J*A*S*M

J*A*S*M

Jakub Smutný

okres České Budějovice

Twitter: jasm

1505 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
    • 18.2.2018  08:43

    Tady k tomu filmu mě nalákalo dost rozporuplné hodnocení, kdy řada uživatelů háže odpad, ale najdou se i tací, co jsou poměrně spokojení. Spoilery: Nooo, tak já to mám tak půl na půl. Ta nerozuzlenost se mi celkem zamlouvá. Chápu, že zachování hlediska hlavních postav, tedy obětí, je autorský záměr a rozhodně jej neodsuzuju, naopak mi přijde docela povedený. Ti chudáci se nedozvěděli, kdo a proč na ně zaútočil, a nedozví se to tedy ani divák. Na druhou stranu mám pocit, že to mohlo být podáno zajímavěji a přesvědčivěji, a hlavně bez řady předchozích udiček, které nakonec vyzněly opravdu do ztracena. A hlavně, kdybych si byl jist, že se mi po baráku bez mého přičinění přesouvají věci (mobil, miska s jídlem), tak to začnu řešit hned.

    • 18.2.2018  08:33
    Les Affamés (2017)
    ****

    Artově podaný zombie survival, v němž se nikam moc nespěchá a jakákoli akce se v něm děje jako kdyby mimochodem. Což je dost zajímavé. Kamera je statická, útoky se odehrávají spíše mimo záběr, a přestože umí být zdejší zombíci poměrně rychlí, akčních scén se nedočkáme. Neodzvíme se, jak zombie epidemie vypukla a co ji způsobilo. A to samé platí i o postavách. Ty potkáme, chvíli sledujeme jejich cestu, ale abychom se o nich dozvěděli něco více, to nehrozí. Ony totiž příliš nekomunikují ani mezi sebou. Všechno tohle vytváří dost pochmurnou atmosféru totální odevzdanosti a nevzrušenosti. Svět, v němž je tak nějak každý smířen s tím, že civilizace se nenávratně odporoučela.

    • 16.2.2018  23:24

    S indickými horory nemám takřka žádnou zkušenost, ale tohle bylo lepší, než jsem čekal. Žádné tanečky, žádné zpívánky, ale v podstatě moderní posedlostní duchařina, výpravný hororový blockbuster. Jasně, 132 minut by to mít nemuselo. Na druhou stranu se v tom filmu ale fakt pořád něco děje, je to taková zábavné a svižné, takže pokud vás neodradí už zhruba prvních deset šílených minut úvodních titulků, do konce myslím vydržíte. A pokud tomu půjdete naproti a odpustíte Indům sem tam nějaké to přehrávání, sem tam nepřesvědčivý trik a sem tam nešikovné střihnutí, tak si to i užijete. Já se bavil, ba jsem dokonce příjemně překvapen.

    • 15.2.2018  00:04
    Obsese (2017)
    ****

    Solidní žánrová jednohubka s roztomile černohumorným zakončením. #lapelicula

    • 12.2.2018  09:47
    Still/Born (2017)
    **

    V tomhle případě upřímně nechápu, jak mohl zrovna tento film v zahraničí sbírat poměrně pozitivní recenze. Naivně podaná, velmi špatně zahraná a mdle zrežírovaná srajda, jejíž dvě hlavní postavy se předhánějí v tom, kdo bude diváka iritovat víc. Nedospěje to vůbec k ničemu zajímavému, strašidelné scény nefungují a soutěž o nejméně sympatickou hororovou hrdinku tímto skončila už v únoru.

    • 6.2.2018  21:19
    The Ritual (2017)
    ****

    První letošní hororová kvalitka. Po dvě třetiny stopáže děsivé a tajuplné lesní psycho, které jsem se chystal napálit plným hodnocením, v němž po žánrové stránce funguje všechno. A zas se jednou potvrzuje, jak hororu pomůže, když hlavními hrdiny nejsou jen hezké teen tvářičky z plakátů, ale životaplné postavy, respektive normální lidé. Noční sekvence v opuštěné lesní chatce pro mě byla nejvíc creepy filmovým zážitkem za hodně dlouhou dobu, fakt mě upřímně zamrazilo. Závěrečná třetina se pak rozjede víc, než bych býval čekal, až je to trochu na škodu té luxusní atmosféře, kterou snímek budoval do té doby. A úplný závěr je pak důkazem, jak moc platí stará známá pravda, že horor lépe funguje tehdy, když je ústřední zlo skryto. Jednu hvězdičku si tedy nakonec ponechám, ale i tak velká spokojenost.

    • 6.2.2018  15:03

    Je to hrozně nesoustředěné. V první polovičce jsem byl ještě celkem spokojený - produkční zázemí je vidět, herci jsou obstojní a vyskytne se i pár poměrně zajímavých nápadů. Bohužel posléze se to tak nějak divně rozplizne do jednotlivých epizodek, v nichž má vždy někdo za úkol zařvat, prokládaných generickým pobíháním interiérem vesmírné lodi. Závěrečný konflikt mezi kosmonauty z prvé a druhé dimenze by v chytřeji napsaném filmu mohl být hlavním nosným motivem, z něhož by se dala vytřískat suprová dilemata a dusná atmosféra. Ale tady ne, tady se kolem zajímavých motivů jen opatrně našlapuje. Propojení s Cloverfieldem slušné podstatou, ale nic moc provedením. Hodnotím tak zhruba za 50 %, z výsledné kvality filmu jsem zklamaný. I když se to asi po těch odkladech a konečném uklizení na Netflix asi dalo čekat.

    • 5.2.2018  18:12

    Zatímco některé šikovné nezávislé hororové tvůrce, kteří byli před pár lety nositeli velkých žánrových nadějí, zkazil mainstream, takže z jejich posledních či nadcházejících filmů už moc radosti nemáme (typicky třeba Adam Wingard), Adam Green se do sraček zahrabal svépomocí úplně sám, ani tu komerci k tomu nepotřeboval. Degen Crowley má tímto zoufalým rebootem už přesně o tři filmy více, než by býval potřeboval. Gratuluji. Poslední přírůstek do série nemá zajímavé nápady, nemá scénář, nemá fungující humor, nemá povedené gore, nemá herce a v neposlední řadě ani produkční zázemí, díky němuž by se na něj alespoň pěkně koukalo. Provar na všech frontách.

    • 4.1.2018  23:19

    Dějově se to snaží o trochu zajímavější věci než zcela banální a nezajímavá trojka, to je asi hlavní přednost tohoto pokračování. Adam Robitel je však očividně o dost slabší režisér než jeho předchůdci, takže provedení dějotvorných momentů je povětšinou dost krkolomné a naivní. Duo komických vymítačů démonů mi pak tentokrát přišlo opravdu nemístné, jejich humory trapnější než minule, a celkově prostě se nehodící k tomu, na jak relativně vážné struny se tento díl snažil brnkat. Váhám mezi dvěma a třemi hvězdami, protentokrát asi ještě zůstanu u tří ... ale další díl už radši prosím ne.

    • 29.12.2017  22:41

    Tři příběhy v jednom, aneb antologie v rámci antologie. Kurátor v muzeu kriminálních kuriozit (vystavené předměty jsou pomrknutím na některé předchozí epizody) provádí osamělou návštěvnici a vypráví příběhy spjaté s vystavenými předměty. Žánrový velemix, který kombinuje horor, komedii, smutné drama, revenge film, grotesku, romanťárnu a já nevím co ještě. Jako nebudu lhát, úplně soudržný dojem jsem z toho neměl. Jednotlivé příběhy jsou nicméně dobré, všechny drží nad vodou zajímavý nápad. Boužel je imho taky všechny spojuje to, že by byly ještě lepší, kdyby každému z nich byla vyhrazena plocha samostatné epizody. Takhle je to takové hrc prc, s postavami se nedá pořádně seznámit, což zabraňuje možnosti skutečného diváckého prožitku těch smutných / děsivých osudů. A minimálně při prvním a druhém příběhu mě ten odlehčený voiceover vypravěče vyloženě vytrhával z děje.

    • 29.12.2017  22:28

    První epizoda Black Mirror bez překvapivé pointy či zvratu? Respektive první epizoda Black Mirror bez jakéhokoli nosného nápadu? Jako co to bylo, a proč to bylo v tomhle seriálu? Prostá černobílá postapokalyptická naháněčka s robopsem, na níž i ta střídmá čtyřicetiminutová stopáž byla moc. Pořád jsem čekal, že to k něčemu zajímavému dospěje, ale ono nic. Kdyby to bylo alespoň napínavé, ale ono ani to ne. Nejzbytečnější díl ze všech.

    • 29.12.2017  22:23

    Tak se zdá, že po ohlasech na třetí sérii, kdy bylo téměř unisono velebeno San Junipero (k čemuž jsem se rád přidal), se Charlie Brooker rozhodl, že optimisticky laděná epizoda musí být i v sezóně čtvrté. Proti tomu rámcově nic nemám, ale proti San Juniperu je Hang the DJ o třídu slabším příspěvkem. Nápad relativně fajn, ale celé je to spíš taková lehká zábava, než že by to člověkem jakkoli emočně pohnulo. Závěrečné rozuzlení příjemné, ale pro mě osobně nepřekvapující.

    • 29.12.2017  22:14

    V rámci čtvrté série nejtemnější a nejzlomyslnější epizoda. V závěru temná možná až zbytečně moc, poslední dějová šokantní zákruta už je tam totiž vyloženě prvoplánově. Plusem epizody je výborně zvolené zasněžené prostředí, které silně dokresluje atmosféru, záporem pak pomalý rozjezd a asi desetiminutová repetitivní pasáž zhruba v prostředku stopáže.

    • 29.12.2017  22:06

    Solidně zrealizovaný námět o přehnané mateřské starostlivosti. Jakmile ale divák zjistí, s jakou technologickou vychytávkou bude mít v této epizodě co dočinění, tak už ho až do konce v ničem moc nepřekvapí. Zkrátka to tak nějak doplyne k tomu, k čemu to zhruba doplynout muselo. Režijně spíše nevýrazné a k hlavním postavám si nejde vytvořit silnější pouto. Sice je tak nějak chápete, ale obě jsou dost nesympatické.

    • 29.12.2017  22:01

    Nejlepší epizoda čtvrté série (a pro mě tentokrát jediná, která to tak tak dotáhla na pět hvězd). Super nápad, super záporák a perfektní hlášky, které mě v několika případech úplně odrovnaly. Temnou výpověď o zvrácených lidských stránkách Brooker v této epizodě kombinuje s humorem a odlehčeností takovým způsobem, že ani moc nevadí, že přísnou logiku tentokrát na děj nelze uplatňovat, a že pravidla zdejšího fikčního světa plavou na vodě a vypadá to, jako kdyby se vymýšlela za chodu.

    • 25.12.2017  18:39

    Všechna čest hereckým výkonům Armieho Hammera a Timothéa Chalameta, ale hlavním hrdinou tohoto filmu a také nejsilnějším důvodem, proč je Call Me by Your Name jedním z nejlepších filmů roku, je režisér Luca Guadagnino. Neskutečně se mu totiž povedlo vystihnout atmosféru časoprostoru, v němž se takovýto příběh vůbec mohl odehrát. Léto v italské Lombardii, kde je vše prodchnuté bohatou historií, antikou a renesancí, láskou k vědění, fascinací uměním, filosofií a krásou jako takovou, tělesnou i duševní. Proto dává monolog otce na konci smysl, a i proto to mohlo být celé takové nekonfliktní.

    • 15.12.2017  07:44

    Trochu se ve mně bije tendence filmu přilepšit, protože se jedná o poměrně jedinečně divný a bizarní zážitek, s tendencí mu naopak ubrat, protože je kolem a kolem primitivní a samoúčelnou ptákovinou. Nakonec to ale asi nechám alibisticky na třech hvězdách. Chvílema jsem se bavil, chvílema nudil, chvílema jsem si říkal, že už "je to moc", že už je to za hranou toho, co by mi přinášelo jakékoli divácké uspokojení. A hlavně, proboha, takovýhle film nesmí mít dvě hodiny!

    • 11.11.2017  20:42
    Replace (2017)
    ***

    Nečekal jsem od toho takovýhle stylový takřka art horor. Ohlasy mě minuly, šel jsem do toho v očekávání nového Contracted či Thanatomorphose, takže mě udivilo a potěšilo zároveň, že jde Norbert Keil vlastní, a to dost zajímavou cestou. Vlastně mám pocit, že tu základní zápletku, která se z Replace vyklube po odhalení hlavního zvratu, jsem ještě nikdy hororově zpracovanou neviděl. To se musí ocenit, i když v jiných ohledech je film občas trochu děravý a co se týká chování postav, tak rozhodně nespoléhá na čistou logiku.

    • 17.10.2017  22:56
    matka! (2017)
    ****

    Výtečně rozjetý absurdní thriller, který funguje zároveň jako portrét nezdravého vztahu dvou osob, ale i třeba jako podobenství vztahu lidstva a matky / planety Země, se v druhé polovině utopí v doslovně vyřvaných biblických alegoriích, aby to pochopil i úplný retard. Čímž bohužel dost zásadně upadla myšlenková podnětnost snímku. Jasně, bůh je samolibej šmejd, Písmo je dezinterpetovávaný blábol, životodárná matka Země chudák a lidi jsou idioti ... ale co dál? V detailech i v závěru působivé, ale dojem chytrého snímku, který má co říct, vyprchal. Nicméně záměr chvályhodný, to jo. 7/10

    • 14.10.2017  12:51

    Dodává to zhruba přesně to, co slibuje trailer, tedy sterilní, rádoby cool zábavu s pěknými lidmi před kamerou, odlehčeným scénářem a porcí gore úmrtí, nad nimiž dospívající chlapci možná pohoní. Skutečného hororu samozřejmě ani špetka, ale to od McG nikdo ani nečekal. Srovnání s nedávným Better Watch Out nedůstojné hororového fanouška. Slušné řemeslo tomu v mých očích zachraňuje aspoň ty dvě hvězdy. Zkrátka spotřební sezónní zboží.

    • 14.10.2017  10:15
    Blok 99 (2017)
    *****

    Unikátní film bez kompromisů, u něhož nevím, k jakému jinému snímku bych ho /atmosférou/vyzněním/feelingem přirovnal. To se v časech dnešní kinematografie moc často nestává. Hlavní postava vypadá jako "trumpovský redneck", fór je v tom, že když od něj v úvodu čekáte chování, které by předsudečně odpovídalo jeho vizáži, nedočkáte se, poněvadž vás překvapí tím, že je v něm víc, mnohem víc. Druhý fór je v tom, že se i přesto jím činěného násilí nakonec dočkáte. A to v takové míře a tak zvláštně podaného, že má skoro až transcendentální účinek. Ono to totiž vypadá nefilmově. Celý snímek má relativně ošklivou kameru (digitální barvy, nepříjemné a nezvyklé úhly), při bojových scénách se skoro nestříhá a nezřídka jsou snímány nepřirozeně velké celky, gore rovněž vypadá jinak než v jiných filmech. Ale jako - já skutečnou rozšlapanou lebku nikdy v životě neviděl - a to, že tedy vypadala jinak, než v miliardě jiných filmů, mi dávalo pocit, že ji možná poprvé vidím... Spíš než film mi tedy Brawl in Cell Block 99 připomínal velice realistický sen, který se čím dál víc mění na noční můru, do které se člověk noří hlouš a hloubš. Každopádně jeden z filmů roku.

    • 8.10.2017  11:46
    Leatherface (2017)
    ***

    Všechno, co jste kdy nechtěli vědět o mládí Kožené tváře, ale Bustillo s Maurym se na to zeptali za vás. Opravdu si moc nedokážu vysvětlit, proč talentované režijní duo, do nějž bylo po jejich prvotině vkládáno nemálo očekávání, vidělo jako dobrý nápad ujmout se zrovna této skomírající série. A proč do ní přispěli zrovna tímto způsobem. Jejich Leatherface není dostatečně utržený ze řetězu, aby nějak vybočil z řady obdobných, ale lepších snímků. Nicméně si film na rozdíl od posledního TCM z roku 2013 drží alespoň řemeslný standard, jakous takous atmosféru a není potopen do bažiny všeobjímající demence, takže na průměr to stačí.

    • 7.10.2017  10:22
    Cold Moon (2016)
    **

    Koukněte se na režijní filmografii Griffa Fursta a bude vám jasné, že dobrý film tenhle týpek asi nikdy nenatočí. Cold Moon je ještě jakž takž snesitelný a nějaká dílčí scéna sem tam nese náznaky kvality, ale myslím, že je to spíše navzdory svému režisérovi než díky němu. Chudák patrně ani netuší, jak se mu povedlo, že jeho film pozitivně zrecenzovali třeba ve Variety. K režijní impotenci si připočtěte mizerné herectví, díky němuž všechny postavy působí přeafektovaně a (nebo) retardovaně, celkovou průhlednost a taky sice snaživé, ale nepřesvědčivé masky ... a pak vás nepřekvapí, pokud budete mít potíž film dokoukat.

    • 6.10.2017  22:35

    Neřekl bych úplně, že je nový Amityville dobrý film, ale upřímně - po těch obstrukcích ze strany distributora, kdy bylo datum premiéry odloženo postupně snad o tři roky, jsem očekával úplně toxickou srágoru. Takže jsem vlastně ve výsledku příjemně překvapen, byť je Khalfounova novinka po všech stránkách přinejlepším průměr.

    • 6.10.2017  22:24

    *Jděte do toho s co nejméně informacemi, nekoukejte na trailer, nečtěte obsáhlejší recenze* /// Film jsem měl v merku už poměrně dlouho, dejme tomu rok a něco, a věděl jsem o něm jen tolik, že se snad má jednat o nápaditou hororovou variaci na Sám doma. S prvními festivalovými ohlasy jsem zaznamenal informaci, že je nejlepší před zhlédnutím o filmu víc nevědět, a tak jsem se toho držel a zkusil si pro jednou jít do filmu téměř naslepo. A dobře jsem udělal! Za tu dobu, co jsem na film čekal, mě napadla spousta možných hororových variací na Sám doma (třeba, že budou ten barák střežit před Santa Klausem, haha), ale to, co skutečně přišlo, na to jsem tedy připravený nebyl. Po dlouhé době mě něco fakt překvapilo. A to nejenom vývojem děje, ale i atmosférou, čekal jsem to odlehčenější ... a ono je to ve skutečnosti docela ostré. Na konci roku tohle rozhodně půjde do hororové TOP desítky letoška a Chris Peckover má po Undocumented další povedený zářez.

    • 21.9.2017  15:55

    Já jsem měl problém už s prvním Kingsmanem (nahlížel jsem na něj jako na pubertální blbost, která nezná míru dobrého vkusu), takže není překvapením, že ani pokračování mě v kině "nedostalo". Vlastně bych jej měl hodnotit ještě níž než hodnotím, protože je bez pochyby slabší než předchůdce. Ale vlastně je mi to tak nějak jedno. The Golden Circle je pro mě totiž tak nezajímavý film, že mě nedokázal ani naštvat. Smutné. Taky jsem si chtěl chvíli stěžovat na to, že zdejší záporná postava je úplně divně a nefunkčně pojatá, ale pak jsem si uvědomil, že si nepamatuju, kdo byl záporák v jedničce (a dosud jsem si na to nevzpomněl!). Kdežto na Julianne Moore si asi pamatovat budu, takže stížnosti nechám na příště :D

    • 7.9.2017  22:29
    To (2017)
    ****

    Včera mě na Facebooku pod postem hipstersky plačtivého článku na Indiewire pobavil komentář uživatele, který parodoval občasné kritické lamentování nad touto adaptací IT slovy "je to vlastně moc dobré, ale vůbec to nepřipomíná Tarkovského Solaris". A přidal radu "shut up and enjoy the movie". Já s ním na jednu stranu velice souhlasím. Andymu Muschiettimu se podařilo natočit dobrý film, který se poměrně věrně drží kingovské poetiky. Z adaptací jeho hororových předloh patří rozhodně do TOP 5 (spolu se Shining, Misery, Carrie a The Mist). Herecké obsazení je úžasné a režijní vedení mladých herců jakbysmet. A Bill Skarsgård ztvárnil Pennywise výborně. I tak se ale na druhou stranu nedokážu ubránit pocitu, že se z toho dalo vytěžit víc. A to i při zachování všech tvůrců a dané škatulky "líbivý mainstreamový horor". Ono tu totiž na opravdové strašení není moc času - aby se to tam všechno vešlo, tak je každé strašení ukončeno jump scarem až překvapivě rychle, nestihne se to náležitě vyhrotit a napnout (čistě po hororové stránce mi třeba nedávná druhá Annabelle přišla funkčnější, děsivější). Nejvíc mě ale mrzí, že Pennywise zde není právoplatnou postavou, ale pouhým strašákem. Je skutečně veliká škoda, že nedostal víc prostoru na mluvení. V těch pár scénách, kdy stihne nejenom bafat, ale i slovně interreagovat se svými oběťmi, je ukázán potenciál, který nebyl vytěžen. Tak snad příště v Part Two. A přespříště a přespřespříště v řadě prequelů, protože takto nosnou a exkluzivně zahranou hororovou postavu - navíc vzhledem k očekávaným výdělkům - si studio nenechá jen do dvou filmů. 75 %

    • 3.9.2017  10:32
    Temple (2017)
    **

    Kdyby na film někoho náhodou lákalo jméno scenáristy Simona Barretta (jako mne), tak zde je vyjádření samotného Barretta, podle něhož nemá s filmem de facto nic společného.

    • 1.9.2017  19:02
    Jackals (2017)
    ***

    Dost dobře natočená home invasion, která měla poměrně zajímavé a originální východisko, ale postupem času upadla do klasických známých mantinelů a ve výsledku nepřinesla jakoukoli nadstavbu. Jako žánrové cvičení to nicméně funguje solidně. Když to má být napínavé, tak to napínavé je, postavy jednají snesitelně, postupující pnutí mezi nimi působí reálně a celkově se prostě u Jackals dá zažít nějaké to fandění. Pro hororové diváctvo lačnící po čisté žánrovce tudíž doporučitelné.

    • 31.8.2017  20:24

    Vysoká očekávání bohužel zůstala nenaplněna. Chápu, čím to chtělo být - tíživou a paranoidní cestou k poznání, že pod tíhou extrémní situace a v rámci boje o přežití jsou i dobří lidé schopní udělat hrůzostrašné věci ... ale sorry, to je tak banální pointa, že mi to tentokrát fakt stačit nebude (a to jsem byl k Shultsově snímku značně pozitivně nakloněn, nechtěl jsem nic divácky extra vděčného). A cesta k ní je taky úplně nezajímavá. Vzhledem k tomu, jak je to celé pomalé, tak se tam vlastně ani nestihne pořádně nic stát, nedojde k většímu vývoji postav. A upřímně mě překvapilo, že i stylově je It Comes at Night úplně obyčejné. Když si přitom vzpomenu, jak zajímavě dokázal Shults podat svou prvotinu! Škoda. Film se tak opravdu podobá epizodě několikrát zde vzpomínaného seriálu The Walking Dead. Dilemata, která musely řešit tamní postavy, ale byla kolikrát zajímavější.

<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace