J*A*S*M

J*A*S*M

Jakub Smutný

okres České Budějovice

Twitter: jasm

1529 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 50 75 99
    • 27.7.2018  22:48
    Dead Night (2017)
    *

    Naprostá tragická příšernost! A to jsem tomu celkem věřil. Slušné provizorní ohlasy na rottenech, Barbara Crampton a AJ Bowen (tedy moji dva oblíbenci z nezávislých hororů), lákavé hororové prostředí opuštěné chaty v horách. Ještě první scéna ve mne budila naděje na povedenou jednoduchou lesní vyvražďovačku s jakýmisi divnými mutanty, ale to, co se rozjede pak, to je neuvěřitelné. Nesmyslný chaos, ve kterém se míchá páté přes deváté, ale ani jedno pořádně. Baruhova tvůrčí metoda se omezuje na neustálé užívání návodné hudby (furt tam něco hraje!) a zpomalených záběrů. V tom filmu nic nefunguje tak, jak autor asi zamýšlel, takovouhle režijní impotenci už jsem fakt dlouho nezažil. A ještě ke všemu je to strašně blbé. Což by mi u vyvražďovačky nevadilo, kdyby si nehrála na kdoví co. Když se v posledním dovětku před závěrečnými titulky zdá, že tam tvůrci snad rvou i nějaké politické konotace, tak už jsem vyloženě vyprsknul smíchy.

    • 29.6.2018  08:56

    Nádherně nepříjemné, temné, dusné, mrazivé. Málokdo to ale docení podobnou vrchovatou měrou jako poučení hororoví fandové. U Hereditary je totiž nutné být schopen si užít jak velmi pozvolnou, atmosférickou, znepokojivou a emocionálně vypjatou první polovinu (respektive tři čtvrtiny), tak i to doslovné (nádherné! pokud se to tak dá říct) hororové zvěrstvo, do kterého se to překlopí v závěru. Půlka lidí bude kafrat, že je to pomalé a bez laciných atrakcí ("kde jsou lekačky?"), půlce zbytku pak bude líto, že to u pouhých náznaků nevydrželo až do konce. Miluju, jakým způsobem ten film vykreslil narušené vztahy v té rodině. Miluju, jak režisér jedním zvukem dokázal vyvolat hnusnější pocit, než desítka lekaček a gore záběrů v jiných filmech. Miluju, jak mě herci (výborní, všichni do jednoho) jedním pohledem a výrazem tváře dokázali donutit k tomu, že jsem se zachvěl a otřásl. Už dlouho jsem nebyl u filmu takhle permanentně nervní. A v neposlední řadě nezbývá než pochválit reklamní kampaň, která dokázala bezpečně nalákat, přitom ale neodhalila takřka nic. Důrazně varuju potenciální diváky před čtením náhodných komentářů k filmu, protože dříve nebo později tu nějaký idiot vykecá něco, co fakt dopředu vědět nechcete. Moment, u kterého jsem věděl, že mě ten film má v hrsti. Že nesleduju jen klasické vyhajpované hororové indíčko, po kterém se po roce zavře voda. Díky platformě Planet Dark za brzkou předpremiéru v Kině pilotů, kde nerušili žádní random teenageři jdoucí do multikina na novou wanovku.

    • 11.6.2018  10:28
    Ghostland (2018)
    *****

    Parádní vypravěčská piruetka a pořádně intenzivní cvokhaus! Laugierovi jsem sice věřil, ale vzhledem k tomu, že film nepředcházela pověst velké hororové události (jako tomu letos bylo u Tichého místa nebo nadcházejícího Hereditary), jsem očekávání mírnil. Možná hlavně díky tomu jsem nakonec tak příjemně překvapený. Ghostland sice nemá filosofické přesažno jako Mučedníci, jimiž se Laugier prosadil, ale rozhodně dodává více hororového uspokojení než The Tall Man. Na filmy z tohoto ranku jsme byli zvyklí před deseti lety, následně ustoupily do pozadí takovým způsobem, že dnes opět mohou působit jako svěží vítr. Konečně zase hororová akce, která je utržená ze řetězu a bolí! Akce, kde se postavám dějí takové věci, že divák věří, že je opravdu hluboce traumatizují a nediví se jejich hysterii. To vše navíc zabalené do prvotřídní technické formy, odehrávající se v interiérech hororově skvostné barabizny a ozvláštněné vyprávěcí strukturou, která dává smysl (byť si dokážu představit, že pro někoho bude samoúčelná). Tleskám.

    • 4.6.2018  19:45
    Delirium (2018)
    ***

    Docela by mě zajímalo, co se v průběhu tvorby Deliria posralo, že se papírově velmi lákavě znějící projekt, produkovaný mj. Jasonem Blumem a Leonardem DiCapriem, propadl do produkčního pekla, během něhož o něm snad čtyři roky nebylo ani vidu, ani slechu. A výsledek podle toho vypadá. Koukatelný film, v jehož rozuzlení je je sice patrné, že mohl mít vyšší potenciál ... ale skutek prostě utek. Žádná pecka, a to ani s přimhouřenýma očima. Topher Grace je navíc jedna z nejhorších castingových voleb, kterou si takhle z hlavy vybavím.

    • 30.5.2018  22:57
    Já, Simon (2018)
    ****

    Roztomilá nekonfliktní teenage vztahovka, v níž i "záporák" je pojatý jako vcelku fajn týpek. Film dělaný tak, aby se líbil v podstatě všem, a to na úkor nějaké výpovědní hodnoty. Je to vlastně pohádka se vším všudy - bez doteku reality, ale s chvályhodným záměrem předat cílovce liberální hodnoty. Trochu mě nicméně sere, jak při tom tvůrci dokážou být pokrytečtí. Na odiv dávaná tolerance a pochopení všech vůči všemu je sice pěkná věc, na druhou stranu je zde štěstí přístupné jen pro kluky, kteří by z fleku mohli dělat modely pro Calvina Kleina. Kdyby si tam na konci k Simonovi přisedl jeden z těch, na které se hrdina s úšklebkem díval ve scéně, když hledal někoho, kdo má v oblibě Hru o trůny, tak by z toho taková velká lovestory nebyla, si myslím. Hodnocení nechám na čtyřech hvězdách, protože se na film kouká fakt dobře, odsýpá, má vtip a slušné tempo. Zároveň je to ale prostě taková mainstreamová sračička, o které když začnete uvažovat, tak se rozpadne. Takže pokud chcete gay film k rozebírání a uměleckému zážitku, sáhněte po Call Me by Your Name.

    • 24.5.2018  15:23
    The Terror (TV seriál) (2018)
    ****

    Knižní předlohu neznám, dle anotace a názvu jsem tak čekal něco trochu hororově přímočařejšího a s hordou lovecraftovských potvor, jimž budou muset polárníci čelit. A on je to nakonec hlavně takový tíživý sestup do temných koutů lidských duší, okořeněný benadějí a inuitskou mytologií. Potvora nakonec není lovecraftovská ... a upřímně řečeno, bez ní by to snad i bylo lepší, moc hrůzy ten CGI méďa nevzbuzoval. Trochu zamrzí taky dojem papundeklovosti, neměl jsem příliš pocit, že se děj skutečně odehrává za polárním kruhem. Hrdinové vypadali příliš málo zmrzle. I přes uvedené výtky jsem ale moc rád, že takovýto seriál vznikl, čtyřhvězdičkovou kvalitou to má až překvapivě konstantní, od začátku do konce bez větších výkyvů. Příjemně nepříjemně strávené dva víkendové večery.

    • 24.5.2018  14:38

    Jednoduchá sledovatelná vyvražďovačka a zároveň zcela zbytečný film, u něhož vůbec netušim, proč byl vlastně po letech zrealizován. Home invasion horory už mají svůj největší boom za sebou, pokračování tak poměrně logicky rozšiřuje svůj záběr na rozlehlejší oblast jakéhosi opuštěného kempu. To ale nakonec není úplně pro dobro věci. Původní The Strangers těžili napětí z vlámání se tajemných zabijáků do soukromí hrdinů, druhý díl se změnil v podstatě zaměnitelný slasher. Prostorové řešení kempové lokace navíc vzbuzuje řadu otázek, na které je pro zachování zdravého rozumu neradno hledat odpověď. Celkový dojem pak sráží rovněž řada nepochopitelných rozhodnutí, a to jak na straně postav, tak na straně tvůrců. Proč například Roberts rve nějaké osmdesátkové songy do skoro každé druhé scény, to fakt netuším. Vlastně tuším, chce tím budovat nějakou náladu a chytřejší postup ho nenapadl. Průšvih je, že to něčemu pomáhá tak zhruba jenom v jedné a půl scéně (u bazénu a s přimhouřením očí v závěru na mostě).

    • 23.5.2018  23:14

    Štěstí, že se mi tenhle film zrovna dneska strefil do nálady, bavil jsem se moc. Ale živě si dokážu představit, že jindy by mě mohl nebetyčně srát. Vychtěná póza, nebo originální generační film? Vyberte si. Za mne asi ta první možnost, ale jak říkám, dneska mi to sedlo.

    • 13.5.2018  10:42

    Tak trochu netradiční antologie - u naprosto drtivé většiny povídkových hororů si člověk pamatuje právě ty jednotlivé příběhy, kdežto rámující příběh je tak nějak navíc, u Ghost Stories je tomu přesně naopak. Tři strašidelné duchařské mini povídky jsou sice funkční, ale fádní. Postraší, možná trošku znervózní, ale k ničemu nedospějí, protože po chvilce skončí (mne osobně se nejvíce líbila druhá povídka s mladíkem v autě, ta mi přišla skutečně creepy, zvlášť tedy ty okolnosti, za kterých byla hlavní postavě vyprávěna). Gró nicméně leží v příběhu profesora Goodmana, který celým filmem provází. V něm se divák dočká pár nečekaných překvapení, po nichž mindfuckmetr rázem ukazuje mnohem vyšší hodnoty, než by člověk před projekcí předpokládal. Zamrzí pak ale závěrečné vyústění, tenhle typ point považuju za poměrně zbabělý způsob, jak vysvětlit předchozí dění. Nehledě na to, že to tvůrci v Ghost Stories pojali až vtipně doslovně.

    • 13.5.2018  10:23

    Jednoduchý rodinný survival okořeněný jediným zajímavým zpestřením (motiv ticha, jenž ale stejně není využit úplně stoprocentně), který diváka spíš napíná, než straší. A pokud film v prvé půli táhne nahoru právě onen jeden nápad a špičkové řemeslo, v půli druhé to potápí celkové zhloupnutí a porušování vlastních nastavených pravidel. On je totiž trochu problém, když jsou v úvodu představena monstra tak, že jsou citlivá na sebemenší škobrtnutí, ale v naháněcí závěrečné části se pak s jejich citlivostí pracuje, jak se tvůrcům zrovna hodí. Proč třeba ten kluk v jedné z klíčových chvil zahne při zdrhání do kukuřičného pole, nad tím mi také zůstává rozum stát (já jsem sice kukuřičným polem nikdy neběžel, ale předpokládám, že to musí být celkem rámus). A takovýchto momentů jsou v druhé půli kvanta. Monstra jsou bohužel ukazována až příliš často, jejich vzhled mě navíc dost zásadně zklamal. Zaměnitelná CGI příšera, která jako kdyby vypadla z nějaké Marvelovky (takoví ti typičtí mimozemští poskoci hlavních záporáků, aby se superhrdinové měli déle s kým mydlit). Přestože zním kriticky, považuju Tiché místo za nadprůměrný film, hlavně díky tomu kvalitnímu řemeslu a dobrým hereckým výkonům. Z hlediska nějakého hororového zaujetí se u mne nicméně již v době uvedení (duben) jen horko těžko dostává do roční TOP3, takže zkazky o nejlepším hororu posledních let považuju za naprosto přestřelené.

    • 24.4.2018  20:42
    Štiky (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Do dneška jsem měl Ornellu a Moniku Štikovou za "nějaké celebrity", jejichž jména matně znám z titulků bulváru, ale nevěděl jsem, proč přesně jsou známé, nebo co dělají. Myslel jsem, že jsou to nějaké podřadné herečky / zpěvačky / moderátorky, které vystupují v programech, které mě nezajímají. Dnešní vlna hejtu na tento pořad mě ovšem zaujala natolik, že jsem si načetl nějaké základní info a podíval se na první díl ... no a nestačím se divit. On se opravdu někdo autenticky zajímá o osudy ženy, jejíž jedinou kvalifikací je to, že si dokázala uhnat dítě s manželem Gábiny Partyšové? A o osudy ještě šílenější ženy, jejíž jedinou kvalifikací je, že tu první ženu porodila? No to mě poser. Že je debilů na světě plno, to vím, ale udělat celebritu z někoho takhle zbytečného, to je fakt síla. A Primu o nich ještě napadne točit seriál.

    • 19.4.2018  22:42
    Pomsta (2017)
    ****

    Jsem netušil, že jdu na prequel Nesmrtelné tety. Ale jinak jo, sranda byla.

    • 19.4.2018  09:47
    Stephanie (2017)
    **

    Za začátku na mě docela fungoval fakt, že divák netuší, co se vlastně stalo, že se ta malá blonďatá holčička ocitla sama doma a chová se divně. Cítil jsem se zaujmutý, byť ricci.s má pravdu, že je to dítko mimořádně otravné. Bohužel zaujetí netrvalo moc dlouho, protože s příchodem rodičů na scénu se snímek stává mimořádně čitelným a předvídatelným. Po hororové stránce slabé, po příběhové nakonec taky, byť potenciál v tom námětu alespoň za začátku asi cítit byl. Proto po něm asi Blumhouse sáhnul. Exekuce ale mizerná.

    • 13.4.2018  22:45
    Wildling (2018)
    **

    Ty jo, to byl ale kýč. Jako kouká se na to celkem pěkně, protože řemeslně je film na výši a kameraman umí tvořit hezké záběry, ale jinak je Wildling sterilitka, u níž se pozitivním zahraničním ohlasům dost divím. Plochá tam, kde se tváří hluboce, studená jak psí čumák tam, kde by chtěla vyvolávat emoce. Napětí a strašidelnost se ve snímku nevyskytují pro jistotu vůbec, neboť se je nikdo ani vytvářet nepokoušel. Takže pokud máte chuť na hororovo/thrillerovou žánrovku, jděte o dům dál. Wildling by chtěl být něčím trochu víc, ale přitom nic "víc" nenabízí. V poslední třetině občas za hranicí směšnosti.

    • 12.3.2018  21:01
    Annihilation (2018)
    ****

    Čím kratší rozum, tím silnější odsudek, aneb u někoho by ani mutační mimozemský ekosystém nestačil k tomu, aby nějak smysluplně hýbnul s jeho inteligenční kapacitou prvoka, že jo, Marcelo. Nicméně na druhou stranu, žádné velké filosofické dílo bych ve filmu Annihilation rovněž neviděl - fakž, že už tahle úroveň dokáže někoho frustrovat, je vyloženě veselý. Portmanová a čtyři další vědkyně, o nichž by šlo napsal leccos, ale určitě ne, že k nim režisér umně váže divákovy sympatie, jdou prozkoumat Zónu ... a objeví ... zhruba to, co sliboval trailer, akorát že survivalu a naháněček se zmutovanými kreaturami je méně, než jsem čekal. V závěru to pak sympaticky uhne do vysoce atmosférického, nemluvného mindfucku, ale není to nic zásadně nečitelného. U Nolana by to v závěru Natálka obkecala a byli bychom doma. Já jsem si Annihilaci v zásadě velmi užil - vizuál výborný, triky podmanivé, sem tam to naťukne k myšlenkám správně temným směrem. Ale je to patrně hlavně tím, že já mám pro takovéhle sci-fi náměty slabost v rámci jakéhokoli média. Taky jsem teď dost nalákán na knižní předlohu! Ten film sám o sobě ale za zas až takovou pecku asi nepovažuju, očekávání možná byla trochu vyšší.

    • 11.3.2018  20:01

    Technicky prvotřídní horor s krásnými krvežíznivými humanoidními monstry, která když začnou řádit, tak je to radost sledovat (autobusová scéna úplně TOP). Bohužel ale film trvá dvě hodiny a poměrně značnou část jeho stopáže netvoří monster mayhem, nýbrž teenage mayhem - film je totiž stejně jako hororem i jakýmsi sociálním dramatem o šikaně a prohnilosti středoškoláků a jejich vztahů v současném Tchaj-wanu. Následkem toho jsou hlavními postavami naprosto odporná zlá individua, jakože aby mohla fungovat taková ta očividná paralela, kdo jsou ta skutečná monstra... To funguje tak dobře, že je to občas až náročné usledovat. Každopádně vidina, že snad ke konci dostanou, co si zaslouží, mě u filmu držela a určitě nelituju. (download)

    • 6.3.2018  10:24
    Siembamba (2018)
    **

    Teda upřímně doufám, že se z tohoto tématu nestává nový trend, protože jestli letos uvidím ještě jeden horor o bláznivé hysterické matce v poporodní depresi, tak se z toho zblázním taky. Na tento motiv byl před deseti lety natočen výborný Baby Blues, a u něj mělo zůstat.

    • 3.3.2018  09:06

    Když člověk vidí na imdb u nového hororu hodnocení 8.1/10 při více než dvou tisícovkách diváků, který je navíc podpořen výborným atmosférickým trailerem, šponuje to očekávání notně vysoko. Pengabdi Setan nakonec podle mne není úplně ultimátní hororový zázrak, ale určitě se jedná o výborně odvedenou práci a řekl bych že i o nejlepší dosavadní film Joko Anwara. Ten má hororové řemeslo v ruce, postrašit dokáže velice efektivně, jeho dva předchozí žánrové filmy dojížděly spíš na až příliš překombinované scénáře. To zda naštěstí úplně neplatí, jeho novinka je totiž vcelku tradiční duchařinou. Co mi chybělo k úplnému štěstí? Zatímco pomalé, atmosférické creepy scény Anwar zvládá levou zadní, když přijde na řadu něco trochu akčnějšího (třeba nehoda motorky a dodávky, nebo dítě nadpřirozeně vlající ve větru), jsou vidět rezervy, které dokládají, že nejsme v Hollywoodu, ale v Indonésii. Není to pro mě nic zásadího, ale z prožitku to trochu vytrhne. V rámci poměrně štědré stopáže 107 minut je pak ve filmu i pár přebytečných pasáží, které by se hodily pokrátit, a úplné finále bych naopak trochu prodlužil a ještě víc vyhrotil.

    • 25.2.2018  11:43

    Ideální film na "oslavu" výročí Vítězného února. Je to velmi vtipné, černočerné, ale zároveň i mrazivé, když si člověk uvědomí, že zachycené události nejsou realitě totalitních režimů zas až tolik vzdálené. Tak jen doufejme, že si kvůli postupné debilizaci, espédizaci a anonizaci tohodle národa nebudeme muset znovu projít něčím podobným i my. Jinak v porovnání s tímto filmem vychází dost smutně nedávná česká satira Prezident Blaník. Úplně jiná liga.

    • 24.2.2018  08:15
    Pokoj (2003)
    *****

    Hele, já fakt nemám rád, když tu lidi dávaj recesisticky vysoké hodnocení špatným filmům. Fakt ne. Neulítávám na guilty pleasure zážitcích, nemám rád špatné filmy hloupých a neschopných tvůrců. Považuju to obyčejně za urážku jiných tvůrců, kteří se aspoň snaží. Ale The Room je úplně jinej případ! Tenhle výslednej filmovej tvar kdyby totiž někdo natočil záměrně, tak by to byla geniální komedie - a skutečnost, že to vzniklo spíše souhrou náhod a díky jakémusi bizarnímu mimozemšťanovi, nemůže smazat jednoznačně pozitivní emoci, kterou z toho "filmu" mám. Bez prdele, mně už dlouho žádnej snímek takhle nezaujal. Sice tím, jak moc je špatný, a jak nepravděpodobným způsobem je občas špatný, ale i tak.

    • 23.2.2018  07:13
    Mohawk (2017)
    **

    Banda srandovně oblečených ochotníků si v lesíku u nás za sídlištěm hraje na vojáky a indiány. Zhruba tak nějak by se tento film dal popsat. Je až k neuvěření, jak rezistentní je ten film vůči tomu, aby v divákovi vyvolal špetku zájmu. Bez napětí, bez atmosféry. Záměr možná chvalitebný, ale výsledek opravdu za mnoho nestojí. Jedině závěrečná dvacetiminutovka je o maličko lepší, v ní už nějaká atmosféra sem tam probleskne ... ale z celkového hlediska prostě velký špatný. 3/10

    • 22.2.2018  20:55
    Mayflower (2017)
    ***

    Hororový kraťas ke zhlédnutí na vimeu.

    • 18.2.2018  08:43

    Tady k tomu filmu mě nalákalo dost rozporuplné hodnocení, kdy řada uživatelů háže odpad, ale najdou se i tací, co jsou poměrně spokojení. Spoilery: Nooo, tak já to mám tak půl na půl. Ta nerozuzlenost se mi celkem zamlouvá. Chápu, že zachování hlediska hlavních postav, tedy obětí, je autorský záměr a rozhodně jej neodsuzuju, naopak mi přijde docela povedený. Ti chudáci se nedozvěděli, kdo a proč na ně zaútočil, a nedozví se to tedy ani divák. Na druhou stranu mám pocit, že to mohlo být podáno zajímavěji a přesvědčivěji, a hlavně bez řady předchozích udiček, které nakonec vyzněly opravdu do ztracena. A hlavně, kdybych si byl jist, že se mi po baráku bez mého přičinění přesouvají věci (mobil, miska s jídlem), tak to začnu řešit hned.

    • 18.2.2018  08:33
    Hladoví (2017)
    ****

    Artově podaný zombie survival, v němž se nikam moc nespěchá a jakákoli akce se v něm děje jako kdyby mimochodem. Což je dost zajímavé. Kamera je statická, útoky se odehrávají spíše mimo záběr, a přestože umí být zdejší zombíci poměrně rychlí, akčních scén se nedočkáme. Neodzvíme se, jak zombie epidemie vypukla a co ji způsobilo. A to samé platí i o postavách. Ty potkáme, chvíli sledujeme jejich cestu, ale abychom se o nich dozvěděli něco více, to nehrozí. Ony totiž příliš nekomunikují ani mezi sebou. Všechno tohle vytváří dost pochmurnou atmosféru totální odevzdanosti a nevzrušenosti. Svět, v němž je tak nějak každý smířen s tím, že civilizace se nenávratně odporoučela.

    • 16.2.2018  23:24
    Gruham (2017)
    ***

    S indickými horory nemám takřka žádnou zkušenost, ale tohle bylo lepší, než jsem čekal. Žádné tanečky, žádné zpívánky, ale v podstatě moderní posedlostní duchařina, výpravný hororový blockbuster. Jasně, 132 minut by to mít nemuselo. Na druhou stranu se v tom filmu ale fakt pořád něco děje, je to taková zábavné a svižné, takže pokud vás neodradí už zhruba prvních deset šílených minut úvodních titulků, do konce myslím vydržíte. A pokud tomu půjdete naproti a odpustíte Indům sem tam nějaké to přehrávání, sem tam nepřesvědčivý trik a sem tam nešikovné střihnutí, tak si to i užijete. Já se bavil, ba jsem dokonce příjemně překvapen.

    • 15.2.2018  00:04
    Obsese (2017)
    ****

    Solidní žánrová jednohubka s roztomile černohumorným zakončením. #lapelicula

    • 12.2.2018  09:47
    Still/Born (2017)
    **

    V tomhle případě upřímně nechápu, jak mohl zrovna tento film v zahraničí sbírat poměrně pozitivní recenze. Naivně podaná, velmi špatně zahraná a mdle zrežírovaná srajda, jejíž dvě hlavní postavy se předhánějí v tom, kdo bude diváka iritovat víc. Nedospěje to vůbec k ničemu zajímavému, strašidelné scény nefungují a soutěž o nejméně sympatickou hororovou hrdinku tímto skončila už v únoru.

    • 6.2.2018  21:19
    The Ritual (2017)
    ****

    První letošní hororová kvalitka. Po dvě třetiny stopáže děsivé a tajuplné lesní psycho, které jsem se chystal napálit plným hodnocením, v němž po žánrové stránce funguje všechno. A zas se jednou potvrzuje, jak hororu pomůže, když hlavními hrdiny nejsou jen hezké teen tvářičky z plakátů, ale životaplné postavy, respektive normální lidé. Noční sekvence v opuštěné lesní chatce pro mě byla nejvíc creepy filmovým zážitkem za hodně dlouhou dobu, fakt mě upřímně zamrazilo. Závěrečná třetina se pak rozjede víc, než bych býval čekal, až je to trochu na škodu té luxusní atmosféře, kterou snímek budoval do té doby. A úplný závěr je pak důkazem, jak moc platí stará známá pravda, že horor lépe funguje tehdy, když je ústřední zlo skryto. Jednu hvězdičku si tedy nakonec ponechám, ale i tak velká spokojenost.

    • 6.2.2018  15:03

    Je to hrozně nesoustředěné. V první polovičce jsem byl ještě celkem spokojený - produkční zázemí je vidět, herci jsou obstojní a vyskytne se i pár poměrně zajímavých nápadů. Bohužel posléze se to tak nějak divně rozplizne do jednotlivých epizodek, v nichž má vždy někdo za úkol zařvat, prokládaných generickým pobíháním interiérem vesmírné lodi. Závěrečný konflikt mezi kosmonauty z prvé a druhé dimenze by v chytřeji napsaném filmu mohl být hlavním nosným motivem, z něhož by se dala vytřískat suprová dilemata a dusná atmosféra. Ale tady ne, tady se kolem zajímavých motivů jen opatrně našlapuje. Propojení s Cloverfieldem slušné podstatou, ale nic moc provedením. Hodnotím tak zhruba za 50 %, z výsledné kvality filmu jsem zklamaný. I když se to asi po těch odkladech a konečném uklizení na Netflix asi dalo čekat.

    • 5.2.2018  18:12

    Zatímco některé šikovné nezávislé hororové tvůrce, kteří byli před pár lety nositeli velkých žánrových nadějí, zkazil mainstream, takže z jejich posledních či nadcházejících filmů už moc radosti nemáme (typicky třeba Adam Wingard), Adam Green se do sraček zahrabal svépomocí úplně sám, ani tu komerci k tomu nepotřeboval. Degen Crowley má tímto zoufalým rebootem už přesně o tři filmy více, než by býval potřeboval. Gratuluji. Poslední přírůstek do série nemá zajímavé nápady, nemá scénář, nemá fungující humor, nemá povedené gore, nemá herce a v neposlední řadě ani produkční zázemí, díky němuž by se na něj alespoň pěkně koukalo. Provar na všech frontách.

<< předchozí 1 2 3 4 26 50 75 99
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace