RathuVSoak

RathuVSoak

Rathu Soak

Česko
Výstřední introvert

homepage

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 11.4.2021  12:10
    Videodrom (1983)
    *****

    Monstrózní toulka mezi realitou a vizí.

    • 10.3.2021  18:51

    Atmosférický porno.

    • 9.3.2021  21:55

    Než jsem začal psát tento komentář, vyhledal jsem si jak o filmu samotná N. Kampushová a jak se dá předpokládat, je jen slabším odvarem toho, co skutečně prožívala, ať už kvůli divákům či z úcty k Natashe. Avšak právě z toho důvodu nepůsobí tak emotivně, jak by skutečně mohl. Samý ostrý střih, jen sporadicky užitý hudební podkres - celé to působí jako dokumentace určitých epizod celého období - zjednodušené převyprávění bez snahy duševně divákovi přiblížit její pocity. Asi už jsem uvnitř moc dead, ale aspoň trochu víc toho psychického vypětí by to chtělo. Nejvíc se mojí představě blíží scéna z hoby marketu a sem tam, když se vše chýlilo k závěru - ale jinak?

    • 12.2.2021  22:32

    Chladné jako čerstvé sushi, otravné jako fugu. Svébytná japonská kinematografie je skvost. Bohužel tato napodobenina Ameriky mě úplně míjí.

    • 12.2.2021  20:37

    Jakoby pochopil bych, že to má působit jako studentský dokument, ale míra neprofesionality úplně zabíjí jakýkoliv pocit realističnost a podkopává snahu se jakkoliv do toho vžít. Zlehka, ale nikterak dostatečně, to zachraňuje pokus o překvapivé rozuzlení, které však bohužel působí podobně jako zbytek filmu. Neuvěřitelně uměle a přehnaně. Konspirační klišé bez invence a atmosféry a nesympatickými postavami.

    • 31.10.2020  12:22

    Jihokorejský filmy mě neskutečně baví a mě nezbývá nic jiného než panu Chan-Wook Parkovi závidět jeho virtuózní cit pro absurditu.

    • 2.5.2020  09:48

    Zdánlivě nevýrazný film, který se svými 49% na CSFD.cz nebudí příliš mnoho pozornosti. Není totiž natočen jako běžný film s nějakým spojitým dějem, který má začátek, prostředek a konec. Sleduje konání narcistického, psychopatického seriového vraha s neobyčejnou brutálností a obscénností a spolu s dvěma sty litry umělé krve si za svou kontroverzi vysloužil zákaz hned v několika státech. Děj nebo dialogy není hlavní silná stránka filmu. Ta spočívá ve vizuální stránce a hudebním doprovodu. Přestože je film natočen v roce 2004, tvůrci mu vdechli neuvěřitelně silný retro feel pozdních osmdesátých a počátku devadesátých let. Práce se světly a stíny, detailními rekvizitami a gore efekty mě přesvědčili ke čtyřem hvězdám a i volně pohybující se kamera, kterou obvykle nenávidím, protože bývá většinou špatně zvládnutá u nezávislých filmů, mě nikterak neiritovala ač střih nebyl vždy stoprocentní. Poslední třešničkou na dortu byl herecký výkon Svena Garretta, který ztvárnil psychopata s obdivem k nacismu. Rád bych ještě dodal, že vyobrazení psychopatické osobnosti, zde bylo přes jisté dramatické nadnesení, silně věrohodné a založené na skutečné psychologii takových vrahů. Slabší povahy by se tomu měli vyhnout, lidé zvyklí na klasickou komerční shit produkci, která vládne světu filmu taky. Ale věřím, že obdivovatelům kontroverze, gore, dekadence, obscenity a alternativní filmové tvorby, bude po chuti. SICK!

    • 22.3.2020  21:52
    Lifechanger (2018)
    ****

    Zpočátku snímek neztrácí čas a už v první scéna znepokojuje mrtvola ve značném stádiu rozkladu dokreslená stejně znepokojivým music backgroundem. Škoda, že hudba ve zbytku filmu nefunguje stejně. Celým dějem nás provází hlas hlavního hrdiny v lehce noirovém stylu, který rozšiřuje morální a filosofický aspekt. Za mě první film, ve kterém jednu postavu hraje pět lidí a musím říct, že to fungovalo vcelku dobře. Přestože děj postupem času začne zpomalovat, mne dostatečně upoutal, abych byl svědkem rozuzlení. To bylo, řekl bych, hned dvojité a přesně jak mám rád, překvapující a sice že náš narátor skrze své mlžení slov typické pro většinu času jeho vyprávění vysvětluje myšlenku díla (pocit viny, krize identity) raději se ještě poradím se strejdou Googlem.

    • 7.6.2019  19:02

    Ve fimu je Ted Bundy vyobrazen tak, jak ho viděli ostatní (zvláště snoubenka) a ne takový jaký ve skutečnosti byl. Je to sice originální nápad, který se tím od ostatních biografických filmů o seriových vrazích liší, ale moje divácké chutě to neukojilo. těšil jsem se na vyobrazení pošahané duše psychopata pod tváří neviňátka. Efron byl pro tuto roli dobrá volba, ač jsem k němu byl ze začátku skeptický. Lidé hrající v takových věcech jako High school musical moc mého respektu nemají. Sice to není příliš objektivní, ale tohoto mého vrtochu se ne a ne zbavit. Ve výsledku jsem však byl překvapen a naopak jsem zjistil, že by toho zvládl mnohem víc, kdyby mu scénář dal více prostoru. Nu, škoda. Další příliš průměrný film tohoto typu. Film mne skutečně zaujal až při dění v soudní síni, které bylo mnohem zajímavější než celý zbytek filmu. PS.: Kdo k sakru přišel s tím nápadem s rotující kamerou v místnosti pro návštěvy vězňů?? Kdyby takový záběr byl tak o půlku kratší a s neroztřesenou kamerou, tak by to snad ještě šlo, ale centrifugu si představuji v lunaparku a ne v kině.

    • 26.1.2019  23:29

    Když si rozeberu samostatně různé aspekty filmu, tak to zase nic tak zajímavého nebylo. I přesto jsem v závěru cítil jistý záchvěv emocí. Snad je to tím, že si ne bůhvíjak talentovaní filmaři zvolili zajímavé téma a dobré obsazení ustřední dvojce dívek. 3+

    • 26.1.2019  23:17

    Rozhodně to není konvenční film pro kdekoho. Jack staví dům kličkuje na trati dlážděné alegoriemi a metaforami mezi fiktivní biografií sériového vraha (a to s ohromující faktickou přesností, co se tohoto fenoménu týče) a filosofickou art movie záležitostí. Absurdní, vysilující a bravurní. Tleskám.

    • 26.1.2019  21:34
    Escape Room (2017)
    odpad!

    Povrchní nedomyšlená žánrová pitomost vysávající skomírající popularitu Sawů a serfující na trendový vlně escape roomů. A kdo měl sakra na starost hudbu??

    • 23.10.2018  19:34
    Apostle (2018)
    ***

    Řeknu stručně pár věcí. Příběh není vůbec ale vůbec špatný. Bohužel slabou stránkou je zde mnou tak nenáviděná roztřesená kamera, kterou dokážu ustát jen u found footage popřípadě u několika vhodných scén a myslím si, že Apostle by se bez ní obešel úplně. Zároveň mi chyběl kvalitní hudbení podkres dotahující jinak skvělou ponurou melancholickou atmosféru. Díky skvěle ztvárněnému prostředí a sice po jistých stránkách otřelému ale stejně zajímavě zpracovanému příběhu by to byly málem čtyři hvězdy.

    • 6.10.2018  23:29

    Na Hellfest jsem nešel, že bych čekal originální zápletku, ale protože jsem byl zvědaví na prostředí a atmosféru. V tomhle směru mě film až na pár pochybností rozhodně potěšil a tým, který měl na starost kulisy zaslouží poplácat po zádech. Slabší stránkou filmu byl předvídatelný vývoj scén a žánrová klišé. Největší vraždou ve filmu bylo ale úvodní "rozuzlení", které nám už po pár vteřinách dá jasné očekávání, o co jde a jak vše bude probíhat. Velká škoda. Zrovna v takovém prostředí by se dal krásně vytvořit pocit paranoie a přenést ho i na diváky. Místo toho nám šoupli chlápka v masce (dobrá, ale né zas tak moc) a jako v seriálu Colombo nám hned na začátku řeknou "jo, to dělá on, užijte si zbytek". Závěrečná otcovská scéna mi ale úsměv na tvář opět vrátila. Trefně, i když asi ne záměrně, tím poukázaly na to, že lidské "zrůdy" bývají v normálním životě nerozeznatelní od lidí, které potkáváte na ulici, mají práci, přátele a často i rodiny, které ani vůbec netuší. A věřte mi, že tak to funguje i doopravdy. No...i přes nějaké nedostatky, bych si na ten creepy carnival zašel a zažil na vlastní kůži.

    • 31.8.2018  14:44
    Gacy (2003)
    ***

    Jednotlivé scény, byli natočeny uspokojivě. Když se ale na to vše povídám jako na celek, příběh je roztříštěny a neucelený. Vystihnout vraha Gacyho se poměrně vydařilo, ale pravda je, že herci za moc nestály. Plus hvězdička za skvělý hmyzí cirkus. Nicméně Gacy by si zasloužil kvalitnější zpracování svého příběhu.

    • 28.8.2018  16:21
    Ted Bundy (2002)
    ****

    Chyběli mi tam scény z legendárních soudních líčení s Bundym a jeho teatrální výstupy. Dalo by se z toho vytřískat dost a závěrečná pasáž z popravy by pak byla jako třešinka na dortu. Musím ocenit i věrnost události podle skutečnosti, což na druhou stranu limitovalo scénář, ale budiž.

    • 27.8.2018  13:23
    Phenomena (1985)
    ***

    Velice zajímavá zkušenost. Parádní atmosféra ale hudební podkres ve vyhrocených scénách...se mi vlastně líbil, ale nejsem si jist jestli zda se do nich hodil tak jak si tvůrci mysleli. Siceže většina postav je dost odbytá, hlavní představitelka je velice sympatická. Zároveň bych se rád vyjádřil k plot twist části ve finále, která mi přišla víc komická než šokující. Čili k zahození to uričtě není..ale hodnocení přes sedmdesát je možná trochu nadhodnocující.

    • 26.8.2018  16:24

    Dost průměrný katastrofický film. Scénář je dost jednoduchý a povrchní, spoléhající na klišé z daleko lepších filmů. Nejsem zcela znechucen, vhodné na odpočinkové shlédnutí, kdy chcete vypnout mozek. Upřímně jsem se před shlédnutím děsil jakou úroveň budou mít efekty. které jsou v takových filmech nezbytností, ale tím jsem byl mile překvapen.

    • 26.8.2018  11:23

    Skandinávské filmy, jsou téměř vždy zárukou kvality. Thale je avšak právě to "téměř". Film se snaží udržet mysteriózní atmosféru, která ale postupem času bledne a nudí.

    • 26.8.2018  11:20

    Nebylo to špatný. Vlastně vůbec ne špatný. Dobrá zápletka, pěkná atmosféra, ale snad se to dalo vyšťavit víc.

    • 26.8.2018  10:23

    Velmi kvalitně zpracovaný film dostatečně znepokojující, aby vybudil mé zvrácené divácké smysli a zároveň ne natolik, aby se v očích průměrných diváků zcela nehnusil. Zajímavě vyvážený a přesto silně působící psychologický příběh.

    • 26.8.2018  10:17
    23 (2007)
    ****

    Vždy je zajímavé vidět herce jehož doménou jsem především komedie ve snímku plném temna a tísně. A Jim Carrey se s tím popral skvěle. Zmatený příběh kopírující zmatek a chaos v mysli hlavního hrdiny zahalený v post-noir kabátu na mne působil stimulujícím dojmem až k novelistickému rozuzlení. Ač působí hutně v průběhu celého dění, film se nesnaží nikam spěchat a nezapůsobí li na diváka od počátku, pravděpodobně pak bude budit dojem uloudané slátaniny. Mne však jako milovníka mysteriózních příběhů, které odhalují indicie velice skoupě a nutí tak divákovi natahovat mozkové závity 23 uchvátil.

    • 22.8.2018  21:55
    Anon (2018)
    ***

    Musím říct, že Vyměřený čas ve mne zanechal lepší dojem. Pravda - grafické ztvárnění SYSTÉMU bylo vydařené a námět podsouvá člověku příležitosti k zamyšlení (obzvlášť v dnešních dobách), chybělo mi však podrobnější vyobrazení fungovaní tamějšího světa jako celku, jeho stinné i světlé stránky, jako tomu bylo ve Vyměřeném čase. Subjektivní emoční prožitek hlavního hrdiny mi k tomu moc nestačil. Zároveň se zde vyskytovaly scény, které děj natahovaly namísto, aby ho zhušťovali a loudavě plynoucím hudebním podkresem se tyto scény natahovaly dvojnásob (ale připouštím, že někdo si je vychutnávat může). Na mne bohužel nezapůsobily. Místo toho aby mne do děje více vtáhly nebo díky nim děj odsýpal, jsem se cítil čím dál víc unavenější. Daleko lépe bych si to dokázal představit jako cyberpunk noir. Náležitosti těchto stylů by příběhu dle mého dodaly šťávu.

    • 22.8.2018  01:34

    Dávám tři hvězdy, i když pomyslně je to tak tři a půl. Je sice fakt, že Truh or dare je v mnoha ohledech špatný film. Co je takový nejvíc bijící do očí je ta moderna a technologie, co se do postpubertálních snímků vecpává, nicméně pokud v blízké budoucnosti filmaři budou chtít dodržet jakousi uvěřitelnost prostředí děje, budou muset obsáhnout i ty a využívat je i v atmosférických situacích. Zatím to teda ve filmech nikdy nevypadá nic moc, ale dřív nebo později bude nutnost umět s tím pracovat. No a druhá část mého sdělení, které se snaží Truth or dare malinko zastat je to, že v době kdy se točí padesáté pokračování na třikrát rebootovanou serii cojávimčeho tu před vámi stojí něco co tu defakto nebylo. Ano je to spíš béčko své éry a ano, je natočený jakoby podle šablony a může se podobat spoustě filmům s podobnou zápletkou atd atd. ale to samé se dá říct o slasher hororech sedmdesátých a osmdesátých let. Čili zakončím to asi takhle, co není dost dobré dnes, může být zítra klenot, určitě to není případ Truth or dare, ale po dlouhé době nemám chuť film po shlédnutí hned zprudit.

    • 17.8.2018  10:51

    Úvodní scény ve mne - jako velmi často - vzbuzovali naději, aby postupem času zvadla kytka bez vody. Mezi scénami napodobující Barkerovký naturalismus (nebo spíš nenapodobující?) tvoří pojivo vcelku otřepaná zápletka policejního vyšetřování. Místo noirové atmosféry čpí nudnou povrchností, co je ale asi největším zločinem proti Hellraiser sérii je zpodobnění samotného Pinheada ochuzený o své typické anti-charisma a nesmrtelné hlášky. Co se týče předzávěrečného odhalení, jsou tyto techniky zvratů už notně zvětralé, siceže v minulosti fungovali dokonale. Co se týče posledních okamžiků, musím přiznat, že v závěru, ačkoliv byl notně zbrklý, jsem citíl o něco méně nas*anosti než během zbytku filmu a nevadilo mi ani tak ta biblická příměs, která bývá u filmů víc ku škodě než k nápaditosti. I přesto - sečteno podtrženo - je Judgement pro mě velké zklamání a tvůrci by se měli zamyslet, zda by Lament Configuration neměli otevřít oni sami.

    • 24.9.2017  21:52

    Zvláštní film, zvláštní atmosféra, zvláštní postavy, zvláštní konec. Vcelku jednoduchá zápletka a přece je celý film tak nějak pojmově těžce uchopitelný.

    • 7.9.2017  07:39

    Zpracování povídek jsou mdlé a povrchní. Herci a jejich repliky jsou k smíchu. Nedá se je brát pořádně vážně, ale snad až na první povídku mají jednotlivé náměty něco do sebe.

    • 16.2.2017  16:06

    Pokud jde o takový ty ohledy, co se týče zpracování, obsazení herců atp., k tomu se nedá moc nic co vyčítat. Jako horor celkem kvalitní. To ale nic nemění na faktu, že jsme naproto to samé viděli nyní již potřetí. Kromě obměny času a použití dívčího charakteru do role oběti - ano když už námět ztrácí sílu zachrání to přece nějaký mladý čerstvý maso něžného pohlaví - ale vykompenzuje to něco? Pro mě teda ne. Nevykompenzoval to ani démon v závěrečné scéně, který byl jako vystřižený ze seriálu Čarodějky. Konec. Prosím, no more Insidious.

    • 15.2.2017  22:08
    Summer Camp (2015)
    ****

    Já snad koukal na dokument o zemětřesení, nebo jen někdo neumí pracovat s kamerou. To dokáže fakt naštvat. Ale i přesto...pravdou je, že s obsazováním herců si nikdo moc hlavu nelámal a z jedné stránky chápu proč zde má Summer Camp tak nízký průměr, několik důvodů pro to jsem již sám zmínil. Nicméně obsahuje prvky, na které se v jiných filmech hází lejno. Filmové charaktery, které vystupují mi byli často úplně pitomí až mě to vytáčelo. Mnohokrát jim ani nevadilo vykašlat se na kámoše a zachovat se jako zm*d. Ale právě přesně takhle nějak bychom se chovali v takto příšerně vypjaté situaci. Někdo může namítat, že ty postavy jsou strašně nudné a nevýrazně. Ale to asi tak jako my všichni ostatní, kdybychom se do takové situace dostali my, film který by z toho vznikl, by nevypadal líp nebo hůř. Vypadal by takhle. Čím si tvůrci zaslouží moje sympatie jest, že si tvůrci jsou vědomí naší inteligence a že někteří z nás - já obzvlášť - rádi hádáme, co se stane v následujících vteřinách. (Proto nenávidím hororová klišé a nikdy na ně nepřestanu nadávat.) Tohoto faktu hned několikrát využily v několika scénách. Ono se totiž třeba stalo, co jste předvídali, ale naprosto v jiný moment. Což já tedy rozhodně ocením. A konec? K tomu nemám ani slov. Dokonalost. Nemůžu se o tom moc rozepsat, aniž bych něco prozradil a to nechci. Rozhodně to není nejlepší film which I ever seen, ale rozhodně bych ho doporučil dál.

    • 12.2.2017  19:00
    31 (2016)
    ***

    Po dlouhý době, něco co se dalo strávit. Ale jméno Rob Zombie na obalu mě vytáčí. Robe, asi už stárneš nebo co, ale čekal bych víc elegance. Jako koncept to špatné rozhodně není, ale přijde mi, že spousta "klasických" tvůrců - když už něco vydají - tvoří horkou jehlou. Nechyběl tam gore, nechyběl tam tvoje oblíbený jižanský prostředí, nechyběla tam ani tvoje žena, klauni, zabijáci, spiknutí jakýchsi francií poblázněný elitáři... To je všechno k*urva skvělý, ale kde je ta fascinující přehnanost? U tebe jsem zvyklý, že je na mě valíš bez přestání a ne jen několika klíčovými momenty filmu. Musím ale podotknout, že postava Dcikh - totiž Doomheada byla tak antisympatická, že jsem si jí musel zamilovat. Tak proč v tom pos****ym filmu byl tak málo?! To je jako by si vystřihl Otise z vy víte čeho. Taky byl zajímavý tah polidštit ty klaunovské bestie, které žadonily o život, nebo například postavy Smrtě a Sexu..však vy víte, co mám na mysli. V takovýchto vyvražďovacích úchylárnách se to moc nevidí a na mě to mělo jistý nepatrný emocionální efekt. Věčná škoda, mohlo to být i pět hvězdiček, ale rozhodně nelze tvrdit, že to byla katastrofa.

<< předchozí 1 2 3