Disk

Disk

Jaroslav Vávra

okres Cheb

homepage

66 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
    • 21.7.2018  23:36
    Sangaïlé (2015)
    ****

    Úplně mi to nesedlo, ale kamera a nasvícení nočních a tmavých scén byly fantastické.

    • 18.7.2018  22:03

    Zatímco jednička Mamma Mia i po deseti letech zůstává ztřeštěnou záležitostí, u které se doporučuje pít nějaký alkohol, dvojka je úplně jiný film. Dospělejší, vycizelovanější a s mnohem lepší dramaturgií a výběrem písní. Výborné propojení obou časových rovin, mladé verze původního ansámblu se nemají za co stydět a zkrátka snímek celkově hraje na city, ale naštěstí vás nevydírá. V kolonce "executive producers" jsou totiž jména Richarda Curtise a Toma Hankse, což se na snímku odrazilo v tom nejlepším slova smyslu. Je to opravdu pecka a jsem mile překvapený.

    • 4.7.2018  00:03
    Jo (1971)
    *****

    Původně jsem tuto skvělou krimikomedii viděl jako malý chlapec s devadesátkovým dabingem Jiřího Císlera a nedalo se to poslouchat, protože jsem byl zvyklý na Františka Filipovského coby dvorního dabéra Louise de Funese. Císlerův dabing pak snímek divácky pohřbil. Česká televize po dvaceti letech snímek odvysílala s původním dabingem F. F. a Jo se snad konečně dočká docenění. Bavil jsem se nádherně.

    • 30.6.2018  22:27
    Křižáček (2017)

    Už chápu ony rozporuplné reakce z Karlových Varů. Křižáček rozhodně stojí za zhlédnutí. Kadrnka komunikuje s divákem pomocí obrazu a hudby, dialogů je tam po málu, má to boží kameru. Nedokážu být úplně nadšený, zklamaný ale také nejsem. Dát v tomto případě jasný počet hvězdiček je velmi ošidné. Tudíž ponechávám Křižáčka výjimečně bez hodnocení.

    • 28.6.2018  00:05

    Jiří Krejčík ve svém posledním barrandovském celovečeráku na soudruhy vyplázl jazyk a dal jim to totálně sežrat. Prej kultura a lidi to chtěj. Satinský, Divíšková, Vyskočil a Zedníček jsou absolutně skvostní. Posledních dvacet minut je špička a důkaz, že vykašlat se na normalizační kompromisy mělo smysl, i když jste dobře věděli, že si na vás ti nekompetentní idioti zchladí žáhu. Genialita.

    • 25.6.2018  14:06

    Snímek Teheránská tabu mi učaroval, nejen svou rotoskopií. Nádherná mozaika většinou smutných příběhů obyčejných lidí žijících v jednom z největších asijských velkoměst, často v přehlížené straně společnosti. K tomu uhrančivá íránská hudba a nezaměnistelná atmosféra včetně neoposlouchané perštiny. Ten, kdo by tenhle film chtěl náhodou zneužít pro nějakou islamofobní propagandu, tak si ve skutečnosti natluče čumák, jelikož Češi (a obecně rodilí Evropané) těžko mohou pochopit odlišnou mentalitu, i když v Teheránu žijí lidé se stejnými zájmy a nadějemi jako my. Spíš si o to více važme naší svobody a možností, které mnohdy bohužel opomíjíme.

    • 23.6.2018  22:30

    Bylo to bezva. I když ty scénáristické kličky a samé náhody byly velmi úsměvné. Chris Pratt to jako obvykle zachránil. 7/10

    • 19.6.2018  22:07
    Já, Simon (2018)
    *****

    Jsem nadšený. Film je stejně skvělý jako románová předloha. Má to výborný soundtrack a Nick Robinson je moje platonická láska. Vím, že dost lidí bude nadávat, jak je to povrchní, ale na to kašlu. I my gayové chceme pohádku se šťastným koncem. A snít o svém tajném Blueovi.

    • 11.6.2018  22:55

    Nebudeme-li počítat bizarní scénu, kde se ruští vojáci fotí na stranické legitimace, je závěrečný díl Osvobození velkou peckou s monumentálními boji v Berlíně, zatopením metra a Hitlerovou sebevraždou, která měla poněkud odlišný průběh, než jaký líčí snímek (Evě Braunové se umírat nechce a Hitler umírá jako uplakaný zbabělec). Velkým kladem je absence Stalina a Churchilla a vyjma zmíněné scény s legitimacemi je Poslední úder výborným závěrem celého Osvobození.

    • 10.6.2018  21:42

    Do čtvrtého dílu Osvobození se bohužel dostalo většího množství politbyrovského vidění historie, než je zdrávo. Je to znát hlavně na jaltské konferenci a na scéně osvobození vězňů z koncentračního tábora, nemluvě o bizarní pasáži ruských vojáků s vystrašenou německou rodinou, kterou Rusové učí pít vodku. Kvalitu naštěstí zachraňují všechny scény z Hitlerova bunkru a poetické záběry berlínské zoo.

    • 7.6.2018  23:46

    Ani třetí díl Osvobození nezklamal. Nejatraktivnější devizou je tu samozřejmě operace Valkýra (až na Stauffenbergovu větu ve smyslu, že nové Německo bude komunistické a socialistické, ale to je pochopitelně scénáristická úlitba, aby celá ta pasáž prošla cenzurou), ale i přechod přes běloruské bažiny a boj na řece Berezině (ano, přesně na té řece, kde to Napoleon definitivně projel) a boj o nákladní nádraží v Minsku stojí za to. Je to prostě pecka, která se neomrzí.

    • 6.6.2018  23:13

    Ani druhý díl Osvobození nezklamal. Zatčení duceho, operace Gran Sasso (Otto Skorzeny měl respekt i u Spojenců), boje na Dněpru (skutečný masakr) a teheránská konference. Jo, je to ještě lepší než minulý díl. A ta atmosféra, jako kdyby člověk byl přímo u toho...

    • 5.6.2018  23:45

    První díl Ozerovova Osvobození nazvaný Ohnivá duha mě ani po novém zhlédnutí nezklamal. Má to fakt parádní atmosféru a celá bitva u Kurska působí i po letech neuvěřitelně monumentálně. Mimochodem Stalin je tu líčen vlastně dost negativně, když je zobrazen, jak nemilosrdně odmítne vyměnit vlastního syna Jakova za zajatého polního maršála Pauluse.

    • 17.5.2018  00:03
    Amadeus (1984)
    *****

    Nejlepší český film všech dob.

    • 29.4.2018  23:03
    Metanol (TV film) (2018)
    *****

    Metanol je sice prezentován jako dvojdílný televizní film, ve skutečnosti jde ale o fantasticky našlapanou tříhodinovou kriminálku, která tady dlouhé roky chyběla. Určitě bych ocenil případné nasazení do kin, kde by se ještě lépe dala ocenit tahle dokonalá filmařina, kterou u české produkce tolik postrádám. Naprosto ojedinělou práci se scénářem, který pregnantně ukazuje nejnižší lidské pudy, z nichž vás mrazí, skvěle doplňují herecké výkony. Excelují především Lukáš Vaculík a Martin Finger, ale ani méně známé tváře se neztratí, především David Máj naprosto přesvědčivě dokazuje, jak stačí málo, aby se pro peníze rozjelo vraždění nevinných obětí ve velkém. To vše s takřka autentickou přesností zachycuje až dokumentární kamera Pavla Berkoviče, který si zaslouží maxmální uznání. Režisérka Tereza Kopáčová si s náročnou látkou poradila fantasticky a natočila snímek, který naléhavě, ale nepateticky, varuje před pitím nejen neznámého alkoholu. Doufejme, že se podobně hrůzné události už nikdy nebudou opakovat.

    • 20.4.2018  01:56

    Prezidenta Blaníka jsem si dal až teď, pěkně s odstupem několik měsíců po kinopremiéře, protože sledovat to v době prezidentské euforie jsem nepokládal za dobrý nápad. Upřímně řečeno: jsem zklamaný. Tondu a jeho partu mám rád, ale celovečerní formát Tondovi jednoduše nesedí, není to ono. Zatímco některé jednotlivé epizody si pouštím pravidelně a stále se u nich příjemně bavím, tak celovečerního Prezidenta Blaníka si znovu asi jen tak nepustím. A není to jenom do ztracena znějící pointou. Pokud někdy vznikne další řada, rád ji uvítám, ale druhý celovečerák by už vznikat neměl. Tondovi je zkrátka nejlépe v desetiminutových epizodách.

    • 14.4.2018  18:34

    Když se na konci dokumentu Miloš Forman svých kluků zeptá na heslo a Jimmy a Andy mu odpověděli: "Rodina" a do toho hraje hudba z Přeletu nad kukaččím hnízdem, tak mě to silně dojalo.

    • 11.4.2018  00:09
    Nerodič (2017)
    *****

    Neuvěřitelně silný dokument. Rodina je něco úžasného a má spoustu podob, ne jenom tu konzervativní, kterou jako jedinou správnou tu prezentují různí Chromíkové a Čunkové. Všechny příběhy měly silně emotivní průběh a všechna vyústění mě dojala. Režisérka Jana Počtová si sice nedrží od respondentů a respondentek odstup (všichni jsou její přátelé a známí), ale zde to vůbec nevadí, protože to ještě více umocňuje emoce těch jednotlivých příběhů. Nedokážu říci, který příběh mě zaujal více a který méně. Všechny měly něco do sebe. 10/10

    • 3.4.2018  00:29

    Na jedné straně příjemně civilní, na druhé straně pár wtf scén (všechny scénky s ďáblem a o poslední scéně raději nemluvě). A nad tím vším vévodí Gary Oldman jako Pilát. 7/10

    • 1.4.2018  00:17

    Umučení Krista podle Mela Gibsona: Kombinace samoúčelného naturalismu a vznešených slow-motion záběrů. Výsledkem je nechtěně směšná parodie, což se samozřejmě nemělo stát. Velký podíl na tom má Gibsonovo nepochopení Kristova poselství. Ovšem milý Mel si za tenhle tvůrčí průšvih (který byl jinak kasovně úspěšný, protože reklamní masáž) může sám, jelikož jeho víra chápe evangelia a prakticky celou bibli doslovně. Nemůžeme se divit, když jeho vlastní otec je náboženský fanatik a syn tyto názory přejal, což se ve filmu odráží stereotypním zpodobněním židovské velerady. Proto je mi bližší Scorseseho Poslední pokušení Krista, které sice nevychází přímo z evangelií, ale o to více je mi celkově lidštější.

    • 27.3.2018  13:52

    Věčné dítě Steven Spielberg se vrátil ke sci-fi. A je to comeback vskutku famózní. Virtuální realita, objevování nových světů, pocta slvným klasikám... Ten film nejde nemilovat. Stejně jako Tye Sheridana, ze kterého vyrostl herecky nadaný a nádherný mladík.

    • 5.3.2018  15:02
    Oscar 2018 (TV pořad) (2018)
    ***

    Byla to příjemně strávená noc, potěšily klipové montáže (především ta k oslavě 90. výročí Oscarů s hudbou z Lásky nebeské a Lawrence z Arábie) a písničky. Z výherců mě potěšil hlavně James Ivory za adaptovaný scénář k báječnému snímku Call Me by Your Name. Fór v závěru jako odkaz na loňský trapas pobavil. Tak proč jenom tři hvězdičky? Protože se jelo víceméně na jistotu a mnohá překvapení aby člověk pohledal.

    • 13.2.2018  00:16

    Neuvěřitelně silný snímek o dospívání, u kterého vůbec nepoznáte, že jde o debut. Absolutně jistá režie, skvělé výkony mladých herců a hereček a především fantastická kamera s nádhernými záběry islandské přírody. Neskutečný divácký zážitek a obrovská pecka, kterou musíte vidět.

    • 28.1.2018  19:56

    Celá trilogie Maze Runner zrodila novou režisérskou hvězdu - Wese Balla. Ten si už od začátku první části Útěk dokázal poradit s klišovitým scénářem a naservíroval divákům skvělou dobrodružnou podívanou, která se v rámci žánru dystopických young adult snímků bude překonávat značně obtížně. Závěrečná část nazvaná Vražedná léčba je z celé série jasně nejlepší. Jak už bylo řečeno, scénář je totálně předvídatelný, ale Wes Ball i tak dokáže, že i s předvídatelným scénářem dokážete zázraky, pokud máte talent na akční scény a dokážete pracovat s napětím (v dnešní době bohužel spíše unikum než běžná záležitost). Wes Ball navíc výborně pracuje s mladými neokoukanými herci, kteří mají co nabídnout. Především hlavní představitel Dylan O'Brien si mě už napotřetí dokázal plně podmanit. Wes Ball si touto dystopickou trilogií rozjel velmi slibnou kariéru a jeho tvorbu je nutno sledovat dále.

    • 26.1.2018  12:40

    Po prvním zhlédnutí a absenci českých nebo slovenských titulků těžko hodnotitelné. Fantastická hudba, vynikající práce se střihovými montážemi a výborná kamera. Na filmu je samozřejmě znát doznívání hnutí hippies. Hodně by pomohla znalost historie tohoto velmi neobvyklého snímku. Takže zatím ponechávám bez hvězdičkového hodnocení.

    • 17.1.2018  21:37
    Cukrář (2017)
    *****

    Nádherné melodrama, které mohu jen a jen doporučit. Herecky super, mistrovsky zachycené vztahy jednotlivých postav, skvělé klavírní melodie. Přitom se Graizerův snímek netopí v patosu a sladkobolnosti, které by se u podobných zápletek jinak daly očekávat. Milovníci sladkých dobrot si určitě přijdou na své. :)

    • 15.1.2018  23:17

    Za geniálního Miroslava Krobota a odlitek zadku Františka Filipovského. :D

    • 9.1.2018  22:58

    Jedna velká póza a křeč. Nahoru to vytahuje až závěr.

    • 27.12.2017  18:51

    Císařův pekař a Pekařův císař je asi jediný budovatelák, na který se s chutí vždycky podívám. Je to inteligentní lidová zábava, která právem baví všechny bez rozdílu už nějakých 65 let. A přitom geneze tohohle filmu je více než dramatická a nestyděl by se za ni ani Hollywood, nemluvě o tom, že se film točil v nejhorších časech politických procesů, kdy si nikdo nemohl být jist životem. A slavná písnička o tom, že ten umí to a ta zas tohle, patří mezi nejlepší muzikálová čísla, která se na Barrandově kdy točila. Je pro mě vždycky velkou radostí sledovat Císařova pekaře a Pekařova císaře, pokaždé se u toho srdečně bavím. A teď si to srovnejte s debilní a úplně pitomou Dovolenou s Andělem, která vznikla ve stejné době. Úplné nebe a dudy.

    • 24.12.2017  00:59

    Pověsti nelhaly. Vedle God's Own Country je Call Me by Your Name dalším letošním fantastickým snímkem o dospívání a hledání vlastní identity, tentokrát ze slunné Itálie 80. let. Opět výtečná chemie mezi oběma protagonisty, kteří tvoří nádherný pár, k tomu skvělá práce s kamerou a dobovými písněmi. Díky precizní režii skvěle zobrazené plynutí času, přesné vedení herců (absolutně nádherný a v jednom kuse do půli těla odhalený Timothée Chalamet bude minimálně nominován na Oscara) a dokonalý závěr jsou důkazem, že zde máme po mnoha letech další možnou queer klasiku (vedle zmíněné God's Own Country). Vskutku silný a velmi nevšední divácký zážitek.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace