Recenze (1 532)
Thelma a Louise (1991)
Proevropsky natočený kult všech feministek, ve kterém se kauzální nexus přehoupnul v zákon padajícího hovna.
Černý jestřáb sestřelen (2001)
Jediný, co mi na tom vadilo byl neděj a tak trochu dokumentárnost. Jinak budí BLACK HAWK DAWN dojmem, že ho natočil Tony, ne Ridley.
Příběh Alvina Straighta (1999)
Jediný Lynchův film, který pochopí snad úplně každý.
Městečko Twin Peaks (1990) (seriál)
Tak sofistikovaně propracované postavy snad nikde jinde neuvidíte. Každým dílem je to složitější a ještě víc nervydrásající. Když to nakonec dokoukáte, stejně jako já zřejmě nepochopíte. Ale budete ohromeni. Tak proč to rozebírat?
Minority Report (2002)
Celej film je naprosto dokonalej - tedy kromě závěrečných 5-ti munit. Snímek totiž končí dobře, jak je pro Stevena typické. V kontrastu se zbytkem filmu mi to prostě neladí.
Zachraňte vojína Ryana (1998)
Jedno mi nejde do hlavy: Jak je možný, že v kategorii nejlepší film na Oscarech vyhrál Zamilovaný Shakespeare, a ne Ryan?! Spielberg byl po právu roztrpčen. Ale samotná myšlenka filmu riskovat životy několika vojáku kvůli jednomu, aby se mamince vrátil z války aspoň jeden syn, je píčovina.
Ztracený svět: Jurský park (1997)
Spielberg si naposledy zahrál na hračičku a natočil pohodové pokračování. Nic víc, nic míň. Ale musíte uznat, že kdyby nešlo o Stevena, nesralo by vás to tolik. Stačí se jen podívat a zjistíte, že trojce jste dali vyšší hodnocení, i když je jasně horší (a v rámci trilogie nejhorší).
Jurský park (1993)
Není to o scénáři, ale o zábavě kinu vlastní. A Spielberg je mistr zábavy.
Schindlerův seznam (1993)
Spielbergův opus magnum, nikdo by to nenatočil tak jako tenhle potomek židů. Jeden z nejlepších filmů všech dob.
Hook (1991)
Já už fakt nejsem malej harant, Stevene! K 60% mě dokopal Hoffman, jinak jsem to v zoufalství vydržel jen z "povinnosti".