckej ksicht uměl prodat jako herectví jen geniální Leone. Pak už to v tomhle ohledu vždycky stálo za kulový. Dál máme na řadě scénář, se všema možnejma klišé a tim votravnym americkym sebežroutskym patosem. Jenomže přes to všechno, mě tam baví ten prvek krásně drzejch a dominantních ženskejch. Jestli jde film někde na dřeň, tak v tý oboustranný beznaději vztahu s vlastníma dětma, Pak samozřejmě to finále, který je sice taky naivní, ale diváka fakt dostane a úroveň zvedne o level výš. A pak taky za ten song na konci, kterej se moc poved. A koneckonců i za to, že mám po shlédnutí fakt chuť mluvit sprostě. Vzhledem k tomu, že mi ve filmech nakonec jde vždycky o podstatu a nikoli o formu, vytáhnu to až na čtyři hvězdy, byť je to jinak fušeřina asi na úrovni Zachraňte Willyho...

plakát

Výstřely v Mariánských Lázních (1973) 

Docela zajímavý film na základě skutečných událostí. Na to, že se jednalo o dobu vyhrocené normalizace velmi pozoruhodně nejednoznačný, místy až kritický. Jako krimi nepříliš zajímavé, jako obraz doby rozhodně zajímavé.

plakát

Velké ticho (1968) 

Velké béčko ve všech ohledech, vyjma závěru. Snaha navázat na Leonovské filmy příliš nefunguje, protože Corbucci prostě neumí vytáhnout z jedné scény a pár tváří to neuvěřitelné napětí a drama. Všechno se odehrává tak nějak na distanc. Hlavní postavu navíc dost silně gumuje šerif, pro diváka asi nejsympatičtější postava filmu. Podprůměrný film zachraňuje jen na western zcela výjimečný závěr, který je šokující, ale opět - filmařsky nedostatečně vytěžený.

plakát

Drsný Harry (1971) 

Mno, upřímně sem nepochopil, kde se vzal celý fame ohledně Eastwooda, asi nejprkenějšího slavného herce ever. Vykřesat z něj charisma dokázal jen geniální Leone, s průměrnými režiséry ale jdou ty filmy zoufale dolů. Tupan který se jen tváří neskonale tvrdě, ale jiné emoce jeho obličej vyjádřit nedokáže. Absurdní zápletka kde vrah usvědčený vyzrazením zabité dívky je puštěn na svobodu kvůli nezákonnému vniknutí do domu, je jak vlhký sen retardovaných republikánů. Sorry, ale tohle na lidi s trojcifernym IQ opravdu nefunguje. Jediný, co to drží nad vodou je opravdu slizký záporák.

plakát

Rozhovor (1974) 

Tohle je ale precizní věc. Na ne moc známý film mě nalákal Slavoj Žižek ve svém perverzním průvodci filmem. To, co jsem čekal, že bude začátek příběhu je ovšem téměř finále. Ale jaké. Z počátku hodně zdlouhavý film se postupně rozjíždí, přičemž klíčové není drama, ale paranoická psychologie profesionála, do níž se stále více ponořujeme. Dvojitý dějový twist je práce par exellance, přičemž poslední scéna z bytu tomu nasadila pomyslnou korunu. Vynikajíc psychologický film o odpovědnosti, soukromí a lovci, který se snadno může stát lovnou zvěří.

plakát

Bláznova kronika (1964) 

Moc pěkný film, který mě nebaví ani tak pověstnou Zemanovskou záběrovou hravostí, jako spíš tou otevřenou scénáristickou fantaziií. A celkovým satirickým a protiválečným vyzněním díla, ze kterého je hodně cítit Juráčkův ironický vklad. Filmy, co nebyly založeby na (marné) snaze co nejvíc napodobit realitu, ale naopak si hrály s fantazií a vytvářely svá pravidla hry, mají tu výhodu, že stárnou nesrovnatelně pomaleji. Bláznova kronika je toho důkazem.

plakát

Tajemství Ocelového města (1978) 

Zvláštní kombinace trochu pohádka, trochu drama s evidentní alegorií prušáctví. Navzdory své naivitě zápletky je film silný sdělením i působivě tísnivou atmosférou ocelového města. Z holomrázu skutečně mrazilo.

plakát

Most špiónů (2015) 

Ten parchant prostě umí. To je mu třeba uznat. Bylo to v podstatě dokonalé a to je to, co mi na tom asi irituje nejvíc. Tak přesně odměřeně akorát kritické do vlastních řad, aby to nevypadalo jako patetickej národní kýč, kterym to ovšem ve skutečnosti je. Jen tak vkusně umně schovanym pro všechny americký liberály. Vidim do tebe jak do hubený kozy, Spielbergu, jenže co s tebou, když to zároveň umíš tak chirurgicky dobře podat... Sereš mě na tři ale filmařina je to na pět. Tož čtyři.