Recenze (134)
Heil (2015)
Iffkv naprostá pecka a největší nacivýsměch ever.. must see
Mediterranea (2015)
IFFKV Jedna z prvnich pomerne realistickych sond do zivota uprchliku/pristehovalcu nabidla hodne zajimavy pohled bez prikrasleni. Neherci hrajou jak o zivot, je to dobre natocene, obcasny doku-styl tomu sedi. Jen jsem cekal nejaky zaver, ale asi jako problematika cela, zaver proste nejde udelat. Jo a u sceny se skypem by jednomu i ukapla slza. Doporucuji vsem, kdo chteji videt nepribarveny pohled na obe strany.
Zbrusu Nový zákon (2015)
IFFKV. Trochu surrealisticka podivana a první zkouřenost letošních Varů, pár povedených vtípků a do jisté míry metaforizace jakéhosi domácího násilí. Je to nenáročné, pěkně obrazové , baví to, ale pecka festivalu to není. Gorila tomu sebrala jednu hvězdu, páč tu jsem vážně nedal.
Vlak do Moskvy (2013)
Dokument, kde je k hlavnimu tematu(rozpacitost nad skutecnym stavem veci v CCCP) receno vsehovsudy 5 vet proste neni dobry.tedy vypoved o nicem. a to pomijim prazvlastni dramaturgii skladanych archivnich zaberu, kde jedna surealisticky (mozna spis az dadaisticky)vybrana scena mnohdy nic neznamenala ani nepriblizila, zkratka tam nemela patrit
Nepochopená (2014)
Tak tohle je dechberouci detsky epos s radnym nadhledem, ktery divaka trochu nuti rozmrzet se nad tim, co to teda krista je? Psychodrama nebo jen drsnejsi rodinna podivana? Reziserka nam ale prozradila(na velice vtipne diskusi po filmu), ze je to dilo urcene primarne detem.. no nevim, jak na to budou reagovat treba prave devitileti( odvahu bych na to nemel), mne to celkem polozilo...
Mafie vraždí jenom v létě (2013)
IFFKV2014: vesele i vazne, zaverecna vzpominka na padle justicni bojovniky mne donuti vyhledat dalsi info a souvislosti( to umi malo komedii)
Velká nádhera (2013)
Nadherna balada o nicem...ktera ale uhrane nejen Rimem, ale hlavne pitoresknimi postavickami mistni dekadentni galerky... herecky koncert Toniho Servilla a totalne must see zalezitost... standardne poctive 4 hvezdy, ale kvuli atmosfere velkeho salu v Thermalu davam za 5 :)
Místo v nebi (2013)
Videno na 48. IFFKV -Silne drama castecne o vztahu otce se synem, ale z vetsi miry sledujeme serii prazvlastnich otcovskych zivotnich pochybeni, ktera nevyhnutelne vedou k pocitu, ze misto v nebi prepustil spravne. Rezijnim pocinem Madmoni potvrzuje svoje predchozi oceneni, tedy filmove parada, ale na dalsi cenu z Varu si nejsem jist. Izraelska kinematografie je pro mne zajimavou alternativou ke snimkum z arabskych zemi, ktere take poukazuji na zajimava temata, dotykajici se i bezneho evropana,lec prave izraelska "optika" je mi o fous blizsi... rozhodne zaujalo
Ve jménu syna (2012)
viděno na 48. IFFKV - tak nevím, jak popsat, ačkoli vím, jak hodnotit.... rozhodně jsme odešli spokojeni, rozhodně jsem se smál, rozhodně mne film třikrát doslova šokoval neočekávaným zvratem a rozhodně ho doporučím kámošům na "poklidný filmový večer" ... i za tím nejušlechtilejším činem jsou nějaké konsekvence/následky, ale tím se netrapte a vyražte na svižně natočené, excelentně zahrané drama s křesťanskou tématikou a prvky komedie, která se asi po 20ti minutách mění na excelentně zahranou komedii s prvky dramatu a pachem seriozní vyvražďovačky. (v momentě, kdy vezme modré desky ze stolu je jasné, že jste dorazili do bodu zlomu...:o)
Futurologický kongres (2013)
viděno na 48. IFFKV - rozebrán na kostičky a nesložen zpět. přesně tak si připadám. Kdo zná knihu, bude trochu tušit do čeho jde, ale pro mnohé bude primární volbou k tomuto filmu převážně přislib (naplněný) animované nirvany. Myšlenky sdělované nejen kresbou, ale i opravdu dobrým hraným úvodem excelující Robin Wright jsou k zamyšlení ještě dlouho po opuštění kinosálu. pomalu plynouví příběh, kde tušíte, že happyend nepřijde a pokud ano, tak jen "na oko", hodně dramatický a atmosférický soundtrack Vám pomůže ještě víc prožívat depku herečky/člověka/matky/oběti...