J*A*S*M

J*A*S*M

Jakub Smutný

okres České Budějovice

Twitter: jasm

1504 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
    • 19.4.2018  22:42
    Pomsta (2017)
    ****

    Jsem netušil, že jdu na prequel Nesmrtelné tety. Ale jinak jo, sranda byla.

    • 19.4.2018  09:47
    Stephanie (2017)
    **

    Za začátku na mě docela fungoval fakt, že divák netuší, co se vlastně stalo, že se ta malá blonďatá holčička ocitla sama doma a chová se divně. Cítil jsem se zaujmutý, byť ricci.s má pravdu, že je to dítko mimořádně otravné. Bohužel zaujetí netrvalo moc dlouho, protože s příchodem rodičů na scénu se snímek stává mimořádně čitelným a předvídatelným. Po hororové stránce slabé, po příběhové nakonec taky, byť potenciál v tom námětu alespoň za začátku asi cítit byl. Proto po něm asi Blumhouse sáhnul. Exekuce ale mizerná.

    • 13.4.2018  22:45
    Wildling (2018)
    **

    Ty jo, to byl ale kýč. Jako kouká se na to celkem pěkně, protože řemeslně je film na výši a kameraman umí tvořit hezké záběry, ale jinak je Wildling sterilitka, u níž se pozitivním zahraničním ohlasům dost divím. Plochá tam, kde se tváří hluboce, studená jak psí čumák tam, kde by chtěla vyvolávat emoce. Napětí a strašidelnost se ve snímku nevyskytují pro jistotu vůbec, neboť se je nikdo ani vytvářet nepokoušel. Takže pokud máte chuť na hororovo/thrillerovou žánrovku, jděte o dům dál. Wildling by chtěl být něčím trochu víc, ale přitom nic "víc" nenabízí. V poslední třetině občas za hranicí směšnosti.

    • 12.3.2018  21:01
    Annihilation (2018)
    ****

    Čím kratší rozum, tím silnější odsudek, aneb u někoho by ani mutační mimozemský ekosystém nestačil k tomu, aby nějak smysluplně hýbnul s jeho inteligenční kapacitou prvoka, že jo, Marcelo. Nicméně na druhou stranu, žádné velké filosofické dílo bych ve filmu Annihilation rovněž neviděl - fakž, že už tahle úroveň dokáže někoho frustrovat, je vyloženě veselý. Portmanová a čtyři další vědkyně, o nichž by šlo napsal leccos, ale určitě ne, že k nim režisér umně váže divákovy sympatie, jdou prozkoumat Zónu ... a objeví ... zhruba to, co sliboval trailer, akorát že survivalu a naháněček se zmutovanými kreaturami je méně, než jsem čekal. V závěru to pak sympaticky uhne do vysoce atmosférického, nemluvného mindfucku, ale není to nic zásadně nečitelného. U Nolana by to v závěru Natálka obkecala a byli bychom doma. Já jsem si Annihilaci v zásadě velmi užil - vizuál výborný, triky podmanivé, sem tam to naťukne k myšlenkám správně temným směrem. Ale je to patrně hlavně tím, že já mám pro takovéhle sci-fi náměty slabost v rámci jakéhokoli média. Taky jsem teď dost nalákán na knižní předlohu! Ten film sám o sobě ale za zas až takovou pecku asi nepovažuju, očekávání možná byla trochu vyšší.

    • 11.3.2018  20:01

    Technicky prvotřídní horor s krásnými krvežíznivými humanoidními monstry, která když začnou řádit, tak je to radost sledovat (autobusová scéna úplně TOP). Bohužel ale film trvá dvě hodiny a poměrně značnou část jeho stopáže netvoří monster mayhem, nýbrž teenage mayhem - film je totiž stejně jako hororem i jakýmsi sociálním dramatem o šikaně a prohnilosti středoškoláků a jejich vztahů v současném Tchaj-wanu. Následkem toho jsou hlavními postavami naprosto odporná zlá individua, jakože aby mohla fungovat taková ta očividná paralela, kdo jsou ta skutečná monstra... To funguje tak dobře, že je to občas až náročné usledovat. Každopádně vidina, že snad ke konci dostanou, co si zaslouží, mě u filmu držela a určitě nelituju. (download)

    • 6.3.2018  10:24
    Siembamba (2018)
    **

    Teda upřímně doufám, že se z tohoto tématu nestává nový trend, protože jestli letos uvidím ještě jeden horor o bláznivé hysterické matce v poporodní depresi, tak se z toho zblázním taky. Na tento motiv byl před deseti lety natočen výborný Baby Blues, a u něj mělo zůstat.

    • 3.3.2018  09:06

    Když člověk vidí na imdb u nového hororu hodnocení 8.1/10 při více než dvou tisícovkách diváků, který je navíc podpořen výborným atmosférickým trailerem, šponuje to očekávání notně vysoko. Pengabdi Setan nakonec podle mne není úplně ultimátní hororový zázrak, ale určitě se jedná o výborně odvedenou práci a řekl bych že i o nejlepší dosavadní film Joko Anwara. Ten má hororové řemeslo v ruce, postrašit dokáže velice efektivně, jeho dva předchozí žánrové filmy dojížděly spíš na až příliš překombinované scénáře. To zda naštěstí úplně neplatí, jeho novinka je totiž vcelku tradiční duchařinou. Co mi chybělo k úplnému štěstí? Zatímco pomalé, atmosférické creepy scény Anwar zvládá levou zadní, když přijde na řadu něco trochu akčnějšího (třeba nehoda motorky a dodávky, nebo dítě nadpřirozeně vlající ve větru), jsou vidět rezervy, které dokládají, že nejsme v Hollywoodu, ale v Indonésii. Není to pro mě nic zásadího, ale z prožitku to trochu vytrhne. V rámci poměrně štědré stopáže 107 minut je pak ve filmu i pár přebytečných pasáží, které by se hodily pokrátit, a úplné finále bych naopak trochu prodlužil a ještě víc vyhrotil.

    • 25.2.2018  11:43

    Ideální film na "oslavu" výročí Vítězného února. Je to velmi vtipné, černočerné, ale zároveň i mrazivé, když si člověk uvědomí, že zachycené události nejsou realitě totalitních režimů zas až tolik vzdálené. Tak jen doufejme, že si kvůli postupné debilizaci, espédizaci a anonizaci tohodle národa nebudeme muset znovu projít něčím podobným i my. Jinak v porovnání s tímto filmem vychází dost smutně nedávná česká satira Prezident Blaník. Úplně jiná liga.

    • 24.2.2018  08:15
    Pokoj (2003)
    *****

    Hele, já fakt nemám rád, když tu lidi dávaj recesisticky vysoké hodnocení špatným filmům. Fakt ne. Neulítávám na guilty pleasure zážitcích, nemám rád špatné filmy hloupých a neschopných tvůrců. Považuju to obyčejně za urážku jiných tvůrců, kteří se aspoň snaží. Ale The Room je úplně jinej případ! Tenhle výslednej filmovej tvar kdyby totiž někdo natočil záměrně, tak by to byla geniální komedie - a skutečnost, že to vzniklo spíše souhrou náhod a díky jakémusi bizarnímu mimozemšťanovi, nemůže smazat jednoznačně pozitivní emoci, kterou z toho "filmu" mám. Bez prdele, mně už dlouho žádnej snímek takhle nezaujal. Sice tím, jak moc je špatný, a jak nepravděpodobným způsobem je občas špatný, ale i tak.

    • 23.2.2018  07:13
    Mohawk (2017)
    **

    Banda srandovně oblečených ochotníků si v lesíku u nás za sídlištěm hraje na vojáky a indiány. Zhruba tak nějak by se tento film dal popsat. Je až k neuvěření, jak rezistentní je ten film vůči tomu, aby v divákovi vyvolal špetku zájmu. Bez napětí, bez atmosféry. Záměr možná chvalitebný, ale výsledek opravdu za mnoho nestojí. Jedině závěrečná dvacetiminutovka je o maličko lepší, v ní už nějaká atmosféra sem tam probleskne ... ale z celkového hlediska prostě velký špatný. 3/10

    • 22.2.2018  20:55
    Mayflower (2017)
    ***

    Hororový kraťas ke zhlédnutí na vimeu.

    • 18.2.2018  08:43

    Tady k tomu filmu mě nalákalo dost rozporuplné hodnocení, kdy řada uživatelů háže odpad, ale najdou se i tací, co jsou poměrně spokojení. Spoilery: Nooo, tak já to mám tak půl na půl. Ta nerozuzlenost se mi celkem zamlouvá. Chápu, že zachování hlediska hlavních postav, tedy obětí, je autorský záměr a rozhodně jej neodsuzuju, naopak mi přijde docela povedený. Ti chudáci se nedozvěděli, kdo a proč na ně zaútočil, a nedozví se to tedy ani divák. Na druhou stranu mám pocit, že to mohlo být podáno zajímavěji a přesvědčivěji, a hlavně bez řady předchozích udiček, které nakonec vyzněly opravdu do ztracena. A hlavně, kdybych si byl jist, že se mi po baráku bez mého přičinění přesouvají věci (mobil, miska s jídlem), tak to začnu řešit hned.

    • 18.2.2018  08:33
    Hladoví (2017)
    ****

    Artově podaný zombie survival, v němž se nikam moc nespěchá a jakákoli akce se v něm děje jako kdyby mimochodem. Což je dost zajímavé. Kamera je statická, útoky se odehrávají spíše mimo záběr, a přestože umí být zdejší zombíci poměrně rychlí, akčních scén se nedočkáme. Neodzvíme se, jak zombie epidemie vypukla a co ji způsobilo. A to samé platí i o postavách. Ty potkáme, chvíli sledujeme jejich cestu, ale abychom se o nich dozvěděli něco více, to nehrozí. Ony totiž příliš nekomunikují ani mezi sebou. Všechno tohle vytváří dost pochmurnou atmosféru totální odevzdanosti a nevzrušenosti. Svět, v němž je tak nějak každý smířen s tím, že civilizace se nenávratně odporoučela.

    • 16.2.2018  23:24
    Gruham (2017)
    ***

    S indickými horory nemám takřka žádnou zkušenost, ale tohle bylo lepší, než jsem čekal. Žádné tanečky, žádné zpívánky, ale v podstatě moderní posedlostní duchařina, výpravný hororový blockbuster. Jasně, 132 minut by to mít nemuselo. Na druhou stranu se v tom filmu ale fakt pořád něco děje, je to taková zábavné a svižné, takže pokud vás neodradí už zhruba prvních deset šílených minut úvodních titulků, do konce myslím vydržíte. A pokud tomu půjdete naproti a odpustíte Indům sem tam nějaké to přehrávání, sem tam nepřesvědčivý trik a sem tam nešikovné střihnutí, tak si to i užijete. Já se bavil, ba jsem dokonce příjemně překvapen.

    • 15.2.2018  00:04
    Obsese (2017)
    ****

    Solidní žánrová jednohubka s roztomile černohumorným zakončením. #lapelicula

    • 12.2.2018  09:47
    Still/Born (2017)
    **

    V tomhle případě upřímně nechápu, jak mohl zrovna tento film v zahraničí sbírat poměrně pozitivní recenze. Naivně podaná, velmi špatně zahraná a mdle zrežírovaná srajda, jejíž dvě hlavní postavy se předhánějí v tom, kdo bude diváka iritovat víc. Nedospěje to vůbec k ničemu zajímavému, strašidelné scény nefungují a soutěž o nejméně sympatickou hororovou hrdinku tímto skončila už v únoru.

    • 6.2.2018  21:19
    The Ritual (2017)
    ****

    První letošní hororová kvalitka. Po dvě třetiny stopáže děsivé a tajuplné lesní psycho, které jsem se chystal napálit plným hodnocením, v němž po žánrové stránce funguje všechno. A zas se jednou potvrzuje, jak hororu pomůže, když hlavními hrdiny nejsou jen hezké teen tvářičky z plakátů, ale životaplné postavy, respektive normální lidé. Noční sekvence v opuštěné lesní chatce pro mě byla nejvíc creepy filmovým zážitkem za hodně dlouhou dobu, fakt mě upřímně zamrazilo. Závěrečná třetina se pak rozjede víc, než bych býval čekal, až je to trochu na škodu té luxusní atmosféře, kterou snímek budoval do té doby. A úplný závěr je pak důkazem, jak moc platí stará známá pravda, že horor lépe funguje tehdy, když je ústřední zlo skryto. Jednu hvězdičku si tedy nakonec ponechám, ale i tak velká spokojenost.

    • 6.2.2018  15:03

    Je to hrozně nesoustředěné. V první polovičce jsem byl ještě celkem spokojený - produkční zázemí je vidět, herci jsou obstojní a vyskytne se i pár poměrně zajímavých nápadů. Bohužel posléze se to tak nějak divně rozplizne do jednotlivých epizodek, v nichž má vždy někdo za úkol zařvat, prokládaných generickým pobíháním interiérem vesmírné lodi. Závěrečný konflikt mezi kosmonauty z prvé a druhé dimenze by v chytřeji napsaném filmu mohl být hlavním nosným motivem, z něhož by se dala vytřískat suprová dilemata a dusná atmosféra. Ale tady ne, tady se kolem zajímavých motivů jen opatrně našlapuje. Propojení s Cloverfieldem slušné podstatou, ale nic moc provedením. Hodnotím tak zhruba za 50 %, z výsledné kvality filmu jsem zklamaný. I když se to asi po těch odkladech a konečném uklizení na Netflix asi dalo čekat.

    • 5.2.2018  18:12

    Zatímco některé šikovné nezávislé hororové tvůrce, kteří byli před pár lety nositeli velkých žánrových nadějí, zkazil mainstream, takže z jejich posledních či nadcházejících filmů už moc radosti nemáme (typicky třeba Adam Wingard), Adam Green se do sraček zahrabal svépomocí úplně sám, ani tu komerci k tomu nepotřeboval. Degen Crowley má tímto zoufalým rebootem už přesně o tři filmy více, než by býval potřeboval. Gratuluji. Poslední přírůstek do série nemá zajímavé nápady, nemá scénář, nemá fungující humor, nemá povedené gore, nemá herce a v neposlední řadě ani produkční zázemí, díky němuž by se na něj alespoň pěkně koukalo. Provar na všech frontách.

    • 4.1.2018  23:19

    Dějově se to snaží o trochu zajímavější věci než zcela banální a nezajímavá trojka, to je asi hlavní přednost tohoto pokračování. Adam Robitel je však očividně o dost slabší režisér než jeho předchůdci, takže provedení dějotvorných momentů je povětšinou dost krkolomné a naivní. Duo komických vymítačů démonů mi pak tentokrát přišlo opravdu nemístné, jejich humory trapnější než minule, a celkově prostě se nehodící k tomu, na jak relativně vážné struny se tento díl snažil brnkat. Váhám mezi dvěma a třemi hvězdami, protentokrát asi ještě zůstanu u tří ... ale další díl už radši prosím ne.

    • 29.12.2017  22:41

    Tři příběhy v jednom, aneb antologie v rámci antologie. Kurátor v muzeu kriminálních kuriozit (vystavené předměty jsou pomrknutím na některé předchozí epizody) provádí osamělou návštěvnici a vypráví příběhy spjaté s vystavenými předměty. Žánrový velemix, který kombinuje horor, komedii, smutné drama, revenge film, grotesku, romanťárnu a já nevím co ještě. Jako nebudu lhát, úplně soudržný dojem jsem z toho neměl. Jednotlivé příběhy jsou nicméně dobré, všechny drží nad vodou zajímavý nápad. Boužel je imho taky všechny spojuje to, že by byly ještě lepší, kdyby každému z nich byla vyhrazena plocha samostatné epizody. Takhle je to takové hrc prc, s postavami se nedá pořádně seznámit, což zabraňuje možnosti skutečného diváckého prožitku těch smutných / děsivých osudů. A minimálně při prvním a druhém příběhu mě ten odlehčený voiceover vypravěče vyloženě vytrhával z děje.

    • 29.12.2017  22:28

    První epizoda Black Mirror bez překvapivé pointy či zvratu? Respektive první epizoda Black Mirror bez jakéhokoli nosného nápadu? Jako co to bylo, a proč to bylo v tomhle seriálu? Prostá černobílá postapokalyptická naháněčka s robopsem, na níž i ta střídmá čtyřicetiminutová stopáž byla moc. Pořád jsem čekal, že to k něčemu zajímavému dospěje, ale ono nic. Kdyby to bylo alespoň napínavé, ale ono ani to ne. Nejzbytečnější díl ze všech.

    • 29.12.2017  22:23

    Tak se zdá, že po ohlasech na třetí sérii, kdy bylo téměř unisono velebeno San Junipero (k čemuž jsem se rád přidal), se Charlie Brooker rozhodl, že optimisticky laděná epizoda musí být i v sezóně čtvrté. Proti tomu rámcově nic nemám, ale proti San Juniperu je Hang the DJ o třídu slabším příspěvkem. Nápad relativně fajn, ale celé je to spíš taková lehká zábava, než že by to člověkem jakkoli emočně pohnulo. Závěrečné rozuzlení příjemné, ale pro mě osobně nepřekvapující.

    • 29.12.2017  22:14

    V rámci čtvrté série nejtemnější a nejzlomyslnější epizoda. V závěru temná možná až zbytečně moc, poslední dějová šokantní zákruta už je tam totiž vyloženě prvoplánově. Plusem epizody je výborně zvolené zasněžené prostředí, které silně dokresluje atmosféru, záporem pak pomalý rozjezd a asi desetiminutová repetitivní pasáž zhruba v prostředku stopáže.

    • 29.12.2017  22:06

    Solidně zrealizovaný námět o přehnané mateřské starostlivosti. Jakmile ale divák zjistí, s jakou technologickou vychytávkou bude mít v této epizodě co dočinění, tak už ho až do konce v ničem moc nepřekvapí. Zkrátka to tak nějak doplyne k tomu, k čemu to zhruba doplynout muselo. Režijně spíše nevýrazné a k hlavním postavám si nejde vytvořit silnější pouto. Sice je tak nějak chápete, ale obě jsou dost nesympatické.

    • 29.12.2017  22:01

    Nejlepší epizoda čtvrté série (a pro mě tentokrát jediná, která to tak tak dotáhla na pět hvězd). Super nápad, super záporák a perfektní hlášky, které mě v několika případech úplně odrovnaly. Temnou výpověď o zvrácených lidských stránkách Brooker v této epizodě kombinuje s humorem a odlehčeností takovým způsobem, že ani moc nevadí, že přísnou logiku tentokrát na děj nelze uplatňovat, a že pravidla zdejšího fikčního světa plavou na vodě a vypadá to, jako kdyby se vymýšlela za chodu.

    • 25.12.2017  18:39

    Všechna čest hereckým výkonům Armieho Hammera a Timothéa Chalameta, ale hlavním hrdinou tohoto filmu a také nejsilnějším důvodem, proč je Call Me by Your Name jedním z nejlepších filmů roku, je režisér Luca Guadagnino. Neskutečně se mu totiž povedlo vystihnout atmosféru časoprostoru, v němž se takovýto příběh vůbec mohl odehrát. Léto v italské Lombardii, kde je vše prodchnuté bohatou historií, antikou a renesancí, láskou k vědění, fascinací uměním, filosofií a krásou jako takovou, tělesnou i duševní. Proto dává monolog otce na konci smysl, a i proto to mohlo být celé takové nekonfliktní.

    • 15.12.2017  07:44

    Trochu se ve mně bije tendence filmu přilepšit, protože se jedná o poměrně jedinečně divný a bizarní zážitek, s tendencí mu naopak ubrat, protože je kolem a kolem primitivní a samoúčelnou ptákovinou. Nakonec to ale asi nechám alibisticky na třech hvězdách. Chvílema jsem se bavil, chvílema nudil, chvílema jsem si říkal, že už "je to moc", že už je to za hranou toho, co by mi přinášelo jakékoli divácké uspokojení. A hlavně, proboha, takovýhle film nesmí mít dvě hodiny!

    • 11.11.2017  20:42
    Replace (2017)
    ***

    Nečekal jsem od toho takovýhle stylový takřka art horor. Ohlasy mě minuly, šel jsem do toho v očekávání nového Contracted či Thanatomorphose, takže mě udivilo a potěšilo zároveň, že jde Norbert Keil vlastní, a to dost zajímavou cestou. Vlastně mám pocit, že tu základní zápletku, která se z Replace vyklube po odhalení hlavního zvratu, jsem ještě nikdy hororově zpracovanou neviděl. To se musí ocenit, i když v jiných ohledech je film občas trochu děravý a co se týká chování postav, tak rozhodně nespoléhá na čistou logiku.

    • 17.10.2017  22:56
    matka! (2017)
    ****

    Výtečně rozjetý absurdní thriller, který funguje zároveň jako portrét nezdravého vztahu dvou osob, ale i třeba jako podobenství vztahu lidstva a matky / planety Země, se v druhé polovině utopí v doslovně vyřvaných biblických alegoriích, aby to pochopil i úplný retard. Čímž bohužel dost zásadně upadla myšlenková podnětnost snímku. Jasně, bůh je samolibej šmejd, Písmo je dezinterpetovávaný blábol, životodárná matka Země chudák a lidi jsou idioti ... ale co dál? V detailech i v závěru působivé, ale dojem chytrého snímku, který má co říct, vyprchal. Nicméně záměr chvályhodný, to jo. 7/10

<< předchozí 1 2 3 4 25 50 74 98
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace