Oblíbené filmy (10)
Želary (2003)
Čirá, ryzí srdcovka, v mém filmovém žebříčku dosud nepřekonaná – ač jsem od té doby viděla desítky dalších, více i méně kvalitních filmů. Mrazivé spojení krutosti a štěstí, óda na sílu touhy po životě, přizpůsobení se podmínkám a nutnost vytvořit si emoční pouto. Ano, celé zpracování nemilosrdně vtahuje, doslova útočí na divákovy emoce – časté jsou záběry na divokou horskou krajinu v kombinaci s hudbou Petra Ostrouchova, která děsí a uklidňuje zároveň a zaryje se vám hluboko do morku kostí. Možná proto, že jsem žena… i po čtvrtém shlédnutí Želar zůstanu na další den konsternovaně uvězněná v jeho dozvuku, myšlenkami daleko mimo vlastní realitu.
Všichni dobří rodáci (1968)
Předčítač (2008)
Návrat idiota (1999)
Dej mi své jméno (2017)
Pravidla lži (2006)
Život Adèle (2013)
Příšerně dlouhý, příšerně psychologický, příšerně emočně vyšťavující. A pro mě příšerně silný a nezapomenutelný zážitek. Hluboká a zevrubná sonda do života mladé holky. Minimum slov, maximum brilantně zachycených myšlenkových procesů a hlavně všech prožívaných emocí… Ona délka, která by mě u čehokoli jiného zabila, mi v případě Života Adele přišla tak akorát na to, aby film divákovi řekl to všechno, co chtěl říct. Poklona slečnám Exarchopoulos a Seydoux, dovedu si živě představit, že při takovém výkonu absolutního vžití do postav téměř musely ztratit vlastní identitu.
Zkrocená hora (2005)
Hodiny (2002)
Vynikající, výjimečný film o trýznivé síle společenských norem a strachu ze ztráty blízkých, které brání odrýt opravdové touhy. Velká poklona Julianne Moore a Nicole Kidman za přesné a zcela věrohodné ztvárnění komplikované psychiky - jejich postavy toho dokázaly říct paradoxně nejvíc ve chvílích, kdy mlčely... "Věčně se dívat životu do tváře... "