J*A*S*M

J*A*S*M

Jakub Smutný

okres České Budějovice

Twitter: jasm

1452 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
    • 25.7.2017  09:30
    Dunkerk (2017)
    ***

    Emocionálně mě to minulo. Ale fakt úplně, prožitek na nule. Za mě tedy Dunkirk hezky vypadá, ale tím to začíná i končí. Svým způsobem mě fascinuje, že Nolan, který byl vždy lepší vypravěč příběhů než realizátor akčních scén, si jako svůj nový film vybral bezdějovou rekonstrukci jedné víceméně akční scény. Prostě dal filmový tvar jedné historické události, což mi ve vztahu k jeho chladnému přístupu nestačí. Natočil sice netypický válečný film - bez Němců, takřka bez dialogů, střídaje tři různě dlouhé časové roviny ... výsledek je pro mě ale nijaký. Vůbec mi totiž nepřišlo, že by se ty navzájem prolínající děje nějak podporovaly. Že by prostříhávání mezi těmi rovinami mělo nějaký posilující účinek. Což se např. právě v gradujícím finále Inception dělo na sto procent. Zde z toho byl jen a pouze chaos, v němž navíc imho sem tam dost divně chybí ne úplně nepodstatné kusy děje (linie molo - rozhovor velitelů, v době kdy jsou dva kluci ukrytí dole v molu, že u mola teď hlavně nesmí ztroskotat žádná další loď ... a šup, v další chronologicky navazující scéně už se tam nějaká další loď potápí? Jak se tam dostala? Snažili se na ni ti kluci dostat? Kolik času mezitím uběhlo? Nebo to byla ta loď, co ve scéně předtím odplouvala?). A pokud to časově do sebe na konci jakž takž zapadne (byť z toho - alespoň pro mě - ve výsledku nic není, žádná katarze, žádné uspokojení), z hlediska prostorové orientace je pár scén čistý bordel. Patos v závěru mě vzhledem k dosavadnímu průběhu taky nemile překvapil. Koncept super, provedení subjektivně bez účinku.

    • 25.7.2017  09:12

    Solidní lesní survivalové hixploitation, které spíš než na brutalitě stojí na práci s postavami. Klaďasy (a v menší míře i záporáky) má člověk v rámci poměrně sáhodlouhého úvodu šanci opravdu poznat. Zvlášť v závěru pak jejich chování sympaticky vybočuje ze známých hororových klišé, což Killing Ground staví o třídu nad běžnou béčkovou produkci. Na druhou stranu se ale nejedná ani o žádný velký zázrak. 7/10

    • 8.7.2017  20:45

    Do more punk to me!

    • 6.7.2017  00:54
    Baby Driver (2017)
    ***

    Naleštěný nic. Bez postav, co se chovají jako lidi, s přehršlí klišé a překvapivě bez nadhledu. Američtí recenzenti už vyhajpují každej mainstream, kterej není úplná sračka.

    • 3.7.2017  20:42
    Quality Time (2017)
    ****

    Pane bože, díky za tu poslední scénu. Já si vždycky myslel, že tahle situace štve jenom mne.

    • 2.7.2017  01:06
    Dobrý časy (2017)
    *****

    Film tak absolutně vymknutý z jakékoli logiky, že má až značný kultovní potenciál. Tvůrci museli být na drogách. Diváckému zážitku pomůže, když na nich bude taky.

    • 26.6.2017  17:56

    Tak už se to zlomilo. Už jsem se dostal z fáze "sakra, je to moc divný, pomalý, nesmyslný, nelíbí se mi to, ale pořád mě to zajímá" do fáze "už mě ten kripl fakt sere". Myšleno Lynch. Takhle, s prominutím, kurvit Twin Peaks, můj oblíbenej seriál! Tohle jsou totiž dva seriály v jednom. Z jedné třetiny pokračování starého Twin Peaks, v němž se dozvíme, že po 25 letech se v našem oblíbeném městečku v horách VŮBEC NIC ZAJÍMAVÉHO NEDĚJE, ze dvou třetin pak seriál sestávající z hala bala poskládaných a vzájemně nesouvisejících útržků různých dějů a bizarních výjevů, který by se mohl jmenovat třeba "sračky z choré hlavy". Po osmém díle moje trpělivost vypršela (a to epizoda sedm budila jisté naděje) a musím tenhle Return považovat za zlou urážku. Nechápu pětihvězdičkáře a opravdu bych si rád přečetl uvěřitelný vysvětlení, proč tohle někdo považuje za dobré. Nemyslím si, že existuje. PS: Koment trochu upraven, aby nezněl tak útočně na spokojenou část publika. Bezprostředně po zhlédnutí jsem byl roztrpčen a hodnocení tu se mi zdálo jako špatný vtip.

    • 23.5.2017  19:00

    No nevím. První dojem rozpačitý a rozporuplný, ale jsem připraven jej po zhlédnutí celé série revidovat. Strašně bude záležet na tom, kam se nové Twin Peaks ve zbývajících epizodách posune a co z něj vyplyne. Zatím mě ale vyloženě bolí dívat se na Dalea Coopera, kterak s mátožným výrazem putuje od ničeho k ničemu, a na jeho zlé dvojče, které vypadá, jako kdyby se Pavel Kříž účastnil soutěže Tvoje tvář má známý hlas a hrál v ní Elvise. A na staré známé, kteří se křečovitě snaží hrát to, co před 25 lety. A na nové postavy, které mě zatím nijak nezajímají. Prostě po 3 zhlédnutých dílech to má příliš málo z toho starého Twin Peaks, které miluju, a příliš mnoho z pozdějšího Lynche, který jde mimo mě. Ale je brzo psát konečné stanovisko, hůl nad tím ještě nelámu.

    • 17.5.2017  21:29

    Zase to není ta topovka, ve kterou jsme doufali, ale zase je to alespoň pro mě fajn scifi horor. Každopádně je škoda, jak je to polovičaté a nesoudržné, protože potenciál dějového oblouku je velký. Bohužel ho ředí tupé postavy, tupé proslovy a i některé tupé scény. Zrození prvního opravdového vetřelce bylo fakt funny. Kolem a kolem to má stejné mínusy jako Prometheus, plus pár pozitiv navíc. Ale pokud vás u Promethea štvalo, že si průzkumníci sundavali helmy moc brzo, tak tady si je při výsadku na novou planetu pro jistotu ani nenandají ... Edit: Musím říct, že to ze mě velmi rychle vyprchalo. Mnohem rychleji než Prometheus, ke kterému jsem se po projekci vracel. Při vzpomínce na Covenanta se mi zpětně vybavují spíš ty negativní stránky, u předchůdce tomu bylo naopak. Což je asi relevantní důvod ke snížení známky.

    • 28.4.2017  09:25
    Uteč (2017)
    ****

    Dobré, ale v Americe imho až nadstandardně přehypované následkem rasové tematiky, která v zámoří nutně rezonuje více než u nás. Přitom zajímavou věcí je, že ta rasová linka vlastně není v samotném filmu ani nijak výrazně rozvedena a "rasismus" záporáků dost plave na vodě. Podnětný mi přijde rozpor v tom, zda si tu záporáci dělají z černochů instrument prostě proto, že rasismus, anebo proto, že je v mnoha ohledech - alespoň v některých případech - považují za lepší? Jen si nejsem jistý, zda je to rozpor záměrný, anebo zda nemá scénář úplně ujasněné, co chce vlastně říkat. Ono je to v základním konceptu totiž dost cheesy, rozhodně víc než jsem čekal. Taky je to méně horor, než jsem čekal, a více komedie, než jsem čekal. Hlavně ty humorné vložky mi přišly dost rušivé. Komediální prvky v hororrech a priori neodmítám, ale zde prostě citelně narušovaly tu paranoidní atmosféru (s tou se smích imho moc nekamarádí) a na můj vkus to byl humor velmi jednoduchý, byť určitě funkční. Namísto nich bych uvítal širší vysvětlení mechanismu toho, co se tam s těmi černochy přesně děje, protože to vlastně bylo ve filmu jen velmi zhruba načrtnuto, až to ve mně vyvolalo bordeloidní dojem. A pak mě také lehce zklamalo, že mi tam chyběl nějaký moment překvapení. Jako jo, ono je to námětově vcelku originální, ale celý děj se pak pohybuje v mantinelech relativně očekávané hry. Ten jeden relativně větší zvrat mě napadl asi deset minut před jeho odhalením. Pak se to mělo rozjet, ale namísto toho bylo relativně rychle hotovo. Komentář zní možná až moc kriticky, ale to je tím, že jsem byl opravdu skálopevně přesvědčen, že jdu na nejlepší horor posledních let. To ani omylem, ale dobrý film to určitě je, to jo.

    • 17.4.2017  17:06
    13 Reasons Why (TV seriál) (2017)
    ***

    Oříšek k hodnocení. Filmařsky relativně nápaditě odvyprávěný příběh (byť scenáristická konstrukce je dost vychtěná), který v epizodách 10, 11 a především 12 a 13 dospěje k silnému závěru. Boha jeho, proč ale to skutečné drama muselo přijít až tak pozdě? Více než dvě třetiny celého seriálu jsou o tom, jak se ufňukaná přecitlivělá kravka snaží přesvědčit příčetného diváka o tom, že si za své problémy může de facto sama. Vzhledem k rozuzlení v posledních epizodách považuju za obludné, že je ten seriál vystavěný tak, že ta idea "může si za to sama" může člověka při sledování vůbec napadnout. Ale opravdu tomu tak je, protože až do těch několika posledních dílů se řeší hrozné malichernosti, které v té či oné (a mnohdy horší) podobě musely na střední potkat většinu lidí. Výsledkem tak pro mě bylo, že jsem velmi brzo začal nesnášet všechny postavy a vůbec nejvíc právě nešťastnou Hannah. Její voiceoverová teenage moudra mě ubíjela, rovněž tak i věčně zadumaný výraz jediného spravedlivého, pane Claye. Ty poslední epizody dojem zlepšují, ale faktem zůstává, že jsem se k nim dostal jen silou vůle. Malichernosti se nabalovaly a nabalovaly, až už z nich malichernosti nebyly, ale antipatie k postavám prostě zůstala. Mimochodem, opravdu si myslíte, že člověk autenticky zdeptaný takovým způsobem, že spáchá sebevraždu, bude v roce 2017 před oním aktem natáčet 13 audiokazet, kde o svém utrpení bude relativně bez emocí a leckdy i s "vypravěčským nadhledem" sáhodlouze vyprávět? A dělat u toho ladné narativní piruety jako "tuhle část příběhu si nechám na potom"? Ten seriál podává sebevraždu jako romantické gesto, a to se mi zdá velmi nebezpečné. Kdyby přišel před deseti lety, kdy frčel emo styl, měli bychom tu, tuším, o pár mrtvých teenagerů víc.

    • 5.4.2017  23:24
    Raw (2016)
    **

    V prvé řadě, určitě na Raw nechoďte jako na horor. Prezentovat tento snímek jako brutální horor, u kterého diváci omdlévají, to zavání skoro až drzostí. Jestli u tohoto někdo zkolaboval, tak jedině snad nějaký geront, který by shodou okolností v danou chvíli zkolaboval tak jako tak, Raw neRaw. Budiž, přes tento "podvod" bych se i přenesl, pokud bych dostal zajímavý a něčím podnětný film. Ale kdepak. Debutující autorka se patrně snažila říct něco hlubokomyslného o společnosti, ale dělá to skrze blábol, který stojí na extrémně vratkých základech. Aby se autorka dostala dějově tam, kam potřebuje, tak různé události postrádají své logické konsekvence a žádná z postav se nechová jako skutečný člověk (problematické využití vedlejší gay postavy je jen špičkou ledovce). Což je v případě, že má film o lidech něco vypovídat, a zároveň se odehrává v reálném světě, a ne v nějaké alternativní realitě alá The Lobster, docela problém. Tohle je do sebe zahleděný, vychtěně provokující art, uvnitř ovšem takřka úplně prázdný. Předpremiéra v hipsterském letenském Bio Oko tomu sedla jako prdel na hrnec.

    • 24.3.2017  22:31

    Takhle vypadá film režiséra, který se strašně, opravdu strašně moc snaží, ale bohužel mu nebyl nadělen filmařský talent. A bohužel ani nadstandardní intelekt či kreativita, aby mohlo být jeho dílo zajímavé něčím jiným. Pokud to v prvé polovině ještě jakž takž drží naděje pár atmosférickými scénami, v druhé půlce už mi bylo všechno jedno.

    • 23.3.2017  23:47
    Život (2017)
    ****

    Remcající blbouni se můžou každej rok desetkrát těšit z na chlup stejných infatilních omalovánek, v nichž maskovaný šášula zachrání svět před generickým záporákem, ale já bych se s dovolením těšil z toho, že jednou za dekádu vznikne s odpovídajícím rozpočtem (+obsazením, řemeslnou zručností) film, který je lehce podobný jinému filmu, který vznikl před zhruba 40 lety. Skandál. Před projekcí jsem doufal v plnotučnou osmičku (jakože 8/10), nakonec je Life spíš nedoživenou sedmičkou, ale pořád fajn. Ústřední potvora se mi designově líbila, řada scén mě potěšila hravým využitím všudypřítomného stavu beztíže, a minimálně v první polovině snímek působil i relativně chytře, uvěřitelně a vědecky. Když se pak přehoupne do čistokrevné béčkové naháněčky (pro mě zhruba v momentě druhého úmrtí), tak už příliš chytrý není, ale čert to vem. Také mi připadalo, že se v druhé půlce velmi nešikovně přepíná/stříhá mezi akčními a "zádumčivými" sekvencemi - jako kdyby vždycky bylo něco vystřihnuto, aby nebyl film příliš dlouhý. Osobně bych taky trochu hororově přitvrdil. Že by se ze Života mohlo vyklubat něco víc, než jednohubka před květnovým Vetřelcem - Covenantem, se nepotvrdilo. Ale jako právě ona jednohubka je to za mne slušné.

    • 1.3.2017  15:45
    Nicota (2016)
    ****

    V rámci nenáročných, zábavných hororových béček je The Void na špici konkurence posledních let. Má to trochu z Lovecrafta, trochu z Barkera, trochu z Carpentera. Vysoké tempo naskočí už na začátku a až do konce pak není místo, které by bylo vyloženě hluché - v podstatě neustále se děje něco nechutného, hrozivého nebo atmosférického. A že je to po mytologické stránce blábolivé? To sice jo, ale díky radosti z úžasných praktických efektů mi to u tohoto filmu nevadí. Gore a monster jsem mimochodem čekal větší nálož, ale nakonec se s nimi spíše šetří a větší část stopáže to tvůrci hrají spíš přes atmosféru (což je pro mě pozitivum!). Když se nějaká potvora objeví, tak je ovšem libová.

    • 26.2.2017  15:30

    Více oceňování takovýchto blbých, angažovaných filmů, a Konvička s Okamurou a jim podobní potrati mohou slavit, protože jim stoupenci budou přibývat tak nějak automaticky. Takovýhle pohled na migrační krizi fakt ne-e. V tom filmu je totiž zidealizované všechno. Dobrosrdečný migrant Kwame, který lže a krade (protože musí). Rasistická matka hlavní hrdinky, která si předtím, než exne, stihne uvědomit, že se nechovala správně. A nakonec samozřejmě naivní hrdinka/dobrovolnice Inger (určitě volí Zelené), která se do Kwameho nekontrolovaně zamiluje, všecko mu odpustí a z dědictví po matce mu ještě zasponzoruje cestu zpátky za manželkou a třemi černoušky do Ghany, protože "v Dánsku ho štěstí nečeká". Zbyde jí po něm (ne)kulturní obohacení a společná fotka ze zábavního parku Tivoli. Tyvole.

    • 24.2.2017  21:31

    Velmi příjemná žánrovka, která v místech, kde by jiní předstírali sžíravou satiru nebo tlačili na pilu co drsnosti a krvavosti, prostě jen příjemně baví. Začíná to jako kdyby Coeni točili Volný pád, pak se to stočí trochu jinam a v závěru ještě trochu jinam, ale nechci spoilerovat. Každopádně se člověk strašně lehce naladí na stejnou vlnu, na které ten film běží. Asi právě díky tomu, že si to tak nějak na nic "důležitého" nehraje. A protože hlavní postavy v podobě deprivované boubelky a podivného hobita jsou sympatické, aniž by musely svým vzezřením vypadnout z prvních stránek lifestylových magazínů. Do žánrů každopádně přidat komedii, pls.

    • 18.2.2017  00:19

    Kdokoli dal Verbinskému ty miliony, díky nimž může A Cure for Wellness vypadat tak krásně, jak vypadá, byl šílený. Ono šíleného je toho na tom filmu víc - a zákonitě zklame každého, kdo se nedokáže přepnout z očekávání inteligentní, ambiciózní budoucí žánrové klasiky (a že minimálně první půlhodinu je zaděláno). Na druhou stranu, myslím, že nikdy nikdo v historii takhle dobře a s takovýmhle rozpočtem nenatočil čistokrevný hammerovský scénář gotického hororu. Ústřední nápad je fajn, jeho zpracování je na poměry dané žánrové podkategorie zhruba průměrně sofistikované (tzn. debilní, ale spíš milým než otravným způsobem). Hlavní potíž je bohužel v délce, v tom souhlasím s řadou kritičtějších recenzentů. Začátek je výborný, to film dokáže vzbuzovat diváckou zvědavost, působí tajemně a znepokojivě. Závěr je taky super, protože wtf momenty v něm naberou na obrátkách takovým způsobem, až jsem chvílema váhal, jestli opravdu vidím, to co vidím. Jason Isaacs hraje Christophera Leeho v nejlepších letech a je to celé úplně krásné (ale kdo z dnešních návštěvníků kin to ocení?!). Naneštěstí prostřední víc než hodinu Verbinsky povážlivě natahuje a výrazné pokrácení by jí rozhodně neuškodilo. Kdyby se všechno mezi první a poslední půlhodinou smrsklo zhruba na polovičku času, asi bych šel do plnejch. Protože jsem fakt rád, že něco takového vůbec vzniklo.

    • 17.2.2017  19:56
    XX (2017)
    **

    Marketingově prodané jako "dámská" hororová antologie, ale co naplat, výsledek je slabý. Že každou povídku režíruje režisérka a příběhy jsou dějově soustředěny kolem žen, to opravdu není silný koncept. Vlastně to není vůbec žádný koncept, je to jen plytký politický statement, který neznamená vůbec nic. Zvlášť tehdy, když to celkově za moc nestojí. První povídka se sice tváří tajuplně, ale do ničeho nevyústí. Druhá povídka je úplná zbytečnost. Třetí povídka je banální démonská naháněčka, která skončí pomalu dřív než začne. Až jsem se divil, že už fakt začíná povídka čtvrtá. Tu režírovala Karyn Kusama a jako jediná má vcelku zajímavý námět, který bych asi radši viděl rozpracovaný do celovečeráku. Na ploše chabých dvaceti minut to dokáže vyvolat maximálně lehké zaujetí, ale určitě ne citové pouto k postavám, které by bylo k silnějšímu zážitku nutné.

    • 15.2.2017  21:23

    I choose bein' satisfied with this one.

    • 11.2.2017  14:28

    Dánové tenhle typ drásavých dramat, při nichž se vám svírají ruce zuřivostí v pěst nad nepřízní osudu a nespravedlností, které jsou hlavní postavy vystaveny, zvládají na výbornou. Lars Mikkelsen naprosto odporná kreatura, děcka v pohodě.

    • 11.2.2017  10:27

    Blahopřeji, podařilo se vyprodukovat solidní, profesionálně zvládnuté drama s černošskými herci, snad přesně jako na oscarovou zakázku. Uráží mě to? Ne. Mám z toho radost? No to taky ne. Nic proti ničemu, po kterém za pár měsíců ani pes neštěkne.

    • 11.2.2017  10:21

    Kanonáda slovních i vizuálních vtipů, popkulturních odkazů, zběsile nastříhané akce, a to v takové kadenci, až je to občas těžké usledovat. Takže vlastně něco jako první Lego příběh (pro mě ovšem o stupínek slabší), který si ale víc bere na paškál právě komiksové filmy. A dělá to hravě, vtipně, nápaditě. Samozřejmě platí, čím víc toho o komiksech / popkultuře / Warner bros filmech znáte, tím větší procento vtipů padne na úrodnou půdu. Pro mě se letošní chystané hrané filmy z DC Universe mohou vzít za ruku s chystanými hranými filmy Marvel Universe a jít se spláchnout do záchodu, protože mě vůbec nezajímaj. Tohle byla jediná jejich "komiksovka", kterou jsem letos potřeboval vidět.

    • 11.2.2017  10:13

    Životopisný film o slavném polském malíři Zdzisławu Beksińském (jehož některé obrazy, jak jsem zjistil posléze, znám, aniž bych znal autorovo jméno), který absolutně nepůsobí jako životopisný film. Což myslím tak, že to ani jednou nevypadá, že jsou filmaři nějak omezováni realitou, tedy tím, co se skutečně stalo. Prostě jasně a sebevědomě zrealizovaná autorská vize, která řekne mnoho o mnohém. A stačí jí k tomu věnovat pozornost jedné ne zcela šťastné (jo, je to eufemismus) polské famílii v průběhu tří desetiletí. Nejsilnější debut roku, to naprosto bez debat. Polsku gratuluji. Proč jen to nejde u nás?

    • 11.2.2017  10:03

    V traileru vyvolával tento film obavy, že se bude jednat primárně o nestoudnou vykrádačku Evil Dead, kdy se tvůrci pro vlastní neschopnost a nedostatek kreativity budou chtít přiživit na reminiscenci známé značky. V tom by ale nakonec problém kupodivu nebyl - ačkoli inspirace zde určitě je, přidává film i vlastní nápady, které nejsou úplně bez zajímavosti. Problém je ve dvou jiných tragédiích. První tragédií je scénář, který napsal někdo, kdo psát fakt vůbec neumí. Dějové kličky prodává strašně průhledně, z těch relativně zajímavých vlastních prvků nedokáže absolutně nic vytěžit a ještě ke všemu nutí postavy pronášet neuvěřitelně uměle znějící repliky. Vypadá to, jako kdyby byl Alexander Babaev po celý život zavřený někde v izolaci, takže neměl nikdy možnost slyšet, jak se normální lidé mezi sebou baví. Takhe, jaks to napsal, Alexandře, fakt ne. No a druhou tragédí jsou herci, kteří jsou až nezvykle příšerní, a to i na poměry hororového béčka.

    • 11.2.2017  09:55
    Havenhurst (2016)
    ***

    Hororů, v nichž se hrdinové a záporáci nahánějí v mezizdním (je to vůbec slovo?) prostoru v posledních letech přibývá ... a pomalu to přestává být zajímavé. Vybělenej svalnatej vrahoun taky není zrovna věcí neviděnou, takže výron originality v Havenhurstu nečekejte. To u slasherů ale asi ani nejde, že. Režie Andrewa C. Erina (má za sebou evidentně samé nezajímavé a televizní filmy) ničím extra nezaujme, na druhou stranu se mu daří držet relativně obstojnou atmosféru temných hotelových chodeb a nebezpečí skrývajícího se za zdmi. Mezi dvojkou a trojkou.

    • 11.2.2017  01:22

    Z pomalu bobtnající řady hororů/thrillerů, v nichž někdo nebo něco terorizuje pomocí moderních technologií prostoduché adolescenty, je tenhle kousek určitě mezi těmi lepšími. Ale prvních zhruba 15 minut jsem si teda myslel, že to neklapne - protože hlavní dva hrdinové jsou opravdu kokoti non plus ultra. Jejich bezstarostného kriplování je naštěstí brzo konec a mysteriózní muž na druhém konci telefonu jim pěkně zatopí. Film je pěkně natočený, má spád a ačkoli začíná velmi teenagersky, nepůsobí ve výsledku ani nijak vyměkle. Dějové zákruty a zvraty bohužel upomínají na řadu jiných filmů a nedočkáme se tak ničeho opravdu překvapujícího (závěrečné vypointování exstuje, ale je zcela banální a průhledné, takže jako kdyby neexistovalo), ale vzhledem k tomu, že snímek připlul úplně pod radarem, nestačilo mě to díky nulovým vstupním očekáváním ani výrazněji rozmrzet. Kvůli zmíněnému to pro mě není žádná velká pecka, na kterou bych měl vzpomínat, ale jako řemeslně fajnově zvládnutá nenáročná žánrovka to poslouží s přehledem.

    • 5.2.2017  13:16
    Moonlight (2016)
    ****

    Homosexuální černoch v úspěšném filmu, a slušným Čechům může prasknout žilka. Já Moonlight považuji za jednoduše dobrý film a kvalitní drama. Díky námětu samozřejmě funguje jako automatický lapač cen, ale žádnou vypočítavost a neupřímnost z něj necítím. Je to vlastně dost nepříjemné pokoukání, které umí v mnoha ohledech tnout do živého, ale k plné spokojenosti mi tam chyběla nějaká silnější závěrečné katarze,

    • 3.2.2017  20:52

    Sorry jako, celou dobu jsem ten film podceňoval, ale výsledný dojem je silný, až se tomu sám divím. Plusem je už samotný dramaturgický oblouk, v jehož středu je na hororové standardy komplikovaný vztah mezi matkou s její dcerou, kterou před lety opustila. Duchařiny a vyvražďovačky si zpravidla vystačí s jednoduššími vazbami mezi postavami, takže za to pochvala. Jenže takřka po celou stopáž jsem si říkal, jaká je škoda, že nakonec budu muset film zkritizovat za to, že tento vlastně ambiciózní oblouk staví na kostře strašně klišovité a hloupé hororové báchorky s množstvím lapsů ve scénáři. No ale světe div se, ono nakonec leccos vyplynulo do jiného světla a já zůstal příjemně překvapený, že to nebylo tak hloupé, jak jsem si myslel. Ve spojení s tím, že strašidelné sekvence jsou dobré až excelentní, tu tedy máme příjemný malý horor, který potěší. Pro hororáře lze doporučit, ostatní mohou minout.

    • 3.2.2017  16:52

    Bolestivá rána přímo do srdce. Film, jehož autor je patrně na zcela stejné frekvenci jako já, protože jsem rozuměl každé scéně. Všechno na svém místě, všechno mi dávalo smysl. A už dlouho jsem nezažil tak rychlých 137 minut, které by se papírově měly spíše táhnout (a podle ohlasů se i mnoha lidem skutečně táhly).

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace