J*A*S*M

J*A*S*M

Jakub Smutný

okres České Budějovice

Twitter: jasm

1466 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
    • 7.9.2017  22:29
    To (2017)
    ****

    Včera mě na Facebooku pod postem hipstersky plačtivého článku na Indiewire pobavil komentář uživatele, který parodoval občasné kritické lamentování nad touto adaptací IT slovy "je to vlastně moc dobré, ale vůbec to nepřipomíná Tarkovského Solaris". A přidal radu "shut up and enjoy the movie". Já s ním na jednu stranu velice souhlasím. Andymu Muschiettimu se podařilo natočit dobrý film, který se poměrně věrně drží kingovské poetiky. Z adaptací jeho hororových předloh patří rozhodně do TOP 5 (spolu se Shining, Misery, Carrie a The Mist). Herecké obsazení je úžasné a režijní vedení mladých herců jakbysmet. A Bill Skarsgård ztvárnil Pennywise výborně. I tak se ale na druhou stranu nedokážu ubránit pocitu, že se z toho dalo vytěžit víc. A to i při zachování všech tvůrců a dané škatulky "líbivý mainstreamový horor". Ono tu totiž na opravdové strašení není moc času - aby se to tam všechno vešlo, tak je každé strašení ukončeno jump scarem až překvapivě rychle, nestihne se to náležitě vyhrotit a napnout (čistě po hororové stránce mi třeba nedávná druhá Annabelle přišla funkčnější, děsivější). Nejvíc mě ale mrzí, že Pennywise zde není právoplatnou postavou, ale pouhým strašákem. Je skutečně veliká škoda, že nedostal víc prostoru na mluvení. V těch pár scénách, kdy stihne nejenom bafat, ale i slovně interreagovat se svými oběťmi, je ukázán potenciál, který nebyl vytěžen. Tak snad příště v Part Two. A přespříště a přespřespříště v řadě prequelů, protože takto nosnou a exkluzivně zahranou hororovou postavu - navíc vzhledem k očekávaným výdělkům - si studio nenechá jen do dvou filmů. 75 %

    • 3.9.2017  10:32
    Temple (2017)
    **

    Kdyby na film někoho náhodou lákalo jméno scenáristy Simona Barretta (jako mne), tak zde je vyjádření samotného Barretta, podle něhož nemá s filmem de facto nic společného.

    • 1.9.2017  19:02
    Jackals (2017)
    ***

    Dost dobře natočená home invasion, která měla poměrně zajímavé a originální východisko, ale postupem času upadla do klasických známých mantinelů a ve výsledku nepřinesla jakoukoli nadstavbu. Jako žánrové cvičení to nicméně funguje solidně. Když to má být napínavé, tak to napínavé je, postavy jednají snesitelně, postupující pnutí mezi nimi působí reálně a celkově se prostě u Jackals dá zažít nějaké to fandění. Pro hororové diváctvo lačnící po čisté žánrovce tudíž doporučitelné.

    • 31.8.2017  20:24

    Vysoká očekávání bohužel zůstala nenaplněna. Chápu, čím to chtělo být - tíživou a paranoidní cestou k poznání, že pod tíhou extrémní situace a v rámci boje o přežití jsou i dobří lidé schopní udělat hrůzostrašné věci ... ale sorry, to je tak banální pointa, že mi to tentokrát fakt stačit nebude (a to jsem byl k Shultsově snímku značně pozitivně nakloněn, nechtěl jsem nic divácky extra vděčného). A cesta k ní je taky úplně nezajímavá. Vzhledem k tomu, jak je to celé pomalé, tak se tam vlastně ani nestihne pořádně nic stát, nedojde k většímu vývoji postav. A upřímně mě překvapilo, že i stylově je It Comes at Night úplně obyčejné. Když si přitom vzpomenu, jak zajímavě dokázal Shults podat svou prvotinu! Škoda. Film se tak opravdu podobá epizodě několikrát zde vzpomínaného seriálu The Walking Dead. Dilemata, která musely řešit tamní postavy, ale byla kolikrát zajímavější.

    • 31.8.2017  20:16

    Hodnocení založené jen a pouze na tom, že mě každou minutu z poměrně štědré stopáže velmi bavilo (o což jde ostatně při sledování filmů v prvé řadě). A to přesto, že každý zvrat je čitelný dlouho dopředu a že inteligenčně je tato dystopická scifi přesně na takové úrovni, jak by se od režiséra zombie splatteru Dead Snow a Jeníčka a Mařenky čekalo.

    • 28.8.2017  09:31

    Ta ostatními kritizovaná mytologie na tom byla to nejlepší! Film, který by se tímto směrem vydal mnohem hlouběji, by mě fest zajímal. Zde bohužel hraje prim obyčejná thrillerová linie, která mi přišla strašně jalová. Ze Španělska jsem zvyklý na silnější napínáky. 5/10

    • 28.8.2017  09:27
    Ghost House (2017)
    **

    Naprosto tuctová duchařina, která se sice odehrává v exotickém a potenciálně zajímavém prostředí, ale ve skutečnosti na ní všechno působí okoukaně a povědomě. Řemeslně sice vysoustružené bez nějakých zásadních problémů, ale strašení na mě vůbec nezabíralo. Hřebíčkem do rakce je hlavní mužská postava, někoho tak nesympatického muselo dát fakt práci najít.

    • 24.8.2017  07:54
    Temná věž (2017)
    ***

    Nepřišlo mi to tak hrozné, jak jsem se po všech těch negativních až hysterických reakcích obával. Spíše pouze po všech stránkách obyčejné, neambiciózní, nevyčnívající. Herecké obsazení dobré, a to včetně toho ústředního kluka, který mě neštval, což je v tomto typu rolí vždycky úspěch. Trikově je to dosti nezajímavé, řada scén je navíc utopena ve tmě (například ta bojová akce s démonem v lese, ta byla tak tmavá, že jsem si myslel, že se snad porouchala promítačka) a celý film působí hrozně uspěchaně, jako fragment mnohem rozsáhlejšího celku. Vzhledem k délce knižní předlohy je to asi pochopitelné, ale jako divák, který ji nečetl, bych ocenil, aby to z její adaptace nebylo tak strašně znát. Nevidím ovšem důvod k nějakému silnějšímu hejtu, spíše k povzdechnutí nad nenaplněným potenciálem.

    • 19.8.2017  14:19

    The Ice Cream Truck není tak špatný film, že by vyloženě urážel svou existencí, jen je hrozně prázdný, zbytečný a nezajímavě udělaný. Když už točím vyvražďovačku, tak by proboha mohla mít víc než zhruba tři vraždy, přičemž na první se čeká půl hodiny. A mezi tím není nic, žádný styl, žádná zábava, žádné ozvláštnění. Hororově zcela krotké, a na tuctově natočenou romanci mezi třicátnicí a teenagerem se koukat nemám zájem.

    • 18.8.2017  22:08

    Tvůrci evidentně trpí až přepíčenou kreativitou. Film je to originální, přetékající nápady, muselo to dát strašně práce, ale zároveň je to ne zcela soudržné ... a hlavně strašná kravina. Zde je opravdu stěžejní jen ten ústřední ulítlý nápad, na který se vrší další a další nápady / nesmysly, takže je nakonec úplně jedno, co se děje, proč se to děje, jak se to děje. Osazenstvo navíc působí, jako kdybyste udělali výběr nejotravnějších postav z celé historie amerického nezávislého filmu a postavili z nich jakýsi dream team. Za mne slabší tři hvězdy, hodnotit ještě níž by mi ale bylo líto.

    • 18.8.2017  12:30

    Na úrovni celku k tomu můžu mít milion výhrad, protože se po dějové / narativní stránce skutečně jedná o velmi málo nápaditý prequel, jehož průběh odhadne každý, kdo viděl alespoň jednu až dvě duchařiny. Conjuringové universum originálními náměty zatím skutečně neoplývá. Na úrovní jednotlivých scén to ovšem funguje obdivuhodně, což je dáno tím, že Sandberg je opravdu výborný režisér a já jen doufám, že u žánru zůstane a začně dělat i námětově progresivnější věci. V první Annabelle jakž takž fungovalo pouze strašení (na řemeslné rovině), v druhé Annabelle funguje strašení i zájem o postavy, zaujetí je mnohem hlubší. Jsem rozhodně spokojený, byť loňské Lights Out na mě fungovalo o něco lépe. Pomrknutí v podobě skutečné Annabelle v závěru potěšilo.

    • 18.8.2017  12:22
    Sun Choke (2014)
    **

    Když už se tam něco začne dík, tak to není špatně udělané. Bohužel je toho moc málo a příliš pozdě. A celé jsme to mnohokrát viděli udělané ještě mnohem lépe.

    • 25.7.2017  09:30
    Dunkerk (2017)
    ***

    Emocionálně mě to minulo. Ale fakt úplně, prožitek na nule. Za mě tedy Dunkirk hezky vypadá, ale tím to začíná i končí. Svým způsobem mě fascinuje, že Nolan, který byl vždy lepší vypravěč příběhů než realizátor akčních scén, si jako svůj nový film vybral bezdějovou rekonstrukci jedné víceméně akční scény. Prostě dal filmový tvar jedné historické události, což mi ve vztahu k jeho chladnému přístupu nestačí. Natočil sice netypický válečný film - bez Němců, takřka bez dialogů, střídaje tři různě dlouhé časové roviny ... výsledek je pro mě ale nijaký. Vůbec mi totiž nepřišlo, že by se ty navzájem prolínající děje nějak podporovaly. Že by prostříhávání mezi těmi rovinami mělo nějaký posilující účinek. Což se např. právě v gradujícím finále Inception dělo na sto procent. Zde z toho byl jen a pouze chaos, v němž navíc imho sem tam dost divně chybí ne úplně nepodstatné kusy děje (linie molo - rozhovor velitelů, v době kdy jsou dva kluci ukrytí dole v molu, že u mola teď hlavně nesmí ztroskotat žádná další loď ... a šup, v další chronologicky navazující scéně už se tam nějaká další loď potápí? Jak se tam dostala? Snažili se na ni ti kluci dostat? Kolik času mezitím uběhlo? Nebo to byla ta loď, co ve scéně předtím odplouvala?). A pokud to časově do sebe na konci jakž takž zapadne (byť z toho - alespoň pro mě - ve výsledku nic není, žádná katarze, žádné uspokojení), z hlediska prostorové orientace je pár scén čistý bordel. Patos v závěru mě vzhledem k dosavadnímu průběhu taky nemile překvapil. Koncept super, provedení subjektivně bez účinku.

    • 25.7.2017  09:12

    Solidní lesní survivalové hixploitation, které spíš než na brutalitě stojí na práci s postavami. Klaďasy (a v menší míře i záporáky) má člověk v rámci poměrně sáhodlouhého úvodu šanci opravdu poznat. Zvlášť v závěru pak jejich chování sympaticky vybočuje ze známých hororových klišé, což Killing Ground staví o třídu nad běžnou béčkovou produkci. Na druhou stranu se ale nejedná ani o žádný velký zázrak. 7/10

    • 8.7.2017  20:45

    Do more punk to me!

    • 6.7.2017  00:54
    Baby Driver (2017)
    ***

    Naleštěný nic. Bez postav, co se chovají jako lidi, s přehršlí klišé a překvapivě bez nadhledu. Američtí recenzenti už vyhajpují každej mainstream, kterej není úplná sračka.

    • 3.7.2017  20:42
    Quality Time (2017)
    ****

    Pane bože, díky za tu poslední scénu. Já si vždycky myslel, že tahle situace štve jenom mne.

    • 2.7.2017  01:06
    Dobrý časy (2017)
    *****

    Film tak absolutně vymknutý z jakékoli logiky, že má až značný kultovní potenciál. Tvůrci museli být na drogách. Diváckému zážitku pomůže, když na nich bude taky.

    • 26.6.2017  17:56

    Tak už se to zlomilo. Už jsem se dostal z fáze "sakra, je to moc divný, pomalý, nesmyslný, nelíbí se mi to, ale pořád mě to zajímá" do fáze "už mě ten kripl fakt sere". Myšleno Lynch. Takhle, s prominutím, kurvit Twin Peaks, můj oblíbenej seriál! Tohle jsou totiž dva seriály v jednom. Z jedné třetiny pokračování starého Twin Peaks, v němž se dozvíme, že po 25 letech se v našem oblíbeném městečku v horách VŮBEC NIC ZAJÍMAVÉHO NEDĚJE, ze dvou třetin pak seriál sestávající z hala bala poskládaných a vzájemně nesouvisejících útržků různých dějů a bizarních výjevů, který by se mohl jmenovat třeba "sračky z choré hlavy". Po osmém díle moje trpělivost vypršela (a to epizoda sedm budila jisté naděje) a musím tenhle Return považovat za zlou urážku. Nechápu pětihvězdičkáře a opravdu bych si rád přečetl uvěřitelný vysvětlení, proč tohle někdo považuje za dobré. Nemyslím si, že existuje. PS: Koment trochu upraven, aby nezněl tak útočně na spokojenou část publika. Bezprostředně po zhlédnutí jsem byl roztrpčen a hodnocení tu se mi zdálo jako špatný vtip.

    • 23.5.2017  19:00

    No nevím. První dojem rozpačitý a rozporuplný, ale jsem připraven jej po zhlédnutí celé série revidovat. Strašně bude záležet na tom, kam se nové Twin Peaks ve zbývajících epizodách posune a co z něj vyplyne. Zatím mě ale vyloženě bolí dívat se na Dalea Coopera, kterak s mátožným výrazem putuje od ničeho k ničemu, a na jeho zlé dvojče, které vypadá, jako kdyby se Pavel Kříž účastnil soutěže Tvoje tvář má známý hlas a hrál v ní Elvise. A na staré známé, kteří se křečovitě snaží hrát to, co před 25 lety. A na nové postavy, které mě zatím nijak nezajímají. Prostě po 3 zhlédnutých dílech to má příliš málo z toho starého Twin Peaks, které miluju, a příliš mnoho z pozdějšího Lynche, který jde mimo mě. Ale je brzo psát konečné stanovisko, hůl nad tím ještě nelámu.

    • 17.5.2017  21:29

    Zase to není ta topovka, ve kterou jsme doufali, ale zase je to alespoň pro mě fajn scifi horor. Každopádně je škoda, jak je to polovičaté a nesoudržné, protože potenciál dějového oblouku je velký. Bohužel ho ředí tupé postavy, tupé proslovy a i některé tupé scény. Zrození prvního opravdového vetřelce bylo fakt funny. Kolem a kolem to má stejné mínusy jako Prometheus, plus pár pozitiv navíc. Ale pokud vás u Promethea štvalo, že si průzkumníci sundavali helmy moc brzo, tak tady si je při výsadku na novou planetu pro jistotu ani nenandají ... Edit: Musím říct, že to ze mě velmi rychle vyprchalo. Mnohem rychleji než Prometheus, ke kterému jsem se po projekci vracel. Při vzpomínce na Covenanta se mi zpětně vybavují spíš ty negativní stránky, u předchůdce tomu bylo naopak. Což je asi relevantní důvod ke snížení známky.

    • 28.4.2017  09:25
    Uteč (2017)
    ****

    Dobré, ale v Americe imho až nadstandardně přehypované následkem rasové tematiky, která v zámoří nutně rezonuje více než u nás. Přitom zajímavou věcí je, že ta rasová linka vlastně není v samotném filmu ani nijak výrazně rozvedena a "rasismus" záporáků dost plave na vodě. Podnětný mi přijde rozpor v tom, zda si tu záporáci dělají z černochů instrument prostě proto, že rasismus, anebo proto, že je v mnoha ohledech - alespoň v některých případech - považují za lepší? Jen si nejsem jistý, zda je to rozpor záměrný, anebo zda nemá scénář úplně ujasněné, co chce vlastně říkat. Ono je to v základním konceptu totiž dost cheesy, rozhodně víc než jsem čekal. Taky je to méně horor, než jsem čekal, a více komedie, než jsem čekal. Hlavně ty humorné vložky mi přišly dost rušivé. Komediální prvky v hororrech a priori neodmítám, ale zde prostě citelně narušovaly tu paranoidní atmosféru (s tou se smích imho moc nekamarádí) a na můj vkus to byl humor velmi jednoduchý, byť určitě funkční. Namísto nich bych uvítal širší vysvětlení mechanismu toho, co se tam s těmi černochy přesně děje, protože to vlastně bylo ve filmu jen velmi zhruba načrtnuto, až to ve mně vyvolalo bordeloidní dojem. A pak mě také lehce zklamalo, že mi tam chyběl nějaký moment překvapení. Jako jo, ono je to námětově vcelku originální, ale celý děj se pak pohybuje v mantinelech relativně očekávané hry. Ten jeden relativně větší zvrat mě napadl asi deset minut před jeho odhalením. Pak se to mělo rozjet, ale namísto toho bylo relativně rychle hotovo. Komentář zní možná až moc kriticky, ale to je tím, že jsem byl opravdu skálopevně přesvědčen, že jdu na nejlepší horor posledních let. To ani omylem, ale dobrý film to určitě je, to jo.

    • 17.4.2017  17:06
    13 Reasons Why (TV seriál) (2017)
    ***

    Oříšek k hodnocení. Filmařsky relativně nápaditě odvyprávěný příběh (byť scenáristická konstrukce je dost vychtěná), který v epizodách 10, 11 a především 12 a 13 dospěje k silnému závěru. Boha jeho, proč ale to skutečné drama muselo přijít až tak pozdě? Více než dvě třetiny celého seriálu jsou o tom, jak se ufňukaná přecitlivělá kravka snaží přesvědčit příčetného diváka o tom, že si za své problémy může de facto sama. Vzhledem k rozuzlení v posledních epizodách považuju za obludné, že je ten seriál vystavěný tak, že ta idea "může si za to sama" může člověka při sledování vůbec napadnout. Ale opravdu tomu tak je, protože až do těch několika posledních dílů se řeší hrozné malichernosti, které v té či oné (a mnohdy horší) podobě musely na střední potkat většinu lidí. Výsledkem tak pro mě bylo, že jsem velmi brzo začal nesnášet všechny postavy a vůbec nejvíc právě nešťastnou Hannah. Její voiceoverová teenage moudra mě ubíjela, rovněž tak i věčně zadumaný výraz jediného spravedlivého, pane Claye. Ty poslední epizody dojem zlepšují, ale faktem zůstává, že jsem se k nim dostal jen silou vůle. Malichernosti se nabalovaly a nabalovaly, až už z nich malichernosti nebyly, ale antipatie k postavám prostě zůstala. Mimochodem, opravdu si myslíte, že člověk autenticky zdeptaný takovým způsobem, že spáchá sebevraždu, bude v roce 2017 před oním aktem natáčet 13 audiokazet, kde o svém utrpení bude relativně bez emocí a leckdy i s "vypravěčským nadhledem" sáhodlouze vyprávět? A dělat u toho ladné narativní piruety jako "tuhle část příběhu si nechám na potom"? Ten seriál podává sebevraždu jako romantické gesto, a to se mi zdá velmi nebezpečné. Kdyby přišel před deseti lety, kdy frčel emo styl, měli bychom tu, tuším, o pár mrtvých teenagerů víc.

    • 5.4.2017  23:24
    Raw (2016)
    **

    V prvé řadě, určitě na Raw nechoďte jako na horor. Prezentovat tento snímek jako brutální horor, u kterého diváci omdlévají, to zavání skoro až drzostí. Jestli u tohoto někdo zkolaboval, tak jedině snad nějaký geront, který by shodou okolností v danou chvíli zkolaboval tak jako tak, Raw neRaw. Budiž, přes tento "podvod" bych se i přenesl, pokud bych dostal zajímavý a něčím podnětný film. Ale kdepak. Debutující autorka se patrně snažila říct něco hlubokomyslného o společnosti, ale dělá to skrze blábol, který stojí na extrémně vratkých základech. Aby se autorka dostala dějově tam, kam potřebuje, tak různé události postrádají své logické konsekvence a žádná z postav se nechová jako skutečný člověk (problematické využití vedlejší gay postavy je jen špičkou ledovce). Což je v případě, že má film o lidech něco vypovídat, a zároveň se odehrává v reálném světě, a ne v nějaké alternativní realitě alá The Lobster, docela problém. Tohle je do sebe zahleděný, vychtěně provokující art, uvnitř ovšem takřka úplně prázdný. Předpremiéra v hipsterském letenském Bio Oko tomu sedla jako prdel na hrnec.

    • 24.3.2017  22:31

    Takhle vypadá film režiséra, který se strašně, opravdu strašně moc snaží, ale bohužel mu nebyl nadělen filmařský talent. A bohužel ani nadstandardní intelekt či kreativita, aby mohlo být jeho dílo zajímavé něčím jiným. Pokud to v prvé polovině ještě jakž takž drží naděje pár atmosférickými scénami, v druhé půlce už mi bylo všechno jedno.

    • 23.3.2017  23:47
    Život (2017)
    ****

    Remcající blbouni se můžou každej rok desetkrát těšit z na chlup stejných infatilních omalovánek, v nichž maskovaný šášula zachrání svět před generickým záporákem, ale já bych se s dovolením těšil z toho, že jednou za dekádu vznikne s odpovídajícím rozpočtem (+obsazením, řemeslnou zručností) film, který je lehce podobný jinému filmu, který vznikl před zhruba 40 lety. Skandál. Před projekcí jsem doufal v plnotučnou osmičku (jakože 8/10), nakonec je Life spíš nedoživenou sedmičkou, ale pořád fajn. Ústřední potvora se mi designově líbila, řada scén mě potěšila hravým využitím všudypřítomného stavu beztíže, a minimálně v první polovině snímek působil i relativně chytře, uvěřitelně a vědecky. Když se pak přehoupne do čistokrevné béčkové naháněčky (pro mě zhruba v momentě druhého úmrtí), tak už příliš chytrý není, ale čert to vem. Také mi připadalo, že se v druhé půlce velmi nešikovně přepíná/stříhá mezi akčními a "zádumčivými" sekvencemi - jako kdyby vždycky bylo něco vystřihnuto, aby nebyl film příliš dlouhý. Osobně bych taky trochu hororově přitvrdil. Že by se ze Života mohlo vyklubat něco víc, než jednohubka před květnovým Vetřelcem - Covenantem, se nepotvrdilo. Ale jako právě ona jednohubka je to za mne slušné.

    • 1.3.2017  15:45
    Nicota (2016)
    ****

    V rámci nenáročných, zábavných hororových béček je The Void na špici konkurence posledních let. Má to trochu z Lovecrafta, trochu z Barkera, trochu z Carpentera. Vysoké tempo naskočí už na začátku a až do konce pak není místo, které by bylo vyloženě hluché - v podstatě neustále se děje něco nechutného, hrozivého nebo atmosférického. A že je to po mytologické stránce blábolivé? To sice jo, ale díky radosti z úžasných praktických efektů mi to u tohoto filmu nevadí. Gore a monster jsem mimochodem čekal větší nálož, ale nakonec se s nimi spíše šetří a větší část stopáže to tvůrci hrají spíš přes atmosféru (což je pro mě pozitivum!). Když se nějaká potvora objeví, tak je ovšem libová.

    • 26.2.2017  15:30

    Více oceňování takovýchto blbých, angažovaných filmů, a Konvička s Okamurou a jim podobní potrati mohou slavit, protože jim stoupenci budou přibývat tak nějak automaticky. Takovýhle pohled na migrační krizi fakt ne-e. V tom filmu je totiž zidealizované všechno. Dobrosrdečný migrant Kwame, který lže a krade (protože musí). Rasistická matka hlavní hrdinky, která si předtím, než exne, stihne uvědomit, že se nechovala správně. A nakonec samozřejmě naivní hrdinka/dobrovolnice Inger (určitě volí Zelené), která se do Kwameho nekontrolovaně zamiluje, všecko mu odpustí a z dědictví po matce mu ještě zasponzoruje cestu zpátky za manželkou a třemi černoušky do Ghany, protože "v Dánsku ho štěstí nečeká". Zbyde jí po něm (ne)kulturní obohacení a společná fotka ze zábavního parku Tivoli. Tyvole.

    • 24.2.2017  21:31

    Velmi příjemná žánrovka, která v místech, kde by jiní předstírali sžíravou satiru nebo tlačili na pilu co drsnosti a krvavosti, prostě jen příjemně baví. Začíná to jako kdyby Coeni točili Volný pád, pak se to stočí trochu jinam a v závěru ještě trochu jinam, ale nechci spoilerovat. Každopádně se člověk strašně lehce naladí na stejnou vlnu, na které ten film běží. Asi právě díky tomu, že si to tak nějak na nic "důležitého" nehraje. A protože hlavní postavy v podobě deprivované boubelky a podivného hobita jsou sympatické, aniž by musely svým vzezřením vypadnout z prvních stránek lifestylových magazínů. Do žánrů každopádně přidat komedii, pls.

    • 18.2.2017  00:19

    Kdokoli dal Verbinskému ty miliony, díky nimž může A Cure for Wellness vypadat tak krásně, jak vypadá, byl šílený. Ono šíleného je toho na tom filmu víc - a zákonitě zklame každého, kdo se nedokáže přepnout z očekávání inteligentní, ambiciózní budoucí žánrové klasiky (a že minimálně první půlhodinu je zaděláno). Na druhou stranu, myslím, že nikdy nikdo v historii takhle dobře a s takovýmhle rozpočtem nenatočil čistokrevný hammerovský scénář gotického hororu. Ústřední nápad je fajn, jeho zpracování je na poměry dané žánrové podkategorie zhruba průměrně sofistikované (tzn. debilní, ale spíš milým než otravným způsobem). Hlavní potíž je bohužel v délce, v tom souhlasím s řadou kritičtějších recenzentů. Začátek je výborný, to film dokáže vzbuzovat diváckou zvědavost, působí tajemně a znepokojivě. Závěr je taky super, protože wtf momenty v něm naberou na obrátkách takovým způsobem, až jsem chvílema váhal, jestli opravdu vidím, to co vidím. Jason Isaacs hraje Christophera Leeho v nejlepších letech a je to celé úplně krásné (ale kdo z dnešních návštěvníků kin to ocení?!). Naneštěstí prostřední víc než hodinu Verbinsky povážlivě natahuje a výrazné pokrácení by jí rozhodně neuškodilo. Kdyby se všechno mezi první a poslední půlhodinou smrsklo zhruba na polovičku času, asi bych šel do plnejch. Protože jsem fakt rád, že něco takového vůbec vzniklo.

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace