J*A*S*M

J*A*S*M

Jakub Smutný

okres České Budějovice

Twitter: jasm

1483 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
    • 11.11.2017  20:42
    Replace (2017)
    ****

    Nečekal jsem od toho takovýhle stylový takřka art horor. Ohlasy mě minuly, šel jsem do toho v očekávání nového Contracted či Thanatomorphose, takže mě udivilo a potěšilo zároveň, že jde Norbert Keil vlastní, a to dost zajímavou cestou. Vlastně mám pocit, že tu základní zápletku, která se z Replace vyklube po odhalení hlavního zvratu, jsem ještě nikdy hororově zpracovanou neviděl. To se musí ocenit, i když v jiných ohledech je film občas trochu děravý a co se týká chování postav, tak rozhodně nespoléhá na čistou logiku.

    • 17.10.2017  22:56
    matka! (2017)
    ****

    Výtečně rozjetý absurdní thriller, který funguje zároveň jako portrét nezdravého vztahu dvou osob, ale i třeba jako podobenství vztahu lidstva a matky / planety Země, se v druhé polovině utopí v doslovně vyřvaných biblických alegoriích, aby to pochopil i úplný retard. Čímž bohužel dost zásadně upadla myšlenková podnětnost snímku. Jasně, bůh je samolibej šmejd, Písmo je dezinterpetovávaný blábol, životodárná matka Země chudák a lidi jsou idioti ... ale co dál? V detailech i v závěru působivé, ale dojem chytrého snímku, který má co říct, vyprchal. Nicméně záměr chvályhodný, to jo. 7/10

    • 14.10.2017  12:51

    Dodává to zhruba přesně to, co slibuje trailer, tedy sterilní, rádoby cool zábavu s pěknými lidmi před kamerou, odlehčeným scénářem a porcí gore úmrtí, nad nimiž dospívající chlapci možná pohoní. Skutečného hororu samozřejmě ani špetka, ale to od McG nikdo ani nečekal. Srovnání s nedávným Better Watch Out nedůstojné hororového fanouška. Slušné řemeslo tomu v mých očích zachraňuje aspoň ty dvě hvězdy. Zkrátka spotřební sezónní zboží.

    • 14.10.2017  10:15

    Unikátní film bez kompromisů, u něhož nevím, k jakému jinému snímku bych ho /atmosférou/vyzněním/feelingem přirovnal. To se v časech dnešní kinematografie moc často nestává. Hlavní postava vypadá jako "trumpovský redneck", fór je v tom, že když od něj v úvodu čekáte chování, které by předsudečně odpovídalo jeho vizáži, nedočkáte se, poněvadž vás překvapí tím, že je v něm víc, mnohem víc. Druhý fór je v tom, že se i přesto jím činěného násilí nakonec dočkáte. A to v takové míře a tak zvláštně podaného, že má skoro až transcendentální účinek. Ono to totiž vypadá nefilmově. Celý snímek má relativně ošklivou kameru (digitální barvy, nepříjemné a nezvyklé úhly), při bojových scénách se skoro nestříhá a nezřídka jsou snímány nepřirozeně velké celky, gore rovněž vypadá jinak než v jiných filmech. Ale jako - já skutečnou rozšlapanou lebku nikdy v životě neviděl - a to, že tedy vypadala jinak, než v miliardě jiných filmů, mi dávalo pocit, že ji možná poprvé vidím... Spíš než film mi tedy Brawl in Cell Block 99 připomínal velice realistický sen, který se čím dál víc mění na noční můru, do které se člověk noří hlouš a hloubš. Každopádně jeden z filmů roku.

    • 8.10.2017  11:46
    Leatherface (2017)
    ***

    Všechno, co jste kdy nechtěli vědět o mládí Kožené tváře, ale Bustillo s Maurym se na to zeptali za vás. Opravdu si moc nedokážu vysvětlit, proč talentované režijní duo, do nějž bylo po jejich prvotině vkládáno nemálo očekávání, vidělo jako dobrý nápad ujmout se zrovna této skomírající série. A proč do ní přispěli zrovna tímto způsobem. Jejich Leatherface není dostatečně utržený ze řetězu, aby nějak vybočil z řady obdobných, ale lepších snímků. Nicméně si film na rozdíl od posledního TCM z roku 2013 drží alespoň řemeslný standard, jakous takous atmosféru a není potopen do bažiny všeobjímající demence, takže na průměr to stačí.

    • 7.10.2017  10:22
    Cold Moon (2016)
    **

    Koukněte se na režijní filmografii Griffa Fursta a bude vám jasné, že dobrý film tenhle týpek asi nikdy nenatočí. Cold Moon je ještě jakž takž snesitelný a nějaká dílčí scéna sem tam nese náznaky kvality, ale myslím, že je to spíše navzdory svému režisérovi než díky němu. Chudák patrně ani netuší, jak se mu povedlo, že jeho film pozitivně zrecenzovali třeba ve Variety. K režijní impotenci si připočtěte mizerné herectví, díky němuž všechny postavy působí přeafektovaně a (nebo) retardovaně, celkovou průhlednost a taky sice snaživé, ale nepřesvědčivé masky ... a pak vás nepřekvapí, pokud budete mít potíž film dokoukat.

    • 6.10.2017  22:35

    Neřekl bych úplně, že je nový Amityville dobrý film, ale upřímně - po těch obstrukcích ze strany distributora, kdy bylo datum premiéry odloženo postupně snad o tři roky, jsem očekával úplně toxickou srágoru. Takže jsem vlastně ve výsledku příjemně překvapen, byť je Khalfounova novinka po všech stránkách přinejlepším průměr.

    • 6.10.2017  22:24

    *Jděte do toho s co nejméně informacemi, nekoukejte na trailer, nečtěte obsáhlejší recenze* /// Film jsem měl v merku už poměrně dlouho, dejme tomu rok a něco, a věděl jsem o něm jen tolik, že se snad má jednat o nápaditou hororovou variaci na Sám doma. S prvními festivalovými ohlasy jsem zaznamenal informaci, že je nejlepší před zhlédnutím o filmu víc nevědět, a tak jsem se toho držel a zkusil si pro jednou jít do filmu téměř naslepo. A dobře jsem udělal! Za tu dobu, co jsem na film čekal, mě napadla spousta možných hororových variací na Sám doma (třeba, že budou ten barák střežit před Santa Klausem, haha), ale to, co skutečně přišlo, na to jsem tedy připravený nebyl. Po dlouhé době mě něco fakt překvapilo. A to nejenom vývojem děje, ale i atmosférou, čekal jsem to odlehčenější ... a ono je to ve skutečnosti docela ostré. Na konci roku tohle rozhodně půjde do hororové TOP desítky letoška a Chris Peckover má po Undocumented další povedený zářez.

    • 21.9.2017  15:55

    Já jsem měl problém už s prvním Kingsmanem (nahlížel jsem na něj jako na pubertální blbost, která nezná míru dobrého vkusu), takže není překvapením, že ani pokračování mě v kině "nedostalo". Vlastně bych jej měl hodnotit ještě níž než hodnotím, protože je bez pochyby slabší než předchůdce. Ale vlastně je mi to tak nějak jedno. The Golden Circle je pro mě totiž tak nezajímavý film, že mě nedokázal ani naštvat. Smutné. Taky jsem si chtěl chvíli stěžovat na to, že zdejší záporná postava je úplně divně a nefunkčně pojatá, ale pak jsem si uvědomil, že si nepamatuju, kdo byl záporák v jedničce (a dosud jsem si na to nevzpomněl!). Kdežto na Julianne Moore si asi pamatovat budu, takže stížnosti nechám na příště :D

    • 7.9.2017  22:29
    To (2017)
    ****

    Včera mě na Facebooku pod postem hipstersky plačtivého článku na Indiewire pobavil komentář uživatele, který parodoval občasné kritické lamentování nad touto adaptací IT slovy "je to vlastně moc dobré, ale vůbec to nepřipomíná Tarkovského Solaris". A přidal radu "shut up and enjoy the movie". Já s ním na jednu stranu velice souhlasím. Andymu Muschiettimu se podařilo natočit dobrý film, který se poměrně věrně drží kingovské poetiky. Z adaptací jeho hororových předloh patří rozhodně do TOP 5 (spolu se Shining, Misery, Carrie a The Mist). Herecké obsazení je úžasné a režijní vedení mladých herců jakbysmet. A Bill Skarsgård ztvárnil Pennywise výborně. I tak se ale na druhou stranu nedokážu ubránit pocitu, že se z toho dalo vytěžit víc. A to i při zachování všech tvůrců a dané škatulky "líbivý mainstreamový horor". Ono tu totiž na opravdové strašení není moc času - aby se to tam všechno vešlo, tak je každé strašení ukončeno jump scarem až překvapivě rychle, nestihne se to náležitě vyhrotit a napnout (čistě po hororové stránce mi třeba nedávná druhá Annabelle přišla funkčnější, děsivější). Nejvíc mě ale mrzí, že Pennywise zde není právoplatnou postavou, ale pouhým strašákem. Je skutečně veliká škoda, že nedostal víc prostoru na mluvení. V těch pár scénách, kdy stihne nejenom bafat, ale i slovně interreagovat se svými oběťmi, je ukázán potenciál, který nebyl vytěžen. Tak snad příště v Part Two. A přespříště a přespřespříště v řadě prequelů, protože takto nosnou a exkluzivně zahranou hororovou postavu - navíc vzhledem k očekávaným výdělkům - si studio nenechá jen do dvou filmů. 75 %

    • 3.9.2017  10:32
    Temple (2017)
    **

    Kdyby na film někoho náhodou lákalo jméno scenáristy Simona Barretta (jako mne), tak zde je vyjádření samotného Barretta, podle něhož nemá s filmem de facto nic společného.

    • 1.9.2017  19:02
    Jackals (2017)
    ***

    Dost dobře natočená home invasion, která měla poměrně zajímavé a originální východisko, ale postupem času upadla do klasických známých mantinelů a ve výsledku nepřinesla jakoukoli nadstavbu. Jako žánrové cvičení to nicméně funguje solidně. Když to má být napínavé, tak to napínavé je, postavy jednají snesitelně, postupující pnutí mezi nimi působí reálně a celkově se prostě u Jackals dá zažít nějaké to fandění. Pro hororové diváctvo lačnící po čisté žánrovce tudíž doporučitelné.

    • 31.8.2017  20:24

    Vysoká očekávání bohužel zůstala nenaplněna. Chápu, čím to chtělo být - tíživou a paranoidní cestou k poznání, že pod tíhou extrémní situace a v rámci boje o přežití jsou i dobří lidé schopní udělat hrůzostrašné věci ... ale sorry, to je tak banální pointa, že mi to tentokrát fakt stačit nebude (a to jsem byl k Shultsově snímku značně pozitivně nakloněn, nechtěl jsem nic divácky extra vděčného). A cesta k ní je taky úplně nezajímavá. Vzhledem k tomu, jak je to celé pomalé, tak se tam vlastně ani nestihne pořádně nic stát, nedojde k většímu vývoji postav. A upřímně mě překvapilo, že i stylově je It Comes at Night úplně obyčejné. Když si přitom vzpomenu, jak zajímavě dokázal Shults podat svou prvotinu! Škoda. Film se tak opravdu podobá epizodě několikrát zde vzpomínaného seriálu The Walking Dead. Dilemata, která musely řešit tamní postavy, ale byla kolikrát zajímavější.

    • 31.8.2017  20:16
    7 životů (2017)
    ****

    Hodnocení založené jen a pouze na tom, že mě každou minutu z poměrně štědré stopáže velmi bavilo (o což jde ostatně při sledování filmů v prvé řadě). A to přesto, že každý zvrat je čitelný dlouho dopředu a že inteligenčně je tato dystopická scifi přesně na takové úrovni, jak by se od režiséra zombie splatteru Dead Snow a Jeníčka a Mařenky čekalo.

    • 28.8.2017  09:31

    Ta ostatními kritizovaná mytologie na tom byla to nejlepší! Film, který by se tímto směrem vydal mnohem hlouběji, by mě fest zajímal. Zde bohužel hraje prim obyčejná thrillerová linie, která mi přišla strašně jalová. Ze Španělska jsem zvyklý na silnější napínáky. 5/10

    • 28.8.2017  09:27
    Ghost House (2017)
    **

    Naprosto tuctová duchařina, která se sice odehrává v exotickém a potenciálně zajímavém prostředí, ale ve skutečnosti na ní všechno působí okoukaně a povědomě. Řemeslně sice vysoustružené bez nějakých zásadních problémů, ale strašení na mě vůbec nezabíralo. Hřebíčkem do rakce je hlavní mužská postava, někoho tak nesympatického muselo dát fakt práci najít.

    • 24.8.2017  07:54
    Temná věž (2017)
    ***

    Nepřišlo mi to tak hrozné, jak jsem se po všech těch negativních až hysterických reakcích obával. Spíše pouze po všech stránkách obyčejné, neambiciózní, nevyčnívající. Herecké obsazení dobré, a to včetně toho ústředního kluka, který mě neštval, což je v tomto typu rolí vždycky úspěch. Trikově je to dosti nezajímavé, řada scén je navíc utopena ve tmě (například ta bojová akce s démonem v lese, ta byla tak tmavá, že jsem si myslel, že se snad porouchala promítačka) a celý film působí hrozně uspěchaně, jako fragment mnohem rozsáhlejšího celku. Vzhledem k délce knižní předlohy je to asi pochopitelné, ale jako divák, který ji nečetl, bych ocenil, aby to z její adaptace nebylo tak strašně znát. Nevidím ovšem důvod k nějakému silnějšímu hejtu, spíše k povzdechnutí nad nenaplněným potenciálem.

    • 19.8.2017  14:19

    The Ice Cream Truck není tak špatný film, že by vyloženě urážel svou existencí, jen je hrozně prázdný, zbytečný a nezajímavě udělaný. Když už točím vyvražďovačku, tak by proboha mohla mít víc než zhruba tři vraždy, přičemž na první se čeká půl hodiny. A mezi tím není nic, žádný styl, žádná zábava, žádné ozvláštnění. Hororově zcela krotké, a na tuctově natočenou romanci mezi třicátnicí a teenagerem se koukat nemám zájem.

    • 18.8.2017  22:08

    Tvůrci evidentně trpí až přepíčenou kreativitou. Film je to originální, přetékající nápady, muselo to dát strašně práce, ale zároveň je to ne zcela soudržné ... a hlavně strašná kravina. Zde je opravdu stěžejní jen ten ústřední ulítlý nápad, na který se vrší další a další nápady / nesmysly, takže je nakonec úplně jedno, co se děje, proč se to děje, jak se to děje. Osazenstvo navíc působí, jako kdybyste udělali výběr nejotravnějších postav z celé historie amerického nezávislého filmu a postavili z nich jakýsi dream team. Za mne slabší tři hvězdy, hodnotit ještě níž by mi ale bylo líto.

    • 18.8.2017  12:30

    Na úrovni celku k tomu můžu mít milion výhrad, protože se po dějové / narativní stránce skutečně jedná o velmi málo nápaditý prequel, jehož průběh odhadne každý, kdo viděl alespoň jednu až dvě duchařiny. Conjuringové universum originálními náměty zatím skutečně neoplývá. Na úrovní jednotlivých scén to ovšem funguje obdivuhodně, což je dáno tím, že Sandberg je opravdu výborný režisér a já jen doufám, že u žánru zůstane a začně dělat i námětově progresivnější věci. V první Annabelle jakž takž fungovalo pouze strašení (na řemeslné rovině), v druhé Annabelle funguje strašení i zájem o postavy, zaujetí je mnohem hlubší. Jsem rozhodně spokojený, byť loňské Lights Out na mě fungovalo o něco lépe. Pomrknutí v podobě skutečné Annabelle v závěru potěšilo.

    • 18.8.2017  12:22
    Sun Choke (2014)
    **

    Když už se tam něco začne dík, tak to není špatně udělané. Bohužel je toho moc málo a příliš pozdě. A celé jsme to mnohokrát viděli udělané ještě mnohem lépe.

    • 25.7.2017  09:30
    Dunkerk (2017)
    ***

    Emocionálně mě to minulo. Ale fakt úplně, prožitek na nule. Za mě tedy Dunkirk hezky vypadá, ale tím to začíná i končí. Svým způsobem mě fascinuje, že Nolan, který byl vždy lepší vypravěč příběhů než realizátor akčních scén, si jako svůj nový film vybral bezdějovou rekonstrukci jedné víceméně akční scény. Prostě dal filmový tvar jedné historické události, což mi ve vztahu k jeho chladnému přístupu nestačí. Natočil sice netypický válečný film - bez Němců, takřka bez dialogů, střídaje tři různě dlouhé časové roviny ... výsledek je pro mě ale nijaký. Vůbec mi totiž nepřišlo, že by se ty navzájem prolínající děje nějak podporovaly. Že by prostříhávání mezi těmi rovinami mělo nějaký posilující účinek. Což se např. právě v gradujícím finále Inception dělo na sto procent. Zde z toho byl jen a pouze chaos, v němž navíc imho sem tam dost divně chybí ne úplně nepodstatné kusy děje (linie molo - rozhovor velitelů, v době kdy jsou dva kluci ukrytí dole v molu, že u mola teď hlavně nesmí ztroskotat žádná další loď ... a šup, v další chronologicky navazující scéně už se tam nějaká další loď potápí? Jak se tam dostala? Snažili se na ni ti kluci dostat? Kolik času mezitím uběhlo? Nebo to byla ta loď, co ve scéně předtím odplouvala?). A pokud to časově do sebe na konci jakž takž zapadne (byť z toho - alespoň pro mě - ve výsledku nic není, žádná katarze, žádné uspokojení), z hlediska prostorové orientace je pár scén čistý bordel. Patos v závěru mě vzhledem k dosavadnímu průběhu taky nemile překvapil. Koncept super, provedení subjektivně bez účinku.

    • 25.7.2017  09:12

    Solidní lesní survivalové hixploitation, které spíš než na brutalitě stojí na práci s postavami. Klaďasy (a v menší míře i záporáky) má člověk v rámci poměrně sáhodlouhého úvodu šanci opravdu poznat. Zvlášť v závěru pak jejich chování sympaticky vybočuje ze známých hororových klišé, což Killing Ground staví o třídu nad běžnou béčkovou produkci. Na druhou stranu se ale nejedná ani o žádný velký zázrak. 7/10

    • 8.7.2017  20:45

    Do more punk to me!

    • 6.7.2017  00:54
    Baby Driver (2017)
    ***

    Naleštěný nic. Bez postav, co se chovají jako lidi, s přehršlí klišé a překvapivě bez nadhledu. Američtí recenzenti už vyhajpují každej mainstream, kterej není úplná sračka.

    • 3.7.2017  20:42
    Quality Time (2017)
    ****

    Pane bože, díky za tu poslední scénu. Já si vždycky myslel, že tahle situace štve jenom mne.

    • 2.7.2017  01:06
    Dobrý časy (2017)
    *****

    Film tak absolutně vymknutý z jakékoli logiky, že má až značný kultovní potenciál. Tvůrci museli být na drogách. Diváckému zážitku pomůže, když na nich bude taky.

    • 26.6.2017  17:56

    Tak už se to zlomilo. Už jsem se dostal z fáze "sakra, je to moc divný, pomalý, nesmyslný, nelíbí se mi to, ale pořád mě to zajímá" do fáze "už mě ten kripl fakt sere". Myšleno Lynch. Takhle, s prominutím, kurvit Twin Peaks, můj oblíbenej seriál! Tohle jsou totiž dva seriály v jednom. Z jedné třetiny pokračování starého Twin Peaks, v němž se dozvíme, že po 25 letech se v našem oblíbeném městečku v horách VŮBEC NIC ZAJÍMAVÉHO NEDĚJE, ze dvou třetin pak seriál sestávající z hala bala poskládaných a vzájemně nesouvisejících útržků různých dějů a bizarních výjevů, který by se mohl jmenovat třeba "sračky z choré hlavy". Po osmém díle moje trpělivost vypršela (a to epizoda sedm budila jisté naděje) a musím tenhle Return považovat za zlou urážku. Nechápu pětihvězdičkáře a opravdu bych si rád přečetl uvěřitelný vysvětlení, proč tohle někdo považuje za dobré. Nemyslím si, že existuje. PS: Koment trochu upraven, aby nezněl tak útočně na spokojenou část publika. Bezprostředně po zhlédnutí jsem byl roztrpčen a hodnocení tu se mi zdálo jako špatný vtip.

    • 23.5.2017  19:00

    No nevím. První dojem rozpačitý a rozporuplný, ale jsem připraven jej po zhlédnutí celé série revidovat. Strašně bude záležet na tom, kam se nové Twin Peaks ve zbývajících epizodách posune a co z něj vyplyne. Zatím mě ale vyloženě bolí dívat se na Dalea Coopera, kterak s mátožným výrazem putuje od ničeho k ničemu, a na jeho zlé dvojče, které vypadá, jako kdyby se Pavel Kříž účastnil soutěže Tvoje tvář má známý hlas a hrál v ní Elvise. A na staré známé, kteří se křečovitě snaží hrát to, co před 25 lety. A na nové postavy, které mě zatím nijak nezajímají. Prostě po 3 zhlédnutých dílech to má příliš málo z toho starého Twin Peaks, které miluju, a příliš mnoho z pozdějšího Lynche, který jde mimo mě. Ale je brzo psát konečné stanovisko, hůl nad tím ještě nelámu.

    • 17.5.2017  21:29

    Zase to není ta topovka, ve kterou jsme doufali, ale zase je to alespoň pro mě fajn scifi horor. Každopádně je škoda, jak je to polovičaté a nesoudržné, protože potenciál dějového oblouku je velký. Bohužel ho ředí tupé postavy, tupé proslovy a i některé tupé scény. Zrození prvního opravdového vetřelce bylo fakt funny. Kolem a kolem to má stejné mínusy jako Prometheus, plus pár pozitiv navíc. Ale pokud vás u Promethea štvalo, že si průzkumníci sundavali helmy moc brzo, tak tady si je při výsadku na novou planetu pro jistotu ani nenandají ... Edit: Musím říct, že to ze mě velmi rychle vyprchalo. Mnohem rychleji než Prometheus, ke kterému jsem se po projekci vracel. Při vzpomínce na Covenanta se mi zpětně vybavují spíš ty negativní stránky, u předchůdce tomu bylo naopak. Což je asi relevantní důvod ke snížení známky.

<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace