Eldrick

Eldrick

Will Haven

Velká Británie
looking for myself

homepage

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46
    • 2.2.2019  21:22
    Climax (2018)
    ***

    Zklamání, slabší Noé. Celou dobu jsem čekal, že se to zvrtne v hromadný orgie, ale ono se z toho naopak vyklubala další posraná Aronofského motherfucking mother!! Název tak klame tělem, stejně tak prolog. Stylově Gaspar nepřináší nic nového, ani zobrazením explicitností. Jedná se spíš o slabší polívčičku, kterou mu ale na rozdíl od předchozích děl, nebudou tolik kritizovat za mořem, protože sexu je tam kupodivu poskrovnu.

    • 19.1.2019  16:54
    Aleluja (2014)
    ***

    Doslova patologická obsese udržet si partnera krvelačným násilím za každou cenu. Psychologické sex exploitation, kdy psychologie postav je vyhnaná do absolutního absurdna a černého humoru.

    • 19.1.2019  16:15
    Stud (2011)
    ****

    Když si vlastní frustraci z vyprázdněnýho života v odcizenym městě ventiluješ až sebedestruktivním sexuálním životem. Aneb máš slušně placenou práci, vlastní byt, můžeš si pravidelně platit profesionální kurvy, ale spokojenost ti to nepřináší. Navázat smysluplný emocionální vztah se ženou nedokážeš, protože následky rodinných vztahů s matkou a sestrou tě negativně ovlivnily. S potencionální přítelkyní se ti nepostaví, ale s kurvama bys vymrdal cedník. Kam všechno tohle vede? Ke studu ze svýho vlastního animálního počínání.

    • 14.1.2019  23:19

    Krásně vysterilizovaná, klasicky překombinovaná, pompézní, rádoby bondovská akční zívačka bez přidaný hodnoty. Bezduchý produkt. Zlatý De Palma v Praze.

    • 1.1.2019  23:11

    Dokument o nedotočení THE OTHER SIDE OF THE WIND je bohužel zábavnější než "film" samotný. Osvětlí nám totiž osobnost Orsona jako takovou a vztahy všech zúčastněných, co se na na filmu podíleli. Smysl tohohle materiálu vidím hlavně v tom, že vám ukáže naprosto přesně, jak nikdy nedokončit rozpracovaný projekt.

    • 1.1.2019  22:49

    Absolutně nekoukatelná pseudodokumentární rádoby studie pozadí natáčení filmu. Vykreslení charakterů zůstalo asi někde v hlavě Orsona, protože na plátno se mu to fakt převést nepodařilo. Nebo možná leží ve střižně, protože měl údajně až 100 hodin materiálu. Ale bůhví, jestli by to i pak dávalo vůbec nějaký smysl. Pokud ano, snad by to přeci sestříhal a vydal ještě před svou smrtí, ne? Jediné, na co se pak dá dívat, je Oja Kodar. Zbytek mohl zůstat u ledu, o nic bychom nepřišli. Konečná podoba filmu totiž působí, jak když ji natáčeli pejsek s kočičkou, ne režisér nejlepšího filmu všech dob.

    • 31.12.2018  00:13
    Carne (1991)
    ****

    Krátkometrážní předkrm před I STAND ALONE. Film především pro vegany, milovníky koníčků a autistických panen.

    • 27.12.2018  14:49

    Film o samotáři pro samotáře. Jako jsem já. Dnes nepříliš známý Antonioniho film s Nicholsonem se klasicky filosoficky táhne, což je Antonioniho trademark. Hlavně na začátku, ale postupně vás vtáhne do myšlenkových pochodů Jackovy postavy, které se naskytne příležitost žít nový život pod jinou identitou. Antonioni se typicky nesnaží budovat příběh, ale spíš zpovzdálí zachycuje posloupnost událostí. Kvalitní film se pozná tak, že ve vás rezonuje ještě dlouho po skončení. THE PASSENGER je toho příkladem.

    • 26.12.2018  23:11
    Sodomites (1998)
    ***

    Halucinogenní porno na LSD s epileptickým střihem.

    • 26.12.2018  16:19
    SebastiAn - Love in Motion (hudební videoklip) (2012)
    ***

    Předzvěst CLIMAX v pedofilním hudebním videu.

    • 24.12.2018  11:54

    Hippiesácký art podle Antonioniho = nezáživná nuda o studentský revoltě plná zoomovací kamery a opakujících se záběrů. Například způsob, jakým je sestříhán výbuch baráku, mi přijde z dnešního pohledu dost úsměvný. Ale Daria Halprin byla pěkná baba.

    • 19.12.2018  00:20
    Na lovu (1980)
    ***

    Zapomenutý Friedkinův film, o kterém se dneska radši moc nemluví, protože prezentuje buzeranty jako perverzní úchyláky a vrahy. Nejzábavnější jsou bezesporu záběry z klubů bukvičáků, kde se to hemží fistingem až po loket a klony Freddie Mercuryho s kadencí 4 čůráků v prdeli na metr čtvereční. Tím mě Friedkin pobavil asi nejvíc. Vůbec se nedivim, že to schytal od kritiků, ale spíš mě překvapuje, že mu na něco takovýho dal vůbec někdo prachy. Troufám si říct, že dneska by to už vůbec neprošlo. Ne po aféře s Kevinem Spaceym. Přes kontroverzní obsah se však jedná o lehký nadprůměr. Otázkou zůstává, jestli to nebude spíš 40 minuty vystříhaného materiálu. Možná by stálo za to podívat se hlouběji do análů a vydat director's cut.

    • 19.12.2018  00:00

    Antonioni vypráví povrchní příběh o nestabilitě lidských citů překrásnou kompozicí obrazů. Pomáhají mu v tom nádherné lokace, starosvětsky žensky krásná Monica Vitti a její ostré rysy a především jeho precisní režie. Film tak slouží spíše jako studijní materiál pro filmofily, jelikož standartní divák jej ani nedokouká, protože se v něm na první pohled komerčního diváka vlastně vůbec nic neděje. Opak je však pravdou. Tohle je ale nedivácké umění. Na film doporučuju koukat s audiokomentářem filmového historika Genea Youngblooda, jehož šťavnatý komentář je žrádlo samo o sobě.

    • 16.12.2018  16:55
    NWR (Nicolas Winding Refn) (TV film) (2012)
    ****

    Druhý dokument o Refnovi, v kterém se prolínají stejné útržky z rozhovorů, které byly vidět už v GAMBLER (2006) a posléze v MY LIFE DIRECTED BY NICOLAS WINDING REFN (2014) jeho ženy. NWR je ze všech asi nejkomplexnější, protože pamatuje Refnův celý život a zachycuje rozhovory s Jodorowskym, Noém, Mikkelsenem, Buricem, jeho rodiči, skladatelem hudby PUSHER i Goslingem. Nejvíc asi utkví v paměti hláška, že se sice narodil v Dánsku a má dánský pas, ale cítí se jako New Yorker, ne Dán. Je trochu úsměvný, že o tak relativně mladém režisérovi existuje tolik materiálu, protože o sobě tak strašně rád otevřeně mluví, kdežto dokumentech o opravdových velikánech filmu minulosti je poskrovnu.

    • 15.12.2018  22:39
    Roma (2018)
    ****

    A pure arthouse. Novodobá klasika. Cuarónův částečně autobiografický mexický epos, na který se sice nekouká s úplným zanícením, ale každý, kdo trochu rozumí filmu, musí tenhle humanistický zážitek docenit.

    • 8.12.2018  22:03
    Fear X (2003)
    ***

    Refnův zahraniční debut a hlavně finanční propadák, kterým se zadlužil natolik, že se rozhodl natočit pokračování PUSHER, aby dluhy umořil. Samotný film oplývá napjatou atmosférou jak kšandy. Lehce hitchockovský koncept inspirovaný také očividně Lynchovým LOST HIGHWAY předznamenává Refnův pozdější neonový fetiš. Hlavně závěr v hotelu připomene scénami ve výtahu a na chodbách současnou formální podobu Refna. První polovina filmu se věnuje posedlostí hlavní postavy, kdežto druhá zas neuspokojivě vysvětluje, co se vlastně stalo. Závěr vyšumí do ztracena. Nedivím se, že film propadl. Neví totiž, pro jaký publikum je určen.

    • 2.12.2018  20:08
    Bleeder (1999)
    ***

    Refn si dává repete s hereckým ansáblem z jeho debutu PUSHER a do jedné z rolí obsazuje svou pozdější manželku. Oproti PUSHER je BLEEDER melancholický kousek řešící zase chlapské problémy se ženskýma na pozadí obsese filmy. Prostředí je inspirováno CLERKS a Tarantinem, přičemž Madsova postava evokuje takovou zamlklou verzi Tarantina, ale ve skutečnosti je to sám Refn v celé kráse. Ačkoliv je mi téma blízké, výsledný dojem je oproti PUSHER slabší.

    • 2.12.2018  19:48

    Stejně jako GAMBLER (2006) zachycoval Refnovu finanční krizi po FEAR X, tento dokument jeho manželky zas ukazuje Refnovu tvůrčí krizi při natáčení ONLY GOD FORGIVES s Goslingem v Thajsku. Refn sám přiznává, že ani neví, o čem vlastně točí film. Po nečekaném úspěchu DRIVE cítí tlak ze strany veřejnosti, což se promítá na jeho nejistotě. Vtipný je, že v soukromí působí jako lidská troska, ale na place jako egoistický diktátor. Highlightem dokumentu je pasáž, kdy si jede Refn s Goglingem a producentama pro cash od Thajců výměnou za uvedení DRIVE pro místní publikum, což působí dost tragikomicky, ale na druhou stranu Vám to pomůže ve vystřízlivění z představy o bezstarostném životě filmovýho režiséra.

    • 2.12.2018  19:36
    Gambler (2006)
    ****

    Dokument zachycující Refna v osobní krizi, kdy se po finančním propadáku FEAR X těžce zadlužil a jediným řešením se zdá natočit pokračování jeho kultovního debutu PUSHER. I pro nefanoušky Refna se jedná o fascinující nahlédnutí za oponu tvůrčího procesu, i když ze samotného natáčení toho bohužel moc vidět není. Refn si ale každopádně vybral za manželku tu správnou osobnost, která mu je oporou. Pro fajnšmekry je také zajímavá Refnova sbírka filmových plakátů a figurek.

    • 1.12.2018  14:42
    Creed II (2018)
    ****

    Druhý CREED je o léčení nedořešených křivd z minulosti a krásně to celý uzavírá, takže kdyby už žádný jiný díl nevznikl, jako že určitě vznikne, už nejspíš bude bez Rockyho postavy, která se víceméně loučila a předávala na konci pověstnou štafetu. Lundgren si to krade celý pro sebe a to takovým způsobem, že spíš fandíte jemu a jeho synátorovi. Na druhý spin-off a v podstatě 8. díl úctyhodná kvalita, ačkoliv se to neobejde bez patosu a klišoidnosti telenovely. Pro skalní fanoušky povinnost a někteří uroní i slzu. Spokojenost.

    • 28.11.2018  18:48
    Dealer 3 (2005)
    ****

    Epilog dánské kmotrovské trilogie se věnuje té nejnesympatičtější postavě ze všech, a to gangsterskýmu bossovi, Milovi, který byl v prvních dvou dílech (stejně v jedničce Tonny) vedlejší postavou. Refn kupodivu opět překvapuje naprosto přirozeným vtažením do vykreslení postavy srbského drogového barona, jenž připomíná něco mezi dnes již zesnulým podnikatelem Peterem Kovarčíkem a producentem Františkem Janečkem, a ukazuje nám jeho druhou (rodinnou) tvář. A právě scény, kdy se na Milovy projevují pohnutky svědomí, jsou těmi nejlepšími momenty filmu. Závěrečná jatka (doslova) jsou jen třešničkou na dortě Refnovy bezskrupulózní série. Série, která je protipólem současného rozmělněného sebeadorujícího Refna, který má hlavu zaraženou pěkně hluboko ve svý vlastní prdeli.

    • 28.11.2018  18:26
    Dealer 2 (2004)
    ****

    Refn v pokračování překvapuje rozdílným pojetím v podobě studie Mikkelsenovy postavy Tonnyho, která byla v prvním díle vedlejší. Troufám si říct, že dvojka je nejsilnější z celé trilogie právě díky polidštění charakteru Madsovy postavy, s níž se můžeme sami svým způsobem ztotožnit a závěr je solidní katarzí a zadostiučiněním.

    • 28.11.2018  17:15
    Dealer (1996)
    ****

    Prolog k dánské kmotrovské sérii o pouličním drogovém dealerovi s IQ teplákovky Adidas, kde ale ve vedlejší roli ještě retardovanějšího parťáka exceluje nám dnes dobře známý Mads Mikkelson. Vzhledem k Refnovu pozdějšímu samoúčelnýmu neonovýmu fetiši, překvapivě vypravěčsky vyspělý debut, kde důraz není kladen na formální stránku (jak by taky mohl, když je to low budge, že jo), nýbrž na děj. Špinavě zrnitý filtr kamery, který až dokumentaristicky zachycuje počínání postav, je pravým opakem sebeonanie současnýho Refna.

    • 25.11.2018  19:42
    Angst (1983)
    ****

    Jedno z nejvěrohodnějších vyobrazení řádění vraha na plátně vůbec. Snímek byl ve své době zakázán ve většině zemí Evropy, tudíž si na sebe nevydělal a režisér skončil v dluzích, které splácel ještě několik let poté natáčením reklam a do dnešního dne nenatočil žádný jiný celovečerák, což je kurevská škoda, protože režisérský talent z filmu přímo sálá. Film se dostal k veřejnosti během 90. let díky VHS a později na DVD a Blu-ray discích díky Cult Epics, kteří jako první vydali film s anglickými titulky. Předtím byl k dispozici jen s francouzskými. Zasvěcení od první sekundy poznají, odkud pramení umělecký styl Gaspara Noého, který film často zmiňuje v rozhovorech jako hlavní inspiraci. Dekadentní umělecký zážitek do nitra vyšinuté mysli schizofrenního vraha.

    • 25.11.2018  15:57

    Kultovní americká komedie o životě na vejšce, která u nás není moc známá. Jeden z oblíbených filmů Davida Finchera a one man show Johna Belushiho, jehož představení teda stojí za to. Pokaždý, když se objeví na plátně, krade si scénu pro sebe. Škoda, že se ufetoval k smrti. Neskutečný talent.

    • 19.10.2018  20:36
    Halloween (2018)
    *****

    "Fuck the college, go to Mexico." To je moudrá rada od někoho, kdo už si v životě něčím prošel. Nový HALLOWEEN je takové vše v jednom. Tím myslim vzkříšení a zároveň zakončení série (snad už konečně, i když kdo si počká do konce závěrečných titulků, zůstane na pochybách), pocta originálu, ignorance všech ostatních dílů a tím daná alternativní linie/universum, ale zároveň citace scén právě třeba i z H20, ale i předchozích dílů. Nejedná se však o doslovné kopírování scén, nýbrž naznačení, odkazy nebo obrácení z pohledu postav. A to nemluvím o kostýmech jednotlivých charakterů, které vyloženě odkazují na oblečení postav v originálu. Už jen kvůli tomu film vůbec nevypadá, jako by se měl odehrávat v roce 2018, nýbrž na konci 70. let. Je tam minimalismus a umělecká čistota původního filmu, ale přitom vraždy jsou podobně brutální jako v Zombieho verzi. Každý si přijde na své. Je tam hromada klišé, kvůli kterým se na to těšíme, ale zároveň to nejede podle Randyho pravidel "panny neumíraj... ". Takhle se točí filmy s láskou. Nejedná se o žádnou redefinici žánru plnou překvapení, ale o poctivou oldschool vyvražďovačku se vším, co k tomu patří. Carpenter spolu se svým synem Codym prohnali původní hudbu moderními mašinkami, přidali trochu víc synťáků a říznuté kytary spolu se závěrečným orgasmickým sólem a je z toho soundtrack, který si pustíte i samostatně do sluchátek. Slasher je sice jako subžánr hororu mrtvý, ale tohle je nejlepší vyvražďovačka od dob SCREAM a HALLOWEEN H20. Na základě rekordních tržeb očekávám pokračování série s nově zažehnutou linií v čele s vnučkou Laurie.

    • 18.10.2018  23:15
    Upgrade (2018)
    ****

    Po MANDY nejzajímavější film, co jsem za poslední dobu viděl. Rozepisu se později.

    • 13.10.2018  23:16

    Neskutečně nadhodnocený blábol plný strašně debilně napsaných a nelogicky se chovajících postav, až mě z toho rozbolela hlava. Tom Ford je totální neumětel, co si hraje na něco víc. O to víc nechápu, že mu to lidi žerou. Velmi špatný a nefunkční film, který drží nad vodou herci.

    • 13.10.2018  13:34
    22 July (2018)
    ***

    Naprosto rutinní záležitost, která místo, aby se zabývala psychopatickou sondou do Breivikovy palice, řeší trauma jednoho z přeživších. Další zfilmovaný popisky z Wikipedie a další ničím neinvenční film podle skutečných události, který se drží sterilního mustru bez nějakýho přesahu.

    • 4.10.2018  23:03

    Trochu tý snový poetiky z DRIVE se tu potkává s revenge porno grindhousem v nádherně stylizovaných barvách. Mizanscéna fachá, Nicolas Cage je zpátky ve hře a Cosmatosův synátor má nakročeno do první ligy. O tom nepochybuju, geny nezklamaly. Překvapení roku. Vizuální žrádlo. Rochnil jsem u toho víc než u Grindhouseu od Rodrigueze a Tarantina, protože tohle mělo i nějakou tu dobře předstíranou tarkovského existenciální hloubku.

<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace