Poslední recenze (3 449)
Argylle: Tajný agent (2024)
Matthew Vaughn úspěšně kopíruje tvůrčí trajektorii Zacka Snydera. V cíli ještě není, ale blíží se. Únavné, mechanické vršení zvratů (kdy nejpozději za polovinu stopáže už nikdo nemůže být schopen říct, zda na té které úrovni film ještě dává nějaký smysl) zabalené v místy esteticky až odporném kabátku, doplněné humorem pro žáky prvního stupně základní školy. Ani herecky to nesedí. Jako režisér tu Vaugh zvládá dát drive alespoň vybraným akčním scénám, ale zdaleka ne všem (např. ta úvodní akce ve vlaku mi tím přepínáním mezi dvěma herci přišla naprosto rozstřelená a ve výsledku otravná).
Havěť (2023)
Vermines lze nejjednodušeji popsat jako mix Arachnofobie, REC a posledního Evil Dead, a opravdu se nedivím, že Vaniček dostal na starost právě další přírůstek do posledně jmenované série. Tenhle debut je instantní vstupenkou do první hororové ligy, podařilo se mu natočit řemeslně bezchybný, velmi intenzivní snímek, který v rámci pavoučích hororů nemá moc konkurenci. Zvlášť dokud jsou ty potvory malé a hbité, fungovalo to na mne stoprocentně a škubal jsem sebou s velmi vysokou frekvencí :D Ani si nechci představovat, o kolik více by ten film ještě fungoval, kdyby měl sympatičtější postavy, na kterých by člověku záleželo. Hrdinové jsou alespoň pro mě největším kamenem úrazu - zvlášť to, že z jejich charakterů vyplývají určitá velmi pochybná rozhodnutí, což v jednom momentě překročilo míru mojí tolerance. To, co jedna z postav udělá zhruba 15 minut před koncem, by totiž v té chvíli neudělal ani ten největší antisystémovej debil, to prostě nejde ospravedlnit. Přesně ten moment, kdy coby divák přestanu dění na plátně "prožívat" a začnu si místo toho říkat wtf.
Lisa Frankenstein (2024)
Pěkná výprava - a tím to hasne. Všechno ostatní je nějak divně out of order, film nefunguje na žádné z potenciálně zamýšlených úrovní (horor / komedie / romance). Chtělo by to líp vybalancovat, tu ubrat na herecké přepjatosti, tam přidat pár dialogů, aby chování hlavní hrdinky působilo alespoň trochu smysluplně. Plus to má nepříjemně vychýlenej smysl pro morálku, vůbec to na mě od jisté chvíle nepůsobilo sympaticky. A to mám Diablo Cody historicky zaškatulkovanou jako šikovnou scenáristku, ale sakra, co se divím, od Juno už je to 17 let.
Poslední deníček (65)
TOP SERIÁLY 2023
Aktuální seriály jsem tentokrát moc poctivě nenakoukával, takže následující top desítka není úplně reprezentativní výběr z celkové letošní tvorby - jsem si jist, že vznikla řada jiných dobrých seriálů, na které jsem ale neměl buď čas, nebo náladu. První pozice nicméně nemůže být nic jiného než finále Succession - na míle před vším ostatním.
01. Succession S4
02. The Fall of the House of Usher
03. Beef
04. The Last of Us
05. 1670
06. Silo
07. Poker Face
08. The Days
09. Jury Duty