dawe04

dawe04

David Bulawa

okres Ostrava

homepage

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 24.10.2017  09:26
    matka! (2017)
    ****

    Po třech letech se vizionář Darren Aronofsky vrací se symbolickým hororem mother!. Režisér skvělých a divácky srozumitelných snímků Pí a Requiem za sen pokračuje svoji autorskou mašinérii, kterou započal ve filmařsky kontroverzní Fontáně. Černou labuť jsme ještě žrali, Noe už byla pouze egoistická slátanina a popravdě, matka! chvílemi chodí po obou březích zároveň. Jennifer Lawrence a Javier Bardem jsou zdánlivě harmonický pár žijící na samotě u lesa, kde se ona snaží rekonstruovat jejich hnízdečko a on napsat další mistrovské dílo. Od podivné návštěvy creepy párečku Eda Harrise a Michelle Pfeiffer a jejich synů se film zvrhává v náročný kolos plný symboliky, alegorie, slepých uliček a šokujících obrazů. Z matky! se tak stává blahodárná umělecká mana, která ve vás bude vyvolávat pocit, že sledujete něco výjimečného a trýzní vás tím, že všechno nestíháte chápat. Anebo ten nejkrutější jed, kdy budete u filmu trpět a pravděpodobně odejdete z kina. Sledování hereckého koncertu Jennifer Lawrence, která je smířlivá, nechápavá, trpící, milující je fascinující, stejně jako bublání režisérova ega ve všech součástech filmu. U tohoto filmu však doporučuju si dopředu zjistit, co tím chtěl Aronofsky předat.

    • 25.3.2017  11:09

    Návrat do do světa létajících aut, nasraných stromů a máslového ležáku skrze nového hrdiny Mloka Scamandera mi celou dobu nabízel srovnání se Star Wars. Vracíme se do dobře známého prostředí, přestože obě frančízy byly úspěšně zakončeny, máme tu nové hrdiny, pomrkávání na staré známé a náběh na další balíky peně...ehm neméně svěží a originální pokračování. Já osobně už se zpátky do světa třikrát zrestaurované hvězdy smrti netěším. Fantastická zvířata na to jdou podobně, ale přece jen (naštěstí) trochu jinak. Máme tady nerdovského hrdinu (a jak se následně ukáže, s mírnými ekoteroristickými sklony), který přijíždí s kufrem magických potvor do New Yorku, aby tady vykonal jednu svoji záležitost - a zvířata samozřejmě zdrhnou. Paráda, vždycky mě zajímalo, jak funguje čarodějný svět za hranicemi Anglie (potažmo Evropy), Yates s Rowlingovou si tady vyhráli díky dobovému zasazení (zkostnatělý systém), jazyku a stereotypním reáliím. Jsem vlastně rád, že se dvě hodiny komediálně nehoníme za faunou, která si pohrává tu trochu s dětinskostí, tu s roztomilostí (kleptomanský ptakopyskoježek vede). Fantastická zvířata ve skutečnosti hrají i na temnější notu (což je logické, generaci vychovanou Potterem si chlupatými příšerkami nezískáš). Překvapivě se zde otvírají náboženská a sociální témata (anti-witch sekta), která ale nakonec pracují pouze povrchově a stereotypně a celé to sklouzne k největší slabině filmu. Zvířata jsou ve finále matoucí honička na (SPOILER) digitální smog. Nic nového se tu neodehraje, na druhé straně, sympatické osazenstvo a vkusně dávkované pomrkávání na fanoušky Pottera - teď se starwars/potter paralela uzavře - důstojně startuje sérii, o kterou by mohli mít diváci zájem, protože se s ní pracuje bez recyklace. A tak se na další film vlastně docela těším!

    • 25.3.2017  11:08

    I když jsem se zařekl, že na další Star Wars po tom loňském failu nepůjdu, mám slabou vůli a podlehl jsem Síle. Mašina na generické povídačky Disney tentokrát zlákal nepříliš ostříleného Geretha Edwardse, který zaujal Monstrem a remakem Godzilly, ovšem jeho styl u obou filmu nevyhovoval každému (rozuměj nebylo to barevné, nehláškovalo se tam a bitky nebyly snímané ze všech možných nerealistických úhlů). A měsíci Jedho div se, ono to jde. I když to teda opět dře a řekněme si to na rovinu. Nevěřím, že nás jakékoliv Star Wars uchvátí tak, jak bychom si přáli. Rogue One trpí několika neduhy, na kterých se podepsaly zásahy studia i Edwardsova ještě ne úplně jistá režie. Úvodní půlka je klipovité navštěvování planet a seznamování se s kvantem postav v čele s opravdu sympatickými Felicity Jones, Diegem Lunou, Madsem Mikkelsenem a Donniem Yenem. Nehledě na to, co se píše v českých recenzích, postavy jsou dostatečně prokreslené, motivované a za mě, všechny bych klidně šoupl do hlavního děje. Rogue One je totiž doplňkovým příběhem o získání naděje na zničení právě dostavěné Hvězdy smrti (ano, je tu opět Hvězda smrti, ale je to ta původní a ne nová, uf). A tenhle status vsuvky filmu notně pomáhá, neboť si film jede po vlastní ose, není tu takový fan service a Edwards na diváka 130 minut zuřivě nemrká starwarsáckými suvenýry z dob minulých (což pro některé může být značné mínus). Druhá polovina rozjíždí navíc opravdovou jízdu, kterou jsme v sedmičce marně hledali a konečně si připadáme jako v Předaleké galaxii. Výborně natočená, osudová, akční, zábavná - navíc s opravdu překvapivě dobrým závěrem a lahůdkovým koncem. Který dokonale potlačuje dojem, že jde vlastně o dost zbytečný film, který do univerza nic nepřináší. Je to ale poctivá story, která skoro ve všech směrech napravila reputaci po minulém selhání. 7,5/10

    • 25.3.2017  11:06
    Loving (2016)
    ***

    Velmi pomalé, velmi nenápadné a velmi maličké drama. Nichols dramata fakt umí a jde vidět, že se mezi nimi cítí jako ryba ve vodě, Mud (2012) však nepřekonává ani příběhem podle skutečné události o smíšeném páru v 60. letech, který stíhá zákon pro nedovolené manželství ve Virginii. Richard Loving a jeho žena Mildred však hlasitě nebojují za svá práva, ba ani hlasitě netrpí útlakem bělošské většiny. Prostě se rozhodli, že se vezmou a přijímají následky svého činu, i když je odmítají pochopit. Úplnou, nenásilnou náhodou jednoho dne pošle Mildred dopis ministru Kennedymu a jejich případ se začne projednávat před Nejvyšším soudem, což vyústí ve zrušení onoho zákazu manželství smíšených párů. Rich je velmi apatický k šanci nastolit spravedlnost, Mildred se snaží o něco víc, ve výsledku ale chtějí být tihle dva prostě spolu, milovat se, vychovávat děti. Tahle nezvyklá poloha charakterů dramat z doby utlačování práv černochů klade zajímavé nároky na herectví hlavních představitelů, Joel Edgerton a Ruth Negga jsou minimalisticky bravurní, dáma to dotáhla dokonce na oscarovou nominaci. Je to řemeslně zvládnuté drama, které sází paradoxně na nedramatičnost a v záplavě podobných snímků bohužel úplně nevyčuhuje, za uklidněné pojetí však palec nahoru. Nichols však na své opravdové velké drama ověnčené několika nominacemi stále čeká.

    • 25.3.2017  11:06

    "So this is the America Trump is speaking to..." - Trochu jsem si upravil citaci z diskuze na IMDB ale jo, sedí to. Hell or High Water je neowestern, nově se rodící žánr, kde se kovbojové neprohání na koních po prériích nahánět indiány, nýbrž se v současném texaském zapadákově kodrcají ve starých kraksnách a náhaněni jsou leda tak oni sami - dluhy, bankami a korporacemi. Ani Indiáni už kolem ohně neuctívají velkého Mahea, nýbrž se potýkají s alkoholem, křivdou minulosti a hazardem. Ta část "American Dream" Spojených států na tuhle oblast a lidi kašle a tak si dva bratři (Foster, Pine) pomůžou k lepšímu životu přepadáváním bank. Na stopě je jim dosluhující šerif (Bridges) a jeho indiánský parťák. Hell or High Water je skvěle napsaný a poctivě natočený western heist, kde není kladen důraz na akci a narativnost, nýbrž na skvěle vykreslené charaktery a sociální kritiku současných "sit-with-gun-on-farm-porch" oblastí Spojených států. Sluncem vyprahlé depresivní podívané dominují vynikající herecké výkony a opravdu silné finále.

    • 25.3.2017  11:05

    Novinka studia Disney mile zaskočila silným příběhem z prostředí polynéské kultury, kterou překvapivě nedegraduje pro potřeby anglosaského diváka. Moana je navíc po dlouhé době opravdu silná a sympatická hrdinka, která se obejde bez statečného prince a zbytečného románku. Na cestě má jen hodně blbé (a hodně vtipné) kuře HeiHeie (jehož komická charakteristika připomíná Disneyho rané grotesky s Mickeym) a narcistického poloboha, jež nedosahuje i přes chvástání Moanině odhodlanosti. Mytologie příběhu rovněž dokáže překvapit svěžestí (hrátky s mořem, tetování Mauiho), stejně nádherná animace tropického ráje. A jelikož je to Disneyovka, nevyhnou se Moaně ani semtam utahané self-empowerement cajdáky a lobotomické gagy, které Disney variuje už 100 let a předpokládám, že dalších sto ještě bude. Nicméně, velmi povedený animák do sbírky, rozhodně bych radši viděl si holčičky hrát s malými Moankami, než s princeznami z frigidně sexistického Frozen.

    • 25.3.2017  11:04
    La La Land (2016)
    ****

    Začnu narovinu. La La Land jsem si neskutečně užil. Sám, ve starém divadle plném důchodců, mladých párů a maminek, co od 50 odstínů zřejmě občas zabloudí na něco, co má náhodou 14 nominací na nejprestižnější filmové ceny. La La Land je totiž ukázkou naprosto precizně a poctivě zvládnuté filmařiny. Je to nádherná malba filmového řemesla. Vynikající hudba a písničky podšité jazzovou muzikou, kterou Chazelle přetáhnul z Whiplashe (kolikrát jsem ten film měl živě před očima), vynikající práce s kamerovými pohyby, senzační střih, kostýmy, výprava – v hlavní roli Los Angeles za stmívání a rozbřesku a hlavně fantastická práce s osvětlením. Všechno to pod taktovkou skvělé režie Damiena, jež prokazuje svojí uměleckou genialitu! Ve dvaatřiceti ukočírovat takhle technicky komplexní film! Gosling je přesně tím, kým chce každý z nás chlápků být a Emma je pohádkově okouzlující. Příběh je bez debat poměrně jednoduchý a přímočarý, nicméně si to neplést s povrchností! La La Land má v sobě sice banální, ale velmi propracované myšlenky o snech jednotlivců a jejich proplétání se společným životem zamilovaných. Přestože jde o poctu klasickým hollywoodských příběhům, Chazelle jde i okolo. Máme dokonalou lásku, takže nás naše neúspěchy nezlomí? Ne! Viset na někom nás šťastnými neudělá (THANK YOU!!!) a honbu za splněnými sny ukazuje La La Land spíše v posmutnělém světle.Vše je vyobrazeno někdy až příliš sebestřednou uměleckou narací (scéna kdy Gosling a Stone spolu za rozbřesku nad LA stepujou a zpívají kolem lampy je až kýčovitě krásná). Podobných uměleckých obratů je La La Land plný (když Gosling s Emmou diskutují o tom, že se jazz pouští jenom jako kulisa ke konverzaci v restauracích – a pak při jejich první společné hádce u večeře hraje jako kulisa....jazz, Goslingova vášeň a později i Emmina) nebo závěrečné Goslingovo klavírní solo, kde obraz retrospektivně ukazuje jiný příběh, který by se stal, kdyby některé události se odehrály jinak. La La Land je vynikající film, který si všechny ty nominace právem zaslouží a chápu, čím učaroval akademiky.

    • 25.3.2017  11:03

    Manchester by se dal zařadit mezi poměrně standardní maloměstské dramata se zlomenými hrdiny, kteří se snaží najít zpátky nějaký opěrný bod ve svých životech. Lee je nabručený chlápek, na kterém jde vidět, že se mu něco hrozného stalo. Při další denní rutině mu zavolají z nedalekého Machesteru, že jeho bratr zemřel a zanechal po sobě šestnáctiletého puberťáka. Lee se vrací na místo u moře, plné bolestivých vzpomínek a musí se postavit novým zodpovědnostem a starým ranám. Čím tedy film scénáristy a svátečního režiséra Kennetha Lonergana tak zaujal? Především v pouhých náznacích rozkrývání minulosti (až na jednu výjimku, která je natlačena až příliš na slzné kanálky), divák si tak má možnost příběh skládat sám a představovat si, jak se některé pasáže odehrály (emotivní rozhovor Leeho a Randi). Zároveň se netlačí na pilu a spoléhá se na herecké představitele. Na Caseym Affleckovi vidíte každou emoci, kterou prochází a čtete z jeho projevu neuvěřitelně živou postavu. Casey si letos hrdě pro toho Oscara dokráčí a Michelle Williams ve svých třech delších scénách dokazuje, jak skvělou herečkou je (pořád nechápu, jak kravka z Dawsonova světa může tak skvěle hrát). Manchester by the sea je spíše výborně napsané, než natočené drama, které si zaslouží nejen místo u moře, ale i na Oscarech.

    • 25.3.2017  11:03
    Moonlight (2016)
    ****

    Generační černošské drama, které nenásilně pojednává o problémech sexuality, drog a sociálních rozdílů je jedním z hlavních favoritů. Pravdou je, že těžko říct, čím zrovna tohle hodně dobře napsané a natočené drama (skvělá kamera) tak vyextázovalo kritiky. Plusem je veliká subtilnost, která netlačí na pilu a soustřeďuje se na Chirona, který to v životě zrovna nevyhrál. Ve škole ho šikanujou, matka jede v drogách a tak nějak tuší, že postelí mu neprojdou žádné big ass bitches. Herci jsou dobří, vyzdvihnout musím feťáckou Naomie Harris, ,kterou jsem před deseti lety označil za herečku budoucnosti a po všech těch nevýrazných Moneypenny ztvárňuje i na malém prostoru nechutně živelný charakter. Jenže Moonlight tak nějak nevybočuje z řady klasických dramat, jež se ve filmových archivech válí spousty a přiznám se, že jsem čekal o dost více.

    • 25.3.2017  11:02
    Lion (2016)
    ****

    Lion je klasické lost&found drama o indickém chlapci, co usne ve vlaku a už není schopen najít cestu zpět ke své rodině. Podle skutečné události samozřejmě. Lion je ze všech nominovaných asi největší křikloun o Oscara, kadence slzopudných scén je až příliš vysoká, což je škoda, protože jde o docela zajímavý příběh se solidními herci.

    • 25.3.2017  11:02
    Ploty (2016)
    ***

    Režisérská prvotina Danzela Washingtona je adaptací divadelní hry a ta stopa je opravdu výrazná v celém snímku. Trochu Danzel-fetišistické drama ve třech lokacích by na divadle mohlo být působivým zážitkem, dialogy jsou brilantní, ale bohužel dost o ničem, rozmělňují tempo a filmové stavbě prostě úplně neladí. Ano, Danzel podává životní výkon, Viole stačí jedná pořádná emotivní scéna se snoplem a Oscara si letos na poličku konečně postaví, ale suma sumárum, jde asi o nejslabší Oscarovku a nejméně přátelskou běžnému filmovému divákovi.

    • 25.3.2017  11:01

    Hidden Figures jsou hrozně loveable filmem. Je to kvalitně natočené a odehrané drama, které navíc komerčně zaválelo a hovoří se o možné budoucí klasice ala Forrest Gump. A proč vlastně ne. Hidden Figures jsou přesně tím filmem, jehož vítězství by zase semknulo odbornou i laickou filmovou veřejnost a Oscarům by zase navrátil punc filmového svátku pro filmové diváky, ne jen fajnšmejkry.

    • 25.3.2017  11:00

    Návrat chlupatého parťáka Godzilly se jednoduše moc nepovedl. Tak generický blockbuster aby člověk pohledal. Kong je trikově vydařená vizuální podívaná, celá sekvence Kong vs vrtulníky je big screen worthy a pár dalších scén taky. Potěší i super áčkoví herci v čele s Hiddlestonem, Larsen, Jacksonem a Rileym, jenže problém je, že nejcharismatičtější živá entita byl pouze Kong. Příběh je banální utíkání a boj s X příšerama a nic víc. Nesympatické postavy padají do chřtánů monster, které se neblíží ikonickým hmyzákům a t-rexům z klasického King Konga. Teenage hlášky ala Marvel taky nepomáhají, zvlášť když si Kong chvílema hraje na válečnou kritiku. Je to tupá zábava která logicky cílí svou jednoduchostí na největší diváckou obec, odvážnému pojetí Godzilly se však vyrovnat nedokáže ani za mák.

    • 16.11.2016  11:37
    Příchozí (2016)
    *****

    Villeneuveovo jméno je potřeba si zapamatovat. Zmizení, Sicario, Enemy a nyní Příchozí dávají lidstvu velký kinematografický dar. Arrival je vše, co chtěl být Interstellar. Výpravný, tajemný, dechberoucí, inteligentní a mindfuckový. Zatímco Nolanova bigbudget sci-fi ohromila snad jedině myšlenkou a triky, Příchozím vyšlo vše, na co jejich chapadla sáhla. Výborná kamera a mrazivá hudba připomínají vstávání chlupů, které loni vyvolalo Sicario. Scénář neuvěřitelně přesně balancuje mezi rodinným patosem a mimozemskou linkou o odbornici na jazyky (nepřekvapivě skvělá Amy Adams), která se snaží zjistit, co příchozí chystají s naší planetou. Příběh na sebe skládá několik filozofických vrstev: samotu, vztahy, rodinu, kontakt, technologie, mimozemské civilizace, mezinárodní vztahy, globální krize, národní identity až po metafyzično, které nebudu dál rozvádět. Film vlastně vůbec není o střetu lidí s mimozemšťany, ale o střetu nás lidí (jako národů), paradoxním nedostatku komunikace a pohrdání člověkem jako živočišného druhu. Zatím nejlepší film roku a dost možná jedno z nejlepších sci-fi.

    • 7.9.2016  22:11
    Smrt ve tmě (2016)
    ****

    Neuvěřitelně napínavý, chytrý a nápaditý thriller o třech zlodějíčcích a jednom slepém veteránovi, který to nemá v hlavě tak trochu v pořádku. Levná produkce pokračuje ve válcování té blockbustrové.

    • 16.8.2016  23:53

    The bitch is real. A je opravdu děsivá. V kraťasu. V trailerech. Příběh je na horor hodně zajímavý, ale nedostane se mu pořádného vystupňování stejně jako ústřední mrše, která by si zasloužila víc záře reflektorů. Paradoxně.

    • 14.8.2016  01:40
    Mělčiny (2016)
    ****

    Co kdysi bývaly skvělé letní jízdy, jsou dnes malé filmy aneb jak můžou jedna herečka, jedna pláž a jeden digitální žralok totálně rozcupovat všechny očekávané letní velkofilmy.

    • 23.6.2016  23:30

    Neskutečná chlama už od osazenstva kina (nerdi a přerostlí mamánci letos válcují sály). Pokračování legendárního spektáklu, který definoval letní blockbuster, je neskutečně dementní podívaná plná omletých nápadů, devadesátkových zápletek a pitomých hlášek. To, že nic nedává smysl je OK, to že se místo ničení památek dočkáme akorát senilních dědků a koule od Applu, je už horší. Ten film prostě vypadá, jako kdyby ho natočili přibližně rok po jedničce a doufali, že to bude znovu fungovat. Na jednoho člověka v sále, jehož poslední film, který viděl, byl nejspíš...Den nezávislosti asi zřejmě jo. Ale prdel to fakt je, ať už to vezmete jakkoliv, mozek pro dnešek zcela odstaven.

    • 19.6.2016  14:01

    Na první zhlédnutí se Jamesi Wanovi bez debat povedlo navázat na superúspěšnou jedničku. Yep, trochu se příběhově sebevykrádá, ale Warrenovi vás vtáhnou do neustálého dvouhodinového strašení, které opravdu zvedá husí kůži a udržuje v permanentním napětí. Milé překvapení je, že většina bubu scén je nesmírně originální a vynalézává, zejména hra s obrazem jeptišky, dětský stan a rozhovor otočeného Eda s Janet (Billem). K tomu skvělé obsazení a Wanův jedinečný smysl pro detail a načasování... Podruhé se film zaryje do kůže snad ještě dravěji. Strach se dostaví i podruhé, objevují se milé chytáky na diváka (jméno démona lze zahlédnout skrytě rozmístěné v domě Warrenových), vyplývá na povrch skutečná podstata filmu a to je nesmírná láska mezi oběma hrdiny, boj za rodinu... A jeptiška je pořád hnusná mrcha. Kdyby to nebylo příběhové podobné jako jednička, tak plná palba. Lepší horor tu už dlouho nebyl a v některých ohledech překonává i originál. Neskutečná pecka.

    • 18.1.2016  01:18

    Nezničitelný Dicaprio si jde pro Oscara. Ale ne, je toho mnohem více. Na dvanáct Oscarů nominovaný epos A. G. Innarity je artově natočený thriller srozumitelný širšímu diváctvu. Neřešíte tak příliš, že příběh je skrz na skrz viděná historka o honbě za pomstou. Protože hudba Ryuchiho Sakamota. Protože nádherné exteriéry. Protože fantastická kamera. U těch zarámování se mi chtělo brečet dojetím, jak je to všechno tak strašně krásné - dokonce i kruté nebo krvavé scény jsou tady nějak mnohem "hezčí". Herci jsou moc fajn, DiCaprio si pro toho Oscara dojde a bude to zaslouženější než za Vlka, hrozně překvapil herecky Tom Hardy. Ta pomalá, nádherná, plynoucí nekompromisnost, krutost, nešablonovitost prostupovala celý film, Innaritu je prostě génius. Scéna s medvědem top letošního roku - ta krutost, reálnost, bezmoc dokreslená kamerou... Nominace zaslouženy.

    • 13.1.2016  21:52

    Už s Djangem mě Quentin přesvědčil, že ta jeho póza superintelektuálního prodejce videokazet není úplně mimo. Ale Osm hrozných zdaleka není tak dobrý film jako Django. Novinka je docela hezkým crossoverem starých tarantinovských dialogovek (Gauneři, Pulp) a současné režisérovy záliby ve westernech, krvi a drsném humoru. Zdivadelnění Osmi hrozných, včetně přehrávajících vykop...herců, překvapivě dost dobře funguje a Tarantino vyniká zejména jako autor vyšperkovaných a břitkých replik a dialogů. Klasický Tarantino - trocha pseudo+nudného balastu vs geniální a extrémně zábavné momenty. A tříhodinová stopáž kupodivu nevadila. PS: Moricconeho hudba skvělá PS 2: Jennifer Jason Leigh válela, Oscárek za vedlejší herečku by nevadil

    • 7.1.2016  21:29
    Joy (2015)
    ***

    Dramatický příběh o hospodyňce s psychopatickou rodinou, nulou na kontě a žádnou budoucností + mop + Jennifer Lawrence = Tradičně skvělá JLaw s mopem v ruce utáhne i neatraktivně a neohrabaně napsané drama a nesympatické příslušníky ústřední rodiny. PS: Neřekl bych to, ale od screenpresence Bradleyho Coopera to šlo výrazně nahoru

    • 27.12.2015  11:26

    Velmi povedená hororová komedie s příjemně pomalým tempem, budující atmosférou, skvělým konverzačním humorem a roztomilými příšerkami navrch. Strašidelná rodinná podívaná pro ty, kteří už z Lásky nebeské chytají cukrovku.

    • 22.12.2015  00:54

    Mnoho povyku pro... trochu nostalgie. Na začátek se trochu pochválím, neb se mi opět potvrdilo to, že tenhle film vzniknout nemusel. Tak ze startu nějáká pozitiva: Triky slušné, natočeno obstojně, noví herci hodně fajn (až na toho záporáka, poté co sundá masku - mnohem vtipnější moment, než veškeré droidí infantiloviny). A pak je tu ta nostalgie. Nostalgie a odkazy na původní série vždycky potěší (skvěle s nimi pracoval Jurský svět nebo Mad Max). Ovšem to, že z ní někdo sestaví celý film, jsem ještě snad neviděl. Síla se probouzí je v podstatě puzzlovitý remake poskládaný z toho nejlepšího z původní trilogie v uhlazenějším kabátku. Snad každou scénu, každé prostředí, motivaci i postavu jste už v minulosti ve SW viděli. Na to nekončící ubíjející množství variací bych chtěl Kokešovi sepsat analýzu! Abrams se drží původními filmy nastavených mantinelů, aby náhodou nenaštval nerdy zuřivě mávající maketami lightsaberů a nenabídne vůbec, ale vůbec nic navíc a ani žádnou "wow" scénu, nic zapamatovatelného, usazující na zadek. Není tu žádná osudovost a když už je tu nějaká scéna, která by měla vyvolat emoci, je naprosto irelevantní k naraci. Co mě ale nejvíc znepokojuje, jsou ty nadšené ohlasy a rekordní tržby. To to nikomu vůbec nevadí? Představa, že se podle toho vzoru díky úspěchu sedmých Star Wars začnou natáčet ostatní filmy... Děkuji, nemám zájem. První Star Wars, které nechci vidět znovu a popravdě mě ani moc nezajímá, jak to bude dál.

    • 19.12.2015  13:00

    Měl to být oscarový epos podle Melvillova Moby Dicka, nakonec to bohužel není oscarové, ani epické. Tak nějak napůl cesty. Je to poctivá filmařská práce, herci taky fajn... Záhadou je ale to, kam se poděly veškeré emoce a husí kůže z trailerových velkolepých scén (ty s velrybou). Na vině tak budiž kolísavé vypravování, které nedokáže za celou dobu pořádně strhnout. PS: Z dnešního pohledu prostě nedokážete ani hrdinům fandit při zabíjení velryb. Celou dobu jsem fandil vorvaňovi a doufal, že ty olejem posedlé kretény co nejdřív pošle ke dnu.

    • 7.12.2015  16:42

    Spielbergův velkolepý návrat? Nemyslím si. Spielberg nikam neodešel. Indiana Jones okay, žádný zázrak a Lincoln byl u nás přijat jako zívárna (ale Spielberg nemůže za to, že v Čechách o Abrahamovi víme leda to, že byl americkým prezidentem zastřelený v divadle, který si občas odskočil ulovit pár upírů). Ale na rozdíl od senilnícího Scotta, je Most špionů standardně výborný Spielberg. Skvěle odvyprávěný, zahraný, dostatečně pate a patrio - tický. Nic víc. V kontextu dnešní Evropy navíc alarmující - zejména v paralele o Berlínské zdi... Na každém člověku záleží.

    • 24.11.2015  22:08
    V hlavě (2015)
    *****

    Prý jedna z nejlepších pixarovek. Naprosto rozumím všem, které mohl tento nový pixarovský animák zklamat. Trailery lákaly na trochu něco jiného, než se objevilo ve filmu. Ano, prostřihy na reálnou situaci a jednání v hlavě byly ohromně vtipné. Ale ruku na srdce, na tomto principu by celá stopáž podle mě fungovat nemohla. Rozčarované reakce z toho, že V hlavě sklouzlo k přímočarému putování je na místě, ale stejně tak by dopadlo vyprávění pomocí konfrontace reality a světa v hlavě. Stejně byste koukali na banální rodinný příběh, osvěžený o tajtrlíkování mozkových postaviček a hrozila by poučka opakovaný vtip... Ale k filmu. Ono lineární putování hlavou je ve skutečnosti extrémně nápadité (abstraktní část) a vtipné (hollywoodská studia ve snové sekci). Už dlouho jsem s etak upřímně nedojímal nad neskutečnou imaginací a lehkostí tvůrců jako právě u tohohle animáku. Je to opravdu jedna z nejlepších pixarovek, jen se nenechte tak snadno oblbnout trailery, Ty stejně neříkají o filmech nic.

    • 23.11.2015  20:15
    Matroš (2015)
    ****

    Producent Forest Whitaker dal dohromady velice příjemnou a povedenou krimikomedii zasazenou mezi losangelské gangy, která jednak pracuje a jednak efektivně bortí ghetto stereotypy a nahlíží na černošskou kulturu skrze ústředního geeka, který si libuje v devadesátkovém hip-hopu. Inteligentní a moderně pojatý příběh o současných teenagerech, kteří se s nadhledem potýkají s nepříznivými podmínkami amerického předměstí plného drog, zbraní a šikany. Super obsazení a ten soundtrack. TEN SOUNDTRACK!

    • 22.11.2015  21:28
    Steve Jobs (2015)
    ****

    Oscarový režisér, scénarista a herecký ansámbl...to nemohlo dopadnout zle. A taky že ne. Jobsovi skalní fanoušci, kteří by se přišli kochat slavnými "epláckými" hračičkami nebo příznivci lineárnách životopisů s pohádkovým koncem mohou být zklámaní, ale! Příběh rozdělený na tři podobná dějství, kdy Steve představuje světu své vymazlené děti - Macinstosh, NEXT a iMac. Celé drama se odehrává v zákulisí příprav a díky brilantnímu scénáři, dialogům a režii se mnohovrstevně proklesluje Jobsův obraz: vztahy v rodině, k přátelům, kolegům, podřízeným, Jobsův komplikovaný charakter i marketingový talent. Netřeba zachycovat vývoj, ten je v časových skocích vždy díky dialogům a flashabackům dostatečně podán - viditelné hlavně v geniální scéně v druhé aktu, kde vyhozený z applu představuje NEXT a v konfrontaci s bývalým šéfem Scullym se vracíme do situace, kdy byl z Applu odstraněn. V každém aktu jsou postavy navíc již "posunuté" a divák si nemusí nic domýšlet, prostřednictvím interakce postav, které se soustřeďují kolem hlavního antihrdiny, víme vše, co nám snímek chce říct. Podtrženo skvělými výkony zejména trojice Fassbender, Winslet a Daniels. Nominace za scénář a herce padne a zaslouženě.

    • 11.11.2015  00:21

    Oscarovosezónní předskokan, tipuju šest, sedm nominací přátelé. Ale teď k samotnému snímku.Autor předloňského majstrštyku Zmizení Villeneuve servíruje thriller z prostředí mexických drogových kartelů, které alespoň dle mého názoru se točí několikrát ročně a ani sebelepší kameramani, střihači atd mi moc nepomáhají od sebe snímky odlišit. Nicméně, tady se všichni moc snaží a je pravda, že všecko je svým způsobem uchvacující, od kamery po mrazivou hudbu, přesné herecké výkony , brilantní režie... Jednoduchý příběh je vyprávěn z velice neotřelého pohledu a to vlastně staví Sicario nad ostatní podobné snímky a s případnými soškami nebudu mít problém.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace