Huntelaar

Huntelaar

Standa Gajdoš

okres Ostrava

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 14.11.2017  18:49
    Creed (2015)
    ****

    Asi už jsem starej a měl bych si zajet do Pelhřimova, protože jak jinak si vysvětlit fakt, že už od začátku jsem viděl tu nitku, za kterou si mě Ryan Coogler vedl, jak stavěl příběh, jak nic neříkající scény v jedné části filmu, měly význam v té další, a dovysvětlovaly motivace postav, tak jsem si na konci zafandil jako už dlouho ne. Zkrátka a jistě, i přes tu očividnou kalkulaci při tvorbě x-tého pokračování Rocky Balboa (nebo právě proto) jsem si k postavám našel svůj vztah a jistě k tomu přispěly i herecké výkony. A Slye bych zas tak neadoroval, i když se mi líbil, protože hrál postavu, která definovala jeho herecké možnosti, a zestárl dost na to, aby byl uvěřitelný v mentorské roli. Musím přiznat, že se těším na pokračování, právě jak se stejným problémem popere Ivan Drago teda vlastně Dolph Lundgren.

    • 14.11.2017  18:30

    Snad nikdy v životě jsem neviděl film, kde by se tak bila obrazová kvalita s příběhovou „nekvalitou“. Tam kde Besson producent zvládl svou práci na jedničku, najal si skvělé výtvarníky a výsledná vizuální stránka je dech beroucí, tak tam Besoon jako vypravěč příběhu a režisér pohořel skoro na plné čáře. Celé To, o čem ten film je, a velmi pravděpodobně se jedná o rádoby ekologickou agitku mířící na to „správné“ místo v hercně, totálně podkopává jalová motivace hlavního padoucha a naprostá absence jakékoli chemie mezi ústředním duem. Určitě té jejich (dokonce i špatně napsané) romanci ubližuje, že jak Cara, tak Dane mají v mých očích mimo svou hereckou škatulku velmi omezené možnosti. Tam kde jsou oba silní (uzavřenější, málo mluvní hrdinové) po nich „pan“ režisér chce charismatické, hláškující a škádlící se akční postavy, se kterými by/za postavy/diváci měli jít. Škoda toho, protože představa, že by se navíc na 3D podobě filmu podíleli maníci, co dělali Avatara, mě krapet rozechvívá.

    • 16.9.2017  23:35

    Testament mládí mi byl v traileru prodán jako lovestory bývalého Jona Sněha a budoucí Lary Croft v kulisách první světové války. A až v půlce filmu mi došlo, že úvodní „base on true story“ tam nebylo pro legraci a ve své prvotní představě o filmu jsem se krutě zmýlil. Na druhou stranu od obyčejného milostného příběhu nedostanete přesah a závěrečné titulky vás nenechají uznale pokývat nad (v mých očích) přesným zobrazením myšlenky knižní předlohy. Ta samotná by pak kdykoliv a kdekoliv mohla definovat žánr válečného filmu. A málem bych zapomněl zmínit Alicii Vikander, která pro jednou potvrdila, že její Oskar není jednorázová záležitost, ale potvrzení nepopiratelného talentu

    • 16.9.2017  23:18
    Mlčení (2016)
    ****

    Ze svého pohledu docela oceňuji, jak se Scorsesemu až na poslední záběr, kde si uhrál malou domů, dařilo celou stopáž držet relativně nestranný pohled. Díky čemuž má celé to filozofování nad vírou, její „násilné“ roubování v cizí kultuře, její oprávněnost pro toto konání, štempl aktuálního tématu. Film jako takový pak stojí a padá na herectví Andrew Garfielda, který je plně zodpovědný za „prodej“ výše zmíněného divákovi. A taky jsem se si v jedné chvíli uvědomil, jak je to sakra dlouhé, ale že je to dobře pro vývoj postav. To prostě nešlo udělat zkratkovitěji.

    • 16.7.2017  10:30

    Nebe je modrý, voda mokrá a Shane Black je prostě ku*evsky dobrý scénárista a podařilo se mu stvořit nejlepší reklamu na cigarety od Malboromana. To jakým způsobem Willis odpaluje jednu za druhou, ve mně vyvolává nutkavý pocit taky jednu ztrestat. Jak jsem Skauta viděl v celku po strašně dlouhé době, tak jsem byl docela v šoku, že v tom filmu snad není hláška, která by nezlidověla. Dalo by se říct, že je to takové americké dědictví

    • 22.6.2017  19:40

    Pro mě je první díl Trainspottingu etalonem devadesátých let na britských ostrovech. Tak jak jsem to v té době vnímal já, divák z druhé strany „opony“, tak si myslím i ostrovní domorodec, co měl co dočinění s životem v Království v sedmdesátkách a osmdesátkách. Na to pak byla nabalena většina filmu „ze života edinburghské smažky“ s malou a nevinou kličkou na konci o balíku peněz. Díky tomu podle mě vzniklo jedno z nejlepších „vytrucovaných/vysněných“ pokračování klasik, kde tvůrci ladně využili dvacetileté výluky mezi díly (na mě to bilancovaní hrdinů, co jsme dělali tehdy a co nám to přineslo teď, strašně sedí). A od toho aby to neztratilo ke konci šťávu, tak tam byl samozřejmě ten balíkem peněz. Prostě „nice“.

    • 22.6.2017  19:01

    Mně se ta franšíza Pirátů z Karibiku líbí, i když mě trochu míjí snahy tvůrců o jakousi provázanost mezi díly. Ona tam jako je, ale byl bych radši, kdyby byla mnohem promyšlenější. Takhle je spíš dobrodružná podívaná nabalená na eskapády tajtrlíkujícho Jacka Sparrowa s háčkem na konci, aby to jako mělo nějaké pokračování. Celé je to samozřejmě pod dohledem studia Disney, které si umí pohlídat výběr herců, kvalitu triků (akce) a svým způsobem to soustruží podle lety ověřeného mustru.

    • 22.6.2017  18:47
    Master of None (TV seriál) (2015)
    *****

    Když si hlavouni Netflixu na tvůrčí debatě s Azizem Ansarim ohledně Master of None vizualizovali typický příklad cílového diváka, viděli mě uvelebeného na gauči s velmi potutelným úsměvem. Ve své podstatě je mi až nepříjemné, jak přesně mě „úryvky“ ze života cca třicetiletého Newyorčana trefily na solar. Je to takové to, že bez zaváhání tomu dávám plnou palbu, ale nevím, jestli bych to někomu doporučil. Najdi si k tomu cestu sám.

    • 6.3.2017  19:10

    Že už by to bylo tady? Že už by i filmové plátno sneslo to, čeho v osmdesátkách dosáhl Moore s Millerem a „vzniklo“ označení grafický román? Protože Logan ve své podstatě nemá s filmem podle komiksu, tak jak ho známe, vůbec nic společného. Že jde jen o hutné drama, kde „nadlidské“ vlastnosti hrdinů vlastně přidávají na hloubce charakteru a na to nabalená neskutečná brutalita prostě jen dokresluje onu hutnost. Na jednu stranu mi tam chybí ta „komiksová“ lehkost, na druhou zase strašně oceňuji dosaženou hloubku postav. Jak se Jackmanovi se Stewartem za ty léta v universu X-Menů podařilo vybudovat silné postavy, tak v tomto Logan je pro mě skvělou rozlučkou, ale skoro mi přijde líto, že už to bylo naposled.

    • 16.1.2017  22:44

    Ono by se chtělo říct „Tsss, Doktor Strange, další komiksárna/marvelovka/omalovánka/film jak z továrního pásu“, což ve své podstatě není lež a jistým způsobem je to i provokativní pošťouchnutí vůči konkurenci od Warnerů respektive DC. Na druhý (fanouškovský) pohled je to však neotřelý origin, už podle výběru hlavní postavy, režiséra a třeba i hlavního herce, který podle mě tu podstatu přeměny v superhrdinu podal tím nejlepším možným způsobem a přímo TU scénu, kdy se TO stane, bych postavil na piedestal toho nejlepšího co Marveláci kdy natočili.

    • 16.1.2017  22:34
    Whiplash (2014)
    *****

    Na Whiplash jsem musel čekat více než tři čtvrtě roku, rozumíte, tři čtvrtě roku. Po ve všech ohledech dokonalém traileru a nadšených ohlasech ze Sundance jsem musel čekat přes devět měsíců, než se ke mně dostal film, jenž v takové míře podal dva fantastické herecké výkony, dvou výborně napsaných postav, zakomponovaných do tak svižné vizuální podoby a podkreslených neskutečně podmanivou hudbou. To jsou pak ty atributy, co mě ponoukají u sledování ani nedutat, hypnotizovat pohledem plátno (obrazovku) a mít následně pocit, že jsem právě zhlédl něco neobyčejného. Btw. J.K. Simmons si toho Oskara zasloužil všemi minimálně jedenácti.

    • 16.1.2017  22:02
    La La Land (2016)
    *****

    Já ve své podstatě muzikály nemám rád. Všechny ty snová taneční a pěvecká čísla mě pokaždé vytrhávají z atmosféry filmu, a tak když se ke mně dostaly první záběry La la landu, snoubila se ve mně jistá rozpačitost a přitom značný zájem. Po zhlédnutí musím veškerou odpovědnost za tu „tajemnou“ chuť vidět film, jehož žánr mě vlastně neba, na režiséra Damiena Chazella, kterému se podle mě podařilo hlavní myšlenku celého filmu hodit až do druhého plánu a přitom právě všechny ty prvoplánové muzikálové kreace posunuly celou pointu filmu do neskutečných výšin a určitě tomu neubližuje, jak fantasticky to celé vypadá. Rád bych ten film označil jediným souslovím, ale byl by to spoiler jak kráva.

    • 17.10.2016  09:52

    Když už pro nic jiného, tak pro myšlenku, kterou tvůrci přisoudili prvnímu trenérovi jednoho z nejlepších hráčů všech dob, paní Crawfordové…..“Gordie, jestliže se při tom nebudeš bavit, nemá žádný smysl, abys hrál hokej.“. A to by se mělo tesat do kamene.

    • 11.10.2016  16:17

    Tak nějak nemám rád lifestylové časopisy, jejichž vyphotoshopované obálky vnadí na umělé štěstí, a tak když se v první půlce filmu titulní Hektor snaží najít smysl života a vycestuje k tomu do standartního Tibetu a divoké Afriky, málem jsem se u toho uzíval. V jedné konkrétní scéně filmu, ale jakoby tvůrci mávli kouzelnou hůlkou, se to celé v čele se Simonem Peggem zcivilní (sakra, on je ale dobrej herec), a dostane to ten správný šmrnc i s jistou dávkou přidané hodnoty.

    • 11.10.2016  15:59
    Steve Jobs (2015)
    *****

    Aaron Sorkin má nade mnou tu zvláštní moc, že jakýkoli jeho ukecaný flák mě nutí silně přemýšlet nad motivací postav. Když se navíc jedná o film „based on true story“, je tato idea ještě silnější. A ta představa, že Jobs vlastně „nic“ neuměl a měl pouze své vize, se kterými se dnes a denně potkáváme skoro na každém kroku, zdaleka překračují osudy obyčejného „netáhla“.

    • 26.9.2016  10:15

    Simona Pegga má rád pro jeho humor a herecký projev. Kate Beckinsale ve své podstatě nemusí moc hrát, to nikdy nebyla věc, kterou by si jí divák zapamatoval. No a když se oba setkají ve filmu, do něhož jsou značnou měrnou zainteresování kluci z Monty Pythonů, moje pozornost je stoprocentně zaujata. Bohužel pro mě je však celá ta nosná myšlenka o možnosti „udělat cokoliv“ jen sbírkou pár gagů, kde nějaká romantická linka skoro nedává smysl a celé to působí jako dost na silu pospojovaný slepenec. Škoda toho. Hele, dám nakonec za tři, ale je to o fous.

    • 26.9.2016  09:48

    By mě zajímalo, jestli to i před těmi pětadvaceti lety bylo tak moc cílený na dětské (mladistvé) publikum nebo to je jen klasická pohnutka doby, zalíbit se určitému typu publika a vytřískat i na merchandisingu. A chápu, že účty se nezaplatí sami, ale jestli to má i taková herečka, jako je Laura Linney, zapotřebí. Protože nad kvalitou většiny replik musí divák starší dvanácti let tázavě pozdvihnout minimálně obočí. Trochu to bolí, když Vám takovým způsobem šáhnou na modlu z dětství.

    • 30.8.2016  19:57

    Ta představa, že celý ústřední nápad o filmu, kde jídlo řeší svůj úděl, není ani zdaleka to nejšílenější, co je tam k vidění, mě trochu děsí. Ale zas na druhou stranu se krátce před koncem stane něco, co oddělí zrno od plev aka rozdělí diváky na dvě skupiny. Ty, co budou zhnuseni, a šťastlivce, kteří ocení tu drzost tvůrčího týmu posunout hranici bláznivého humoru světelná léta za končiny obyčejné korektnosti. Vedle toho je tam přitom i spousta inteligentního humoru, jako třeba polemiky postav Sammy „Bagela“ Bagelowitze Jr. (luxusně intonujícího Edwarda Nortona) a lavaše se jménem Kareem Abdul Lavaš. Mě ten „humor“ Rogena a spol. baví už od dob Machrů a šprtů, takže se nemusím upejpat s plným hodnocením.

    • 3.8.2016  00:02

    Nějak se mi po celou dobu promítání nějak nedostavil ten pocit pozastavit se nad životním stylem hlavního hrdiny, ačkoliv v reálném světě by mě to stálo minimálně tázavě pozvednuté obočí. Ale za vinu bych to dal hereckému koncertu celého osazenstva v čele s tradičně skvělým Viggo Mortensenem. To však vůbec nezakrývá představení „nováčků“ z řad jeho potomků ani matadora s tváří Franka Langelly. A když k tomu ve finále přičtu i premisu celého děje, proč a jak se rodinka z divočiny musí dostat popř. začlenit do většinové společnosti a hlavně atmosféru provizorního letního kina u Ostravice, nezbývá mi než dát plný počet.

    • 28.7.2016  01:27

    Sportovní biografie je ten nejtěžší a snad i nejhorší filmový žánr vůbec. Protože ony samotné sportovní příběhy jsou většinou tak patetické, že utopit jejich zpracování v patosu je lehké jak X-Wing na Dagobahu v Impérium vrací úder. Samotný film má výbornou první polovinu, cokoliv se týká Pelého mládí s famózním Seu Jorgem. Ten zbytek je obyčejná blátotlačka žravá. A taky by mě zajímalo, co se stalo se scénářem, jakožto film měl být o setkání mladého Dica s nějakou Švédkou, jejíž pravděpodobná představitelka je pořád v profilu na imdb, nakonec je po ní jenom houšť.

    • 4.6.2016  18:58
    Orel Eddie (2016)
    ****

    Tak za prvé, nikdo takový jako Jackmanův Bronson Peary ve skutečnosti neexistoval a je pouze kombinací několika charakterů. To však představiteli Wolverina nijak nebrání zas jednou ukázat svůj trademark v podobě největšího sympaťáka, jemuž odpustíte i větší náklonnost k pleskačce alkoholu. A když se k němu přidal neméně pohodový Taron Egerton a samotný příběh Eddieho Orla, kterému nejde nefandit v jeho cestě naplnění životního snu, vznikl 100% „feelgood movie“.

    • 4.6.2016  18:49

    Zootropolis na mě zacílilo už prvním teaserem, kde mi lenochod Flash ukázal tu famózní reakci na vtip o tříhrbém velbloudovi. Samotný film mě hned úvodní scénkou ze školní přehlídky (nejlepší a nejvšestrannější hudební doprovod ever) donutil přemýšlet o dokonalém hodnocení a když jsem se pak dozvěděl, že Judy Hopkavá pochází z rodiny o dvě stě sedmdesáti sedmi členech, bylo rozhodnuto. Jenže co naděláte, když z dua režisérů má jeden na svém kontě Raubíře Ralfa a druhý Na vlásku. Finanční úspěch a hlavně neskutečně chytrá skladba univerza Zootropolis nechá vzniknout dalším dílům, tak jen do mě.

    • 25.4.2016  15:13

    S Tarantinem mám vztah jak s tím pořekadlem, že opakovaný vtip není vtipem. Pořád umí poskládat a napsat dialogovou scénu jako nikdo jiný na světě, ale to všechno okolo je sebeukájející balast. Kouknu na to, pobavím se, ale už to nepotřebuju nikdy vidět znovu. Naivně si sním o tom, že svůj um někdy v budoucnu využije ve službách jiného scénáristy a producenta. Má zapotřebí takovou kopírku?

    • 29.3.2016  18:53

    Snyder je neobyčejný klipař, což totálně zastírá jeho neschopnost pracovat s dějovým obloukem (s čestnou výjimkou Watchmenů, kteří ale stojí na geniální předloze). Když se tady k tomu ještě sejde snaha cifršpionů Warnerů, chytit vlak, který už dávno ujel, vznikl v mých očích film, jenž má hned několik fantastických scén, ale po kterém ve mně zůstává jistá pachuť nad nelogičností jednání některých postav a teskno nad tím, že chybělo strašně málo, aby z toho byl výborný film. Stačilo to mít pouze vizi a pevnou ruku producenta. Ten by dal na režisérskou sesli někoho jiného nebo by Snydera ukočíroval obdobně jako Spielberg Baye u T1. Samozřejmě je to jenom byznys a v současné záplavě filmů podle komiksu nejde očekávat, že každý další bude splněným snem fanboye, skvělým filmovým zážitkem obyčejného diváka a komerčním úspěchem investora. O to víc zamrzí, že tady u „El Clasica“ komiksových hrdinů to skončilo někde v půli cesty.

    • 15.2.2016  21:24

    Tak jsem si dohledal tu „skutečnou“ událost, a když pominu fakt, že se o tom ví pouze z vyprávění a vyprávění vyprávění a vyprávění vyprávění vyprávění, tak tu linku s fantaziemi o manželce a synovi, kdy se Iñárritu plynule proměňuje v Malicka a zpátky, a která se mi proto tolik líbí, v konečném filmu vůbec neměla být. Ona osudovost pomsty nad mrtvým synem dělá z Glasse strašně plochou postavu ačkoliv samotná vendeta jí nikdy není. Kdyby si DiCaprio během filmu zkusil aspoň jednou přežít z obyčejných osobních důvodů, že prostě chce žít, nemusel bych se pak na jeho role ve Vlku z Wall Street, Letce nebo i nenominovaného Prokletého ostrova dívat jako na filmy, za které by si Oskara zasloužil mnohem víc. A samozřejmě víc hajzlů hraných pořád stejně Tomem Hardym, toho se nepřejím (protože záporné a vedlejší postavy to mají kvůli nejednoznačnosti vždycky lepší/snazší).

    • 23.1.2016  17:50

    Tak nějak nechápu svůj ostych, proč bych nemohl veřejně přiznat, že jsou podle mě Strážci Galaxie nejlepší Marvelovka vůbec? Jestli je to kvůli chodícímu stromu nebo mluvícímu mývalovi nevím, rozhodně však vidím rozdíly mezi tímto a zbytkem osazenstva. Kromě tradiční výhry s castigem se totiž tvůrcům (a tady je nutné poslat velký díl scénáristovi a režisérovi Jamesi Gunnovi) podařilo „zapamatovat“ i několik vedlejších postav, a to převážně nějakou humornou vložkou. Samotná komediální složka je podle mě největší devízou GoG, kteří jako bonus využili svého vesmírného určení a mohli na to šlápnout i v akčních scénách. Jasně, záporák nebyl nic moc, ale to je tradiční bolest originů. A v neposlední řadě to má nejlepší neoriginální soundtrack od dob Pulp Fiction. Takže plná palba.

    • 16.12.2015  21:35
    Lásky čas (2013)
    *****

    Mám takový pocit, že nám Richard Curtis dal nejen okamžitou nestárnoucí vánoční klasiku, ale taky film, který bude s divákem stárnout a každé další zhlédnutí v nové životní etapě dá onomu divákovi další a těžko zopakovatelný zážitek. Jak to on sakra dělá?! Jak Láska nebeská, tak Lásky čas se však dají svou atmosférou strašně těžko popsat, to se dá jenom zažít. A samozřejmě je tam taky Spiegel im Spiegel .

    • 16.12.2015  21:17
    Pozemšťan (2007)
    ****

    Myšlenka, že křesťanství není zas až tak křesťanství by mohl pár lidí pěkně vylekat. Ostatně celý ten koncept, kdy zdánlivě nereálný příběh je konfrontován pohledy odborníků z různých oborů a jejich pohledem na svět dává Pozemšťanovi zajímavý přesah. Kniha nebo divadlo by tomu možná dali ještě víc na působnosti.

    • 21.11.2015  00:41
    Méďa 2 (2015)
    ****

    Ta scéna, kdy se tam objeví "Shlukují se do stád. Opravdu se shlukují do stád." je vrcholnou kombinací popkulturního odkazu a jeho filmového využití.

    • 5.10.2015  12:00
    Everest (2015)
    ****

    Nepřestává mě překvapovat, jak a proč se lidi dobrovolně dostávají do situace, kdy ve své podstatě vědomě umírají. Protože ono to balancování s vlastním životem, v situaci kdy Vám ubývá kyslík a vědomí pomalu odchází je obyčejné lavírování se sebevraždou.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace