Eldrick

Eldrick

Will Haven

Velká Británie
looking for myself

homepage

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
    • 24.5.2020  11:58
    Metro (studentský film) (2019)
    ****

    Naprosto sebejistě a profesionálně zrežírovaný krátký film o podvědomě potlačených vzpomínkách. Výtečná práce všech elementů (scénář, kamera, zvuk, střih a režie), jež se vzájemně perfektně doplňují. Z dostupných shortů na Famufestu, to nejlepší pod 15 minut.

    • 4.5.2020  21:13

    "Romantická komedie" pro gerontofily.

    • 25.4.2020  13:24
    Díra (2019)
    ***

    Když zkřížíte KOSTKU, SAW a HLAD, dostanete přemetaforizovanou PLATFORMU bez momentu překvapení.

    • 19.3.2020  17:40
    Párty Hárd (2019)
    ****

    Nejlepší česká komedie od GYMPLu. PÁRTY HÁRD je zjevení na české scéně, kterou by stálo za to regulérně distribuovat do všech komerčních kin po republice, protože si to svou kvalitou, narozdíl od všech těch sračkoidních stokrát omletých vztahových mrdek, prostě zaslouží. Jedná se o poctu americkým puberťáckým komediím se silným pikoidním nádechem folklóru Šluknovského výběžku, se kterou se dokáže ztotožnit kdejaká naplavenina z prdelákova podobného ražení. Martinu Pohlovi se povedlo napsat a zrežírovat nečekaně vtipnou fekální komedii, která má skvěle načasovaný humor (vyplývající z přesně vybraného castingu), skryté pointy, schválně amatérsko-dokumentaristicky vypadající kameru a nostalgický pop-punkový soundtrack, jež právě vylaďuje onen vibe amerických teenage komedií z přelomu milénia, z kterých vychází. Třešničkou na dortu je pak například citace scény z MANDRAGORY. Víc podobně odvážných projektů, u kterých se autoři nebojí vzít koule do hrsti a snaží se s tou zchátralou českou kinematografií něco udělat.

    • 10.3.2020  10:50

    Němý Van Damme v mexické telenovele, kde už ani nekope, jen umírá.

    • 8.3.2020  15:14

    Nejsem fanoušek a k dokumentu jsem se dostal náhodou, jelikož režisér měl na univerzitě přednášku, kde prezentoval strastiplný proces výroby. Ačkoliv má dokument výslednou stopáž pouhých 82 minut, Clausu Withopfovi trvalo 10 let, než jej dokončil a potřeboval 200 tisíc EUR od produkční společnosti na náklady spojené s výrobou, aby mohl v natáčení vůbec pokračovat. Dokument dával dohromady víceméně o volnu, když zrovna neučil na vysoký. Samotný portrét Anne Clark je protkán nelineárními rozhovory s její osobou v průběhu let, záběry z nahrávání, koncertů. Nic nestandardního, až na různý grafický koláže do rytmu hudby a obrazy přírody v Norsku. Anne nás taky provede prdelí jménem Croydon, kde vyrůstala a kde ji panelák před jejich barákem inspiroval k napsání písně Sleeper In Metropolis. Claus točil zadarmo a z vlastní iniciativy, protože byl fanouškem Anne Clark. Po premiéře v Lipsku, představil snímek také v Londýně, kde ale bohužel moc lidí nezajímal (Clark je populárnější v Německu než v UK). Po dohodě s produkční společností, která zajistila dofinancování projektu, dostal Withopf jako koproducent přislíbeno 10 % procent z potenciálních tržeb. Aneb těžký život nezávislého dokumentárního filmaře.

    • 7.3.2020  20:59

    Zářný příklad, jak je systém americké justice díky porotě lehce zmanipulovatelný. I přesto, že máme co do činění s evidentním (minimálně) trojnásobným vrahem trpícím mimo Aspergera, sebeparodujícím tikem po každym zalhání a pak nejspíš i těžkou schizofrenií, dementní porota vybraná z úplných kreténů (rozuměj z typického vzorku průměrných Američanů) se nechá zblbnout naprosto směšnou obhajobou Durstových předražených texaských právníků. Bohužel se příliš nedozvíme o původu Durstova rozštěpení osobnosti a matčina sebevražda skokem ze střechy domu (naprosto identická jako ve filmu THE GAME od Finchera), jíž byl jako dítě sám svědkem (jeho vlastní otec ho prý dovedl až k oknu, aby to mohl pozorovat!), se až na krátkou zmínku vůbec neřeší, ačkoliv byla očividně tou hlavní příčinou v rozmrdání Durstova dětství. Ani jeho vztah k otci tu nemá hlavní slovo, i když by měl. Rozhovory s jeho mladším bratrem jsou politicky korektní, tudíž nicneříkající. Naštěstí to však řeší Jareckiho celovečerák ALL GOOD THINGS, který defakto vykresluje, co se přesně a jak stalo.

    • 7.3.2020  17:30
    Na nože (2019)
    ***

    Američani si hrajou na viktoriánskou Anglii a pomáhá jim v tom Angličan s úsměvným rádoby prďáckým americkým přízvukem. Sympatická Craigova snaha o jižanský texaský přízvuk, ačkoliv ten upper-class londýnský beztak těžce prosakuje. Vtipný je to víceméně jen díky němu, protože pokaždé, když se mu povede vyžvejknout jakžtakž přesvědčivou americkou angličtinu (u krátkých sekaných slovních spojení), zabije to následující klasicky anglicky znějící výslovností (u vět nebo slov jako her, worked, kind). Bez něj bych to ale asi brzo vypnul. Nejnovější prefabrikát Agathy Christie nenabízí totiž, až na herecké obsazení, nic překvapivého ani převratného.

    • 1.3.2020  20:01

    Po Sonny Liston: The Mysterious Life and Death of a Champion (TV film) další výborný dokument o Listonovi, kde se bohužel ale nedozvíte nic nového. Ale ujistí Vás, že to byl hodný medvídek s obrovskýma prackama (rozpětí 213 cm!), co neuměl číst, měl rád děti, neublížil by mouše a proto se paktoval s mafií, protože jinou cestu k lepšímu životu bohužel neviděl. Otázky konspiračních teorií ohledně jeho zápasů s Alim, Wepnerem a nevyřešené smrti totiž nezodpovídá. Pouze nabízí různé možné hypotézy zakládající se na výpovědí pamětníků. Rozhovory jsou vedeny s přeživšími z dané doby, co měli co do činění s vyšetřováním, nebo se jedná o potomky promotérů, mafiánů, ale nikdo nic, všichni muzikanti. Jo a pak tam je taky Iron Mike, který nám vysvětlí, jak bychom si měli Sonnyho pamatovat. Kdyby už radši kurva natočili dokument, kde by na férovku řekli, ano ufetovali jsme ho k smrti, protože začal v barber shopu vyprávět, jak schválně vzdal v prvním zápase s tehdy Clayem, pak schválně šel na prdel už v prvním kole v odvetě s už přejmenovanym Alim a pak na oplátku nešel na prdel vůbec a místo toho rozpáral Chucku Wepnerovi ksicht na sračku, že ho mafie radši zabila, protože jim promrdal hodně vsazený vaty.

    • 1.3.2020  19:14
    Slunovrat (2019)
    ***

    Režisérova metafora vyrovnávání se s rozchodem vyhnaná do středověkých primitivních rozměrů. Exemplární příklad filmu, jehož sledování mě iritovalo od první sekundy, protože demence charakterů nezná mezí. SPOILER! Představte si, že se rozhodnete vyléčit partnerskou krizi výletem do Švédska, kde sektou vymytý mozky páchají sebevraždy skokem ze skály a upalováním se. Normální člověk by asi hned pláchnul zpátky do civilizace, ale tyhle postavy ne, jsou to jen prázdný schránky bez osobnosti, ovce na provázku. Ne nadarmo jsem koukal natřikrát. Nová vlna rádoby intelektuálních arthouse hororů, která je sice myšlenkově ve středověku, ale formálně působí jako něco víc. Jelikož se nejedná o žánrový film, nějakou logiku v chování postav netřeba očekávat. Podstatná je forma, od kubrickovsky vycentrovaných záběrů, bergmanovský symbolismus, až po narativní přijebanost. Scény sebeobětování jsou správně naturalistický a syrový, ale ta až směšná teatrálnost převládá i po skončení filmu.

    • 20.2.2020  16:09
    1917 (2019)
    ***

    PATHS OF GLORY meets SAVING PRIVATE RYAN bez děje. Přechválený válečný film, který trpí právě tím jedním nepřerušovaným záběrem bez viditelného střihu, protože to jen prohlubuje onu dějovou a vypravěčskou prázdnotu.

    • 17.2.2020  11:24

    Nadupaný trailer klamal tělem. Budu upřímný. První BAD BOYS patří mezi filmy mého dětství/puberty, na který nedám dopustit (při návštěvě Miami jsem dokonce zavítal na místo, kde kdysi stál Lowreyho byt) a je to pro mě nostalgická srdcovka. BAD BOYS II už neměli ten bezstarostný 90-kový feeling plný příslibů do budoucna, ale pořád to byl bezskrupulózní Bay ve vrcholné formě. BAD BOYS FOR LIFE si předraženýho Baye nemohli dovolit (taky ten arogantní čůrák nemohl slevit ze svých nároků!) a ten za tou stoličkou kurevsky chybí (co se nekompromisní akce a trademarkových zaběrů týče, ano já vím, že 6 UNDERGROUND stojí krom akce za hovno). Belgičtí Maročani za válem se Bayův styl snaží uctivě kopírovat, ale nemá to prostě takový grády a over-the-top scény. Hraje se spíš na telenovela strunu. Dramatický WTF vsuvky ve scénáři bych si asi odpustil a radši bych tomu dal pořádnýho charismatickýho záporáka, co by hláškoval jako Karyo nebo Mollà. Neprůstřelnýho Mikea polidštili, najednou je zranitelný, do toho namíchali dramaturgii, která mi do tohohle žánru a série vůbec nesedí a navíc to smrdí trapným pokračováním se (SPOILER!) synátorskou linkou. Kupodivu to ale záchránil hláškující Martin Lawrence, který je sice oteklý jak prase, ale jeho chuť jít už konečně do důchodu mu fakt věříte. Potěšil Reggie i cameo Baye. Ale nepotěšila postradatelná scénáristická dramaturgie (bacha další SPOILER!: smrt kapitána!) inspirovaná očividně FAST AND FURIOUS, ale vybalancovaly to vtipný scény (smál jsem se víc než u THE GENTLEMEN) a remix původního soundtracku od Marka Manciny.

    • 15.2.2020  14:15

    Spin-off filmů Wese Andersona, tudíž mě to úplně minulo. Naopak jsem spíš trpěl. Není to vtipný, nemá to žádný rytmus vyprávění. Je to jen divnost přesraná totálně nesourodými nápady.

    • 25.1.2020  20:50

    CM Punk, fake wrestler v důchodu, si nechal spravit květákový uši z trénování MMA po tom, co dostal dvakrát do držky v UFC a dal se na "herectví". Debutuje v hororově impotentním mixu EVIL DEAD, Stephena Kinga nebo třeba Cronenberga.

    • 25.1.2020  20:39

    Edward Norton si chtěl za každou cenu natočit svou brooklynskou verzi CHINATOWN. Výsledkem je sice sympatická, ale zároveň úsměvná snaha, která díky fádní kameře vypadá jak televizní inscenace. Ani vteřinu nevěříte dobovýmu ukotvení, protože to celý vypadá strašně fake. A to nemluvim o jeho účesu, jenž jako by vypadl ze současnosti. Herecky si Ed nemohl odpustit citaci své vlastní postavy z THE PRIMAL FEAR, což už je trošku ohraná písnička, kterou jsme u něj již viděli (THE SCORE). Dějově to nevtáhne už vůbec a celý film vyšumí do ztracena, jakmile skončí.

    • 22.1.2020  20:58

    Nové dno komerčního filmu nastaveno. Naprostý exkrement i v rámci amerického blockbusteru. Několikanásobný prefabrikát již viděného s živými mrtvolami, z nichž jednomu prachy fakt nesmrdí a ta druhá chodící zombie babička munici zas na druhou stranu asi uvítala. Unikátní zoufalost, při které mi bylo za všechny zúčastněné neskutečně trapně, že mají něco takovýho vůbec zapotřebí a ještě kvůli propagaci objíždějí světový turné a zvracejí vyčichlý fráze. Červený čísla jen dokazují, jak moc v prdeli co do rozpoznání jakýkoliv úrovně kvality dnešní generace diváků vlastně je.

    • 11.1.2020  17:12
    Le Mans '66 (2019)
    ***

    Nejvíc nadhodnocený film roku. Nejlepší metodický herec své generace a profesionální neherec v absolutní rutině bez přidané hodnoty, kterou jsme už viděli v lepším provedení (RUSH).

    • 10.1.2020  19:29
    Utajený (2005)
    ****

    Typický Haneke. Spousta otázek a žádné odpovědi. Analogie s LOST HIGHWAY, ale i třeba Antonioniho PROFESSIONE: REPORTER, díky poslednímu flashbacku, se vyloženě nabízí. Sám jsem na tenhle film koukal asi na 3x. Pointa tkví v tom, že je třeba si domyslet, co jsme na plátně neviděli, což je celou dobu Rakušákův záměr. On nechce vysvětlovat, naopak chce diváky nechat tápat a hledat indicie několikanásobným zhlédnutím. A to se mu daří.

    • 7.1.2020  12:10
    Maják (2019)
    ***

    ERASERHEAD, Lovercroft, mytologie a další. Vizuálně oldschool arthouse, který funguje zejména diky modernímu použití zvukových efektů, díky nimž se to dá přežít do překvapivě nihilisteckého konce.

    • 7.1.2020  12:01

    Máme tu další rasistický film naruby. Dobří černoši proti zlým bledým tvářím v čele s pořád sexy, Marisou Tomei, kterou jsem odbarvenou skoro nepoznal. Politická agitka utlačovaných mouřenínů napříč filmovým spektrem pokračuje.

    • 4.1.2020  22:41
    Watchmen (TV seriál) (2019)
    ***

    Fantasmagorie neskutečných rozměrů, z který by asi Moorovi vypadaly všechny vousy moudrosti, protože takovou kolosální píčovinu prorostlou rasismem naruby dokážou vymyslet jen Američani.

    • 28.12.2019  14:05

    Stěžejní film Francouzské nové vlny s lidským přesahem trvajícím dodnes. Zpočátku jsem měl problém se v Truffautově silně autobiografickém díle najít a ztotožnit se s postavou Antoina, ale v závěru nabídne Truffaut vysvětlení, které předešlé konání postav krásně opodstatňuje. V každém klukovi vyrůstajícím v neharmonické rodině tohle musí probudit zapomenuté vzpomínky na nelehké dětství.

    • 27.12.2019  21:10
    Nenávist (1995)
    ****

    Kontroverzní drama z roku 1995, které nastavilo zrcadlo společenských neduhů moderní Francie, dorazilo v temné době historie země. Nadčasový film, který je dnes aktuální víc než kdy dřív. Shodou okolností jsem Paříž nedávno sám navštívil a upřímně mohu potvrdit, že jsem se tam necítil ani trochu bezpečně. Velmi věrohodná sociální studie soužití přistěhovalecké (dnes již) většiny s domorodou menšinou. Z ústředního tria žida, Araba a Afričana nespustíte díky umělecké kameře a vedení herců oči. Filmem také proplouvá spousta citací a odkazů od Rodney Kinga, Taxikáře, až po prokleté basníky, Rimbaud a Baudelaire.

    • 27.12.2019  15:11

    Pokud se chcete dozvědět něco o Alanu Moorovi a jeho tvůrčím procesu psaní komiksů, budete zklamáni, jelikož tuhle kapitolu si Moore odbyde dost zkratkovitě během první půl hodiny, aby Vás ve zbytku tripu vtáhl do mystična a magie fungování vesmíru. Funguje to jako skvělá halucinogenní droga na spaní. Bohužel intelektuálně jsem na tuhle etapu příliš moc zmillenizovanej, abych se v ní teď nípal, takže si jdu si radši přečíst Watchmen.

    • 26.12.2019  21:41
    Parazit (2019)
    ***

    Jihokorejská multižánrovka ověnčená cenami má od půlky skvělý spád a nepředvídatelný konec. Ale naprosto nudná a rozvleklá první polovina, která je sociální studií, je doslova utrpením, kdy se konečně začne něco dít, protože ztotožnění se s charaktery rodiny socek je mission-impossible, vzhledem ke kulturním a mentálním rozdílům. A právě pro onu tarantinovskou explicitnost v závěru nemůžu tuhle sockální agitaci brát úplně vážně. Kdyby z toho radši rovnou udělali čistokrevnou žánrovku bez toho trapnýho humanizování, filmu by to jen prospělo. Takhle se jedná o divácky ne úplně vděčný kalkul pro ceny.

    • 26.12.2019  13:18

    Mám rád tyhle absurdní chuťovky na vystřízlivění z reality. Na dnešní připosranou dobu úctyhodně odporný film německýho Turka o té největší německý špíně podaný až karikaturní formou. Více takových nekonvenčních bijáků založených na skutečných událostech.

    • 25.12.2019  17:35
    Spotlight (2015)
    **

    Všichni pedofilovi hošani v nejnudnější možný formě.

    • 19.12.2019  12:28

    Další postava z původních Watchmen mi dala jakžtakž vůli tuhle epizodu sledovat. Ale z letargie mě rozhodně nevytrhla.

    • 19.12.2019  11:16

    Posun odnikud nikam. Prázdné, ničím zajímavé postavy bez motivace. Kámen úrazu dramaturgie. Ale Ironsova divadelní parafráze zrodu Doctora Manhattana pobavila.

    • 19.12.2019  10:35

    Rozhodně zajímavý převedení do současnosti, ale problém tkví v načrtnutí zbytečně mnoha postav najednou v úvodní epizodě, takže se v tom člověk snadno ztratí a není úplně jasný, jak která postava souvisí s kterou, protože nejsou natolik zajímavý, aby udržely Vaši pozornost. Je to tak sice naschvál, aby to působilo sofistikovaně, ale na úkor kvality vyprávění.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48