RomanHyde

RomanHyde

Roman Michna

okres Nový Jičín


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 20.3.2018  20:29

    Téma žalu a zadostiučinění bylo naprosto výborně zpracováno ve Wind River a tento snímek ode mne taky dostal maximální hodnocení, nemluvilo se tam tolik, za to když někdo něco řekl, byla to perla. Tři billboardy byly plné slov, hlavně těch neslušných, herci se také vytáhli, ovšem nic moc to ve mne nezanechalo. Znovu vidět "billboardy" nemusím, za vidění však stojí.

    • 11.2.2018  19:58
    Dunkerk (2017)
    *****

    Nejde nedat maximální hodnocení! Brilantní filmařina a silný příběh, který se však vynoří až na konci.

    • 6.10.2017  20:02

    Pro mne byla dvojka Blade Runneru velikým svátkem. Po 25 letech jsem šel do toho samého kina na druhé pokračování mého nejoblibenějšího filmu. Očekávání nebyla veliká, ovšem zároveň jsem se obával toho, aby mě film vyloženě nezklamal. Z původního snímku znám každý dialog, každý tón Vangelisovy nádherné muziky a každé okénko filmu. Radost mi udělal zvolený režisér, jelikož Denis Villeneuve mě moc baví a jeho Příchozí byli vynikající! (Scott dnes již není příliš ve formě). Také jsem se těšil na hudbu Johanna Johanssona (také vynikající práce na Příchozí) , který byl dopředu avizován jako autor hudby a dost možná "bohužel", že se tak nestalo. První Blade Runner je skvělý zejména díky tomu, že byla výborně vystižena atmosféra temné doby světa a zároveň spolu s emocemi nabitou muzikou Vangelise, vyvažovaly potemnělou stránku scény, které vyloženě pohladily srdce, kdy se nemluvilo, jen brnkalo na klavír a oddávalo se snům. Dvojka mě potěšila tím, že režisér s úctou přistoupil k této látce, vizualizace a atmosféra světa byla podobná, akční scény byly skvěle zvládnuté, ovšem ta druhá polarita, ta hypnotická poetika chyběla. V původním filmu se nemířilo pouze na mozek, akci a futuristické vizualizace. Mířilo se i na srdce. To je ovšem ten zásadní moment, který udělal z původního filmu kultovní snímek, který byl v roce 2004 podle průzkumu britských novin The Guardian, zvolen nejlepším sci-fi snímkem historie, kdy odsunul na druhou pozici Kubrickovu Vesmírnou oddyseu . Díky absenci opravdového "zanoření a zpomalení", pak scény, které tak byly zamýšleny, vyšly naprázdno, spíše jen daly vzpomenout na jedničku. Prvního Blade Runnera udělala minimálně z poloviny nádherná Vangelisová hudba. Nyní bohužel krásnou hudbu nahradil pouze zvukový doprovod. To je asi ten správný výraz. Žádný kvalitní motiv, žádná melodie (natož zapamatovatelná), pouze křiklavé zesilování a zeslabování syntezátoru, které se odkazovaly na Vangesův zvuk, ovšem naprosto bez nápadu. O nějakém výraznějším hudebním motivu v novém pokračování, vedle takových skvostů jako je Blade Runner blues, Blade Runner theme, Rachel´s song.. nemůže být vůbec řeč. Vangelis tvořil svou hudbu v roce 1982 na již natočené záběry ve svém studiu, kdy si pouštěl obraz a zároveň improvizoval. Zakomponoval do hudby stěžejní rozhovory a tím ji dal novou dimenzi. Díky tomu po 35 letech od jejího vzniku posloucháme film s celou jeho atmosférou a obrazy nám vyvstávají samy. Nakonec měl Mistr velké množství nápadu a nahrál mnohem více vynikající hudby, která ani nebyla použita. Vnímám tuto Vangelisovu práci jako naprosto zásadní pro úspěch prvního filmu, který vznikal velmi obtížně a málem ani nebyl dokončen. Přesto jsem rád, že druhý díl vznikl a že je alespoň takový jaký je. Je to důstojné zpracování, které si zcela jistě najde své fanoušky a těm skalním se dostalo po 25 letech od "directors cut" několik odpovědí.

    • 9.4.2017  19:54

    Jsou lidé, kteří v 80 letech používají plínky a nepamatují si své jméno a pak jiní, kteří točí filmy jako Venuše v kožichu. Bravo!

    • 25.3.2017  18:08

    Dobře nasnímané nabubřelé nic. Vše nějak vyzní do ztracena a nenechává to ve me žádný dojem... možná zrátu času a vyplýtvaný potenciál?

    • 24.3.2017  09:28
    Příchozí (2016)
    *****

    Po velmi dlouhé době nádherný sci-fi snímek s obrovským přesahem vypovídající o povaze lidí. Je to zároveň úžasná psychologická studie našeho chování v situacích na které nejsme předem připraveni, taktéž vypovídájící o naší víře a morálních hodnotách. Hodnotím jej naprostým maximem, na podobný snímek jsem čekal od doby Zemeckisova Kontaktu. Po 20 letech jsem se dočkal. :) Nádherné obrazy podkresluje citlivá a geniální muzika Johana Johannsona.

    • 6.1.2017  19:24

    Čas od času mě fekální humor nevadí a tady jsem se opravdu bavil královsky :)

    • 24.4.2016  19:33

    Mnoho lidí zde v komentářích zaměřuje svou pozornost na to negativní a tím to samozřejmě posilují. Já viděl hezký příběh o splnění si svého snu, který byl ještě k tomu prvotřídně natočen. Stejně tak bychom se mohli Forestu Gumpovi vysmívat za jeho nízkou inteligenci, naivitu a dětinskost. Zemeckis je také snílek a točí "příběhy" s dobrým koncem - pohádky pro dospělé, svým specifickým způsobem a za to jej má rád.

    • 7.3.2016  13:58

    Krásná studie zpracování si rodinného traumatu. K čemu slouží naše masky a role, které přijímáme a hrajeme. Jak to vypadá, když se jich zbavíme :)

    • 29.2.2016  15:03
    Mládí (2015)
    *****

    Po dlouhé době jsem narazil na film, který mě posadil na zadek a druhý den večer si zážitek zopakoval. MLÁDÍ je film o stáří, kráse ženského těla, tvůrčí osamělosti a přesahu lidské existence, který někdo v životě objeví a někdo ne.. Špičkoví herci, krása švýcarských Alp, dialogy jdoucí až na dřeň a perfektní muzika! Mládí řadím mezi ty nejlepší snímky, a komu se líbí Kieslowskeho Tři barvy, Dvojí život Veroniky, neměl by váhat!

    • 23.5.2015  16:28
    Nezlomný (2014)
    ***

    Film byl bohužel zaměřen převážně na průběh cesty do zajetí a samotné zajetí Louise. Mnohem zajímavější by bylo sledovat to co se dělo poté až do jeho smrti (2014), tedy následné poválečné cesty do Japonska, kde se Louis snažil setkat se svými trýzniteli za účelem odpuštění, účasti na olympiádě v Japonsku atd.. Takhle se film smrskl pouze na sledování průběhů trápení a týraní Louise, což už po dvou hodinách vcelku nudilo a mne osobně až znechutilo. Ano Louis si prošel velkým utrpením, pointou příběhu však je zcela něco jiného, a to bylo ve filmu sdělenou v závěru pouze titulky. Jaká škoda. Tento silný lidský příběh měl veliký potenciál, ovšem hollywoodská produkce vsází na zcela něco jiného a své diváky vychovává tak, že lidský příběh je zajímavý pouze když je rámován násilím a tvrdou akcí.

    • 21.2.2015  19:17
    Lucy (2014)
    ****

    Všimli jste si, že v poslední době (myslím posledních 15-20 let) přibývá filmů s touto a podobnou tématikou věnujících se kvantové fyzice, vědomí, mozku a existenčním otázkám? Je to otázkou morfogenetického pole. Co to je? Je to neměřitelný stav stupně vědomí, kdy v jistou dobu dosáhne vědomí určité skupiny organismu té úrovně, že se jim "zobrazí" něco, co dříve neviděli, nepochopili by či by to minuli. A my lidé jsme v určitém počtu dosáhli určitého stupně morfogenetického pole, kdy začínáme přemýšlet a vnímat "nové věci". Jedni z těchto lidí jsou i filmoví tvůrci (Matrix, Počátek), kteří nám divákům, kteří jsou na podobné úrovni vnímání a otevřenosti nabízejí tyto snímky a nám se líbí. (Těm co se nelíbí, či je označují jako hlouposti, ponechme více času - který v kvantové fyzice neexistuje - takže vlastně více prostoru :) ). Zbytek je již jen otázkou kvality ztvárnění. Lucy je klasiky bessonovská - film má spád, občas se hodně střílí, občas se jezdí hodně v autě a mezi tím se povídají zajímavé věci - či alespoň legračně odlehčuje konverzací hrdinů. Lucy je fajn a mě se líbila.

    • 12.1.2015  18:59

    Viděl jsem režisérskou verzi obou dílů, tedy skoro celou, protože na poslední hodinu jsem byl velmi znechucen. Nebyl jsem ochoten dát tomuto "filmovému dílu" další hodinu mého života. Příjde mi to, jako naprosto zbytečný počin, který nemá čím oslovit, který nemá co předat. Ani jako drama, ani jako erotický film, ani jako porno. Nejsem puritán, ale raději se podívám na jakýkoliv film "brakaře" Tinta Brasse, jehož i nejslabší film je vedle Nymfomanky I i II velkofilmem.

    • 12.1.2015  18:59
    Nymfomanka, část I. (2013)
    odpad!

    Viděl jsem režisérskou verzi obou dílů, tedy skoro celou, protože na poslední hodinu jsem byl velmi znechucen. Nebyl jsem ochoten dát tomuto "filmovému dílu" další hodinu mého života. Příjde mi to, jako naprosto zbytečný počin, který nemá čím oslovit, který nemá co předat. Ani jako drama, ani jako erotický film, ani jako porno. Nejsem puritán, ale raději se podívám na jakýkoliv film "brakaře" Tinta Brasse, jehož i nejslabší film je vedle Nymfomanky I i II velkofilmem.

    • 9.11.2014  17:24

    Nádherná filmařina, skvělí herci a poutavý námět. Hudba Ennia Morriconeho je v tomto filmu velmi "nenápadná", ale velmi dobře dokresluje příběh, který se vyvíjí velmi zajímavým směrem. Na mysl mi přišlo srovnání s Hrou osudu Woodyho Allena, kterou bych zařadil do té samé kategorie. Vynikající filmové řemeslo, nikoliv však intelektuální, které zaujme i díváka, který nemá chuť na umění. Takových filmů se širokým záběrem se netočí příliš. A to je potřeba ohodnotit.

    • 2.11.2014  17:59
    Knick: Doktoři bez hranic (TV seriál) (2014)
    ****

    Vynikající seriál. Kdybych před nedávnem neviděl Temný případ, na jehož díly jsem se těšil trošku více, dal bych i pět hvězd. :)

    • 1.11.2014  19:10

    Jedno klišé vrstveno na druhé. Originalita téměř žádná. Už jsme viděli spoustu opic, žraloků, ptáků, pavouků.. vymknuvší se "kontrole". Člověk dostává "na prdel". Jediné co jednotlivé filmy odlišuje je kvalita trikových efektů (rozpočet), scénaristické kudrlinky a nebo originalita námětu. Originální bývají většinou ty prvotiny (tedy ty vousaté filmy). To se samozřejmě týká i opic. Nerozumím zdejšímu vysokému hodnocení. Mnohdy mi připadá, že je přímo úměrné množství koly a popcornu spořádaného během projekce.

    • 11.9.2014  16:58

    Místy se člověku udělá husí kůže, když vidí nabubřelého politika rozhodujícího o životech jiných, který není nepodobný většině těm, kteří o podobné posty usilují a svádějí bitvy o moc. Když ji však ztratí, co zbude?

    • 21.8.2014  19:43
    Vlak dětství a naděje (TV seriál) (1985)
    *****

    To nejlepší co může nabídnout česká seriálová tvorba, patrně nejlepší role paní Růžičkové a pana Zindulky.

    • 16.6.2014  19:20

    Trauma = příliš mnoho, příliš rychle, příliš brzy. Jak vypadá nezpracované trauma z dřívější doby a jak ovlivňuje rodinu, krásně popisuje tato režijní prvotina Roberta Redforda. Velmi hezké je také pozorovat, co se stane, když dojde k transformaci a léčbě traumat....................., začne se léčit a uzdravovat i okolí :) Pěkný film.

    • 15.6.2014  09:59

    Velmi příjemný film, oddychovka. Krásné obrázky, hezký příběh, milí herci. Forrest Gump to sice není, ale i tak to nebyl promarněný čas a dá se doporučit. :)

    • 1.4.2014  19:01
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Vynikající filmařina, skvělí herci a parádní scénář. Tento neobvyklý formát 8x1hodina dává veliký prostor rozehrát psychologickou hru a zároveň se dostat postavám pod kůži. Během let se formovaly životy hrdinů a oni "dospívali" společně s tím, jak se přibližovali k rozuzlení případu. Z obou se díky tomu stali "lepší" lidé, ale museli se nejdříve smířit sami se sebou, mezi sebou a odpustit sobě i sobě navzájem. U mne tedy šlo o temný případ až na druhém místě. Tím hlavním tahákem pro mne bylo vykreslení a vývoj hlavních postav.

    • 16.3.2014  10:58

    Výborný napínák. Šlo tuhle nedávnou skutečnou událost vůbec ještě lépe natočit?

    • 7.3.2014  17:59

    Filmařina je to poctívá a herci se opravdu vytáhli. Matthew Mc Conaughey není můj oblíbený herec, vlastně tak trošku naopak, ale v tomhle filmu ani nebyl moc k poznání, takže byl koukatelný :) (hrál fakt perfektně) Téma černého obchodu s léky a strašidelného farmabusinesu je opravdu aktuální. I z toho důvodu doporučuji film zhlédnout.

    • 27.2.2014  20:48
    Gravitace (2013)
    *****

    Tak tohle byla teda prvotřídní jízda. Film může být i zážitkový, netřeba filosofických témat. Jenže i zde byla filosofie, otázka věčnosti a zároveń jedinečnosti přítomného okamžiku, který může učinit člověka "nesmrtelným" tedy naplněným, v téměř každém okénku. Ona totiž vizuální krása a nekonečnost Vesmíru , poprvé v historii filmu dokonale ztvárněna, nechává ústa otevřená a zadek přikovaný.

    • 19.2.2014  17:22
    Zmizení (2013)
    *****

    Velmi se mi líbil Fincherův Zodiac a Zmizení nese podobný rukopis. Film mne na dvě a půl hoďky usadil do sedačky a nepustil. Napětí, výborné herecké výkony a skvělá kamera!

    • 3.2.2014  14:29
    Rivalové (2013)
    ***

    Nerozumím zdejšímu vysokému hodnocení tohoto snímku. Dle mého názoru jde o lehce nadprůměrný životopisný film. Už vůbec jej však nemůžeme postavit vedle snímků jako jsou Ray nebo The Doors. Filmy ze sportovního prostředí jsou vděčným tématem, protože už jen princip soutěže - tedy vítěz a poražený - je nám, tedy našemu egu, velmi blízký. Člověk je tvor soutěživý a tak příběh nejlepších pilotů F1 své doby, a možná i historie, je zajímavým tématem. Mě osobně přišlo tohle zpracování velmi povrchní, nevybočující ze šablon filmu ze soutěžního prostředí. Obeznámili jsme se s hrubými rysy soupeřů, následovala série závodů na pozadí menších osobních eskapád a finále. Dokonce i záběry ze soutěží byly jaksi "laciné" a určitě se ve mě režisérovi nepodařilo vyvolat dojem pompéznosti, prestiže a nabubřelosti F1, jakou je. Stále jsem měl dojem, že se jedná o národní šampionát nějakého země v kategorii F3. Asi jsem měl přehnané očekávání, ale to umístění snímků v top10 historie na CSFD jaksi podmiňuje.

    • 12.1.2014  20:01
    Den cvoka (2002)
    ****

    Varování pro všechny, kteří chtějí žiti dlouhodobě single a zuby nehty se brání vztahu. I vztah samého se sebou může vést k totální perverzi vnímání svého já!

    • 11.8.2013  09:32
    Divoši (2012)
    ***

    Co ve mě film zanechal? Prázdno. Budu se na něj někdy podívat znovu? Nebudu. Tento film hodnotím jako zcela zbytečný, ikdyž místy bylo rozpoznat kvalitní filmové řemeslo, bohužel bez obsahu. Dnes již je svět plný těchto snímků, které staví na jednoduchém příběhu a tuto plytkost vyvažují chladným násilím, nebo se snaží šokovat jinak. A přesně tento druh snímku mne již odpuzuje. Rozhodně se neřadím mezi puritány a moralisty, ale zase na vařenou nudli se utáhnout nenechám, ikdyž ji uvařil Oliver Stone. Tento snímek nelze vůbec srovnat s mým oblíbeným Trafficem - nadvládou gangů, který žánrově spadá do úplně stejné kategorie. A co chybí? Určitá poetika, protože ta je nedílnou součástí umění. I krveprolití, násílí (nezbytně nutné drama a součástí těchto snímků) lze natočit buď tak, že cáká krev, střílí se a do toho hraje tuc tuc tuc a nebo použiju filtr na zjemnění obrazu, jiný úhel pohledu a do toho nám hraje Cliff Martinez krásnou deepovou moody muziku. Oliver Stone zvolil první možnost a tomuhle tleskat nedokáži.

    • 26.5.2013  22:50

    Film není bez chybičky, každopádně mne na téměř tři hodiny připoutal do sedačky. Opět klasicky vytříbené rozhovory, originální použití muziky a vynikající výkony herců. Závěr byl na mne už trošku moc, ale to se naopak jiným může líbit. Určitě je to však velmi dobrý film a hlavně velmi dobrá zábava. Tarantino drží svou laťku pořád vysoko. Těším se na jeho další film :)

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20