J*A*S*M

J*A*S*M

Jakub Smutný

okres České Budějovice

Twitter: jasm

1564 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 51 75 100
    • 1.12.2018  00:06
    Tumbbad (2018)
    ****

    Překrásně natočená, hororově-pohádková moralitka hluboce zakořeněná v indické mytologii. Příběh se točí kolem chamtivosti, zlatého pokladu, zapomenutého boha a jedné originálně pojaté svatyně, odehrává se ve třech zásadních momentech v životě jednoho chlapce na celkové ploše zhruba třiceti let. Kolem a kolem mnoho srovnatelných filmů k vidění není, což výslednému dojmu dost pomáhá - člověk je pak ochotnější překousnout pár negativ. Těmi za mne jsou v prvé řadě občas přehrávající indičtí herci (když v prvé třetině chlapcova matka "hraje" hysterický smutek a pláč, tak to prostě působí až vtipně, je mi líto), občas chabší triky (zato masky jsou super) a příliš dlouhá prostřední část filmu, která na delší než nutnou dobu odběhne poměrně daleko od hororového žánru. Z hlediska filmové hrůzy je pak trochu škoda, že nejsilnější karty tvůrci použili už v úvodní třetině. S hodnocením váhám, mám to přesně na tři a půl...

    • 29.11.2018  18:47
    Venom (2018)
    ***

    Vlastně strašnej sranec, ovšem s poměrně vysokou úrovní zábavnosti. Zrovna sem sedne označení "guilty pleasure" jak prdel na hrnec.

    • 26.10.2018  08:53

    Dosavadní filmy Andyho Mittona mě vždy nudily, ale tentokrát se alespoň za mě trefil. Aneb jak pojmout profláklej haunted house subžánr originálně i za mrzkej peníz. Bavily mě postavy, které se chovají vždy trochu jinak než v obdobných filmech, bavilo mě hledat přízrak čarodějnice, která kolikrát jen tak postává kdesi v záběru, aniž by režisér měl potřebu na ni upozorňovat halasnou lekačkou. A bavil mě i příběh, který se nakonec vyvine v překvapivě emočně fungující drámo s jedním moc pěkně zrealizovaným mrazivým twistem. Možná film není natolik divácky vděčný, aby dostal Mittona v širší známost, nicméně jako ukázka nezávislé žánrové filmařiny je skoro perfektní.

    • 20.10.2018  19:26
    Apostle (2018)
    ****

    Jakmile Evans najede na full horror mód, nelze si stěžovat v podstatě na nic. Řada scén (preparace mozku, masomlýnek, podzemní tunely) patří mezi to nejsilnější, co se letos v rámci žánru (a že letos je konkurence vcelku nadstandardní) urodilo. Trochu bohužel ale drhne to kolem, co se snaží nebýt pouze přímočarým hororem. A drhne to zejména na vztazích mezi postavami a jejich vývoji. Paradoxně, ačkoli má Apostle až lehce přestřelenou stopáž, přišly mi vztahy mezi postavami nedotatečně prokreslené a jejich proměny uspěchané. Třeba mezi Thomasem a Malcolmovou dcerou má být evidentně v druhé polovině jakési emocionální pouto, které ale opravdu netuším, kde se vzalo. Nicméně kolem a kolem je Apostle určitě dobrým dobovým hororem, který zajímavě míchá atmosféru The Witch, Wicker Mana a lovecraftových příběhů a dochucuje to špetkou intenzivní hororové řezničiny. Celkově značně bizarní atmosféře pak nahrává i hlavní hrdina Dana Stevense, který celou dobu působí, jako kdyby byl na drogách, na pokraji šílenství, nebo jako když ho zrovna někdo něčim majznul po hlavě a on každou chvílí omdlí. Dan si tak po The Guest může připočíst další pozoruhodný žánrový výkon.

    • 20.10.2018  19:09
    Halloween (2018)
    ****

    Pokračování, které si původní Halloween zaslouží. Pokud přijmeme ideu, že je dobrý nápad po čtyřech dekádách pokračování točit, tak netuším, jak lépe by to šlo udělat. Na druhou stranu rovněž netuším, co by se muselo stát, aby mě v roce 2018 opravdu nadchnul čistokrevný slasher. V době, kdy jsou vrcholné horory nejenom strašidelné a řemeslně na výši, ale snaží se i o nějaký přesah, stojí prostá vyvražďovačka nutně o stupínek níže. Důkazem, že je Halloween a vlastně celý subžánr reliktem dob minulých, budiž moment, kdy se tvůrci v jednom překvapivém zvratu snaží trochu vybočit a tematizovat nezdravou posedlost publika hororovými ikonami, který působí ve slasheru dost navíc. Byť konceptuálně to dává smysl a zapadá to do logiky děje, v kině jsem se v tu chvíli úplně ošil, že se na plátně děje něco, co do vyvražďovačky nepatří. Jinak je to ale vlastně super. Maskovaný stroj na zabíjení, imunní vůči psychologickému rozboru, americké předměstí, vyděšení teenageři. Chvíle, kdy mladá Alysson narazí na kamaráda napíchnutého na plotě a hystericky běží ulicí, se nejvíce blíží čiré hrůze původního filmu.

    • 20.10.2018  18:53

    Že Stevanu Menovi v průběhu natáčení tragicky zemřel hlavní herec, a on pak musel film s nulovým rozpočtem sám na koleni dodělávat, to je smutná věc, za kterou bych snímku rád přilepšil - ale muselo by jít se od něčeho odpíchnout. První Malevolence ani Bereavement si už moc napamatuju, soudě podle komentů jsem s nimi ale byl celkem spokojenej. To se o Killerovi, završení této trilogie, bohužel říct nedá. Hodit tomu víc než jednu hvězdičku, a to zvlášť v době, kdy v kinech řádí Halloween Davida Gordona Greena (tedy vlastně přímá subžánrová konkurence), by bylo známkou nepříčetnosti.

    • 5.10.2018  17:18

    Za relativní originalitu tomu nechám čtyři hvězdičky, o nichž jsem byl přesvědčen po většinu stopáže, a přimhouřím oko nad závěrem, který se podle mne rozjel až do moc béčkových vod. Respektive, ono to má celé dost béčkový nádech, ale přitom to není hloupé. Atraktivní námět jako z polozapomenuté osmdesátkové Dětské hry slouží jako katalyzátor velmi napjatých vztahů mezi poměrně dobře načrtnutými postavami. Právě v tom je hlavní pnutí, ten mysteriózní / scifi element je po většinu dobu pouhým doplňkem. Tematicky se pak Kevorkian zabývá soubojem mezi kritickým myšlením a slepým následování rozkazů autorit a pasivním přijímáním informací, konzervativními předsudky a otevřenou liberální myslí, generačním střetem, kunzumerismem, patriarchátem. A činí tak poměrně zábavně a divácky vděčně.

    • 13.9.2018  10:58
    Slice (2018)
    *

    No, tak ne všechno, v čem má prsty A24, se ve zlato promění. Ze Slice se bohužel vyklubala naprosto nesnesitelná "hororová" "komedie", která mi nesedla vůbec v ničem. Tohle je imho přesná antiteze dobrého vkusu, působí to trochu jako poslední filmy Kevina Smithe (Yoga Hosers). Hvězdičku utrousím za hezké úvodní titulky, víc ani ťuk.

    • 13.9.2018  10:14

    Nový komiksový výplach ze stáje Marvelu, nebo možná ještě hůř - DC Comics, kde shodou okolností vystupují Predátoři. Sereš mě, Hollywoode. Proč už skoro nevznikají velké kvalitní dospělé filmy? Proč, když už studio do něčeho nalije větší peníze, musí z toho vylézt unifikovaná sterilní infantilnost? Tady je sice dost krve a fuckuje se o sto šest, mentální úroveň filmu je ale na levelu šestiletého děcka. Postavy musí debilně hláškovat, skákat z desetimetrové výšky, aniž by se jim cokoli stalo, neohroženě balancovat na jedoucím autobuse a letící vesmírné lodi (!!!). Plus roztomilej přechytralej klučina a ochočenej predátoří pes. Opravdu jsme to kurva potřebovali? Ve filmu o Predátorovi? V prvé půli občas alespoň funguje humor, ve druhé ovšem nefunguje už vůbec nic. Rozplizne se to dokonce tak, že jsou patrné i totální střihové faily, kdy neexistuje elementární návaznost dvou po sobě jdoucích scén. Jako kdyby vždy kousky filmu chyběly (u přechodu ze stodoly do vrtulníku jsem se lekl, že jsem snad na chvíli usnul). Za tohle si Shane Black zaslouží jen hejt. A třeba lidi zpětně docení Antalovy povedené Predátory.

    • 6.9.2018  21:15
    Sestra (2018)
    ***

    Trojka s přimhouřenýma očima. Scénář psal snad opravdu automatický hororový generátor, divím se, že si Warneři své temné universum neošéfujou po téhle stránce lépe. Ale konzumentům to asi stačí, no. Nejvíc mě na Sestře vyděsilo, že stejný člověk je podepsaný i pod scénářem druhé částí To. U něj se snad bude snažit víc. Pokud u Sestry stojí něco za pochvalu, tak výběr lokace a celkově prostředí starého hradu (vylepšený rumunský hrad Hunedoara). Ty staré chodby, sklepení, kaple a hřbitovy, to prostě atmosféricky působí, ne že ne. Bohužel tvůrci z toho svými schopnostmi nevytěžili nic moc navíc. Což mě celkem překvapilo, protože Hardyho předchozí The Hallow bylo boží. Je to celé takové nemastné, neslané, děj nezaháčkuje (ono to ani moc děj nemá - postavy přijedou, pak se nějakej čas jen tak potloukaj a motaj v kruhu, pak jedna z postav doslovně vysvětlí, co se děje, následuje naháněná se zlou jeptiškou a je konec), postavy jsou nezajímavé, lekačky pro děcka. V roce, kdy jsme se dočkali už poměrně nadstandardního množství povedených hororů různých subžánrů, musí tenhle mainstreamek nutně prošumět. Pro povedenou poctu starým Hammerovkám sáhněte radši po Léku na život či Ženě v černém.

    • 31.8.2018  23:49

    Frustruje mě, že se tohle někdo nepokusil zpracovat seriózně, protože ústřední koncept, jehož podstata je odhalena až těsně před koncem, je výtečný. Z Boarding School mohla být nová hororová klasika, drtivá a sociálně relevantní. Jen to chtělo pojmout úplně jinak. Yakinův film je nakonec jen cheesy béčkem, které se utápí v mnoha nakousnutých motivech (řada jich vyplyne do prázdna, plno scén je ve filmu úplně zbytečně, jsou tam i náckové a holocaust - nekecám!), po povrchu klouzajícím scénáři a plochém herectví. Pár věcí je pak na filmu vyloženě příšerných, jako třeba maska popáleného chlapce. Celou dobu je to naštěstí dostatečně bizarní a wtf, že mě zajímalo, co se z toho nakonec vyklube (někdy tak bizarní, že mi připadalo, že si z toho tvůrci dělají srandu). Rozuzlení pak, jak už jsem zmínil, přináší další plusový bod. A taky dojem propálené příležitosti.

    • 18.8.2018  12:42
    Boar (2017)
    **

    Stejné jako všechny předchozí filmy Chrise Suna, tedy laciná nápodoba slavnějších vzorů bez sebemenšího vlastního přínosu či stylu. Prase vypadá trapně, nepozorovaně se umí z ničeho nic objevit uprostřed louky, ale svinčík umí udělat docela dobrej.

    • 18.8.2018  10:44

    Zahlerovo jméno v kolonce scénář navnadilo, jména dvou švédských nekňubů v režii děsila. Ve výsledku pak nejsem s filmem ani spokojen, ani jím nejsem vyloženě zhnusen. Na úrovni gore scén to celkem funguje, ale po některých zahraničních ohlasech jsem teda čekal ještě větší úlet. Sem tam pak pobaví nějaká humorná hláška, neschopné režijní duo buhužel nedokáže tyhle momenty plně prodat. Film se tak rozpadá na jednotlivé zábavné mikrosekvence a výplňovou vatu, přičemž ta vata se vždy musí přetrpět. Ucelený pozitivní zážitek z toho nemám.

    • 18.8.2018  10:36

    Mám bazální nedůvěru k filmům, které se v trailerech chlubí tím, že jsou od producentů Twilight ságy, ale tohle bylo nad očekávání v pohodě. Vkusný gotický horor pro odrostlejší děti, kvalitně natočený, se slušnými herci a netuctovým námětem. Vlastně je mi líto, že si tvůrci vybrali tuhle cestu mainstreamového neškodného strašení, protože z toho námětu mohla klidně vzniknout pecka na úrovni Suspirie. Promarněný potenciál tedy zamrzí, ale jako na žánrovou jednohubku na snímek hnůj kydat nebudu.

    • 17.8.2018  13:36

    Celkem síla. Člověk ani nemusí být imbecilní islamobijec s vystudovanou vysokou školou života a odznáčkem SPD, aby uznal, že tenhle film relevanci má. Na problematiku integrace přistěhovalců se dívá bez růžových sluníčkářských brýlí, když ukazuje, jak uchovávání tradičních zvyků a morálky první generací může vést ve zrůdné důsledky, a to i v případě rodiny, která se z vnějšího pohledu integrovaná zdá (ve smyslu pokojného nekriminálního života).

    • 15.8.2018  11:25

    Slušně technicky zvládnutá jednohubka se sympatickým hrdinou i relativně charismatickým záporákem. O Oscara za scénář se nicméně jeho autor Brandon Boyce ucházet určitě nebude - zhlouplo to v průběhu fakt silně.

    • 15.8.2018  11:07
    Climax (2018)
    ****

    Podmanivá Noého provokace, která do značné míry testuje divákovu výdrž a trpělivost. Takhle - jestli bych to dal doma u PC, to si nejsem jistý. Ve Velkém sále Thermalu na KVIFF ale oba palce nahoru. Už na začátku, když Noé servíruje závěrečnou scénu a titulky teprve následujícího filmu, je jasné, že nás nečeká film, který by hrál striktně podle pravidel. Taneční číslo v úvodu geniální. Následující ukecaná pasáž mě ztrácela, ale s tím, jak sangrie s LSD začínala působit, si mě Climax zase získal. Závěrečná půlhodina je zatěžkávací zkouškou na divákovy smysly, sestupem do totální temnoty a stavu posunutého vědomí, až se mi z toho hlava zamotala. Zážitek ne v pravém smyslu slova příjemný, ale silný.

    • 15.8.2018  10:53
    Ruin Me (2017)
    ***

    Tohle je tu dost podhodnocené. První půlka solidně zabaví zvlášť fanoušky různých venkovních bojovek nebo hororových únikových her. Takže třeba mne. Poté ale Ruin Me zvážní, nabídne dost WTF zvrat a navíc dospěje k smysluplnému a překvapivému závěru. Což není v dnešních žánrových vodách zas tak běžné, řekl bych. Určití odpadní členové zdejšího osazenstva jsou dokladem, že pro řadu diváků je kontraproduktivní točit nápadité filmy.

    • 15.8.2018  10:42

    Tak jasně, je to do značné míry černobílá póza, která nadbíhá artovému / festivalovému publiku, které si v ní najde i to, co v ní není. Dokud ale mají podobné pózy jen sedmdesát minut, tak jsem s nimi v pohodě. Atmosféra slušná, dějový obrat překvapil.

    • 15.8.2018  10:36
    Jezdec (2017)
    ***

    Sto minut lyrického plácání se v hlavě člověka, který přišel o svou životní náplň. Hrdina Brady se sice chápat dá, ale souzněl bych s ním více, kdyby onou ztracenou životní náplní bylo něco smysluplnějšího, než ježdění na bejku / koni. The Rider není film pro mě, své kvality ovšem má.

    • 15.8.2018  10:22
    Patient Zero (2018)
    **

    Mně ty militaristické zombie / nákazové horory přijdou všechny na jedno brdo. Bunkr, vojáci, haha testosteron, vědkyně, střílení, pobíhání. Bát se u tohoto typu filmu nedá, maximálně se tak kochat na gore a maskách zombíků. To v případě Patient Zero odpadá úplně, maskéři se fakt nepředvedli. Příběh jako takový má stopové znaky zajímavého nápadu, který ovšem není nijak vytěžen. Zajímalo by mě, jestli si někdo ze zúčastněných tvůrců myslel, že výsledný filmový tvar je fakt nějakým způsobem chytrý.

    • 15.8.2018  10:06

    Heist movie o loupeži provedené úplnými hloupoučkými losery. Takže něco jako Logan Lucky, ale opravdu zábavné. Bart Layton má evidentně slabost pro bizarní skutečné příběhy, kterým se těžko věří (viz jeho dokumentární The Imposter). A ať se jim klidně věnuje i dál, pokud z nich bude tvořit takovéto příjemné filmy. Mimochodem, kdo bude dělat titulky, má zhruba v polovině filmu unikátní příležitost použít proslulé motto Jana Plavce "Nedošel jsi takhle daleko jen proto, abys došel takhle daleko". Nezahoďte tu šanci :D

    • 15.8.2018  09:56

    Zde na CSFD je jako režisér sice uveden jakýsi Quinn Lasher, pravdou nicméně je, že za snímkem stojí talentovaný Řek Dennis Iliadis. Zajímalo by mě, co se stalo, že se letos tak odkopal. Očekávané Delirium po letech odkladů skončilo v USA jen na Bluray a ve vodách průměru, od He's Out There bylo nakonec jeho jméno dokonce potichu smazáno. Ne že by se tedy ve výsledku měl čím chlubit. Na filmu jsou sice znát náznaky ambicí dělat určité věci trochu jinak, než by odpovídalo řadovému slasheru nějakého netaletovaného nýmanda, z celkového hlediska je film ale pořád příliš obyčejný a nezajímavý. Necítil jsem z něj vůbec žádnou energii, žádné filmařské nadšení - nevím, jestli je něco zbytečnějšího, než líný horor. Zhruba čtvrtina stopáže pak spočívá v tom, že Yvonne Strahovski uklidňuje svoje dva otravné haranty, no to bylo něco na moje nervy. Jo a taky nechápu, proč je to vizuálně tak hnusně vybleblé. Celkově spíš nedoporučení, i když může člověk sáhnout i hůře.

    • 15.8.2018  09:39
    Upgrade (2018)
    ****

    Takový ten typ filmu, v němž věrohodný psychologický vývoj hlavního hrdiny po brutálním útoku a ztrátě milované manželky je naprosto kompletně zavržen a podřízen tomu, aby ihned po získání "superschopností" mohl protagonista humorně hláškovat a být drsný. Což abychom si rozumněli - mně to v tomto konkrétním případě vůbec nevadí, jen je vhodné na to upozornit, kdyby do filmu někdo chtěl jít s očekáváním vážného technologického sci-fi. Upgrade je vyloženě lehkonohé béčko. Kvalitní, hrdé béčko se spoustou milých nápadů, nemalým množství originálních vychytávek a sebevědomou technickou stránkou. Trochu bych jej možná přirovnal k novému Dreddovi, Upgrade ale stavím z hlediska zážitku ještě o trochu výš. Sympatické je, že mnoho věcí, které se v průběhu sledování jeví jako přiblblé, dávají se znalostí pointy mnohem lepší smysl. Na druhou stranu si nejsem úplně jistý, jestli vše, co dávalo smysl v průběhu, dává smysl i zpětně. Každopádně jsem rád, že Whannell po pěti letech napsal zase něco zajímavého, a ještě radši, že se našel i jako režisér.

    • 27.7.2018  22:48
    Dead Night (2017)
    *

    Naprostá tragická příšernost! A to jsem tomu celkem věřil. Slušné provizorní ohlasy na rottenech, Barbara Crampton a AJ Bowen (tedy moji dva oblíbenci z nezávislých hororů), lákavé hororové prostředí opuštěné chaty v horách. Ještě první scéna ve mne budila naděje na povedenou jednoduchou lesní vyvražďovačku s jakýmisi divnými mutanty, ale to, co se rozjede pak, to je neuvěřitelné. Nesmyslný chaos, ve kterém se míchá páté přes deváté, ale ani jedno pořádně. Baruhova tvůrčí metoda se omezuje na neustálé užívání návodné hudby (furt tam něco hraje!) a zpomalených záběrů. V tom filmu nic nefunguje tak, jak autor asi zamýšlel, takovouhle režijní impotenci už jsem fakt dlouho nezažil. A ještě ke všemu je to strašně blbé. Což by mi u vyvražďovačky nevadilo, kdyby si nehrála na kdoví co. Když se v posledním dovětku před závěrečnými titulky zdá, že tam tvůrci snad rvou i nějaké politické konotace, tak už jsem vyloženě vyprsknul smíchy.

    • 29.6.2018  08:56

    Nádherně nepříjemné, temné, dusné, mrazivé. Málokdo to ale docení podobnou vrchovatou měrou jako poučení hororoví fandové. U Hereditary je totiž nutné být schopen si užít jak velmi pozvolnou, atmosférickou, znepokojivou a emocionálně vypjatou první polovinu (respektive tři čtvrtiny), tak i to doslovné (nádherné! pokud se to tak dá říct) hororové zvěrstvo, do kterého se to překlopí v závěru. Půlka lidí bude kafrat, že je to pomalé a bez laciných atrakcí ("kde jsou lekačky?"), půlce zbytku pak bude líto, že to u pouhých náznaků nevydrželo až do konce. Miluju, jakým způsobem ten film vykreslil narušené vztahy v té rodině. Miluju, jak režisér jedním zvukem dokázal vyvolat hnusnější pocit, než desítka lekaček a gore záběrů v jiných filmech. Miluju, jak mě herci (výborní, všichni do jednoho) jedním pohledem a výrazem tváře dokázali donutit k tomu, že jsem se zachvěl a otřásl. Už dlouho jsem nebyl u filmu takhle permanentně nervní. A v neposlední řadě nezbývá než pochválit reklamní kampaň, která dokázala bezpečně nalákat, přitom ale neodhalila takřka nic. Důrazně varuju potenciální diváky před čtením náhodných komentářů k filmu, protože dříve nebo později tu nějaký idiot vykecá něco, co fakt dopředu vědět nechcete. Moment, u kterého jsem věděl, že mě ten film má v hrsti. Že nesleduju jen klasické vyhajpované hororové indíčko, po kterém se po roce zavře voda. Díky platformě Planet Dark za brzkou předpremiéru v Kině pilotů, kde nerušili žádní random teenageři jdoucí do multikina na novou wanovku.

    • 11.6.2018  10:28
    Ghostland (2018)
    *****

    Parádní vypravěčská piruetka a pořádně intenzivní cvokhaus! Laugierovi jsem sice věřil, ale vzhledem k tomu, že film nepředcházela pověst velké hororové události (jako tomu letos bylo u Tichého místa nebo nadcházejícího Hereditary), jsem očekávání mírnil. Možná hlavně díky tomu jsem nakonec tak příjemně překvapený. Ghostland sice nemá filosofické přesažno jako Mučedníci, jimiž se Laugier prosadil, ale rozhodně dodává více hororového uspokojení než The Tall Man. Na filmy z tohoto ranku jsme byli zvyklí před deseti lety, následně ustoupily do pozadí takovým způsobem, že dnes opět mohou působit jako svěží vítr. Konečně zase hororová akce, která je utržená ze řetězu a bolí! Akce, kde se postavám dějí takové věci, že divák věří, že je opravdu hluboce traumatizují a nediví se jejich hysterii. To vše navíc zabalené do prvotřídní technické formy, odehrávající se v interiérech hororově skvostné barabizny a ozvláštněné vyprávěcí strukturou, která dává smysl (byť si dokážu představit, že pro někoho bude samoúčelná). Tleskám.

    • 4.6.2018  19:45
    Delirium (2018)
    ***

    Docela by mě zajímalo, co se v průběhu tvorby Deliria posralo, že se papírově velmi lákavě znějící projekt, produkovaný mj. Jasonem Blumem a Leonardem DiCapriem, propadl do produkčního pekla, během něhož o něm snad čtyři roky nebylo ani vidu, ani slechu. A výsledek podle toho vypadá. Koukatelný film, v jehož rozuzlení je je sice patrné, že mohl mít vyšší potenciál ... ale skutek prostě utek. Žádná pecka, a to ani s přimhouřenýma očima. Topher Grace je navíc jedna z nejhorších castingových voleb, kterou si takhle z hlavy vybavím.

    • 30.5.2018  22:57
    Já, Simon (2018)
    ****

    Roztomilá nekonfliktní teenage vztahovka, v níž i "záporák" je pojatý jako vcelku fajn týpek. Film dělaný tak, aby se líbil v podstatě všem, a to na úkor nějaké výpovědní hodnoty. Je to vlastně pohádka se vším všudy - bez doteku reality, ale s chvályhodným záměrem předat cílovce liberální hodnoty. Trochu mě nicméně sere, jak při tom tvůrci dokážou být pokrytečtí. Na odiv dávaná tolerance a pochopení všech vůči všemu je sice pěkná věc, na druhou stranu je zde štěstí přístupné jen pro kluky, kteří by z fleku mohli dělat modely pro Calvina Kleina. Kdyby si tam na konci k Simonovi přisedl jeden z těch, na které se hrdina s úšklebkem díval ve scéně, když hledal někoho, kdo má v oblibě Hru o trůny, tak by z toho taková velká lovestory nebyla, si myslím. Hodnocení nechám na čtyřech hvězdách, protože se na film kouká fakt dobře, odsýpá, má vtip a slušné tempo. Zároveň je to ale prostě taková mainstreamová sračička, o které když začnete uvažovat, tak se rozpadne. Takže pokud chcete gay film k rozebírání a uměleckému zážitku, sáhněte po Call Me by Your Name.

    • 24.5.2018  15:23
    The Terror (TV seriál) (2018)
    ****

    Knižní předlohu neznám, dle anotace a názvu jsem tak čekal něco trochu hororově přímočařejšího a s hordou lovecraftovských potvor, jimž budou muset polárníci čelit. A on je to nakonec hlavně takový tíživý sestup do temných koutů lidských duší, okořeněný benadějí a inuitskou mytologií. Potvora nakonec není lovecraftovská ... a upřímně řečeno, bez ní by to snad i bylo lepší, moc hrůzy ten CGI méďa nevzbuzoval. Trochu zamrzí taky dojem papundeklovosti, neměl jsem příliš pocit, že se děj skutečně odehrává za polárním kruhem. Hrdinové vypadali příliš málo zmrzle. I přes uvedené výtky jsem ale moc rád, že takovýto seriál vznikl, čtyřhvězdičkovou kvalitou to má až překvapivě konstantní, od začátku do konce bez větších výkyvů. Příjemně nepříjemně strávené dva víkendové večery.

<< předchozí 1 2 3 4 26 51 75 100
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace