Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (137)

plakát

Mačikado mazoku - 2-čóme (2022) (série) 

Opět stejně unikátní a zvláštní jako první řada, stejně tak Konomi Kohara v roli Shamiko stále stejně bezchybná, akorát tentokrát si Machikado Mazoku rozšiřuje obzory, primárně ze scénáristického hlediska, kde tomu narostla překvapivě hluboká story, která zkouší hranice 4-koma mangy. Vizuálně a zvukově si také stále drží vysokou úroveň a nemám vůbec žádné výhrady. Dialog je stále stejně hustý a to nesedne každému, hlavně když teď to celé díky nově nabytému příběhu vyžaduje dvojnásobnou dávku pozornosti, ale těm co se líbila první řada to obecně vadit nebude, protože už by měli být zvyklí. Ve výsledku se mi druhá řada líbila ještě o trochu víc, než ta první. 8++/10

plakát

Healer Girl (2022) (seriál) 

Nový originální počin od Studia 3Hz, a vcelku dobrá ukázka, proč mám rád originální tvorbu; z adaptace by něco takového prostě nevzešlo. Celá premisa je správně praštěná, ale zároveň je to brané vážně; líbilo by se mi ale trochu víc muzikálových sekcí. Asi největší vada tu je v epizodě 8, kde závěr bohužel kompletně resetuje jakýkoliv dramatický efekt úplně bez důvodu (a přitom je to jinak jedna z nejlepších epizod), a ta pachuť je pak cítit bohužel až do konce seriálu. Naopak líbilo se mi technické zpracování, kde jak výtvarný styl, tak animace využívají až náčrtové "syrovosti" k dobrému efektu, ale bez jakéhokoliv náznaku levnosti. Ve výsledku 7(+)/10.

plakát

Cue! (2022) (seriál) 

Začnu tím, že jde pro mě jedno z největších překvapení posledních dvou sezón (seriál má 24 epizod). Celkově je to levné, animace je dost ekonomická a občas trochu toporná, vizuální šmrnc to taky moc nemá, a ještě jde o adaptaci obskurní idol gacha hry na mobily. Proč tedy překvapení? Protože Cue! je perfektní ukázkou toho, na čem ve výsledku záleží nejvíc - a to je úsilí a snaha tvůrců. Největší silnou stránkou Cue! je scénář - seriál využívá formy do určité míry epizodických příběhů, a ty jsou často nápaditě napsané a mají hloubku jdoucí dost mimo základní nutnost (práci zkušeného scénáristy tu jde poznat), a to pak má pozitivní vliv i na charaktery, jejich vývoj a celkovou progresi seriálu. Co se týče hlavních charakterů - těch je tu 16, což by typicky bylo strašně moc, ale jsou rozdělené na 4 týmy, a většina epizod je zaměřená jen na jeden, což s celkovým 24-epizodovým rozsahem znamená dostatek prostoru. Zbytek produkce je pak funkční a ničím moc významný, ale jako celek je to daleko lepší, než by to typicky mělo být - 7(+)/10.

plakát

Koi wa Sekai Seifuku no Ato de (2022) (seriál) 

Mohlo to být o trochu konceptuálně ambicióznější, ale jinak jde o vcelku bezchybnou podívanou; není tu ani jedna špatná epizoda (i když se samozřejmě kvalitativně liší), není to hloupé ani plytké, je tu dobře konstruovaný scénář, sympatický hlavní pár, funkční humor, kvalitní produkce, a celkově jde o perfektně balancovanou a zábavnou záležitost - z nových věcí určitě anime sezóny. 8/10

plakát

Paripi Kómei (2022) (seriál) 

První pokus studia P.A.Works o adaptaci mangy, a překvapivě to vyšlo, i když ne úplně; paradoxně to má problém úplně opačný, než jsem původně čekal - spousta anime, a hlavně těch komediálních, má hlavní problém v tom, že mají jeden vtip a kolem něj se snaží všechno vykonstruovat - tady je to spíš opačně, není tu dost Kongminga. Dalším větším problémem je nekonzistence a občas nic moc tempo - dobrým příkladem je Kabe a jeho část, která je moc dlouhá a negativně ovlivňuje celý zbytek. Ale jinak jde celkově o dobrý seriál, jen nedosahuje svého plného potenciálu; technické zpracování je velice dobré a taky tu je zdaleka nejlepší opening sezóny. Ve výsledku trochu slabších 7/10.

plakát

Heroine tarumono! Kiraware Heroine to naišo no ošigoto (2022) (seriál) 

Z většiny dost konvenční a ničím nevybočující komeční idol nesmysl s podprůměrnou produkcí, který do určité míry zachraňuje naprosto bezchybná hlavní role Inori Minase; negativní věci pak jsou pak všichni ostatní, hlavně tedy primární mužská dvojice (už něco celkem říká, že jejich "kontrastní" osobnosti v podstatě nejde v praxi rozlišit), a pak taky poslední arc, kde se rozpadá i scénář (nevím, co si při psaní toho celého drama s Chizuru mysleli, ale v praxi je to katastrofa), a rozhodně bych to nepopsal jako "dobře napsané"; a do menší míry taky vliv celého HoneyWorks univerza, kde se jednorázové charaktery objevují jen tak, aby je nějak použili, a různé detaily, které ve výsledku v podstatě nikoho nezajímají... 4+/10, 5-/10 za roli Hiyori.

plakát

Estab-Life: Great Escape (2022) (seriál) 

Zajímavé sci-fi s na anime nekonvenční strukturou, kde se obsah první dávkuje ve zdánlivě epizodickém formátu (ale na všem nakonec záleží) a teprve ke konci to všechno začíná dávat smysl - bohužel si seriál vybral tu potenciálně nejhorší kvalitativní trajektorii (kde první epizoda patří mezi ty horší a ty nejlepší jsou v první polovině) a hlavně tu není žádný opravdový závěr a kvůli tomu je to celé takové nekompletní. Nicméně má ještě vyjít film, takže je tu vcelku solidní šance, že se to celé zkompletuje tam, ale to je momentálně jen domněnka a tím pádem není možné to promítnout do finálního hodnocení. Na druhou stranu, žádné špatné epizody tu vlastně nejsou, ty nejlepší jsou navíc opravdu dobré, a celková struktura znamená minimální množství expozice (což je často velký problém u spousty anime), a jako celek bych to určitě doporučil. CG produkce taky není zlá, minimálně má alespoň trochu osobitý styl a celé se to slušně hýbe. Ve výsledku 6+/10, s tím, že pokud to film dobře ukončí, zvýším na 7+.

plakát

Ryman's Club (2022) (seriál) 

Ryman's Club je zvláštní seriál. Začíná to v podstatě jako typické sportovní anime, což je pro mě většinou nezájem, ale zaujala mě absurdita toho celého konceptu, jen aby se poté hned ukázalo, že celý ten korporátní aspekt není jen levný trik, ale že to celé funguje jako velmi solidní kancelářské drama - ale tohle pak zas skončilo, a co zbylo je zas jen sportovní anime - ale vysoce kvalitní sportovní anime. V tomto ohledu nejde ani o to, jak dobře je to napsané, ale výborná režie a svižné tempo z těch zápasů dělají velice dobrou podívanou - a navíc to celé i skvěle vypadá. Samotný závěr je sice celkem standardní a žánrově typický flashback v polovině poslední epizody zabíjí celkový spád, ale to se dá přehlédnout. 7+/10

plakát

Kaidžin kaihacubu no Kuroicu-san (2022) (seriál) 

Je to ultra-levné (zvlášť ke konci se produkce dost rozpadá a má potíže to celé držet pohromadě) a dost nekonzistentní, ale taky to má svoje kouzlo, většinu času funkční humor, občas překvapivou dávku hloubky, sympatické charaktery, dokonce i pořádný ending, a ze všeho nejdůležitěji srdce na správném místě... takže ve výsledku jsem se bavil dost, i když se to na výsledném skóre úplně nereflektuje - tohle je těch úplně nejsilnějších možných 6++++++/10.

Ovládací panel
6 bodů