Huntelaar

Huntelaar

Standa Gajdoš

okres Ostrava

29 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 25.9.2018  17:43

    Ten film je tak tupý až to bolí. Ten pocit, kdy předvídáte, co se stane „na plátně“, protože se nějak musí posunout scéna a ono se to skutečně stane nebo uvědomění si, že ta „nelogická“ scéna z před pěti minut tam byla jako oslí můstek, aby současná scéna měla nějaký význam a nějak musí posunout scénu, je k nezaplacení. A to doslova. Chápu, že současný filmový průmysl funguje na opakování úspěšného receptu, ale jakžtakž sympatičtí herci a možnosti techniky (CGI triků) vám prostě neudělají dobrý film a v tomto případě mě to docela nas*alo.

    • 24.9.2018  11:40

    Já nevím. Přijde mi, že kouzlo „původních“ filmů studia Pixar bylo o zasazení milionkrát viděných postav/motivů do naprosto netradičních situací a kromě pokračování Příběhu hraček, jejichž výhrou byly změny žánrů filmu, ty sequely vůbec nefungují nebo spíš vyzní jako nastavená kaše, která v mých očích pošlapává „svatý“ originál. U druhého dílu rodiny Úžasňákových je znovu vidět „chemie“ mezi postavami, skvělá retro výprava a zajímavé akční scény, ale to hlavní (příběh) je vágní až nezajímavé. Právě to, proč se se z výše zmíněných ingrediencí podařilo uklohnit zajímavý film/příběh byla neotřelá motivace hlavního záporáka, která nejde jen tak lehce opakovat, a celkový zážitek z dalšího dobrodružství Boba Parra a jeho rodiny ve mně strašně lehce vyšuměl.

    • 24.9.2018  11:22

    Ono pojmenovat film ze světa medvídka Pú po jediném lidském hrdinovi a obsadit ho skoro padesátiletým hercem už něco značí a docela by mě zajímalo, jak cifršpióni zareagovali, když zjistili, že výsledný produkt není tak docela podívaná pro celou rodinu. Už se párkrát stalo (např. Toy Story 3), kdy se tvůrci chtě-nechtě ve střetu s pokračováním legendy nevyvarovali bilancování, a já s tím ve své podstatě nemám sebemenší problém. A film jsem si užil o to víc, když už jsme zase „zestárl“ k pochopení uvažování „zvířecích“ hrdinů nepodobnému ničemu jinému než dětem předškolní věku. #Tygříkrules PS: Dřív nebo později musí vzniknout, a tak doufám, že se podaří sehnat „původní“ sestavu dabérů.

    • 20.8.2018  00:31
    Sidney Hall (2017)
    *****

    Vždycky mě mile potěší, když tady na čsfd narazím na film, který mě nějakým způsobem zaujme (popisem nebo trailerem), a já nakonec zjistím, že se za tou svrchní informační fasádou skrývá ještě mnohem zajímavější myšlenka/vyznění. Stejně jako tady u „vytracení Sidneyho Halla“ podle mě nejde primárně o tajuplné zmizení talentovaného spisovatele, jako o pokus o náhled do hlavy zadumaného teenagera, kterému se nějakým způsobem podařilo vytvořit něco, kvůli čemuž si o něm okolí myslí, že má skutečný dar. Tento stavební kámen příběhu se tvůrcům podařilo postavit typologicky přesným výběrem Logana Lermana, kterému však jeho chlapecký vzhled docela brání prodat druhou polovinu filmu, která je o jistém „konfliktu“, kterým si projde v následujících letech své kariéry. Tady bych viděl problém, proč má půlka uživatelů problém to ohodnotit na stěží průměr. Pokud se však divákovi podaří vyladit na tu správnou tvůrčí notu, dostane se mu nevšedního zážitku s velmi silným emocionálním přesahem „o životě Sidneyho Halla“.

    • 9.8.2018  11:24

    Kdybych byl cynik, tak bych Guernseyskou společnost pro literaturu a bramborový mřížák označil za bohapustý kýč. Protože takový ale nejsem, nemůžu se zbavit pocitu o maximálním počtu hvězd. Je to samozřejmě hodnocení jen v rámci daného žánru historické romance, jejímiž největšími plusy se pak jeví přesné obsazení a skvělá výprava. Samotný výběr podle hereckých škatulek tady neskutečně pomohl docela neinovativní řemeslnosti režiséra Mikea Newella. To co podle mě daný film zvedá z průměru je zápletka, kterou hlavní hrdinka musí rozplést po svém relativně naivním příjezdu na ostrov a týká se jeho dřívější okupace vojsky nacistického Německa.

    • 27.7.2018  11:55

    Já bych měl jediný problém se samotnou látkou, ale dal jsem tomu šanci i přesto, že prostě nejsem filmová ani knižní cílovka. Proto musím strašně ocenit, jakým způsobem režisérka vyřešila ten „malý“ problém, kdy hlavní hrdinka nemůže opustit vlastní dům a přece musí začít vrkat se svým vyvoleným. Celkem logické textování je tak obrazu zachytitelné, asi jako vojenské estrády na Rudém náměstí. Rozhodně musím ocenit i výpravu filmu. Mně se zkrátka líbí ten design interiérů, který zvolili pro první půlku filmu a to jak to vypadá ve druhé části je „eye candy“ samo o sobě. V neposlední řadě je třeba ocenit i herecký ansámbl, hlavně ústřední duo si to uhrálo úplně bez problémů a to, aby spolu mohli být „až navěky“ už samotná kniha vyřešila docela chytře, za to za mě taky palce hore.

    • 25.5.2018  19:51

    Já prostě McDonaghovi ten svůj pocit, že vlastně vůbec nevěděl, jak to má celé ukončit, tu jednu konkrétní scénu pár minut před koncem, které tam je jak pěst na oko a dává smysl jen ve spojitosti s úplně posledním záběrem, dokážu s lehkým srdcem odpustit, protože celé to co se děje před tím, počínaje námětem příběhu, přes výběr hereckého ansámblu až po samotné režisérské vedení je naprostá paráda. Dokonce tak velká, že ve snaze napsat tento komentář jsem se taky dostal do bodu, jak tu svou myšlenku uzavřít. Prostě Tři billboardy kousek za Ebbingem doporučuje pět útočníků holandského nároďáku z pěti #Huntelaar. PS: Líbí se mi ten easteregg s „konkrétním“ geografickým místem v názvu a přitom by se to to je celé dalo velmi lehce ukotvit téměř kamkoliv na světě.

    • 18.2.2018  14:42

    Ohodnotil jsem to, i když jsem to ani nedokoukal do konce. Prostě to nešlo.

    • 14.11.2017  18:49
    Creed (2015)
    ****

    Asi už jsem starej a měl bych si zajet do Pelhřimova, protože jak jinak si vysvětlit fakt, že už od začátku jsem viděl tu nitku, za kterou si mě Ryan Coogler vedl, jak stavěl příběh, jak nic neříkající scény v jedné části filmu, měly význam v té další, a dovysvětlovaly motivace postav, tak jsem si na konci zafandil jako už dlouho ne. Zkrátka a jistě, i přes tu očividnou kalkulaci při tvorbě x-tého pokračování Rocky Balboa (nebo právě proto) jsem si k postavám našel svůj vztah a jistě k tomu přispěly i herecké výkony. A Slye bych zas tak neadoroval, i když se mi líbil, protože hrál postavu, která definovala jeho herecké možnosti, a zestárl dost na to, aby byl uvěřitelný v mentorské roli. Musím přiznat, že se těším na pokračování, právě jak se stejným problémem popere Ivan Drago teda vlastně Dolph Lundgren.

    • 14.11.2017  18:30

    Snad nikdy v životě jsem neviděl film, kde by se tak bila obrazová kvalita s příběhovou „nekvalitou“. Tam kde Besson producent zvládl svou práci na jedničku, najal si skvělé výtvarníky a výsledná vizuální stránka je dech beroucí, tak tam Besoon jako vypravěč příběhu a režisér pohořel skoro na plné čáře. Celé To, o čem ten film je, a velmi pravděpodobně se jedná o rádoby ekologickou agitku mířící na to „správné“ místo v hercně, totálně podkopává jalová motivace hlavního padoucha a naprostá absence jakékoli chemie mezi ústředním duem. Určitě té jejich (dokonce i špatně napsané) romanci ubližuje, že jak Cara, tak Dane mají v mých očích mimo svou hereckou škatulku velmi omezené možnosti. Tam kde jsou oba silní (uzavřenější, málo mluvní hrdinové) po nich „pan“ režisér chce charismatické, hláškující a škádlící se akční postavy, se kterými by/za postavy/diváci měli jít. Škoda toho, protože představa, že by se navíc na 3D podobě filmu podíleli maníci, co dělali Avatara, mě krapet rozechvívá.

    • 16.9.2017  23:35

    Testament mládí mi byl v traileru prodán jako lovestory bývalého Jona Sněha a budoucí Lary Croft v kulisách první světové války. A až v půlce filmu mi došlo, že úvodní „base on true story“ tam nebylo pro legraci a ve své prvotní představě o filmu jsem se krutě zmýlil. Na druhou stranu od obyčejného milostného příběhu nedostanete přesah a závěrečné titulky vás nenechají uznale pokývat nad (v mých očích) přesným zobrazením myšlenky knižní předlohy. Ta samotná by pak kdykoliv a kdekoliv mohla definovat žánr válečného filmu. A málem bych zapomněl zmínit Alicii Vikander, která pro jednou potvrdila, že její Oskar není jednorázová záležitost, ale potvrzení nepopiratelného talentu

    • 16.9.2017  23:18
    Mlčení (2016)
    ****

    Ze svého pohledu docela oceňuji, jak se Scorsesemu až na poslední záběr, kde si uhrál malou domů, dařilo celou stopáž držet relativně nestranný pohled. Díky čemuž má celé to filozofování nad vírou, její „násilné“ roubování v cizí kultuře, její oprávněnost pro toto konání, štempl aktuálního tématu. Film jako takový pak stojí a padá na herectví Andrew Garfielda, který je plně zodpovědný za „prodej“ výše zmíněného divákovi. A taky jsem se si v jedné chvíli uvědomil, jak je to sakra dlouhé, ale že je to dobře pro vývoj postav. To prostě nešlo udělat zkratkovitěji.

    • 16.7.2017  10:30

    Nebe je modrý, voda mokrá a Shane Black je prostě ku*evsky dobrý scénárista a podařilo se mu stvořit nejlepší reklamu na cigarety od Malboromana. To jakým způsobem Willis odpaluje jednu za druhou, ve mně vyvolává nutkavý pocit taky jednu ztrestat. Jak jsem Skauta viděl v celku po strašně dlouhé době, tak jsem byl docela v šoku, že v tom filmu snad není hláška, která by nezlidověla. Dalo by se říct, že je to takové americké dědictví

    • 22.6.2017  19:40

    Pro mě je první díl Trainspottingu etalonem devadesátých let na britských ostrovech. Tak jak jsem to v té době vnímal já, divák z druhé strany „opony“, tak si myslím i ostrovní domorodec, co měl co dočinění s životem v Království v sedmdesátkách a osmdesátkách. Na to pak byla nabalena většina filmu „ze života edinburghské smažky“ s malou a nevinou kličkou na konci o balíku peněz. Díky tomu podle mě vzniklo jedno z nejlepších „vytrucovaných/vysněných“ pokračování klasik, kde tvůrci ladně využili dvacetileté výluky mezi díly (na mě to bilancovaní hrdinů, co jsme dělali tehdy a co nám to přineslo teď, strašně sedí). A od toho aby to neztratilo ke konci šťávu, tak tam byl samozřejmě ten balíkem peněz. Prostě „nice“.

    • 22.6.2017  19:01

    Mně se ta franšíza Pirátů z Karibiku líbí, i když mě trochu míjí snahy tvůrců o jakousi provázanost mezi díly. Ona tam jako je, ale byl bych radši, kdyby byla mnohem promyšlenější. Takhle je spíš dobrodružná podívaná nabalená na eskapády tajtrlíkujícho Jacka Sparrowa s háčkem na konci, aby to jako mělo nějaké pokračování. Celé je to samozřejmě pod dohledem studia Disney, které si umí pohlídat výběr herců, kvalitu triků (akce) a svým způsobem to soustruží podle lety ověřeného mustru.

    • 22.6.2017  18:47
    Master of None (TV seriál) (2015)
    *****

    Když si hlavouni Netflixu na tvůrčí debatě s Azizem Ansarim ohledně Master of None vizualizovali typický příklad cílového diváka, viděli mě uvelebeného na gauči s velmi potutelným úsměvem. Ve své podstatě je mi až nepříjemné, jak přesně mě „úryvky“ ze života cca třicetiletého Newyorčana trefily na solar. Je to takové to, že bez zaváhání tomu dávám plnou palbu, ale nevím, jestli bych to někomu doporučil. Najdi si k tomu cestu sám.

    • 6.3.2017  19:10

    Že už by to bylo tady? Že už by i filmové plátno sneslo to, čeho v osmdesátkách dosáhl Moore s Millerem a „vzniklo“ označení grafický román? Protože Logan ve své podstatě nemá s filmem podle komiksu, tak jak ho známe, vůbec nic společného. Že jde jen o hutné drama, kde „nadlidské“ vlastnosti hrdinů vlastně přidávají na hloubce charakteru a na to nabalená neskutečná brutalita prostě jen dokresluje onu hutnost. Na jednu stranu mi tam chybí ta „komiksová“ lehkost, na druhou zase strašně oceňuji dosaženou hloubku postav. Jak se Jackmanovi se Stewartem za ty léta v universu X-Menů podařilo vybudovat silné postavy, tak v tomto Logan je pro mě skvělou rozlučkou, ale skoro mi přijde líto, že už to bylo naposled.

    • 16.1.2017  22:44

    Ono by se chtělo říct „Tsss, Doktor Strange, další komiksárna/marvelovka/omalovánka/film jak z továrního pásu“, což ve své podstatě není lež a jistým způsobem je to i provokativní pošťouchnutí vůči konkurenci od Warnerů respektive DC. Na druhý (fanouškovský) pohled je to však neotřelý origin, už podle výběru hlavní postavy, režiséra a třeba i hlavního herce, který podle mě tu podstatu přeměny v superhrdinu podal tím nejlepším možným způsobem a přímo TU scénu, kdy se TO stane, bych postavil na piedestal toho nejlepšího co Marveláci kdy natočili.

    • 16.1.2017  22:34
    Whiplash (2014)
    *****

    Na Whiplash jsem musel čekat více než tři čtvrtě roku, rozumíte, tři čtvrtě roku. Po ve všech ohledech dokonalém traileru a nadšených ohlasech ze Sundance jsem musel čekat přes devět měsíců, než se ke mně dostal film, jenž v takové míře podal dva fantastické herecké výkony, dvou výborně napsaných postav, zakomponovaných do tak svižné vizuální podoby a podkreslených neskutečně podmanivou hudbou. To jsou pak ty atributy, co mě ponoukají u sledování ani nedutat, hypnotizovat pohledem plátno (obrazovku) a mít následně pocit, že jsem právě zhlédl něco neobyčejného. Btw. J.K. Simmons si toho Oskara zasloužil všemi minimálně jedenácti.

    • 16.1.2017  22:02
    La La Land (2016)
    *****

    Já ve své podstatě muzikály nemám rád. Všechny ty snová taneční a pěvecká čísla mě pokaždé vytrhávají z atmosféry filmu, a tak když se ke mně dostaly první záběry La la landu, snoubila se ve mně jistá rozpačitost a přitom značný zájem. Po zhlédnutí musím veškerou odpovědnost za tu „tajemnou“ chuť vidět film, jehož žánr mě vlastně neba, na režiséra Damiena Chazella, kterému se podle mě podařilo hlavní myšlenku celého filmu hodit až do druhého plánu a přitom právě všechny ty prvoplánové muzikálové kreace posunuly celou pointu filmu do neskutečných výšin a určitě tomu neubližuje, jak fantasticky to celé vypadá. Rád bych ten film označil jediným souslovím, ale byl by to spoiler jak kráva.

    • 17.10.2016  09:52

    Když už pro nic jiného, tak pro myšlenku, kterou tvůrci přisoudili prvnímu trenérovi jednoho z nejlepších hráčů všech dob, paní Crawfordové…..“Gordie, jestliže se při tom nebudeš bavit, nemá žádný smysl, abys hrál hokej.“. A to by se mělo tesat do kamene.

    • 11.10.2016  16:17

    Tak nějak nemám rád lifestylové časopisy, jejichž vyphotoshopované obálky vnadí na umělé štěstí, a tak když se v první půlce filmu titulní Hektor snaží najít smysl života a vycestuje k tomu do standartního Tibetu a divoké Afriky, málem jsem se u toho uzíval. V jedné konkrétní scéně filmu, ale jakoby tvůrci mávli kouzelnou hůlkou, se to celé v čele se Simonem Peggem zcivilní (sakra, on je ale dobrej herec), a dostane to ten správný šmrnc i s jistou dávkou přidané hodnoty.

    • 11.10.2016  15:59
    Steve Jobs (2015)
    *****

    Aaron Sorkin má nade mnou tu zvláštní moc, že jakýkoli jeho ukecaný flák mě nutí silně přemýšlet nad motivací postav. Když se navíc jedná o film „based on true story“, je tato idea ještě silnější. A ta představa, že Jobs vlastně „nic“ neuměl a měl pouze své vize, se kterými se dnes a denně potkáváme skoro na každém kroku, zdaleka překračují osudy obyčejného „netáhla“.

    • 26.9.2016  10:15

    Simona Pegga má rád pro jeho humor a herecký projev. Kate Beckinsale ve své podstatě nemusí moc hrát, to nikdy nebyla věc, kterou by si jí divák zapamatoval. No a když se oba setkají ve filmu, do něhož jsou značnou měrnou zainteresování kluci z Monty Pythonů, moje pozornost je stoprocentně zaujata. Bohužel pro mě je však celá ta nosná myšlenka o možnosti „udělat cokoliv“ jen sbírkou pár gagů, kde nějaká romantická linka skoro nedává smysl a celé to působí jako dost na silu pospojovaný slepenec. Škoda toho. Hele, dám nakonec za tři, ale je to o fous.

    • 26.9.2016  09:48

    By mě zajímalo, jestli to i před těmi pětadvaceti lety bylo tak moc cílený na dětské (mladistvé) publikum nebo to je jen klasická pohnutka doby, zalíbit se určitému typu publika a vytřískat i na merchandisingu. A chápu, že účty se nezaplatí sami, ale jestli to má i taková herečka, jako je Laura Linney, zapotřebí. Protože nad kvalitou většiny replik musí divák starší dvanácti let tázavě pozdvihnout minimálně obočí. Trochu to bolí, když Vám takovým způsobem šáhnou na modlu z dětství.

    • 30.8.2016  19:57

    Ta představa, že celý ústřední nápad o filmu, kde jídlo řeší svůj úděl, není ani zdaleka to nejšílenější, co je tam k vidění, mě trochu děsí. Ale zas na druhou stranu se krátce před koncem stane něco, co oddělí zrno od plev aka rozdělí diváky na dvě skupiny. Ty, co budou zhnuseni, a šťastlivce, kteří ocení tu drzost tvůrčího týmu posunout hranici bláznivého humoru světelná léta za končiny obyčejné korektnosti. Vedle toho je tam přitom i spousta inteligentního humoru, jako třeba polemiky postav Sammy „Bagela“ Bagelowitze Jr. (luxusně intonujícího Edwarda Nortona) a lavaše se jménem Kareem Abdul Lavaš. Mě ten „humor“ Rogena a spol. baví už od dob Machrů a šprtů, takže se nemusím upejpat s plným hodnocením.

    • 3.8.2016  00:02

    Nějak se mi po celou dobu promítání nějak nedostavil ten pocit pozastavit se nad životním stylem hlavního hrdiny, ačkoliv v reálném světě by mě to stálo minimálně tázavě pozvednuté obočí. Ale za vinu bych to dal hereckému koncertu celého osazenstva v čele s tradičně skvělým Viggo Mortensenem. To však vůbec nezakrývá představení „nováčků“ z řad jeho potomků ani matadora s tváří Franka Langelly. A když k tomu ve finále přičtu i premisu celého děje, proč a jak se rodinka z divočiny musí dostat popř. začlenit do většinové společnosti a hlavně atmosféru provizorního letního kina u Ostravice, nezbývá mi než dát plný počet.

    • 28.7.2016  01:27

    Sportovní biografie je ten nejtěžší a snad i nejhorší filmový žánr vůbec. Protože ony samotné sportovní příběhy jsou většinou tak patetické, že utopit jejich zpracování v patosu je lehké jak X-Wing na Dagobahu v Impérium vrací úder. Samotný film má výbornou první polovinu, cokoliv se týká Pelého mládí s famózním Seu Jorgem. Ten zbytek je obyčejná blátotlačka žravá. A taky by mě zajímalo, co se stalo se scénářem, jakožto film měl být o setkání mladého Dica s nějakou Švédkou, jejíž pravděpodobná představitelka je pořád v profilu na imdb, nakonec je po ní jenom houšť.

    • 4.6.2016  18:58
    Orel Eddie (2016)
    ****

    Tak za prvé, nikdo takový jako Jackmanův Bronson Peary ve skutečnosti neexistoval a je pouze kombinací několika charakterů. To však představiteli Wolverina nijak nebrání zas jednou ukázat svůj trademark v podobě největšího sympaťáka, jemuž odpustíte i větší náklonnost k pleskačce alkoholu. A když se k němu přidal neméně pohodový Taron Egerton a samotný příběh Eddieho Orla, kterému nejde nefandit v jeho cestě naplnění životního snu, vznikl 100% „feelgood movie“.

    • 4.6.2016  18:49

    Zootropolis na mě zacílilo už prvním teaserem, kde mi lenochod Flash ukázal tu famózní reakci na vtip o tříhrbém velbloudovi. Samotný film mě hned úvodní scénkou ze školní přehlídky (nejlepší a nejvšestrannější hudební doprovod ever) donutil přemýšlet o dokonalém hodnocení a když jsem se pak dozvěděl, že Judy Hopkavá pochází z rodiny o dvě stě sedmdesáti sedmi členech, bylo rozhodnuto. Jenže co naděláte, když z dua režisérů má jeden na svém kontě Raubíře Ralfa a druhý Na vlásku. Finanční úspěch a hlavně neskutečně chytrá skladba univerza Zootropolis nechá vzniknout dalším dílům, tak jen do mě.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace